abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 9 april 2007 @ 13:08:15 #101
5428 crew  miss_sly
pi_48143026
quote:
Op maandag 9 april 2007 13:07 schreef Abbadon het volgende:

[..]

net als je denkt dat het niet cynischer kan...
Dat is niet cynisch, dat is realistisch
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_48143046
quote:
Op maandag 9 april 2007 13:06 schreef milagro het volgende:
Als hun vriendschap je zoveel waard is, Rooos, zoek een gemeenschappelijke vijand (vrouw uiteraard), echt, dat werkt
ik denk niet dat wij vieren er dan beter uitkomen?
Het enige is dat ik dan wat sterker sta maar daar schiet ik weinig mee op..
Pluk de sinaasappels, maak jus d'orange..
[..]Check mn stamboom, ik kijk de kat eruit.. en pluk de vrucht.
Serieus ik vind dit heerlijk, lekker uitleven in de tuin van al het leven
pi_48143080
probeer S en T op te stoken tegen A
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
  maandag 9 april 2007 @ 13:10:08 #104
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_48143089
quote:
Op maandag 9 april 2007 13:08 schreef miss_sly het volgende:

Dat is niet cynisch, dat is realistisch
het eeuwige excuus van de cynicus
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
  maandag 9 april 2007 @ 13:10:52 #105
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_48143107
quote:
Op maandag 9 april 2007 13:05 schreef Rooosje het volgende:

[..]

nee, dat lijkt me niet nodig
ok, recspet.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_48143155
quote:
Op maandag 9 april 2007 13:06 schreef milagro het volgende:
Als hun vriendschap je zoveel waard is, Rooos, zoek een gemeenschappelijke vijand (vrouw uiteraard), echt, dat werkt
Wacht ik begreep je verkeerd. Ik dacht aan iemand die aan mijn kant staat..
Maarr ik denk dat als ik een ander meisje zwart ga maken dat ze mij dan niet leuker vinden Want hoe S. het vertelde hebben ze juist een beetje bitchy en arrogant beeld van mij.. (terwijl ik juist niet iemand ben van steken onder water en rotopmerkingen, maar goed dat hoor ik dan in dat gesprek wel..)
  Moderator maandag 9 april 2007 @ 13:13:17 #107
5428 crew  miss_sly
pi_48143188
quote:
Op maandag 9 april 2007 13:08 schreef Rooosje het volgende:

[..]

Dat A. weinig trek heeft om na een dag tot 9 uur gewerkt te hebben een lastig gesprek te hebben kan ik me prima voorstellen en daar zou ik dus vooral niet te veel van denken.

Spreek een andere avond af, ga ergens rustig zitten, schenk een glaasje wijn in en heb een goed gesprek. Wie weet valt het allemaal nogal mee. Ik kan me op zich best vinden in het idee van milagro over die jaloezie, zo zijn meiden helaas wel vaak, maar het hoeft natuurlijk niet zo te zijn. Geef ze de kans om te vertellen wat hun dwars zit en kijk wat je daarmee doet. Doe vooral niet ter plekke allerlei beloftes over veranderen enzo. Denk er later in je eentje nog eens rustig over na, leg het ons hier nog even voor en kijk dan verder wat je doet.
  maandag 9 april 2007 @ 13:14:06 #108
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_48143208
roosje. wist je dat 'de verstandigste' met geitenmelk en rozenblaadjes onthaalt worden als hun gelijk bevestigd is? natuurlijk nadat je eerst verkettert wordt, dat doen domme mensen namelijk eerst.

also sprach zaratustra.
  maandag 9 april 2007 @ 13:14:35 #109
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_48143222
quote:
Op maandag 9 april 2007 13:13 schreef miss_sly het volgende:

[..]
leg het ons hier nog even voor
[..]
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_48143233
quote:
Op maandag 9 april 2007 13:06 schreef Lienekien het volgende:
Het is een idee om toch met S. en T. af te spreken. Kun je voorzichtig eens polsen wat A. voor problemen met je heeft.
Het is niet alleen A hé, dat smsje aan S. kwam toevallig van A. maar dat kan net zo goed één van de vele kutsmsjes zijn..
Ik heb wel het idee dat S. het minst problemen heeft met mij, maar denk niet dat het allemaal bij A. vandaan komt..
  maandag 9 april 2007 @ 13:15:40 #111
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_48143262
ow my god. dit begint echt pathetic te worden.
pi_48143284
neuk het vriendje van A
pi_48143292
of van S of van V
  maandag 9 april 2007 @ 13:17:18 #114
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_48143308
Je vriendinnen hadden eerlijk tegen je moeten zijn. De flauwe grapjes van A. blijken waar te zijn, en als jij dat smsje van S. niet had gelezen, dan had je nu waarschijnlijk nog niet geweten wat er aan de hand was.

Nu ergeren ze zich kennelijk al maanden aan je en spreken af zonder je, zonder dat jij dit wist. Lijkt me pijnlijk.
Wie weet is het jaloezie of misschien groeien jullie uit elkaar. Jullie worden allemaal ouder en wat 2 jaar geleden belangrijk was, hoeft dat nu niet meer te zijn. Het gebeurt, helaas, veel vaker dat vriendschappen verwateren in de loop der tijd.

Wie weet dat er meer duidelijkheid komt tijdens dat gesprek met je vriendinnen. Maar dat je 'arrogant zou kijken/doen' terwijl je dat niet bent, dat is niets iets wat je kunt veranderen. Sowieso denk ik niet dat je moet veranderen omwille van anderen. Ze zijn juist vriendinnen van je geworden omdat je het zo goed met ze kon vinden destijds.

Ik gok dat jullie uit elkaar aan 't groeien zijn.
(Un)masking for the greater good.
pi_48143365
Fucking herkenbaar dit, ik heb de afgelopen 2 jaar precies hetzelfde gehad. Het waren echt m'n jeugdvriendjes, alles samen doen, ook vakanties en shit, maar ik had al een tijdje het idee dat ik het vijfde wiel was. Nu kregen we afgelopen zomer, op vakantie in Italie ruzie, en sindsdien is het een beetje over, ik heb ook niet echt heel veel behoefte meer aan ze. Ik zie ze nog wel wekelijks met voetbal en af en toe met uitgaan. Ik heb nu een veel bredere sociale kring, wat ik opzich wel relaxt vind.

Best eng, dat verhaal is tot in de details hetzelfde als het mijne...
pi_48143677
quote:
Op maandag 9 april 2007 13:19 schreef Borkydude het volgende:
Fucking herkenbaar dit, ik heb de afgelopen 2 jaar precies hetzelfde gehad. Het waren echt m'n jeugdvriendjes, alles samen doen, ook vakanties en shit, maar ik had al een tijdje het idee dat ik het vijfde wiel was. Nu kregen we afgelopen zomer, op vakantie in Italie ruzie, en sindsdien is het een beetje over, ik heb ook niet echt heel veel behoefte meer aan ze. Ik zie ze nog wel wekelijks met voetbal en af en toe met uitgaan. Ik heb nu een veel bredere sociale kring, wat ik opzich wel relaxt vind.

Best eng, dat verhaal is tot in de details hetzelfde als het mijne...
oke dat is zeker mooi dat je er zo goed uit bent gekomen.

Ik heb best een brede sociale kring, maar dat is echt super oppervlakkig contact, mensen met wie ik het leuk heb met uitgaan en we komen bij elkaar op verjaardagen en feestjes.. maar absoluut geen mensen op wie ik terug kan vallen. Zie het niet als vrienden.. Dan heb ik nog die 6 andere meisjes met wie we ook op vakantie gaan, dat zijn wel echt leuke meiden alleen is dat al zo'n hechte groep dat ik daar nooit echt tussen zou kunnen en willen komen. Zoals ik al zei woon ik in een klein kutdorp en denk ik niet dat er hier verder mensen zijn voor wie het de moeite waard is om veel tijd in een vriendschap te steken.

Maar wat ik me afvraag, die bredere sociale kring die je nu hebt, zitten daar ook nieuwe vrienden tussen nu of zijn het echt kennissen?
pi_48143678
quote:
Op maandag 9 april 2007 13:08 schreef Rooosje het volgende:

[..]

het was dan ook geen serieuze tip, hè, al klopt het wel als een bus

ik denk dat het waarom nooit boven tafel gaat komen, ze zullen nooit toegeven aan jou of zichzelf, dat het jaloezie is, want daarmee geef je gelijk toe dat je de ander mooier knapper slimmer leuker vindt en je je door haar bedreigd voelt, bovendien is jaloezie geen sympatieke eigenschap, zeker niet binnen een vriendschap.

ik zou het even laten rusten, en niet aandringen op een gesprek dus, dat werkt volgens mij enkel averechts in dit geval, 2 of 3 tegen 1.... zodra je je hielen gelicht hebt, gaan ze los " naaaaaaaaaaaah jaaaaaaaaaaah, hoorde je haar, wat is dít nu weer, of we ms jaloers op haar zijn, wij???? ja right!!!!!!

ms als je het even laat betijen, dat het vanzelf weer zakt, .... het is toch meestal een kwestie van niet lekker inje eigen vel zitten, daardoor heel erg op anderen gaan letten, om dan weer bevestiging te zoeken bij anderen die "dat ook al op viel, dat ze zo 'anders' doet ineens"

en hoe meer jij hen duidelijk maakt dat je je echt van geen kwaad bewust bent in deze, hoe meer ze dat uitleggen als datgene wat ze zelf zo graag zo willen zien, arrogantie, kapsones, schijnheiligheid.
het ligt iig niet aan hun, maar aan jou, dus..... jij doet 'anders' namelijk.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  maandag 9 april 2007 @ 13:33:24 #118
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_48143800
Wij hadden een groepje van drie vriendinnen. E, M en ik. Vaak bij elkaar, veel lol. Je kent 't wel. Op een gegeven moment was er een regionale markt en gingen zowel E als ik er met een andere vriendin naartoe. M dacht dat we met z'n drietjes zouden gaan, en werd boos toen ze ontdekte dat wij dus met een ander gingen. Ze is er nooit overheen gekomen.
E en ik hebben meerdere pogingen gedaan om het te lijmen, maar M wilde er niets van weten.
Ik gok dat er al eerder wat loos was, want anders was 't wel weer goed gekomen.
Toch jammer, want M en ik kenden elkaar als vanaf dat we peuters waren. (in 't totaal ruim 13 jaar vriendinnen geweest)
  maandag 9 april 2007 @ 13:38:06 #119
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_48143968
quote:
Op maandag 9 april 2007 13:33 schreef Natalie het volgende:
Wij hadden een groepje van drie vriendinnen. E, M en ik. Vaak bij elkaar, veel lol. Je kent 't wel. Op een gegeven moment was er een regionale markt en gingen zowel E als ik er met een andere vriendin naartoe. M dacht dat we met z'n drietjes zouden gaan, en werd boos toen ze ontdekte dat wij dus met een ander gingen. Ze is er nooit overheen gekomen.
E en ik hebben meerdere pogingen gedaan om het te lijmen, maar M wilde er niets van weten.
Toch jammer, want M en ik kenden elkaar als vanaf dat we peuters waren. (in 't totaal ruim 13 jaar vriendinnen geweest)
...en de moraal van dit verhaal is?
pi_48144020
quote:
Op maandag 9 april 2007 13:29 schreef Rooosje het volgende:

[..]

oke dat is zeker mooi dat je er zo goed uit bent gekomen.

Ik heb best een brede sociale kring, maar dat is echt super oppervlakkig contact, mensen met wie ik het leuk heb met uitgaan en we komen bij elkaar op verjaardagen en feestjes.. maar absoluut geen mensen op wie ik terug kan vallen. Zie het niet als vrienden.. Dan heb ik nog die 6 andere meisjes met wie we ook op vakantie gaan, dat zijn wel echt leuke meiden alleen is dat al zo'n hechte groep dat ik daar nooit echt tussen zou kunnen en willen komen. Zoals ik al zei woon ik in een klein kutdorp en denk ik niet dat er hier verder mensen zijn voor wie het de moeite waard is om veel tijd in een vriendschap te steken.

Maar wat ik me afvraag, die bredere sociale kring die je nu hebt, zitten daar ook nieuwe vrienden tussen nu of zijn het echt kennissen?
Er zitten zeker wel echte vrienden in, maar ook een heel stel oppervlakkige kennissen, met wie het gewoon relaxt is om iets te doen. Voor mij is het meer zaak om gewoon een beetje met mensen te chillen, af en toe wat afspreken, zoals ik dat vroeger alleen met die 4 vrienden deed.

Ik zag wat er gebeurd is al een tijdje aankomen, en ik heb me er ook voor ingezet om het te voorkomen, maar in mijn geval was het uiteindelijk onvermijdelijk. Op het einde was het ook gewoon niet meer leuk, maar toch vond ik het erg. Nu denk ik er anders over en boeit het me eigenlijk niet meer zoveel. Hoe is dat bij jou?
pi_48144029
quote:
oh dat is ook zonde zeg..
wel een erg overdreven reactie van M., als je zeker weet dat jullie haar verder niet buitensloten
pi_48144147
quote:
Op maandag 9 april 2007 13:39 schreef Borkydude het volgende:

[..]

Er zitten zeker wel echte vrienden in, maar ook een heel stel oppervlakkige kennissen, met wie het gewoon relaxt is om iets te doen. Voor mij is het meer zaak om gewoon een beetje met mensen te chillen, af en toe wat afspreken, zoals ik dat vroeger alleen met die 4 vrienden deed.

Ik zag wat er gebeurd is al een tijdje aankomen, en ik heb me er ook voor ingezet om het te voorkomen, maar in mijn geval was het uiteindelijk onvermijdelijk. Op het einde was het ook gewoon niet meer leuk, maar toch vond ik het erg. Nu denk ik er anders over en boeit het me eigenlijk niet meer zoveel. Hoe is dat bij jou?
Op dit moment vind ik het heel erg, hoewel ik het van mezelf haat dat ik zo afhankelijk blijk te zijn..
misschien zakt dat bij iedereen wel na een tijdje en boeite het mij dan ook niet zoveel
maar op dit moment lijkt het me echt erg om ze kwijt te zijn, en zou ik me ondanks kennissen waarmee ik wel kan gaan stappen heel alleen voelen..
heb nu op dit moment verder geen mensen bij wie ik zo even langsga. Ja wel die 6 andere meiden maar dat doe ook altijd meer met die andere 3 vriendinnen erbij..
  maandag 9 april 2007 @ 13:43:29 #123
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_48144168
quote:
Op maandag 9 april 2007 13:39 schreef Rooosje het volgende:

[..]

oh dat is ook zonde zeg..
wel een erg overdreven reactie van M., als je zeker weet dat jullie haar verder niet buitensloten
Erg jammer. Nog steeds. Maar het is alweer een lange tijd geleden.
Hoop iig voor jou dat jullie weer als vanouds zullen worden en wens je veel succes met het gesprek
pi_48144317
quote:
Op maandag 9 april 2007 13:38 schreef Abbadon het volgende:

[..]

...en de moraal van dit verhaal is?
dat je beter kippen kan houden
pi_48144343
quote:
dit verhaal raakt kant nog wal ( of hoe gaat die uitdrukking ook alweer)
  maandag 9 april 2007 @ 13:52:15 #126
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_48144483
Tot zover mijn 'delen van ervaringen'. Ben blij dat de TS het waardeert, waarvoor het uiteindelijk bedoeld was. De rest: och, jullie hoeven er niets mee, wel? Kan je beter niets zeggen, is mijn advies.
pi_48144538
quote:
Op maandag 9 april 2007 13:43 schreef Rooosje het volgende:

[..]

Op dit moment vind ik het heel erg, hoewel ik het van mezelf haat dat ik zo afhankelijk blijk te zijn..
misschien zakt dat bij iedereen wel na een tijdje en boeite het mij dan ook niet zoveel
maar op dit moment lijkt het me echt erg om ze kwijt te zijn, en zou ik me ondanks kennissen waarmee ik wel kan gaan stappen heel alleen voelen..
heb nu op dit moment verder geen mensen bij wie ik zo even langsga. Ja wel die 6 andere meiden maar dat doe ook altijd meer met die andere 3 vriendinnen erbij..
Als je een beetje sociaal bent zal alles uiteindelijk helemaal goedkomen, je gaat naar school, zit op een sport ofzo? Je leert sowieso altijd nieuwe mensen kennen waarmee je iets kan opbouwen.
pi_48144694
quote:
Op maandag 9 april 2007 13:53 schreef Borkydude het volgende:

[..]

Als je een beetje sociaal bent zal alles uiteindelijk helemaal goedkomen, je gaat naar school, zit op een sport ofzo? Je leert sowieso altijd nieuwe mensen kennen waarmee je iets kan opbouwen.
ik ga naar school in mijn dorp en fitness in mijn dorp dat is het stomme..
maar ach ja je hebt vast wel gelijk, zeker als ik hier weg ben kom ik natuurlijk nieuwe mensen tegen.

Maar nu loop ik wel een beetje op de zaken vooruit, eerst maar eens kijken of het ook echt niet meer goedkomt
pi_48144844
quote:
Op maandag 9 april 2007 13:58 schreef Rooosje het volgende:

[..]

maar ach ja je hebt vast wel gelijk, zeker als ik hier weg ben kom ik natuurlijk nieuwe mensen tegen.

Maar nu loop ik wel een beetje op de zaken vooruit, eerst maar eens kijken of het ook echt niet meer goedkomt
Ik zou in ieder geval een beetje om je heen kijken.

Welk dorp als ik vragen mag? Is er geen stad in de buurt?
  Moderator maandag 9 april 2007 @ 14:06:13 #130
5428 crew  miss_sly
pi_48144940
quote:

[..]

Als ik zo je posts lees, zou er een ding kunnen zijn waaruit je zogenaamde arrogantie (zie ik neit zo, h oor, maara dat zouden anderen zo kunnen zien) zou blijken je neerbuigende manier van over je dorp spreken kunnen zijn. Je hang naar meer dan dat kleine, naar de rest van de wereld, en je dus misschien in hun ogen te goed voelen...
  maandag 9 april 2007 @ 14:08:14 #131
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_48145001
quote:

[..]

tuurlijk komt alles goed darling... "alles zal rechtkom". een vrouw weet pas wat ze mist als haar vriendin er niet meer is. tijd.
  maandag 9 april 2007 @ 14:08:29 #132
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_48145015
quote:
Op maandag 9 april 2007 13:14 schreef Rooosje het volgende:

[..]

Het is niet alleen A hé, dat smsje aan S. kwam toevallig van A. maar dat kan net zo goed één van de vele kutsmsjes zijn..
Ik heb wel het idee dat S. het minst problemen heeft met mij, maar denk niet dat het allemaal bij A. vandaan komt..
Oh god, dat ik nog eens vanuit het gedachte punt van een vrouw ga posten (of iig ga probereen).

Je zegt dat S de minste problemen heeft met jou. Dat maakt haar de grootste kuthoer die er rondloopt. Want ze doet wel vrolijk mee met de rest.

Wat een paar posts eerder al wel gemeld werd was de jaloezie.
Dat hoeft niet vanwege je uiterlijk te zijn, je Brains etc etc.
Als jij nogal zelfverzekerd in je schoenen staat kan dat ook afgunst opwekken.

Maar, oude wijsheid komt eerst --> Ruzie hoort nu eenmaal tussen vrienden. De enigste manier om dingen lekker lomp in de groep te gooien en er met z'n allen eens rustig over door te bomen.
  maandag 9 april 2007 @ 14:12:55 #133
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_48145149
quote:
Op maandag 9 april 2007 13:52 schreef Natalie het volgende:
Tot zover mijn 'delen van ervaringen'. Ben blij dat de TS het waardeert, waarvoor het uiteindelijk bedoeld was. De rest: och, jullie hoeven er niets mee, wel? Kan je beter niets zeggen, is mijn advies.
ik vroeg mij alleen maar oprecht af wat je er precies mee wilde zeggen richting TS...

grappig dat dat dan net je advies is trouwens..
pi_48145153
Ik kan me wel voorstellen hoe het tot deze situatie heeft kunnen komen.

Sorry TS, maar je bent voor je "vriendinnen" geen leuk persoon om mee om te gaan. Accepteer het en zoek mensen die het wel leuk vinden om met jou om te gaan.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_48145220
quote:
Op maandag 9 april 2007 14:06 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Als ik zo je posts lees, zou er een ding kunnen zijn waaruit je zogenaamde arrogantie (zie ik neit zo, h oor, maara dat zouden anderen zo kunnen zien) zou blijken je neerbuigende manier van over je dorp spreken kunnen zijn. Je hang naar meer dan dat kleine, naar de rest van de wereld, en je dus misschien in hun ogen te goed voelen...
miss heb je daar wel gelijk in.. zij vinden het namelijk wel helemaal te gek hier
maar heb er nooit zo over nagedacht, dat ze dat erg zouden vinden dat ik die mening niet deel.
zou ook wel kinderachtig zijn maar het zou kunnen idd..
  Moderator maandag 9 april 2007 @ 14:17:36 #136
5428 crew  miss_sly
pi_48145303
quote:
Op maandag 9 april 2007 14:15 schreef Rooosje het volgende:

[..]

miss heb je daar wel gelijk in.. zij vinden het namelijk wel helemaal te gek hier
maar heb er nooit zo over nagedacht, dat ze dat erg zouden vinden dat ik die mening niet deel.
zou ook wel kinderachtig zijn maar het zou kunnen idd..
Kinderachtig of niet, het geeft wel een heel groot verschil aan. Als jij namelijk neerbuigend doet over jullie dorp, doe je dat eigenlijk ook over hen, want zij vinden het daar wel heerlijk. Zijn jullie toekomstideen ook heel anders, mbt studeren, op kamers gaan, reizen, de wereld ontdekken?

Vaak worden mensen die niet zomaar genoegen nemen met dat wat ze hebben, maar nieuwsgierig zijn naar de rest, als arrogant gezien. Natuurlijk wil het niet zeggen dat je op je vriendinnen neerkijkt, maar zij kunnen dat wel als zodanig opgevat hebben.
pi_48145306
quote:
Op maandag 9 april 2007 14:13 schreef Flashwin het volgende:
Ik kan me wel voorstellen hoe het tot deze situatie heeft kunnen komen.

Sorry TS, maar je bent voor je "vriendinnen" geen leuk persoon om mee om te gaan. Accepteer het en zoek mensen die het wel leuk vinden om met jou om te gaan.
Hoe is het volgens jou tot deze situatie gekomen dan?
het is niet zo gek dat ik me afvraag waarom ze het niet meer leuk met me vinden toch?
We hebben het niet voor niets altijd (tot paar maanden terug dan) zo goed met elkaar kunnen vinden.
pi_48146151
vrouwen

puberige meijses van 17
pi_48146262
quote:
Op maandag 9 april 2007 14:55 schreef vanBnaarC het volgende:
vrouwen

puberige meijses van 17
kijk eens in OUD, en herzie je
pi_48146407
quote:
Op maandag 9 april 2007 14:17 schreef Rooosje het volgende:

[..]

Hoe is het volgens jou tot deze situatie gekomen dan?
het is niet zo gek dat ik me afvraag waarom ze het niet meer leuk met me vinden toch?
We hebben het niet voor niets altijd (tot paar maanden terug dan) zo goed met elkaar kunnen vinden.
Ga vooral niet krampachtig doen om leuk gevonden te worden. Wees vooral jezelf en nodig ze een keertje samen uit voor iets leuks. Degene die het meest problemen met jou heeft zou je ook eens apart kunnen vragen langs te komen en dan een eerlijk gesprek met haar aangaan zonder verwijten. Je kunt aangeven dat je haar vriendschap op prijs stelt en dat je het jammer vindt dat het de laatste tijd niet zo lekker ging, dat je graag wil dat jullie weer gezellig met elkaar om kunnen gaan. Jullie kennen elkaar al zo lang. Misschien dat zij kan aangeven waar de schoen wringt. Schiet niet in de verdediging als zij
bijvoorbeeld zegt dat je altijd zo arrogant praat over anderen. Je kunt dan rustig aangeven dat je het jammer vind dat zij de dingen zo ziet, maar dat het absoluut niet jou bedoeling was haar te kwetsen en dat je er niet bij hebt stilgestaan dat de door jouw gemaakte opmerkingen kwetsend waren. Leg haar dan uit dat jij graag je best wil doen om een leuke vriendin voor haar en voor de andere meiden te zijn en vraag aan haar direct aan te geven als haar iets dwars zit tegen jou en niet via anderen. Vraag haar wat zij hiervan vindt en of zij bereid is je hierbij te helpen.
pi_48146566
Je bent sowieso beter dan hun, dat was ik namelijk ook in mijn identieke situatie...
pi_48148471
Middelbare school... daar heb je dat nog. Zelf in de brugklas gehad. Had op de basisschool 2 goede vrienden en daar omheen nog een grote groep. Op eind van de brugklas voelde ik me er niet echt bij horen en ze kwamen met de grootste drogredenen opzetten. Zelfs mijn 'echte' vrienden liepen met de groep mee dus heb ze netjes gedag gezegd. Kwam ze nog tegen met voetballen maar verder niet meer. Je kunt wanhopig er bij proberen te blijven horen, het zal je lukken maar als ze dit doen zijn het blijkbaar geen vrienden. Tot die conclusie kwam ik zelf vrij snel.

Het lijkt heel vervelend op de middelbare school maar er zijn echt genoeg mensen. Waarschijnlijk heb je al goed contact met anderen, trek gewoon meer naar hun toe. Als ze je ook echt aardig vinden is dat niet raar. Misschien dat je niet met iemand anders die 'beste' vriendin band krijgt maar heb je die nu wel met je huidige vriendinnen? Lijkt me niet. Dus afkappen en je bent echt niet meteen 'Remi alleen op de wereld', ik neem aan dat je genoeg andere mensen kent waarmee je soms iets mee kunt gaan drinken o.i.d.!
pi_48149005
quote:
Op maandag 9 april 2007 11:22 schreef Sharkdoggie het volgende:
Bij een groep meiden is er altijd wel één die er net buiten valt of over geroddeld wordt. Volgens mij is dat een vrouwending. Gewoon nieuwe contacten / vrienden zoeken.
Bij jongens is er namelijk nooit een pispaaltje

TS, denk verder inderdaad dat er eentje vooral achter zit en de anderen daardoor opgestookt zijn. Met zijn allen praten kan dan helpen omdat diegene dan exposed kan worden. En dan niet wanhopig gaan doen, maar gewoon relaxed, daar kan zo'n type het minst goed tegen.
  maandag 9 april 2007 @ 17:02:30 #144
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_48149029
Nounou, ms is TS wel écht veranderd. Ik vind wel dat haar "vriendinnetjes" dan niet om de hete brij moeten heendraaien.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  maandag 9 april 2007 @ 17:03:30 #145
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_48149064
quote:
Op maandag 9 april 2007 17:02 schreef Vivi het volgende:
Nounou, ms is TS wel écht veranderd. Ik vind wel dat haar "vriendinnetjes" dan niet om de hete brij moeten heendraaien.
Je bedoelt, ze heeft dikkere tieten gekregen dan haar vriendinnen?
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_48149128
Heb het zelf ook gehad, kwam er na de eindexamens achter, dus dat was op zich wel mooi, omdat ik toen al volop bezig was met nieuwe vrienden op de Uni maken, maar het blijft wel kut natuurlijk. Zeker als je erachter komt dat het al een tijdje gaande is. Succes met 't gesprek iig!
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
pi_48162652
Ik ben vanavonv uit eten gegaan met drie van die 'zes andere' vriendinnen, en S. van 'de drie vriendinnen'. Die zes andere vriendinnen weten niks van de soort ruzie tussen ons vieren, en S. en ik deden dan ook of er niks aan de hand is. Ik wist van te voren niet dat S. ook zou gaan.. Njaa was echt raar we zaten goed aan de wijn, veel gelachen met zn 5en en S. en ik deden verder alsof er niks aan de hand was.. maar ik heb nu ikthuis ben weer een beetje dat kutgevoel van morgen of overmorgen komt 'het' gesrprek..
nouja ik zie wel , bedankt voor de reacties iig. Vind het leuk dat er zoveel mensen hier reageren op mijn 'probleem' (vvor mij is het wel echt een probleem maar voor jullie waarschijnlijk typisch jonge meiden gezeik.. daarom bedankt )
pi_48164434
Vrouwen hebben de ongeschreven regel dat de ander compleet gelijkwaardig aan haar moet zijn, in elk opzicht. Als de ander wat meer mannen aantrekt, wat meer van bepaalde zaken afweet of weet ik veel wat, dan zijn het plotseling jaloerse krengen die elkaars leven proberen zo zuur mogelijk te maken.

Serieus, met zulke types die jij beschrijft zal ik nooit maar dan ook nooit omgaan. Elkaar zo lang al kennen en geeneens elkaar de waarheid durven te vertellen of direct tegen elkaar te zijn, hoe triest ben je dan? Dan heb je echt nul komma nul ruggegraat en mag je van mij vlug sterven.

En trouwens, trek je in godsnaam niks aan van waardeoordelen zoals 'arrogant'. Dat is de grootste truc om iemand stelselmatig klein te houden en zijn persoonlijkheid in te dammen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-04-2007 00:36:04 ]
  dinsdag 10 april 2007 @ 00:45:16 #149
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_48164600
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 00:35 schreef Friek_ het volgende:
Serieus, met zulke types die jij beschrijft zal ik nooit maar dan ook nooit omgaan.
Tsja, volgens mij kan ze dan zo'n beetje iedere vrouw mijden. Dat gaat ook niet werken
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_48164646
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 00:45 schreef gronk het volgende:

[..]

Tsja, volgens mij kan ze dan zo'n beetje iedere vrouw mijden. Dat gaat ook niet werken
Ik geloof er oprecht in dat er vrouwen zijn met hersenen die dit soort problemen ook mijden.
  dinsdag 10 april 2007 @ 00:59:06 #151
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_48164792
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 00:48 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Ik geloof er oprecht in dat er vrouwen zijn met hersenen die dit soort problemen ook mijden.
Jah. Ik ken er een paar, en dat zijn net mannen.

[fluitend]
'a friend with breasts and all the rest'
[/fluitend]
pi_48181159
Hej wat kut voor je! Helaas herken ik er wel iets in. Gewoon het gesprek aangaan, hoe moeilijk het ook is is een eerste stap. En mochten ze nou echt gewoon op deze voet doorgaan, dan zou ik snel op zoek gaan naar andere mensen om leuke dingen mee te doen. Ik had geluk dat ik examen deed en dus niet meer met ze op school zat maar misschien is voor jou zelf leuke, nieuwe dingen ondernemen een idee? Als ze je echt niet meer leuk vinden laten ze het contact gewoon doodbloeden maar dan mis je er toch ook niets aan? Het zal vast niet altijd makkelijk zijn maar de relatie die jullie nu met elkaar hebben lijkt me ook niet wat....
  dinsdag 10 april 2007 @ 16:57:29 #153
163339 Obscurus
Erg obscure
pi_48182338
quote:
Op maandag 9 april 2007 11:11 schreef Rooosje het volgende:

[..]

hmm al zou dit kloppen (god zometeen vinden jullie me ook nog 'arrogant')..
Ik denk niet dat ze jaloers zijn.. daar doelde je op toch?
Vriendin T., en ik krijgen wel duidelijk de meeste aandacht (worden vaak de knapste genoemd en wat mooier figuur dan de andere twee).
Maar vriendin A. heeft een leuke vriend, en vriendin S. valt op totaal andere jongens als ik..
vriendin T. is de enige die jaloers is aangelegd, maar die heeft niets te klagen qua aandacht en is zelf een hele mooie meid..

Dus denk dat je theorie niet opgaat
Dan alsnog zal S. jarloer zijn omdat aandacht, aandacht is in wat voor vorm dan ook, en bij gebrek aan de 'totale andere jongens' zal aandacht van de niet leuke jongens ook leuk gevonden worden.

damn ik praat schreef, hoop dat je het begrijpt!

En gooi het in de groep, of mail het anders naar iedereen, kunnen ze afzondelijk antwoord gegven en toch weten ze het allemaal tegelijk. (anders krijg je daar weer gezeik over)

Good Luck!
His legions, angel forms, who lay entranced. Thick as autumnal leaves that strow the brooks. Foto's@dART
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 10 april 2007 @ 18:18:32 #154
163650 Greys
pi_48184980
Ik heb dan weer een hele andere mening klaarblijkelijk:
Dat je nog vriendinnen WILT zijn met ze?! Als ze er klaarblijkelijk plezier in hebben lullige grapjes over je te maken, die achter jou rug om veel meer echt bedoeld zijn dan dat ze lijken. En dat soort smsjes...
Echte vriendinnen spreken elkaar aan op dingen die irriteren. En nu moet jij op je knietjes of ze alsjeblieft nog vriendinnen met je willen zijn, omdat jij anders geen dingen meer kunt doen of durft te doen omdat je dan alleen bent? En hoe zit met dan met die meiden waarmee je ging eten, waar S toevallig ook bij was? Als S er niet bij was geweest had je toch ook een leuke avond gehad?

Ik zou fijn andere vriendinnen gaan zoeken. En dan liefst een paar die je WEL kunt vertrouwen en die geen lullige dingen achter je rug om gaan sms-en en bespreken. Okeeeeeee, alle vrouwen roddelen Maar op deze manier is het nogal laag. Ik zou ze niet meer hoeven.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_48195746
We hebben gepraat en het is weer een beetje goed.
we hebben elkaar wat ergernissen opgebiecht (ze bleken zich op heel veel punten aan mij te ergeren en ik ga met een paar dingen die ik -onbewust- deed ook echt wat doen), en uiteindelijk besloten het opnieuw aan te kijken en kijken of het weer wta kan groeien...
ze hebben toegegeven dat de manier waarop niet zo leuk van ze was

bedankt voor de reacties, had niet verwacht dat dit nog zoveel mensen hier iets interesseert
pi_48196091
Wat dan ongeveer ?
pi_48198247
Dus nu hebben jullie het uitgepraat en alles is weer goed?

Wat een typische wijvenoplossing!
Dit had evengoed met bier op te lossen geweest.
twee violen en een trommel en een fluit
pi_48210062
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 22:26 schreef Rooosje het volgende:
We hebben gepraat en het is weer een beetje goed.
we hebben elkaar wat ergernissen opgebiecht (ze bleken zich op heel veel punten aan mij te ergeren en ik ga met een paar dingen die ik -onbewust- deed ook echt wat doen), en uiteindelijk besloten het opnieuw aan te kijken en kijken of het weer wta kan groeien...
ze hebben toegegeven dat de manier waarop niet zo leuk van ze was

bedankt voor de reacties, had niet verwacht dat dit nog zoveel mensen hier iets interesseert
Da's anders bij meisjes dan bij jongens Ik had het nooit kunnen uitpraten, zijn we allemaal veel te gesloten voor. Ik kwam net nog zo'n knul tegen.

Hij:
Ik:
  woensdag 11 april 2007 @ 11:52:42 #159
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_48210204
quote:
Op woensdag 11 april 2007 11:48 schreef Borkydude het volgende:

Hij:
Ik:
Hij 'joah, dat geauwehoer ook de hele tijd'
pi_48210373
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 23:04 schreef Roquefort het volgende:
Dus nu hebben jullie het uitgepraat en alles is weer goed?

Wat een typische wijvenoplossing!
Dit had evengoed met bier op te lossen geweest.
En dat zou dan weer een typische knullenoplossing zijn geweest
quote:
Op woensdag 11 april 2007 11:48 schreef Borkydude het volgende:

[..]

Da's anders bij meisjes dan bij jongens Ik had het nooit kunnen uitpraten, zijn we allemaal veel te gesloten voor. Ik kwam net nog zo'n knul tegen.

Hij:
Ik:
Maar je weet dus helemaal niet wat het probleem is?
pi_48210558
quote:
Op woensdag 11 april 2007 11:57 schreef jaoka het volgende:

[..]

En dat zou dan weer een typische knullenoplossing zijn geweest
[..]

Maar je weet dus helemaal niet wat het probleem is?
Het liep gewoon niet meer, ik had het idee dat die kereltjes jaloers waren op me, aangezien ze me op elk punt afkraakten. Als ik een vette telefoon had: "Wat een kutkleur ", Met een meisje gezoend: "Ze had echt geen kont ". Terwijl het puike telefoons en meisjes waren Ik liep me ook te ergeren aan die lui, ze liepen op te scheppen enzo
  woensdag 11 april 2007 @ 12:22:16 #162
7396 Larissa
Live on teh intarwebs!
pi_48211203
Huur de film "Mean girls" en houd het gesprek daarna. Die film gaat zo'n beetje over deze problematiek en dan heb je nog een leuke avond ook want de film is erg grappig.
Op maandag 9 april 2007 03:21 schreef Ryan3 het volgende:
...ben jij het aardige zusje van Loedertje of zo, Larissa.
  woensdag 11 april 2007 @ 13:45:26 #163
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_48214363
Wat waren die dingetjes dan TS?
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_48216428
je schrijft: 'ik ken ze al 8 8 en 12 jaar'', dat betekend dus al vanaf de basisschool of iig vanaf je 6e ofzo...!? Tja vooral op de middelbare school kan je elkaar (ivm andere interesses, puberen etc) ontgroeien… Dat is wat gebeurd en komt wel vaak voor….. Beste is om idd niet meer als vriendinnen met hun om te gaan, als ze niet te vertrouwen zijn en 'zo' doen ga jij je ook aan hun ergeren. Mijn ervaring is dat je het béste vrienden maakt op de middelbare school of de studententijd..... dan ben je bewust bezig met wat je interesses zijn en wie bij je past. Dan is je buurmeisje of de dochter van de beste vriendin van je moeder niet gelijk JOUW beste vriendin (zoals het op de basisschool en in je heele kleutertijd natuurlijk wel vaak is, je wordt gewoon gekopppeld )

Ik zie die meiden ook precies voor me. Van die irritante/puberende meiden die lekker gemeen doen naar een vriendin (TS in dit geval) omdat ze zich niet aanpast of er niet goed bijhoort (miss door kleding/uitlerlijk/geld, of in dit geval gedrag)

Ik heb zoiets van óf GOEDE vrienden of NIET, en dit zijn dus totaal geen goede vrienden voor je… En wie is hier nu arrogant, zij smsen achter je rug om...
Haleloeja
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')