abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47873615
Tja, het zijn inderdaad van die smerige en enge clubjes. Deze clubjes maken graag gebruik van alle juridische mogelijkheden van ons rechtssysteem om hun tegenstanders het zo moeilijk mogelijk te maken, bijvoorbeeld de normale bedrijfsvoering van ondernemers onmogelijk maken en hen richting een faillissement drijven. Je zou het inderdaad als 'juridische terreur' kunnen omschrijven. Aan de andere kant hebben zij volledig lak aan ons rechtssysteem als het hun zo uitkomt. Het zijn zulke gefrusteerde malloten dat zij zelfs nog juridische stappen nemen, omdat een punt en komma verkeerd zijn geplaatst in een rectificatie, in een poging om deze man nog verder kapot te maken.

Deze clubjes hebben teveel invloed in Nederland dan waar ze gezien hun achterban recht op hebben. Ik ben blij dat er hier op internet nog aandacht aan wordt besteed.
  zaterdag 31 maart 2007 @ 22:56:16 #52
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_47875146
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 22:14 schreef rutger05 het volgende:
Tja, het zijn inderdaad van die smerige en enge clubjes. Deze clubjes maken graag gebruik van alle juridische mogelijkheden van ons rechtssysteem om hun tegenstanders het zo moeilijk mogelijk te maken, bijvoorbeeld de normale bedrijfsvoering van ondernemers onmogelijk maken en hen richting een faillissement drijven. Je zou het inderdaad als 'juridische terreur' kunnen omschrijven. Aan de andere kant hebben zij volledig lak aan ons rechtssysteem als het hun zo uitkomt. Het zijn zulke gefrusteerde malloten dat zij zelfs nog juridische stappen nemen, omdat een punt en komma verkeerd zijn geplaatst in een rectificatie, in een poging om deze man nog verder kapot te maken.

Deze clubjes hebben teveel invloed in Nederland dan waar ze gezien hun achterban recht op hebben. Ik ben blij dat er hier op internet nog aandacht aan wordt besteed.
Het is goed dat er mensen nog voor onrecht opkomen. Mensen die vanuit een ideaal handelen, zonder eigenbelang. Die 'clubjes' zijn de laatste helden uit onze samenleving, de rest is alleen maar geinterreseerd in geld.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_47876847
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 22:56 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Het is goed dat er mensen nog voor onrecht opkomen. Mensen die vanuit een ideaal handelen, zonder eigenbelang. Die 'clubjes' zijn de laatste helden uit onze samenleving, de rest is alleen maar geinterreseerd in geld.
IK heb liever mensen die alleen maar geinteresseerd zijn in geld dan fanatici die op grond van een willekeurig ideaal andere mensen kapot maken.
  zondag 1 april 2007 @ 00:02:39 #54
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_47877705
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 23:41 schreef Diederik_Duck het volgende:
IK heb liever mensen die alleen maar geinteresseerd zijn in geld dan fanatici die op grond van een willekeurig ideaal andere mensen kapot maken.
Idd, want uit naam van dierenrechten richten ze veel schade aan zowel materieel als psychisch
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_47877951
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 21:35 schreef ouderejongere het volgende:
Dat een komma en punt verkeerd staan geeft wel aan dat Plantema die rectificatie niet uit zijn hart, maar uit noodzaak schrijft.
Ja, dat is onverwacht. De rechter heeft hem niet opgelegd van gedachten te veranderen, alleen de uiting ervan aan te passen. Of had je gehoopt dat hij nu wel ingezien zou hebben dat hij ongelijk had? .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  zondag 1 april 2007 @ 00:30:28 #56
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_47878792
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 20:08 schreef ouderejongere het volgende:
Wat ben jij een smerige extreemrechtse egoïstische bullebak! Als jij maar een lekker eitje hebt, als jij maar een lekker karbonaatje hebt, jij wil jouw huisje met jouw tuintje in je vinex-huis. Jij wil een autootje waarmee je zelfs een pakje sigaretten om de hoek gaat halen. Jouw wereld, alleen jij bent belangrijk.
Yup, en de eerste de beste kutkip die daar tussen komt verdwijnt in mijn pan (nadat hij eerst een rondje heeft gelopen zonder kop)

Ik vind dat gelul over die scharrelkippen altijd fantastisch. Een legbatterij kip zit in een kleine ruimte met nog 4 kippen. Een scharrelkip zit in een grote ruimte met nog 100.000 kippen. Netto heeft de scharrelkip minder ruimte om te bewegen dan een legbatterij kip.
  zondag 1 april 2007 @ 01:04:15 #57
46960 StefanP
polemicist
pi_47880078
note++

[ Bericht 98% gewijzigd door Drugshond op 01-04-2007 15:56:28 ]
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zondag 1 april 2007 @ 13:34:12 #58
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_47889869
quote:
Op zondag 1 april 2007 00:02 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Idd, want uit naam van dierenrechten richten ze veel schade aan zowel materieel als psychisch
item gezien over de olielijdingen in Nigeria.

Het is idd alleen maar voorspoed wat dat brengt
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_47892345
quote:
Op zondag 1 april 2007 00:02 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Als je je netjes aan de regels en afspraken houdt heb je niets te vrezen. Een bezwaar maakt alleen kans als je de regels negeert.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_47895496
Wat Wakker Dier doet is op volkomen legale wijze bepaalde soorten wetsovertreders aanklagen, omdat politie en justitie op dit gebied te kort schieten. Als de inspectiedienst niet zo'n corrupt zooitje was geweest of beter nog: als boeren zich gewoon aan de wet hielden, dan hadden we dit soort stichtingen helemaal niet nodig gehad.
pi_47898270
quote:
Op zondag 1 april 2007 14:54 schreef du_ke het volgende:

[..]

Als je je netjes aan de regels en afspraken houdt heb je niets te vrezen. Een bezwaar maakt alleen kans als je de regels negeert.
Jij hebt duidelijk geen verstand van het rechtssysteem.
pi_47898444
quote:
Op zondag 1 april 2007 18:09 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Jij hebt duidelijk geen verstand van het rechtssysteem.
Je kan er heel erg mee rekken natuurlijk dat weet ik ook wel. Maar zolang je je plannen goed onderbouwt en je je aan de regels houdt kan Wakker Dier er echt niet zoveel aan doen.
Echter vaak worden de randen van de regelgeving opgezocht en dat maakt je kwetsbaar voor juridische mierenneukers.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_47898905
Thiemme vind ik sowieso een gestoorde fundamentalist. Met d'r dierenobsessie en 'adam en eva waren vegetariers'-prietpraat. 7e dag mongool.

Dat Volkert z'n beste vriendje daar kind aan huis is verbaast me dan ook helemaal niets.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_47899036
quote:

[..]

Wat een gelul. Juist mensen die 'vanuit een ideaal handelen' zijn de gevaarlijkste gekken. Met hetzelfde argument kan je om het even welke moslimfundamentalist of neo-nazi actie goed praten. Die handelen immers ook uit 'idealen'.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  zondag 1 april 2007 @ 20:04:24 #65
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_47901906
quote:
Op zondag 1 april 2007 18:31 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Thiemme vind ik sowieso een gestoorde fundamentalist. Met d'r dierenobsessie en 'adam en eva waren vegetariers'-prietpraat. 7e dag mongool.

Dat Volkert z'n beste vriendje daar kind aan huis is verbaast me dan ook helemaal niets.
Als Marianne Thieme nog maagd was geweest had ik zeker gereageerd op haar contactadvertentie

[ Bericht 1% gewijzigd door ouderejongere op 01-04-2007 20:29:02 ]
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  zondag 1 april 2007 @ 20:05:38 #66
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_47901953
quote:
Op zondag 1 april 2007 18:35 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Wat een gelul. Juist mensen die 'vanuit een ideaal handelen' zijn de gevaarlijkste gekken. Met hetzelfde argument kan je om het even welke moslimfundamentalist of neo-nazi actie goed praten. Die handelen immers ook uit 'idealen'.
Ik ben zelf een christen, maar zeker 90% van alle islamitische wetten mogen van mij vandaag nog worden toegevoegd aan het Wetboek van Strafrecht.
Neonazi's zijn gestoorde mensen.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  zondag 1 april 2007 @ 20:27:28 #67
46960 StefanP
polemicist
pi_47902718
Nee, het is pas gestoord om iedereen die het niet met je dierenterrorisme eens is meteen een extremist en nazi te noemen.

[ Bericht 46% gewijzigd door StefanP op 01-04-2007 20:46:17 ]
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zondag 1 april 2007 @ 20:37:01 #68
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_47903046
quote:
Op zondag 1 april 2007 20:27 schreef StefanP het volgende:
Nee, jij bent een gestoord mens dat iedereen die het niet met je dierenterrorisme eens is meteen een extremist en nazi noemt.
als je je blinde woede even wegstopt zou je lezen dat iemand anders over neonazi's begint en hij gewoon zegt dat hij daar ook tegen is.

Ga ergens anders je boosheid over je note vieren.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_47903508
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 19:32 schreef ouderejongere het volgende:

Tegen de topicstarter natuurlijk
Ok. Vind ik jouw reactie nog steeds een beetje vreemd, maar ala.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zondag 1 april 2007 @ 20:49:50 #70
46960 StefanP
polemicist
pi_47903570
Zeg eens, bemoei jij je met je eigen zaken ja? Als je de moeite nam om te lezen, dan zag je dat gesteld werd dat zowel de acties van moslimfundamentalisten en neonazis goedgepraat kunnen worden vanuit dat achterlijke argument dat 'vanuit een ideaal handelen' het hoogst bereikbare is, waarop meneertje antwoordt dat neonazis gestoorde mensen zijn maar dat moslimfundamentalisten groot gelijk hebben, blijkens dat 90% van die sharia onzin van hem meteen het wetboek in mag.
-Mark Steyn
pi_47903573
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 21:39 schreef Monidique het volgende:
Psychologisch geweld helemaal, toe maar.
Dat kan net zo goed ernstig zijn. Even los van de vraag of Wakker Dier zich er schuldig aan maakt...
pi_47903655
quote:

Mensen die vanuit een ideaal handelen, zonder eigenbelang. Die 'clubjes' zijn de laatste helden uit onze samenleving, de rest is alleen maar geinterreseerd in geld.
Het is zwart of wit bij jou?

En die clubjes hebben vaak ook een dubbele agenda...
pi_47903669
quote:
Op zondag 1 april 2007 20:05 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Ik ben zelf een christen, maar zeker 90% van alle islamitische wetten mogen van mij vandaag nog worden toegevoegd aan het Wetboek van Strafrecht.
Dan ben jij geestelijk gestoord.
quote:
Neonazi's zijn gestoorde mensen.
Extreem linksen ook
pi_47903710
quote:
Op zondag 1 april 2007 14:54 schreef du_ke het volgende:

Met procedures kun je bedrijven stil leggen en zo tot faillissement drijven. Ook al is het bezwaar niet terecht...
  zondag 1 april 2007 @ 20:54:00 #75
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_47903721
Als je zo begaan bent met dieren, dan zou je ook verwachten dat ze respectvol kunnen omspringen met mensen.
Vaak is dat echter niet het geval ( zie bv ook Greenpeace )

Ik ben VOOR het behartigen van belangen van dieren/milieu, maar als dat ten koste gaat van de mens, dan streef je je doel voorbij.
Helaas werken veel zogenaamde belangen organisaties op deze, idd bijna terroristische manier.
pi_47903771
quote:
Op zondag 1 april 2007 20:05 schreef ouderejongere het volgende:

Ken jij de Islamitische wetgeving dan?
pi_47903816
quote:
Op zondag 1 april 2007 20:54 schreef SHE het volgende:
Ik ben VOOR het behartigen van belangen van dieren/milieu, maar als dat ten koste gaat van de mens, dan streef je je doel voorbij.
Precies.
pi_47903880
quote:
Op zondag 1 april 2007 20:04 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Als Marianne Thieme nog maagd was geweest
Oh ben een religie-fundamentalist? Ik weet genoeg.

Weet je zeker dat je christen bent?
  zondag 1 april 2007 @ 20:59:29 #79
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_47903901
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 23:41 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Dat dus.
Los van het feit dat ook bij de genoemde organisaties het allang niet meer om het welzijn van de dieren gaat.
Altruisme is een illusie.
  zondag 1 april 2007 @ 21:00:05 #80
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_47903921
Oh en kan de discussie over de islam even optiefen uit dit topic?
  zondag 1 april 2007 @ 21:40:33 #81
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_47905627
quote:
Op zondag 1 april 2007 20:59 schreef SHE het volgende:

[..]

Dat dus.
Los van het feit dat ook bij de genoemde organisaties het allang niet meer om het welzijn van de dieren gaat.
Altruisme is een illusie.
Idd, zodra een organisatie full-timers moet gaan inhuren is het gedaan met het goede doel. Greenpeace is een industrie geworden. De zeehondencreche in Pieterburen ook. Het zijn organisaties die om het hardst roepen dat ze nog steeds nodig zijn, want anders drogen de centjes op. Zeker bij Greenpeace is dat het geval, Greenpeace Nederland houdt de organisatie wereldwijd zo'n beetje drijvend, zo veel geld komt daar binnen.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_47905836
Wat een treurige zooi weer hier
  maandag 2 april 2007 @ 00:40:07 #83
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_47912780
quote:
Op zondag 1 april 2007 18:31 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Tsjonge jonge... enige argumentatie is zeker veel te veel gevraagd.
quote:
Ongefundeerde uitspraken... niveau is weer hoog...
  maandag 2 april 2007 @ 00:46:41 #84
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_47912938
quote:
Op zondag 1 april 2007 21:40 schreef RonaldV het volgende:
Idd, zodra een organisatie full-timers moet gaan inhuren is het gedaan met het goede doel.
Deels met je eens. Ik heb het inderdaad al veel gezien en meegemaakt. Helaas gebeurd dat.

Het is alleen niet per definitie zo dat wanneer je mensen inhuurt dat het dan direct fout gaat. Het gaat er om wie je inhuurt. Zelf ben ik ook in dienst bij een organisatie voor dieren en mijn collega's zijn allemaal oprechte mensen. Deze mensen doen het deels ook vrijwillig wanneer nodig (bij extra werk etc.) en hebben geen mentaliteit van dat als het 5 uur is dat men naar huis direct gaat. Het betekent ook mail beantwoorden ofzo laat op de avond e.d.

Ook ken ik mensen van andere organisaties zoals de Dierenbescherming. Mensen die daar betaald werkte of nog werken. Deze mensen zijn ook oprecht. Het is vaak grotendeels het probleem dat te grote organisaties denken dat ze een topmanager nodig hebben, want ze willen professioneel zijn etc. Daarom huren ze mensen in die dik betaald worden en alles goed moeten regelen. En deze mensen kunnen soms hart voor de zaak hebben, maar net niet op dat niveau van de organisatie. En daar gaar het fout.
Daar is het ook bij Greenpeace fout gegaan. Door de groei zijn er langzaam aan mensen bij gekomen die wat practischer ingesteld. En dan krijg je botsingen.

Ik vind het jammer ook dat GP zo is geworden als nu. Ik weet dat er nog wel veel mensen bij zitten die wel echt idealistisch zijn enzo, maar die worden helaas gestuurd vanuit de top (en die is de weg kwijt).

Maar er zijn gelukkig wel organisaties waar ze dat van te voren goed afbakenen en goed de mensen doorlichten. Daar ben ik blij om.

[ Bericht 0% gewijzigd door TechXP op 02-04-2007 00:57:34 ]
  maandag 2 april 2007 @ 00:56:40 #85
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_47913113
quote:
Op zondag 1 april 2007 20:54 schreef SHE het volgende:
Interessant... waar leg je de grens? Wanneer gaat het te veel ten koste van de mens zodat je de mens voorrang geeft?

En hoe vind je dat er mensen gemarteld, misbruikt en vermoord worden (indirect) voor jouw consumptiegoederen? Ik neem aan dat je er niet voor bent. Ben je dan ook voor het behartigen van hun belangen, tenzij het ten koste gaat van de mens hier (in Nederland/het westen)?
pi_47913275
andere dieren zijn ondergeschikt aan de mens
pi_47914969
Als ik een interview met Plantema lees:
quote:
“Wat ze bij Wakker Dier niet vertellen, is dat scharreleieren veel minder gezond zijn dan die uit een legbatterij. Kippen die buiten scharrelen, lopen veel sneller allerlei ziektes op. De eieren zijn dan automatisch minder gezond. Neem alleen al het dioxinegehalte van scharreleieren. Kippen pikken in de grond, krijgen dioxine binnen, en slaan dat op in de eidooier. Mensen eten al die dioxine op en dat is heel gevaarlijk. Door die feiten te verzwijgen, is Wakker Dier aan te klagen voor dood door schuld.”
[..]
Gewoon discussiëren met vegetariërs – of nog erger: veganisten - zie ik niet zitten. Uit ervaring weet ik dat dat geen zin heeft. Ze dulden geen tegenspraak. Ik zie het zo: als de mens gemaakt was om geen vlees te eten, dan had hij net als een koe wel drie voormagen gekregen. Graseters horen in de wei, niet op straat.”
http://www.planet.nl/plan(...)tid=739877/sc=9a757f

Heel gevaarlijk? Dood door schuld? De scharreleieren bevatten gemiddeld drie keer zoveel dioxine als deze uit een legbatterij. Dan kan je moeilijk het ene ei veilig en eht andere dodelijk noemen.
Wie werkelijk dioxine wil vermijden heeft maar één keuze: vegetariër worden.
quote:
Vegetarians consume only 2 percent of the dioxin load of the general population because their diet is dominated by foods low on the food chain.
https://www.nrdc.org/breastmilk/diox.asp

Dat vermeldt hij er natuurlijk niet bij.
  FOK!fotograaf maandag 2 april 2007 @ 08:50:56 #88
18921 freud
Who's John Galt?
pi_47915527
Het trieste is dat organisaties als Wakker dier teveel rusten op mensen die het fijn vinden om andere mensen te zieken, zonder enig gezond verstand. Wat dat betreft lijken ze erg op andere vormen van extremisme, omdat een kenmerk van extremisme is dat ze een doorgetrokken en niet realistisch wereldbeeld hebben, en dat willens en wetens aan andere mensen willen opleggen zonder enige invloed van gezond verstand.

Wat dat betreft is het jammer dat het nog te politiek incorrect is om dit soort zuigers keihard aan te pakken. Jammer dat een partij als de SP of PvdA die er toch 'voor de kleine man' is, niet ingrijpt als een organisatie een individu op de korrel neemt.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_47915784
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 17:15 schreef Overlast het volgende:
Van zo'n eenzijdige belichting van de zaak wordt je natuurlijk niet veel wijzer. Wat voor mij wel vaststaat is dat Wakker Dier en andere obscure dieren- en milieuorganisaties de voedselindustrie proberen kapot te maken in Nederland, en dat ze daarin lijken te slagen. Misselijkmakend. Zowel deze organisaties alswel de overheid die ze niet kan/wil stoppen.
Dan kan je net zo goed zeggen dat Plantema de biologische veeteelt kapot wil krijgen. Scharreleieren noemt hij "sss-eieren". Dat staat voor "scharrel, salmonella en stront". Omdat hij zelf een pluimveepraktijk heeft?

Je negeert gemakshalve de misbruiken in de veeteelt. Het gebruik van verboden hormonen is nog steeds wijdverbreid. Hier wordt ook door een aantal dierenartsen grof geld mee verdiend. In België waren de dierenartsen van het IVK verantwoordelijk voor de controle in de bedrijven. Controleurs die hun werk naar behoren wilden uitoefenen kregen dagelijks met bedreigingen te maken. Vaak moesten ze de hulp van de rijkswacht inroepen om een bedrijf te kunnen betreden. Het waren trouwens collega dierenartsen die vetmesters vooraf waarschuwden voor controles zodat ze behandelde dieren bij de buurman konden verbergen. Veterinair keurder Karel Van Noppen had te veel succes in zijn strijd tegen de hormonenmaffia en werd in 1995 door een huurmoordenaar neergekogeld.

Hij had heel wat mensen voor de rechter gebracht, ik veronderstel dat je dat juridische terreur kan noemen...

En wat is de situatie in Nederland? Nederland heeft gekozen voor controle door de sector zelf:
quote:
De routinecontroles op groeibevorderaars in de vetmesterij en veehandel is in handen van twee private controlediensten, bestuurd door de vee- en vleessector zelf. De Stichting Kwaliteitsgarantie Vleeskalversector (SKV) en de BV Controle Bureau Dierlijke Sector (CBD). De CBD is gelieerd aan de Productschappen voor Vee, Vlees en Eieren.

Het ministerie van Landbouw juichte in 1991 de komst van de zelfcontrole van de sector toe. Volgens toenmalig staatssecretaris Gabor konden de problemen niet worden opgelost door een strenge overheidscontrole. Daarvoor was volgens de staatssecretaris "geen draagvlak binnen de sector", bovendien waren de controles arbeidsintensief en kostbaar.

De oplossing werd gevonden in zelfcontrole. Beiden instanties controleren op boerderijen. De SKV vindt daarbij steeds minder hormonen. Begin jaren negentig werden nog negen tot tien positieve gevallen ontdekt, vorig jaar was dat gedaald tot één geval. Het goedgekeurde vlees krijgt de garantie dat er geen groeihormonen in zitten. "Het probleem is bijna opgelost", zegt SKV- directeur C. van der Weg.

Ir. B. Odink, secretaris van de Productschappen Vee, Vlees en Eieren: "Er is geen lidstaat waar zoveel wordt gecontroleerd. In de regel wordt die rotzooi niet gebruikt, tonen de controles aan. Een mafia zoals in België kennen wij hier in Nederland niet."

De Rekenkamer zag in 1997 een andere reden voor geringe vondsten van illegale stoffen. Het ministerie van Landbouw heeft onvoldoende waarborgen gecreëerd voor een deugdelijk toezicht op de keuringen door de SKV, vond de Rekenkamer die vaststelde dat de uitvoering van de controle door de stichting ernstige tekortkomingen vertoont. Door de gekozen steekproefomvang is er grote kans dat groepen kalveren worden goedgekeurd terwijl een deel toch met hormonen is behandeld. Uit het onderzoek bleek ook dat bij de controle van urinemonsters normen worden gehanteerd die vele malen hoger liggen dan de technisch waarneembare concentratie van verboden stoffen. De normen zijn soepeler dan in België. Bovendien bleek de stichting pas actie te ondernemen als de concentratie verboden stoffen vijf keer hoger was dan de in zijn eigen richtlijnen toegestane norm. Pas dan wordt soms de AID ingeschakeld. De Rekenkamer gaf het ministerie de aanbeveling om de keuringen te verbeteren. Wat is daar mee gebeurd? Nog steeds wordt door SKV en CBD niet volgens de strengst mogelijke normen gecontroleerd. De kalvermesterijen en handelaren die geen lid zijn van de SKV krijgen bovendien geen SKV-controleurs over de vloer. De controle vindt dan pas in het slachthuis plaats door de RVV en die bemonstert opvallend zware, en dus mogelijk met hormonen bewerkte, karkassen maar incidenteel.

De AID ziet zich nog altijd beperkt in de opsporing van groeibevorderaars in Nederland door de wetgeving. Knoeien met hormonen in vlees is geen misdrijf, maar een overtreding van de Diergeneesmiddelenwet. Een woordvoerder van de AID: "Dat beperkt onze opsporingmogelijkheden ernstig."
http://www.nrc.nl/W2/Nieuws/1999/09/10/Vp/03.html

Belgische hormonenhandelaars worden in Nederland met honderden liters verboden produkten opgepakt, bij Nederlandse dierenartsen treft men nog grotere hoeveelheden aan, maar de inspecteurs, betaald door de sector zelf, vinden nergens behandelde dieren...

Goed geregeld Nederland!
pi_47916190
quote:
Op zondag 1 april 2007 16:23 schreef thabit het volgende:
Wat Wakker Dier doet is op volkomen legale wijze bepaalde soorten wetsovertreders aanklagen, beter nog: als boeren zich gewoon aan de wet hielden, dan hadden we dit soort stichtingen helemaal niet nodig gehad.
Het aantal overtredingen bij agrariërs is in Nederland veel lager dan bij welke bedrijfstak ook, maar jij hebt vast wel wat bronnen dat agrariërs massaal de wet overtreden?
pi_47916209
quote:
Op maandag 2 april 2007 09:06 schreef Doderok het volgende:

[..]

Dan kan je net zo goed zeggen dat Plantema de biologische veeteelt kapot wil krijgen. Scharreleieren noemt hij "sss-eieren". Dat staat voor "scharrel, salmonella en stront". Omdat hij zelf een pluimveepraktijk heeft?

Je negeert gemakshalve de misbruiken in de veeteelt. Het gebruik van verboden hormonen is nog steeds wijdverbreid. Hier wordt ook door een aantal dierenartsen grof geld mee verdiend. In België waren de dierenartsen van het IVK verantwoordelijk voor de controle in de bedrijven. Controleurs die hun werk naar behoren wilden uitoefenen kregen dagelijks met bedreigingen te maken. Vaak moesten ze de hulp van de rijkswacht inroepen om een bedrijf te kunnen betreden. Het waren trouwens collega dierenartsen die vetmesters vooraf waarschuwden voor controles zodat ze behandelde dieren bij de buurman konden verbergen. Veterinair keurder Karel Van Noppen had te veel succes in zijn strijd tegen de hormonenmaffia en werd in 1995 door een huurmoordenaar neergekogeld.

Hij had heel wat mensen voor de rechter gebracht, ik veronderstel dat je dat juridische terreur kan noemen...

En wat is de situatie in Nederland? Nederland heeft gekozen voor controle door de sector zelf:
[..]

http://www.nrc.nl/W2/Nieuws/1999/09/10/Vp/03.html

Belgische hormonenhandelaars worden in Nederland met honderden liters verboden produkten opgepakt, bij Nederlandse dierenartsen treft men nog grotere hoeveelheden aan, maar de inspecteurs, betaald door de sector zelf, vinden nergens behandelde dieren...

Goed geregeld Nederland!
Wat een ouwe kneut! Geschiedenis uit de vorige eeuw!
pi_47916233
quote:
Op maandag 2 april 2007 09:28 schreef more het volgende:

[..]

Wat een ouwe kneut! Geschiedenis uit de vorige eeuw!
Zo hey, wat een sterke inhoudelijke reactie op een inhoudelijk sterk stuk! Wat is er, argumentatie kwijt?
pi_47916295
quote:
Op maandag 2 april 2007 09:29 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Zo hey, wat een sterke inhoudelijke reactie op een inhoudelijk sterk stuk! Wat is er, argumentatie kwijt?
Je moet naar de actuele situatie kijken en niet zo als het was ,om tot een oordeel van huidige situatie te komen.
pi_47916319
quote:
Op maandag 2 april 2007 09:32 schreef more het volgende:

[..]

Je moet naar de actuele situatie kijken en niet zo als het was ,om tot een oordeel van huidige situatie te komen.
Jij wou zeggen dat het met de wisseling van het millenium, deze misstanden en problemen magisch verdwenen zijn?
Kom dan alsjeblieft even met goede documentatie waaruit blijkt dat niks van dit alles meer speelt.
pi_47916404
quote:
Op maandag 2 april 2007 09:33 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Jij wou zeggen dat het met de wisseling van het millenium, deze misstanden en problemen magisch verdwenen zijn?
Kom dan alsjeblieft even met goede documentatie waaruit blijkt dat niks van dit alles meer speelt.
Kijk maar even op www.AID.nl
Oveigens waarom moet men zich zo druk maken om hormonen? In Zuid-Amerika en Noord-Amerika is het gebruik ervan wettelijk toegestaan.
quote:
Wetenschappers zijn het er niet over eens of hormonen als groeibevorderaars in vlees een gevaar opleveren voor de gezondheid van mensen.
pi_47916570
quote:
Op maandag 2 april 2007 07:50 schreef Doderok het volgende:

Wie werkelijk dioxine wil vermijden heeft maar één keuze: vegetariër worden.
Een mens is een omnivoor, dus wie echt zo gezond mogelijk wil blijven eet ook vlees...

(even net zo kort door de bocht)
  FOK!fotograaf maandag 2 april 2007 @ 10:04:24 #97
18921 freud
Who's John Galt?
pi_47916939
quote:
Op maandag 2 april 2007 09:47 schreef DS4 het volgende:

[..]

Een mens is een omnivoor, dus wie echt zo gezond mogelijk wil blijven eet ook vlees...

Ja maar het is zo zielig voor de dieren! In het wild zouden ze niet opgegeten worden namelijk. En er is een kleine groep die hun norman aan de rest op wil leggen, en die norm is momenteel maatschappelijk correct, dus niet zeuren. Je mag in zo'n kwestie best iemand kapot procederen. Dieren zijn zielig, en mensen niet namelijk. Die groepen hoeven dus geen fatsoen te tonen naar mensen.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_47917409
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 14:11 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik kots op wakker dier
Met zo´n Nick verbaasd mij dit intelectuele hoogstandje geenszins.
pi_47917440
quote:

[..]

Bravo
May I second this ?
geheel Uw mening warbij Geld kan worden vervangen met "Banale genotzucht"
  maandag 2 april 2007 @ 10:26:25 #100
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_47917464
quote:
Op maandag 2 april 2007 09:47 schreef DS4 het volgende:

Omnivoor betekent nog niet dat je dan ook maar vlees moet eten he... we kunnen zonder en minstens even gezond blijven. De vele onderzoeken geven zelfs aan dat vegetariers gezonder leven, ouder worden gemiddeld en minder kans hebben op o.a. kanker.

Overigens genoeg reden om geen vlees te eten danwel goed te minderen. Naast dierenwelzijn heb je ook nog het milieu bijvoorbeeld. 1 koe staat gelijk aan een uitstoot vergelijkbaar met 70.000km met de auto rijden.
En zoveel regenwoud die er aan gaat om veevoer te verbouwen. Genoeg redenen dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')