Ben je dan echt zoveel slechter af dan in gezelschap van vriendinnen die op een oprechte vraag niet eens een eerlijk antwoord geven?quote:Op maandag 9 april 2007 10:31 schreef Rooosje het volgende:
ja maar anders kom ik er dus wel een beetje alleen voor te staan.. omdat ik zo veel met ze doe nu.
Dat zijn herinneringen die je niet hoeft weg te gooien. Is er kans dat dat leuks nog meer wordt?quote:En we hebben ook zo veel leuks meegemaakt dat ik ze eigenlijk niet wil missen..
Ze nemen je inderdaad (kennelijk) niet zoals je bent.. Ik vind dat zelf toch wel essentieel voor een vriendschap.quote:maarja om me nou helemaal aan te passen terwijl ik imo weinig verkeerd doe zie ik ook niet zitten..
Niet precies zoals je het beschrijft, maar in de grote lijnen toch ook wel soortgelijke ervaringen..quote:heeft iemand anders wel eens zoiets meegemaakt?
ga je nou niet al van te voren van alles in je hoofd halen, voordat je er over gesproken hebt en weet waar het eigenlijk om gaat...je kunt er beter zo open mogelijk in gaan...ga nou niet al nadenken over 'aanpassen' en eventuele consequentiesquote:Op maandag 9 april 2007 10:31 schreef Rooosje het volgende:
ja maar anders kom ik er dus wel een beetje alleen voor te staan.. omdat ik zo veel met ze doe nu. En we hebben ook zo veel leuks meegemaakt dat ik ze eigenlijk niet wil missen..
maarja om me nou helemaal aan te passen terwijl ik imo weinig verkeerd doe zie ik ook niet zitten..
misschien heb je wel gelijk en loop ik een beetje op de zaken vooruit.quote:Op maandag 9 april 2007 10:42 schreef Abbadon het volgende:
[..]
ga je nou niet al van te voren van alles in je hoofd halen, voordat je er over gesproken hebt en weet waar het eigenlijk om gaat...je kunt er beter zo open mogelijk in gaan...ga nou niet al nadenken over 'aanpassen' en eventuele consequenties
ja maar ik zit nog op de middelbare school en woon in een dorpquote:Op maandag 9 april 2007 10:45 schreef Omkron het volgende:
Ik zou er een punt achter zetten en nieuwe vriendinnen scoren.
je zou kunnen overwegen om gewoon met ze alledrie tegelijk hierover een goed gesprek te hebben, zoals ik al eerder zei.quote:Op maandag 9 april 2007 10:45 schreef Rooosje het volgende:
@ Alicey; Ik weet niet of ik dan slechter af ben. Maar met hun zou ik dan zeg maar ook veel activiteiten missen, ik ben niet het type dat in mn eentje op een terras gaat zitten of lekker indrinken voor het stappen. Ook zou ik veel gezamelijke (stuk minder goede) vrienden en vriendinnen denk ik minder zien dan..
Dus ja miss ben ik echt wel slechter af dan.. Ik weet heel goed dat écht écht goede vriendinnen zoiets niet doen, maar het is zo makkelijk gezegd om dan de vriendschap maar te verbreken..
ik weet echt niet wat ik moet.. maar bedankt voor de reacties
het is ook ernstig, en dat mogen ze weten ook...maar maak niet dezelfde fout door ook al aan consequenties te gaan doen, voordat je erover gesproken hebt...quote:Op maandag 9 april 2007 10:46 schreef Rooosje het volgende:
misschien heb je wel gelijk en loop ik een beetje op de zaken vooruit.
maar ik vind het best ernstig omdat het dus al zover is gekomen dat ze mij bewust niet bij dingen meer willen hebben..
ah bedankt.quote:Op maandag 9 april 2007 10:52 schreef Afzuigkap het volgende:
Inderdaad, wat boem-dikkie zegt. En niet jezelf te veel gaan verwijten en alles alleen bij jezelf zoeken met dat gesprek. Moet een evenwicht zijn tijdens dat gesprek. Dat je je in hun kan verplaatsen, maar ook je eigen mening ten sprake laat komen. En als er geen goed excuus of tegenwoord uit hun komt zijn ze gewoon triest bezig en verdien je veel beter dan dat.
Sterkte er nog mee [afbeelding]
Ja dat gesprek gaat er ook sowieso komen. Kwam vriendin S., bij wie ik dat smsje las dus, ook al mee..quote:Op maandag 9 april 2007 10:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
je zou kunnen overwegen om gewoon met ze alledrie tegelijk hierover een goed gesprek te hebben, zoals ik al eerder zei.
echt, echt goede vriendinnen maken ook wel eens een foutje, namelijkj, zoal sjij ongetwijfeld ook wel eens zal doen. Binnen elke relatie (vriendschaps-, familie-, liefdesrelaties) komen wel eens problemen voor. Het feit dat die problemen de kop opsteken, zegt niet direct iets over de band die je hebt, maar meer de manier waarop je met de betrokken in die relatie probeert het op te lossen.
Bereid je daar op voor. Als je je in het nauw gedreven voelt, moet je dat zeggen. En steeds voor ogen houden dat je geen ruzie wilt, maar het wilt uitpraten. Dus je wilt weten wat hun problemen met jou zijn en waarom ze dat niet eerder met je hebben willen of durven of kunnen bespreken. Want zo lang ze jou in de waan lieten dat er niks aan de hand was, kon jij er immers niks aan veranderen.quote:Op maandag 9 april 2007 10:54 schreef Rooosje het volgende:
[..]
ah bedankt.ja eerst idd maar dat gesprek afwachten.. al ben ik erg bang dat het een echte 3-tegen-1 zaak word.
Opgelost? Hoe dan?!quote:Op maandag 9 april 2007 11:03 schreef milagro het volgende:
ik ga raden, want ik ken je niet verder, Rooosje.
ik gok dat je vrij knap bent, en veel aandacht trekt, iets wat eerder , ms door je jonge leeftijd, nog niet zo speelde.
ik gok ook dat je vriendinnen "iets minder" aandacht trekken, van de heren dus, hè
nou, dat was het.
opgelost, slotje
hè bah, wat voor de hand liggend!quote:Op maandag 9 april 2007 11:03 schreef milagro het volgende:
ik gok dat je vrij knap bent, en veel aandacht trekt, iets wat eerder , ms door je jonge leeftijd, nog niet zo speelde.
ik gok ook dat je vriendinnen "iets minder" aandacht trekken, van de heren dus, hè
nou, dat was het.
opgelost, slotje
ja, maar dat is wel heel vaak de reden bij meidenquote:
Dat zou ik graag uiteengezet willen zien, hoe ze daar dan haar voordeel mee kan doen.quote:Op maandag 9 april 2007 11:08 schreef milagro het volgende:
[..]
ja, maar dat is wel heel vaak de reden bij meiden
daarom is het ook voordehandliggend
en opgelost, in die zin, dat je nu weet, want ik heb gewoon gelijk uiteraard, waarom het is dat ze zo doen, en daar kun je dan je voordeel mee doen
quote:Praten en me verontschuldigen en aanpassen..? of toch contact verminderen en er dus een beetje alleen voor komen te staan?
hmm al zou dit kloppen (god zometeen vinden jullie me ook nog 'arrogant')..quote:Op maandag 9 april 2007 11:03 schreef milagro het volgende:
nou, dat was het.
opgelost, slotje
alleen jammer dat uitpraten daarmee vrij zinloos is geworden, want het is niet alsof de 'vriendinnen' hardop gaan toegeven dat ze jaloers zijn op TS' ontluikende schoonheid en vlotte babbelquote:Op maandag 9 april 2007 11:08 schreef milagro het volgende:
ja, maar dat is wel heel vaak de reden bij meiden
daarom is het ook voordehandliggend
nee inderdaad dat zou denk ik niks oplossen. dan zou ik mezelf hebben moeten verminken ofzo zodat ze weer lief doenquote:Op maandag 9 april 2007 11:13 schreef Abbadon het volgende:
[..]
alleen jammer dat uitpraten daarmee vrij zinloos is geworden, want het is niet alsof de 'vriendinnen' hardop gaan toegeven dat ze jaloers zijn op TS' ontluikende schoonheid en vlotte babbel![]()
jaloezie hoeft niet openlijk getoond te worden, hè, ik denk dat je daarin erg naief bentquote:Op maandag 9 april 2007 11:11 schreef Rooosje het volgende:
[..]
hmm al zou dit kloppen (god zometeen vinden jullie me ook nog 'arrogant')..
Ik denk niet dat ze jaloers zijn.. daar doelde je op toch?
Vriendin T., en ik krijgen wel duidelijk de meeste aandacht (worden vaak de knapste genoemd en wat mooier figuur dan de andere twee).
Maar vriendin A. heeft een leuke vriend, en vriendin S. valt op totaal andere jongens als ik..
vriendin T. is de enige die jaloers is aangelegd, maar die heeft niets te klagen qua aandacht en is zelf een hele mooie meid..
Dus denk dat je theorie niet opgaat
eerst praten, en dan pas verminken, eventueel...anders loop je alweer op de zaken vooruit!quote:Op maandag 9 april 2007 11:15 schreef Rooosje het volgende:
nee inderdaad dat zou denk ik niks oplossen. dan zou ik mezelf hebben moeten verminken ofzo zodat ze weer lief doen![]()
welja...doek R&P maar op!quote:Op maandag 9 april 2007 11:18 schreef Lienekien het volgende:
Ik pleit ervoor dat Rooosje eerst eens met haar vriendinnen gaat praten, in plaats van voortborduren op zo maar wat losse assumpties van mensen die noch haar noch haar vriendinnen kennen.
Dat zinnetje "je doet zo, ja ik kweenie, anders" is letterlijk gezegd inderdaad.quote:Op maandag 9 april 2007 11:16 schreef milagro het volgende:
[..]
jaloezie hoeft niet openlijk getoond te worden, hè, ik denk dat je daarin erg naief bent
de jaloezie uit zich als jij er niet bij bent, natuurlijk.
het heeft weinig te maken met "al een vriend hebben" en "op andere types vallen".
ook doet het er niet toe of jij al een vriend hebt, zelfs niet als je van de vrouwenliefde zou zijn.
jaloezie is nooit redelijk, en kan er dus ook zijn als er totaal geen aanleiding voor is, dus je hoeft niet de leuke jongens voor hun neus "weg te kapen" om jaloezie op te wekken, hoor
ik zeg het je, als de redenen zo vaag zijn "je doet zo, ja ik kweenie, anders" dan is het gewoon jaloezie
uitpraten is compleet zinloos dan.quote:Op maandag 9 april 2007 11:13 schreef Abbadon het volgende:
[..]
alleen jammer dat uitpraten daarmee vrij zinloos is geworden, want het is niet alsof de 'vriendinnen' hardop gaan toegeven dat ze jaloers zijn op TS' ontluikende schoonheid en vlotte babbel![]()
Nee, nee. Ze mag hier natuurlijk opladen voor het gesprek dat ze gaat voeren. Maar ik denk dat ze er niet bij gebaat is om met een al te vaste vooronderstelling ('het zal wel jaloezie zijn omdat je mooier of slimmer bent dan hen') dat gesprek in te stappen.quote:
wat mooi, genuanceerd gesproken...dus eigenlijk moeten we nog wat redelijke alternatieven aanbieden voor het jaloezie-verhaal, vind je?quote:Op maandag 9 april 2007 11:22 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, nee. Ze mag hier natuurlijk opladen voor het gesprek dat ze gaat voeren. Maar ik denk dat ze er niet bij gebaat is om met een al te vaste vooronderstelling ('het zal wel jaloezie zijn omdat je mooier of slimmer bent dan hen') dat gesprek in te stappen.
ja je zou minder kunnen flirtenquote:Op maandag 9 april 2007 11:20 schreef Rooosje het volgende:
[..]
Dat zinnetje "je doet zo, ja ik kweenie, anders" is letterlijk gezegd inderdaad.Door die ene vriendin S. dan, want de anderen heb ik nog niet gesproken.
Oké stel dat het jaloezie is.. wat zou ik dan moeten doen? Dat zou volgens mij nog één van de ergste situaties zijn want wat kan ik dan veranderen?
Ik ben wel een flirt maar zit niet overdreven achter de mannen aan ofzo, en ik zit al helemaal niet aan jongens waar zij wat voor voelen. Dus ik zou zelf weinig kunnen veranderen dan.
nah ik vind het wel fijn om even te praten met onbekenden. Vandaag gaat het gesprek toch niet komen, want twee van hen moeten werken. Ben er in mn hoofd toch erg mee bezig en hier lees ik mss nog wat nuttigsquote:Op maandag 9 april 2007 11:18 schreef Lienekien het volgende:
Ik pleit ervoor dat Rooosje eerst eens met haar vriendinnen gaat praten, in plaats van voortborduren op zo maar wat losse assumpties van mensen die noch haar noch haar vriendinnen kennen.
Fijn is datquote:Op maandag 9 april 2007 11:24 schreef milagro het volgende:
en geloof me, als je een beetje leuk oogt, of niet maar toch aandacht trekt, men (heren) positief over je praat, naar je vraagt als je er niet bij bent, dan is dat bij sommige dames genoeg, hoor, ook al zit je totaal niet in hun directe vaarwater (zij hebben al een vriend, of jij, of jij valt enkel op eskimo's).
vrouwen hoeven geen woord met je ( ook vrouw) gewisseld te hebben om je niet te mogen, dus go figure
quote:Op maandag 9 april 2007 11:24 schreef milagro het volgende:
vrouwen hoeven geen woord met je ( ook vrouw) gewisseld te hebben om je niet te mogen, dus go figure
quote:
Ja, álle vrouwen zijn zo.quote:
Ja heb je helemaal gelijk in.quote:Op maandag 9 april 2007 11:22 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, nee. Ze mag hier natuurlijk opladen voor het gesprek dat ze gaat voeren. Maar ik denk dat ze er niet bij gebaat is om met een al te vaste vooronderstelling ('het zal wel jaloezie zijn omdat je mooier of slimmer bent dan hen') dat gesprek in te stappen.
dat was niet generaliserend bedoeld hoor...en ik had je potverdikkie een paar posts eerder nog een complimentje gegeven ook!quote:Op maandag 9 april 2007 11:28 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, álle vrouwen zijn zo.![]()
(Ik weet weer waarom ik R&P meestal maar mijd...)
quote:Op maandag 9 april 2007 11:28 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, álle vrouwen zijn zo.![]()
(Ik weet weer waarom ik R&P meestal maar mijd...)
quote:Op maandag 9 april 2007 11:31 schreef Abbadon het volgende:
[..]
dat was niet generaliserend bedoeld hoor...en ik had je potverdikkie een paar posts eerder nog een complimentje gegeven ook!![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |