Karin, succes morgen. Ik hoop voor je dat het meevalt en dat het daarna ook gewoon klaar is met die rottigheid.
Ik wil jullie even vertellen hoe het hier nu gaat. Mijn therapeut zei gister 'het gaat nu toch wel wat beter' Maar het klonk meer als een vraag dan iets anders. Ik weet zelf het antwoord ook niet. Langzaamaan wordt de band tussen mij en Jolie steeds iets sterker. Ik zie haar niet meer steeds als een probleem. Onze dagen samen verlopen iets soepeler. Maar het is nog geen 50% van zoals ik zou willen dat het was. Ook praktisch gezien niet. Ik heb nog helemaal geen controle over veel dingen waardoor sommige thuisdingen gewoon niet leuk zijn voor Jolie.
En vandaag zat ik met iemand te praten over haar dochter die net drie jaar was geworden. Ze hadden zo'n leuke verjaardag gehad en sowieso was het afgelopen jaar alles leuk geweest aan haar dochter en hadden ze van alles gedaan. Tuurlijk, dat doet iedereen. En toch voelde ik me ineens echt heel rot en jaloers ook
![]()
Jolie wordt al bijna weer drie jaar en als ik terug probeer te denken aan onze dingen samen die echt leuk waren kom ik al gauw bij haar vorige verjaardag uit.
![]()
En ze heeft toch echt al die andere dingen die dat meisje heeft ontwikkeld ook geleerd maar ik weet er maar zo weinig van. En Jolie heeft zo ontzettend niet die basis gekregen die ik haar wilde geven. Het doet me echt veel verdriet.
Mensen zeggen dat juist dat een goed teken is. Dat het me verdrietig maakt. Naast dat de dagen met haar wat beter gaan en ik me meer haar moeder voel. Ik weet het allemaal niet zo goed. Ik voel me wel echt vaker trots op haar om niks en ik moet lachen om haar grapjes. Dat vind ik zelf een goed teken. Maar echt goed, dat is het echt nog lang niet.
Ik weet niet precies waarom ik dit schrijf, ik wilde het gewoon even vertellen denk ik. Het klinkt misschien wel negatief maar het is niet alleen maar dat.