Bronquote:Inkomen oud-premier Kok stijgt bijna 18%
Oud-premier Wim Kok is er het afgelopen jaar in inkomen fors op vooruit gegaan. Dat meldt RTL Nieuws.
Discussie
Zijn salaris steeg 18%, zo blijkt uit de jaarverslagen van de bedrijven waar Kok commissaris is. Het was PvdA-leider Kok die als premier in 1997 de discussie over de zeer hoge topinkomens begon.
Stijging
Inmiddels is hij alweer enige jaren commissaris bij multinationals als Shell, ING en TNT. In totaal verdiende Kok in 2006 ruim 253.000 euro, een stijging van bijna 18% in een jaar. Dat is veel meer dan de ongeveer 1,5% die de meeste Nederlanders erbij kregen.
Multinationals
Als commissaris bij TNT verdiende Kok 55.000 euro, een stijging van 7,5% ten opzichte van het jaar ervoor. Bij Shell incasseerde hij bijna 125.000 euro, een plus van bijna 33%. Een commissariaat bij ING leverde Kok 51.000 euro op, 31% meer dan in 2005. De KLM betaalde bijna 23.000 euro, en dat is hetzelfde als vorig jaar.
Reacties
In een reactie via e-mail stelt Kok dat 'de aandeelhouders zijn salarissen hebben goedgekeurd.' Kamerfracties, waaronder de PvdA, reageren afkeurend. De vereniging van Effectenbezitters 'ergert zich wezenloos aan deze verrijking'.
Kok is al jaren uit de politiek, dus je hoeft hem ook niet serieus te nemen.quote:Op dinsdag 10 april 2007 20:07 schreef David Letterman het volgende:
Kok is idd niet meer serieus te nemen...
Landverader lijkt me een beetje overdreven, maar inderdaad raar.quote:Op dinsdag 10 april 2007 20:13 schreef Bauhaus het volgende:
De grootste landverrader uit de Nederlandse geschiedenis wmb.
Dus de PvdA moet willen wat Wim Kok vroeger wilde, en anders kun je de partij niet meer serieus nemen. Wat is dat nou weer voor LSD-argumentatie van de Elsev... van jou?quote:Op dinsdag 10 april 2007 20:04 schreef Martijn_77 het volgende:
vinden jullie het erg als ik die partij op dit punt niet meer serieus neem? Zeker als hun (oud) leiders dit soort praktijken laten zien?
Godallemachtig...quote:Op dinsdag 10 april 2007 20:13 schreef Bauhaus het volgende:
De grootste landverrader uit de Nederlandse geschiedenis wmb.
had het over Kok als persoon...quote:Op dinsdag 10 april 2007 20:18 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Kok is al jaren uit de politiek, dus je hoeft hem ook niet serieus te nemen.
ah, nou, dat betekent dat hij wél wat heeft moeten bijlerenquote:In een reactie via e-mail stelt Kok...
Idd, want hij is de politiek uit en is ook gelijk al zijn politieke standpunten vergeten lijkt het welquote:Op dinsdag 10 april 2007 20:21 schreef David Letterman het volgende:
had het over Kok als persoon...
Het CDA valt volgens die beredenering dus niet meer serieus te nemen (Van Agt verscheen een tijd terug zelfs nog op een GroenLinks-congres), en de VVD evenmin (Dijkstal nam openlijk stelling tegen het beleid van Verdonk) ?quote:Op dinsdag 10 april 2007 20:04 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Bron
Weer een typisch voorbeeld van links lullen rechts vullen. En zijn oude partij wil nu nog steeds iets aan de graaitax doen net als Kok in de tijd dat ie minister-president was.
vinden jullie het erg als ik die partij op dit punt niet meer serieus neem? Zeker als hun (oud) leiders dit soort praktijken laten zien?
Ik op de PvdA stemmenquote:Op dinsdag 10 april 2007 20:22 schreef Stippel het volgende:
Nou Martijn_77, dan moet je van nu af aan beloven niet meer PvdA te stemmen hoor... en ook niet op het laatste moment vanwege het kontje van Bos toch je mening veranderen hé
Voor mij niet. Maar ik kan me voorstellen dat een aardig deel van zijn voormalige achterban dit ziet als nodeloze vergroting van de kloof tussen arm en rijk.quote:Op dinsdag 10 april 2007 20:31 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Het is natuurlijk een raar idee om te veronderstellen dat de man dusdanige kwaliteiten heeft, dat hij dit salaris verdient, of zo? De man heeft ruim 35 jaar bestuurlijke ervaring aan alle kanten van het spectrum.
Nee hoor. Alleen vervelende ventjes die alles wat linkser is dan Verdonk verderfelijk vinden en op elke scheet commentaar hebben en onder een vergrootglas leggen, om vervolgens verontwaardigd te gaan doen.quote:Op dinsdag 10 april 2007 20:57 schreef Litpho het volgende:
[..]
Voor mij niet. Maar ik kan me voorstellen dat een aardig deel van zijn voormalige achterban dit ziet als nodeloze vergroting van de kloof tussen arm en rijk.
Pardon? Totaal verdiende Kok in 2006 ruim 253.000 euro dat doen jij niet ontzettend veel? Dat is voor een paar keer per jaar wat vergaderingen bijwonen he?quote:Op dinsdag 10 april 2007 20:06 schreef VoreG het volgende:
Wat moet hij doen in die commissies, want als een opzichzelf staande baan stelt het salaris niet ontzettend veel voor namelijk.
Vergeet niet dat dit Kok is, de man die de discussie zelf begon in het kabinet hierover, die vakbondsleider is geweest ectquote:Op dinsdag 10 april 2007 20:25 schreef Reya het volgende:
[..]
Het CDA valt volgens die beredenering dus niet meer serieus te nemen (Van Agt verscheen een tijd terug zelfs nog op een GroenLinks-congres), en de VVD evenmin (Dijkstal nam openlijk stelling tegen het beleid van Verdonk) ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |