Nee hoor, ik lees Boon ook niet met de gedachte dat hier een Vlaming spreektquote:Op zondag 1 april 2007 12:08 schreef Autodidact het volgende:
Een beetje wel ja. Doet dat af aan mijn literaire kwaliteiten? Ik schud ze zo uit mijn mouw.
Nee. "Dichten" en "Poezie" of zoquote:Op zondag 1 april 2007 12:19 schreef Aoristus het volgende:
bliepboxen ofzo
Wie is daar geweest? Ik heb een allergie voor dat soort dingenquote:Op zondag 1 april 2007 12:29 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Nee. "Dichten" en "Poezie" of zoEr schijnen vooral impotente babyboomers aan te doen.
Dankquote:Op zondag 1 april 2007 12:27 schreef pberends het volgende:
Desanne, vuile hoer!
Vannacht heb ik met 'm gesproken via fb. Het is helaas al gewist, de admins kwamen er dan ook niet genadig vanafquote:Op zondag 1 april 2007 13:03 schreef Autodidact het volgende:
Volgens mij heb ik een primeur. Mijn RSS-tracker laat me niet in de steek.
[afbeelding]
http://frontpage.fok.nl/nieuws/75044 was de link (alweer weggehaald)
Je veter zit los...kijk eens achter je enzo.
Verrek ja, ik zie het, al in mei 2002 geregistreerd.quote:Op zondag 1 april 2007 12:09 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ik was al andrhalf jaar geregistreerd, maar begon pas echt begin 2003 op het forum te posten.
Nee, Kozzmic deed ook mee aan de topicflood, maar zijn topic werd gedelete omdat hij crew was en hij werd vervolgens niet geband. Hij vond de bans van de anderen onzinnig, dus hij wilde een unban voor iedereen, of dat hij werd behandeld als de rest. Het werd het laatste. Maar het duurde nog geen dag voordat iedereen weer unbanned was.quote:Op zondag 1 april 2007 13:12 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Verrek ja, ik zie het, al in mei 2002 geregistreerd.
Hee, maar verklap even aan je mede-sc'ers waarom wij nou geband waren, die lui zitten op het puntje van hun stoel merk ik..
Leuke is ook dat toenmalig moderator van POL geband werd. Dat had nog een klein staartje, dacht ik. Hij werd vrijwel meteen weer unbanned, maar accepteerde dat niet, meen ik.
Doe maar aangifte, douchepoeper.quote:Op zondag 1 april 2007 14:44 schreef Monidique het volgende:
Mond dicht, idioot.
http://www.elsevier.nl/op(...)blogid/35/index.htmlquote:Maar, toch. Soms is het goed om even met vroeger te vergelijken.
Zeshonderd liter bier
In een recent boek van bierliefhebber en bierhistoricus Aad van der Hoeven (Delft. Stad met een vergeten bierhistorie) staat dat rond 1500 in Delft jaarlijks zeshonderd liter bier per hoofd van de bevolking gedronken. Tegenwoordig halen we maar net tachtig liter. Kortom, wat wij tegenwoordig wegzetten in kroegen kan niet tippen aan wat onze voorouders achterover sloegen.
Waarom er zo verschrikkelijk veel gezopen werd toen? Het grachtenwater was zo vervuild dat het niet te drinken was. Ander water was er niet, laat staan cola of andere frisdranken.
De moraal? Ach, we denken af en toe dat we in verschrikkelijke tijden (alcoholisme bij de jeugd, milieuvervuiling) leven, maar de waarheid is dat we vergeleken bij vroeger in een Hof van Eden leven.
Alleen vergeet hij erbij te melden dat het bier indertijd minder alcohol bevatte.quote:Op zondag 1 april 2007 14:45 schreef Monidique het volgende:
[..]
http://www.elsevier.nl/op(...)blogid/35/index.html.
Simon Rozendaal is dan ook een clown, die helaas door de wat minder intelligente Nederlanders toch te serieus wordt genomen.quote:Op zondag 1 april 2007 14:50 schreef du_ke het volgende:
[..]
Alleen vergeet hij erbij te melden dat het bier indertijd minder alcohol bevatte.
"Wetenschapsjournalist". In die rol hoort hij feiten niet te weten, te vergeten of achter te houden.quote:Op zondag 1 april 2007 14:50 schreef du_ke het volgende:
[..]
Alleen vergeet hij erbij te melden dat het bier indertijd minder alcohol bevatte.
Hoeveel dan?quote:Op zondag 1 april 2007 14:50 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het was veel wateriger met maar een paar procent alcohol 2 of 3 meen ik. Evenementenbierquote:
Hij maakt zich inderdaad steeds belachelijker.quote:Op zondag 1 april 2007 14:50 schreef Monidique het volgende:
[..]
Simon Rozendaal is dan ook een clown, die helaas door de wat minder intelligente Nederlanders toch te serieus wordt genomen.
Dat scheelt dus niet heel erg veel.quote:Op zondag 1 april 2007 14:59 schreef Monidique het volgende:
3,67%.
Dan is de alcoholconsumptie destijds nog steeds hoger.quote:Op zondag 1 april 2007 14:59 schreef du_ke het volgende:
Het was veel wateriger met maar een paar procent alcohol 2 of 3 meen ik. Evenementenbier!
Ook was het niet het pils zoals wij het kennen maar gebruikten ze een kruidenmengsel om het op smaak te brengen.
Maar geen gezeik dat je onder de 16 niet mag drinken.
Bitchnigger.quote:Op zondag 1 april 2007 15:02 schreef Monidique het volgende:
Joh, ik zeg ook maar wat...
Dat zou goed kunnen. Ik weet ook niet hoe het verdeeld was veel mensen zullen ook gewoon water hebben gedronken. En het gaat natuurlijk ook niet om het drinken opzich maar om de excessen.quote:Op zondag 1 april 2007 15:01 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dan is de alcoholconsumptie destijds nog steeds hoger.
Ik heb niet het gevoel zijn dat er meer excessen zijn dan vroeger, alleen dat er meer ophef over is en dat politici het gebruiken om hun macht te vergroten. En dat is precies wat Rozendaal beweert.quote:Op zondag 1 april 2007 15:04 schreef du_ke het volgende:
Dat zou goed kunnen. Ik weet ook niet hoe het verdeeld was veel mensen zullen ook gewoon water hebben gedronken. En het gaat natuurlijk ook niet om het drinken opzich maar om de excessen.
Hij heeft wel gelijk, Jehanquote:Op zondag 1 april 2007 14:44 schreef Monidique het volgende:
Mond dicht, idioot.
Ik heb echt een gruwelijke hekel aan clowns. Die volwassen mensen die hun gezicht beschilderen en een schoenmaat 60 lopen.quote:Op zondag 1 april 2007 14:50 schreef Monidique het volgende:
[..]
Simon Rozendaal is dan ook een clown, die helaas door de wat minder intelligente Nederlanders toch te serieus wordt genomen.
Ik weet nog goed de Delftse krantenkoppen uit 1500, er werd geen gewag gemaakt van massaal zuipen. Het klopt, ja, Rozendaal heeft gelijk.quote:Op zondag 1 april 2007 15:06 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ik heb niet het gevoel zijn dat er meer excessen zijn dan vroeger, alleen dat er meer ophef over is en dat politici het gebruiken om hun macht te vergroten. En dat is precies wat Rozendaal beweert.
Zo is dat, de enige van wie je dat zou moeten pikken, zijn vrouwenquote:Op zondag 1 april 2007 15:08 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Ik heb echt een gruwelijke hekel aan clowns. Die volwassen mensen die hun gezicht beschilderen en een schoenmaat 60 lopen.
Simon R en 'humor'?![]()
Met bijpassende kleding? Zeker!quote:Op zondag 1 april 2007 15:14 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Zo is dat, de enige van wie je dat zou moeten pikken, zijn vrouwen
onze eigen Berlusconiquote:Op zondag 1 april 2007 15:21 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Met bijpassende kleding? Zeker!![]()
Voor een dosis extra humor. Hilbrand N.
Ik heb 'm weggeklikt.quote:Op zondag 1 april 2007 15:21 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Met bijpassende kleding? Zeker!![]()
Voor een dosis extra humor. Hilbrand N.
Zag ik ook vanochtend. Suffe shit.quote:Op zondag 1 april 2007 13:03 schreef Autodidact het volgende:
Volgens mij heb ik een primeur. Mijn RSS-tracker laat me niet in de steek.
[afbeelding]
http://frontpage.fok.nl/nieuws/75044 was de link (alweer weggehaald)
Je veter zit los...kijk eens achter je enzo.
Red Shwingline shtapler.quote:Op zondag 1 april 2007 18:03 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Erg leuke film.
De zangeres van de Duitse band Wir Sind Helden heeft 'Judith Holofernes' als pseudoniem.quote:De stad Betulia wordt belegerd door de Assyrische generaal Holofernes. Het enorme leger lijkt onoverwinnelijk. De stedelingen raken uitgehongerd en uitgedroogd en wanhopen over de goede afloop. De zeer mooie, maar ook slimme en dappere weduwe Judit trekt het Assyrische legerkamp binnen. Na drie dagen van voorbereiding denkt Holofernes haar bij een maaltijd te kunnen verleiden. Holofernes raakt in een roes van vreugde bij het vooruitzicht en valt uiteindelijk in slaap. Als hij slaapt, onthoofdt Judit Holofernes met zijn eigen zwaard. Ze stopt het hoofd in een zak en gaat terug naar haar stad, waar ze het hoofd triomfantelijk laat zien aan haar stadgenoten. De inwoners vallen de belegeraars aan, die in verwarring raken als ze merken dat Holofernes is gedood en vervolgens op de vlucht slaan. Door deze actie wordt het beleg opgeheven en wordt Betulia bevrijd.
Fragment tekst Judit 13 vanaf vers 7 bij de afbeeldingen (nieuwe vertaling):
"Toen liep ze naar de bedstijl vlak bij Holofernes’ hoofd, nam daar zijn zwaard weg, [7] ging naar het bed toe en pakte hem bij zijn haren beet. Ze zei: ‘Geef me nu kracht, Heer, God van Israël!’ [8] en hakte met al haar kracht Holofernes met twee slagen het hoofd af. [9] Ze rolde zijn lichaam van het bed en haalde de draperie van de stijlen. Even later kwam ze naar buiten en overhandigde Holofernes’ hoofd aan haar slavin, [10] die het in de reiszak deed waar haar voedsel in had gezeten".
nou, eigenlijk de Meijendelse slag, en dan lopen naar Scheveningen, biertje drinken, weer terug. En tussendoor nog even de lente-billen bekekenquote:
quote:Armoede Friezen ligt aan Friese cultuur
Gepost door Rob (R@b) - Bron: RNW / Tros Nieuwsshow / SGBO
Gepubliceerd: Sunday 1 April 2007 @ 14:45
De armoede in Friesland is niet een economische kwestie, maar wordt bepaald door de cultuur van de Friezen. ''De Friese cultuur is dé oorzaak van hun achterstand'', zo beweren medewerkers van het onderzoeks- en adviesbureau SGBO in een rapport dat afgelopen week verscheen. Volgens Kees Verhaar en Yvonne van Westering van SGBO, dat verbonden is aan de Vereniging Nederlandse Gemeenten, worden werkloosheid en gebrek aan maatschappelijk succes in Friesland beschouwd als normaal.
Het SGBO-rapport constateert dat de inwoners van Friesland al snel tevreden zijn. Ze hebben te weinig ambitie, ouders stimuleren hun kinderen niet om door te leren. Slechts 5% van de ouders zou het belangrijk vinden dat hun kinderen iets bereiken in de maatschappij. Fantasie, creativiteit en doorzettingsvermogen worden al helemaal niet belangrijk gevonden. En als kinderen wél verder willen studeren, moeten ze naar een andere provincie. Friesland zelf heeft geen universiteit.
Gisteren presenteerden de onderzoekers hun bevindingen tijdens een symposium op de Fryske Akademie in Leeuwarden. Daar stelden ze dat het de Friese cultuur eigen is om snel tevreden te zijn. Ouders geven die normen en waarden door aan hun kinderen. ''Dat is zonde van het potentieel van de mensen. De provincie zou haar inwoners moeten stimuleren zich te ontwikkelen'', aldus Verhaar en Westering.
De Friese overheden, vooral de provincie, dragen onbedoeld bij aan het instandhouden van sociale reproductie van achterstanden door de inzet op het behoud van het Frysk eigene (lees: de Friese taal en cultuur). De onderzoekers stellen dat de provincie Fryslân echter kan werken aan het doorbreken van dit patroon, door bij jonge kinderen en hun ouders een cultuurverandering teweeg te brengen. Dat kan het beste via het Centrum voor Jeugd en Gezin, dat centraal staat in de plannen van ChristenUnie-minister Rouvoet.
quote:Op Sunday 1 April 2007 @ 14:49 schreef R@b het volgende:
............
Overigens heeft de commentator van de Wereldomroep een scherpe opmerking:
''Soortgelijke opvattingen over Turkse of Surinaamse bevolkingsgroepen zouden ongetwijfeld hebben geleid tot opgetrokken wenkbrauwen of Kamervragen. En in ieder geval tot een fors tegengeluid van de betreffende bevolkingsgroepen. Wee de wetenschapper die over een van de minderheden in Nederland oordeelt dat het hun eigen schuld is dat ze in een achterstandswijk wonen. Het land zou te klein zijn. Hoezo cultureel bepaald? Armoede in achterstandswijken in de steden ligt aan taalachterstand, gebrekkige opleiding of discriminatie. Waarom is achterstand en armoede in Friesland dan wel cultureel bepaald? ''
Deze commentator stelt overigens een andere oplossing voor.
Misschien is het tijd voor een cultuuromslag in het Randstedelijk denken.
Laat de Friezen werken en ondernemen in de sectoren die voor de hand liggen op het platteland. Toon respect voor de landbouw en handwerk. En luister naar de noordelijke provincies, die al jaren vragen om betere verbindingen met zowel de Randstad, als met het nabije Duitsland. Pas dan kan een eind komen aan mensen die van generatie op generatie opgroeien in armoede. Niet omdat ze daarvoor kiezen, maar omdat ze toevallig in Friesland geboren zijn.
Gemiddelden zeggen behoorlijk weinig. Het maakt een heel groot verschil of iedereen 1,6 liter per dag drinkt, of 95% 0,5 liter en 5% 23 liter per dag.quote:Op zondag 1 april 2007 15:01 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dan is de alcoholconsumptie destijds nog steeds hoger.
Leuk bandje Wir sind helden.quote:Op zondag 1 april 2007 18:56 schreef Autodidact het volgende:
Zondag. Tijd voor bijbelles jongens.
[..]
De zangeres van de Duitse band Wir Sind Helden heeft 'Judith Holofernes' als pseudoniem.
Wanneer komt het Friesch Bevrijdings Front weer in actie?quote:Op zondag 1 april 2007 19:18 schreef Autodidact het volgende:
Ik verwacht eigenlijk ook wel een fors tegengeluid van de Friese nationalisten. Zo ongeveer het argument dat die commentator ook aanhaalt: externe factoren.
Ik was er niet bij, maar het klinkt wel vrolijk en fris in de oren. Niet dat het nu een legendarische band wordt of zoquote:Op zondag 1 april 2007 19:18 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Leuk bandje Wir sind helden.
Op Lowlands bewezen ze meer te hebben dan alleen het hitje dan de wk-tune van de nos.
Rijp voor het taalfoutenuitlachtopic.quote:We wensen de Sigme Partij veel succes met hen eerste zetel!
Is al een speciaal topic voor geopend een tijdje terug. schrijven sommige mods met opzet zo slecht?quote:Op zondag 1 april 2007 20:13 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Rijp voor het taalfoutenuitlachtopic.
Culturele uitspatting.quote:
Sigme zou 'm als niet origineel genoeg bestempelen, schat ik zo in...quote:Op zondag 1 april 2007 20:13 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Rijp voor het taalfoutenuitlachtopic.
Mis je 'm?quote:Op zondag 1 april 2007 20:59 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Is EchtGaaf al weer terug?
Pc-zeikerds.quote:Op zondag 1 april 2007 19:18 schreef One_of_the_few het volgende:
Leuk bandje Wir sind helden.
Neuh, ben gewoon benieuwd hoe lang het nog gaat duren.quote:
Totdat Harry sigme het leven zuur gemaakt heeft, denk ik.quote:Op zondag 1 april 2007 21:10 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Neuh, ben gewoon benieuwd hoe lang het nog gaat duren.
Het is verbazingwekkend hoe die labiele homofiel-in-ontkenning reageert op een vrouw. Een digitale vrouw nog wel.quote:Op zondag 1 april 2007 21:11 schreef Apropos het volgende:
[..]
Totdat Harry sigme het leven zuur gemaakt heeft, denk ik.
Volgens mij werkt zoiets andersomquote:Op zondag 1 april 2007 21:11 schreef Apropos het volgende:
[..]
Totdat Harry sigme het leven zuur gemaakt heeft, denk ik.
quote:Op zondag 1 april 2007 21:13 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Het is verbazingwekkend hoe die labiele homofiel-in-ontkenning reageert op een vrouw. Een digitale vrouw nog wel.
MISSCHIEN DAT WE DAAROM HETZELFDE KLEURTJE DRAGEN.quote:
Hij reageerde ook al volkomen verwijfd op een man die zich voordoet als Lucille Werner...quote:Op zondag 1 april 2007 21:14 schreef Apropos het volgende:
[..]
Precies, zolang hij haar niet ziet kan hij zich net zo goed verbeelden dat 'ie met een man van doen heeft.
Moesten ze jou ook hebben?quote:Op zondag 1 april 2007 21:15 schreef Apropos het volgende:
[..]
MISSCHIEN DAT WE DAAROM HETZELFDE KLEURTJE DRAGEN.
Is spreektaal nu ook al met de banbliksem getroffen door de VN?quote:
blijf trouw aan je principes Johan, blijf trouw.quote:Op zondag 1 april 2007 21:17 schreef Apropos het volgende:
[..]
Is spreektaal nu ook al met de banbliksem getroffen door de VN?
wat zullen we nou krijgen?quote:Op zondag 1 april 2007 21:13 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Het is verbazingwekkend hoe die labiele homofiel-in-ontkenning reageert op een vrouw. Een digitale vrouw nog wel.
Wat fel, voor jouw doen. Maar je hebt wel gelijk.quote:Op zondag 1 april 2007 21:13 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |