Vaak aan de zogenaamde institutionele beleggers. De overheid geeft staatsobligaties uit, waarna verzekeringsmaatschappijen (die op zoek zijn naar betrouwbare beleggingen) etc. veel ervan kopen. Het is betrouwbaar omdat de overheid eigenlijk niet bankroet kan gaan.quote:Op donderdag 24 mei 2007 16:46 schreef Borkydude het volgende:
Moet de overheid de staatsschuld terugbetalen aan andere landen of aan de bevolking? Kan iemand hier het één en ander over vertellen?
Minimale voor een meerproductie.quote:Op donderdag 24 mei 2007 17:25 schreef Borkydude het volgende:
Wat houdt "marginaal" in?
Marginale belastingdruk, bijvoorbeeld, is het aantal euro's wat je afdraagt over elke verdiende euro. Als het belastingpercentage bijv. 30% is dan is de marginale druk voor elke verdiende euro 0,30 euro. Als een gedeelte van je inkomen in een hogere schijf valt, bijv. 40%, dan is de druk bij elke vanaf dan verdiende euro 0,40 euro. De gemiddelde belastingdruk gaat dan ook omhoog. Zo betalen rijken relatief gezien dus meer belasting.quote:Op donderdag 24 mei 2007 17:25 schreef Borkydude het volgende:
Wat houdt "marginaal" in?
Kijk, ik snap hetquote:Op donderdag 24 mei 2007 17:37 schreef Luutgaert het volgende:
[..]
Marginale belastingdruk, bijvoorbeeld, is het aantal euro's wat je afdraagt over elke verdiende euro. Als het belastingpercentage bijv. 30% is dan is de marginale druk voor elke verdiende euro 0,30 euro. Als een gedeelte van je inkomen in een hogere schijf valt, bijv. 40%, dan is de druk bij elke vanaf dan verdiende euro 0,40 euro. De gemiddelde belastingdruk gaat dan ook omhoog. Zo betalen rijken relatief gezien dus meer belasting.
Jammer dat je het moet snappen dmv een GR en eventueel PC, en niet gewoon op de wiskundige manier. Dat zou ook heel wat teleurstelling op de universiteit voorkomen, daar gaat het namelijk wel op die manier.quote:Op donderdag 24 mei 2007 17:43 schreef Stupiditeit het volgende:
http://www.cevo.nl/933400(...)2ioavcif0?noframes=1
Pagina 24, dit moet je dus doorhebben als VWO-leerlingzijnde
quote:Op donderdag 24 mei 2007 17:57 schreef Borkydude het volgende:
Het is kankermakkelijk, gekken.
Heeft volgens mij geen invloed, toch?quote:Op donderdag 24 mei 2007 18:13 schreef Stupiditeit het volgende:
Goed, een vraag:
Als de rente hoog is, stijgt de waarde van aandelen/obligaties dan?
was zeker een instinkerquote:Op donderdag 24 mei 2007 18:19 schreef Luutgaert het volgende:
[..]
Heeft volgens mij geen invloed, toch?
quote:Op donderdag 24 mei 2007 18:19 schreef Luutgaert het volgende:
[..]
als de obligaties voornamelijk gekocht werden van geleend geld zal de waarde hoogstwaarschijnlijk zakken.quote:Op donderdag 24 mei 2007 18:13 schreef Stupiditeit het volgende:
Goed, een vraag:
Als de rente hoog is, stijgt de waarde van aandelen/obligaties dan?
ric= nic/picquote:Op donderdag 24 mei 2007 18:22 schreef Stupiditeit het volgende:
[..]Ik vraag het alleen maar omdat de hoge heren die onze examen in elkaar hebben gezet verwachten dat we dat begrijpen.
Ergens gelezen in het linkje die ik hierboven gaf.
Verder nog een vraag, wtf is reeele economische groei, en nominale economische groei? Wat houdt dat precies in?
Kapitaalmarktrente wel geloof ik.quote:Op donderdag 24 mei 2007 18:19 schreef Luutgaert het volgende:
[..]
Staatsobligaties zijn wel redelijk veilig hoor.quote:Op donderdag 24 mei 2007 18:23 schreef zquing het volgende:
[..]
als de obligaties voornamelijk gekocht werden van geleend geld zal de waarde hoogstwaarschijnlijk zakken.
Ik denk dat ze zullen zakken de prijzen want het is veiliger om je geld op een bank te zetten en daar de hogere rente van te nemen, obligaties brengen toch vaak een vorm van risico met zich mee
was niet gegeven in de vraag, maar staatsobligaties zijn idd veilig te noemenquote:Op donderdag 24 mei 2007 20:15 schreef honderd het volgende:
[..]
Staatsobligaties zijn wel redelijk veilig hoor.
Jaquote:Op donderdag 24 mei 2007 20:44 schreef honderd het volgende:
Nog even voor de zekerheid:
Een overschot op de lopende rekening is toch meer in dan eruit? Dus M>E?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |