abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48200594
Misschien maak ik nu een domme opmerking, maar een pak was je toch ook niet zomaar? Als je dan meerdere pakken hebt dan wissel je ze om de paar dagen af ofzo?

Als ik er 2 heb, 1 vd C&A en 1 vd WE dan is het toch prima lijkt me?
  woensdag 11 april 2007 @ 00:35:55 #52
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_48201440
Laten stomen, of in de badkamer hangen, heb ik iig geleerd?
  woensdag 11 april 2007 @ 07:09:54 #53
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_48203910
quote:
Op woensdag 11 april 2007 00:07 schreef Patrick87 het volgende:
Misschien maak ik nu een domme opmerking, maar een pak was je toch ook niet zomaar? Als je dan meerdere pakken hebt dan wissel je ze om de paar dagen af ofzo?

Als ik er 2 heb, 1 vd C&A en 1 vd WE dan is het toch prima lijkt me?
Nee, dat lijkt me niet prima, maar doe waar je je tov bij voelt
--------------------------------------------------------------------------------------------
Als je gewoon je bek dicht houdt, is er niets aan de hand!
  woensdag 11 april 2007 @ 09:19:38 #54
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_48205469
quote:
Op woensdag 11 april 2007 00:07 schreef Patrick87 het volgende:
Misschien maak ik nu een domme opmerking, maar een pak was je toch ook niet zomaar? Als je dan meerdere pakken hebt dan wissel je ze om de paar dagen af ofzo?

Als ik er 2 heb, 1 vd C&A en 1 vd WE dan is het toch prima lijkt me?
Mijn ervaring leert dat het beter is om er drie te hebben. Meestal is er een bij de stomerij, een aan en een op reserve in de kast. (Ik knoei vaak )
Sommige pakken kun je in de wasmachine flikkeren, ik heb daar weinig ervaring mee (scheelt je wel het een en ander aan stomerij kosten)
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_48205667
Heb ik wat gemist of heeft de TS nog niet uitgelegd of hij echt wel elke dag in pak moet of bij bepaalde gelegenheden? Dan kunnen we ook iets beter adviseren?
pi_48205926
Rabobank (alle banken) is altijd volledig in pak. Dus ook niet gecombineerd met verschillende kaki broeken en navy jasjes zoals iemand net zei.

TS loop eens door de stad, genoeg keus denk ik zo.
I spent a lot of my money on booze, birds and fast cars, the rest I just squandered.
pi_48207750
Ik kan me eerst wel een maandje redden in mn huidige pak? Of is dat al te lang?

Na hoeveel dagen dragen moet zo'n ding eigenlijk ongeveer naar de stomerij?
  woensdag 11 april 2007 @ 11:22:55 #58
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_48209161
quote:
Op woensdag 11 april 2007 10:38 schreef Patrick87 het volgende:
Ik kan me eerst wel een maandje redden in mn huidige pak? Of is dat al te lang?

Na hoeveel dagen dragen moet zo'n ding eigenlijk ongeveer naar de stomerij?
Pantalon -> 2 weken. iedere week dat ding naar de stomerij brengen is een dure grap. Colbert kan langer. Reken er verder op dat de meeste stomerijen er 3-4 dagen over doen. Ik betaal 6,25 eur per pantalon.

Een fatsoenlijke jas is trouwen ook aan te raden... pak + pauperjas / felgekleurde jas is not done
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_48211239
iedereen geeft verschillend advies hier, als ik TS was zou ik het spoor bijster raken
  woensdag 11 april 2007 @ 12:47:58 #60
30733 horney_dorney
Illiud Latine dici non potest
pi_48212130
Ik ook, maar aangezien de topic titel Suit supply is even my 2 cents:

het is wellicht verstandig om, als je toch een pak koopt, het meteen goed te doen. De pakken van SS zijn duurder, maar ook beter dan andere hier genoemde alternatieven. Ik zou zeggen: het is even een investering, maar koop gewoon daar 2 pakken. Een navy en een antraciet, geen raar gedoen met streepjes. Laat ze door de mensen daar ook aanpassen waar nodig. Tailleren, inkorten, dat soort dingen. Heb je 2 pakken die je kunt afwisselen en met een beetje goede zorg gaan ze lang mee. Zie het dus als een investering.

Je moet je pakken ZEKER niet iedere 2 weken naar de stomerij brengen, ook je broeken niet. Tenzij je een echte knoeimuts bent.

Koop liever een goede kleding borstel (kost je zo'n 5 tientjes), daarmee kun je namelijk het vuil uit je pakken borstelen en hoef je ze veel minder vaak te stomen. Blijft je pak veel beter van want te vaak stomen is gewoon niet goed. Bovendien haal je dat geld er snel genoeg uit. Wel kun je zo af en toe tussendoor je pak eens ophangen in de badkamer tijdens het douchen, soort ministoombad waardoor 'ie er weer wat beter uitziet.
Jesus loves you...everyone else thinks you're an asshole
http://www.evertdoorn.nl
http://www.evertdoorn.nl/blog
  woensdag 11 april 2007 @ 13:15:23 #61
98138 Everett
Damnit, I am the paterfamilias
pi_48213163
quote:
Op woensdag 11 april 2007 09:37 schreef Artbij het volgende:
Rabobank (alle banken) is altijd volledig in pak.
Dit is absoluut niet waar. Hangt namelijk heel erg af van de afdeling (en deels welke bank). Op sommige afdelingen heerst totaal geen pakkencultuur.

Misschien is het voor TS verstandig om daar eerst achter te komen voordat je geld uitgeeft aan een pak. Misschien is een aantal pantalons en overhemden voldoende.
Well, as soon as we get ourselves cleaned up and we get a little smellum in our hair, why, we're gonna feel 100% better about ourselves and about life in general.
  woensdag 11 april 2007 @ 15:57:44 #62
163063 QCC
I shot the sheriff
pi_48219098
Gast, ga naar SuitSupply, zo nodig naar een outlet (Roermond/Rozendaal) als je onder de 200 wil blijven. Van C&A pakken wordt niemand vrolijk, WE en andere hiergenoemde alternatieven zijn werkelijk om te huilen.
pi_48220413
Ik ben erachter mensen. Altijd in het pak, stropdas verplicht, driedeling hoeft niet. Jasje zal ik niet zo vaak aan hoeven te hebben.

Kan ik niet gewoon naar de winkel en 1 jasje kopen en 2 broeken, of is dat heel raar? Dan heb ik totaal 2 jasjes, drie broeken en wat overhemden en stropdassen, klaar toch?
  woensdag 11 april 2007 @ 16:33:55 #64
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_48220655
Ik vind het een strak (in pak ) plan!

Mits in dezelfde kleur natuurlijk .

Ik heb ook thuis 2 zwarte broeken en 1 zwart jasje. (Ja, zwart.)
  woensdag 11 april 2007 @ 16:35:24 #65
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_48220733
Suit Supply heeft vooral pakken van rond de 350 euro. Personeel hier in Groningen is vrij matig.
  woensdag 11 april 2007 @ 16:39:47 #66
98138 Everett
Damnit, I am the paterfamilias
pi_48220927
quote:
Op woensdag 11 april 2007 16:28 schreef Patrick87 het volgende:
Kan ik niet gewoon naar de winkel en 1 jasje kopen en 2 broeken, of is dat heel raar? Dan heb ik totaal 2 jasjes, drie broeken en wat overhemden en stropdassen, klaar toch?
Ik weet niet of ik je nu helemaal begrijp. Maar als je bedoelt dat je kleuren wilt gaan combineren
Persoonlijk zou ik dat nooit doen, want het ziet er niet uit. Of je draagt een pak of niet.
Well, as soon as we get ourselves cleaned up and we get a little smellum in our hair, why, we're gonna feel 100% better about ourselves and about life in general.
pi_48221033
quote:
Op woensdag 11 april 2007 16:35 schreef Heerlijkheid het volgende:

Suit Supply heeft vooral pakken van rond de 350 euro. Personeel hier in Groningen is vrij matig.
Daar had je toch ook een SuitSupply maatpak voor?
  woensdag 11 april 2007 @ 16:45:57 #68
98138 Everett
Damnit, I am the paterfamilias
pi_48221194
quote:
Op woensdag 11 april 2007 16:35 schreef Heerlijkheid het volgende:
Suit Supply heeft vooral pakken van rond de 350 euro. Personeel hier in Groningen is vrij matig.
Ik ben nooit bij Suit Supply in Groningen geweest. Misschien zijn daar de pakken inderdaad rond de 350 euro. Waar ik kom (Amsterdam, Schiphol en langs de A4) zijn de meeste pakken tussen de 200 en 300 euro. Persoonlijk vind ik de Napoli mooi en die kost 300 euro. Met een ABN YP-pas krijg je 10% korting en kom je dus op 270 euro uit voor een mooi pak. Duurder hoeft het niet te zijn (tenzij je aanpassingen nodig hebt om het pak beter passend te maken).
Well, as soon as we get ourselves cleaned up and we get a little smellum in our hair, why, we're gonna feel 100% better about ourselves and about life in general.
  woensdag 11 april 2007 @ 18:15:13 #69
163063 QCC
I shot the sheriff
pi_48224275
quote:
Op woensdag 11 april 2007 16:28 schreef Patrick87 het volgende:

Kan ik niet gewoon naar de winkel en 1 jasje kopen en 2 broeken, of is dat heel raar?
Dutch construction


Je doet ons volk eer aan
pi_48231179
Nu kost een pak bij Suit Suppy opeens weer 350 euro, ik dacht dat het al begon bij 180 tot 200 euro?

Ik waardeer jullie hulp echt, maar echt iedereen spreekt elkaar tegen. Ik wil gewoon weten of ik geen modderfiguur sla als ik straks daar twee pakken wil voor rond de 400 euro.
pi_48231718
Bel ze effe, "Hoi met Jan Jansen... zeg, die pakken bij jullie he? Wat moeten die ongeveer kosten?"
pi_48232620
Ze hebeen uiteraard ook gewoon een site waar wat prijzen op staan....
pi_48237355
quote:
Op woensdag 11 april 2007 21:23 schreef perfectdreft het volgende:
Ze hebeen uiteraard ook gewoon een site waar wat prijzen op staan....
Als ik op die site kijk moet het net ongeveer lukken voor die prijs, zeker met maar 1 jasje ipv 2.
  woensdag 11 april 2007 @ 23:49:30 #74
163063 QCC
I shot the sheriff
pi_48239527
Denk niet dat je daar losse broeken krijgt die bij je jasje passen..

Pakken kosten 200-300 en als je in de outlet gaat kun je ze voor 100-200 meenemen, best de moeite waard.

Wat je ook doet, ga niet voor iets van WE/C&A, dat is echt geen waar voor je geld in tegenstelling tot SuitSupply, die kwalitatief goede producten leveren voor een niet al te hoge prijs.
pi_48239880
Zit er ook een Jacq Hensen in de buurt? Die heeft ook hele nette pakken voor redelijke prijzen.
De beat gaat steeds maar door.... GEWELDIG!
  donderdag 12 april 2007 @ 00:27:49 #76
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_48240777
Niets mis met SS, kost ook niet veel hoor. 200-300e heb je een mooi pak. En zoals gezegd, ga anders even langs de outlet (bataviastad zit er ook een), kan je soms ook nog wat moois scoren, zeker als je een wat minder gangbare maat hebt

Verder zou ik ontzettend vere van de CA vandaan blijven, of je wilt uitstralen dat je 2e hands auto's verkoopt. Zeker binnen een bedrijf als de rabobank valt het nogal op als je in een of ander sloeberpak komt aanzetten.
  donderdag 12 april 2007 @ 08:30:25 #77
89297 BigB
tja.........
pi_48244295
quote:
Op woensdag 11 april 2007 16:28 schreef Patrick87 het volgende:
Ik ben erachter mensen. Altijd in het pak, stropdas verplicht, driedeling hoeft niet. Jasje zal ik niet zo vaak aan hoeven te hebben.

Kan ik niet gewoon naar de winkel en 1 jasje kopen en 2 broeken, of is dat heel raar? Dan heb ik totaal 2 jasjes, drie broeken en wat overhemden en stropdassen, klaar toch?
Bij SS kun je gewoon een losse broek krijgen bij je jasje.
  donderdag 12 april 2007 @ 08:44:56 #78
30733 horney_dorney
Illiud Latine dici non potest
pi_48244535
bovendien kun je toch gewoon gaan kijken en de prijslabels checken? Zelfs bij Pauw staat gewoon op de labels wat alles moet kosten Je bent echt niet verplicht te kopen!

Die outlet is zo'n gek idee nog niet! Ik heb er vorig jaar voor 200 euro een mooie donkerblauwe gehaald, was afgeprijsd van 450 euro maar het stofje was dan ook erg mooi en had werkende knoopsgaatjes. Maar voor 150-200 euro hing er nog veel meer wat prima dagelijks draagbaar is.
Jesus loves you...everyone else thinks you're an asshole
http://www.evertdoorn.nl
http://www.evertdoorn.nl/blog
  donderdag 12 april 2007 @ 09:15:12 #79
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_48245074
Niks mis met de outlets, SS krijgt elke week een nieuwe lading pakken binnen en aan het einde van het seizoen gaat alles richting de outlets
pi_48246792
quote:
Op woensdag 11 april 2007 22:56 schreef Patrick87 het volgende:

[..]

Als ik op die site kijk moet het net ongeveer lukken voor die prijs, zeker met maar 1 jasje ipv 2.
Een paar punten:

Winkels als de zara/H&M/WE/C&A hebben natuurlijk wel winkelpersoneel maar dat dient er meer voor om de kleding recht te trekken dan om jou te adviseren. Bij SS kunnen ze dat wel (misschien wel niet zo goed maar ze kunnen je zeker helpen een paar goede keuzes te maken) Logisch gevolg is wel dat je meer betaald bij SS. (en natuurlijk is de kwaliteit daar wel wat beter dan bij de C&A)

Mocht je toch voor zo'n soort winkel gaan: Ga dan naar de H&M of Zara. WE en C&A zijn redelijk ouderwets, de andere twee haal je in ieder geval nog een "redelijk mooi gesneden" pak vandaan.

Persoonlijk zou ik dus wat meer geld voor dit geintje uittrekken (helemaal omdat je volgend jaar een stage hebt van een half jaar) en gewoon 2 pakken halen bij de SS. (of in ieder geval alvast 1, en dan misschien later nog 1) Als je die pakken eenmaal hebt (+ wat overhemden en dassen, ga voor veilige combi's) dan kan je later altijd nog extra overhemden en dassen kopen bij zaken als de hema/zara/we/etc. Maar zorg er voor dat de basis goed is, ook al kost dat dan misschien iets meer dan je graag zou willen.

Overigens, 2 broeken bij een pak kan natuurlijk best maar ik zou niet (zoals hierboven ergens is voorgesteld) voor een combi gaan als khaki broek/navy jasje. Als je dus 2 broeken neemt, neem dan wel 2 dezelfde broeken. Maar persoonlijk zou ik dan gewoon een tweede pak aanschaffen.
pi_48252679
Bedankt hoor mensen, ik ben er nu wel uit. Ik ga voor rond de 400 euro naar de SS en koop dan een jasje, twee broeken en een paar overhemden. Moet vast wel gaan lukken! Ik kan er volgend jaar altijd nog een extra jasje bij kopen indien nodig.
pi_48253785
Wijze beslissing
pi_48254298
Zei iemand in dit topic niet dat je voor overhemden niet bij SS moet zijn, maar beter naar de Hema? .
pi_48254398
quote:
Op donderdag 12 april 2007 13:41 schreef DennisMoore het volgende:
Zei iemand in dit topic niet dat je voor overhemden niet bij SS moet zijn, maar beter naar de Hema? .
Ik heb een overhemd van de Suit Supply en na een paar keer wassen zitten er kreukjes en vouwtjes aan de naden die niet weg te strijken zijn. Het kan aan mijn strijkkunsten liggen (alhoewel andere overhemden prima lukken) , ik had iig iets meer verwacht van de kwaliteit van overhemden van de SS..
  donderdag 12 april 2007 @ 15:23:29 #85
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_48257316
SS heeft weinig keus qua overhemden vond ik
pi_48261260
Welke plaats zou dan aan te raden zijn qua overhemden?

Ik denk trouwens dat ik er dan nog wel 1 koop bij SS, omdat ik de maat even moeten weten, die weet ik namelijk niet
  donderdag 12 april 2007 @ 18:09:20 #87
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_48262299
quote:
Op donderdag 12 april 2007 17:31 schreef Patrick87 het volgende:
Welke plaats zou dan aan te raden zijn qua overhemden?

Ik denk trouwens dat ik er dan nog wel 1 koop bij SS, omdat ik de maat even moeten weten, die weet ik namelijk niet
Ik zou WE doen. maarja ga gewoon kijken.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Als je gewoon je bek dicht houdt, is er niets aan de hand!
pi_48269171
Ik heb een pak bij suit supply gekocht, inclusief 2 overhemden was het rond de 500 ¤. Hij werd wel op maat gemaakt nog op de middag dat ik hem en hij zit als gegoten.
How you play the cards you are dealt is all that matters.
pi_48276399
quote:
Op donderdag 12 april 2007 21:12 schreef Skazminko het volgende:
Ik heb een pak bij suit supply gekocht, inclusief 2 overhemden was het rond de 500 ¤. Hij werd wel op maat gemaakt nog op de middag dat ik hem en hij zit als gegoten.
Das wel prijzig, ik hoop dat ik het met iets minder ga redden.

Wat zijn trouwens kleuren overhemden die bij een zwart pak passen? Zijn er ergens websites oid die de goede combinaties aangeven. Ik vind zelf donkerblauw met een donkerrode stropdas altijd wel sjiek, maar misschien is dat wel heel fout, ik weet het niet?
  vrijdag 13 april 2007 @ 00:09:35 #90
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_48276531
Zelf ben ik niet zo van het zwart, is mij te kerkelijk . Maar een beetje durf mag wel, je moet niet bepaald uit de band springen als stagiar maar iets hips mag wel, je bent 20 geen 45.

stiekem vond ik die ajax pakken met rose zuurstok stropdassen vet
  vrijdag 13 april 2007 @ 00:12:33 #91
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_48276621
Hou het gewoon simpel: Witte blouse, en een gekleurde stropdas. Rood, donkerblauw, roze (als je iets anders wil )..

Het is een persoonlijke keuze imo, dus ga zelf eens kijken en laat je informeren. Verkopers zijn er niet voor niks. .
pi_48276732
Ik ga zeker kijken en nogmaals bedankt voor jullie hulp!

Heb nog een laatste vraagje, iemand nog aanbiedingen gezien in omgeving groningen?

Neem bijv. deze: http://www.pietzoomers.com/ 2 voor 350. Jammer dat het totaal niet in de buurt zit, maar misschien heeft een andere winkel hier wel een aanbieding.
  vrijdag 13 april 2007 @ 00:20:28 #93
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_48276801
http://www.schomakermannenmode.nl/ ofzo?

Google is your friend.
  vrijdag 13 april 2007 @ 18:19:28 #94
78964 Luuksor
[ Curacao ]
pi_48299806
Roetgerink in Enter (ook niet echt in de buurt) heeft Frans Molenaar pakken in de aanbieding. Pak in combinatie met 2 overhemden en 2 stropdassen voor 285 euro..
pi_48300543
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 00:17 schreef Patrick87 het volgende:

Heb nog een laatste vraagje, iemand nog aanbiedingen gezien in omgeving groningen?
misschien: harvie.nl

zie verder de OP van Herenkleding voor ware fijnproevers #2 voor meer adressen en linkjes
pi_48394179
Ok, ik ben eruit, ik ga morgen over overmorgen even langs bij SuitSupply en laat me goed adviseren. Met 400-450 euro moet ik een heel eind komen.

Heb nog wel een belangrijke vraag. Redt ik het wel met 1 jasje, 12 weken lang? Ik werk namelijk 5 dagen in de week. Misschien af en toe in de douche hangen om te stomen? Ben namelijk bang dat ik voor 450 euro geen 2 pakken + overhemd bij suitsupply haal.
pi_48400157
Geen zwart pak he. Das voor begrafenissen. Antraciet of navy! En ach, of je het red ligt er maar net aan wat je allemaal met dat jasje doet 12 weken lang. Maar hang het niet in de douche, breng het dan gewoon naar de stomerij voor 1 middag.
  dinsdag 17 april 2007 @ 09:50:00 #98
163063 QCC
I shot the sheriff
pi_48408350
Je pak moet een dag rusten. Voor die 450 wordt het krap in een gewone vestiging als je ook nog overhemden wil. Bel eens naar een SS outlet bij jou in de buurt, vraag of ze in je maat iets hebben hangen (blauw en grijs) voor onder de 200 (meestal hebben ze dat wel) en neem nog wat overhemden mee, die zijn in de outlet ook vaak een stuk goedkoper (vanaf 10 euro al, dut zeker de moeite waard)
  dinsdag 17 april 2007 @ 10:20:12 #99
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_48409182
quote:
Op maandag 16 april 2007 21:07 schreef Patrick87 het volgende:
Ok, ik ben eruit, ik ga morgen over overmorgen even langs bij SuitSupply en laat me goed adviseren. Met 400-450 euro moet ik een heel eind komen.

Heb nog wel een belangrijke vraag. Redt ik het wel met 1 jasje, 12 weken lang? Ik werk namelijk 5 dagen in de week. Misschien af en toe in de douche hangen om te stomen? Ben namelijk bang dat ik voor 450 euro geen 2 pakken + overhemd bij suitsupply haal.
Voor dat geld kun je veel beter naar de overkant, Styl en Rinket (?)
pi_48409486
Ik weet niet of je de winkel in de stad hebt maar in de Hout-brox hebben ze nu een mooi pak in de aanbieding van 299 voor 199. Het is in blauw of heel donker grijs met een zeer licht streepje.En de stof is echt mooi (een stuk beter als die van de V&D en dergelijke).
misschien heb je er iets aan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')