abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48151440
Hallo mensen,

Ik wil graag een nieuw pak kopen voor een stage bij de Rabobank. Mijn budget is rond de 200 euro met een maximum van 250 euro. Moet dan wel compleet zijn, ook inclusief overhemd.

Ik wilde even langs bij Suit Supply, maar wilde eerst even hier checken of dit budget redelijk is of misschien te laag? Dat ik daar niet binnenkom en blijkt dat het pas vanaf 350 euro kan oid. Anders suggesties zijn ook welkom natuurlijk.

Budget staat dus hierboven. Verder gewoon strak, zakelijk, passend bij een bank. Liefst donkerblauw/zwart oid.
pi_48151468
H&M / WE.

Suit Supply is niet geschikt voor jouw budget.
  maandag 9 april 2007 @ 18:49:48 #3
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_48151866
voor een stage
hobbel ff de C&A binnen voor een confectiemodelletje, hou je nog geld over ook
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_48151918
stage
pi_48152132
Koop gewoon een goed pak voor iets meer knaken, je zult em zat nodig hebben. =X
pi_48153367
Ik sluit me aan bij Klausch kijk es bij H&M of WE
pi_48153716
Ok, Suit Supply is dus duurder?

Dan kijk ik maar eens bij de WE denk ik.
pi_48153762
Ga je dan je hele stage 't zelfde pak aan houden?
pi_48154050
En het zelfde shirt?

Tis toch wel handig als je minstens 3 á 4 goede shirts hebt, met bijpassende stropdassen..
pi_48154425
1 pak lijkt me toch genoeg?

Ok, meerdere overhemden lijkt me idd wel handig. Maar dan red ik dat budget van 250e zeker al helemaal niet meer? Ook niet bij de WE
pi_48154591
quote:
Op maandag 9 april 2007 20:09 schreef Patrick87 het volgende:
1 pak lijkt me toch genoeg?

Ok, meerdere overhemden lijkt me idd wel handig. Maar dan red ik dat budget van 250e zeker al helemaal niet meer? Ook niet bij de WE
kun je niet gewoon mooie overhemden scoren bij de hema dan ofzo?
  maandag 9 april 2007 @ 20:29:32 #12
168540 hisdudeness
the dude abides
pi_48155245
het hangt er natuurlijk vanaf of het een fulltime stage is. als je 2 a 3 dagen bij de rabobank rondloopt en 2 a 3 dagen naar school gaat is 1 pak sowieso wel voldoende.

als het 5 dagen per week is moet je afwegen wat je doet. ik zou het hebben van meerdere pakken niet belangrijk genoeg vinden om daar heel veel geld aan uit te geven voor een stage. pas als je er ook echt geld mee gaat verdienen is het aanschaffen van meerdere pakken pas de moeite waard lijkt mij.

een pak van de WE is voor een stage naar mijn mening ook goed genoeg.
at least I'm housebroken
pi_48156105
Ok. dus samengevat:

Pak bij de WE kan prima voor mijn stage en voor dit budget.. Overhemden wellicht beter bij de HEMA oid?
  maandag 9 april 2007 @ 21:19:32 #14
168540 hisdudeness
the dude abides
pi_48157258
ik heb eigenlijk nooit naar overhemden van de hema gekeken. en ik weet niet of ze bij de Hema je boordmaat op meten.
bij de WE zijn de meeste overhemden rond de 35 euro, dat lijkt mij ook goed te doen.
at least I'm housebroken
pi_48157323
quote:
Op maandag 9 april 2007 21:19 schreef hisdudeness het volgende:
ik heb eigenlijk nooit naar overhemden van de hema gekeken. en ik weet niet of ze bij de Hema je boordmaat op meten.
bij de WE zijn de meeste overhemden rond de 35 euro, dat lijkt mij ook goed te doen.
Vind ik wel een behoorlijke prijs. Als ik er dan 2 zou nemen hou ik nog maar 175e over voor het pak. Is dat nog wel mogelijk?
pi_48157544
quote:
Op maandag 9 april 2007 21:19 schreef hisdudeness het volgende:
ik heb eigenlijk nooit naar overhemden van de hema gekeken. en ik weet niet of ze bij de Hema je boordmaat op meten.
bij de WE zijn de meeste overhemden rond de 35 euro, dat lijkt mij ook goed te doen.
nee bij de hema doen ze dat niet.. je moet gewoon zelf kiezen, ze hebben daar vast ook niet zoveel verstand van..
maar goed, voor onder een pak kan het toch wel gewoon?
pi_48161433
bij suitsupply kan je ook wel pakken kopen voor 200 euro, paar overhemden erbij van een tientje of 4, 5. Overhemden van de HEMA zou ik persoonlijk mijden. Je kan beter iets meer uitgeven, dan heb je er vast langer plezier van.
pi_48161840
Ik zou eerder naar Zara gaan dan H&M of WE, beter kwaliteit en de pakken zijn daar erg mooi .
pi_48163612
Bij de mooiere pakken bij de Zara betaal je echter helaas wel weer meer dan 200

H&M is kwalitatief niet veel soeps maar je hebt er wel een hip pak voor erg weinig, combineer broek en colbert en je kan voor 70 euries klaar zijn

[ Bericht 62% gewijzigd door ctrladdict op 10-04-2007 00:10:21 ]
pi_48163999
Ik heb nu echt geen flauw idee meer of ik nu naar Suit Supply, WE, H&M of nog iets anders moet met een budget van 250 euro Iedereen zegt wat anders, ook in de topics die ik met de zoekmachine heb gevonden...
  dinsdag 10 april 2007 @ 00:20:19 #21
175999 Campinggasstel
Ja dat werkt wel.
pi_48164142
Al dat gezeik over kwaliteit is bullshit. Misschien voor lui die aan de top bij Shell zitten interessant om over te filosoferen tijdens de pauzes, maar voor de normale lui is het te verwaarlozen. Gewoon bij alle winkels eens binnenlopen en de goedkoopste nemen.
Gas uit blik, wat een oplossing!
Blikje butaan, gebakken haring!
  dinsdag 10 april 2007 @ 00:54:35 #22
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_48164735
Ga dan gewoon eens zelf rondkijken in de winkels die hierboven zijn genoemd?

Zijn allemaal makkelijk te vinden in de wat grotere steden..
pi_48166435
het is ook net wat je zelf graag wilt en wat jij betaalbare kwaliteit vind

succes ermee iig
pi_48166440
En heb je een standaard confectie-maat? .
pi_48168461
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 07:27 schreef DennisMoore het volgende:
En heb je een standaard confectie-maat? .
Ik heb geen flauw idee haha.

Het is ook niet dat ik niet zelf kan/wil rondkijken.
Ik wil alleen niet een winkel binnen komen lopen met mijn budget om vervolgens voor lul te staan omdat de pakken daar veel duurder zijn. Ik wilde dus alleen weten welke winkels in mijn prijsrange zaten en ik neigde naar Suit Supply maar die lijkt wat te duur te zijn.
pi_48168541
Suitsupplyy is sowieso normaal gesproken wat duurder. De andere winkels kan je gewoon eens binnenlopen. Misshcien is er een aanbieding??
1 pak voor je stage vind ik wel wat weinig hoor. Moet je hem iedere dag aan? Is een pak verplicht? Zo niet, zou ik gaan voor wat nette pantalons met overhemden. kan ook prima. Soms zelfs stukken beter dan een pak dat niet goed zit!!
Of steeds dezelfde kleren aanhebben
pi_48168827
HEMA overhemden hebben een uitstekende prijs kwaliteitsverhouding. In een test in het modenummer van de Elsevier werden ze geschat op zo'n 45 euro, terwijl ze maar een eurootje of 15 kosten. Het is natuurlijk geen tophemd, maar voor je stage zeker goed genoeg,
  dinsdag 10 april 2007 @ 10:26:26 #28
175999 Campinggasstel
Ja dat werkt wel.
pi_48168910
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 10:22 schreef Lexie het volgende:
HEMA overhemden hebben een uitstekende prijs kwaliteitsverhouding. In een test in het modenummer van de Elsevier werden ze geschat op zo'n 45 euro, terwijl ze maar een eurootje of 15 kosten. Het is natuurlijk geen tophemd, maar voor je stage zeker goed genoeg,
Dit bedoel ik dus. De gemiddelde gebruiker hier meent het o zo goed te weten en roept met de rest van de kudde mee dat het troep is. Geen eigen ervaringen whatsoever, maar gewoon meeroepen dat het slechte kwaliteit is.

Terwijl het in praktijk gewoon goed spul is.

TS: gewoon het goedkoopste uithalen en dan zelf ervaring opdoen met dat soort spullen. Je komt er vanzelf achter hoe/waar/waarom je pak slijt of niet goed zit, je zult vast vaker een pak nodig hebben en je stage is er juist voor om ervaring op te doen. .
Gas uit blik, wat een oplossing!
Blikje butaan, gebakken haring!
pi_48169402
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 10:26 schreef Campinggasstel het volgende:

[..]

Dit bedoel ik dus. De gemiddelde gebruiker hier meent het o zo goed te weten en roept met de rest van de kudde mee dat het troep is. Geen eigen ervaringen whatsoever, maar gewoon meeroepen dat het slechte kwaliteit is.

Terwijl het in praktijk gewoon goed spul is.

TS: gewoon het goedkoopste uithalen en dan zelf ervaring opdoen met dat soort spullen. Je komt er vanzelf achter hoe/waar/waarom je pak slijt of niet goed zit, je zult vast vaker een pak nodig hebben en je stage is er juist voor om ervaring op te doen. .
Helemaal mee eens!!!!!
  dinsdag 10 april 2007 @ 10:47:09 #30
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_48169543
Suit supply heeft goede pakken, maar ga voor overhemden naar de hema. Overhemden die ze bij suit supply hebben is k*t kwaliteit.

Een tip: Koop een extra pantalon bij je pak
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
  dinsdag 10 april 2007 @ 12:35:03 #31
30733 horney_dorney
Illiud Latine dici non potest
pi_48172901
dat laatste zou ik dus niet doen. Ik heb echt nog nooit een extra broek gekocht of besteld bij een pak want zo hard slijt het echt niet.

Koop dan liever een losse broek in een andere kleur welke te combineren is met het jasje. Bijv. een grijze/beige broek is prima te combineren met een navy jasje. Hangt wel een beetje af hoe je verwacht wordt te verschijnen.
Jesus loves you...everyone else thinks you're an asshole
http://www.evertdoorn.nl
http://www.evertdoorn.nl/blog
  dinsdag 10 april 2007 @ 13:06:44 #32
78964 Luuksor
[ Curacao ]
pi_48173928
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 00:20 schreef Campinggasstel het volgende:
Al dat gezeik over kwaliteit is bullshit. Misschien voor lui die aan de top bij Shell zitten interessant om over te filosoferen tijdens de pauzes, maar voor de normale lui is het te verwaarlozen. Gewoon bij alle winkels eens binnenlopen en de goedkoopste nemen.
Tussen een hoop interessante opmerkingen vind ik dit wel de leukste..

Mijn tip: Kwaliteit is zéker wel een issue, voor stage (mits je er niet 5 dagen in de week rondloopt) is 1 pak genoeg, neem een veilige kleur, eventueel een subtiel streepje. Koop hierbij een aantal overhemden (3 moet voldoende zijn), met stropdassen. Hierbij niet te drukke patroontjes e.d., zodat je het ook onderling kunt combineren (Neem iig 1 wit overhemd). Als je op een gegeven moment een tijdje rondloopt zul je merken waar je positieve reacties op krijgt, vanuit die positie kun je verder gaan expirimenteren!
  dinsdag 10 april 2007 @ 13:58:04 #33
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_48175672
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 12:35 schreef horney_dorney het volgende:
dat laatste zou ik dus niet doen. Ik heb echt nog nooit een extra broek gekocht of besteld bij een pak want zo hard slijt het echt niet.

Koop dan liever een losse broek in een andere kleur welke te combineren is met het jasje. Bijv. een grijze/beige broek is prima te combineren met een navy jasje. Hangt wel een beetje af hoe je verwacht wordt te verschijnen.
Hangt ervanaf waar je werkt. Banken zijn wat formeler, daar zou ik geen combi's maken. (En ook niet zonder stropdas verschijnen...)
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
  dinsdag 10 april 2007 @ 18:24:55 #34
168540 hisdudeness
the dude abides
pi_48185175
voor 175 euro kan je een goed pak kopen bij de WE. de pakken die duurder zijn daar hebben meestal wat gewaagdere dingen. aangezien het je eerste pak is en een stage waar je niet meteen het mannetje moet uithangen, is een "standaard" zwart of donkerblauw pak voldoende.

Ik zou in iedergeval 1 overhemd bij de WE kopen, dan weet je je boordmaat en kan je altijd bij de hema een 2e of 3e goedkoper overhemd kopen met de goede boordmaat.
at least I'm housebroken
pi_48189902
Je hebt geen pak?
Heb je nooit een gala gehad ofzo.
Oja 250,- max ;')
Op 09-11-2006 23:08 schreef Chriz2k
Jij bent te sexii voor Fok :{w.
  dinsdag 10 april 2007 @ 20:41:53 #36
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_48190537
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 20:28 schreef Jett het volgende:
Je hebt geen pak?
Heb je nooit een gala gehad ofzo.
Oja 250,- max ;')
Met een zwart pak naar je werk


Magoed ga is vragen of het moet, en hoeveel dagen per week stage?

Ik zou wat meer geld uitgeven voor een pak bij de SS die worden ook op maat bijgezet, maargoed wie ben ik.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Als je gewoon je bek dicht houdt, is er niets aan de hand!
pi_48190656
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 20:28 schreef Jett het volgende:
Je hebt geen pak?
Heb je nooit een gala gehad ofzo.
Oja 250,- max ;')
Tijdens een gala hoor je dus geen pak te dragen
pi_48190840
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 20:44 schreef JAY-T het volgende:

[..]

Tijdens een gala hoor je dus geen pak te dragen
Op een school gala maakt dat geen ruk uit.
Op 09-11-2006 23:08 schreef Chriz2k
Jij bent te sexii voor Fok :{w.
pi_48192940
Het is 5 dagen per week, 36 uur, 12 weken lang. Volgens jaar weer, maar dan zelfs 20 weken, dus het is de investering wel waard lijkt me. Ik heb nu wel een pak, een van de C&A en die draag ik eerst ook nog wel even, zodra mn eerste vergoeding binnen is (krijg 340e per maand), ga ik eens bij de WE kijken.

En by the way, nodig is het zeker bij een bank. Iedereen loopt daarin het pak.
  dinsdag 10 april 2007 @ 21:36:38 #40
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_48193004
Dan zou ik toch voor minsten 3 pakken en minstens 6 shirtjes gaan kijken.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Als je gewoon je bek dicht houdt, is er niets aan de hand!
pi_48193878
Als het bij de rabobank is hoeft het geen goed pak te zijn, nog nooit zoveel slechte pakken bij elkaar gezien (nouja... behalve bij ambtenaren-stations zoals in den haag).

Ga inderdaad voor minimaal 3 pakken, ik zou nog iets meer shirts nemen voor de afwisseling (2x wit, 2x lichtblauw, 2x iets met blauw/wit is de basis). Gelijk een zooi dassen erbij en hopen op Casual Friday
pi_48194652
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 21:54 schreef Rapaille het volgende:
Als het bij de rabobank is hoeft het geen goed pak te zijn, nog nooit zoveel slechte pakken bij elkaar gezien (nouja... behalve bij ambtenaren-stations zoals in den haag).

Ga inderdaad voor minimaal 3 pakken, ik zou nog iets meer shirts nemen voor de afwisseling (2x wit, 2x lichtblauw, 2x iets met blauw/wit is de basis). Gelijk een zooi dassen erbij en hopen op Casual Friday
Dat casual friday daar heb ik zo'n pesthekel aan, moet je er dan opeens niet meer netjes en representatief uitzien?
  dinsdag 10 april 2007 @ 22:15:33 #43
176181 JamesGarner
Let's have some.
pi_48195062
Zoals al gezegd; met dat budget ga je niet ver komen.
Trek wat geld uit voor één echt goed pak en haal verder wat prul van de H&M of de C&A.
Suit Supply is qua prijzen een afrader.
You want to talk about hazards? Let's talk about hazards. Let's talk about you. You're the biggest hazard we have.
pi_48195346
Wat kost Suit Supply dan?
pi_48195348
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 22:15 schreef JamesGarner het volgende:
Zoals al gezegd; met dat budget ga je niet ver komen.
Trek wat geld uit voor één echt goed pak en haal verder wat prul van de H&M of de C&A.
Suit Supply is qua prijzen een afrader.
De maatpakken van Suit supply zijn wat prijs/kwaliteit verhouding betreft erg goed hoor
pi_48195797
3 pakken? Waarom in hemelsnaam? Ik kan toch gewoon een mooi pak kopen bij WE of iets dergelijk en dan kan ik als die naar de stomerij moet mooi weer even het C&A ding aan. Koop ik er een paar overhemden bij voor de variatie en klaar?

Of mis ik nu iets. Volgensmij is drie een beetje overdreven?
pi_48198012
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 22:27 schreef Patrick87 het volgende:
3 pakken? Waarom in hemelsnaam? Ik kan toch gewoon een mooi pak kopen bij WE of iets dergelijk en dan kan ik als die naar de stomerij moet mooi weer even het C&A ding aan. Koop ik er een paar overhemden bij voor de variatie en klaar?

Of mis ik nu iets. Volgensmij is drie een beetje overdreven?
loop je ook maanden lang 5 dagen per week in dezelfde spijkerbroek rond......?
pi_48199063
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 22:08 schreef kreischer2000 het volgende:

[..]

Dat casual friday daar heb ik zo'n pesthekel aan, moet je er dan opeens niet meer netjes en representatief uitzien?
Ik zie er zelf altijd netjes en representatief uit. Shirt en nette broek ziet er net genoeg uit als je geen contact hebt met klanten. Ik zie liever persoonlijk iemand liever iemand in een goed shirt. Ik denk wel dat ik een uitzondering ben, ben ook meer een liefhebber.

Mensen die een pak dragen omdat het een pak is zijn een beetje zielig.
pi_48199146
Als je pak dag in dag uit draagt slijt het ook veel sneller. Je moet een pak ook 'rust' geven. Als je het toch iedere dag wil dragen en te gierig ben om 2 extra pakken te kopen: in de stoom van de douche hangen.
pi_48199247
C&A is een grote pauperwinkel, maar de pakken die ze hebben zijn best ok
I don't suffer from insanity; I enjoy every minute of it!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')