abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 9 april 2007 @ 13:08:15 #101
5428 crew  miss_sly
pi_48143026
quote:
Op maandag 9 april 2007 13:07 schreef Abbadon het volgende:

[..]

net als je denkt dat het niet cynischer kan...
Dat is niet cynisch, dat is realistisch
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_48143046
quote:
Op maandag 9 april 2007 13:06 schreef milagro het volgende:
Als hun vriendschap je zoveel waard is, Rooos, zoek een gemeenschappelijke vijand (vrouw uiteraard), echt, dat werkt
ik denk niet dat wij vieren er dan beter uitkomen?
Het enige is dat ik dan wat sterker sta maar daar schiet ik weinig mee op..
Pluk de sinaasappels, maak jus d'orange..
[..]Check mn stamboom, ik kijk de kat eruit.. en pluk de vrucht.
Serieus ik vind dit heerlijk, lekker uitleven in de tuin van al het leven
pi_48143080
probeer S en T op te stoken tegen A
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
  maandag 9 april 2007 @ 13:10:08 #104
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_48143089
quote:
Op maandag 9 april 2007 13:08 schreef miss_sly het volgende:

Dat is niet cynisch, dat is realistisch
het eeuwige excuus van de cynicus
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
  maandag 9 april 2007 @ 13:10:52 #105
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_48143107
quote:
Op maandag 9 april 2007 13:05 schreef Rooosje het volgende:

[..]

nee, dat lijkt me niet nodig
ok, recspet.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_48143155
quote:
Op maandag 9 april 2007 13:06 schreef milagro het volgende:
Als hun vriendschap je zoveel waard is, Rooos, zoek een gemeenschappelijke vijand (vrouw uiteraard), echt, dat werkt
Wacht ik begreep je verkeerd. Ik dacht aan iemand die aan mijn kant staat..
Maarr ik denk dat als ik een ander meisje zwart ga maken dat ze mij dan niet leuker vinden Want hoe S. het vertelde hebben ze juist een beetje bitchy en arrogant beeld van mij.. (terwijl ik juist niet iemand ben van steken onder water en rotopmerkingen, maar goed dat hoor ik dan in dat gesprek wel..)
  Moderator maandag 9 april 2007 @ 13:13:17 #107
5428 crew  miss_sly
pi_48143188
quote:
Op maandag 9 april 2007 13:08 schreef Rooosje het volgende:

[..]

Dat A. weinig trek heeft om na een dag tot 9 uur gewerkt te hebben een lastig gesprek te hebben kan ik me prima voorstellen en daar zou ik dus vooral niet te veel van denken.

Spreek een andere avond af, ga ergens rustig zitten, schenk een glaasje wijn in en heb een goed gesprek. Wie weet valt het allemaal nogal mee. Ik kan me op zich best vinden in het idee van milagro over die jaloezie, zo zijn meiden helaas wel vaak, maar het hoeft natuurlijk niet zo te zijn. Geef ze de kans om te vertellen wat hun dwars zit en kijk wat je daarmee doet. Doe vooral niet ter plekke allerlei beloftes over veranderen enzo. Denk er later in je eentje nog eens rustig over na, leg het ons hier nog even voor en kijk dan verder wat je doet.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 9 april 2007 @ 13:14:06 #108
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_48143208
roosje. wist je dat 'de verstandigste' met geitenmelk en rozenblaadjes onthaalt worden als hun gelijk bevestigd is? natuurlijk nadat je eerst verkettert wordt, dat doen domme mensen namelijk eerst.

also sprach zaratustra.
  maandag 9 april 2007 @ 13:14:35 #109
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_48143222
quote:
Op maandag 9 april 2007 13:13 schreef miss_sly het volgende:

[..]
leg het ons hier nog even voor
[..]
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_48143233
quote:
Op maandag 9 april 2007 13:06 schreef Lienekien het volgende:
Het is een idee om toch met S. en T. af te spreken. Kun je voorzichtig eens polsen wat A. voor problemen met je heeft.
Het is niet alleen A hé, dat smsje aan S. kwam toevallig van A. maar dat kan net zo goed één van de vele kutsmsjes zijn..
Ik heb wel het idee dat S. het minst problemen heeft met mij, maar denk niet dat het allemaal bij A. vandaan komt..
  maandag 9 april 2007 @ 13:15:40 #111
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_48143262
ow my god. dit begint echt pathetic te worden.
pi_48143284
neuk het vriendje van A
pi_48143292
of van S of van V
  maandag 9 april 2007 @ 13:17:18 #114
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_48143308
Je vriendinnen hadden eerlijk tegen je moeten zijn. De flauwe grapjes van A. blijken waar te zijn, en als jij dat smsje van S. niet had gelezen, dan had je nu waarschijnlijk nog niet geweten wat er aan de hand was.

Nu ergeren ze zich kennelijk al maanden aan je en spreken af zonder je, zonder dat jij dit wist. Lijkt me pijnlijk.
Wie weet is het jaloezie of misschien groeien jullie uit elkaar. Jullie worden allemaal ouder en wat 2 jaar geleden belangrijk was, hoeft dat nu niet meer te zijn. Het gebeurt, helaas, veel vaker dat vriendschappen verwateren in de loop der tijd.

Wie weet dat er meer duidelijkheid komt tijdens dat gesprek met je vriendinnen. Maar dat je 'arrogant zou kijken/doen' terwijl je dat niet bent, dat is niets iets wat je kunt veranderen. Sowieso denk ik niet dat je moet veranderen omwille van anderen. Ze zijn juist vriendinnen van je geworden omdat je het zo goed met ze kon vinden destijds.

Ik gok dat jullie uit elkaar aan 't groeien zijn.
(Un)masking for the greater good.
pi_48143365
Fucking herkenbaar dit, ik heb de afgelopen 2 jaar precies hetzelfde gehad. Het waren echt m'n jeugdvriendjes, alles samen doen, ook vakanties en shit, maar ik had al een tijdje het idee dat ik het vijfde wiel was. Nu kregen we afgelopen zomer, op vakantie in Italie ruzie, en sindsdien is het een beetje over, ik heb ook niet echt heel veel behoefte meer aan ze. Ik zie ze nog wel wekelijks met voetbal en af en toe met uitgaan. Ik heb nu een veel bredere sociale kring, wat ik opzich wel relaxt vind.

Best eng, dat verhaal is tot in de details hetzelfde als het mijne...
pi_48143677
quote:
Op maandag 9 april 2007 13:19 schreef Borkydude het volgende:
Fucking herkenbaar dit, ik heb de afgelopen 2 jaar precies hetzelfde gehad. Het waren echt m'n jeugdvriendjes, alles samen doen, ook vakanties en shit, maar ik had al een tijdje het idee dat ik het vijfde wiel was. Nu kregen we afgelopen zomer, op vakantie in Italie ruzie, en sindsdien is het een beetje over, ik heb ook niet echt heel veel behoefte meer aan ze. Ik zie ze nog wel wekelijks met voetbal en af en toe met uitgaan. Ik heb nu een veel bredere sociale kring, wat ik opzich wel relaxt vind.

Best eng, dat verhaal is tot in de details hetzelfde als het mijne...
oke dat is zeker mooi dat je er zo goed uit bent gekomen.

Ik heb best een brede sociale kring, maar dat is echt super oppervlakkig contact, mensen met wie ik het leuk heb met uitgaan en we komen bij elkaar op verjaardagen en feestjes.. maar absoluut geen mensen op wie ik terug kan vallen. Zie het niet als vrienden.. Dan heb ik nog die 6 andere meisjes met wie we ook op vakantie gaan, dat zijn wel echt leuke meiden alleen is dat al zo'n hechte groep dat ik daar nooit echt tussen zou kunnen en willen komen. Zoals ik al zei woon ik in een klein kutdorp en denk ik niet dat er hier verder mensen zijn voor wie het de moeite waard is om veel tijd in een vriendschap te steken.

Maar wat ik me afvraag, die bredere sociale kring die je nu hebt, zitten daar ook nieuwe vrienden tussen nu of zijn het echt kennissen?
pi_48143678
quote:
Op maandag 9 april 2007 13:08 schreef Rooosje het volgende:

[..]

het was dan ook geen serieuze tip, hè, al klopt het wel als een bus

ik denk dat het waarom nooit boven tafel gaat komen, ze zullen nooit toegeven aan jou of zichzelf, dat het jaloezie is, want daarmee geef je gelijk toe dat je de ander mooier knapper slimmer leuker vindt en je je door haar bedreigd voelt, bovendien is jaloezie geen sympatieke eigenschap, zeker niet binnen een vriendschap.

ik zou het even laten rusten, en niet aandringen op een gesprek dus, dat werkt volgens mij enkel averechts in dit geval, 2 of 3 tegen 1.... zodra je je hielen gelicht hebt, gaan ze los " naaaaaaaaaaaah jaaaaaaaaaaah, hoorde je haar, wat is dít nu weer, of we ms jaloers op haar zijn, wij???? ja right!!!!!!

ms als je het even laat betijen, dat het vanzelf weer zakt, .... het is toch meestal een kwestie van niet lekker inje eigen vel zitten, daardoor heel erg op anderen gaan letten, om dan weer bevestiging te zoeken bij anderen die "dat ook al op viel, dat ze zo 'anders' doet ineens"

en hoe meer jij hen duidelijk maakt dat je je echt van geen kwaad bewust bent in deze, hoe meer ze dat uitleggen als datgene wat ze zelf zo graag zo willen zien, arrogantie, kapsones, schijnheiligheid.
het ligt iig niet aan hun, maar aan jou, dus..... jij doet 'anders' namelijk.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  maandag 9 april 2007 @ 13:33:24 #118
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_48143800
Wij hadden een groepje van drie vriendinnen. E, M en ik. Vaak bij elkaar, veel lol. Je kent 't wel. Op een gegeven moment was er een regionale markt en gingen zowel E als ik er met een andere vriendin naartoe. M dacht dat we met z'n drietjes zouden gaan, en werd boos toen ze ontdekte dat wij dus met een ander gingen. Ze is er nooit overheen gekomen.
E en ik hebben meerdere pogingen gedaan om het te lijmen, maar M wilde er niets van weten.
Ik gok dat er al eerder wat loos was, want anders was 't wel weer goed gekomen.
Toch jammer, want M en ik kenden elkaar als vanaf dat we peuters waren. (in 't totaal ruim 13 jaar vriendinnen geweest)
  maandag 9 april 2007 @ 13:38:06 #119
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_48143968
quote:
Op maandag 9 april 2007 13:33 schreef Natalie het volgende:
Wij hadden een groepje van drie vriendinnen. E, M en ik. Vaak bij elkaar, veel lol. Je kent 't wel. Op een gegeven moment was er een regionale markt en gingen zowel E als ik er met een andere vriendin naartoe. M dacht dat we met z'n drietjes zouden gaan, en werd boos toen ze ontdekte dat wij dus met een ander gingen. Ze is er nooit overheen gekomen.
E en ik hebben meerdere pogingen gedaan om het te lijmen, maar M wilde er niets van weten.
Toch jammer, want M en ik kenden elkaar als vanaf dat we peuters waren. (in 't totaal ruim 13 jaar vriendinnen geweest)
...en de moraal van dit verhaal is?
pi_48144020
quote:
Op maandag 9 april 2007 13:29 schreef Rooosje het volgende:

[..]

oke dat is zeker mooi dat je er zo goed uit bent gekomen.

Ik heb best een brede sociale kring, maar dat is echt super oppervlakkig contact, mensen met wie ik het leuk heb met uitgaan en we komen bij elkaar op verjaardagen en feestjes.. maar absoluut geen mensen op wie ik terug kan vallen. Zie het niet als vrienden.. Dan heb ik nog die 6 andere meisjes met wie we ook op vakantie gaan, dat zijn wel echt leuke meiden alleen is dat al zo'n hechte groep dat ik daar nooit echt tussen zou kunnen en willen komen. Zoals ik al zei woon ik in een klein kutdorp en denk ik niet dat er hier verder mensen zijn voor wie het de moeite waard is om veel tijd in een vriendschap te steken.

Maar wat ik me afvraag, die bredere sociale kring die je nu hebt, zitten daar ook nieuwe vrienden tussen nu of zijn het echt kennissen?
Er zitten zeker wel echte vrienden in, maar ook een heel stel oppervlakkige kennissen, met wie het gewoon relaxt is om iets te doen. Voor mij is het meer zaak om gewoon een beetje met mensen te chillen, af en toe wat afspreken, zoals ik dat vroeger alleen met die 4 vrienden deed.

Ik zag wat er gebeurd is al een tijdje aankomen, en ik heb me er ook voor ingezet om het te voorkomen, maar in mijn geval was het uiteindelijk onvermijdelijk. Op het einde was het ook gewoon niet meer leuk, maar toch vond ik het erg. Nu denk ik er anders over en boeit het me eigenlijk niet meer zoveel. Hoe is dat bij jou?
pi_48144029
quote:
oh dat is ook zonde zeg..
wel een erg overdreven reactie van M., als je zeker weet dat jullie haar verder niet buitensloten
pi_48144147
quote:
Op maandag 9 april 2007 13:39 schreef Borkydude het volgende:

[..]

Er zitten zeker wel echte vrienden in, maar ook een heel stel oppervlakkige kennissen, met wie het gewoon relaxt is om iets te doen. Voor mij is het meer zaak om gewoon een beetje met mensen te chillen, af en toe wat afspreken, zoals ik dat vroeger alleen met die 4 vrienden deed.

Ik zag wat er gebeurd is al een tijdje aankomen, en ik heb me er ook voor ingezet om het te voorkomen, maar in mijn geval was het uiteindelijk onvermijdelijk. Op het einde was het ook gewoon niet meer leuk, maar toch vond ik het erg. Nu denk ik er anders over en boeit het me eigenlijk niet meer zoveel. Hoe is dat bij jou?
Op dit moment vind ik het heel erg, hoewel ik het van mezelf haat dat ik zo afhankelijk blijk te zijn..
misschien zakt dat bij iedereen wel na een tijdje en boeite het mij dan ook niet zoveel
maar op dit moment lijkt het me echt erg om ze kwijt te zijn, en zou ik me ondanks kennissen waarmee ik wel kan gaan stappen heel alleen voelen..
heb nu op dit moment verder geen mensen bij wie ik zo even langsga. Ja wel die 6 andere meiden maar dat doe ook altijd meer met die andere 3 vriendinnen erbij..
  maandag 9 april 2007 @ 13:43:29 #123
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_48144168
quote:
Op maandag 9 april 2007 13:39 schreef Rooosje het volgende:

[..]

oh dat is ook zonde zeg..
wel een erg overdreven reactie van M., als je zeker weet dat jullie haar verder niet buitensloten
Erg jammer. Nog steeds. Maar het is alweer een lange tijd geleden.
Hoop iig voor jou dat jullie weer als vanouds zullen worden en wens je veel succes met het gesprek
pi_48144317
quote:
Op maandag 9 april 2007 13:38 schreef Abbadon het volgende:

[..]

...en de moraal van dit verhaal is?
dat je beter kippen kan houden
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_48144343
quote:
dit verhaal raakt kant nog wal ( of hoe gaat die uitdrukking ook alweer)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')