Inderdaad.quote:Op zondag 8 april 2007 22:22 schreef Ared het volgende:
zo, FOK! doet het weer, en dus maar meteen even de resultaten van deze uitzending neergooien:
- We hadden op RTL vandaag maar 5 blokken, van gemiddeld 2m13s (was 8 van 1m42s)
- de reclames begonnen in ronde 6, 13, 24, 33 en 43 van de 56, mooi gespreid dus
- Totale reclametijd was 11m05s, tegenover 13m39s vorige race
- de racetijd was langer, dus het percentage reclame is gedaald van 16% tot 12%
Wat wel tegenviel is dat ze niets aan het splitscreen gedaan hebben. Maar de actie
heeft dus absoluut effect gehad, en wat mij betreft was de kijkervaring vandaag een
stuk plezieriger.
We blijven het in de gaten houden, maar voor nu blij dat RTL iets met onze bezwaren heeft gedaan, en een applaus voor onszelf
![]()
Zoals ik al had aangegeven heb ik vandaag in België en dus op Sporza moeten kijken met de commentaar van die flapdrol Stefaan Lammens. Maar ik ben blij te horen dat de reclames bij RTL7 beter gespreid zijn!! Leuk dat de petitie resultaat heeft gehad. Het blijft vervelend natuurlijk, die reclame, en ik zag dat die beljuf er nog steeds was, maar goed... Tijdens de race is het alvast een stuk verbeterd ten opzichte van Australië.quote:Op zondag 8 april 2007 22:22 schreef Ared het volgende:
- We hadden op RTL vandaag maar 5 blokken, van gemiddeld 2m13s (was 8 van 1m42s)
- de reclames begonnen in ronde 6, 13, 24, 33 en 43 van de 56, mooi gespreid dus
- Totale reclametijd was 11m05s, tegenover 13m39s vorige race
- de racetijd was langer, dus het percentage reclame is gedaald van 16% tot 12%
Wat wel tegenviel is dat ze niets aan het splitscreen gedaan hebben. Maar de actie
heeft dus absoluut effect gehad, en wat mij betreft was de kijkervaring vandaag een
stuk plezieriger.
We blijven het in de gaten houden, maar voor nu blij dat RTL iets met onze bezwaren heeft gedaan, en een applaus voor onszelf
ik heb ook zitten tellen en ze hebben het keurig gedaanquote:Op zondag 8 april 2007 22:22 schreef Ared het volgende:
zo, FOK! doet het weer, en dus maar meteen even de resultaten van deze uitzending neergooien:
- We hadden op RTL vandaag maar 5 blokken, van gemiddeld 2m13s (was 8 van 1m42s)
- de reclames begonnen in ronde 6, 13, 24, 33 en 43 van de 56, mooi gespreid dus
- Totale reclametijd was 11m05s, tegenover 13m39s vorige race
- de racetijd was langer, dus het percentage reclame is gedaald van 16% tot 12%
Wat wel tegenviel is dat ze niets aan het splitscreen gedaan hebben. Maar de actie
heeft dus absoluut effect gehad, en wat mij betreft was de kijkervaring vandaag een
stuk plezieriger.
We blijven het in de gaten houden, maar voor nu blij dat RTL iets met onze bezwaren heeft gedaan, en een applaus voor onszelf
![]()
Beter is toch zonder reklame, dan maar Belgie of ORFquote:Op maandag 9 april 2007 04:02 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
[..]
Inderdaad een verbetering. Maar God dank voor de Belg. Tijdens de reclame zap ik lekker weg.
dat belspel kom je niet vanaf denk ik. Zolang dit voor de race is vind ik het prima, als dat een manier is om minder reclame tijdens de race uit te zendenquote:Op zondag 8 april 2007 23:28 schreef Astroquicky het volgende:
[..]
Zoals ik al had aangegeven heb ik vandaag in België en dus op Sporza moeten kijken met de commentaar van die flapdrol Stefaan Lammens. Maar ik ben blij te horen dat de reclames bij RTL7 beter gespreid zijn!! Leuk dat de petitie resultaat heeft gehad. Het blijft vervelend natuurlijk, die reclame, en ik zag dat die beljuf er nog steeds was, maar goed... Tijdens de race is het alvast een stuk verbeterd ten opzichte van Australië.
Hulde aan allen die zich ingezet hebben voor de petitie!![]()
PS: het was dus nu 5 blokken tijdens de race + eentje voor de podiumceremonie?
Zal ik ook blijven doen hoor. Maar het is in ieder geval al een stuk aangenamer dat ik niet meer zoals bij Australië een 30-tal keer moet zappen (16 keer effectief plus 14 keer om te kijken of de reclame al voorbij is :p).quote:Op maandag 9 april 2007 04:02 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
[..]
Inderdaad een verbetering. Maar God dank voor de Belg. Tijdens de reclame zap ik lekker weg.
Dank, en ook hulde aan jezelf!quote:Op zondag 8 april 2007 23:28 schreef Astroquicky het volgende:
Hulde aan allen die zich ingezet hebben voor de petitie!![]()
dank, maar die heb ik zelf ook al meegeschreven. Maar na een race waar we redelijk tevreden over zijn, gaan we de bedrijven natuurlijk niet lastig vallen. Overigens waren Unilever (AXE) en JVC naast de vaste sponsors ING en DHL de enige bedrijven die tijdens beide races tot nu toe te zien waren. Kan toeval zijn, of er kan een reden zijn die niets met onze actie te maken heeft, maar wel opvallend dat 90% van de merken waar vorige race reclame voor werd gemaakt, er nu niet meer bij zat.quote:Op maandag 9 april 2007 19:40 schreef Weekstrom het volgende:
@ Ared had ook zitten timen inderdaad, maar ben pas nu weer sinds FOK! up is in staat even rustig te kijken. Heb de adverteerders ook nog als je wilt.
Ik denk dat Bahrein aankomend weekend een goede graadmeter gaat worden..quote:Op dinsdag 10 april 2007 10:23 schreef Ared het volgende:
Overigens keken er zondag 584.000 mensen, dat zijn er 256.000 minder dan vorige race (totaal van live + herhaling). Dat is een verlies van dik 30%, maar zal ook met pasen ("verplicht" familiebezoek) en het weer ("verplicht" buiten spelen ipv tv kijken) te maken hebben, natuurlijk.
ik heb de hele race op sporza gekeken, hoewel ik wel de hh op rtl heb gezien. Ik dacht om rtl eens te boycotten. Blijkbaar heeft het wel wat effect gehad, gezien de daling in kijkcijfers!quote:Op dinsdag 10 april 2007 18:05 schreef jorienvdherik het volgende:
tijdens de reclame gewoon naar sporza zappen
misschien, maar de echte graadmeter voor kijkers komt pas aankomende weekend in Bahrein!quote:Op dinsdag 10 april 2007 18:16 schreef Sally het volgende:
[..]
ik heb de hele race op sporza gekeken, hoewel ik wel de hh op rtl heb gezien. Ik dacht om rtl eens te boycotten. Blijkbaar heeft het wel wat effect gehad, gezien de daling in kijkcijfers!
Denk ik ook ja. Om zelfde reden als Ared uitlegde. Ben wel benieuwd; Zijn er hier mensen die een kijk en luisteronderzoek kastje hebben of iemand kennen die dat heeft?quote:Op dinsdag 10 april 2007 23:09 schreef CSI_MIAMI het volgende:
[..]
misschien, maar de echte graadmeter voor kijkers komt pas aankomende weekend in Bahrein!![]()
Ondertekend door Joop Atsma, met een uitgeprinte handtekening.quote:Geachte blabla...
zeer begrijpelijk...
blablabla...
Als politieke partij kunnen wij hier echter weinig tegen doen. RTL7 overweegt momenteel een Nederlandse zender te worden.
blablabla...
Er is geen sprake van 'mazen in de wet'...
Wij raden u aan om uw klacht ook bij het Commissariaat voor de Media onder de aandacht te brengen...
met de hand ondertekend door minister Plasterk.quote:Geachte blabla...
blablabla...
In 1997 nam het Commissariaat voor de Media al het besluit dat RTL4 en 5 onder Nederlandse bevoegdheid vallen en dus een toestemming bij het Commissariaat aan moeten vragen. RTL Nederland heeft hiertegen jarenlang juridische procedures gevoerd die uiteindelijk hebben geleid tot een uitspraak van de Raad van State in 2003. Volgens de Raad van State had het Commissariaat voor de Media destijds terecht vastgesteld dat RTL4 en 5 onder Nederlands toezicht vallen. Luxemburg had echter als eerste een toestemming gegeven dus zouden twee lidstaten, Nederland en Luxemburg, de bevoegdheid hebben. Dat is in strijd met het Europese recht en om die reden heeft de Raad van State het besluit van het Commissariaat vernietigd.
De Nederlandse overheid streeft nu naar nauwere samenwerking met Luxemburg...
blablabla...
Europese richtlijn ... maximum ... 12 minuten reclame per uur. De RTL-zenders moeten zich hieraan houden...
blablabla
Blespelletjes worden gezien als promotionele kansspelen. Iedereen die promotionele kansspelen in Nederland aanbiedt, dus ook de op Nederland gerichte RTL-zenders, dienen zich daaraan te houden. blablabla... klacht indienen bij het Projectbureau Kansspelen van het Ministerie van Justitie.
Heeft de deelnemer een overwegende invloed? Nee, het antwoord wordt door de presentatrice weggegeven, dus hoeveel kennis de kijkers hebben is niet relevant. Er valt redelijk aan te nemen dat er dermate veel mensen het goede antwoord inzenden, dat er geloot moet worden. Daardoor valt dit belspelletje onder deze gedragscode.quote:Preambule
1. Ingevolge de Wet op de kansspelen is het verboden gelegenheid te geven om mee te dingen
naar prijzen of premies, indien de aanwijzing der winnaars geschiedt door enige kansbepaling
waarop de deelnemers in het algemeen geen overwegende invloed kunnen uitoefenen, tenzij
daarvoor vergunning is verleend.
Wat is het product? Het is niet duidelijk wat er precies gepromoot wordt, en daarmee neigt het naar een zelfstandige activiteit.quote:4. Promotionele kansspelen mogen uitsluitend ter promotie van een product, dienst of
organisatie dienen en mogen niet als een zelfstandige activiteit worden aangeboden.
Wow, bij letter van de wet vastleggen dat de geest van de wet ook toegepast dient te worden. Goed om gebruik maken van mazen af te straffen.quote:5. De aanbieder verplicht zich ertoe een promotioneel kansspel met inachtneming van de
bepalingen van deze gedragscode te organiseren. Daarbij dient de code niet alleen naar de
letter, maar ook naar de geest te worden toegepast.
Omdat het niet duidelijk is wat er precies gepromoot wordt, is het lastig te beoordelen of RTL hieraan voldoet. Als het aangeprezen product de te winnen prijs is, kan het zo zijn dat er voor één product meerdere belspellen zijn, maar misschien valt het dan onder de maximaal dertien trekkingen. Als RTL of RTL GP het aangeprezen product zijn, zijn er óf meerdere spellen, óf te veel trekkingen (17 races dit jaar).quote:Artikel 2 Tijd en hoeveelheid
Een aanbieder biedt maximaal éénmaal per jaar per product, dienst of organisatie een promotioneel kansspel aan. Een promotioneel kansspel is tijdelijk van aard en omvat maximaal dertien trekkingen.
Voorbeeld 3:
Een bepaald televisieprogramma kan éénmaal per jaar met een promotioneel kansspel worden
gepromoot. Indien dit programma elke week wordt uitgezonden dan kan dertien maal één of meer
winnaars per uitzending worden aangewezen.
Sorry, let zelf nooit op. Wat zijn de totale kosten van deelname? Als het meer dan ¤ 0,60 is (bijvoorbeeld ¤ 0,50 pob, 3 berichten), hangen ze.quote:Artikel 3 Kosten
2. De aanbieder mag bij een deelnemer aan een promotioneel kansspel uitsluitend
communicatiekosten in rekening brengen tot ten hoogste ¤ 0,60 kosten per deelname.
Sowieso goed om RTL eens een overzicht van de prijswinnaars te vragen. Ik geef toe: ik let niet echt op tijdens de spelletjes. Wordt er aan het eind van de uitzending een winnaar bekend gemaakt? Volgens mij niet, tijdens de herhaling kun je gewoon weer meedoen, toch? Worden er ooit winnaars bekend gemaakt?quote:Artikel 4 Prijzen of premies
6. De aanbieder voorziet op verzoek van de deelnemer in een overzicht van uitgekeerde prijzen of
premies van het promotionele kansspel.
7. De resultaten van een trekking worden binnen drie maanden na beëindiging van het promotionele kansspel bekendgemaakt.
Algemene voorwaarden opvragen, en kijken of ze eraan voldoen.quote:Artikel 7 Algemene spelvoorwaarden
1. De aanbieder van een promotioneel kansspel stelt algemene spelvoorwaarden op.
2. De algemene spelvoorwaarden van een promotioneel kansspel bevatten ten minste de volgende gegevens: [lijst met voorwaarden]
Volgens mij is het zelfs 0,80 cent per gesprek!quote:Op vrijdag 13 april 2007 13:39 schreef Ared het volgende:
goed, de Code voor Promotionele Kansspelen even doorgenomen, en op zich zijn er wel wat puntjes om verder te onderzoeken:
[..]
Sorry, let zelf nooit op. Wat zijn de totale kosten van deelname? Als het meer dan ¤ 0,60 is (bijvoorbeeld ¤ 0,50 pob, 3 berichten), hangen ze.
[..]
Tijdens de hh is een andere opgave, dat was me vorige week wel opgevallenquote:Sowieso goed om RTL eens een overzicht van de prijswinnaars te vragen. Ik geef toe: ik let niet echt op tijdens de spelletjes. Wordt er aan het eind van de uitzending een winnaar bekend gemaakt? Volgens mij niet, tijdens de herhaling kun je gewoon weer meedoen, toch? Worden er ooit winnaars bekend gemaakt?
[..]
Zo kwam het over, omdat het zo'n lap tekst was, that's all. Je hebt natuurlijk groot gelijk dat je even controleert of het aan de wettelijke eisen voldoet, maar het zou erg slecht zijn als RTL daar geen rekening mee houdt...quote:Op zaterdag 14 april 2007 11:17 schreef Ared het volgende:
Nee, heksenjacht wordt het zeker niet. Als de reclames zo blijven als tijdens de GP van Maleisië hoor je mij er verder niet over.
Maar even controleren of iets wat bij duizenden mensen als bijzonder irritant wordt ervaren voldoet aan de wettelijke regels is toch geen heksenjacht?
hmm hmm.. net na het binnenrijden van parc fermee meteen al..quote:Op zondag 15 april 2007 18:11 schreef Astroquicky het volgende:
6 inclusief podium ceremonie zeker?
Klopt.. de manier waarop Olav het zei.. vooral bij de eerste SCquote:Op zondag 15 april 2007 17:44 schreef Ared het volgende:
huh? ik ben zelf maar tot 5 blokken gekomen, waarvan de 1e tijdens de safety car, dus die was wel erg goed getimed. Ik heb ze opgeschreven met nog 56, 46, 32, 25 en 12 te gaan. Welke heb ik gemist? En hij zei het er dit keer niet bij, maar volgens mij waren ze allemaal weer tussen de 2:12 en 2:17?
Echt waar??? *niet gehoord*quote:Op zondag 15 april 2007 19:33 schreef CSI_MIAMI het volgende:
[..]
Klopt.. de manier waarop Olav het zei.. vooral bij de eerste SC
"laten we er maar uitgaan.. hebben we het tenminste al gehad.."
Zegt wel genoeg![]()
5 en net als vorige race 1 vlak na de finish. Die 5 samen 10 min 45. 11,3% van de tijd. Zelfs nog iets minder dan vorige week. Ik vind het acceptabel, al heb ik er liever 4. Belspel? Ach ja het is irritant, maar wat mij betreft geen probleem. Je kan gewoon even wat anders doen. Van mij mogen ze het belspel qua duur verdubbelen in ruil voor geen reclame tijdens de race of zo. En de vermindering van reclame was toch ons doel? Ben benieuwd naar de kijkcijfers.quote:Op zondag 15 april 2007 17:44 schreef Ared het volgende:
huh? ik ben zelf maar tot 5 blokken gekomen, waarvan de 1e tijdens de safety car, dus die was wel erg goed getimed. Ik heb ze opgeschreven met nog 56, 46, 32, 25 en 12 te gaan. Welke heb ik gemist? En hij zei het er dit keer niet bij, maar volgens mij waren ze allemaal weer tussen de 2:12 en 2:17?
jah gelijk na de SC op de baan kwam. Kon niet anders dan denken dat ie misschien fok in de gate houdtquote:
Heb je ter vergelijking ook de kijkcijfers van dezelfde races vorig seizoen?quote:Op maandag 16 april 2007 09:17 schreef Ared het volgende:
slechts 514.000 kijkers gisteren, dat zijn er weer 70.000 minder dan Maleisie en 300.000 minder dan Australie (live+HH). 't Mooie weer speelt ze parten? Of zouden de Nederlandse "fans" zo geschrokken zijn van 't niveau van Spyker, dat ze 't meteen niet meer hoeven te zien?
Ik wil dat vergelijk eigenlijk wel eens zien namelijk. Maar doe geen moeite hoor.quote:Op maandag 16 april 2007 09:33 schreef Ared het volgende:
Niet bij de hand in ieder geval. Op kijkonderzoek.nl zijn de gegevens tot een week oud online beschikbaar, voor ouder moet je een verzoek indienen. Simpele verzoeken zijn gratis, maar ik weet niet of "alle F1 uitzendingen op SBS6 in 2006" nog onder simpele verzoeken valt. Ik kan het allicht proberen, maar de levertijd was vorige keer dat ik een verzoek deed bijna twee weken, dus hou je adem niet in.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |