Heeft volgens mij geen invloed, toch?quote:Op donderdag 24 mei 2007 18:13 schreef Stupiditeit het volgende:
Goed, een vraag:
Als de rente hoog is, stijgt de waarde van aandelen/obligaties dan?
was zeker een instinkerquote:Op donderdag 24 mei 2007 18:19 schreef Luutgaert het volgende:
[..]
Heeft volgens mij geen invloed, toch?
quote:Op donderdag 24 mei 2007 18:19 schreef Luutgaert het volgende:
[..]
als de obligaties voornamelijk gekocht werden van geleend geld zal de waarde hoogstwaarschijnlijk zakken.quote:Op donderdag 24 mei 2007 18:13 schreef Stupiditeit het volgende:
Goed, een vraag:
ric= nic/picquote:Op donderdag 24 mei 2007 18:22 schreef Stupiditeit het volgende:
[..]Ik vraag het alleen maar omdat de hoge heren die onze examen in elkaar hebben gezet verwachten dat we dat begrijpen.
Ergens gelezen in het linkje die ik hierboven gaf.
Verder nog een vraag, wtf is reeele economische groei, en nominale economische groei? Wat houdt dat precies in?
Kapitaalmarktrente wel geloof ik.quote:Op donderdag 24 mei 2007 18:19 schreef Luutgaert het volgende:
[..]
Staatsobligaties zijn wel redelijk veilig hoor.quote:Op donderdag 24 mei 2007 18:23 schreef zquing het volgende:
[..]
als de obligaties voornamelijk gekocht werden van geleend geld zal de waarde hoogstwaarschijnlijk zakken.
Ik denk dat ze zullen zakken de prijzen want het is veiliger om je geld op een bank te zetten en daar de hogere rente van te nemen, obligaties brengen toch vaak een vorm van risico met zich mee
was niet gegeven in de vraag, maar staatsobligaties zijn idd veilig te noemenquote:Op donderdag 24 mei 2007 20:15 schreef honderd het volgende:
[..]
Staatsobligaties zijn wel redelijk veilig hoor.
Jaquote:Op donderdag 24 mei 2007 20:44 schreef honderd het volgende:
Nog even voor de zekerheid:
Een overschot op de lopende rekening is toch meer in dan eruit? Dus M>E?
Heeft er niet helemaal mee te maken, maar wel handig om te weten.quote:Op donderdag 24 mei 2007 18:13 schreef Stupiditeit het volgende:
Goed, een vraag:
De nominale waarde van obligaties/aandelen blijft PRECIES hetzelfde, de reële waarde verandert alleen omdat de rente hoog is: hoge rente heeft als gevolg hogere wisselkoers dus krijg je er meer geld voor terug.quote:Op donderdag 24 mei 2007 18:23 schreef zquing het volgende:
[..]
als de obligaties voornamelijk gekocht werden van geleend geld zal de waarde hoogstwaarschijnlijk zakken.
Ik denk dat ze zullen zakken de prijzen want het is veiliger om je geld op een bank te zetten en daar de hogere rente van te nemen, obligaties brengen toch vaak een vorm van risico met zich mee
Wat is i/a ratio dan? Nog nooit van gehoordquote:Op donderdag 24 mei 2007 17:03 schreef DahaKa het volgende:
ohja sociale zekerheid hoeven wij niet te kennen he, mag ik er dan van uit gaan dat we geen sommen krijgen over premieverhogingen, aow uitkeringen i/a ration oid of? i/a ratie wel denk ik..?rest niet tog :p
dat geeft de verhouding aan tussen inactieven en actieven. actieven moeten geld bijeenbrengen voor de inactieven dus hoe hoger deze ratio hoe moeilijker dat wordt.quote:Op donderdag 24 mei 2007 20:53 schreef honderd het volgende:
[..]
Wat is i/a ratio dan? Nog nooit van gehoord
Inactieve gedeeld op de actieve.quote:Op donderdag 24 mei 2007 20:53 schreef honderd het volgende:
[..]
Wat is i/a ratio dan? Nog nooit van gehoord
Nou ja, dit heeft ook wel met arbeidsmarkt te maken, dus leer het maar wel, want het valt niet alleen onder de domein sociale zekerheid, lijkt me.quote:Op donderdag 24 mei 2007 21:09 schreef DahaKa het volgende:
wordt dit ook getoetst op het CE nou of niet? aangezien sociale zekerheid re niet in zit...?:S
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |