Dude!quote:
Dan doe je toch alleen ff dat waar je moeite mee hebt?quote:Op woensdag 30 mei 2007 21:25 schreef Sjizzel het volgende:
[..]
Dude!
Die samenvatting ziet er echt supergoed uit -zo op het eerste gezicht-
Dat zou echt vet handig zijn geweest als ik er niet nu pas achter was gekomen!![]()
van die []-haken om de v betekent: ''de eenheid van v'', zou je moeten weten voor morgen tochquote:Op woensdag 30 mei 2007 21:00 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
What the fuck inderdaad dacht ik! v = s/t, m is geen grootheid.
Ach, het is eerder dan Scheikunde en Economie dat ik er achter kom.quote:Op woensdag 30 mei 2007 21:25 schreef Sjizzel het volgende:
[..]
Dude!
Die samenvatting ziet er echt supergoed uit -zo op het eerste gezicht-
Dat zou echt vet handig zijn geweest als ik er niet nu pas achter was gekomen!![]()
v=g*t bedoelt ie denk ikquote:
wat een goede! waarom heb je die niet eerder gegevenquote:Op woensdag 30 mei 2007 23:03 schreef catheau het volgende:
[..]
Misschien vind je deze beter?
Daar heb ik mee geleerd.![]()
B+ bedoel je neem ik aan 01equote:Op donderdag 31 mei 2007 10:53 schreef Cinch het volgende:
B+
bv. 30.15 P -> 30.14Si 1.0e
B-
bv
228.88 Ra -> 228.89 An + 0.-1e
die getallen voor de stof moet je dus boven elkaar schrijven he :p
Ok, tyquote:Op donderdag 31 mei 2007 11:01 schreef freiss het volgende:
Gewoon 00gamma
K-vangst is toch dat een elektron uit de binnenste schil naar de kern gaat, waardoor hij samen met een proton een neutron vormt?quote:Op donderdag 31 mei 2007 11:03 schreef SuperRogier het volgende:
[..]
Ok, ty
Simpeler dan ik had gedacht dusEn dan is er ook nog K-vangst
(niet veel moeilijker maar het idee)
0-1e- + 11p -> 10nquote:Op donderdag 31 mei 2007 11:05 schreef dubidub het volgende:
[..]
K-vangst is toch dat een elektron uit de binnenste schil naar de kern gaat, waardoor hij samen met een proton een neutron vormt?
Elektron uit de K schil vormt samen met een proton een neutron. Dan valt er dus weer een neutron naar de K schil en kan daarbij (rontgen) straling uitzenden.quote:Op donderdag 31 mei 2007 11:05 schreef dubidub het volgende:
[..]
K-vangst is toch dat een elektron uit de binnenste schil naar de kern gaat, waardoor hij samen met een proton een neutron vormt?
Ja, maar die doen eigenlijk nietsquote:Op donderdag 31 mei 2007 11:17 schreef Sautor het volgende:
En bij beta +/- verval ook neutrino's toch?
Geen neutron terug naar de k-schil, maar een elektron uit een buitenschil valt toch terug naar de k-schil, met als gevolg emissie in de vorm van rontgen?quote:Op donderdag 31 mei 2007 11:14 schreef SuperRogier het volgende:
[..]
Elektron uit de K schil vormt samen met een proton een neutron. Dan valt er dus weer een neutron naar de K schil en kan daarbij (rontgen) straling uitzenden.
De k schil zit btw het dichst bij de kern
B+? Is dat N1,2?quote:Op donderdag 31 mei 2007 10:56 schreef SuperRogier het volgende:
[..]
B+ bedoel je neem ik aan 01e
en B- 0-1e
Maar gamma, hoe moet je dat dan opschrijven? Dat heeft geen massa en geen lading..
Vast wel.quote:
Jawel, antideeltjes is N2quote:Op donderdag 31 mei 2007 11:26 schreef SuperRogier het volgende:
[..]
Dat is gewoon een positief geladen Beta deeltje.. niks N1,2's aan geloof ik..
Ikk en de term niet, maar het lijkt me op warmte uitwisseling tussen twee gesloten systemen. Dit zi eje bij kerncentrales... soort warmtewisselaar?quote:Op donderdag 31 mei 2007 11:33 schreef MaxC het volgende:
Wat is warmtekoppeling ook alweer?
hmhm... in die richting. 2 dingen die een bepaalde warmte hebben, worden samen gekoppeld.quote:Op donderdag 31 mei 2007 11:34 schreef dubidub het volgende:
[..]
Ikk en de term niet, maar het lijkt me op warmte uitwisseling tussen twee gesloten systemen. Dit zi eje bij kerncentrales... soort warmtewisselaar?
Nog nooit van gehoord.quote:Op donderdag 31 mei 2007 11:26 schreef SuperRogier het volgende:
[..]
Dat is gewoon een positief geladen Beta deeltje.. niks N1,2's aan geloof ik..
Je kan toch gewoon uitrekenen hoeveel joule het ene heeft afgestaan en hoeveel joule het andere dus heeft opgenomen en dus hoe warm het is geworden. De meeste formules kan je gewoon "tegenover" elkaar zetten, net zo makkelijkquote:Op donderdag 31 mei 2007 11:38 schreef Razor_Junky het volgende:
[..]
hmhm... in die richting. 2 dingen die een bepaalde warmte hebben, worden samen gekoppeld.
Nog een leuke voor het examen: SomQ=0 Dus de som van alle warmten bij elkaar is gelijk aan 0.
Q1 + Q2 = 0
c1m1dT1 + c2m2dT2 = 0
c1m1(Teind-Tbegin) + c2m2(Teind-Tbegin) = 0
Dies handig bij "warmtekoppelingen." Bijvoorbeeld in de vorm van een blokje ijzer dat in een pan water wordt gesmeten met verschillende temperaturen, waarbij je bv. de eind temperatuur van het geheel dient te berekenen.
Dat is idd precies hetzelfde.quote:Op donderdag 31 mei 2007 11:45 schreef SuperRogier het volgende:
[..]
Je kan toch gewoon uitrekenen hoeveel joule het ene heeft afgestaan en hoeveel joule het andere dus heeft opgenomen en dus hoe warm het is geworden. De meeste formules kan je gewoon "tegenover" elkaar zetten, net zo makkelijk
Wij krijgen hem gewoon van school.quote:Op donderdag 31 mei 2007 12:11 schreef B.ertha het volgende:
Wij mogen gewoon onze eigen Binas gebruiken en niet vantevoren inlevern of net wat
Wij moesten hem inleveren en alles en hij werd "gecontroleerd"quote:Op donderdag 31 mei 2007 12:15 schreef Crazykill het volgende:
Wehehehe die hele Binas bangmakerij sinds de 4e klas..
Sinds de 4e klas zeggen al die leraren tegen ons je mag niks in je Binas schrijven anders word het afgepakt. Elke keer dat we Binas hebben gebruikt bij de afgelopen examens is er niet eens naar gekeken.
Bij ons ook niet. En er stond nog vanalles in, wat ik ooit tijdens de lessen erin heb gezetquote:Op donderdag 31 mei 2007 12:15 schreef Crazykill het volgende:
Wehehehe die hele Binas bangmakerij sinds de 4e klas..
Sinds de 4e klas zeggen al die leraren tegen ons je mag niks in je Binas schrijven anders word het afgepakt. Elke keer dat we Binas hebben gebruikt bij de afgelopen examens is er niet eens naar gekeken.
Welke wegingsfactor bedoel jequote:Op donderdag 31 mei 2007 12:17 schreef SuperRogier het volgende:
[..]
Wij moesten hem inleveren en alles en hij werd "gecontroleerd"
Maargoed, in welke tabel staat die stomme wegingsfactor nou dan?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |