abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48141004
In de verkiezingscampagne wilde hij :
Hoge inkomens aanpakken, nu als minister komt er geen hogere belasting voor hoge inkomens.
Hypotheekrenteaftrek beperken, nu staat er in het regeeraccord dat er niets verandert.
Onderzoek naar de politieke steun aan Irak-oorlog, in het regeeraccoord staat dat ze er geen onderzoek naar gaan doen.

De verkiezingsuitslag was ook al dramatisch(voor PvdA).
Bos wist in half jaar tijd de PvdA in de peilingen van 61 zetels te halveren naar 33 op 22nov.Een bijzondere prestatie.

Wordt het niet eens tijd dat W.B. vertrekt als PvdA-leider, hij is verworden tot PvdA-lijder.
  maandag 9 april 2007 @ 12:10:03 #2
79665 Gewoonik
Streng maar rechtvaardig
pi_48141179
Vergeet niet dat hij er ook voor gezorgd heeft dat de pvda in de peiling op 66 heeft geholpen. Er zullen altijd peiken en dalen zijn en er moet meer gekeken worden naar de lange termijn.
Verder vind ik peilingen ongeloofwaardig.
Met vriendelijke groet,
Gewoonik
  maandag 9 april 2007 @ 12:12:32 #3
27026 xstatic1975
No pain no gain
pi_48141245
Bos is een draaikont eerste klas, op hem stemmen is gewoon vragen om genaaid te worden
  maandag 9 april 2007 @ 12:13:34 #4
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_48141277

Wat een origineel topic...
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  maandag 9 april 2007 @ 12:16:38 #5
157786 Ooster
Alleen nog maar blokzeep!
pi_48141373
Ik geloof dat jij het politieke stelsel niet helemaal begrijpt.....

Neemt niet weg dat het heel "raar" is dat de SP zo snel aan de kant gezet is en dat deze nergens in de provincies aan bod is gekomen. Als je de PvdA gaat bekritiseren, doe het dan daar en niet op deze manier. De dingen die jij noemt hebben gewoon met ons kiesstelsel te maken en dat is (desondanks) eigenlijk het beste wat er te krijgen is.
..:: principieel wietteler (en sinds kort ook paddokweker)::..
pi_48142509
Wat een zeikerd ben je toch gtotep
pi_48142767
quote:
Op maandag 9 april 2007 12:04 schreef gtotep het volgende:
Hoge inkomens aanpakken, nu als minister komt er geen hogere belasting voor hoge inkomens.
Hypotheekrenteaftrek beperken, nu staat er in het regeeraccord dat er niets verandert.
Onderzoek naar de politieke steun aan Irak-oorlog, in het regeeraccoord staat dat ze er geen onderzoek naar gaan doen.
Regeren in Nederland kan alleen in coalities. Dat ebtekent dat je nooit al je ideeen kunt verwezenlijken.
quote:
Bos wist in half jaar tijd de PvdA in de peilingen van 61 zetels te halveren naar 33 op 22nov.Een bijzondere prestatie.
Peilingen zijn niets waard. Tevens: waarom is het falen zijn schuld, maar het hoogstaan in de peilingen niet aan zijn kwaliteiten te wijten>?
quote:
Wordt het niet eens tijd dat W.B. vertrekt als PvdA-leider, hij is verworden tot PvdA-lijder.
Wat een onzin. Het kan dat je vindt dat Bos weg moet, maar niet op basis van dit soort 'argumenten'.
pi_48142955
quote:

Wordt het niet eens tijd dat de PvdA vertrekt?
Ze zijn (net als de VVD en het CDA) toch totaal ongeloofwaardig geworden na alle verbroken beloften en de toestand waarin zij het land hebben gebracht?
Audaces fortuna juvat
  maandag 9 april 2007 @ 13:39:09 #9
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_48144016
zijn er echt nog mensen die Wouter de Kweetnietkabouter serieus nemen?
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_48150831
PvdA-lijder .

Tja, hij kan beter opdoeken.
  maandag 9 april 2007 @ 20:18:23 #11
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_48154786
Hij draait weer. Wat is het toch met die vent?
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  maandag 9 april 2007 @ 20:24:53 #12
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48155051
quote:
Op maandag 9 april 2007 20:18 schreef PJORourke het volgende:
Hij is de oplossing voor het broeikaseffect: een generator op hem aansluiten en we hebben allemaal gratis stroom.
  maandag 9 april 2007 @ 21:58:28 #13
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_48158982
Ik ben het absoluut niet eens met Wouter Bos van de Pvdja (EU grondwet weet je wel), maar hij is absoluut niet meer een 'draaikont' dan andere politici, wellicht wat onhandig. De media heeft mooi de publieke opinie weten te bepalen. Door het woord 'draaikont' etc. constant te gebruiken gaan mensen het zelf geloven.
  maandag 9 april 2007 @ 21:59:31 #14
3185 Adelante
To let it go now
pi_48159033
quote:
Issie toch ergens consequent in
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_48165074
quote:
Op maandag 9 april 2007 21:58 schreef rood_verzet het volgende:
Ik ben het absoluut niet eens met Wouter Bos van de Pvdja (EU grondwet weet je wel),
Die kende ik nog niet.
lollig
pi_48169169
quote:
Ik ben het absoluut niet eens met Wouter Bos van de Pvdja (EU grondwet weet je wel), maar hij is absoluut niet meer een 'draaikont' dan andere politici, wellicht wat onhandig. De media heeft mooi de publieke opinie weten te bepalen. Door het woord 'draaikont' etc. constant te gebruiken gaan mensen het zelf geloven.
M.a.w., hij wordt gedemoniseerd ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  dinsdag 10 april 2007 @ 10:38:02 #17
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_48169253
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 10:35 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

M.a.w., hij wordt gedemoniseerd ?
Alelen rechtse mensen worden gedemoniseerd. Bij linkse mensen wordt gewoon de waarheid verteld onder het motto 'vrijheid van meningsuiting' en zo.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_48169440
quote:
Een leugen moet je maar vaak genoeg herhalen en dan gaan mensen (en users) het geloven idd.
I´m back.
pi_48170642
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 10:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Alelen rechtse mensen worden gedemoniseerd. Bij linkse mensen wordt gewoon de waarheid verteld onder het motto 'vrijheid van meningsuiting' en zo.
Ah okay ! Ik werd al bang
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_48171429
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 10:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Wordt je nooit eens moe van jezelf of past de slachtofferrol wel bij je?
pi_48171678
Ach, zodra de tegenstanders van een politicus hard roepen om diens vertrek als partijleider is het een meestal een goed teken.
kennelijk bestaat er dan nog altijd een gevaar dat Bos de langste adem blijkt te hebben, en uiteindelijk het vertrouwen van mensen terugwint dat hij de laatste verkiezingen opzichtig verloren had (om die grond is het natuurlijk ook onzin hema an te rekenen dat hij in de coalitiebesprekingen weinig eigen beleid erdoorheen kan drukken, verliezers hebben dan nooit het 'hoogste woord')
Je bent pas geslaagd, als je niemand hebt laten zakken...
pi_48172392
Bos moet bliven.
Dan weet ik tenminste zeker dat de PvdA(llochtonen) verliest bij de volgende verkiezingen.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
pi_48172823
quote:
Herhaling is de kracht van de reclame.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_48173331
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 11:49 schreef Chewie het volgende:

[..]

Wordt je nooit eens moe van jezelf of past de slachtofferrol wel bij je?
Ga er eens inhoudelijk op in in plaats van te trollen
pi_48174738
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 12:49 schreef SCH het volgende:

[..]

Ga er eens inhoudelijk op in in plaats van te trollen
Beetje moeilijk bij de reacties die L_V geeft
pi_48174810
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 13:30 schreef Chewie het volgende:

[..]

Beetje moeilijk bij de reacties die L_V geeft
Met dit soort replies maak je je als mod niet echt geloofwaardiger: terwijl jij het nu even moeten trekken
pi_48175578
SCH zie FB
pi_48178867
De hele discussie omtrent de top inkomens gaat weer helemaal de foute kant op . We laten ons lijden door mensen met een nijdcomplex en landen voor we het in de gaten hebben weer in de jaren 70.

ik vind het onmogenlijk.
Nederland weer op zijn kleinst.

Niemand die wil inzien dat Nederland nu al de hoogste Loonbelastingsschijven in Europa kent.
Nee het moet nog hoger omdat "niet mag zijn wat men niet wil" . Met ratio en vrijheid heeft dat alles niet te maken .

En dan te bedenken dat Nederland zo trots is op zijn pragmatisme.
pi_48185144
quote:

quote:
'Leiderschapscrisis bij PvdA'

HILVERSUM - Oud-PvdA-minister Jan Pronk vindt dat er een leiderschapscrisis is in zijn partij. Nu PvdA-leider Wouter Bos vicepremier...

en minister van Financiën is geworden, kan hij volgens Pronk niet langer het eigen PvdA-verhaal uitdragen.

Pronk uitte dinsdag zijn kritiek bij de VPRO in het Radio 1-programma De Ochtenden. De PvdA is door toe te treden tot het nieuwe kabinet volgens hem ,,een bijwagen'' van het CDA geworden.

Pronk voorspelt dat de SP groter zal worden dan zijn partij. Het ontbreekt aan een goed PvdA-verhaal voor ,,de onderkant'' van de samenleving, aldus Pronk. ,,Bos straalt uit dat hij het niet weet.

Dat komt natuurlijk heel slecht over bij de mensen in het land: we hebben een leider die het zelf niet weet.''
(ANP)

Hieronder een filmpje uit het verkiezingsdebat met Balkenende tussen Bos en Balkenende over de topinkomens in Nederland.

Bron: AD
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  dinsdag 10 april 2007 @ 20:00:37 #30
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_48188776
quote:
Pronk: Bos heeft PvdA in crisis gestort

Oud-PvdA-minister Jan Pronk heeft felle kritiek geuit op partijleider Wouter Bos. Die heeft een leiderschapscrisis in de partij veroorzaakt, en daarmee de weg vrijgemaakt voor de SP.

Dat zei de voormalige minister in een interview met het radioprogramma De Ochtenden. De partij verkeert volgens Pronk in 'een droeve situatie' en zal bij de komende verkiezingen kleiner worden dan de SP. Belangrijkste oorzaken zijn het gebrek aan 'een goed verhaal' en de positie van Wouter Bos als vicepremier en minister van Financiën.

Manager
'Bos heeft de verkiezingen gewoon verloren, dat wordt onvoldoende erkend,' signaleert Pronk, 'dat hij toch is gaan regeren is politiek best knap, maar heeft de PvdA tot bijwagen van het CDA gemaakt.'

Bos is dan ook niet meer geschikt als leider van de partij. 'Hij straalt uit dat hij het niet weet. Hij kan de lijnen niet meer uitzetten. Als minister is hij nu een manager, geen leider.' Bovendien, constateert Pronk, 'gelooft hij niet meer in zijn eigen verhaal'.

Onderkant
Geschikter als partijleider zijn volgens de PvdA-coryfee ministers Ronald Plasterk (Onderwijs) en Ella Vogelaar (Wonen, Wijken en Integratie). Maar het kan nog jaren duren voordat er verkiezingen voor een nieuwe partijleider komen.

Pronk voorspelt dat de SP de PvdA intussen voorbij zal streven. Daarom moet de partij zich weer meer richten op 'de onderkant van de samenleving'. Dat de PvdA daarmee wel heel dichtbij de SP komt, ziet Pronk niet als een probleem, en mogelijk komt het in de toekomst tot een fusie. 'Maar dan moeten de partijen eerst samen in een kabinet.'
Bron

En nu geven mensen van binnen de PvdA zelfs toe dat er betere leiders zijn voor de partij dan Bos
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_48189048
Pronk staat nogal alleen hoor.
  dinsdag 10 april 2007 @ 20:11:01 #32
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_48189159
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 20:07 schreef SCH het volgende:
Pronk staat nogal alleen hoor.
Als er een schaap over de dam is zullen er zeker meer volgen. De scheuren aan het PvdA fundament zijn goed te zien
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_48189281
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 20:11 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Als er een schaap over de dam is zullen er zeker meer volgen. De scheuren aan het PvdA fundament zijn goed te zien
Voorlopig is er meer gedonder binnen de VVD hoor.
  dinsdag 10 april 2007 @ 20:14:21 #34
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_48189284
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 20:00 schreef Martijn_77 het volgende:
Bron

En nu geven mensen van binnen de PvdA zelfs toe dat er betere leiders zijn voor de partij dan Bos
Plasterk en Vogelaar... laat me niet lachen zeg.
  dinsdag 10 april 2007 @ 20:16:21 #35
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_48189349
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 20:14 schreef PJORourke het volgende:
Plasterk en Vogelaar... laat me niet lachen zeg.
Beide neem ik serieuze dan Bos
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_48189382
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 20:16 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Alsof dat iemand boeit
  dinsdag 10 april 2007 @ 20:20:16 #37
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_48189510
Trouwens Bos is niet de enige PvdA-er die last heeft van problemen met zijn geloofwaardigheid:

Inkomen oud-premier Kok stijgt bijna 18%

Volgens mij wel een diepliggende PvdA kwaal
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_48189547
Gaat ie lekker Martijn.

Niks te doen in je bloemkoolmetpapje forum?
  dinsdag 10 april 2007 @ 20:27:28 #39
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_48189835
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 20:16 schreef Martijn_77 het volgende:
CPN Ella ook?
  dinsdag 10 april 2007 @ 20:28:06 #40
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_48189863
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 20:20 schreef Martijn_77 het volgende:
Volgens mij wel een diepliggende PvdA kwaal
Ja, hypocrisie en draaien... ze kunnen het niet laten en kennelijk ook niet meer verstoppen. De keizer heeft geen kleren aan.
  dinsdag 10 april 2007 @ 20:30:23 #41
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_48190001
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 20:27 schreef PJORourke het volgende:
CPN Ella ook?
Ben het niet eens met wat ze zeggen maar als ze iets zeggen blijven ze er wel langer achter staan dan menig andere PvdA-er
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_48190053
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 20:30 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ben het niet eens met wat ze zeggen maar als ze iets zeggen blijven ze er wel langer achter staan dan menig andere PvdA-er
Ga anders Wouter even mailen. Daar ben je toch zo goed in .Huilie mails
pi_48191085
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 20:20 schreef SCH het volgende:
Gaat ie lekker Martijn.

Niks te doen in je bloemkoolmetpapje forum?
SCH, zaniken over modjes doe je maar in FB, zaniken over CUL in CUL.
Ontopic!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 10 april 2007 @ 22:50:03 #44
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_48197333
quote:

Waarom hebben zoveel mensen toch, inclusief de oppositie en pvda fractie, zoveel moeite om het verschil te zien tussen zwaardere belastingen en fiscale maatregelingen?

Bos ziet niks in de belastingschaal te verhogen, maar dat betekent niet dat alle andere opties om fiscale maatregelen te nemen ook gelijk waardeloos zijn. Is het de waan van de dag en de gedachte de media te moeten opzoeken dat kamerleden zo slordig lezen/reageren?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_48198370
pvda
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  dinsdag 10 april 2007 @ 23:42:03 #46
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_48199751
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 23:07 schreef StarGazer het volgende:
pvda
onderbouwing
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  woensdag 11 april 2007 @ 00:38:54 #47
167723 sanni
Acima de seu
pi_48201518
quote:

Het wordt tijd dat de hele PvdA zich opheft.
  woensdag 11 april 2007 @ 07:57:42 #48
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_48204215
En weer een draai. Hij moet nu toch wel een VVD-mol zijn, niet?
  woensdag 11 april 2007 @ 08:15:27 #49
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_48204385
quote:
quote:
Op woensdag 11 april 2007 07:57 schreef PJORourke het volgende:
En weer een draai. Hij moet nu toch wel een VVD-mol zijn, niet?
Als je het maar vaak genoeg herhaalt, dan begin je jezelf nog te geloven. Feit is dat Bos tegen een verhoging van de hoogste belastingschijf blijft; hij heeft nooit uitgesloten dat hij de bonussen niet wilde aanpakken.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_48205134
quote:
Op woensdag 11 april 2007 08:15 schreef Sidekick het volgende:

[..]

[..]

Als je het maar vaak genoeg herhaalt, dan begin je jezelf nog te geloven. Feit is dat Bos tegen een verhoging van de hoogste belastingschijf blijft; hij heeft nooit uitgesloten dat hij de bonussen niet wilde aanpakken.
TT niet gevolgd gisteren? Rond 22:00 was de melding op TT nog dat Bos topinkomens niet aan wil pakken en rond 22:30 stond Bos er opeens wel open voor, als dat geen draaien is wat is het dan wel?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')