abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48138325
Oké, het zit zo. Ik heb drie beste vriendinnen (zo zie ik ze iig) T., A., en S., ken ze al 8, 8, en 12 jaar. Wij met zn vieren zijn al een hele tijd echt een hecht groepje. Komen al jaren bij elkaar over de vloer, samen stappen, samen winkelen, dezelfde school. Er zijn wel eens irritaties natuurlijk maar dan trok ik gewoon wat meer naar de andere twee toe (zo deden we dat allemaal dacht ik). Toch voelde ik me er de laatste maanden (half jaar zeg maar) vaak net een beetje meer buiten staan. Net iets te vaak lullige grapjes (dat is de humor van vooral A.) alleen maar richting mij. Denk aan van die 'grapjes' als in de groep gooien; "laten we vanmiddag terrasje pakken. Nee jij gaat niet mee hoor!" en dat is dan grappig. Nouja nu doet A. dat dus altijd al (niet degene waarmee ik het meest kan lachen ), daar wen je wel aan.. maar het was dus de laatste tijd erg vaak tegen mij gericht. Ook had ik het gevoel dat ik bij alledrie steeds meer initiatief moest tonen om nog wat met ze af te spreken. Als ik dat doe, dan reageren ze wel gewoon leuk, en ik ben er dus ook vaak gewoon bij, maar ik moet wel erg vaak bellen en vragen wat de plannen zijn.

Ik heb daarom twee keer aan één van hen (4 maanden terug aan T., en 1 maand terug aan A.) gevraagd of er soms wat was, omdat ik het gevoel heb dat ze afstandelijker werden. Dan was het "nee hoor", dat dat dan niet de bedoeling was en dat ik me dat maar in mn hoofd haalde.

Nu zat ik van de week bij één van die vriendinnen, S. , lekker in de tuin, toen ik haar smsjes las (die lezen we altijd van elkaar trouwens, niks stiekems). Daar vond ik dit smsje, van A. en aan S. dus; "Hee lief, kom je vanmiddag ook bij mij chillen met T.? (vriendin nr 3) We hebben R. (ik) maar niet gevraagd, dan weet je dat.."
Ik schrok en vroeg waar dat smsje op sloeg.. Zij werd rood en vertelde uiteindelijk dus dat ze zich sinds een tijd steeds meer aan mij ergeren. Ik zou veranderd zijn en vaak arrogant klinken en kijken (ik ben volgens mij totaal niet arrogant en als ik 'arrogant kijk' kan ik daar denk ik weinig aan doen, en dat zal ook niet iets van de laatste tijd kunnen zijn lijkt me, mijn blik..) maar ze wist het niet goed uit te leggen.. Nu hebben we afgesproken binnenkort te gaan praten maar ik zie er erg tegenop.

Voel me nu ontzettend alleen. En boos, heb eigenlijk het gevoel dat ik gewoon bedonderd ben en ergens ook dat ik beter verdien. Ik vind het erg triest dat ze er zo lang niet over beginnen en het blijkbaar leuk vinden om met zijn 3en over mij te roddelen. Ik heb het nb. 2 keer aan ze gevraagd en nog niks zeggen!
Toch zou ik niet zonder ze willen, ik doe alles met ze eigenlijk, sporten, de stad in, op vakantie gaan, stappen.. Ook ga ik dit jaar met ze op vakantie (met nog 6 andere meiden; ook vriendinnen van ons, maar eigenlijk is dat ook weer een apart hechter groepje). Dus het contact afkappen met ze kan sowieso niet, en wil ik niet..

het is een lang verhaal geworden maar ben blij het even kwijt te kunnen hier. Wat zouden jullie doen in mijn situatie? Praten en me verontschuldigen en aanpassen..? of toch contact verminderen en er dus een beetje alleen voor komen te staan?
Pluk de sinaasappels, maak jus d'orange..
[..]Check mn stamboom, ik kijk de kat eruit.. en pluk de vrucht.
Serieus ik vind dit heerlijk, lekker uitleven in de tuin van al het leven
  maandag 9 april 2007 @ 10:18:06 #2
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_48138368
Wat een kutvriendinnen ( sorry hoor ) maar ze verwijten je dat je dingen in je hoofd haalt en er niks aan de hand is , terwijl dat ondertussen wel zo is maar ze dat gewoon geheim doen.

Ik zou gewoon kijken wat dat praten uithaalt en maar zien hoe dat loopt
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_48138402
ja absoluut mee eens boem-dikkie.. ik denk dan toch dat het ze een beetje een kick geeft om te roddelen, of dat ze mij niet wilden kwetsen (wat ze nu 10x harder doen ..)
bedankt voor je reactie!
  maandag 9 april 2007 @ 10:23:11 #4
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_48138445
Het lijkt me een hopeloze zaak, jullie kunnen elkaar kennelijk niet vertrouwen.
pi_48138584
ja maar anders kom ik er dus wel een beetje alleen voor te staan.. omdat ik zo veel met ze doe nu. En we hebben ook zo veel leuks meegemaakt dat ik ze eigenlijk niet wil missen..
maarja om me nou helemaal aan te passen terwijl ik imo weinig verkeerd doe zie ik ook niet zitten..

heeft iemand anders wel eens zoiets meegemaakt?
  Moderator maandag 9 april 2007 @ 10:33:41 #6
5428 crew  miss_sly
pi_48138637
Nou ja, het is niet zo leuk wat ze hebben gedaan, dat ben ik met je eens. Echter, het was ook niet heel erg slim van jou om telkens maar aan 1 persoon te vragen of er iets is. En zeker nu je weet dat er wel iets is, zou ik de eerste keer dat jullie met 4-en ergens zijn, het gesprek hierover openen. En dan in eerste instantie niet op een aanvallende noch een verdedigende manier (je weet immers helemaal niet of er iets is waarvoor je weet dat je je moet verdedigen), maar gewoon neutraal en vragend: wat is volgens jullie het probleem en hoe zouden we (als groepje hechte vriendinnen) dat kunnen oplossen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 9 april 2007 @ 10:37:09 #7
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_48138712
quote:
Op maandag 9 april 2007 10:31 schreef Rooosje het volgende:
ja maar anders kom ik er dus wel een beetje alleen voor te staan.. omdat ik zo veel met ze doe nu.
Ben je dan echt zoveel slechter af dan in gezelschap van vriendinnen die op een oprechte vraag niet eens een eerlijk antwoord geven?
quote:
En we hebben ook zo veel leuks meegemaakt dat ik ze eigenlijk niet wil missen..
Dat zijn herinneringen die je niet hoeft weg te gooien. Is er kans dat dat leuks nog meer wordt?
quote:
maarja om me nou helemaal aan te passen terwijl ik imo weinig verkeerd doe zie ik ook niet zitten..
Ze nemen je inderdaad (kennelijk) niet zoals je bent.. Ik vind dat zelf toch wel essentieel voor een vriendschap.
quote:
heeft iemand anders wel eens zoiets meegemaakt?
Niet precies zoals je het beschrijft, maar in de grote lijnen toch ook wel soortgelijke ervaringen..
  maandag 9 april 2007 @ 10:42:26 #8
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_48138820
quote:
Op maandag 9 april 2007 10:31 schreef Rooosje het volgende:
ja maar anders kom ik er dus wel een beetje alleen voor te staan.. omdat ik zo veel met ze doe nu. En we hebben ook zo veel leuks meegemaakt dat ik ze eigenlijk niet wil missen..
ga je nou niet al van te voren van alles in je hoofd halen, voordat je er over gesproken hebt en weet waar het eigenlijk om gaat...je kunt er beter zo open mogelijk in gaan...ga nou niet al nadenken over 'aanpassen' en eventuele consequenties
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_48138889
@ Alicey; Ik weet niet of ik dan slechter af ben. Maar met hun zou ik dan zeg maar ook veel activiteiten missen, ik ben niet het type dat in mn eentje op een terras gaat zitten of lekker indrinken voor het stappen. Ook zou ik veel gezamelijke (stuk minder goede) vrienden en vriendinnen denk ik minder zien dan..
Dus ja miss ben ik echt wel slechter af dan.. Ik weet heel goed dat écht écht goede vriendinnen zoiets niet doen, maar het is zo makkelijk gezegd om dan de vriendschap maar te verbreken..

ik weet echt niet wat ik moet.. maar bedankt voor de reacties
pi_48138898
Ik zou er een punt achter zetten en nieuwe vriendinnen scoren.
pi_48138936
quote:
Op maandag 9 april 2007 10:42 schreef Abbadon het volgende:

[..]

ga je nou niet al van te voren van alles in je hoofd halen, voordat je er over gesproken hebt en weet waar het eigenlijk om gaat...je kunt er beter zo open mogelijk in gaan...ga nou niet al nadenken over 'aanpassen' en eventuele consequenties
misschien heb je wel gelijk en loop ik een beetje op de zaken vooruit.
maar ik vind het best ernstig omdat het dus al zover is gekomen dat ze mij bewust niet bij dingen meer willen hebben..
pi_48138976
Ik heb het zelf zover ik me kan herinneren nooit meegemaakt. Nu zijn mijn vrienden meer van de directe aanpak als er iets is dat ze niet bevalt. In jouw geval zou ik het in de groep gooien. Enige manier om straks nog door een deur te kunnen Moet toch over gepraat worden. Probeer dat wel zo rustig mogelijk te doen zonder meteen in een zielig hoekje te gaan zitten
Amsterdam O+
  maandag 9 april 2007 @ 10:52:21 #13
95127 Afzuigkap
Afzuigcapaciteit 650 m³/h
pi_48139065
Inderdaad, wat boem-dikkie zegt. En niet jezelf te veel gaan verwijten en alles alleen bij jezelf zoeken met dat gesprek. Moet een evenwicht zijn tijdens dat gesprek. Dat je je in hun kan verplaatsen, maar ook je eigen mening ten sprake laat komen. En als er geen goed excuus of tegenwoord uit hun komt zijn ze gewoon triest bezig en verdien je veel beter dan dat.

Sterkte er nog mee
Geschikt voor recirculatie en luchtafvoer, gemotoriseerd, aantal standen: 4.
pi_48139097
quote:
Op maandag 9 april 2007 10:45 schreef Omkron het volgende:
Ik zou er een punt achter zetten en nieuwe vriendinnen scoren.
ja maar ik zit nog op de middelbare school en woon in een dorp .. nieuwe vrienden maken gaat hier echt onwijs moeilijk, aangezien ik ook (behalve naar grote feesten een paar keer per jaar) alleen hier in t dorp uitga. Zit nog anderhalf jaar op het VWO en voorlopig kan ik ook echt nog niet uit huis (wat ik sowieso veel liever zou doen)vanwege een gebrek aan geld. Hier in 'het dorp' ken ik wel zo'n beetje iedereen dus denk dat nieuwe vriendinnen vinden voorlopig geen optie is..

pff ik klink wel erg pessimistisch he maar zo voel ik me even..
  maandag 9 april 2007 @ 10:53:45 #15
101149 U.N.K.L.E.
Grappen over Tsjernobyl.
pi_48139102
Inderdaad niet teveel op de zaken vooruit lopen en ik zou er rekening mee houden dat 1 van de dames uit het groepje de boel wel eens op zou kunnen stoken, waardoor het allemaal veel erger is geworden...
Ze keek me smerig aan ik vond 'm zelf nog zo subtiel
maar ze kon ze niet waarderen, grappen over Tsjernobyl
  Moderator maandag 9 april 2007 @ 10:54:16 #16
5428 crew  miss_sly
pi_48139115
quote:
Op maandag 9 april 2007 10:45 schreef Rooosje het volgende:
@ Alicey; Ik weet niet of ik dan slechter af ben. Maar met hun zou ik dan zeg maar ook veel activiteiten missen, ik ben niet het type dat in mn eentje op een terras gaat zitten of lekker indrinken voor het stappen. Ook zou ik veel gezamelijke (stuk minder goede) vrienden en vriendinnen denk ik minder zien dan..
Dus ja miss ben ik echt wel slechter af dan.. Ik weet heel goed dat écht écht goede vriendinnen zoiets niet doen, maar het is zo makkelijk gezegd om dan de vriendschap maar te verbreken..

ik weet echt niet wat ik moet.. maar bedankt voor de reacties
je zou kunnen overwegen om gewoon met ze alledrie tegelijk hierover een goed gesprek te hebben, zoals ik al eerder zei.

echt, echt goede vriendinnen maken ook wel eens een foutje, namelijkj, zoal sjij ongetwijfeld ook wel eens zal doen. Binnen elke relatie (vriendschaps-, familie-, liefdesrelaties) komen wel eens problemen voor. Het feit dat die problemen de kop opsteken, zegt niet direct iets over de band die je hebt, maar meer de manier waarop je met de betrokken in die relatie probeert het op te lossen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 9 april 2007 @ 10:54:44 #17
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_48139129
quote:
Op maandag 9 april 2007 10:46 schreef Rooosje het volgende:

misschien heb je wel gelijk en loop ik een beetje op de zaken vooruit.
maar ik vind het best ernstig omdat het dus al zover is gekomen dat ze mij bewust niet bij dingen meer willen hebben..
het is ook ernstig, en dat mogen ze weten ook...maar maak niet dezelfde fout door ook al aan consequenties te gaan doen, voordat je erover gesproken hebt...
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_48139133
quote:
Op maandag 9 april 2007 10:52 schreef Afzuigkap het volgende:
Inderdaad, wat boem-dikkie zegt. En niet jezelf te veel gaan verwijten en alles alleen bij jezelf zoeken met dat gesprek. Moet een evenwicht zijn tijdens dat gesprek. Dat je je in hun kan verplaatsen, maar ook je eigen mening ten sprake laat komen. En als er geen goed excuus of tegenwoord uit hun komt zijn ze gewoon triest bezig en verdien je veel beter dan dat.

Sterkte er nog mee [afbeelding]
ah bedankt. ja eerst idd maar dat gesprek afwachten.. al ben ik erg bang dat het een echte 3-tegen-1 zaak word.
  maandag 9 april 2007 @ 10:55:34 #19
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_48139147
oh ja:

vrouwen!
pi_48139199
quote:
Op maandag 9 april 2007 10:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]

je zou kunnen overwegen om gewoon met ze alledrie tegelijk hierover een goed gesprek te hebben, zoals ik al eerder zei.

echt, echt goede vriendinnen maken ook wel eens een foutje, namelijkj, zoal sjij ongetwijfeld ook wel eens zal doen. Binnen elke relatie (vriendschaps-, familie-, liefdesrelaties) komen wel eens problemen voor. Het feit dat die problemen de kop opsteken, zegt niet direct iets over de band die je hebt, maar meer de manier waarop je met de betrokken in die relatie probeert het op te lossen.
Ja dat gesprek gaat er ook sowieso komen. Kwam vriendin S., bij wie ik dat smsje las dus, ook al mee..
  maandag 9 april 2007 @ 10:58:59 #21
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_48139228
quote:
Op maandag 9 april 2007 10:54 schreef Rooosje het volgende:

[..]

ah bedankt. ja eerst idd maar dat gesprek afwachten.. al ben ik erg bang dat het een echte 3-tegen-1 zaak word.
Bereid je daar op voor. Als je je in het nauw gedreven voelt, moet je dat zeggen. En steeds voor ogen houden dat je geen ruzie wilt, maar het wilt uitpraten. Dus je wilt weten wat hun problemen met jou zijn en waarom ze dat niet eerder met je hebben willen of durven of kunnen bespreken. Want zo lang ze jou in de waan lieten dat er niks aan de hand was, kon jij er immers niks aan veranderen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_48139359
ik ga raden, want ik ken je niet verder, Rooosje.

ik gok dat je vrij knap bent, en veel aandacht trekt, iets wat eerder , ms door je jonge leeftijd, nog niet zo speelde.
ik gok ook dat je vriendinnen "iets minder" aandacht trekken, van de heren dus, hè

nou, dat was het.
opgelost, slotje
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  maandag 9 april 2007 @ 11:04:42 #23
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_48139391
quote:
Op maandag 9 april 2007 11:03 schreef milagro het volgende:

ik gok dat je vrij knap bent, en veel aandacht trekt, iets wat eerder , ms door je jonge leeftijd, nog niet zo speelde.
ik gok ook dat je vriendinnen "iets minder" aandacht trekken, van de heren dus, hè

nou, dat was het.
opgelost, slotje
Opgelost? Hoe dan?!
  maandag 9 april 2007 @ 11:06:01 #24
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_48139427
quote:

nou, dat was het.
opgelost, slotje
hè bah, wat voor de hand liggend!
  maandag 9 april 2007 @ 11:07:24 #25
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_48139461
niks zo verranderlijk als een groep vrouwen die 'vriendinnen' zijn. 4 gaat meestal nog wel redelijk, drie is helemaal van de zotte.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_48139481
quote:
Op maandag 9 april 2007 11:06 schreef Abbadon het volgende:

[..]

hè bah, wat voor de hand liggend!
ja, maar dat is wel heel vaak de reden bij meiden
daarom is het ook voordehandliggend

en opgelost, in die zin, dat je nu weet, want ik heb gewoon gelijk uiteraard , waarom het is dat ze zo doen, en daar kun je dan je voordeel mee doen
  maandag 9 april 2007 @ 11:09:55 #27
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_48139516
quote:
Op maandag 9 april 2007 11:08 schreef milagro het volgende:

[..]

en opgelost, in die zin, dat je nu weet, want ik heb gewoon gelijk uiteraard , waarom het is dat ze zo doen, en daar kun je dan je voordeel mee doen
Dat zou ik graag uiteengezet willen zien, hoe ze daar dan haar voordeel mee kan doen.

Ik ga even koffie zetten.
pi_48139540
quote:
Praten en me verontschuldigen en aanpassen..? of toch contact verminderen en er dus een beetje alleen voor komen te staan?
...waarom zou jij je moeten verontschuldigen.... ...waarom zou jij je moeten aanpassen.... ..vriendschap moet van 2 kanten komen, dus als er iets veranderd moet worden dan maar van jullie beide...misschien niet zo'n slecht idee om ff wat afstand te nemen. Helemaal alleen zul je niet zijn den ik, en trouwens...beter geen vrienden dan slechte vrienden....echt! ...succes....
pi_48139557
quote:

nou, dat was het.
opgelost, slotje
hmm al zou dit kloppen (god zometeen vinden jullie me ook nog 'arrogant')..
Ik denk niet dat ze jaloers zijn.. daar doelde je op toch?
Vriendin T., en ik krijgen wel duidelijk de meeste aandacht (worden vaak de knapste genoemd en wat mooier figuur dan de andere twee).
Maar vriendin A. heeft een leuke vriend, en vriendin S. valt op totaal andere jongens als ik..
vriendin T. is de enige die jaloers is aangelegd, maar die heeft niets te klagen qua aandacht en is zelf een hele mooie meid..

Dus denk dat je theorie niet opgaat
  maandag 9 april 2007 @ 11:13:17 #30
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_48139600
quote:
Op maandag 9 april 2007 11:08 schreef milagro het volgende:

alleen jammer dat uitpraten daarmee vrij zinloos is geworden, want het is niet alsof de 'vriendinnen' hardop gaan toegeven dat ze jaloers zijn op TS' ontluikende schoonheid en vlotte babbel
pi_48139639
quote:
Op maandag 9 april 2007 11:13 schreef Abbadon het volgende:

[..]

alleen jammer dat uitpraten daarmee vrij zinloos is geworden, want het is niet alsof de 'vriendinnen' hardop gaan toegeven dat ze jaloers zijn op TS' ontluikende schoonheid en vlotte babbel
nee inderdaad dat zou denk ik niks oplossen. dan zou ik mezelf hebben moeten verminken ofzo zodat ze weer lief doen

maar zoals ik al zei, jaloezie is het denk ik niet..!
pi_48139665
quote:
Op maandag 9 april 2007 11:11 schreef Rooosje het volgende:

[..]

hmm al zou dit kloppen (god zometeen vinden jullie me ook nog 'arrogant')..
Ik denk niet dat ze jaloers zijn.. daar doelde je op toch?
Vriendin T., en ik krijgen wel duidelijk de meeste aandacht (worden vaak de knapste genoemd en wat mooier figuur dan de andere twee).
Maar vriendin A. heeft een leuke vriend, en vriendin S. valt op totaal andere jongens als ik..
vriendin T. is de enige die jaloers is aangelegd, maar die heeft niets te klagen qua aandacht en is zelf een hele mooie meid..

Dus denk dat je theorie niet opgaat
jaloezie hoeft niet openlijk getoond te worden, hè, ik denk dat je daarin erg naief bent
de jaloezie uit zich als jij er niet bij bent, natuurlijk.
het heeft weinig te maken met "al een vriend hebben" en "op andere types vallen".
ook doet het er niet toe of jij al een vriend hebt, zelfs niet als je van de vrouwenliefde zou zijn.

jaloezie is nooit redelijk, en kan er dus ook zijn als er totaal geen aanleiding voor is, dus je hoeft niet de leuke jongens voor hun neus "weg te kapen" om jaloezie op te wekken, hoor

ik zeg het je, als de redenen zo vaag zijn "je doet zo, ja ik kweenie, anders" dan is het gewoon jaloezie
  maandag 9 april 2007 @ 11:18:44 #33
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_48139726
Ik pleit ervoor dat Rooosje eerst eens met haar vriendinnen gaat praten, in plaats van voortborduren op zo maar wat losse assumpties van mensen die noch haar noch haar vriendinnen kennen.
pi_48139730
Ik sluit me bij Milagro aan.
Het kan ook zijn dat al jouw vriendinnen bijvoorbeeld HBO doen, en jij universiteit, en als je daar dan een keer over praat, ben je "arrogant". Nee, ze zijn zelf jaloers, maar dat zeggen ze natuurlijk niet.
  maandag 9 april 2007 @ 11:19:01 #35
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_48139732
quote:
Op maandag 9 april 2007 11:15 schreef Rooosje het volgende:

nee inderdaad dat zou denk ik niks oplossen. dan zou ik mezelf hebben moeten verminken ofzo zodat ze weer lief doen
eerst praten, en dan pas verminken, eventueel...anders loop je alweer op de zaken vooruit!

...en anders kun je tijdens het gesprek altijd nog liegen dat je ook jaloers op hen bent...dat doet het ook altijd goed, voor de broodnodige balans
  maandag 9 april 2007 @ 11:20:06 #36
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_48139758
quote:
Op maandag 9 april 2007 11:18 schreef Lienekien het volgende:
Ik pleit ervoor dat Rooosje eerst eens met haar vriendinnen gaat praten, in plaats van voortborduren op zo maar wat losse assumpties van mensen die noch haar noch haar vriendinnen kennen.
welja...doek R&P maar op!
pi_48139778
quote:
Op maandag 9 april 2007 11:16 schreef milagro het volgende:

[..]

jaloezie hoeft niet openlijk getoond te worden, hè, ik denk dat je daarin erg naief bent
de jaloezie uit zich als jij er niet bij bent, natuurlijk.
het heeft weinig te maken met "al een vriend hebben" en "op andere types vallen".
ook doet het er niet toe of jij al een vriend hebt, zelfs niet als je van de vrouwenliefde zou zijn.

jaloezie is nooit redelijk, en kan er dus ook zijn als er totaal geen aanleiding voor is, dus je hoeft niet de leuke jongens voor hun neus "weg te kapen" om jaloezie op te wekken, hoor

ik zeg het je, als de redenen zo vaag zijn "je doet zo, ja ik kweenie, anders" dan is het gewoon jaloezie
Dat zinnetje "je doet zo, ja ik kweenie, anders" is letterlijk gezegd inderdaad. Door die ene vriendin S. dan, want de anderen heb ik nog niet gesproken.
Oké stel dat het jaloezie is.. wat zou ik dan moeten doen? Dat zou volgens mij nog één van de ergste situaties zijn want wat kan ik dan veranderen?

Ik ben wel een flirt maar zit niet overdreven achter de mannen aan ofzo, en ik zit al helemaal niet aan jongens waar zij wat voor voelen. Dus ik zou zelf weinig kunnen veranderen dan.
pi_48139780
quote:
Op maandag 9 april 2007 11:13 schreef Abbadon het volgende:

[..]

uitpraten is compleet zinloos dan.

al zouden ze toegeven dat ze jaloers waren even en beterschap beloven, dan steekt het zo de kop weer op.
en ach, sommige vriendschappen hebben een beperkte houdbaarheidsdatum, ms zijn jullie een beetje op elkaar uitgekeken, of zij iig op jou, lullig, maar die dingen gebeuren.

maar ik gok op jaloezie, en als dat het is, dan houdt het eigenlijk ook op, die gaat dan lastig weg als die er eenmaal is, en als het steeds gevoed wordt, door geroddel onderling "zag je, nu deed ze weer zo arro"...
  maandag 9 april 2007 @ 11:22:33 #39
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_48139819
Bij een groep meiden is er altijd wel één die er net buiten valt of over geroddeld wordt. Volgens mij is dat een vrouwending. Gewoon nieuwe contacten / vrienden zoeken.
Op zondag 29 augustus 2004 03:57 schreef nikky het volgende:
*drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
  maandag 9 april 2007 @ 11:22:49 #40
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_48139827
quote:
Op maandag 9 april 2007 11:20 schreef Abbadon het volgende:

[..]

welja...doek R&P maar op!
Nee, nee. Ze mag hier natuurlijk opladen voor het gesprek dat ze gaat voeren. Maar ik denk dat ze er niet bij gebaat is om met een al te vaste vooronderstelling ('het zal wel jaloezie zijn omdat je mooier of slimmer bent dan hen') dat gesprek in te stappen.
  maandag 9 april 2007 @ 11:24:12 #41
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_48139855
quote:
Op maandag 9 april 2007 11:22 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nee, nee. Ze mag hier natuurlijk opladen voor het gesprek dat ze gaat voeren. Maar ik denk dat ze er niet bij gebaat is om met een al te vaste vooronderstelling ('het zal wel jaloezie zijn omdat je mooier of slimmer bent dan hen') dat gesprek in te stappen.
wat mooi, genuanceerd gesproken...dus eigenlijk moeten we nog wat redelijke alternatieven aanbieden voor het jaloezie-verhaal, vind je?
pi_48139856
quote:
Op maandag 9 april 2007 11:20 schreef Rooosje het volgende:

[..]

Dat zinnetje "je doet zo, ja ik kweenie, anders" is letterlijk gezegd inderdaad. Door die ene vriendin S. dan, want de anderen heb ik nog niet gesproken.
Oké stel dat het jaloezie is.. wat zou ik dan moeten doen? Dat zou volgens mij nog één van de ergste situaties zijn want wat kan ik dan veranderen?

Ik ben wel een flirt maar zit niet overdreven achter de mannen aan ofzo, en ik zit al helemaal niet aan jongens waar zij wat voor voelen. Dus ik zou zelf weinig kunnen veranderen dan.
ja je zou minder kunnen flirten

nee, onzin, jij moet ook niets veranderen, en al zou je het doen, het zou niets uitmaken.

en geloof me, als je een beetje leuk oogt, of niet maar toch aandacht trekt, men (heren) positief over je praat, naar je vraagt als je er niet bij bent, dan is dat bij sommige dames genoeg, hoor, ook al zit je totaal niet in hun directe vaarwater (zij hebben al een vriend, of jij, of jij valt enkel op eskimo's).

vrouwen hoeven geen woord met je ( ook vrouw) gewisseld te hebben om je niet te mogen, dus go figure
pi_48139864
quote:
Op maandag 9 april 2007 11:18 schreef Lienekien het volgende:
nah ik vind het wel fijn om even te praten met onbekenden. Vandaag gaat het gesprek toch niet komen, want twee van hen moeten werken. Ben er in mn hoofd toch erg mee bezig en hier lees ik mss nog wat nuttigs
pi_48139892
quote:
Op maandag 9 april 2007 11:24 schreef milagro het volgende:
en geloof me, als je een beetje leuk oogt, of niet maar toch aandacht trekt, men (heren) positief over je praat, naar je vraagt als je er niet bij bent, dan is dat bij sommige dames genoeg, hoor, ook al zit je totaal niet in hun directe vaarwater (zij hebben al een vriend, of jij, of jij valt enkel op eskimo's).

vrouwen hoeven geen woord met je ( ook vrouw) gewisseld te hebben om je niet te mogen, dus go figure
Fijn is dat
Amsterdam O+
  maandag 9 april 2007 @ 11:26:47 #45
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_48139909
quote:
Op maandag 9 april 2007 11:24 schreef milagro het volgende:

quote:
Op maandag 9 april 2007 10:55 schreef Abbadon het volgende:
oh ja:

vrouwen!
  maandag 9 april 2007 @ 11:28:27 #46
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_48139939
quote:
Op maandag 9 april 2007 11:26 schreef Abbadon het volgende:

[..]

[..]
Ja, álle vrouwen zijn zo.

(Ik weet weer waarom ik R&P meestal maar mijd...)
pi_48139987
quote:
Op maandag 9 april 2007 11:22 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja heb je helemaal gelijk in.

Nou ik hoop dat ik ergens onbewust heel goed fout heb gezeten, en niet dat ze 'gewoon' jaloers zijn..
want als dat echt zo is zou ik de vriendschap idd wel op kunnen geven aangezien ik er niks aan kan veranderen en zij zo blijven doen
En zoals ik hier boven al zei ben ik daar juist heel bang voor... dat de vriendschap voorbij is
  maandag 9 april 2007 @ 11:31:25 #48
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_48140011
quote:
Op maandag 9 april 2007 11:28 schreef Lienekien het volgende:

[..]

dat was niet generaliserend bedoeld hoor...en ik had je potverdikkie een paar posts eerder nog een complimentje gegeven ook!
  maandag 9 april 2007 @ 11:31:59 #49
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_48140030
quote:
Op maandag 9 april 2007 11:28 schreef Lienekien het volgende:

[..]

ben je weer ongesteld?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  maandag 9 april 2007 @ 11:32:02 #50
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_48140034
quote:
Op maandag 9 april 2007 11:31 schreef Abbadon het volgende:

[..]

dat was niet generaliserend bedoeld hoor...en ik had je potverdikkie een paar posts eerder nog een complimentje gegeven ook!

(Ha'k niet eens gezien...)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')