En naturlijk de petitie!quote:Op donderdag 29 maart 2007 19:42 schreef sanger het volgende:
Overigens stom dat ik er nu pas aan denk.
Was het geen idee geweest de petitie, onder mediabelangstelling, met zoveel mogelijk ondertekenaars naar RTL te brengen?
Ik verwacht ook niets anders dan dat...quote:Op donderdag 29 maart 2007 19:50 schreef borisz het volgende:
RTL zal toch aan het geld denken, denk ik![]()
Dus jij hoopt dat de reclames blijven?quote:Op donderdag 29 maart 2007 19:50 schreef Fir3fly het volgende:
Ik hoop dat RTL zich er niets van aan trekt.
Ik erger me er niet zo aan. Zo heb ik even tijd om naar de wc te gaan of wat drinken te pakken ofzo. En je ziet de race toch gewoon in het kleine scherm? Ik bedoel, zoveel gebeurt er niet in die tijd, behalve dat ze gewoon doorrijdenquote:Op donderdag 29 maart 2007 19:52 schreef sanger het volgende:
[..]
Dus jij hoopt dat de reclames blijven?
RTL gooit er reclame tussendoor omdat ze het MOGEN. SBS mocht dat niet, anders hadden ze dat heus ook wel gedaan.quote:Op donderdag 29 maart 2007 20:00 schreef sanger het volgende:
Ik vraag me af waarom RTL niet gewoon hetzelfde concept als SBSvolgt, de reclame in voorprogramma.
Dan heb je namelijk zelf de keuze of je en plaspauze neemt ipv dat ie wordt opgedrongen.
Ik heb nooit berichten gezien over het al dan niet 'quite spelen' van SBS, jij wel?quote:Op donderdag 29 maart 2007 20:04 schreef vosss het volgende:
Maar heeft SBS nou flink verlies gemaakt met de F1 of niet?
Als SBS quite kan spelen zonder reclames tussen de race door, dan moet RTL dat toch ook gewoon kunnen?
Tuurlijk snap ik de insteek welquote:Op donderdag 29 maart 2007 20:02 schreef Tackleberry het volgende:
[..]
RTL gooit er reclame tussendoor omdat ze het MOGEN. SBS mocht dat niet, anders hadden ze dat heus ook wel gedaan.
Niet bekend inderdaad.quote:Op donderdag 29 maart 2007 20:06 schreef Tackleberry het volgende:
[..]
Ik heb nooit berichten gezien over het al dan niet 'quite spelen' van SBS, jij wel?
Misschien wel. Maar als ze winst kunnen maken zullen ze dat vooral doen. Commercie, weet je wel.quote:Op donderdag 29 maart 2007 20:04 schreef vosss het volgende:
Als SBS quite kan spelen zonder reclames tussen de race door, dan moet RTL dat toch ook gewoon kunnen?
Ja. Meer zeg ik niet.quote:Op donderdag 29 maart 2007 20:04 schreef vosss het volgende:
Maar heeft SBS nou flink verlies gemaakt met de F1 of niet?
Bron?quote:
quote:
Hoorde het van iemand die af en toe met Lex Muller sprak tijdens die uitzendingen op SBS. Niet heel betrouwbaar dus.quote:
quote:Op donderdag 29 maart 2007 19:50 schreef Fir3fly het volgende:
Ik hoop dat RTL zich er niets van aan trekt.
Misschien nog even de link naar de petitie eraan toevoegen?quote:
Dat zou voor mij al een hele verbetering zijn 2 of 3 "lange" blokken erger ik me minder aan dat om de paar min een beetje reclame dan heb ik echt het idee dat ik reclame met een beetje F1 aan het kijken ben.quote:Op donderdag 29 maart 2007 23:51 schreef Astroquicky het volgende:
[..]
Misschien nog even de link naar de petitie eraan toevoegen?
Als alles tot mei inderdaad al vastligt, dan wordt het vast dramatisch als we tot dan moeten wachten op verbetering :-S. Nu... ze kunnen wel al meer contreren in langere blokken die verder van elkaar liggen. Maar goed...![]()
En dan vraag je je toch echt af (ik tenminste) wat een bedrijf dan in godesnaam voor zoveel geld reclame voor producten als afwasmiddel en nachtcreme en weet ik veel wat voor wijvenkutzooi allemaal tussen de F1 door laat uitzenden!?>!?quote:Totaal kom ik dan op ¤ 14.121,86 per spot van dertig seconden
Kerels willen gewoon formule 1 zienquote:Op vrijdag 30 maart 2007 00:54 schreef vosss het volgende:
[..]
En dan vraag je je toch echt af (ik tenminste) wat een bedrijf dan in godesnaam voor zoveel geld reclame voor producten als afwasmiddel en nachtcreme en weet ik veel wat voor wijvenkutzooi allemaal tussen de F1 door laat uitzenden!?>!?
95% van de kijkers zijn kerels! Kerels willen geen reclame over wasverzachter zien! Kerels willen godverdomme reclames zien over dikke auto's en bier en tieten ja!!!!!!!!!!
Ja uiteraard, maar áls er dan echt reclame tussendoor moet, doe dan reclame van mooie auto's (en nee, dan bedoel ik dus niet reclame's van "shake-that-booty-crap-renault-rommel-waar-je-je-van-af-vraagt-wat-een-merk-met-een-dergelijke-suffe-uitstraling-in-godsnaam-in-de-F1-te-zoeken-heeft") er tussendoor.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 00:57 schreef CSI_MIAMI het volgende:
[..]
Kerels willen gewoon formule 1 zien![]()
Misschien omdat Renault dat imago wat wil opkrikken?quote:Op vrijdag 30 maart 2007 01:37 schreef vosss het volgende:
shake-that-booty-crap-renault-rommel-waar-je-je-van-af-vraagt-wat-een-merk-met-een-dergelijke-suffe-uitstraling-in-godsnaam-in-de-F1-te-zoeken-heeft
ik weet niet welke race jij hebt zitten kijken, maar hier is een lijstje met merken waarvoor tijdens de race reclame is gemaakt:quote:Op vrijdag 30 maart 2007 00:54 schreef vosss het volgende:
En dan vraag je je toch echt af (ik tenminste) wat een bedrijf dan in godesnaam voor zoveel geld reclame voor producten als afwasmiddel en nachtcreme en weet ik veel wat voor wijvenkutzooi allemaal tussen de F1 door laat uitzenden!?>!?
Ik heb dit jaar mijn abonnement op Formule 1 Race Report opgezegd, ook omdat het nieuws oud was, maar vooral omdat ik het bijna nooit 'echt' las. Alleen tijdens vakanties las ik het aandachtig. Voor die paar keer koop ik het blad wel los.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 16:35 schreef Ared het volgende:
Ach, bladen... ik ben er lang zelf op geabonneerd geweest (Formule 1 en Race Report), maar uiteindelijk betaal je voor die bladen twee of drie keer zo veel als voor een abonnement op Autosport.com, krijg je ouder en minder goed nieuws, de helft van die bladen is reclame, en de foto's kun je niet als wallpaper voor je desktop gebruiken. Ik weet dat er mensen zijn die het leuk vinden om stapels oud papier te sparen, maar ik vond het op een gegeven moment toch een dure en nogal overbodige milieubelasting.
Misschien zijn de eerste 100 mensen die de petitie hebben getekend wel meteen initiatiefnemers?quote:Op donderdag 29 maart 2007 16:41 schreef CSI_MIAMI het volgende:
Beetje spijtig.. zelfs Taco of ik hadden eerder initiatief nemer kunnen zijn als ze Tijl of Ed niet hadden willen noemen
Hoe lang duurt het volgens jou, wanneer een F1-auto die op topsnelheid rondrijdt, de bocht uitvliegt en vol de bandenstapels in knalt?quote:Op donderdag 29 maart 2007 19:55 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik erger me er niet zo aan. Zo heb ik even tijd om naar de wc te gaan of wat drinken te pakken ofzo. En je ziet de race toch gewoon in het kleine scherm? Ik bedoel, zoveel gebeurt er niet in die tijd, behalve dat ze gewoon doorrijden. En Olav kan ik ook wel missen voor dat minuutje. Bovendien blijft ie zelf zo scherper, hij zei laatst dat hij in de reclame altijd even een adempauze neemt, en volgens mij heeft ie die wel nodig
.
Misschien dat ze één of twee blokken zullen schrappen, en dat zal ik zeker niet erg vinden.
Meer had ik ook niet verwacht, wel veel minder.quote:Dear Mr Kooij
Thank you for your letter of 23rd March 2007.
Mr Ecclestone said he is very sorry for the disruptions caused during the broadcasting of the Australian Grand Prix by RTL. He said it is out of our control but we have spoken to them about it.
I hope this reassures you.
Kind regards
Lucy Hibberd
PA to Bernie Ecclestone
Coolquote:Op zaterdag 31 maart 2007 01:37 schreef Ared het volgende:
sweeeeeet:
[..]
Meer had ik ook niet verwacht, wel veel minder.
Dat ze de tijd hebben genomen om RTL erover aan te spreken![]()
Nicequote:Op zaterdag 31 maart 2007 01:37 schreef Ared het volgende:
sweeeeeet:
[..]
quote:Op zaterdag 31 maart 2007 01:37 schreef Ared het volgende:
sweeeeeet:
[..]
vanmorgen een brief van Peugeotquote:Op zaterdag 31 maart 2007 10:16 schreef Taco15 het volgende:
Nog geen verdere reacties gehad?
Nog niet, maar gaat vast wel komen denk ikquote:Op dinsdag 3 april 2007 13:40 schreef emo.gif het volgende:
maar dr gaat dus niets veranderen voor komende race toch?
En ik heb de 12000ste!!!quote:12000 Anonymous
en zo istquote:Op dinsdag 3 april 2007 14:39 schreef Ared het volgende:
't zou me verbazen en bijzonder irriteren, als ze niet minstens wat zouden schuiven met de splitscreen, 't scherm kan zonder probleem veel effectiever gebruikt worden.
Vorige week waren de blokken voor april al uitverkocht, dus het is lastig om het aantal minuten meteen te wijzigen, zelfs als ze het zouden willen. Maar minder blokken met wat langer reclame zou toch ook per direct te doen moeten zijn.
Maar goed, RTL vond ons in eerste instantie "zeuren", daarna probeerden ze het goed te praten door te liegen over reclame tijdens races in vorige jaren, en ze hebben (zo ver ik weet) nog niet gereageerd op de petitie. Dat zijn wel kenmerken van een bijzonder arrogant bedrijf, en doet me het ergste vrezen.
Waar RTL niets aan kan doen, maar wij wel, is massaal op de Belg afstemmen. Een flinke drop in kijkcijfers zou ook een leuk resultaat zijn. We gaan het in ieder geval nauwlettend in de gaten houden...
HULDE!quote:
Als ze dat voor elkaar krijgen is het op de korte termijn prima.quote:Op dinsdag 3 april 2007 14:39 schreef Ared het volgende:
Maar minder blokken met wat langer reclame zou toch ook per direct te doen moeten zijn.
Bij de eerste twee alinea's had ik zoiets van "tja... vertel ons iets nieuws?", maar die laatste alinea stemt me toch hoopvol! Blijkbaar willen ze toch hun best doen om de spreiding tijdens de race wat te verbeteren. Jammer dat ik volgende zondag niet kan kijken op RTL, maar ik vertrouw erop dat jullie mij in geuren en kleuren zullen kunnen vertellen of de reclames verbeterd zijnquote:Beste Tijl en Ed,
Bedankt voor jullie complimenten voor het commentaar en de voor- en nabeschouwingen. Wat betreft jullie opmerking over de reclameblokken: wij waarderen jullie betrokkenheid bij het programma zeer. We nemen de kijker serieus en luisteren altijd naar de reacties op onze uitzendingen.
Als commerciële tv-zender hebben wij commercial breaks in onze uitzendingen. Op deze wijze hebben wij tien jaar lang de Formule 1 uitgezonden, dus met reclame, maar zonder klachten. Dit seizoen hebben we zelfs splitscreen geïntroduceerd, waardoor de kijker tijdens de break de race gewoon kan blijven volgen.
Daarnaast hebben wij de uitzending van het laatste deel van de race nog eens nader bekeken om te zien of daar de reclameblokken wellicht nog beter gespreid kunnen worden. Dit heeft ertoe geleid dat we de verdeling en frequentie van de breaks bij de eerstvolgende race gaan aanpassen ten opzichte van de eerste race.
Wij hopen jullie hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
RTL Nederland B.V.
Jaap Hofman
Adjunct Directeur Televisie
EDIT: Komende race voor de zekerheid toch maar RTL op de breedbeeld, en Belgie op de beamer ernaastquote:teken de petitie op http://www.ipetitions.com/petition/reclamertlgp/index.html
Deze bedrijven steunen deze actie:
Axe, Mentos, blablabla
Hehequote:Op woensdag 4 april 2007 15:45 schreef Ared het volgende:
met enige argwaan zeg ik:![]()
Ik zal de race in ieder geval opnemen, en zeker gaan tellen. Ik geloof ze wel, maar vertrouw ze niet![]()
Ik vrees dat de meningen onder de fans hierover toch een stuk verdeelder zijn dan over het reclame-aspectquote:Op woensdag 4 april 2007 15:51 schreef fre0n het volgende:
Als we nu nog een petitie voor vervanging van de commentator konden starten... Alard op mol z'n stoel en mol in de pits, kanie meteen wat aan z'n lijn doen![]()
Oh dat klinkt goed.. inderdaad.. rtl kijken.. kladblokje en horloge erbij!!quote:Op woensdag 4 april 2007 15:38 schreef Astroquicky het volgende:
En er is nieuws van RTL in een brief van 3 april !!!
[..]
Bij de eerste twee alinea's had ik zoiets van "tja... vertel ons iets nieuws?", maar die laatste alinea stemt me toch hoopvol! Blijkbaar willen ze toch hun best doen om de spreiding tijdens de race wat te verbeteren. Jammer dat ik volgende zondag niet kan kijken op RTL, maar ik vertrouw erop dat jullie mij in geuren en kleuren zullen kunnen vertellen of de reclames verbeterd zijn.
Bovendien heb ik nieuws van Perfetti van Melle fabrikant van Klene en Mentos. Zij wisten mij te vertellen dat ze hun mediabureau gevraagd hadden om RTL op de hoogte te stellen van de ergernissen bij de kijkers. Dat zou intussen gebeurd zijn en ze zouden in afwachting zijn van een reactie van RTL.
Ik ben blij gestemd! Wat denken jullie?
Tsjah, het zal in ieder geval een hoop fouten schelen. Kunnen we niet kiezen voor 'alleen f1 geluid en allard' en het mol-commentaar als optie eroverheen zetten, of als ondertiteling op pagina 888?quote:Op woensdag 4 april 2007 16:01 schreef Astroquicky het volgende:
[..]
Ik vrees dat de meningen onder de fans hierover toch een stuk verdeelder zijn dan over het reclame-aspect![]()
Dit klinkt inderdaad erg hoopvol.quote:Op woensdag 4 april 2007 15:38 schreef Astroquicky het volgende:
[..]
Bij de eerste twee alinea's had ik zoiets van "tja... vertel ons iets nieuws?", maar die laatste alinea stemt me toch hoopvol! Blijkbaar willen ze toch hun best doen om de spreiding tijdens de race wat te verbeteren..
Mja, daar stopt RTL echt niet mee zonder verplichting van de rechter c.q. wetgeving.quote:Op woensdag 4 april 2007 19:48 schreef sanger het volgende:
Klinkt goed, maar blijft dat er dan onderbrekingen zijn.....
Waren ze maar zo loyaal tegenover hun klanten......quote:Op woensdag 4 april 2007 20:23 schreef Tackleberry het volgende:
[..]
Mja, daar stopt RTL echt niet mee zonder verplichting van de rechter c.q. wetgeving.
Klinkt zeer hoopgevend.quote:Op woensdag 4 april 2007 15:38 schreef Astroquicky het volgende:
[..]
That would be me....quote:Op donderdag 29 maart 2007 16:40 schreef Ared het volgende:
aha, een FOK! user die anoniem wil blijven, maar ons wel sinds het begin steunt en blijkbaar contacten heeft met Metro... roep uw verdenkingen maar![]()
Tsja, das ook maar een tekst van de reporter. En ach, ik heb niet het initiatief genomen voor de petitie, maar hier en daar wel wat hand en span diensten verricht dus heel veel moeite heb ik er niet mee.quote:Op donderdag 29 maart 2007 16:41 schreef CSI_MIAMI het volgende:
Beetje spijtig.. zelfs Taco of ik hadden eerder initiatief nemer kunnen zijn als ze Tijl of Ed niet hadden willen noemen
quote:Op woensdag 4 april 2007 23:09 schreef HPoi het volgende:
Meer spreiden... Om de 5 ronden er 30 sec. tussenuit?![]()
En we zijn weer terug dames en heren. Webber heeft de leiding verloren! Bij het inrijden van de pist spinde hij in de muur. Hamilton rijdt nu aan de leiding! Vlak achter hem zit Heidfeld die zich pozitioneert voor een aanval! Of dat lukt....zien we na de boodschappen. Tot zo!quote:Op donderdag 5 april 2007 09:59 schreef HPoi het volgende:
Albers pakt de leiding!! .......... We gaan er even tussenuit.................. Daar zijn we weer dames en heren. Albers is tijdens de reclame hard de muur ingegaan en heeft daarmee ook Kimi en Alonso uitgeschakeld, helaas hebben we hier geen herhalingsbeelden van.......... Webber op kop nu ....... We gaan er even tussenuit............
Goed idee!quote:Op donderdag 5 april 2007 10:16 schreef Atreidez het volgende:
Zou er verbetering zijn dit weekend.. Zouden ze uberhaupt de klachten en deze petitie ter sprake brengen?Ben bang van niet.. Bij mij staan iig RTL7 en de belg in netten achter elkaar nu, dus kanaaltje op en kanaaltje neer moet genoeg zijn.
Dat is inderdaad die onbeschofte hond die na zelf eerst uitgebreid aan het woord gelaten te zijn, Tijl steeds onderbrak ja.quote:Op woensdag 4 april 2007 16:05 schreef Tweeker1982 het volgende:
KIJK! Japie heeft het toch maar ff geregeld! Is die Jaap Hofman nou ook dezelfde van dat interview. Die gozer die Tijl de hele tijd onderbrak?
Dus ik moet verplicht reclame kijken omdat ik anders niet weet wat ik moet boycotten?quote:Op donderdag 5 april 2007 10:54 schreef Xaobotnik het volgende:
En zo niet, dan boycotten wij als F1 kijkers toch de merken die in beeld komen??
Hmm, daar had ik niet aan gedacht neequote:Op donderdag 5 april 2007 11:03 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Dus ik moet verplicht reclame kijken omdat ik anders niet weet wat ik moet boycotten?![]()
Klinkt goedquote:Op woensdag 4 april 2007 15:38 schreef Astroquicky het volgende:
[..]
Heb jij een kastje voor het kijkonderzoek? Zo ja, dan zeker niet kijken. Zo nee, ach... wil je zo lief zijn om ons een lijstje te geven?quote:Op donderdag 5 april 2007 11:03 schreef Atreidez het volgende:
Dus ik moet verplicht reclame kijken omdat ik anders niet weet wat ik moet boycotten?![]()
Wat dacht je van bij vrienden kijkenquote:Op donderdag 5 april 2007 11:49 schreef Ared het volgende:
[..]
Heb jij een kastje voor het kijkonderzoek? Zo ja, dan zeker niet kijken. Zo nee, ach... wil je zo lief zijn om ons een lijstje te geven?![]()
Alle kijkcijfers gaan trouwens per 1000 kijkers. Zou betekenen dat er +/- 16.000 van die kastjes in Nederland staan. Van die 16.000 kijken er iets meer dan 800 Formule 1. Als die mensen nou ff de komende race op Sporza kijken
quote:Op donderdag 5 april 2007 12:01 schreef sanger het volgende:
[20:24] <sanger|schoottop> ziggyziggyziggy
[20:24] <sanger|schoottop> zeg eens iets leuks dan
[20:24] <sanger|schoottop> dan kom je in mijn sig
[20:24] <ziggyziggyziggy> hoi
Nah, het was van tevoren duidelijk dat de politiek dit niet voor de volgende race ging oplossen, dus dat ze zich inzetten om het op Europees niveau te regelen is op zich goed. Alleen hopen dat ze dan niet regelen dat alle landen zo liberaal worden als Luxemburg (het blijft de VVD natuurlijk)...quote:Geachte heren Kooij en Kindt,
blablabla
ergernis over te vaak door reclame en bel-achtige spelletjes onderbroken uitzendingen goed te kunnen voorstellen
blablabla
allemaal de schuld van CDA en PvdA
blablabla
De door u aan de orde gestelde uitwassen zullen bestreden moeten worden via harmonisatie van nationale wetgeving op Europees niveau. Daarvoor zal de VVD-fractie zich inzetten.
persoonlijk ondertekend door Johan Remkes (met pen, geen stempel)
Remkes ja.. seau.. ouwe rokert!quote:Op vrijdag 6 april 2007 13:24 schreef Ared het volgende:
en de eerste inhoudelijke reactie van een politieke partij is van *drumroffel* de VVD!![]()
Een envelop met handgeschreven adres, ik weet niet of ik moet lachen of huilen![]()
[..]
Nah, het was van tevoren duidelijk dat de politiek dit niet voor de volgende race ging oplossen, dus dat ze zich inzetten om het op Europees niveau te regelen is op zich goed. Alleen hopen dat ze dan niet regelen dat alle landen zo liberaal worden als Luxemburg (het blijft de VVD natuurlijk)...
en een beetje jammer van die sneer naar CDA en PvdA. RTL Veronique heeft haar vergunning in 1989 van Luxemburg gekregen, en de VVD zat van 1982 tot 1989 in de regering...![]()
Tenzij we ergens weer een of andere publiciteitsbom krijgenquote:Op vrijdag 6 april 2007 16:19 schreef Tweeker1982 het volgende:
De petitie ligt nu wel een beetje stil he? Veel meer handtekeningen zullen het niet worden denk ik.
Inderdaad.quote:Op zondag 8 april 2007 22:22 schreef Ared het volgende:
zo, FOK! doet het weer, en dus maar meteen even de resultaten van deze uitzending neergooien:
- We hadden op RTL vandaag maar 5 blokken, van gemiddeld 2m13s (was 8 van 1m42s)
- de reclames begonnen in ronde 6, 13, 24, 33 en 43 van de 56, mooi gespreid dus
- Totale reclametijd was 11m05s, tegenover 13m39s vorige race
- de racetijd was langer, dus het percentage reclame is gedaald van 16% tot 12%
Wat wel tegenviel is dat ze niets aan het splitscreen gedaan hebben. Maar de actie
heeft dus absoluut effect gehad, en wat mij betreft was de kijkervaring vandaag een
stuk plezieriger.
We blijven het in de gaten houden, maar voor nu blij dat RTL iets met onze bezwaren heeft gedaan, en een applaus voor onszelf
![]()
Zoals ik al had aangegeven heb ik vandaag in België en dus op Sporza moeten kijken met de commentaar van die flapdrol Stefaan Lammens. Maar ik ben blij te horen dat de reclames bij RTL7 beter gespreid zijn!! Leuk dat de petitie resultaat heeft gehad. Het blijft vervelend natuurlijk, die reclame, en ik zag dat die beljuf er nog steeds was, maar goed... Tijdens de race is het alvast een stuk verbeterd ten opzichte van Australië.quote:Op zondag 8 april 2007 22:22 schreef Ared het volgende:
- We hadden op RTL vandaag maar 5 blokken, van gemiddeld 2m13s (was 8 van 1m42s)
- de reclames begonnen in ronde 6, 13, 24, 33 en 43 van de 56, mooi gespreid dus
Wat wel tegenviel is dat ze niets aan het splitscreen gedaan hebben. Maar de actie
heeft dus absoluut effect gehad, en wat mij betreft was de kijkervaring vandaag een
stuk plezieriger.
We blijven het in de gaten houden, maar voor nu blij dat RTL iets met onze bezwaren heeft gedaan, en een applaus voor onszelf
ik heb ook zitten tellen en ze hebben het keurig gedaanquote:Op zondag 8 april 2007 22:22 schreef Ared het volgende:
zo, FOK! doet het weer, en dus maar meteen even de resultaten van deze uitzending neergooien:
stuk plezieriger.
![]()
Beter is toch zonder reklame, dan maar Belgie of ORFquote:Op maandag 9 april 2007 04:02 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
[..]
Inderdaad een verbetering. Maar God dank voor de Belg. Tijdens de reclame zap ik lekker weg.
dat belspel kom je niet vanaf denk ik. Zolang dit voor de race is vind ik het prima, als dat een manier is om minder reclame tijdens de race uit te zendenquote:Op zondag 8 april 2007 23:28 schreef Astroquicky het volgende:
[..]
Zoals ik al had aangegeven heb ik vandaag in België en dus op Sporza moeten kijken met de commentaar van die flapdrol Stefaan Lammens. Maar ik ben blij te horen dat de reclames bij RTL7 beter gespreid zijn!! Leuk dat de petitie resultaat heeft gehad. Het blijft vervelend natuurlijk, die reclame, en ik zag dat die beljuf er nog steeds was, maar goed... Tijdens de race is het alvast een stuk verbeterd ten opzichte van Australië.
Hulde aan allen die zich ingezet hebben voor de petitie!![]()
PS: het was dus nu 5 blokken tijdens de race + eentje voor de podiumceremonie?
Zal ik ook blijven doen hoor. Maar het is in ieder geval al een stuk aangenamer dat ik niet meer zoals bij Australië een 30-tal keer moet zappen (16 keer effectief plus 14 keer om te kijken of de reclame al voorbij is :p).quote:Op maandag 9 april 2007 04:02 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
[..]
Inderdaad een verbetering. Maar God dank voor de Belg. Tijdens de reclame zap ik lekker weg.
Dank, en ook hulde aan jezelf!quote:Op zondag 8 april 2007 23:28 schreef Astroquicky het volgende:
Hulde aan allen die zich ingezet hebben voor de petitie!![]()
dank, maar die heb ik zelf ook al meegeschreven. Maar na een race waar we redelijk tevreden over zijn, gaan we de bedrijven natuurlijk niet lastig vallen. Overigens waren Unilever (AXE) en JVC naast de vaste sponsors ING en DHL de enige bedrijven die tijdens beide races tot nu toe te zien waren. Kan toeval zijn, of er kan een reden zijn die niets met onze actie te maken heeft, maar wel opvallend dat 90% van de merken waar vorige race reclame voor werd gemaakt, er nu niet meer bij zat.quote:Op maandag 9 april 2007 19:40 schreef Weekstrom het volgende:
@ Ared had ook zitten timen inderdaad, maar ben pas nu weer sinds FOK! up is in staat even rustig te kijken. Heb de adverteerders ook nog als je wilt.
Ik denk dat Bahrein aankomend weekend een goede graadmeter gaat worden..quote:Op dinsdag 10 april 2007 10:23 schreef Ared het volgende:
Overigens keken er zondag 584.000 mensen, dat zijn er 256.000 minder dan vorige race (totaal van live + herhaling). Dat is een verlies van dik 30%, maar zal ook met pasen ("verplicht" familiebezoek) en het weer ("verplicht" buiten spelen ipv tv kijken) te maken hebben, natuurlijk.
ik heb de hele race op sporza gekeken, hoewel ik wel de hh op rtl heb gezien. Ik dacht om rtl eens te boycotten. Blijkbaar heeft het wel wat effect gehad, gezien de daling in kijkcijfers!quote:Op dinsdag 10 april 2007 18:05 schreef jorienvdherik het volgende:
tijdens de reclame gewoon naar sporza zappen
misschien, maar de echte graadmeter voor kijkers komt pas aankomende weekend in Bahrein!quote:Op dinsdag 10 april 2007 18:16 schreef Sally het volgende:
[..]
ik heb de hele race op sporza gekeken, hoewel ik wel de hh op rtl heb gezien. Ik dacht om rtl eens te boycotten. Blijkbaar heeft het wel wat effect gehad, gezien de daling in kijkcijfers!
Denk ik ook ja. Om zelfde reden als Ared uitlegde. Ben wel benieuwd; Zijn er hier mensen die een kijk en luisteronderzoek kastje hebben of iemand kennen die dat heeft?quote:Op dinsdag 10 april 2007 23:09 schreef CSI_MIAMI het volgende:
[..]
misschien, maar de echte graadmeter voor kijkers komt pas aankomende weekend in Bahrein!![]()
Ondertekend door Joop Atsma, met een uitgeprinte handtekening.quote:Geachte blabla...
zeer begrijpelijk...
blablabla...
Als politieke partij kunnen wij hier echter weinig tegen doen. RTL7 overweegt momenteel een Nederlandse zender te worden.
blablabla...
Er is geen sprake van 'mazen in de wet'...
Wij raden u aan om uw klacht ook bij het Commissariaat voor de Media onder de aandacht te brengen...
met de hand ondertekend door minister Plasterk.quote:Geachte blabla...
blablabla...
In 1997 nam het Commissariaat voor de Media al het besluit dat RTL4 en 5 onder Nederlandse bevoegdheid vallen en dus een toestemming bij het Commissariaat aan moeten vragen. RTL Nederland heeft hiertegen jarenlang juridische procedures gevoerd die uiteindelijk hebben geleid tot een uitspraak van de Raad van State in 2003. Volgens de Raad van State had het Commissariaat voor de Media destijds terecht vastgesteld dat RTL4 en 5 onder Nederlands toezicht vallen. Luxemburg had echter als eerste een toestemming gegeven dus zouden twee lidstaten, Nederland en Luxemburg, de bevoegdheid hebben. Dat is in strijd met het Europese recht en om die reden heeft de Raad van State het besluit van het Commissariaat vernietigd.
De Nederlandse overheid streeft nu naar nauwere samenwerking met Luxemburg...
blablabla...
Europese richtlijn ... maximum ... 12 minuten reclame per uur. De RTL-zenders moeten zich hieraan houden...
blablabla
Blespelletjes worden gezien als promotionele kansspelen. Iedereen die promotionele kansspelen in Nederland aanbiedt, dus ook de op Nederland gerichte RTL-zenders, dienen zich daaraan te houden. blablabla... klacht indienen bij het Projectbureau Kansspelen van het Ministerie van Justitie.
Heeft de deelnemer een overwegende invloed? Nee, het antwoord wordt door de presentatrice weggegeven, dus hoeveel kennis de kijkers hebben is niet relevant. Er valt redelijk aan te nemen dat er dermate veel mensen het goede antwoord inzenden, dat er geloot moet worden. Daardoor valt dit belspelletje onder deze gedragscode.quote:Preambule
1. Ingevolge de Wet op de kansspelen is het verboden gelegenheid te geven om mee te dingen
naar prijzen of premies, indien de aanwijzing der winnaars geschiedt door enige kansbepaling
waarop de deelnemers in het algemeen geen overwegende invloed kunnen uitoefenen, tenzij
daarvoor vergunning is verleend.
Wat is het product? Het is niet duidelijk wat er precies gepromoot wordt, en daarmee neigt het naar een zelfstandige activiteit.quote:4. Promotionele kansspelen mogen uitsluitend ter promotie van een product, dienst of
organisatie dienen en mogen niet als een zelfstandige activiteit worden aangeboden.
Wow, bij letter van de wet vastleggen dat de geest van de wet ook toegepast dient te worden. Goed om gebruik maken van mazen af te straffen.quote:5. De aanbieder verplicht zich ertoe een promotioneel kansspel met inachtneming van de
bepalingen van deze gedragscode te organiseren. Daarbij dient de code niet alleen naar de
letter, maar ook naar de geest te worden toegepast.
Omdat het niet duidelijk is wat er precies gepromoot wordt, is het lastig te beoordelen of RTL hieraan voldoet. Als het aangeprezen product de te winnen prijs is, kan het zo zijn dat er voor één product meerdere belspellen zijn, maar misschien valt het dan onder de maximaal dertien trekkingen. Als RTL of RTL GP het aangeprezen product zijn, zijn er óf meerdere spellen, óf te veel trekkingen (17 races dit jaar).quote:Artikel 2 Tijd en hoeveelheid
Een aanbieder biedt maximaal éénmaal per jaar per product, dienst of organisatie een promotioneel kansspel aan. Een promotioneel kansspel is tijdelijk van aard en omvat maximaal dertien trekkingen.
Voorbeeld 3:
Een bepaald televisieprogramma kan éénmaal per jaar met een promotioneel kansspel worden
gepromoot. Indien dit programma elke week wordt uitgezonden dan kan dertien maal één of meer
winnaars per uitzending worden aangewezen.
Sorry, let zelf nooit op. Wat zijn de totale kosten van deelname? Als het meer dan ¤ 0,60 is (bijvoorbeeld ¤ 0,50 pob, 3 berichten), hangen ze.quote:Artikel 3 Kosten
2. De aanbieder mag bij een deelnemer aan een promotioneel kansspel uitsluitend
communicatiekosten in rekening brengen tot ten hoogste ¤ 0,60 kosten per deelname.
Sowieso goed om RTL eens een overzicht van de prijswinnaars te vragen. Ik geef toe: ik let niet echt op tijdens de spelletjes. Wordt er aan het eind van de uitzending een winnaar bekend gemaakt? Volgens mij niet, tijdens de herhaling kun je gewoon weer meedoen, toch? Worden er ooit winnaars bekend gemaakt?quote:Artikel 4 Prijzen of premies
6. De aanbieder voorziet op verzoek van de deelnemer in een overzicht van uitgekeerde prijzen of
premies van het promotionele kansspel.
7. De resultaten van een trekking worden binnen drie maanden na beëindiging van het promotionele kansspel bekendgemaakt.
Algemene voorwaarden opvragen, en kijken of ze eraan voldoen.quote:Artikel 7 Algemene spelvoorwaarden
1. De aanbieder van een promotioneel kansspel stelt algemene spelvoorwaarden op.
2. De algemene spelvoorwaarden van een promotioneel kansspel bevatten ten minste de volgende gegevens: [lijst met voorwaarden]
Volgens mij is het zelfs 0,80 cent per gesprek!quote:Op vrijdag 13 april 2007 13:39 schreef Ared het volgende:
goed, de Code voor Promotionele Kansspelen even doorgenomen, en op zich zijn er wel wat puntjes om verder te onderzoeken:
[..]
Sorry, let zelf nooit op. Wat zijn de totale kosten van deelname? Als het meer dan ¤ 0,60 is (bijvoorbeeld ¤ 0,50 pob, 3 berichten), hangen ze.
[..]
Tijdens de hh is een andere opgave, dat was me vorige week wel opgevallenquote:Sowieso goed om RTL eens een overzicht van de prijswinnaars te vragen. Ik geef toe: ik let niet echt op tijdens de spelletjes. Wordt er aan het eind van de uitzending een winnaar bekend gemaakt? Volgens mij niet, tijdens de herhaling kun je gewoon weer meedoen, toch? Worden er ooit winnaars bekend gemaakt?
[..]
Zo kwam het over, omdat het zo'n lap tekst was, that's all. Je hebt natuurlijk groot gelijk dat je even controleert of het aan de wettelijke eisen voldoet, maar het zou erg slecht zijn als RTL daar geen rekening mee houdt...quote:Op zaterdag 14 april 2007 11:17 schreef Ared het volgende:
Nee, heksenjacht wordt het zeker niet. Als de reclames zo blijven als tijdens de GP van Maleisië hoor je mij er verder niet over.
Maar even controleren of iets wat bij duizenden mensen als bijzonder irritant wordt ervaren voldoet aan de wettelijke regels is toch geen heksenjacht?
hmm hmm.. net na het binnenrijden van parc fermee meteen al..quote:Op zondag 15 april 2007 18:11 schreef Astroquicky het volgende:
6 inclusief podium ceremonie zeker?
Klopt.. de manier waarop Olav het zei.. vooral bij de eerste SCquote:Op zondag 15 april 2007 17:44 schreef Ared het volgende:
huh? ik ben zelf maar tot 5 blokken gekomen, waarvan de 1e tijdens de safety car, dus die was wel erg goed getimed. Ik heb ze opgeschreven met nog 56, 46, 32, 25 en 12 te gaan. Welke heb ik gemist? En hij zei het er dit keer niet bij, maar volgens mij waren ze allemaal weer tussen de 2:12 en 2:17?
Echt waar??? *niet gehoord*quote:Op zondag 15 april 2007 19:33 schreef CSI_MIAMI het volgende:
[..]
Klopt.. de manier waarop Olav het zei.. vooral bij de eerste SC
"laten we er maar uitgaan.. hebben we het tenminste al gehad.."
Zegt wel genoeg![]()
5 en net als vorige race 1 vlak na de finish. Die 5 samen 10 min 45. 11,3% van de tijd. Zelfs nog iets minder dan vorige week. Ik vind het acceptabel, al heb ik er liever 4. Belspel? Ach ja het is irritant, maar wat mij betreft geen probleem. Je kan gewoon even wat anders doen. Van mij mogen ze het belspel qua duur verdubbelen in ruil voor geen reclame tijdens de race of zo. En de vermindering van reclame was toch ons doel? Ben benieuwd naar de kijkcijfers.quote:Op zondag 15 april 2007 17:44 schreef Ared het volgende:
huh? ik ben zelf maar tot 5 blokken gekomen, waarvan de 1e tijdens de safety car, dus die was wel erg goed getimed. Ik heb ze opgeschreven met nog 56, 46, 32, 25 en 12 te gaan. Welke heb ik gemist? En hij zei het er dit keer niet bij, maar volgens mij waren ze allemaal weer tussen de 2:12 en 2:17?
jah gelijk na de SC op de baan kwam. Kon niet anders dan denken dat ie misschien fok in de gate houdtquote:
Heb je ter vergelijking ook de kijkcijfers van dezelfde races vorig seizoen?quote:Op maandag 16 april 2007 09:17 schreef Ared het volgende:
slechts 514.000 kijkers gisteren, dat zijn er weer 70.000 minder dan Maleisie en 300.000 minder dan Australie (live+HH). 't Mooie weer speelt ze parten? Of zouden de Nederlandse "fans" zo geschrokken zijn van 't niveau van Spyker, dat ze 't meteen niet meer hoeven te zien?
Ik wil dat vergelijk eigenlijk wel eens zien namelijk. Maar doe geen moeite hoor.quote:Op maandag 16 april 2007 09:33 schreef Ared het volgende:
Niet bij de hand in ieder geval. Op kijkonderzoek.nl zijn de gegevens tot een week oud online beschikbaar, voor ouder moet je een verzoek indienen. Simpele verzoeken zijn gratis, maar ik weet niet of "alle F1 uitzendingen op SBS6 in 2006" nog onder simpele verzoeken valt. Ik kan het allicht proberen, maar de levertijd was vorige keer dat ik een verzoek deed bijna twee weken, dus hou je adem niet in.
Dat zeg ikquote:Op maandag 16 april 2007 09:55 schreef Ared het volgende:
nou, het is geen moeite om ff zo'n formulier in te vullen, maar als ze het niet als "eenvoudig" verzoek zien is de minimumprijs ¤ 495,- En dát is me wel net ff te veel moeite.![]()
Ik weet niet of de kijkcijfers van gisteren een realistisch beeld geven, maar ik denk wel dat er kijkers zijn afgehaakt, mede door reclames. Het mooie weer en het feit dat ook nog eens Parijs-Roubaix tegelijkertijd was zal vast invloed gehad hebben gisteren. Ik meen dat de kijkcijfers bij SBS rond de 700-800.000 zaten en toen Verstappen nog actief was lagen ze regelmatig >1 miljoen.quote:Op maandag 16 april 2007 09:17 schreef Ared het volgende:
slechts 514.000 kijkers gisteren, dat zijn er weer 70.000 minder dan Maleisie en 300.000 minder dan Australie (live+HH). 't Mooie weer speelt ze parten? Of zouden de Nederlandse "fans" zo geschrokken zijn van 't niveau van Spyker, dat ze 't meteen niet meer hoeven te zien?
Volgens Ecclestone nemen de kijkcijfers wereldwijd toe, alleen in Duitsland niet. Daar zou 17% daling zijn.quote:Op maandag 16 april 2007 14:58 schreef HPoi het volgende:
En M. Schumacher doet niet meer mee.
iig in Duitsland 1 miljoen minder kijkers.quote:Op maandag 16 april 2007 15:02 schreef sanger het volgende:
[..]
Volgens Ecclestone nemen de kijkcijfers wereldwijd toe, alleen in Duitsland niet. Daar zou 17% daling zijn.
Vind ik niet gekquote:Op maandag 16 april 2007 15:38 schreef HPoi het volgende:
[..]
iig in Duitsland 1 miljoen minder kijkers.
quote:Op donderdag 13 september 2007 12:03 schreef sanger het volgende:
Jan was druk, of moest eerst kijken wat F1 is
Goh dan pis jij veel!quote:Op donderdag 29 maart 2007 19:55 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik erger me er niet zo aan. Zo heb ik even tijd om naar de wc te gaan of wat drinken te pakken ofzo. En je ziet de race toch gewoon in het kleine scherm? Ik bedoel, zoveel gebeurt er niet in die tijd, behalve dat ze gewoon doorrijden. En Olav kan ik ook wel missen voor dat minuutje. Bovendien blijft ie zelf zo scherper, hij zei laatst dat hij in de reclame altijd even een adempauze neemt, en volgens mij heeft ie die wel nodig
.
Misschien dat ze één of twee blokken zullen schrappen, en dat zal ik zeker niet erg vinden.
spuit 11quote:Op donderdag 13 september 2007 15:19 schreef iLeon het volgende:
Ik ondersteun die petitie niet! Zap je maar naar een andere zender via de schotel pauper.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |