abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50311852
Nou dat is gelukt hoor! Er zitten al 2 lange klusdagen op waarop we al heeeel veel gedaan hebben. Mijn ouders en zus zijn nu weer naar huis. Morgen ben ik zelf nog vrij dus kan dan even rustig aan een lijst maken met te doen dingen. We hebben al veel gedaan maar er blijft natuurlijk nog genoeg te doen!

Het huis blijft geweldig...mijn ouders en zus vinden hem ook helemaal geweldig en ik kan niet wachten tot ik er helemaal in woon!

Foto's volgen binnenkort...
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_50320646
nou ik ben wel zeer benieuwd !!!
pi_50351485
Eigenlijk wil ik trouwens graag een houten vloer maar nu hebben we ontdekt dat er dan niet genoeg ruimte in hoogte is; oftewel: de deuren zouden dan niet meer openkunnen en de dorpels zouden niet meer hoger liggen dan de vloer...

Dilemma: of van alle deuren iets afschaven en dorpels verhogen en toch nog een mooie houten vloer of kijken naar andere opties.

optie 1 heeft mijn voorkeur qua resultaat maar volgens mij is dat heel veel werk? En ik met mijn linkerhanden...

of heeft iemand nog een ander goed idee ?
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_50357175
Moet dat dan? dat dorpels hoger liggen dan de vloer?
En deuren kun je toch (laten) afschuren.

Soms willen de vloerenleggers dat ook wel doen.
Die hebben daar alle apparatuur voor bij zich.
pi_50380257
Gefeliciteerd !

Of helemaal geen dorpels ...

Hoe erg is het zeil en heb je al iets van een todo-lijst/planning ?
Hoge bomen zijn ook klein begonnen
pi_50383018
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 00:04 schreef AnneX het volgende:
Moet dat dan? dat dorpels hoger liggen dan de vloer?
En deuren kun je toch (laten) afschuren.

Soms willen de vloerenleggers dat ook wel doen.
Die hebben daar alle apparatuur voor bij zich.

Deuren zullen inderdaad dan afgeschuurd/geschaafd moeten worden en zou het lelijk vinden als een dorpel lager ligt dan de vloer. Zal eens navragen of het bedrijf dat ik in gedachten had/heb dat ook doet... Het gaat namelijk wel om een deur of 12... ben bang dat er meteen weer een heel groot bedrag bijkomt op een toch al niet goedkope vloer...
pi_50383137
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 18:18 schreef CollinDH het volgende:

Gefeliciteerd !

Of helemaal geen dorpels ...

Hoe erg is het zeil en heb je al iets van een todo-lijst/planning ?
Volgens mij moeten er wel dorpels liggen aangezien anders de breedte te breed wordt en kan de vloer krom gaan staan? Bovendien vind ik het zonde van het aanzicht als de dorpels er niet zouden liggen .

Het vinyl is op sommige plekken (gang en voorslaapkamer) stuk en vindt het gewoon 'net niet'.

Is laminaat trouwens dunner dan hout?

Een to-do lijst heb ik al wel. Zal ik straks wel even posten.
pi_50383693
Wat er gedaan moet worden:

Bel laten maken: VVE

Keuken:
- schilderen- puntjes
- achterwand?
- aanrechtblad herstellen (gaatje)
- bescherming koelkast deur
- keukenblad inwrijven
- schoonmaken

Gang:
- schilderen -puntjes

Slaapkamer voor:
- bijwerken muur behang met zwarte verf
- schilderen muur
- schilderen kast

Slaapkamer achter:
- schilderen -puntjes
- vloerbedekking schoonmaken
- deur voor kast schuren; verven
- binnenkant kast schoonmaken
- bescherming deur
- nachtkastje verven

Douche:
- nieuw kastje?
- greepje douchedeur
- schoonmaken

WC:
- wc borstel kopen
- wc rol houder
- wc klep beschermer
- schoonmaken

Woonkamer:
- schilderen - puntjes
- kapot raampje vervangen
- wegwerken tv kabels
- ramen verf afkrabben
- kasten verven

Algemeen:
- nieuwe vloer
- plattegrond maken
- deuren bijwerken waar nodig
- deuren lakken waar nodig
- plinten en kozijnen nalopen en waar nodig lakken?

Balkon:
- schilderen?
- vlonders leggen
- afkrabben oude verf
- ramen verfsputter vrij maken
- vensterbank buiten verfvrij maken
- andere lamp

Berging:
- schoonmaken
  dinsdag 12 juni 2007 @ 19:56:13 #59
215 misterDre
Paint it black!
pi_50383857
Aanvulling todo-list: Foto's maken en hier plaatsen
pi_50386029
Uit ervaring : dan zou ik met de berging beginnen - als-t-ie nog niet volstaat (?)
Dit is serieus bedoeld.

* zachtjes roepend foto's ?
pi_50387104
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 20:49 schreef AnneX het volgende:
Uit ervaring : dan zou ik met de berging beginnen - als-t-ie nog niet volstaat (?)
Dit is serieus bedoeld.

* zachtjes roepend foto's ?
De berging (in de kelder) is nu nog leeg omdat ie zo vies is. Bovendien heb ik niet heel veel spullen en de spullen die er komen te staan gebruik ik nog wel even... Dus ik ga hem binnenkort wel schoonmaken maar dat heeft nog niet mijn prioriteit.
pi_50387658
Alvast wat eerste foto's van het huis nu het leeg is voor de nieuwsgierige aagjes

pi_50392002
Mooie ruimtes, licht en deuren !

Voor laminaat moet je denken aan 4mm ondervloer + 9mm laminaat. Voor 25 euro/m2 kan je iets heel moois kopen (strucuur, vgroef).

Ik heb dezelfde IKEA klapstoeltjes voor op m'n balkon
Hoge bomen zijn ook klein begonnen
pi_50426721
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 23:05 schreef CollinDH het volgende:

Mooie ruimtes, licht en deuren !

Voor laminaat moet je denken aan 4mm ondervloer + 9mm laminaat. Voor 25 euro/m2 kan je iets heel moois kopen (strucuur, vgroef).

Ik heb dezelfde IKEA klapstoeltjes voor op m'n balkon
Alleen kan ik geen laminaat vinden dat mij aanstaat... kritisch . Wel net een mail gekregen dat het houten-vloeren-bedrijf ook altijd meteen de deuren aanpast als ik door hen de vloer laat leggen Zaterdag maar even langs gaan om te informeren hoe het verder zit en hoeveel het grapje helemaal gaat kosten...

Die klapstoeltjes had ik eerder ook op mijn balkon...nu dienen ze even voor binnenstoelen maar straks als ik weer echte meubels heb gaan ze meteen weer naar buiten!
pi_50432723
Wat is er mis met de vloer die er nu ligt?
Vind 'm juist erg mooi!
pi_50438132
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 23:29 schreef parselmouth het volgende:
Wat is er mis met de vloer die er nu ligt?
Vind 'm juist erg mooi!
Het is een vloer van vinyl en is op 2 plaatsen (in de gang en in de voorslaapkamer) stuk.
Bovendien lijkt het dan niet echt hoor...
  donderdag 14 juni 2007 @ 08:36:10 #67
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_50438389

*smelt

(dus het is geen echt hout?)
pi_50440115
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 08:36 schreef HenkBenzinetank het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]

*smelt

(dus het is geen echt hout?)
Ik smelt met je mee ! (nog steeds en dat zal ook nog wel even duren )

En nee...het is 'gewoon' vinyl en dus hartstikke nep!
  donderdag 14 juni 2007 @ 09:50:46 #69
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_50440168

mooie hard houten vloer ofzo zal het huis dan zeker goed doen ja
pi_50444641
is er een muur dichtgemaakt in de woonkamer ? ( helemaal rechts) ik weet precies nu welk appartementje je hebt, zag ik aan het bordje op het raam
leuke lichte woning
pi_50444721
Mooi appartement hoor!
pi_50453694
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 12:09 schreef Charisma het volgende:
is er een muur dichtgemaakt in de woonkamer ? ( helemaal rechts) ik weet precies nu welk appartementje je hebt, zag ik aan het bordje op het raam
leuke lichte woning
Die wand zat er al. Het is een dikke plank. De mogelijkheid is er om dan de voorslaapkamer bij de woonkamer te betrekken maar dat doe ik niet...woonkamer is zo al groot genoeg! Bovendien is een aparte rommelkamer ook wel erg lekker
pi_50512686
dat is wel zo , dan zou ik het ook niet doen,
trouwens de lamp in de hal , die is gaaf !!
pi_50521726
Wat een prachtig huis!
pi_50530469
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 08:42 schreef Charisma het volgende:
dat is wel zo , dan zou ik het ook niet doen,
trouwens de lamp in de hal , die is gaaf !!
Ja, hij is erg grappig Ze heeft hem laten hangen (samen met de lamp in de keuken die ik ook erg gaaf vind), zodat ik toch wat licht zou hebben Heb vanmiddag leuke draailampjes ervoor gekocht, zodat ie compleet is
pi_50538459
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 21:47 schreef myxomatosekonijn het volgende:

[..]

Ja, hij is erg grappig Ze heeft hem laten hangen (samen met de lamp in de keuken die ik ook erg gaaf vind), zodat ik toch wat licht zou hebben Heb vanmiddag leuke draailampjes ervoor gekocht, zodat ie compleet is
zo maar laten hangen? of je heb je hem overgenomen ?
pi_50553499
quote:
Op zondag 17 juni 2007 08:55 schreef Charisma het volgende:

[..]

zo maar laten hangen? of je heb je hem overgenomen ?
Zo maar laten hangen!
pi_50583796
quote:
Op zondag 17 juni 2007 19:56 schreef myxomatosekonijn het volgende:

[..]

Zo maar laten hangen!
sommige mensen zijn gek he?
  maandag 18 juni 2007 @ 17:33:39 #79
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_50584028
heb jij effe mazzel!! leuk leuk leuk heb je al meer gedaan???
pi_50814088
Wat er gedaan moet worden:

Bel laten maken: VVE

Keuken:
- schilderen- puntjes
- achterwand?
- aanrechtblad herstellen (gaatje)
- bescherming koelkast deur
- keukenblad inwrijven
- schoonmaken

Gang:
- schilderen -puntjes

Slaapkamer voor:
- bijwerken muur behang met zwarte verf/stift
- schilderen muur

Slaapkamer achter:
- schilderen -puntjes
- vloerbedekking schoonmaken
- deur voor kast schuren; verven
- binnenkant kast schoonmaken
- bescherming deur
- nachtkastjes verven

Douche:
- nieuw kastje? (nee dus;gedeelte eraf gehaald en nu is het al veel mooier)
- greepje douchedeur
- schoonmaken

WC:
- wc borstel kopen
- wc rol houder
- wc klep beschermer

- schoonmaken

Woonkamer:
- schilderen - puntjes
- kapot raampje vervangen
- wegwerken tv kabels
- ramen verf afkrabben
- kasten verven

Algemeen:
- nieuwe vloer
- plattegrond maken
- deuren bijwerken waar nodig
- deuren lakken waar nodig
- plinten en kozijnen nalopen en waar nodig lakken?

Balkon:
- schilderen?
- vlonders leggen
- afkrabben oude verf
- ramen verfsputter vrij maken
- vensterbank buiten verfvrij maken
- andere lamp

Berging:
- schoonmaken

Zo...net even wat dingen geschrapt die gedaan zijn...lekker!

Eind van de week woon ik er dus deze week nog meer spullen verhuizen (er staat al veel van wat ik heb verhuisd) en verder 'klussen'.
  maandag 25 juni 2007 @ 13:45:06 #81
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_50818697
Zeg, komt die keuken heel toevalling van Ikea vandaan?
Die ziet er wel erg mooi uit zo!

Leuk huis zowieso!
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_50820669
quote:
Op maandag 25 juni 2007 13:45 schreef zwahiel het volgende:
Zeg, komt die keuken heel toevalling van Ikea vandaan?
Die ziet er wel erg mooi uit zo!

Leuk huis zowieso!
Heel toevallig wel ja (hij zat er al in maar gelukkig vind ik hem wel gaaf)

Het is ook een heel leuk huis
pi_50838526
tvp.. (al was het alleen al omdat ik je naam zo grappig vind).
Da gao nie nou!
pi_50870552
pi_51162294
hoe gaat het hier verder ???
pi_51167753
Afgelopen weekend ben ik helemaal verhuisd en nu woon ik er dus met mijn ienie-minie-meubeltjes in de grote ruimtes (het lijken wel poppenmeubeltjes ). Gelukkig had ik daar al op gerekend en mag ik van mezelf ook wel eindelijk eens mooie meubels aanschaffen in plaats van studentenmeubels (waar overigens niks mis mee is).
Ik woon er in ieder geval al heerlijk (die ruimte en het licht is echt genieten) en straks met nieuwe meubels (en nieuwe vloer?) is het vast nog heerlijker! (als dat kan tenminste )

Ik kreeg vandaag de offerte voor een nieuwe, houten vloer...bijna 7000 euro! Jaiks...ik ga nog maar even verder kijken (toch misschien maar even naar Eindhoven).

Verder heb ik het erg druk met mijn werk (laatste weken voor de vakantie, dus hectisch) en met andere leuke dingen waardoor ik 's avonds eigenlijk geen puf heb om veel meer te doen. Gelukkig bijna vakantie

Zal binnenkort wat foto's maken met mijn 'poppenmeubeltjes' . Zal nog wel even duren voordat ze hier staan, aangezien ik nog geen internet heb in mijn huis...
pi_51169785
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 14:40 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Ik kreeg vandaag de offerte voor een nieuwe, houten vloer...bijna 7000 euro! Jaiks...ik ga nog maar even verder kijken (toch misschien maar even naar Eindhoven).
Hoeveel vierkante meter is het vloeroppervlak wat je nodig hebt?
bij JSvloeren was ik 3300 euro kwijt voor ongeveer 40m2
pi_51171354
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 15:39 schreef Neptune het volgende:

[..]

Hoeveel vierkante meter is het vloeroppervlak wat je nodig hebt?
bij JSvloeren was ik 3300 euro kwijt voor ongeveer 40m2
Uhm...ik zag iets staan over 60 m2 ondervloer en vloerdelen leggen en 63 m2 eiken vloerdelen. Dus zeg maar 60 m2...
Een grote kostenpost is ook wel de reiskosten (andere kant van het land) en het feit dat ze komen leggen...
pi_51194442
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 16:28 schreef myxomatosekonijn het volgende:

[..]

Uhm...ik zag iets staan over 60 m2 ondervloer en vloerdelen leggen en 63 m2 eiken vloerdelen. Dus zeg maar 60 m2...
Een grote kostenpost is ook wel de reiskosten (andere kant van het land) en het feit dat ze komen leggen...
Dit bedrag wat ik heb moeten betalen was inclusief ondervloer, plinten en leggen, all-in dus. prijs per vierkante met uit mijn hoofd 80 euro
pi_51195291
je woont er al? leuk joh!!! ja vloer kan duur uitkomen , ik zou alas ik jou was even rustig rondkijken, soms valt vanzelf wel een aanbieding in het huis
moet het perse hout zijn? laminaat met houtberf kan ook mooi zijn
...en heb je de natuurwinkel al gevonden ??
pi_51201043
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 11:22 schreef Neptune het volgende:

[..]

Dit bedrag wat ik heb moeten betalen was inclusief ondervloer, plinten en leggen, all-in dus. prijs per vierkante met uit mijn hoofd 80 euro
Ok, thanks! Dat scheelt alweer een stuk!
pi_51201122
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 11:50 schreef Charisma het volgende:
je woont er al? leuk joh!!! ja vloer kan duur uitkomen , ik zou alas ik jou was even rustig rondkijken, soms valt vanzelf wel een aanbieding in het huis
moet het perse hout zijn? laminaat met houtberf kan ook mooi zijn
...en heb je de natuurwinkel al gevonden ??
Het fijne aan het bedrijf bij wie ik een offerte heb laten opmaken is dat ik weet dat het een goed bedrijf is (ze hebben de vloer ook bij mijn ouders en zus gedaan).
Ik kijk nog wel even verder, wil eigenlijk dan ook nog maar even in Westerhoven kijken bij Esco vloeren (paar goede verhalen van gelezen hier op Fok). Hout kan eigenlijk niet tegen laminaat op vind ik...heb nog nergens laminaat gezien dat echt aan mijn wensen voldoet (kritische ik...ik weet het ).

Verder de natuurwinkel nog niet bezocht (zo vaak zal ik er ook vast niet komen, wel leuk dat er een in de buurt zit), al wel gezien waar 'ie zit
pi_51225673
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 14:43 schreef myxomatosekonijn het volgende:

[..]

Het fijne aan het bedrijf bij wie ik een offerte heb laten opmaken is dat ik weet dat het een goed bedrijf is (ze hebben de vloer ook bij mijn ouders en zus gedaan).
Ik kijk nog wel even verder, wil eigenlijk dan ook nog maar even in Westerhoven kijken bij Esco vloeren (paar goede verhalen van gelezen hier op Fok). Hout kan eigenlijk niet tegen laminaat op vind ik...heb nog nergens laminaat gezien dat echt aan mijn wensen voldoet (kritische ik...ik weet het ).

Verder de natuurwinkel nog niet bezocht (zo vaak zal ik er ook vast niet komen, wel leuk dat er een in de buurt zit), al wel gezien waar 'ie zit
ja hout is inderdaad verschrikkelijk mooi, ik wilde dat ook altijd maar de prijzen lieten me schrikken
er is ook een winkel op de " Fred" ( Frederik Hendriklaan) was ik toen der tijd ook, die hebben ook heel veel soorten houten vloeren
pi_51225876
En die van mij gaat naar alle waarschijnlijkheid van Fairwood komen. Ik ben daar erg goed geholpen, de dame heeft alle tijd voor mij genomen. Ze maken daar ook alle planken zelf.
Als je niet teveel haast hebt: ik ga 3e week augustus leggen, dus daarna kan ik vertellen of het goed of slecht is om met hen zaken te doen

Vloer kost me dan (inclusief folie, plinten, parketveren, pigment, olie, afleveren etc etc) ¤ 72.60 per m2. Ik heb dan de extra kosten voor zaagverlies ook verdeeld over de vierkante meters. Het is dan overigens een 20mm houten vloer, geen lamelparket. Ga hem ook zelf leggen.
Da gao nie nou!
pi_51526611
wordt tijd dat inetrnet weordt aangesloten daarzo !! wil wel het poppenhuisje zien
pi_51624913
quote:
Op maandag 16 juli 2007 16:52 schreef Charisma het volgende:
wordt tijd dat inetrnet weordt aangesloten daarzo !! wil wel het poppenhuisje zien
Het is meer dat het een groot huis is (voor mij dan) met poppenmeubeltjes Die lijken in verhouding namelijk nog klein. En internet zal nog wel even duren hoor Bovendien gebeurt er tussendoor toch nog weinig i.v.m. bouwvak van het potentiele vloerenbedrijf en de bestelling die ik nog moet doen voor mijn meubels...
pi_51819139
Gisteren is mijn Auping bed gebracht! En hij is prachtig ! De foto's komen hieronder...Zie dan ook meteen de kastdeur (die eerst beneden in de berging stond en die ik heb gelakt .

pi_51884643
en hier heeft noig niemand op gereageerd/ wat mooi je bed ....
en de rest van de meubels ? heb je daar ook fotos van? laatst ben ik door die straat gelopen maar omdat het bordje te koop was verwidjerd, wist ik niet meer welke woning het was/..zonder he?
pi_51884747
Waarom heb je er geen dekmatras overheen liggen als ik vragen mag?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 11:17:00 #100
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_52353870
Nieuwe update??
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: