abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 maart 2007 @ 19:44:16 #1
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_47803281
Hier verder:

Laatste post vorig topic
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 19:42 schreef sanger het volgende:
Overigens stom dat ik er nu pas aan denk.

Was het geen idee geweest de petitie, onder mediabelangstelling, met zoveel mogelijk ondertekenaars naar RTL te brengen?
En naturlijk de petitie!

http://www.ipetitions.com/petition/reclamertlgp/

[ Bericht 15% gewijzigd door sanger op 30-03-2007 09:06:30 ]
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 29 maart 2007 @ 19:50:19 #2
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_47803525
RTL zal toch aan het geld denken, denk ik
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  donderdag 29 maart 2007 @ 19:50:49 #3
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_47803542
Ik hoop dat RTL zich er niets van aan trekt.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_47803558
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 19:50 schreef borisz het volgende:
RTL zal toch aan het geld denken, denk ik
Ik verwacht ook niets anders dan dat...
.
  donderdag 29 maart 2007 @ 19:52:40 #5
65960 sanger
pi_47803620
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 19:50 schreef Fir3fly het volgende:
Dus jij hoopt dat de reclames blijven?
  donderdag 29 maart 2007 @ 19:55:46 #6
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_47803718
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 19:52 schreef sanger het volgende:

[..]

Dus jij hoopt dat de reclames blijven?
Ik erger me er niet zo aan. Zo heb ik even tijd om naar de wc te gaan of wat drinken te pakken ofzo. En je ziet de race toch gewoon in het kleine scherm? Ik bedoel, zoveel gebeurt er niet in die tijd, behalve dat ze gewoon doorrijden . En Olav kan ik ook wel missen voor dat minuutje. Bovendien blijft ie zelf zo scherper, hij zei laatst dat hij in de reclame altijd even een adempauze neemt, en volgens mij heeft ie die wel nodig .

Misschien dat ze één of twee blokken zullen schrappen, en dat zal ik zeker niet erg vinden.
  donderdag 29 maart 2007 @ 20:00:17 #7
65960 sanger
pi_47803911
Ik vraag me af waarom RTL niet gewoon hetzelfde concept als SBSvolgt, de reclame in voorprogramma.

Dan heb je namelijk zelf de keuze of je en plaspauze neemt ipv dat ie wordt opgedrongen.
  donderdag 29 maart 2007 @ 20:01:06 #8
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_47803931
Omdat ze geld willen verdienen. Dat lijkt me wel duidelijk, of niet?
pi_47803984
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 20:00 schreef sanger het volgende:
Ik vraag me af waarom RTL niet gewoon hetzelfde concept als SBSvolgt, de reclame in voorprogramma.

Dan heb je namelijk zelf de keuze of je en plaspauze neemt ipv dat ie wordt opgedrongen.
RTL gooit er reclame tussendoor omdat ze het MOGEN. SBS mocht dat niet, anders hadden ze dat heus ook wel gedaan.
.
pi_47804049
Maar heeft SBS nou flink verlies gemaakt met de F1 of niet?

Als SBS quite kan spelen zonder reclames tussen de race door, dan moet RTL dat toch ook gewoon kunnen?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_47804099
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 20:04 schreef vosss het volgende:

Als SBS quite kan spelen zonder reclames tussen de race door, dan moet RTL dat toch ook gewoon kunnen?
Ik heb nooit berichten gezien over het al dan niet 'quite spelen' van SBS, jij wel?
.
  donderdag 29 maart 2007 @ 20:14:07 #12
65960 sanger
pi_47804372
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 20:02 schreef Tackleberry het volgende:

[..]

RTL gooit er reclame tussendoor omdat ze het MOGEN. SBS mocht dat niet, anders hadden ze dat heus ook wel gedaan.
Tuurlijk snap ik de insteek wel RTL is gewoon een bedrijf, dat winst wilt maken.

Maar begrijpen doe ik het niet. Sowieso niet dat RTL in NL, als NL bedrijf, met Luxemburgse licensie mag uitzenden, maar dat terzijde. Maar de fans moeten kijken, hoe minder kijkers hoe minder reclame inkomsten.
  donderdag 29 maart 2007 @ 20:14:38 #13
65960 sanger
pi_47804397
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 20:06 schreef Tackleberry het volgende:

[..]

Ik heb nooit berichten gezien over het al dan niet 'quite spelen' van SBS, jij wel?
Niet bekend inderdaad.
  donderdag 29 maart 2007 @ 20:20:00 #14
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_47804615
quote:
Misschien wel. Maar als ze winst kunnen maken zullen ze dat vooral doen. Commercie, weet je wel.
pi_47804726
quote:
Ja. Meer zeg ik niet.
  donderdag 29 maart 2007 @ 20:34:40 #16
65960 sanger
pi_47805160
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 20:22 schreef Radegast het volgende:

[..]

Ja. Meer zeg ik niet.
Bron?
  donderdag 29 maart 2007 @ 21:07:46 #17
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_47806409
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 20:22 schreef Radegast het volgende:

[..]

Ja. Meer zeg ik niet.
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_47807195
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 20:34 schreef sanger het volgende:

[..]

Bron?
Hoorde het van iemand die af en toe met Lex Muller sprak tijdens die uitzendingen op SBS. Niet heel betrouwbaar dus.
pi_47808423
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 19:50 schreef Fir3fly het volgende:
pi_47810838
tevens in een interview op zappen.blog.nl:
"Hij [Muller] zegt ook dat SBS de laatste tijd moest toeleggen op de drie sporten [voetbal, F1 en darts], en dat de Talpa en RTL dan ook verlies zullen lijden op hun aanwinsten." bron

Wat is de laatste tijd? De GP's van China, Japan en Brazilië? Een jaar? En niet vergeten dat als het een groot verlies was, dat de opmerking waarschijnlijk wat genuanceerd is voor de pers. Doet in ieder geval vermoeden dat het winstgevend begon.

Maar goed, de rechten worden (als ik het me goed herinner) per land per opbod verkocht. Uiteindelijk bepaalt de zender dus zelf hoeveel ze bereid zijn er voor te betalen, en hoeveel er terugverdiend moet worden. Als RTL per sé SBS wilde aftroeven, hebben ze geschat hoeveel RTL ermee kan verdienen en hoeveel SBS ermee kan verdienen, en hebben ze iets boven het break-even-point van SBS geboden.

Als ik de inkoopbrochure van RTL goed begrepen heb, kost een 30-secondenspotje ongeveer 1200 euro in maart in het RTL GP pakket. Lijkt me aan de lage kant (gemiddelde spotprijs per 30 seconden is volgens SPOT 3000 euro), maar goed. Als al het andere gelijk is (reclame op internet, titelsponsor etc) verdient RTL 38.400 euro per race meer dan SBS, alleen al omdat ze tijdens de race reclame mogen uitzenden. Keer zeventien races, is zes ton. Damn, ik kan me niet voorstellen dat al die fucking reclame gedurende het hele fucking jaar maar zes ton extra omzet oplevert. Omzet, niet eens winst! Wie rekent me even na? Hier staan de marktindex en de netto basis prijs.

Wat me ook zorgen baart is dat de eerste reclameblokken die je kunt kopen pas weer in mei zijn... zou dan echt alles daarvoor uit uitverkocht zijn?
pi_47811940
als het maar 6 ton is hadden ze voor dat bedrag beter Stapel eruit kunnen laten

Denk trouwens dat de adverteerders ook niet blij zijn als er nu nog minder mensen naar gaan kijken. Want eerlijk is eerlijk, toen Verstappen actief was waren de kijkcijfers een stuk hoger, en nu zullen ze nog wel een stuk gaan dalen, misschien dat er dan wat gebeurt.
pi_47812434
ah, ik zie het al, volgens mij is die netto basisprijs per GRP. Aangezien RTL GP minstens 10 GRP's heeft, zou de prijs per spot van 30 seconden al snel 10x zo veel zijn. En ik heb alleen naar maart gekeken, terwijl het seizoen van maart tot en met oktober loopt. Totaal kom ik dan op ¤ 14.121,86 per spot van dertig seconden, ¤ 451.899,65 per race en op ¤ 7.682.293,97 per jaar wat RTL gemiddeld meer kan verdienen dan SBS.

Dat klopt beter met m'n verwachtingen, qua bedragen die er omgaan in de sport.
  donderdag 29 maart 2007 @ 23:51:16 #23
173315 Astroquicky
http://tijl.kindt.me
pi_47813347
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 19:44 schreef sanger het volgende:
Hier verder:
Laatste post vorig topic
Misschien nog even de link naar de petitie eraan toevoegen?

Als alles tot mei inderdaad al vastligt, dan wordt het vast dramatisch als we tot dan moeten wachten op verbetering :-S. Nu... ze kunnen wel al meer contreren in langere blokken die verder van elkaar liggen. Maar goed...
pi_47814514
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 23:51 schreef Astroquicky het volgende:

[..]

Misschien nog even de link naar de petitie eraan toevoegen?

Als alles tot mei inderdaad al vastligt, dan wordt het vast dramatisch als we tot dan moeten wachten op verbetering :-S. Nu... ze kunnen wel al meer contreren in langere blokken die verder van elkaar liggen. Maar goed...
Dat zou voor mij al een hele verbetering zijn 2 of 3 "lange" blokken erger ik me minder aan dat om de paar min een beetje reclame dan heb ik echt het idee dat ik reclame met een beetje F1 aan het kijken ben.
Niet 1, niet 2, niet 3 maar 4 Regenbogen!
pi_47816206
quote:
Totaal kom ik dan op ¤ 14.121,86 per spot van dertig seconden
En dan vraag je je toch echt af (ik tenminste) wat een bedrijf dan in godesnaam voor zoveel geld reclame voor producten als afwasmiddel en nachtcreme en weet ik veel wat voor wijvenkutzooi allemaal tussen de F1 door laat uitzenden!?>!?

95% van de kijkers zijn kerels! Kerels willen geen reclame over wasverzachter zien! Kerels willen godverdomme reclames zien over dikke auto's en bier en tieten ja!!!!! !!!!!
vosss is de naam,
pi_47816311
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 00:54 schreef vosss het volgende:

[..]

En dan vraag je je toch echt af (ik tenminste) wat een bedrijf dan in godesnaam voor zoveel geld reclame voor producten als afwasmiddel en nachtcreme en weet ik veel wat voor wijvenkutzooi allemaal tussen de F1 door laat uitzenden!?>!?

95% van de kijkers zijn kerels! Kerels willen geen reclame over wasverzachter zien! Kerels willen godverdomme reclames zien over dikke auto's en bier en tieten ja!!!!! !!!!!
Kerels willen gewoon formule 1 zien
pi_47816426
Kijk dan gewoon naar Sporza.
pi_47817197
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 00:57 schreef CSI_MIAMI het volgende:

[..]

Kerels willen gewoon formule 1 zien
Ja uiteraard, maar áls er dan echt reclame tussendoor moet, doe dan reclame van mooie auto's (en nee, dan bedoel ik dus niet reclame's van "shake-that-booty-crap-renault-rommel-waar-je-je-van-af-vraagt-wat-een-merk-met-een-dergelijke-suffe-uitstraling-in-godsnaam-in-de-F1-te-zoeken-heeft") er tussendoor.

En wat mooie dames ofzo
vosss is de naam,
  vrijdag 30 maart 2007 @ 02:23:34 #29
173315 Astroquicky
pi_47817871
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 01:37 schreef vosss het volgende:
shake-that-booty-crap-renault-rommel-waar-je-je-van-af-vraagt-wat-een-merk-met-een-dergelijke-suffe-uitstraling-in-godsnaam-in-de-F1-te-zoeken-heeft
Misschien omdat Renault dat imago wat wil opkrikken?
pi_47822747
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 00:54 schreef vosss het volgende:
ik weet niet welke race jij hebt zitten kijken, maar hier is een lijstje met merken waarvoor tijdens de race reclame is gemaakt:
Axe
DHL
Fiat
Film1/Sport1
Friese Vlag
ING
Interpolis
JVC
Kelloggs
Kia
Klene
Manpower
Mentos
Monsterboard
NTI
Oral B
Pearl
Peugeot
Prodent
Renault
Windows Vista

Ok, ik geef toe, dingen als Prodent, Oral B en Fiat zijn niet echt mannenproducten, maar om nou te zeggen dat het "wijvenkutzooi" is... Ik hoop dat jij toch ook af en toe je tanden poetst
pi_47822939
vanmorgen trouwens antwoord van Ministerie van Algemene Zaken (Balkenende) gehad. Of beter gezegd: twee antwoorden gehad.
Op de dezelfde dag krijg ik een ontvangstbevestiging binnen ("...streven wij naar een behandelingstermijn van drie tot zes weken") en het bericht dat de brief is doorgestuurd naar Ministerie van OCW (portefuille Media), waar we dus zelf ook al een brief naar toe hadden gestuurd.

Grijs I wil 750 miljoen besparen deze kabinetsperiode? Ik heb nog wel een suggestie.
  vrijdag 30 maart 2007 @ 14:48:10 #32
173315 Astroquicky
pi_47831069
Heh, ik ben benieuwd. Ik werd trouwens net terug door Radio 1 gebeld. Volgende week (dinsdag wellicht) zouden ze tijdens MM-magazine wat doen rond het nieuwe RTL GP Magazine blad en ze vroegen mij of ik dan eventueel ook nog wat wilde vertellen/reageren. Ik heb daar uiteraard positief op geantwoord .
pi_47832280
RTL naar de klote.
pi_47832370
Dat blad wil ik btw wel hebben. Schijnt nogal wat te zijn.
pi_47835039
Ach, bladen... ik ben er lang zelf op geabonneerd geweest (Formule 1 en Race Report), maar uiteindelijk betaal je voor die bladen twee of drie keer zo veel als voor een abonnement op Autosport.com, krijg je ouder en minder goed nieuws, de helft van die bladen is reclame, en de foto's kun je niet als wallpaper voor je desktop gebruiken. Ik weet dat er mensen zijn die het leuk vinden om stapels oud papier te sparen, maar ik vond het op een gegeven moment toch een dure en nogal overbodige milieubelasting.
pi_47835280
Ja, maar deze verschijnt maar 6X per jaar.
pi_47836297
nog ouder nieuws
  vrijdag 30 maart 2007 @ 17:14:07 #38
173315 Astroquicky
pi_47836397
Ik ben zelf ook een tijd geabonneerd geweest op RaceReport en Formule 1 maar ik vond het op de duur ook niet zo interessant meer... Tegenwoordig kan je online zo veel vinden, en je bent veel sneller up to date dan via die bladen. Lang leve RSS en feed readers .
pi_47839156
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 16:35 schreef Ared het volgende:
Ach, bladen... ik ben er lang zelf op geabonneerd geweest (Formule 1 en Race Report), maar uiteindelijk betaal je voor die bladen twee of drie keer zo veel als voor een abonnement op Autosport.com, krijg je ouder en minder goed nieuws, de helft van die bladen is reclame, en de foto's kun je niet als wallpaper voor je desktop gebruiken. Ik weet dat er mensen zijn die het leuk vinden om stapels oud papier te sparen, maar ik vond het op een gegeven moment toch een dure en nogal overbodige milieubelasting.
Ik heb dit jaar mijn abonnement op Formule 1 Race Report opgezegd, ook omdat het nieuws oud was, maar vooral omdat ik het bijna nooit 'echt' las. Alleen tijdens vakanties las ik het aandachtig. Voor die paar keer koop ik het blad wel los.

Verder ging de kwaliteit van het blad (vooral van het papier zélf) de laatste tijd, zelfs al voor de 'samensmelting' duidelijk achteruit.
.
pi_47851258
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 16:41 schreef CSI_MIAMI het volgende:
Beetje spijtig.. zelfs Taco of ik hadden eerder initiatief nemer kunnen zijn als ze Tijl of Ed niet hadden willen noemen
Misschien zijn de eerste 100 mensen die de petitie hebben getekend wel meteen initiatiefnemers?

OT:
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 19:55 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ik erger me er niet zo aan. Zo heb ik even tijd om naar de wc te gaan of wat drinken te pakken ofzo. En je ziet de race toch gewoon in het kleine scherm? Ik bedoel, zoveel gebeurt er niet in die tijd, behalve dat ze gewoon doorrijden . En Olav kan ik ook wel missen voor dat minuutje. Bovendien blijft ie zelf zo scherper, hij zei laatst dat hij in de reclame altijd even een adempauze neemt, en volgens mij heeft ie die wel nodig .

Misschien dat ze één of twee blokken zullen schrappen, en dat zal ik zeker niet erg vinden.
Hoe lang duurt het volgens jou, wanneer een F1-auto die op topsnelheid rondrijdt, de bocht uitvliegt en vol de bandenstapels in knalt? Een actie op de baan is ook een kwestie van enkele secondes...

F1 is te snel voor reclames tijdens de race!
pi_47851818
sweeeeeet:
quote:
Dear Mr Kooij

Thank you for your letter of 23rd March 2007.

Mr Ecclestone said he is very sorry for the disruptions caused during the broadcasting of the Australian Grand Prix by RTL. He said it is out of our control but we have spoken to them about it.

I hope this reassures you.

Kind regards

Lucy Hibberd
PA to Bernie Ecclestone
Meer had ik ook niet verwacht, wel veel minder.

Dat ze de tijd hebben genomen om RTL erover aan te spreken
pi_47852000
jah dat hebben ze ook echt gedaan
web-log
Vengeance is mine.
I will repay.
pi_47852636
*zucht*
Zeker Wag the Dog nooit gezien? Het maakt niet uit of ze het gedaan hebben of niet. Ze zeggen dat ze het gedaan hebben, en als dat statement in de media terecht komt (bijvoorbeeld op Radio 1 komende dinsdag), weet iedereen die het leest of hoort, dat het zo is.

Kan RTL wel zeggen dat het niet zo is, maar wij hebben het op papier van wel. Komen die lullo's van RTL weer als leugenaars in de media.
  zaterdag 31 maart 2007 @ 05:56:40 #44
173315 Astroquicky
pi_47853559
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 01:37 schreef Ared het volgende:
sweeeeeet:
[..]

Cool
pi_47854720
quote:
sweeeeeet:
[..]

Nice

Nog geen verdere reacties gehad?
  zaterdag 31 maart 2007 @ 10:23:47 #46
34586 kepler
No bounce, no play
pi_47854815
quote:
sweeeeeet:
[..]

The line is a dot to you!
pi_47854999
Ecclestone neemt gewoon RTL over!!!!!!!!!!
pi_47856079
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 10:16 schreef Taco15 het volgende:
Nog geen verdere reacties gehad?
vanmorgen een brief van Peugeot

pluspuntje dat ze de eerste zijn van de adverteerders die reageren

minpuntje dat de klantenbehandeling de brief in behandeling heeft genomen - daar was 'ie duidelijk niet aan geadresseerd, en iedere dwaas snapt dat klantbehandeling niets aan het reclamebeleid kan veranderen. Wat Peugeot aangaat zijn we dus volledig afhankelijk van de assertiviteit van de servicedesk - toch de directie even inlichten dat er 10.000 11.869 mensen geklaagd hebben over (onder andere) hun reclame, of de brief als één klacht in een archief donderen en één turfje zetten bij "boos op reclame"
  zaterdag 31 maart 2007 @ 18:08:01 #49
173315 Astroquicky
pi_47865408
Hmm... interesting... 'k Vind de reactie van Ecclestone nog het meest verrassend.
pi_47957006
Net een telefoontje gehad van Unilever (die reclame maakten voor Axe). Volgens de meneer aan de lijn is de brief "door heel veel mensen" op verschillende hiërarchische niveau's gezien, neemt het bedrijf de feedback van consumenten uiteraard heel erg serieus, en is de brief uiteindelijk bij de media afdeling beland, die hem mee zullen laten wegen bij toekomstige acties.

Tsja, beetje standaard reactie. Geen concrete toezegging dat ze contact met RTL gaan opnemen, maar als hij de waarheid sprak toch wel een sprankje hoop...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')