Als ze groter worden worden zo ook sterker. Ik doe Mikael ook de sokken uit want hij trapt en beweegt zo hard dat ik hem niet met 1 hand meer kan verschonenquote:Op donderdag 19 april 2007 11:12 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Mijn vriend doet Meike ook de sokjes uit tijdens verschonen, dat heeft de kraamhulp hem zo geleerd. Bij die hele kleintjes is het eigenlijk ook wel net zo handig vind ik hoor, als ze wat groter zijn kan het spul wel aanblijven.
Auto!? Denk je dat we verder gaan dan loopafstand dan?quote:Op donderdag 19 april 2007 09:34 schreef milagro het volgende:
Hhaha, Vivi
Jij bent op KD dus gewoon binnen 3 uur weer thuis, na eerst 2 uur en 45 minuten rondgelopen te hebben, 48 keer je mobieltje gechecked, 25 keer getwijfeld of je moet bellen "gewoon ff checken, ma weet ms niet waar ze de schone speentjes kan vinden" en dan bel je toch, en hoor je Dean huilen op de achtergrond en dan breekt je moederhart en kijk je je bijna-allerliefste aan (ja, sorry, meneer Vivi, het is niet anders) en hij knikt opgelucht en rennen jullie samen naar de auto
Ben teruggebeld door de dienstdoende arts en hij heeft mijn verhaal aangehoord. Inderdaad een kwestie van hormonenbalans. De huisarts legt een recept voor me klaar voor de Microgynon en ik moet direct stoppen met de Diane 35 pil. De Microgynon moet ik dan 4 pillen per dag van slikken gedurende 5 dagen en dan moet het over zijn. Ik moet daarna direct weer beginnen met de Diane pil. Kun je nagaan hoe verschillend huisartsen met dit soort dingen omgaan.quote:Op donderdag 19 april 2007 08:56 schreef Vivi het volgende:
[..]
Heb je nu al naproxen gehaald? Echt, het helpt!
ja , okay, op 50 m loopafstand... en 4 babyfoons op zak, naast de gsm's en... ja. en Dean, want die namen jullie op het laatste moment toch maar meequote:Op donderdag 19 april 2007 11:59 schreef Vivi het volgende:
[..]
Auto!? Denk je dat we verder gaan dan loopafstand dan?.
Zeg, wou je soms rellen?! Nou?
thuis kan je dochtertje doen wat ze doet omdat je er altijd bent.quote:Op donderdag 19 april 2007 15:40 schreef Jelief het volgende:
Ik ben gisteren eindelijk naar de dokter geweest voor de uitslag van het bloedprikken (ongeveer eenmaand geleden) De eerste keer dat ik er was had hij de resultaten nog niet en de volgende twee keer was hij op bijscholing.
Maar goed alles was helemaal goed en netjes. Ik heb nu druppeltjes gekregen om aan te sterken zeg maar, in combinatie met vitaminepillen en morgen een week met vakantie moet het over een week of zes beter gaan. Zo niet gaan we verder zoeken.
Om aan te sluiten op de kind-achter-laat- verhalen. Emma is gistermiddag met mijn mams naar huis gegaan en ik heb haar pas na 22.00 uur opgehaald. Best een grote stap omdat ze mij thuis nodig lijkt te hebben om in slaap te vallen. Moeders vertelde dat ze haar onder de douche hadden gedaan en dat ze al bijna in het bedje zat voordat het uitgeklapt was, in bed nog even zwaaien en ze is rustig gaan slapen. Zou fijn zijn als we haar zo ver krijgen om dat thuis ook zo te doen, dan kan/ durf ik eens wat vaker een avondje weg.
Ik wilde dan ook niet aan de pilquote:Op donderdag 19 april 2007 12:35 schreef Slaapmeisje het volgende:
[..]
Ben teruggebeld door de dienstdoende arts en hij heeft mijn verhaal aangehoord. Inderdaad een kwestie van hormonenbalans. De huisarts legt een recept voor me klaar voor de Microgynon en ik moet direct stoppen met de Diane 35 pil. De Microgynon moet ik dan 4 pillen per dag van slikken gedurende 5 dagen en dan moet het over zijn. Ik moet daarna direct weer beginnen met de Diane pil. Kun je nagaan hoe verschillend huisartsen met dit soort dingen omgaan.
Hij zei laatst: "Gliek."quote:Op donderdag 19 april 2007 14:26 schreef milagro het volgende:
[..]
ja , okay, op 50 m loopafstand... en 4 babyfoons op zak, naast de gsm's en... ja. en Dean, want die namen jullie op het laatste moment toch maar mee![]()
praat-ie al, praat-ie al???![]()
rellen, moi ?!
ik heb die ene foto waar jij hem op de arm hebt in mijn hoofd geprent staan, dat warrige hoofdjequote:Op donderdag 19 april 2007 16:43 schreef Vivi het volgende:
[..]
Hij zei laatst: "Gliek."
jah, wat doe je anders in OUD![]()
![]()
ja diequote:Op donderdag 19 april 2007 19:24 schreef Vivi het volgende:( [afbeelding] )
Ik ben 1.68 m, gewoon gemiddeld dus, en Dean was daar 55 cm, bijna een maand geleden nu
En ja Milagro, ik ben wél dik, ik moet nog 15 kg kwijt nml
Die foto staat in m'n sig btw ("Pluis"). Het linkje daarboven zie je ons met zijn drieen, lijk ik daar ook dik groot?
quote:Op donderdag 19 april 2007 20:09 schreef Brighteyes het volgende:
m@x, fijn te horen dat het goed gaat met je.
Enneh, een 2e is toch nooit helemaal onmogelijk? Je bent nog een jonge blom toch!
je bent ms dikker dan BD (Before Dean), maar nog lang niet dik, hoorquote:Op donderdag 19 april 2007 19:46 schreef Vivi het volgende:
Denk je? Ik sta al 2 maanden stil nml. (qua gewicht dan)
ik heb zelfs een total body kickbox workout DVD gekocht![]()
Die foto is met een brakke telefooncamera genomen, misschien vertekend ie daarom ietwat. (Zeg ja, zeg ja).
Oh en ik werk voorlopig thuis, gelukkig heb ik 6 trappen en geen lift.
En ja het is vet (denk ik). Of kwabbelt vocht ook aan de zijkant van je heupen?
Maar ik heb wél een kewl schuimpje idd
Volgens mij net zo'n grote leugen als afvallen van bvquote:Op donderdag 19 april 2007 19:36 schreef milagro het volgende:
nu ja, kijk nu toch wat je er voor hebt gekregen![]()
, een megalief schuimpje, die kiloos gaan er heus nog wel vanaf, als je straks moet werken weer, en je kind moet wegbrengen, ophalen, rennen voor de tram/bus of gestress in het verkeer in je autootje, werken werken, rush rush kind ophalen , boodschappen, koken, was doen, kind entertainen, man tevreden houden (ja, sex is leuk en zo, maar toch soms, hè, ik ben zoooooooooooooooooooooooooooooo moe , schat, morgen ja?) schuimpje midden in de nacht wakker, toch om 7 uur bed uit, douchen en hoppa weer de hele santekraam...
Ja, hij heeft zo'n vastbesloten lipjequote:Op donderdag 19 april 2007 20:33 schreef milagro het volgende:
[..]
je bent ms dikker dan BD (Before Dean), maar nog lang niet dik, hoor![]()
ik had die andere foto van jullie drietjes nog niet gezien , leuk!!!!!
met ook weer een superstoere Dean , dat hoofd.... en ja, hoor papa is ook stoer, stil maar, paps
![]()
Ik smelt doorgaans weg ervan. Het is alleen niet meer even strak (en haarloos) hequote:Op donderdag 19 april 2007 20:38 schreef snoopy het volgende:
[..]
Volgens mij net zo'n grote leugen als afvallen van bv![]()
@ M@x: je weet maar nooit wat er allemaal nog kan gebeuren![]()
ja maar ja maar die die was een zingende kleuter nog met lolly 2 jaar terug en nu ineens ... en en en en ....quote:Op donderdag 19 april 2007 20:42 schreef Vivi het volgende:
[..]
ja hij heeft zo'n vastbesloten lipje
Maar heel lief van je, maar weet je nog, die ene foto van Charlotte Church in bikini laatst?
Zo zie ik er nu uit(en jouw commentaar daarop weet ik ook nog wel
)
Maar goed, ik ga gewoon lekker veel wandelen met de kleine kikker enzo (en dan niet alleen langs allerlei kledingzaken zoals so far), en wat minder ehmm.. "bourgondisch" leven eventjes..(hoe heb jij in vredesnaam zo'n mooi buikje gehouden zeg! )
Nou ja seg, jij ken toch ook heul goed zuur doen?quote:Op donderdag 19 april 2007 20:53 schreef milagro het volgende:
[..]
het is het enige talent dat ik heb, blink ik ook ergens eens in uit[/sub]
ik doe nooit nie suur nie, so lees die mense dat hier , baaie suf vindt onsquote:Op donderdag 19 april 2007 21:01 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Nou ja seg, jij ken toch ook heul goed zuur doen?![]()
Suud Afrikaans is lievquote:Op donderdag 19 april 2007 21:20 schreef milagro het volgende:
[..]
ik doe nooit nie suur nie, so lees die mense dat hier , baaie suf vindt ons
Ek het gedink dat ek jou kon vergeet,quote:
Neehheee BE, dat moet je dan precies vertellen hoe dat gezegd werd, in het Zuid-Afrikaans dus hequote:Op donderdag 19 april 2007 21:47 schreef Brighteyes het volgende:![]()
Ik was vorige maand in Zuid-Afrika en toen zei er iemand tegen me 'praat eens Nederlands, dat klinkt zo grappig'.![]()
Awwwquote:Op donderdag 19 april 2007 21:46 schreef milagro het volgende:
[..]
Ek het gedink dat ek jou kon vergeet,
en in die sagte nag alleen kon slaap,
maar in die eenvoud het ek nie geweet
dat ek met elke windvlaag sou ontwaak:
Dat ek die ligte trilling van jou hand
weer oor my sluimerende hals sou voel-
Ek het gedink die vuur wat in my brand
het soos die wit boog van die sterre afgekoel.
Nou weet ek is ons lewens soos 'n lied
waarin die smarttoon van ons skeiding klink
en alle vreugde terugvloei in verdriet
en eind'lik in ons eensaamheid versink.
Nou vooruit. Het ging dus zo hè:quote:Op donderdag 19 april 2007 22:28 schreef Vivi het volgende:
[..]
Neehheee BE, dat moet je dan precies vertellen hoe dat gezegd werd, in het Zuid-Afrikaans dus he
heu, ik zei niks!quote:Op vrijdag 20 april 2007 12:24 schreef PM-girl het volgende:
Bix, voor mij was het geen leugen, ik zit op -2 kilo dankzij de bv denk ik.
hahaha ik zie 't al voor me. voor alle zekerheid zelf eerst ook maar even alles uit.quote:Papa doet hier overigens ook alles uit bij het verschonen - van Simon dan he...
O, sorry, Snoopy was het!quote:Op vrijdag 20 april 2007 12:34 schreef bixister het volgende:
[..]
heu, ik zei niks!![]()
![]()
[..]
hahaha ik zie 't al voor me. voor alle zekerheid zelf eerst ook maar even alles uit.
Weet het niet of dat er mee te maken heeft. Ik ben toch ook zo heel ziek geweest (lees 15 kilo afgevallen). En Mikael is ook tot nu toe nergens allergies voor.quote:Op vrijdag 20 april 2007 13:15 schreef _evenstar_ het volgende:
neuk : Bevallingsverhalen deel 3!
inclusief spellingsfouten.
( voorloop in zwangerschap was dus hyperemesis gravidarum, met uitdroging opgenomen geweest, hield echt totaal niks binnen zelfs geen water. met 7 maanden wee-en maar geen ontsluiting enz.)
en hoe zie je dan het verband met dat en de allergieën van je dochtertje?quote:Op vrijdag 20 april 2007 13:15 schreef _evenstar_ het volgende:
( voorloop in zwangerschap was dus hyperemesis gravidarum, met uitdroging opgenomen geweest, hield echt totaal niks binnen zelfs geen water. met 7 maanden wee-en maar geen ontsluiting enz.)
oh okay, nou dat lijkt me nog onwaarschijnlijkerquote:Op vrijdag 20 april 2007 13:41 schreef bixister het volgende:
ik kan er zo gauw in PubMed niks over vinden evenstar (maar heb dan ook maar heel vluchtig gezocht). Milagro, ik geloof dat evenstar het andersom bedoelt: doordat arwen zo sterk allergisch is voor allerlei stoffen (misschien zelfs reeds voor de geboorte) zou ze bij evenstar zulke heftig misselijke reacties hebben veroorzaakt tijdens de zwangerschap. maar ik weet helemaal niet of dat op die manier kan. andersom zag ik wel een hele lijst van onderzoeken over over dingen die de moeder tijdens de zwangerschap eet/drinkt/rookt/doet die het risico op diverse vormen van allergieën bij het kind kunnen verhogen.
nou, en dat lijkt mij dus onwaarschijnlijk, dat je als ongeborene dusdanig allergieën hebt, dat als je moeder wat eet, jij gaat protesteren in die mate dat zij er last van krijgt.quote:Op vrijdag 20 april 2007 13:53 schreef Brighteyes het volgende:
Hoezo is dat dan zo onwaarschijnlijk? Als je kindje reageert op caffeine en nicotine kan ik me voorstellen dat een kindje dat zo sterk allergisch is dus mss ook al wel in de baarmoeder zou kunnen reageren op verkeerde stoffen en het daardoor mss niet zo heel goed deed wat weer een reactie bij de moeder zou kunnen veroorzaken.
Maar ik weet idd eig. niet of de moeder fysiek last kan hebben van de fysieke gesteldheid van een babietje in de baarmoeder.
TYquote:Op vrijdag 20 april 2007 13:15 schreef _evenstar_ het volgende:
Nee, gisteren! Toen zaten we (van Den Haag e.o.) bij Maneki.Neko op het grasveld in het zonnetje te praten, kijken, snoepen en genieten. Daar moeten Lucie en ik vandaag wel even van bijkomenquote:
Dat snap ik niet helemaal: wel zoveel klachten hebben, maar niet de medicijnen nemen die je ermee moeten helpen... Als je nou zo bang bent voor afhankelijkheid vraag je je huisarts daar toch naar?quote:Op maandag 23 april 2007 08:53 schreef minoes_ het volgende:Ik krijg eind van de dag zoveel last,dat ik moet gaan liggen en als ik weer op de bank kan zitten,ze me overeind moeten hijsen omdat ik niet op kan staan![]()
Ik heb nog geen pijnstiller genomen,want ik ben bang dat ik er straks iedere dag 1 moet nemen en ik er dan aan ga wennen
Ik dacht vanochtend nog aan je toen ik stond te douchen! (Eh..?quote:Op maandag 23 april 2007 13:04 schreef Moonah het volgende:
Zo, ik ben er weer.
Na een paar weken van diepe dalen gaat het nu weer wat beter met me.
Even beetje bijlezen hoor.
Chacama, hoe gaat het inmiddels met jou? Bevalt de 'huismanager'?
En M@x, gaat het nog steeds relatief goed met je?
Je bent dan ook niet "zomaar een doorsnee Fok!ker"quote:Op maandag 23 april 2007 13:30 schreef Moonah het volgende:
Dames!![]()
Grappig he, wanneer je zoals niet aan Fok!kers denkt....
Heerlijk menselijk kunnen sommige artsen toch zijn he! Gelukkig zijn er ook veel die het wel snappen, jammer dat jij net zo'n botterik treft.quote:Op maandag 23 april 2007 22:17 schreef XXXKarinXXX het volgende:
dag allemaal, ik was vandaag bij de aneshesist ("dus er moeten nog wat herstelwerkzaamheden worden uitgevoerd?" pff lijkt wel werk aan de weg ofzo) Ik heb nog even aangegeven dat het vloeien was gestopt, en kon meteen door naar de gyn voor een echo. Maar de placentarest zat er nog net zo als de vorige keer.....balen! Ik had stille hoop dat het was verdwenen...
Kreeg trouwens nog wel de keuze tussen ruggeprik en algehele narcose, toch maar voor de ruggeprik gekozen. Daar ging ik toch al vanuit, en helemaal weg zijn lijkt me ook niet alles. En daar kun je toch ook nog tijden last van hebben?
Trouwens de ingreep is verzet naar vrijdag, mijn gyn had een begrafenis....
De gyn die vandaag de echo deed was trouwens ook bij de bevalling....ik had Meike mee vandaag, en hij keek niet eens naar haar!!! Ik vond dat echt heel stom! Tis voor hun wel alledaags natuurlijk, maar voor ons toch niet! Jerk!
Nee want ik ben al zo moeilijk. Ik werk op vaste dagen terwijl dat eigenlijk al niet kan. Ze hebben speciaal voor mij een uitzondering gemaakt. Maar ik wil het eerst even een paar weken aankijken en dan zie ik wel weer. Maar nu waren afgelopen paar weken zowiezo beetje raar met allerlei cursusen en opleidingen waardoor Mikael soms wel 4 nachten weg was en dan soms ook nog hele dagen. Dus nu ik deze weken iets minder ga werken kan ik weer gewoon een ritme opbouwen met hem. En dn gaat het misschien ook weer iets beter met kevin en mij.quote:Op dinsdag 24 april 2007 13:26 schreef XXXKarinXXX het volgende:
ach Menicole, vervelend dat je je zo $^%&%$^eronder voelt
Een knuffel voor jou en je kleine man![]()
Wel fijn dat je leidinggevende er begrip voor heeft, en je rooster gaat aanpassen (voor een paar weken dus? Kan dan niet voor altijd aangepast worden als jij er zoveel moeite mee hebt zo?)
nou zo erg vond ik het nou ook weer niet, ik vond het gewoon niet aardig van hem.....quote:Op dinsdag 24 april 2007 15:25 schreef owlet het volgende:
Ik herken nu ook bijna niemand meer van mijn oude kraamgezinnen. Terwijl je toch een heel 'intieme' relatie hebt gedurende een week, vaak bij de bevalling bent geweest en de meest persoonlijke verhalen hebt gehoord. Daarnaast, een gyn is er voor de moeder en niet voor het kind dus ik kan me eigenlijk wel voorstellen dat hij niet zo geinteresseerd is. Wil niet zeggen dat het niet vervelend over kan komen natuurlijk!
Ow. Dat lijkt me zo zielig om tegen ze te moeten zeggen van ''nooit meer...''quote:Op woensdag 25 april 2007 10:16 schreef bixister het volgende:
MeNicole, ik heb dat zelf niet zo maar Piet vraagt wel regelmatig "wanneer wordt ik weer klein mama?" "wanneer mag ik weer voorop de fiets?" "wanneer mag ik weer in de draagzak?"
Ja, hun laten zien dat zij dan wel weer dingen mogen/kunnen die kleinere kindjes nog niet mogen maakt veel goed.quote:Op woensdag 25 april 2007 10:40 schreef bixister het volgende:
ja BM ik vind dat ook echt sneu soms. ik probeer er af en toe ook wel wat positieve wendingen aan te geven, dan zeg ik bijv. "misschien koop ik wel een keer een bakfiets, dan mogen jullie samen voorin", dat soort dingen. en natuurlijk geregeld de voordelen van groter zijn de revue laten passeren. die weet ie ook heus hoor!![]()
Normaal gesproken lurk ik in dit topic alleen maar, maar ik wordt van dit berichtje emotioneel genoeg om te willen reageren. Ja, dat heb ik ook! Die kleine meid van mij is vorige week 1 jaar geworden en daar moest ik even flink van slikken. Ten eerste omdat ze inderdaad veel te snel groot wordt. Ze slaapt ook nog steeds bij ons op de kamer, handig i.v.m. de bv maar vooral ook omdat ze dan zo lekker tegen me aan in slaap valt erna. Zodra ze op haar eigen kamer slaapt, zal dat niet meer gebeuren. En het is nog zo lekker, zo'n frummel tegen je aan.quote:Op woensdag 25 april 2007 10:05 schreef MeNicole het volgende:
Hebben jullie nou ook wel eens dat je rammeld, maar niet naar een nieuwe zwangerschap of beebje, maar dat je gewoon heel even je eigen grote baby weer als klein beebje vast wilt houden? De tijd gaat zo snel en ik verlang zo naar Mikael als kleintje. Hij is al zo groot (en zo leuk) maar toch. Mijn kleine baby word ie nooit meer
![]()
dat was mijn eerste ingeving ook.quote:Op donderdag 26 april 2007 09:50 schreef Belana het volgende:
daarom vroeg ik me af of Kevin hem niet weg kan brengen
Ik heb geen rijbewijs dus Kevin moet mij wegbrengen en die gaat daarna weer naar huis om om te kleden en spuulen te pakken want die moet naar school. En soms moeten we allebei werken (we werken allebei bij de Ikea) dus dan moet Mika zowiezo vroeg uit bed. Toen ie nog jonger was brachten we hem wel vaak 's ochtends weg omdat ie in de maxi cosi wel door sliep, nu doet ie dat niet meer dus vind het zielig om hem dan uit bed te plukken. Dan is ie de hele dat chaggiequote:Op donderdag 26 april 2007 09:50 schreef Belana het volgende:
daarom vroeg ik me af of Kevin hem niet weg kan brengen
en waar maak jij uit dat ik er een drama van maak?quote:Op vrijdag 27 april 2007 10:39 schreef milagro het volgende:
ms omdat mama er een angstig drama van maakt?
sorry,hoor, maar die foto plaatsen bij dergelijke tekst
En voor het zover is zal er toch eerst iets in moeten...quote:Op vrijdag 27 april 2007 17:27 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Voorlopig is het hopelijk afgelopen met dingen met "dingen die eruit moeten"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |