quote:Op vrijdag 6 april 2007 09:19 schreef E.T. het volgende:
6 jaar Belana
Het is wel k*t enzo, maar misschien ook wel ff goed voor mij. Er ligt zo veel op mijn bordje de laatste tijd (eigenlijk al jaren; waaronder regelmatig een werkgever die van een parttimer net zo veel inzet en compassie wil zien als een carriere-tijger). Ik ga nu op mijn dooie gemakkie kijken naar wat anders, voorlopig wordt ik toch nog wel betaald. En in de tussentijd kan ik mooi "aan mezelf werken". Iig mezelf de tijd gunnen om aan dingen toe te komen.
We beginnen maar bij Ikea straks, even geld uitgeven
quote:Op vrijdag 6 april 2007 09:28 schreef Belana het volgende:
6 jaar! en dan dit. nou ja, ze waren dus sowieso al niet blij met een parttimer blijkbaar. dat vind ik zo balen met dat soort dingen. je hebt de wet achter je staan aan de ene kant, in de zin dat je minder mag gaan werken, maar vervolgens mogen ze je vrij makkelijk ontslaan, die wetgeving is echt eenvoudig voor werkgevers.
gelukkig zie je het positief, maar zo ben je
wie weet wat voor leuke baan je straks hebt!
Ik heb vanmiddag een gesprek bij een werving en selectiebureau, 1 van de 3 afspraken die ik ineens heb doordat ik mijn cv op monsterboard een update heb gegevenik ben benieuwd.
quote:Op vrijdag 6 april 2007 09:30 schreef PM-girl het volgende:
Jeetje ET, dat komt ook onverwacht binnen zo. Maar wat is de reden, moeten ze bezuinigen ofzo?
Gelukkig weet je er iets positiefs van te maken!![]()
Sterkte met de oma's verder!
quote:Op vrijdag 6 april 2007 09:35 schreef LadyS het volgende:
Dat is een leuke terugkomer zeg, ET![]()
Nou veel plezier met je gouden handdruk alvast uitgeven bij Ikea
Belana, succes vanmiddag!
Ik ben ook al een tijdje op zoek, maar parttime licht administratief werk is wel lastig te vinden. Ik heb geen opleiding () , dus dat werkt ook niet bepaald mee
quote:Op vrijdag 6 april 2007 09:39 schreef Belana het volgende:
Ik ben ook parttimer LadyS en dat maak ik heel duidelijk. je zou echt je cv eens op monsterboard moeten zetten, wie weet joh!
quote:Op vrijdag 6 april 2007 09:47 schreef YPPY het volgende:
Wow E.T. dat is schrikken dan ineens. Ik hoop voor je dat het ontslag 'soepel' gaat verlopen, zonder veel extra stress.
Ook als die niet zo indrukwekkend is? Ik dacht dat Monsterboard altijd voor hogeropgeleiden was en carriere-tijgers (om die term nog maar een keer te gebruiken).quote:Op vrijdag 6 april 2007 09:39 schreef Belana het volgende:
Ik ben ook parttimer LadyS en dat maak ik heel duidelijk. je zou echt je cv eens op monsterboard moeten zetten, wie weet joh!
Laat dit heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel goed uitzoeken (maar dat ga je wel doen zo te zien). Vooral het gedeelte 'behoud van uitkering', zeker als je denkt aanspraak te gaan maken op een uitkering.quote:Op vrijdag 6 april 2007 13:17 schreef Swetsenegger het volgende:
In principe willen we best accoord gaan met ontbinden op 1 Juli en dan 6 maanden (een maand per gewerkt jaar) oprot premie mee met behoud van uitkering.
Dat is sowieso de insteek van haar werkgever, maar dat is inderdaad iets wat duidelijk boven tafel moet komen icm rechtsbijstand. Daarnaast is de HRM van mijn werk ook al voor me aan het zoeken en loopt E.T. nog even bij het CWI naar binnen van de week.quote:Op vrijdag 6 april 2007 13:24 schreef Jarno het volgende:
[..]
Laat dit heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel goed uitzoeken (maar dat ga je wel doen zo te zien). Vooral het gedeelte 'behoud van uitkering', zeker als je denkt aanspraak te gaan maken op een uitkering.
Zeker.quote:Op vrijdag 6 april 2007 13:32 schreef Swetsenegger het volgende:
Moreel is het natuurlijk gewoon een teringstreek van haar werkgever
Dat denk ik ook, ja.quote:, maar opzich kan het een voordeel hebben dat ze het op de eerste dag na haar zwangerschap verlof aankondigen. Ze hebben mbt de katonrechter in ieder geval de schijn tegen lijkt me zo.
Gefeliciteerd Kozakken! Wat een feel-good post!quote:Op vrijdag 6 april 2007 21:42 schreef kozakken het volgende:
Lief dat je vraagt PM-girl.
Deze mama mag haar huidige baan gaan opzeggen. Ik ben vandaag gebeld dat ze me willen aannemen waar ik gesolliciteerd heb![]()
![]()
![]()
(maar heb nog niets gezien en zelfs de meeste arbeidsvoorwaarden zijn nog niet duidelijk. Dus ik wacht nog even in alle rust af)
Verder ben ik druk met leven buiten fok![]()
Ik sport weer twee tot drie keer in de week, werk, heb mijn gezin en familie en ook nog alle vrienden. Solliciteerde daarnaast nog, dus het is geen wonder dat ik wat moe-ig ben.
En morgen landt dan ook nog eens zwagerlief met vrouw en boreling.Dus om zeven uur staan we op Schiphol
![]()
en het is weer mooi weer
Paasweekend en twee lieve lieve kinderen die zorgen dat mama zijn toch wel heel bijzonder is.
1+1=2 Oftewel, hang je was lekker buiten op....quote:Op zaterdag 7 april 2007 13:59 schreef sjak het volgende:
Oja, had ik al verteld dat net mijn droger het heeft opgegeven![]()
Ik baal......
<knip>
Wat word ik trouwens happy van het weer, hebben jullie dat ook?![]()
Ups en downs met vandaag een hele dikke, vette down. Ik zit niet lekker in mijn vel. Dat zat ik voor deze hele toestand al niet maar het heeft het alleen maar erger gemaakt. Ik ben wantrouwig richting anderen. Degene die ik het meest vertrouwde dacht heel anders over mij dan dat ik dacht en wat als dat met andere mensen ook het geval is? Wat als die mij eigenlijk ook helemaal niet meer leuk vinden maar het niet tegen me durven te zeggen? Kai is een nachtje uit logeren en vandaag zouden we proberen samen iets gaan doen maar het voelt gewoon niet goed. Vraagt hij me mee omdat hij graag wil dat ik meega of omdat hij zich ertoe verplicht voelt? Dat soort vragen zijn er continu en ik weet gewoon niet meer of ik de antwoorden die ik krijg kan geloven. Diep van binnen weet ik dat ik de dingen in mijn hoofd allemaal erger maak dan ze waarschijnlijk zijn maar het lukt even niet om de boel te relativeren. Daarbij komt nog een hoop gepieker over het financiele plaatje en een gigantisch schuldgevoel richting Kai omdat het ons niet is gelukt om bij elkaar te blijven. Het is vandaag gewoon even allemaal bleghquote:Op zaterdag 7 april 2007 13:50 schreef Moonah het volgende:
M@x, ik hoop dat jij je naar omstandigheden goed voelt.
bron: de folder van het UWV over zwangerschap en ziektequote:Ziek na afloop van het zwangerschapsen
bevallingsverlof
Als iemand aansluitend op het verlof nog niet
kan werken door ziekte die het gevolg is van de
zwangerschap of bevalling, dan heeft zij recht op
een Ziektewet-uitkering. Als de ziekte niet door de
zwangerschap of bevalling wordt veroorzaakt, dan
gelden de normale regels en heeft de werknemer
meestal recht op doorbetaling van het loon door
de werkgever.
Als een werkneemster direct voorafgaande aan en
direct aansluitend op haar verlof ziek is en deze
ziekte heeft dezelfde oorzaak, dan vindt zogenaamde
samentelling van ziekteperioden plaats. In deze
situatie zal de werkgever eerder dan hij wellicht zou
verwachten een 13e weeks ziekteaangifte moeten
doen.
quote:Op maandag 9 april 2007 11:11 schreef Belana het volgende:
vivi, wat raar idd zeg van je leidinggevende en uberhaupt van je werk. kan veel zeggen van mijn baas, maar dat soort dingen zijn altijd goed geregeld. ik kreeg na de geboorte een brief met felicitaties en dan ook meteen de datum erin wanneer ik weer aan het werk zou moeten. dat hoort toch wel zo lijkt me. Overigens is het wel vrij simpel, je meld je ziek en dat blijft dan ziektewet wegens zwangerschap, kost je baas niks. wel ook even via de bedrijfsarts moet dat denk ik.
Magoe, wel k*t dit zeg. sterkte met bellen dinsdag.
Sjakquote:Op zaterdag 7 april 2007 13:59 schreef sjak het volgende:
Tjeemig Et wat balen zeg. Dat zijn geen leuke dingen om mee te maken. Hier hebben wij een soortgelijk iets met schanul, woensdag was zijn laatste werkdag voor de operatie kreeg ie te horen dat zijn contract niet verlengd gaat worden dus het was gelijk zijn laatste werkdag, vreemd hoor en vooral erg asociaal.
De operatie is gelukkg goed gegaan en heel misschien mag hij vandaag al naar huis. Fijn maar het zal ook veel van mij gaan vergen de komende tijd, hij mag namelijk niets. En normaal neemt hij toch een behoorlijk deel van de zorg voor Jetske van mij over, ik zie er tegen op.
Oja, had ik al verteld dat net mijn droger het heeft opgegeven![]()
Ik baal......
dat lijkt mij ook wel jaquote:Op maandag 9 april 2007 11:56 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ik heb wel een bos bloemen gehad met felicitaties idd, en een brief van het UWV, maar het lijkt me dat je werkgever zelf toch ook nog even iets laat weten daaromtrent? Of iig reageert op mijn emails
Och M@x... het is zoooooooooooooooooooooooooooooo herkenbaar.. ook ik heb daar heel erg last van!Als ie komt tig x vragen of ie komt omdat hij het wil en niet omdat ik het wil enzo... Ik weet dat het de situatie absoluut geen goed doet..maar toch kan ik het niet laten.quote:Op zaterdag 7 april 2007 15:01 schreef m@x het volgende:
[..]
Kai is een nachtje uit logeren en vandaag zouden we proberen samen iets gaan doen maar het voelt gewoon niet goed. Vraagt hij me mee omdat hij graag wil dat ik meega of omdat hij zich ertoe verplicht voelt? Dat soort vragen zijn er continu en ik weet gewoon niet meer of ik de antwoorden die ik krijg kan geloven. Diep van binnen weet ik dat ik de dingen in mijn hoofd allemaal erger maak dan ze waarschijnlijk zijn maar het lukt even niet om de boel te relativeren. Daarbij komt nog een hoop gepieker over het financiele plaatje....Het is vandaag gewoon even allemaal blegh![]()
Bij mij is het beide. Als Dylan ziek is, wil ik het liefst gewoon thuis blijven om er voor hem te zijn. Terwijl hij inderdaad net zo lief papa heeft. Maar het is normaal denk ik!quote:Op maandag 9 april 2007 21:21 schreef dutchie het volgende:
Maar is dit het oermoeder-gevoel ofzo? Of gewoon schuldgevoel?
Ja, dat is dus 1 persoonquote:Op dinsdag 10 april 2007 13:41 schreef Belana het volgende:
is er geen afdeling PZ bij jou vivi? iemand zal je toch ziek moeten melden? pfff gedoe
Ok. Maar zo te lezen is het geen grote schok voor je, gelukkig! Succes met heroriënteren!quote:Op woensdag 11 april 2007 10:56 schreef Slaapmeisje het volgende:
Het is inderdaad een nieuwe situatie PM-girl. KlaasVaker heeft tijdens mijn zwangerschapsverlof een andere baan aangenomen en toen we Milo op het werk gingen showen hebben we het ook gezegd. Toen zag ik mijn baas al bedenkelijk kijken en voelde al aan dat hij er nog op terug zou komen. Dat is gisteravond dus gebeurd.
Ik kan alleen maar zeggen:quote:Op dinsdag 10 april 2007 12:43 schreef _evenstar_ het volgende:
Dutchie ik herken het nog niet. omdat ik in principe alle zorg draag.. maar begrijp het wel.. denk dat het idd dat oergevoel is.
vivi hoe is het afgelopen met het werk?
M@x![]()
Deze mama is boos en verdrietig... in het kader van provoceren elimineren.. na de spercieboontjes die goed gingen. probeerden we de banaan.. mision failed.. en mevrouwtje was paar dagen echt een gifkikkertje.. sinds paar dagen ging dat weer.. tot vrijdag avond.. ze had geen uitslag meer geen reflux meer.. dus we gingen appel proberen.
Eerst plakje proberen te geven.. wou niet.. toen stukje appel op lepeltje gedaan.. de appel ging dus helemaal niet .. en arwen weigert sindsdien pap.. ( overstrekken gillen/driftig/slaan/complete paniek) Hoe kon ik nou zo dom zijn omdat beetje wat ze nog kan hebben door haar pap te geven...
We zitten hier dus aan de fles weer.. echt kan mezelf wel voor me kop slaan..
Ze is afgelopen daagjes zo;n ander meisje geweest.. driftig.. bozig naar mij..
Voel me echt die trut die haar telkens pijn doet..
iemand hier die toverpil al uitgevonden?
* aansluitquote:Op woensdag 11 april 2007 20:04 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik kan alleen maar zeggen:en je bent géén trut maar een normale, lieve, zorgzame moeder. Punt!
Ja nou ja, ik weet natuurlijk niet of het er 1 isquote:Op woensdag 11 april 2007 23:27 schreef Neuk het volgende:
Als hij nu pas zijn eerste sprongetje laat blijken mag je je handjes dichtknijpen!
te vroeg gejuichdquote:Op woensdag 11 april 2007 10:24 schreef LadyS het volgende:
Mijn eerste (en enige tot nu toe) ....<knip>
Bofferd!quote:
Geeft niks hoorquote:Op donderdag 12 april 2007 06:50 schreef Belana het volgende:
PM, dat het aan regels gebonden was ging ik wel van uit ja, misschien was ik een beetje kort door de bocht idd.
Vivi (en eventueel andere ervaringsdeskundigen) was het bij jou ook echt zo erg dat het er in straaltjes uitliep en met flink veel stolsels? Sorry voor deze detaillistische vraag, maar ik maak me een beetje zorgen op dit moment. Na twee weken normaal menstrueren, ben ik nu 3 dagen megaveel bloed aan het verliezen. Een supertampon houdt het maar een half uurtje uit en ik heb de kraammatrassen maar weer uit de kast gehaaldquote:Op woensdag 11 april 2007 10:15 schreef Vivi het volgende:
Steeds als ik dacht dat het bijna over was werd het WEER een bloedbad (lekker verhaal)
Eh, ja, heel veel stolsels en straaltjesquote:Op zondag 15 april 2007 16:03 schreef Slaapmeisje het volgende:
[..]
Vivi (en eventueel andere ervaringsdeskundigen) was het bij jou ook echt zo erg dat het er in straaltjes uitliep en met flink veel stolsels? Sorry voor deze detaillistische vraag, maar ik maak me een beetje zorgen op dit moment. Na twee weken normaal menstrueren, ben ik nu 3 dagen megaveel bloed aan het verliezen. Een supertampon houdt het maar een half uurtje uit en ik heb de kraammatrassen maar weer uit de kast gehaaldZou dit nog steeds een eerste menstruatie na mijn bevalling zijn of zou ik nu naar de dokter moeten? Iemand hier dezelfde soort ervaring?
Dat vind ik dus ook zo vervelend dat ik elk half uur op het toilet zit. Dat wordt nog wat op mijn eerste werkdag morgenquote:Op zondag 15 april 2007 16:46 schreef LadyS het volgende:
slaapmeisje, bij mij was het niet zó erg. Ook geen stolses. As ik het zo lees, heb ik nog geluk gehad, en ik voelde me al ongelukkig, omdat ik om de haverklap naar het toilet moest (slagveld)
Ik zou maar even bellen voor de zekerheid, hoor.
Deze 3e menstruatie (ik dacht eerst dat het de 2e was sinds de bevalling, maar het is al de 3e) is al wat minder hevig als de 2e, dus ik heb goed hoop voor de volgende keren.
Vrijdag heb ik de prikpil laten zetten, dus ik ben benieuwd wat die voor invloed heeft
Ja succes daarmee..ik ben benieuwd!quote:Op zondag 15 april 2007 20:31 schreef Slaapmeisje het volgende:
Milo was inderdaad 8 dagen later geborenAch wie weet sta ik morgenmiddag wel weer buiten de deur gezien de perikelen op mijn werk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |