Als het op zich dezelfde soorten zijn zou het interessant zijn om gezonde polpulaties daar weg te halen en uit te zetten in gebieden waar het veel voorkomt.quote:Op dinsdag 24 april 2007 09:48 schreef RickySway het volgende:
In China zijn meer dan genoeg bijen, so ze zijn niet verdwenen.
Het is hoogstwaarschijnlijk dat ze als reden ons de klimaatverandering door de strot proberen te dauwen.quote:Op dinsdag 24 april 2007 11:40 schreef SSSsssSSS het volgende:
Ik denk dat als ze een inventarisatie maken van de korven en de gebieden waar GMO's gebruikt worden dat er dan al veel geconcludeerd kan worden hieruit.
Mocht het toxiteit zijn dan zal dat uiteraard terug te vinden zijn in de nectar/honing. De vraag die hierop volgt is misschien wel veel belangrijker: De bijen is wat we zien, hoeveel andere insecen die we niet zien worden beinvloed??
Zou het verder niet kunnen komen door de lichte veranderingen in het klimaat?
http://www.dvhn.nl/nieuws/nederland/article1787120.ecequote:Mysterieuze bijensterfte in Overijssel
anp | Gepubliceerd op 24 april 2007, 07:59
Laatst bijgewerkt op 24 april 2007, 08:07
NIEUWLEUSEN - Een mysterieuze ziekte houdt huis onder bijenvolken. Bij imker Meulebelt uit Nieuwleusen hebben 150 van de 180 bijenvolken het loodje gelegd. Ze zijn verdwenen uit de kas, en daaruit concludeert de imker dat ze dood zijn. En dat is een grote schadepost. De oorzaak van de mysterieuze verdwijnziekte is een groot raadsel.
Bekijk video: Smalband/ Breedband
Hele dure appels, noten en perzikken. En honing.quote:Op dinsdag 24 april 2007 20:52 schreef Nee het volgende:
Ik trek toch wel wat twijfels bij die berekening van Einstein, daarom vraag ik me af wat de echte gevolgen zijn als deze trend zich voortzet komende maanden?
Het is niet eens zeker of de beste man het ooit gezegd heeft.quote:Op dinsdag 24 april 2007 21:48 schreef Nee het volgende:
Het is toch niet zomaar een uitspraak, de beste man roept niet zomaar wat denk ik.
Tja wie weet? Men zal waarschijnlijk wel meten hoeveel van de verschillende straling de aarde bereikt. Ik weet niet of daar grote veranderingen in zijn. De zon is inderdaad wel behoorlijk actief. Niet alleen op aarde stijgen de temperaturen maar ook op Mars, Jupiter, Uranus (en de andere planeten ws ook).quote:Trouwens, aangezien dit nu zo globaal aan het gebeuren is, wordt er eigenlijk ook rekening gehouden met de zon? De zon ondergaat namelijk ook verschillende veranderingen met bijhorende zonne-uitbarstingen, wellicht zijn de bijen de eerste die hier onder lijden?
Misschien is die toch wel extreme uitspraak van Einstein gebaseerd op de mogelijke invloed/oorzaak, en niet zo zeer op het uitsterven van de bijen zelf.
Meten ze de temperatuur op Jupiter? ze hebben daar niet eens meetapparatuur (beetje lastig op gasplaneten met zulke omstandigheden). geloof niet dat een beetje meer straling van de zon op zulke vijandige omgevingen echt nog veel invloed heeft. (daar ze ook nog eens veel verder weg staan dan de aarde vooral Uranus)quote:Op dinsdag 24 april 2007 22:02 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Het is niet eens zeker of de beste man het ooit gezegd heeft.
Einstein's Bees
Einstein on Bees
[..]
Tja wie weet? Men zal waarschijnlijk wel meten hoeveel van de verschillende straling de aarde bereikt. Ik weet niet of daar grote veranderingen in zijn. De zon is inderdaad wel behoorlijk actief. Niet alleen op aarde stijgen de temperaturen maar ook op Mars, Jupiter, Uranus (en de andere planeten ws ook).
Niet zo vreemd dus dat ik hier zo weinig bijen zie.quote:Op dinsdag 24 april 2007 17:21 schreef Yasukio het volgende:
[..]
http://www.dvhn.nl/nieuws/nederland/article1787120.ece
Vraag het oa. Nasa, die schijnen het te kunnen.quote:Op woensdag 25 april 2007 00:27 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Meten ze de temperatuur op Jupiter?
Gaat dan niet al het fruit eigenlijk ontzettend duur worden? (of wordt er nog veel gedaan in kassen en dergelijke? Kijk, graan kan je wat langer opslaan, fruit gaat nogal snel rotten en we weten allemaal wel dat we fruit nodig hebben. Tot in welke mate kunnen we, als de bijen dus echt gaan uitsterven, nog overleven zonder fruit? We hebben inmiddels ook pillen daarvoor.quote:Op dinsdag 24 april 2007 21:09 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Hele dure appels, noten en perzikken. En honing.
Volgens mij was het gewoon een uitspraak van Albert, niet bedoeld als exacte berekening oid.
Zelfs al zou dat de reden zijn, dan nog zouden de effecten van de maatregelen ons helpen, dus tenzij je het ironisch bedoelde snap ik je reactie niet.quote:Op dinsdag 24 april 2007 15:52 schreef Aurora025 het volgende:
[..]
Het is hoogstwaarschijnlijk dat ze als reden ons de klimaatverandering door de strot proberen te dauwen.
Laten we hopen van niet....quote:Op dinsdag 24 april 2007 22:02 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Het is niet eens zeker of de beste man het ooit gezegd heeft.
Nouja aan een kant heb je gelijk, maar in de natuur draait het om aantallen en niet om grote [tussen soorten dan]. Het is niet te voorspellen wat er gebeurd al je een hele keten onderin de voedselketen uitroeit.....Ik ben van mening dat we DAT beter nooit gaan proberenquote:Op woensdag 25 april 2007 09:16 schreef Elegy het volgende:
[..]
Gaat dan niet al het fruit eigenlijk ontzettend duur worden? (of wordt er nog veel gedaan in kassen en dergelijke? Kijk, graan kan je wat langer opslaan, fruit gaat nogal snel rotten en we weten allemaal wel dat we fruit nodig hebben. Tot in welke mate kunnen we, als de bijen dus echt gaan uitsterven, nog overleven zonder fruit? We hebben inmiddels ook pillen daarvoor.
Ik weet ook wel dat ze een belangrijke schakel vormen met fruit, bomen, herbivoren, carnivoren etc. maar ik denk dat de mensheid het toch wel iets langer kan uitzingen tegenwoordig dan de vier jaar. Als herbivoren gaan uitsterven (even extreem doorgetrokken) dan zijn er altijd nog insecten die we kunnen eten toch?
Of zit ik er weer eens falikant naast?
WAt een eng dingquote:Op maandag 23 april 2007 17:53 schreef Symer het volgende:
[..]
Was het zoiets?
[afbeelding]
Die had ik nameljik op m'n kamer
In fruitkassen vliegen ook vrolijk bijtjes en hommeltjes rond voor de bevruchting. Je kan het handmatig doen, maar dit kost veel meer tijd en werkt veel minder goed.quote:Op woensdag 25 april 2007 09:16 schreef Elegy het volgende:
[..]
Gaat dan niet al het fruit eigenlijk ontzettend duur worden? (of wordt er nog veel gedaan in kassen en dergelijke? Kijk, graan kan je wat langer opslaan, fruit gaat nogal snel rotten en we weten allemaal wel dat we fruit nodig hebben. Tot in welke mate kunnen we, als de bijen dus echt gaan uitsterven, nog overleven zonder fruit? We hebben inmiddels ook pillen daarvoor.
Ik weet ook wel dat ze een belangrijke schakel vormen met fruit, bomen, herbivoren, carnivoren etc. maar ik denk dat de mensheid het toch wel iets langer kan uitzingen tegenwoordig dan de vier jaar. Als herbivoren gaan uitsterven (even extreem doorgetrokken) dan zijn er altijd nog insecten die we kunnen eten toch?
Of zit ik er weer eens falikant naast?
Ik had het van dit plaatje (eerder in het topic)quote:Op woensdag 25 april 2007 14:21 schreef frenkck het volgende:
[..]
Maar er zijn zo veel verschillende fruitsoorten, ik weet niet precies welke wel van bevruchting afhankelijk is en welke niet.
Maar ja, zijn er GM gewassen die en in Amerika, Canada en Brazilië en in Europa gebruikt worden?quote:GM crop failure a warning, says US adviser
A former agricultural adviser to US presidents says the failure of a genetically modified field pea trial should act as a warning for future GM crop testing.
The 10-year CSIRO trial was abandoned when tests found the peas were making mice seriously ill.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Betwijfel ik, zeker in Nederland zijn er volgens mij niet zoveel. Al is het voor de leek natuurlijk absoluut niet e zien of een gewas genetisch is gemodificeerd of niet.quote:Op woensdag 25 april 2007 20:07 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ik had het van dit plaatje (eerder in het topic)
[afbeelding]
Over genetisch gemodificeerd voedsel:
[..]
Maar ja, zijn er GM gewassen die en in Amerika, Canada en Brazilië en in Europa gebruikt worden?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |