Dat denk ik dus ook al jaren. Ik moet de eerste alto nog tegen komen zonder rijke ouders of een vette huis metquote:Op dinsdag 3 april 2007 11:43 schreef freud het volgende:
Alto's zijn overal tegen. Je kan overal tegen zijn omdat pappie en mammie je mascara sponsoren. Pappie en mammie zijn dan ook vaak wat hoger opgeleid en verdienen prima. Idealen zijn mooi als je centen hebt (vraag maar aan Paultje Rosenmuller). Daarom denk ik dat alto's vaak in de wat hogere regionen van het onderwijs zitten; afzetten tegen pa en ma die cash hebben.
Dit soort bekrompen reacties maken het voor elke recalcitrante subcultuur legitiem om mensen zoals jij te provoceren. Tering wat een vooroordelen weer; alto's zijn gewoon mensen die zich niet volgens de norm gedragen; niet meer en niet minder. En omdat er kennelijk nog genoeg hersenloze debielen zijn die anderen hun normen op willen leggen is het alleen maar goed dat er mensen zijn die zich expres anders gedragen. Of anderen provoceren door het dragen van iets wat niet als mainstream gezien wordt.quote:Op dinsdag 3 april 2007 11:43 schreef freud het volgende:
Alto's zijn overal tegen. Je kan overal tegen zijn omdat pappie en mammie je mascara sponsoren. Pappie en mammie zijn dan ook vaak wat hoger opgeleid en verdienen prima. Idealen zijn mooi als je centen hebt (vraag maar aan Paultje Rosenmuller). Daarom denk ik dat alto's vaak in de wat hogere regionen van het onderwijs zitten; afzetten tegen pa en ma die cash hebben.
Elke subcultuur is mainstream nu... overigens is alto nooit een subcultuur geweest. Niemand kan daar algemene kenmerken geven.quote:Op dinsdag 3 april 2007 19:01 schreef Lipton-Anubis het volgende:
Alto is toch mainstream nu?
Rofl, volgens mij bestond Metal al heel wat langer dan gabbertroepquote:Op dinsdag 3 april 2007 19:03 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Elke subcultuur is mainstream nu... overigens is alto nooit een subcultuur geweest. Niemand kan daar algemene kenmerken geven.
Dit slaat toch nergens op: http://nl.wikipedia.org/wiki/Alto_%28cultuur%29 Het heeft niet een Engelse tegenhanger.
'Alto's' zijn ontstaan door dat gabbers een tegenpool nodig hadden.
Metal is een aparte subcultuur. Ook eentje die duidelijke kenmerken heeft en uiteraard raakvlakken met die zogenaamde 'alto's'... maar over het algemeen hebben die metalgasten weinig met dat vrolijke speelse en nerderige van dat soort mensen.quote:Op dinsdag 3 april 2007 19:11 schreef Ferdie88 het volgende:
[..]
Rofl, volgens mij bestond Metal al heel wat langer dan gabbertroep
Welkom bij de club die het gezeik over subculturen langzaamaan beu is...quote:Op dinsdag 3 april 2007 19:12 schreef LunaticLaUrA het volgende:
En als je nou van Justin Timberlake én van Nightwish en dikke house houdt en een HBO-opleiding doet en blond bent met hoge hakken?
Dan moet je mij een foto PM'en zodat ik je kan beoordelenquote:Op dinsdag 3 april 2007 19:12 schreef LunaticLaUrA het volgende:
En als je nou van Justin Timberlake én van Nightwish en dikke house houdt en een HBO-opleiding doet en blond bent met hoge hakken?
Nou, dan gaan wij trouwenquote:Op dinsdag 3 april 2007 19:12 schreef LunaticLaUrA het volgende:
Dan ben je lunacticquote:Op dinsdag 3 april 2007 19:12 schreef LunaticLaUrA het volgende:
ieuwquote:Op dinsdag 3 april 2007 21:36 schreef Syb-rund. het volgende:
Hehe, ik word ook altijd gothic genoemd!
Ik luister metal maar lust ook wel Pink Floyd hoorquote:Op vrijdag 30 maart 2007 12:50 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik denk dat, aangezien house bijv geen teksten heeft, dat "alto" muziek iets inhoudelijker is.
Ik kan van bijv Pearl Jam genieten van de muziek, maar ook de teksten zijn soms echt heel erg goed.
Commercieele rap gaat ook alleen maar over bitches en bling. Over errenbie maar te zwijgen.
Klopt!!quote:Op dinsdag 3 april 2007 19:11 schreef Ferdie88 het volgende:
[..]
Rofl, volgens mij bestond Metal al heel wat langer dan gabbertroep
Goed planquote:Op donderdag 5 april 2007 20:22 schreef LunaticLaUrA het volgende:
[..]
![]()
Bij deze start ik een nieuwe subcultuur.
Ik kom jullie wel uitroeien en de wereld behoeden van (nog meer) kwaad.quote:Op donderdag 5 april 2007 20:22 schreef LunaticLaUrA het volgende:
[..]
![]()
Bij deze start ik een nieuwe subcultuur.
Rock and Roll is better than musicquote:Op donderdag 5 april 2007 20:36 schreef da_micha_man het volgende:
Rock and roll ain't noise pollution![]()
Aldusch een van de artiesten die noch een waarheid noch een leugen vertellen.
Sterker nog, het is niet eens Goth. Nighwish en de rest van dat soort metal bandjes met sopraan zang ook niet.quote:Op vrijdag 6 april 2007 02:17 schreef Lipton-Anubis het volgende:
'Within Temptation' vind ik dan weer wannabbee Goth
1 nummer was leuk (de eerste), maar niet steeds weer dezelfde zeikstem en dezelfde muziek 1 album vol, en daar nog es een vervolg op.
Nee, tegenwoordig zijn fluffy beenwarmers, neonkleuren, Elmo, veel knuffelen en housebeats gofficquote:Op vrijdag 6 april 2007 20:27 schreef Lipton-Anubis het volgende:
bruidsjurken, mascara ogen, nagellak bij mannen, pseudo-psychedelische-rock-metal-whatever..
flamboyante gothische kledingstijl, en dat is niet Goth?
Ja, vroeger...toen we het nog over wavers hadden, men nog aandacht aan de kleding besteedde en er nog wel eens wat voorbij kwam van Siouxsie, The Cure, Joy Division of Bauhaus.quote:Op vrijdag 6 april 2007 20:58 schreef Lipton-Anubis het volgende:
Ah! 'tegenwoordig' impliceert dat het eens wel zo was dus?
En wat kan het mij nou schelen, ik hou die slappe ongefundeerde gedoe niet bij.
Goffik vind ik zowiezo een slappe subcultuur. Geen eenheid, geen definitie, alles door mekaar.
Prut.
Muziek MET echte instrumenten daar is echt wat meer voor nodig dan hardcore met fruitloops maken of hiphop herriequote:Op vrijdag 6 april 2007 21:06 schreef Lipton-Anubis het volgende:
Ze lopen dag in dag uit zowat hand in hand met mekaar.
Hoe moet ik het verschil nog zien? Ze houden allemaal van diezelfde zielige prut-muziek,
komen mekaar tegen op dezelfde feesten, kennen mekaar, hangen met mekaar op de skaas
(dat is purmerends voor skatebaan),
Duidelijk of niet kan mij ut
Allemaal 1 pot nat toch. Ze houden allemaal van "KoRn", doen allemaal aan wicca, hebben allemaal een skateboard.quote:Op vrijdag 6 april 2007 21:20 schreef ibaneX het volgende:
metal/goth's: Emo punk poprock rock hardrock metal deathmetal doommetal grindcore industrial Folkmetal Symphonicmetal melodicmetal NSBM-metal Epic-power-metal Stonerrock/metal
zo nu jij dikzak![]()
Verkapte "Wie wil mij alsjeblieft ontmaagden"-post!quote:Op vrijdag 6 april 2007 21:49 schreef Lipton-Anubis het volgende:
Doen het ook met mekaar (iedereen met iedereen,
behalve mij)
neej dat zijn de wannabe'squote:Op vrijdag 6 april 2007 21:27 schreef Lipton-Anubis het volgende:
[..]
Allemaal 1 pot nat toch. Ze houden allemaal van "KoRn", doen allemaal aan wicca, hebben allemaal een skateboard.
was het verschil???
quote:Op vrijdag 6 april 2007 22:07 schreef Lipton-Anubis het volgende:
Waar ligt dat ergens, in groningen?
Alle 4 zijn ruim vertegenwoordigd in mijn collectie.quote:Op vrijdag 6 april 2007 22:13 schreef ToT het volgende:
Mwoah, bijzaak...ik denk dat het wel een belangrijke factor is, maar idd zeer zeker niet de enige factor.
Neo-folk? Qntal en Helium Volta enzo?
Of meer Faun en Hagalaz Runedance?
Ik luister echt naar alles. De bands die jij noemt, maar ook Autumn Tears, In the Woods, Anathema, My Dying Bride, Deine Lakaien, Covenant, Samael, Ulver, en zo kan ik nog wel even doorgaan.quote:Op vrijdag 6 april 2007 22:18 schreef ToT het volgende:
Excellent!
( Overigens werk ik ook op een VMBO.)
Wat muziek betreft muziek vind ik neo-folk tegenwoordig ook gaaf, mede dankzij mijn ex-vriendin. Daarvoor hield ik meer van gothic metal. (Therion, The sins of thy beoved, Nightwish, Tristania, Theatre of Tragedy enz.) Qntal vind ik al langer gaaf. (Er is hier toch ook een user met die naam, toch?)
Heb ik ook het e.e.a. van staan inderdaad. Maar laten we deze discussie hier niet voortzetten, daar is deze topic immers niet voor bedoeld.quote:Op vrijdag 6 april 2007 22:26 schreef ToT het volgende:
Deine lakaien is ECHT vaag!Gotta love 'em!
Ja nee ik luister ook naar van alles hoor.Echt niet alleen gothic of metal of neo-folk.
Autumn tears? Dan ken je vast ook Die verbannten kinder Eva's?
Stuur maar een PM, dan kun je ze alsnog noemen.quote:Op vrijdag 6 april 2007 22:29 schreef ToT het volgende:
'k schaam me overigens kapot dat ik een aantal andere bands niet opgenoemd heb
Niet dus.quote:Op vrijdag 6 april 2007 22:22 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Ik luister echt naar alles. De bands die jij noemt, maar ook Autumn Tears, In the Woods, Anathema, My Dying Bride, Deine Lakaien, Covenant, Samael, Ulver, en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Overigens heb ik ook cd's van Cornelis Vreeswijk en Rita Hovink.
Wel dus. Jij kunt toch niet in mijn cd-collectie kijken?quote:
Ik kaap het topic niet, ik kap de offtopic discussie juist af.quote:
Damn, ik kom niet verder dan een Tori Amos, Whale, Lullaby van de Cure, Weezer, Coin Operated Boy..quote:Op vrijdag 6 april 2007 22:26 schreef ToT het volgende:
Deine lakaien is ECHT vaag!Gotta love 'em!
Ja nee ik luister ook naar van alles hoor.Echt niet alleen gothic of metal of neo-folk.
Autumn tears? Dan ken je vast ook Die verbannten kinder Eva's?
Je noemt een hoop bands op (denk ik) en dan zeg je dat je naar alle muziek luisterd?quote:Op vrijdag 6 april 2007 22:36 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Wel dus. Jij kunt toch niet in mijn cd-collectie kijken?
[..]
Ik kaap het topic niet, ik kap de offtopic discussie juist af.
Dezelfde argumenten zijn dus van toepassing op hardcore, terror, speedcore etcquote:
Lieve ananas, ik heb ruim 2000 cd's. Moet ik ze allemaal opnoemen?quote:Op vrijdag 6 april 2007 22:44 schreef De_Ananas het volgende:
Je noemt een hoop bands op (denk ik) en dan zeg je dat je naar alle muziek luisterd?![]()
Nee, maar ik geloof niet dat je naar alle muziek luisterd als je een hoop van die bands opnoemtquote:Op vrijdag 6 april 2007 22:54 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Lieve ananas, ik heb ruim 2000 cd's. Moet ik ze allemaal opnoemen?
Kijk maar in mijn fotoboek, daar staan wel wat prettige muziekmakers bijquote:Op vrijdag 6 april 2007 22:13 schreef ToT het volgende:
Mwoah, bijzaak...ik denk dat het wel een belangrijke factor is, maar idd zeer zeker niet de enige factor.
Neo-folk? Qntal en Helium Volta enzo?
Of meer Faun en Hagalaz Runedance?
De bands die ik noemde slaan natuurlijk op deze topic. In mijn collectie komen echter bijna alle genres aan bod: pop, rock, klassiek, metal, blues, dance, middeleeuws, indie, electro, industrial, Nederlandstalig, filmmuziek, gothic, triphop, darkwave, ambient, sympho, alternatieve country...quote:Op vrijdag 6 april 2007 23:01 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Nee, maar ik geloof niet dat je naar alle muziek luisterd als je een hoop van die bands opnoemt
En er zijn amper mensen die echt naar alle muziek luisteren.
Onder andere. Maarreh, pas maar op, voor je het weet word je beschuldigd van topickaperij...quote:Op vrijdag 6 april 2007 23:10 schreef ToT het volgende:
Triphop? Zoals Tricky?
Hehehequote:Op vrijdag 6 april 2007 23:09 schreef ToT het volgende:
Whehehehe!
Ja niet meer hoor!Na Aégis ben ik afgehaakt.
Maar ik check je fotoboekkie wel ff.
(We hebben overigens wel vaker over gothic muziek enzo gepraat op het forum; jij was toch meer into electro-goth?)
quote:Op vrijdag 30 maart 2007 11:24 schreef HeatWave het volgende:
quote:Slimme studenten kiezen voor hard rock muziek
Slimme kids verkiezen Metallica boven Mozart en Slayer boven Shakira. Uit onderzoek is gebleken, bollebozen houden van metal! Maar wordt je dan ook slimmer als je naar keiharde rock muziek gaat luisteren?
[..]
De leerlingen zien zichzelf niet als Metalheads, maar ze gebruiken de agressieve muziek vaak om negatieve emoties zoals frustraties en woede kwijt te raken. Misschien ervaren begaafde mensen meer druk door hun talent, dan anderen van dezelfde leeftijd.
[..]
Interessant, van waar trek jij die conclusie uit bovenstaand artikel? Het artikel gaat over mensen die naar metal muziek luisteren. Ik doe dat ook regelmatig maar zie er niet uit als een gothic, heel veel metal fans die ik ken trouwens niet. Sterker nog, het cursief gemaakte zinsdeel doet vermoeden dat deze slimme leerlingen/studeten er helemaal niet uit zien als een gothic en dat ook niet zijn, zij luisteren enkel naar metal muziek.quote:Oftwel, ze hebben gewoon gelijk.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |