abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47869237
Zoals velen in dit topic heb ook ik een eigen huisje gekocht!

Het gaat om een jaren 50 appartement in Den Haag met een grote woonkamer (gedeeld door glas in lood deuren) en 2 slaapkamers. Verder een balkon op het westen en een berging in de kelder.

Hoe het verliep...
15 februari 2007: 1e keer kijken (ik was meteen verliefd en zag me hier wel wonen)
21 februari 2007: 2e keer kijken (nu met ouders en zus erbij)
22 februari 2007: 1e bod gedaan
23 februari 2007: 1e tegenbod
26 februari 2007: 2e bod
27 februari 2007: 2e tegenbod; 3e (laatste) bod en deze werd geaccepteerd
16 maart 2007: voorlopig koopcontract getekend

De sleutel krijg ik op 8 juni. Vooralsnog is het dus meubels uitzoeken (al veel mooie spullen gezien); gas en elektriciteit en kabel en internetleverancier zoeken; en bedenken hoe ik het in ga richten.

In principe hoeft er weinig te gebeuren: er zitten een nette douche en keuken in. Wel wil ik alles gaan schilderen (al is het maar voor het idee) en er een nieuwe vloer in leggen (wil nog een keer kijken of ik dat wil).

Wat foto's om de boel wat op te vrolijken

Woonkamer aan de voorkant...

Woonkamer achterkant...

Glas in lood deuren...

Hal/gang...

Slaapkamer achter...

Slaapkamer voor...

Douche...

Keuken...

Meer foto's kunnen jullie verwachten vanaf 8 juni als ik de sleutel in handen heb!

[ Bericht 9% gewijzigd door myxomatosekonijn op 31-03-2007 22:26:41 ]
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_47869383
Gefeliciteerd
pi_47870461
Proficiat.
Na het spannende van loven en bieden komt het leuke van shoppen en kiezen.

Veel plezier.
  zaterdag 31 maart 2007 @ 21:16:51 #4
215 misterDre
Paint it black!
pi_47871357
Gefeliciteerd

Heb je foto's? altijd leuk om te zien
pi_47872809
Ik heb in mijn fotoboek al wat foto's neergezet. Andere foto's werden hier kruisjes dus moet dat nog even uitpuzzelen...
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
  zaterdag 31 maart 2007 @ 22:13:34 #6
215 misterDre
Paint it black!
pi_47873590
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 21:51 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Ik heb in mijn fotoboek al wat foto's neergezet. Andere foto's werden hier kruisjes dus moet dat nog even uitpuzzelen...
Neem gewoon een gratis account bij www.photobucket.com. Werkt erg gemakkelijk
pi_47873819
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 22:13 schreef misterDre het volgende:

[..]

EN er is een firefox extensie voor Photobucket
pi_47873976
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 22:13 schreef misterDre het volgende:

[..]

Die is idd makkelijker (dan die ik daarvoor probeerde te gebruiken)...de eerste foto's staan erop...
  zaterdag 31 maart 2007 @ 22:49:20 #9
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_47874890
Práchtig!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_47875464
Wow, wat een mooi huis!
Heel sfeervol ook, da's nog eens wat anders dan die standaard nieuwbouw blokhutten
Gefeliciteerd, en geniet alvast van de voorpret
  zaterdag 31 maart 2007 @ 23:11:42 #11
215 misterDre
Paint it black!
pi_47875709
Jah....daar zijn de foto's. Ziet er top uit welke wijk in D-H is het?

Em idd zoals ozziecar al zegt, er gaat niets boven oudbouw
pi_47877476
mooooooooooooi gefeliciteerd, hier hoeft zo te zien weinig aan te gebeuren.
mag ik heel onbeschoft vragen wat zoiets kost?
  zondag 1 april 2007 @ 00:04:21 #13
65151 ArtyShock
Lurker extraordinaire
pi_47877782
Wauw. Ik maar denken dat ze in de jaren '50 alleen maar trieste blokkenbouw hadden gemaakt.

Mooi.
Ik een taalpurist? En wat dan nog? Of accepteer je geen kritiek omdat ik geen Neerlandici ben?
pi_47884156
Ziet er echt heel mooi uit! Heerlijk om nu te gaan kijken wat je allemaal in je huisje wilt hebben...
Heel veel plezier ermee! En hou ons op de hoogte
  Moderator zondag 1 april 2007 @ 10:19:29 #15
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_47884911
Mooie huisje !
Maar die jaren 30 woningen zijn ook wel erg in trek tegenwoordig ; en om even typisch Nederlandse opmerking te plaatsen : Hoeveel heb je er voor betaald
pi_47889024
ziet er idd mooi uit
ik hou wel van die stijl (jaren 30 achtig )

Zo is mijn eigen huis ook
pi_47893255
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 23:11 schreef misterDre het volgende:
Jah....daar zijn de foto's. Ziet er top uit welke wijk in D-H is het?

Em idd zoals ozziecar al zegt, er gaat niets boven oudbouw
Bezuidenhout

Ik hou ook helemaal van deze stijl en het appartement (niet helemaal van de inrichting van de huidige bewoonster trouwens..ben zelf meer van het strakke op een andere manier geloof ik. Dus het zal een mengeling worden van de oude stijl van het huis en het strakke van de meubels-zover ik nu in mijn hoofd heb.. Ben zo benieuwd hoe het er uit eindelijk uit zal zien!).

En de prijs hou ik liever voor mezelf op dit moment...misschien komt het nog wel als ik in een wat meer 'open' bui ben

Eerst twijfelpunt is trouwens de vloer (en dat is juist het belangrijkste voor de rest van de inrichting qua kleuren e.d.). Er ligt nu een soort vloer van zeil in met houten planken idee. In eerste instantie zie je niet snel dat het niet echt is maar of ik het nou mooi vind...en de kleur... hmm..
Ideeen? :p

[ Bericht 20% gewijzigd door myxomatosekonijn op 01-04-2007 15:26:10 ]
pi_47896891
Ziet er goed uit; van de foto lijkt de vloer niet slecht. Je kunt ook altijd later nog iets met de vloer doen; hangt ook af van het budget wat je te besteden hebt natuurlijk.
  zondag 1 april 2007 @ 17:19:06 #19
141482 Q.
JurassiQ
pi_47896933
Mooi!
Jaloers!
For great justice!
  zondag 1 april 2007 @ 17:26:26 #20
141482 Q.
JurassiQ
pi_47897147
Wanneer is de housewarming?
For great justice!
pi_47897675
quote:
Op zondag 1 april 2007 17:17 schreef Katinkat het volgende:
Ziet er goed uit; van de foto lijkt de vloer niet slecht. Je kunt ook altijd later nog iets met de vloer doen; hangt ook af van het budget wat je te besteden hebt natuurlijk.
Alleen weet ik dat ik er later niet zo snel iets meer mee zou doen...bovendien..als het een nieuwe vloer wordt wil ik graag een hele lichte vloer en ik kan me voorstellen dat ik op basis daarvan ook weer andere kleuren meubels zou kiezen...

Ik moet eerst weer eens gaan kijken. Destijds zaten er in de woonkamer al wel 2 bobbels in dus die moeten er wel uit te halen zijn anders kies ik meteen voor een nieuwe vloer
pi_47897753
quote:
Op zondag 1 april 2007 15:19 schreef myxomatosekonijn het volgende:

[..]

Bezuidenhout

Ik hou ook helemaal van deze stijl en het appartement (niet helemaal van de inrichting van de huidige bewoonster trouwens..ben zelf meer van het strakke op een andere manier geloof ik. Dus het zal een mengeling worden van de oude stijl van het huis en het strakke van de meubels-zover ik nu in mijn hoofd heb.. Ben zo benieuwd hoe het er uit eindelijk uit zal zien!).

En de prijs hou ik liever voor mezelf op dit moment...misschien komt het nog wel als ik in een wat meer 'open' bui ben

Eerst twijfelpunt is trouwens de vloer (en dat is juist het belangrijkste voor de rest van de inrichting qua kleuren e.d.). Er ligt nu een soort vloer van zeil in met houten planken idee. In eerste instantie zie je niet snel dat het niet echt is maar of ik het nou mooi vind...en de kleur... hmm..
Nog een bezuidenhouter !!!!!
Welkom
pi_47897874
Wauw, prachtig joh! Glas in lood, schuifdeuren, die grote ramen en dat haardje... Helemaal geweldig, zou zelf ook heeeeeel graag zoiets hebben
pi_47897880
quote:
Op zondag 1 april 2007 17:48 schreef realbase het volgende:

[..]

Nog een bezuidenhouter !!!!!
Welkom
Dank
pi_47897922
quote:
Op zondag 1 april 2007 17:53 schreef parselmouth het volgende:
Wauw, prachtig joh! Glas in lood, schuifdeuren, die grote ramen en dat haardje... Helemaal geweldig, zou zelf ook heeeeeel graag zoiets hebben
Dank jullie...leuke reacties

Dat haardje vind ik zelf maar zo-zo....beetje neppig. Gelukkig zit er wel een rookkanaal dus als ik het ooit zat ben kan ik altijd nog een echte open haard nemen
Maar verder ben ik er ook echt blij mee
  zondag 1 april 2007 @ 18:03:04 #26
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_47898115
Wat mooi
  maandag 2 april 2007 @ 10:23:26 #27
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_47917399
Mooi huis zeg!

Ben benieuwd naar de foto's als je het ingericht hebt.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_47932155
Erg mooi huis , gefeliciteerd!
pi_47936665
Hihi leuk..nog meer leuke reacties
  maandag 2 april 2007 @ 22:00:05 #30
215 misterDre
Paint it black!
pi_47943121
quote:
Op zondag 1 april 2007 15:19 schreef myxomatosekonijn het volgende:

[..]

Bezuidenhout
Leuke buurt
quote:
Probeer de vermenging dan ook door te voeren in je meubels, heel strak maar bijv. wel een kroonluchter
quote:
Je heb nog een paar weken om hierover te twijfelen.

Als het budget het toelaat zou ik vervangen omdat je nadien niet zo snel meer met al je meubels wilt gaan slepen
pi_47943433
ziet er heel mooi uit!

gefeliciteerd
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_47943452
quote:
Op maandag 2 april 2007 22:00 schreef misterDre het volgende:

[..]

Leuke buurt
[..]

Probeer de vermenging dan ook door te voeren in je meubels, heel strak maar bijv. wel een kroonluchter
[..]

Je heb nog een paar weken om hierover te twijfelen.

Als het budget het toelaat zou ik vervangen omdat je nadien niet zo snel meer met al je meubels wilt gaan slepen
W.b. die vermenging...dat wil ik ook wel graag maar vind ik echt lastig aangezien ik alleen nog maar mooie strakke dingen zie..

En die vloer..we zullen zien
  dinsdag 3 april 2007 @ 19:50:32 #33
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_47976224
Wat een mooi huisje! Gefeliciteerd en ik ben benieuwd hoe je het in gaat richten. (En weer een voor-stem voor de nieuwe vloer, mits het te betalen is. Later komt het er niet van en ik kan me ergernissen aan nephout voorstellen, ) En nu op naar juni!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_47982008
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 19:50 schreef Lishe het volgende:
Wat een mooi huisje! Gefeliciteerd en ik ben benieuwd hoe je het in gaat richten. (En weer een voor-stem voor de nieuwe vloer, mits het te betalen is. Later komt het er niet van en ik kan me ergernissen aan nephout voorstellen, ) En nu op naar juni!
Dat laatste weet ik...Alleen de eerste keer dat ik er was heb ik dus niet eens gezien dat het niet echt was...En mijn vader ook niet. Pas toen mijn zus het zei zagen we het...en die moest ook eerst voelen... Vandaar dat ik nog twijfel. Maar goed...eerst kijken dus
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 4 april 2007 @ 10:33:18 #35
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_47996170
Mooi huis zeg

Die vloer moet je bekijken als het huis leeg is. Als het zeil is, kunnen er putten van de huidige meubels in zitten, op plaatsen die jou niet uitkomen En dan kun je altijd nog voor iets anders kiezen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_48005402
Dat ziet er leuk en sfeervol uit.
Gefeliciteerd!
  FOK!fotograaf woensdag 4 april 2007 @ 15:03:41 #37
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_48005464
wat een prachtig huis gefeliciteerd
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
  woensdag 4 april 2007 @ 20:08:55 #38
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_48017499
Lijkt me een erg gezellige woning
Gefeliciteerd!!
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_48148266
Thanks Dit weekend heb ik het helemaal gehad...ik ben in mijn hoofd heel onrustig mbt allerlei keuzes en wil gewoon lekker verhuizen en alles inrichten! Maar ja...dat duurt nog 2 maanden...
  maandag 9 april 2007 @ 16:45:27 #40
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_48148540
Ziet er tof uit!

Ik zou vragen of ze die kleding kast laten staan, past goed bij de deuren, .
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_48148870
quote:
Op maandag 9 april 2007 16:45 schreef Frezer het volgende:
Ziet er tof uit!

Ik zou vragen of ze die kleding kast laten staan, past goed bij de deuren, .
Die neemt ze lekker mee Maar goed ook want er zitten vrij veel inbouwkasten in het appartement dus die megakast vind ik -voorlopig- gewoon zonde
  maandag 9 april 2007 @ 23:55:14 #42
161756 hierissiedan
second first impression
pi_48163483
WOW! ik ben benieuwd hou jij het inricht, strak is ook meer mijn smaak in combinatie met dit
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
  dinsdag 10 april 2007 @ 11:40:00 #43
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_48171133
heel erg leuk en welkom in Bezuidenhout, er schrijven hier redelijk wat Bezuidenhouters mee (met zijn drieeen uit mijn straat)
Ik zou kiezen voor een nieuwe vloer.... maar moet financieel haalbaar zijn natuurlijk.
pi_48971094
Gisteren heb ik mijn eerste grote aankoop gedaan voor mijn huis:

[

In de aluminium omranding-variant dus en op hoge poten, met (gedeeltelijk) verstelbare spiralen en fijne matrassen maar zonder extra poespas als lampjes, kastjes of achterwand. Mooi en eenvoudig strak

Woei!

[ Bericht 23% gewijzigd door myxomatosekonijn op 03-05-2007 17:01:05 ]
  donderdag 3 mei 2007 @ 21:09:53 #45
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_48979675
tvp wat een prachtig huis
pi_49905480
Telt...nog anderhalve week en dan krijg ik (eindelijk) de sleutel!
  dinsdag 29 mei 2007 @ 21:40:34 #47
141482 Q.
JurassiQ
pi_49905629
For great justice!
pi_49905761
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 21:40 schreef Q. het volgende:
Haha! Eerst moet er nog geverfd en verhuisd worden!
pi_50209081
Het huis is leeg...ben net weer even geweest en heb de sleutels al gekregen (maar moest beloven dat ik pas naar het huis ga als ik morgenmiddag bij de notaris ben geweest)... Genoeg dingen om te doen zag ik al weer en daar komt vast nog een boel bij

Kan niet wachten tot morgen !
  donderdag 7 juni 2007 @ 18:22:06 #50
215 misterDre
Paint it black!
pi_50209562
Spannend, vel plezier morgen
pi_50311852
Nou dat is gelukt hoor! Er zitten al 2 lange klusdagen op waarop we al heeeel veel gedaan hebben. Mijn ouders en zus zijn nu weer naar huis. Morgen ben ik zelf nog vrij dus kan dan even rustig aan een lijst maken met te doen dingen. We hebben al veel gedaan maar er blijft natuurlijk nog genoeg te doen!

Het huis blijft geweldig...mijn ouders en zus vinden hem ook helemaal geweldig en ik kan niet wachten tot ik er helemaal in woon!

Foto's volgen binnenkort...
pi_50320646
nou ik ben wel zeer benieuwd !!!
pi_50351485
Eigenlijk wil ik trouwens graag een houten vloer maar nu hebben we ontdekt dat er dan niet genoeg ruimte in hoogte is; oftewel: de deuren zouden dan niet meer openkunnen en de dorpels zouden niet meer hoger liggen dan de vloer...

Dilemma: of van alle deuren iets afschaven en dorpels verhogen en toch nog een mooie houten vloer of kijken naar andere opties.

optie 1 heeft mijn voorkeur qua resultaat maar volgens mij is dat heel veel werk? En ik met mijn linkerhanden...

of heeft iemand nog een ander goed idee ?
pi_50357175
Moet dat dan? dat dorpels hoger liggen dan de vloer?
En deuren kun je toch (laten) afschuren.

Soms willen de vloerenleggers dat ook wel doen.
Die hebben daar alle apparatuur voor bij zich.
pi_50380257
Gefeliciteerd !

Of helemaal geen dorpels ...

Hoe erg is het zeil en heb je al iets van een todo-lijst/planning ?
Hoge bomen zijn ook klein begonnen
pi_50383018
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 00:04 schreef AnneX het volgende:
Moet dat dan? dat dorpels hoger liggen dan de vloer?
En deuren kun je toch (laten) afschuren.

Soms willen de vloerenleggers dat ook wel doen.
Die hebben daar alle apparatuur voor bij zich.

Deuren zullen inderdaad dan afgeschuurd/geschaafd moeten worden en zou het lelijk vinden als een dorpel lager ligt dan de vloer. Zal eens navragen of het bedrijf dat ik in gedachten had/heb dat ook doet... Het gaat namelijk wel om een deur of 12... ben bang dat er meteen weer een heel groot bedrag bijkomt op een toch al niet goedkope vloer...
pi_50383137
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 18:18 schreef CollinDH het volgende:

Gefeliciteerd !

Of helemaal geen dorpels ...

Hoe erg is het zeil en heb je al iets van een todo-lijst/planning ?
Volgens mij moeten er wel dorpels liggen aangezien anders de breedte te breed wordt en kan de vloer krom gaan staan? Bovendien vind ik het zonde van het aanzicht als de dorpels er niet zouden liggen .

Het vinyl is op sommige plekken (gang en voorslaapkamer) stuk en vindt het gewoon 'net niet'.

Is laminaat trouwens dunner dan hout?

Een to-do lijst heb ik al wel. Zal ik straks wel even posten.
pi_50383693
Wat er gedaan moet worden:

Bel laten maken: VVE

Keuken:
- schilderen- puntjes
- achterwand?
- aanrechtblad herstellen (gaatje)
- bescherming koelkast deur
- keukenblad inwrijven
- schoonmaken

Gang:
- schilderen -puntjes

Slaapkamer voor:
- bijwerken muur behang met zwarte verf
- schilderen muur
- schilderen kast

Slaapkamer achter:
- schilderen -puntjes
- vloerbedekking schoonmaken
- deur voor kast schuren; verven
- binnenkant kast schoonmaken
- bescherming deur
- nachtkastje verven

Douche:
- nieuw kastje?
- greepje douchedeur
- schoonmaken

WC:
- wc borstel kopen
- wc rol houder
- wc klep beschermer
- schoonmaken

Woonkamer:
- schilderen - puntjes
- kapot raampje vervangen
- wegwerken tv kabels
- ramen verf afkrabben
- kasten verven

Algemeen:
- nieuwe vloer
- plattegrond maken
- deuren bijwerken waar nodig
- deuren lakken waar nodig
- plinten en kozijnen nalopen en waar nodig lakken?

Balkon:
- schilderen?
- vlonders leggen
- afkrabben oude verf
- ramen verfsputter vrij maken
- vensterbank buiten verfvrij maken
- andere lamp

Berging:
- schoonmaken
  dinsdag 12 juni 2007 @ 19:56:13 #59
215 misterDre
Paint it black!
pi_50383857
Aanvulling todo-list: Foto's maken en hier plaatsen
pi_50386029
Uit ervaring : dan zou ik met de berging beginnen - als-t-ie nog niet volstaat (?)
Dit is serieus bedoeld.

* zachtjes roepend foto's ?
pi_50387104
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 20:49 schreef AnneX het volgende:
Uit ervaring : dan zou ik met de berging beginnen - als-t-ie nog niet volstaat (?)
Dit is serieus bedoeld.

* zachtjes roepend foto's ?
De berging (in de kelder) is nu nog leeg omdat ie zo vies is. Bovendien heb ik niet heel veel spullen en de spullen die er komen te staan gebruik ik nog wel even... Dus ik ga hem binnenkort wel schoonmaken maar dat heeft nog niet mijn prioriteit.
pi_50387658
Alvast wat eerste foto's van het huis nu het leeg is voor de nieuwsgierige aagjes

pi_50392002
Mooie ruimtes, licht en deuren !

Voor laminaat moet je denken aan 4mm ondervloer + 9mm laminaat. Voor 25 euro/m2 kan je iets heel moois kopen (strucuur, vgroef).

Ik heb dezelfde IKEA klapstoeltjes voor op m'n balkon
pi_50426721
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 23:05 schreef CollinDH het volgende:

Mooie ruimtes, licht en deuren !

Voor laminaat moet je denken aan 4mm ondervloer + 9mm laminaat. Voor 25 euro/m2 kan je iets heel moois kopen (strucuur, vgroef).

Ik heb dezelfde IKEA klapstoeltjes voor op m'n balkon
Alleen kan ik geen laminaat vinden dat mij aanstaat... kritisch . Wel net een mail gekregen dat het houten-vloeren-bedrijf ook altijd meteen de deuren aanpast als ik door hen de vloer laat leggen Zaterdag maar even langs gaan om te informeren hoe het verder zit en hoeveel het grapje helemaal gaat kosten...

Die klapstoeltjes had ik eerder ook op mijn balkon...nu dienen ze even voor binnenstoelen maar straks als ik weer echte meubels heb gaan ze meteen weer naar buiten!
pi_50432723
Wat is er mis met de vloer die er nu ligt?
Vind 'm juist erg mooi!
pi_50438132
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 23:29 schreef parselmouth het volgende:
Wat is er mis met de vloer die er nu ligt?
Vind 'm juist erg mooi!
Het is een vloer van vinyl en is op 2 plaatsen (in de gang en in de voorslaapkamer) stuk.
Bovendien lijkt het dan niet echt hoor...
  donderdag 14 juni 2007 @ 08:36:10 #67
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_50438389

*smelt

(dus het is geen echt hout?)
pi_50440115
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 08:36 schreef HenkBenzinetank het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]

*smelt

(dus het is geen echt hout?)
Ik smelt met je mee ! (nog steeds en dat zal ook nog wel even duren )

En nee...het is 'gewoon' vinyl en dus hartstikke nep!
  donderdag 14 juni 2007 @ 09:50:46 #69
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_50440168

mooie hard houten vloer ofzo zal het huis dan zeker goed doen ja
pi_50444641
is er een muur dichtgemaakt in de woonkamer ? ( helemaal rechts) ik weet precies nu welk appartementje je hebt, zag ik aan het bordje op het raam
leuke lichte woning
pi_50444721
Mooi appartement hoor!
pi_50453694
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 12:09 schreef Charisma het volgende:
is er een muur dichtgemaakt in de woonkamer ? ( helemaal rechts) ik weet precies nu welk appartementje je hebt, zag ik aan het bordje op het raam
leuke lichte woning
Die wand zat er al. Het is een dikke plank. De mogelijkheid is er om dan de voorslaapkamer bij de woonkamer te betrekken maar dat doe ik niet...woonkamer is zo al groot genoeg! Bovendien is een aparte rommelkamer ook wel erg lekker
pi_50512686
dat is wel zo , dan zou ik het ook niet doen,
trouwens de lamp in de hal , die is gaaf !!
pi_50521726
Wat een prachtig huis!
pi_50530469
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 08:42 schreef Charisma het volgende:
dat is wel zo , dan zou ik het ook niet doen,
trouwens de lamp in de hal , die is gaaf !!
Ja, hij is erg grappig Ze heeft hem laten hangen (samen met de lamp in de keuken die ik ook erg gaaf vind), zodat ik toch wat licht zou hebben Heb vanmiddag leuke draailampjes ervoor gekocht, zodat ie compleet is
pi_50538459
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 21:47 schreef myxomatosekonijn het volgende:

[..]

Ja, hij is erg grappig Ze heeft hem laten hangen (samen met de lamp in de keuken die ik ook erg gaaf vind), zodat ik toch wat licht zou hebben Heb vanmiddag leuke draailampjes ervoor gekocht, zodat ie compleet is
zo maar laten hangen? of je heb je hem overgenomen ?
pi_50553499
quote:
Op zondag 17 juni 2007 08:55 schreef Charisma het volgende:

[..]

zo maar laten hangen? of je heb je hem overgenomen ?
Zo maar laten hangen!
pi_50583796
quote:
Op zondag 17 juni 2007 19:56 schreef myxomatosekonijn het volgende:

[..]

Zo maar laten hangen!
sommige mensen zijn gek he?
  maandag 18 juni 2007 @ 17:33:39 #79
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_50584028
heb jij effe mazzel!! leuk leuk leuk heb je al meer gedaan???
pi_50814088
Wat er gedaan moet worden:

Bel laten maken: VVE

Keuken:
- schilderen- puntjes
- achterwand?
- aanrechtblad herstellen (gaatje)
- bescherming koelkast deur
- keukenblad inwrijven
- schoonmaken

Gang:
- schilderen -puntjes

Slaapkamer voor:
- bijwerken muur behang met zwarte verf/stift
- schilderen muur

Slaapkamer achter:
- schilderen -puntjes
- vloerbedekking schoonmaken
- deur voor kast schuren; verven
- binnenkant kast schoonmaken
- bescherming deur
- nachtkastjes verven

Douche:
- nieuw kastje? (nee dus;gedeelte eraf gehaald en nu is het al veel mooier)
- greepje douchedeur
- schoonmaken

WC:
- wc borstel kopen
- wc rol houder
- wc klep beschermer

- schoonmaken

Woonkamer:
- schilderen - puntjes
- kapot raampje vervangen
- wegwerken tv kabels
- ramen verf afkrabben
- kasten verven

Algemeen:
- nieuwe vloer
- plattegrond maken
- deuren bijwerken waar nodig
- deuren lakken waar nodig
- plinten en kozijnen nalopen en waar nodig lakken?

Balkon:
- schilderen?
- vlonders leggen
- afkrabben oude verf
- ramen verfsputter vrij maken
- vensterbank buiten verfvrij maken
- andere lamp

Berging:
- schoonmaken

Zo...net even wat dingen geschrapt die gedaan zijn...lekker!

Eind van de week woon ik er dus deze week nog meer spullen verhuizen (er staat al veel van wat ik heb verhuisd) en verder 'klussen'.
  maandag 25 juni 2007 @ 13:45:06 #81
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_50818697
Zeg, komt die keuken heel toevalling van Ikea vandaan?
Die ziet er wel erg mooi uit zo!

Leuk huis zowieso!
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_50820669
quote:
Op maandag 25 juni 2007 13:45 schreef zwahiel het volgende:
Zeg, komt die keuken heel toevalling van Ikea vandaan?
Die ziet er wel erg mooi uit zo!

Leuk huis zowieso!
Heel toevallig wel ja (hij zat er al in maar gelukkig vind ik hem wel gaaf)

Het is ook een heel leuk huis
pi_50838526
tvp.. (al was het alleen al omdat ik je naam zo grappig vind).
Da gao nie nou!
pi_50870552
pi_51162294
hoe gaat het hier verder ???
pi_51167753
Afgelopen weekend ben ik helemaal verhuisd en nu woon ik er dus met mijn ienie-minie-meubeltjes in de grote ruimtes (het lijken wel poppenmeubeltjes ). Gelukkig had ik daar al op gerekend en mag ik van mezelf ook wel eindelijk eens mooie meubels aanschaffen in plaats van studentenmeubels (waar overigens niks mis mee is).
Ik woon er in ieder geval al heerlijk (die ruimte en het licht is echt genieten) en straks met nieuwe meubels (en nieuwe vloer?) is het vast nog heerlijker! (als dat kan tenminste )

Ik kreeg vandaag de offerte voor een nieuwe, houten vloer...bijna 7000 euro! Jaiks...ik ga nog maar even verder kijken (toch misschien maar even naar Eindhoven).

Verder heb ik het erg druk met mijn werk (laatste weken voor de vakantie, dus hectisch) en met andere leuke dingen waardoor ik 's avonds eigenlijk geen puf heb om veel meer te doen. Gelukkig bijna vakantie

Zal binnenkort wat foto's maken met mijn 'poppenmeubeltjes' . Zal nog wel even duren voordat ze hier staan, aangezien ik nog geen internet heb in mijn huis...
pi_51169785
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 14:40 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Ik kreeg vandaag de offerte voor een nieuwe, houten vloer...bijna 7000 euro! Jaiks...ik ga nog maar even verder kijken (toch misschien maar even naar Eindhoven).
Hoeveel vierkante meter is het vloeroppervlak wat je nodig hebt?
bij JSvloeren was ik 3300 euro kwijt voor ongeveer 40m2
pi_51171354
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 15:39 schreef Neptune het volgende:

[..]

Hoeveel vierkante meter is het vloeroppervlak wat je nodig hebt?
bij JSvloeren was ik 3300 euro kwijt voor ongeveer 40m2
Uhm...ik zag iets staan over 60 m2 ondervloer en vloerdelen leggen en 63 m2 eiken vloerdelen. Dus zeg maar 60 m2...
Een grote kostenpost is ook wel de reiskosten (andere kant van het land) en het feit dat ze komen leggen...
pi_51194442
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 16:28 schreef myxomatosekonijn het volgende:

[..]

Uhm...ik zag iets staan over 60 m2 ondervloer en vloerdelen leggen en 63 m2 eiken vloerdelen. Dus zeg maar 60 m2...
Een grote kostenpost is ook wel de reiskosten (andere kant van het land) en het feit dat ze komen leggen...
Dit bedrag wat ik heb moeten betalen was inclusief ondervloer, plinten en leggen, all-in dus. prijs per vierkante met uit mijn hoofd 80 euro
pi_51195291
je woont er al? leuk joh!!! ja vloer kan duur uitkomen , ik zou alas ik jou was even rustig rondkijken, soms valt vanzelf wel een aanbieding in het huis
moet het perse hout zijn? laminaat met houtberf kan ook mooi zijn
...en heb je de natuurwinkel al gevonden ??
pi_51201043
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 11:22 schreef Neptune het volgende:

[..]

Dit bedrag wat ik heb moeten betalen was inclusief ondervloer, plinten en leggen, all-in dus. prijs per vierkante met uit mijn hoofd 80 euro
Ok, thanks! Dat scheelt alweer een stuk!
pi_51201122
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 11:50 schreef Charisma het volgende:
je woont er al? leuk joh!!! ja vloer kan duur uitkomen , ik zou alas ik jou was even rustig rondkijken, soms valt vanzelf wel een aanbieding in het huis
moet het perse hout zijn? laminaat met houtberf kan ook mooi zijn
...en heb je de natuurwinkel al gevonden ??
Het fijne aan het bedrijf bij wie ik een offerte heb laten opmaken is dat ik weet dat het een goed bedrijf is (ze hebben de vloer ook bij mijn ouders en zus gedaan).
Ik kijk nog wel even verder, wil eigenlijk dan ook nog maar even in Westerhoven kijken bij Esco vloeren (paar goede verhalen van gelezen hier op Fok). Hout kan eigenlijk niet tegen laminaat op vind ik...heb nog nergens laminaat gezien dat echt aan mijn wensen voldoet (kritische ik...ik weet het ).

Verder de natuurwinkel nog niet bezocht (zo vaak zal ik er ook vast niet komen, wel leuk dat er een in de buurt zit), al wel gezien waar 'ie zit
pi_51225673
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 14:43 schreef myxomatosekonijn het volgende:

[..]

Het fijne aan het bedrijf bij wie ik een offerte heb laten opmaken is dat ik weet dat het een goed bedrijf is (ze hebben de vloer ook bij mijn ouders en zus gedaan).
Ik kijk nog wel even verder, wil eigenlijk dan ook nog maar even in Westerhoven kijken bij Esco vloeren (paar goede verhalen van gelezen hier op Fok). Hout kan eigenlijk niet tegen laminaat op vind ik...heb nog nergens laminaat gezien dat echt aan mijn wensen voldoet (kritische ik...ik weet het ).

Verder de natuurwinkel nog niet bezocht (zo vaak zal ik er ook vast niet komen, wel leuk dat er een in de buurt zit), al wel gezien waar 'ie zit
ja hout is inderdaad verschrikkelijk mooi, ik wilde dat ook altijd maar de prijzen lieten me schrikken
er is ook een winkel op de " Fred" ( Frederik Hendriklaan) was ik toen der tijd ook, die hebben ook heel veel soorten houten vloeren
pi_51225876
En die van mij gaat naar alle waarschijnlijkheid van Fairwood komen. Ik ben daar erg goed geholpen, de dame heeft alle tijd voor mij genomen. Ze maken daar ook alle planken zelf.
Als je niet teveel haast hebt: ik ga 3e week augustus leggen, dus daarna kan ik vertellen of het goed of slecht is om met hen zaken te doen

Vloer kost me dan (inclusief folie, plinten, parketveren, pigment, olie, afleveren etc etc) ¤ 72.60 per m2. Ik heb dan de extra kosten voor zaagverlies ook verdeeld over de vierkante meters. Het is dan overigens een 20mm houten vloer, geen lamelparket. Ga hem ook zelf leggen.
Da gao nie nou!
pi_51526611
wordt tijd dat inetrnet weordt aangesloten daarzo !! wil wel het poppenhuisje zien
pi_51624913
quote:
Op maandag 16 juli 2007 16:52 schreef Charisma het volgende:
wordt tijd dat inetrnet weordt aangesloten daarzo !! wil wel het poppenhuisje zien
Het is meer dat het een groot huis is (voor mij dan) met poppenmeubeltjes Die lijken in verhouding namelijk nog klein. En internet zal nog wel even duren hoor Bovendien gebeurt er tussendoor toch nog weinig i.v.m. bouwvak van het potentiele vloerenbedrijf en de bestelling die ik nog moet doen voor mijn meubels...
pi_51819139
Gisteren is mijn Auping bed gebracht! En hij is prachtig ! De foto's komen hieronder...Zie dan ook meteen de kastdeur (die eerst beneden in de berging stond en die ik heb gelakt .

pi_51884643
en hier heeft noig niemand op gereageerd/ wat mooi je bed ....
en de rest van de meubels ? heb je daar ook fotos van? laatst ben ik door die straat gelopen maar omdat het bordje te koop was verwidjerd, wist ik niet meer welke woning het was/..zonder he?
pi_51884747
Waarom heb je er geen dekmatras overheen liggen als ik vragen mag?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 11:17:00 #100
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_52353870
Nieuwe update??
pi_52421031
Vosss: een dekmatras? wat bedoel je daarmee? bedoel je een matrasje voor over beide bedden tegelijk zodat het lekkerder ligt voor 2 personen ofzo? of iets anders

Inmiddels ben ik heerlijk op vakantie geweest en staan Lowlands en wat andere leuke dingen voor de deur, dus weinig tijd voor updates gehad.

Voor de vakantie is de vloer geregeld: toch hout: eiken en wit geolied. Deze komt half september.

En gisteren heb ik de eettafel en de bank besteld! Er komt dus eindelijk wat schot in! Voor de rest ben ik nog aan het bekijken wat ik en hoe ik het verder wil aan stoelen, gordijnen, overige meubels. Er zullen nog wel wat Ikea spullen aangeschafd worden, maar dat kan ook wel aangezien er nog weinig Ikea in staat. Een paar Ikea dingen vind ik niet zo erg...

[ Bericht 12% gewijzigd door myxomatosekonijn op 16-08-2007 13:46:00 ]
  donderdag 16 augustus 2007 @ 22:54:26 #102
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_52436707
hey myxo long time no see...

ik ga binnenkort aan de andere kant van de stad wonen, loosduinen
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_53331239
Gisteren en vandaag hebben ze de vloer gelegd (gisteren leggen, vandaag afwerken). Gisteravond was het al heel mooi. Ben heel benieuwd hoe het er nu uit ziet, want vandaag moest ik gewoon werken. Ondanks de 'greylook' (geloogd eiken waar nog een witte olie overheen komt) deed het gisteren en vanochtend toch warm aan! (was bang dat het misschien wel wat koud zou worden met mijn latex-witte muren)

Straks zo min mogelijk lopen op de vloer en dan kan ik daarna alle spullen weer uit de slaapkamer slepen want die staat dus echt vol!

Over een week of 2 komen dan ook de bank en de tafel, dus dan is het alweer heel anders... zo leuk!!!

Foto's komen z.s.m. Mijn laptop is gecrashed dus die zal eerst gemaakt moeten worden...
pi_54058916
Even weer een korte update van mijn kant: een paar foto's van de vloer waar ik al weer een maand van geniet!

De bank en eettafel komen a.s. dinsdag, dus dan is het alweer wat meer af! Stukje bij beetje wordt het een echt huisje... en ik vind het zo lekker dat er telkens weer iets nieuws is (ipv alles tegelijk) want zo kan ik elke keer weer genieten dat het weer wat meer af is!

(zal ze even draaien als ik ook foto's heb van de bank en eettafel)
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 21:39:35 #105
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_54059566
Oh, wat gezellig al
Snobs have more fun!
KLIK!
  zondag 21 oktober 2007 @ 13:46:43 #106
165594 SarahD.
Nostalgia.
pi_54069921
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 21:16 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Even weer een korte update van mijn kant: een paar foto's van de vloer waar ik al weer een maand van geniet!

De bank en eettafel komen a.s. dinsdag, dus dan is het alweer wat meer af! Stukje bij beetje wordt het een echt huisje... en ik vind het zo lekker dat er telkens weer iets nieuws is (ipv alles tegelijk) want zo kan ik elke keer weer genieten dat het weer wat meer af is!

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

(zal ze even draaien als ik ook foto's heb van de bank en eettafel)
Ziet goed uit die vloer , wat is het precies voor vloer, hoeveel heeft ie gekost en daar wie laten leggen en hoeveel M2 is het
Toegang is geen open deur.
pi_54076104
hey daar ben je weer,. dus het is toch geen witte vloer geworden ? deze is ook heel mooi en staat mooi bij de kleur van de muren
pi_54077457
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 20:10 schreef Charisma het volgende:
hey daar ben je weer,. dus het is toch geen witte vloer geworden ? deze is ook heel mooi en staat mooi bij de kleur van de muren
Nou, het zou een vloer worden die wit geolied zou worden of een 'greylook' (geloogd) vloer. Uiteindelijk is het toch de greylook geworden, maar het verschil met wit geolied is erg klein hoor! In ieder geval een lichte vloer en ik ben er erg blij mee!

Vandaag heb ik bij de Trendhopper 2 vloerlampen gekocht (Mikado). Ze zijn vrij groot, maar dat kan ook niet anders want de bank die ik nu nog heb is errug klein! Ik vind ze verder wel heel mooi. Ben benieuwd hoe het staat als de bank er is en als het niks is kunnen ze altijd nog terug. Ik heb nu een vrij lichte kleur kap genomen (kleur is taupe, maar als de lamp uit is lijkt het eerder lichtgrijs, als ze aan zijn wel wat meer taupe), wel jammer dat de zwarte op waren... Misschien deze week nog even in Zwolle kijken...

En daarnaast heb ik nieuwe deurkrukken gekocht, want de huidige vind ik niet bij de vloer passen (er ziit een stukje 'hout' omheen). Heb mooie strakke rvs-deurkrukken gekocht

[ Bericht 10% gewijzigd door myxomatosekonijn op 21-10-2007 21:36:10 ]
pi_54108347
Gistermiddag ben ik nog naar de Trendhopper gereden om daar toch een zwarte Mikado lamp op te halen, de andere twee teruggebracht in Den Haag (kon niet in Katwijk). 1 Grote lamp leek me toch wel voldoende. In Katwijk meteen een grote vaas gekocht, (zie het al voor me als er van die grote takken in staan) was er in de aanbieding, altijd fijn!

En....vanochtend zijn mijn eettafel en bank gebracht!!! Het was nog even echt spannend of de bank wel naar boven zou passen! Gelukkig kon het net... oef! En hij staat geweldig en zit heerlijk! De eettafel staat er nog een beetje kaal bij, maar daar komt binnenkort vast wel verandering in, als ik stoelen heb uitgezocht. Verder nog wat ikea-kasten halen en nog een losse stoel voor bij de bank en dan is het al weer een stuk verder aangekleed! En wat een service...die grote, zware vaas die ik dus gister had gekocht lag nog in mijn auto. Na even lief aankijken van de mannen die mijn bank en tafel kwamen brengen, wilden ze de vaas ook wel even naar boven sjouwen! Geweldig!

Nu even wat foto's maken voor mijn ouders en zus (die zijn ook wel nieuwsgierig) en daarna komen ze hier ook wel weer
pi_54113073
heb je de deurkrukken nog en zo ja kan je daar en foto van maken ?ik ben op zoek naar deurkrukken, misschien kan ik en paar van je over nemen ? ik neem ze dan allemaal , betaal er uiteraard voor
ben wel erg benieuwd naar de fotos
pi_54114153
Nou, hier zijn de eerste fotootjes... het is nog een rommeltje en nog niet het eindresultaat, maar in ieder geval weer wat gezellig en tenminste een goede bank om op te zitten en een grote eettafel! De oude (witte) bank staat er nog wel, maar die gaat dus nog weg...

pi_54129607
de witte bank staat toch prachtig bij de rest
pi_54144768
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 10:34 schreef Charisma het volgende:
de witte bank staat toch prachtig bij de rest
Iets te vol naar mijn idee. Bovendien kan ik er dan nog een leuke stoel bij aanschaffen en dan heb ik meteen weer wat meer loopruimte Maar voor nu is het wel even prima zo.

Iemand ideen over wat voor kleur gordijnen? Ik wilde eerst voor een soort grijs gaan, maar dan wordt het misschien wel weer heel grijs...
pi_54156184
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 21:40 schreef myxomatosekonijn het volgende:

[..]

Iets te vol naar mijn idee. Bovendien kan ik er dan nog een leuke stoel bij aanschaffen en dan heb ik meteen weer wat meer loopruimte Maar voor nu is het wel even prima zo.

Iemand ideen over wat voor kleur gordijnen? Ik wilde eerst voor een soort grijs gaan, maar dan wordt het misschien wel weer heel grijs...
misschien iets in rood of oranje tinten?
pi_54158703
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 11:58 schreef Charisma het volgende:

[..]

misschien iets in rood of oranje tinten?
Rood vind ik wel erg overheersend, maar oranje (wel warm, maar toch redelijk rustig, in ieder geval rustiger dan rood) was ook al door mijn hoofd geschoten ja...
pi_54363195
Nou, dit weekend is er weer veel gemetamorfosed in mijn huis! Mijn ouders en zus zijn dit weekend namelijk hier geweest (gezellig ) en nu staan er zowaar 2 boekenkasten en een tv-kast en is mijn keuken weer normaal te gebruiken! Het is echt zo heerlijk nu (tenminste, als ik een dezer dagen alles in de kasten heb geruimd en de overige rotzooi ook heb opgeruimd), ik heb zo'n heerlijk huis!

Binnenkort volgen foto's hoor
  zondag 4 november 2007 @ 20:10:08 #117
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_54363780
Ik vind je ramen zo mooi
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_54379001
ben zeer benieuwd na de fotos
pi_54702390
Nou...hier weer wat foto's Hierop zijn o.a. mijn prachtig nieuwe Ikea kasten te zien en Ikea stoel. Ook mijn nieuwe wasmachine staat inmiddels, maar daar hoeven jullie vast geen foto van te zien
Zoals duidelijk te zien ben ik nog steeds bezig met spullen op te ruimen, maar er komt nu wel schot in

pi_54702589
Nu nog aan het twijfelen tussen deze eenvoudige, doch enigszins strakke stoelen....

(die 'iets' goedkoper zijn)

en deze mooie design stoelen (en dan bijv. in kleuren zwart/wit/rood of iets anders ):

(die 'iets' duurder zijn)

Wat vinden jullie???

[ Bericht 6% gewijzigd door myxomatosekonijn op 18-11-2007 22:11:01 ]
pi_54704331
Ziet er erg leuk uit.
Het is wel altijd een rommeltje bij je he..

Die design stoelen vind ik overigens niet echt mooi, maar die eenvoudige stoelen ben ik ook niet echt enthousiast over.
pi_54704694
quote:
Op zondag 18 november 2007 21:54 schreef Syytön het volgende:
Ziet er erg leuk uit.
Het is wel altijd een rommeltje bij je he..

Die design stoelen vind ik overigens niet echt mooi, maar die eenvoudige stoelen ben ik ook niet echt enthousiast over.
Nou, dat rommeltje was nog veel erger. Ben gewoon veel aan het uitzoeken en dat brengt rommel met zich mee voordat er rust kan komen . Ik hou zelf niet van rommel, dus bovenstaande foto's zullen in het echt niet lang meer stand houden
  zondag 18 november 2007 @ 22:30:28 #123
141482 Q.
JurassiQ
pi_54705323
Mooi hoor!
For great justice!
  maandag 19 november 2007 @ 00:16:50 #124
65151 ArtyShock
Lurker extraordinaire
pi_54708164
quote:
Op zondag 18 november 2007 20:43 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Nu nog aan het twijfelen tussen deze eenvoudige, doch enigszins strakke stoelen....

[ afbeelding ]

en deze mooie design stoelen (en dan bijv. in kleuren zwart/wit/rood of iets anders ):

[ afbeelding ]

Wat vinden jullie???
Hee, Catifa's! Die stonden ook bij ons een poosje op het verlanglijstje. Uiteindelijk heb ik ze geveto'd, want ik vond ze niet robuust genoeg bij een wat groffere houten tafel.

Zo op het oog vind ik de Catifa's mooier, maar bij jullie eettafel... Beiden zouden niet misstaan.
Ik een taalpurist? En wat dan nog? Of accepteer je geen kritiek omdat ik geen Neerlandici ben?
  † In Memoriam † maandag 19 november 2007 @ 11:52:34 #125
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_54713212
Wow, die vloer .
En wat een rommelkont ben je .
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
  maandag 19 november 2007 @ 12:25:21 #126
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_54713922
quote:
Op zondag 18 november 2007 20:43 schreef myxomatosekonijn het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Wat vinden jullie???
Ik zou voor optie 1 gaan. Past beter bij je tafel (en kamer) denk ik
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_54730939
leuk die gordijnen

maar de stoelen vind ik beiden niet mooi staan bij je eettafel, de eerste gaan nog wel maar de tweede design stoelen zijn te ielig daar hoordt een witte ronde tafel bij, modern.
in de woonkamer zou ik al dat kleine spul even wegdoen en een grote plant neerzetten, je zult zien dat alles veel rustiger overkomt
overal heel veel klein spul maakt het geheel erg druk...en dus rommelig, dat vind ik met open kasten sowieso

de zwartwitte stoel is gaaf !
pi_54740686
Hey Myxo,

Fraaie vloer en leuke kasten !

Je wilde toch Gispen (achtige) stoeltjes ? Ik zou zowiezo voor iets zachters met armleuningen gaan.

Misschien leuk 4 witte buisstoeltjes voor totaal 100 euro in Rijswijk. Eventueel ter overbrugging. http://link.marktplaats.nl/118360950

pi_54756109
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 16:17 schreef CollinDH het volgende:
Hey Myxo,

Fraaie vloer en leuke kasten !

Je wilde toch Gispen (achtige) stoeltjes ? Ik zou zowiezo voor iets zachters met armleuningen gaan.

Misschien leuk 4 witte buisstoeltjes voor totaal 100 euro in Rijswijk. Eventueel ter overbrugging. http://link.marktplaats.nl/118360950

[ afbeelding ]
Gispen is ook nog steeds optie, maar die vond ik laatst toch niet echt heel lekker zitten... Armleuningen zijn vaak weer lastiger, moet wel onder de tafel passen...

De buisstoeltjes hierboven zijn niet echt mijn stijl, heb nu ook nog wel wat eenvoudige ikea-stoeltjes, koop liever meteen wat ik mooi vind (en wat dus fijn zit).
pi_54756277
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 02:12 schreef Charisma het volgende:
leuk die gordijnen

maar de stoelen vind ik beiden niet mooi staan bij je eettafel, de eerste gaan nog wel maar de tweede design stoelen zijn te ielig daar hoordt een witte ronde tafel bij, modern.
in de woonkamer zou ik al dat kleine spul even wegdoen en een grote plant neerzetten, je zult zien dat alles veel rustiger overkomt
overal heel veel klein spul maakt het geheel erg druk...en dus rommelig, dat vind ik met open kasten sowieso

de zwartwitte stoel is gaaf !
Ik zie juist beide stoelen wel zitten bij mijn tafel Zo ielig zijn die Catifa's in het echt niet hoor .

En de woonkamer...tja, die is nu eenmaal rommelig omdat ik alles aan het uitzoeken ben dus dat lukt ook niet anders. Bovendien zijn sommige (kleine) dingen me dierbaar dus die gaan niet zo maar de dichte kasten in of de open kast uit. Dat die open kasten wat rommeliger zijn, vind ik zelf niet zo erg, omdat de rest van de achterkamer wel rustig blijft.
Er staat al wel een grote plant in de voorkamer, maar die staat net niet op de foto. Voor het raam zoek ik nog wel iets hogers, maar dat komt vanzelf wel een keer. Ben al zo blij met de overige spullen (en dat is uiteindelijk allemaal nog vrij snel gegaan), dat ik tegen de andere nieuwe spullen ook wel een keer aanloop. Het is iig al een stuk gezelliger in huis dan voorheen, dus daar ben ik al heel blij mee.
pi_54775806
ooh het ziet er ook absoluut gezellig uit, ik hou zelf niet van de zoegenoemde "showrooms-achtige-woningen" waar niet eens een krant op tafel ligt ...ik heb ook heel veel prutsels hoor
pi_54776425
quote:
Op donderdag 22 november 2007 06:02 schreef Charisma het volgende:
ooh het ziet er ook absoluut gezellig uit, ik hou zelf niet van de zoegenoemde "showrooms-achtige-woningen" waar niet eens een krant op tafel ligt ...ik heb ook heel veel prutsels hoor
Ik wil juist voornamelijk rust in mijn huis, omdat in mijn vorige (studenten)kamer(s)/studio het altijd zo vol stond (en de kamers zo klein in verhouding met nu), terwijl ik dat eigenlijk niet prettig vind... Doe mij dus maar zo weinig mogelijk in zicht, maar wel gezellige dingen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')