Bij een provincieclubje als PSV waarmee hij in zijn laatste seizoen de halve finale van de CL haalde.quote:Op vrijdag 6 april 2007 08:08 schreef Flashwin het volgende:
Bij een provincieclubje als PSV kan hij wel de grote man zijn, op het hoogste niveau is wel gebleken hoe zeer hij tekort komt
quote:Ruud van Nistelrooy denkt nog aan Oran je
7/4/2007 14:15
In een interview met De Telegraaf zegt Ruud van Nistelrooy dat hij nog steeds een belangrijke rol kan vervullen in het Nederlands elftal.
In de discussie over bondscoach Marco van Basten kiest Van Nistelrooy zorgvuldig zijn woorden. 'Van Basten is hier geweest om in de eerste plaats het verleden af te sluiten, zoals zijn kritiek op mij in het openbaar en de twijfels die er waren gerezen. Vond ik een goed idee.'
'Maar ik wilde ook graag iets horen met betrekking tot de toekomst. Garanties kan ik niet geven, zei hij. Ik doe dit lang genoeg om te weten dat een coach dat inderdaad niet kan. Ik eis ook geen basisplaats, ik hoef niks. Ik wilde gewoon horen dat hij het weer zag zitten, dat de samenwerking weer tot iets zou kunnen leiden. Dan garandeer je toch niks?'
'Ik denk dat ik nog steeds een belangrijke rol kan vervullen in de jeugdige selectie. Ik draai al jaren mee. Ik heb Van Basten nog een keer gebeld en gezegd: ik wil voelen en merken dat het goed is. Anders begin ik er niet aan. Met Van Basten kun je die gesprekken wel voeren. Als je weet dat iemand keihard is, neem je die moeite niet.'
'In tegenstelling tot wat veel mensen denken, is Van Basten niet hard. Ik vind hem wel rigoureus. Ik had dat goede gevoel gewoon nodig, want ik zag wat er met Mark van Bommel gebeurde. Twee keer weggeweest en teruggekomen. Het heeft nooit meer gewerkt.'
Inderdaad:quote:
quote:Op zondag 8 april 2007 23:26 schreef DRD het volgende:
Zojuist voor het eerst in lange tijd weer de vijftig minuten van Studio Voetbal volledig uitgezeten, zonder zappen en zonder andere dingen te doen.
Onze bondscoach en af en toe mijn grootste vijand was te gast en gaf uitleg over het Nederlands elftal van de laatste 3 jaar. En dat was toch best wel boeiend, want ik denk dat ik achter het probleem van Marco gekomen ben. Dat hij onervaren is werkt niet mee, dat hij een te hoog verwachtingspatroon heeft gewekt was dom en dat hij het WK als oefening voor het EK beschouwde onbegrijpelijk.
Maar zijn probleem is zijn visie (want die heeft hij wel degelijk). Hij gelooft erin dat je als ploeg met een bepaald soort voetbal het je tegenstander moeilijk kan maken. Daar heeft ie ook gelijk in.
Hij kiest daarbij voor een 4-3-3 systeem. Daar is in princiepe ook niets mis mee. Vleugelaanvallen zijn lastig te verdedigen en het is een moeilijk te verdedigen systeem. Bij alle 11 de posities van het 4-3-3 systeem heeft hij een bepaald beeld en bepaalde taken die erbij horen. En dat verteld hij ook aan de spelers. Ze weten wat hij van ze verwacht, nog steeds niets mis mee. Vervolgens gaat hij kijken welke spelers er op die posities passen en die taken kunnen uitvoeren. Als hij die spelers zou vinden, zou er niets aan de hand zijn. Echter zijn er nu niet de spelers voor die KUNNEN brengen wat hij verwacht in het systeem dat hij wil.
En dan komt zijn probleem: Hij is eigenwijs en houd ten koste van alles vast aan zijn visie. En dan struikel ik niet eens over 4-3-3, maar over hoe HIJ wil dat spelers dat invullen. Na de eerste 2 jaar (op het WK) is gebleken dat er geen spelers zijn die goed kunnen invullen wat hij voor ogen heeft. Vervolgens had hij in actie moeten komen. Dat heeft ie nagelaten. Hij houdt vast aan zijn denkbeeld, terwijl meerdere malen bewezen is dat het Nederlands elftal niet kan uitvoeren wat hij wil.
In mijn optiek kan hij twee paden bewandelen richting verbetering:
1) met de beschikbare spelers kijken hoe die wel kunnen functioneren.
2) zijn eisen aan zijn denkbeeld bijstellen en vervolgens hetzelfde proces weer doorlopen.
Marco van Basten kiest echter voor optie 3, wat geen optie is, namelijk stug volhouden. Mocht het Nederlands elftal namelijk zometeen goed functioneren op het EK, dan is dit dankzij de SPELERS, die toch kunnen brengen wat de coach vraagt. Dit is onwaarschijnlijk, omdat Van Basten geen coach is die ze dat bij kan brengen "omdat hij ze zo weinig ziet".
Kortom: Oranje bevind zich in een situatie waarin geen zicht in op verbetering. En dus is ontslag volledig te rechtvaardigen, ook al zijn de prestaties uitstekend.
Ik ook, mijn god wat heeft die evnt een oogkleppen opquote:Op zondag 8 april 2007 23:53 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik heb echt met kromgetrokken tenen zitten kijken en luisteren naar Bassie.
Die Kessler is wel zo'n akelige bobo. Ik greins nog steeds als ik terugdenk hoe Hugo Borst het belachelijk vond dat z'n vrouw een plaats kreeg bij het wk en hij haar toen maar niet meenamquote:Op maandag 9 april 2007 02:11 schreef Braziliansoccer het volgende:
ja wie niet.. oh ja kesler en van basten niet....
Nou hij viel wel degelijk een paar keer lelijk door de mand, onder andere bij Landzaat of dat nu einde verhaal is in Oranje: "nee Danny is een goede jongen...eh een goede voetballer"quote:Op maandag 9 april 2007 09:05 schreef Haaglander het volgende:
Van Basten heeft zich uitstekend verdedigd. Ik was diep onder de indruk van hem. Hij bleef kalm en rustig, ik houd daarvan. Hugo Borst werd juist vernederd en ontmaskerd als charlatan, omdat hij alleen maar met onzin, leugens en laster op de proppen kwam.
Eigenlijk had Borst had weinig in te brengen op Van Basten's "Je liegt Hugo, je liegt". Dat was nog eens een ontspannen interview.
Haaglander kun je niet serieus nemen met dit onderwerp, negeer 'm maar zoals de rest ook doetquote:Op maandag 9 april 2007 10:47 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Nou hij viel wel degelijk een paar keer lelijk door de mand, onder andere bij Landzaat of dat nu einde verhaal is in Oranje: "nee Danny is een goede jongen...eh een goede voetballer"
En daar draait het allemaal om bij Marco... hij moet gezellige, volgzame jongens hebben want hij staat niet open voor enige vorm van kritiek... Borst had ook echt wel gelijk dat ie een kliek van onervaren jaknikkers om zich heen heeft verzameld. En het feit dat ie niet eens wil nadenken om een ervaren man erbij te nemen zegt wel genoeg.
quote:
Imho een terechte analyse. Zijn conclusie was dan ook dat de spelers niet goed genoeg zijn. Dat klopt volgens zijn analyse ook wel, maar dat geldt dan met name voor het systeem dat-ie wil spelen. in een ander systeem zouden ze beeter tot hun recht kunnen komen. Alleen is MvB als coach weer niet goed genoeg om een ander werkzaam systeem te bedenken.quote:Op zondag 8 april 2007 23:26 schreef DRD het volgende:
Analyse.
quote:Van Basten: 'Leonardo en De Guzman zijn opties'
Stel: Leonardo wordt "voetbal-Nederlander", zou u hem dan oproepen? En Jonathan de Guzman? Wat vindt u van deze twee spelers?
Bondscoach Marco van Basten geeft exclusief antwoord op KNVB.NL.
Marco van Basten: ,,Voor ons is het natuurlijk prettig als we meer keuze hebben. Zowel Leonardo als De Guzman is een goede voetballer. En, ook belangrijk, het zijn allebei jongens die al vanaf vrij jonge leeftijd actief zijn in het Nederlands voetbal en dus bekend zijn met de Nederlandse (voetbal)cultuur. Het zijn zeker twee spelers die de kwaliteiten hebben om in aanmerking te kunnen komen voor het Nederlands elftal. Dus als ze "voetbal-Nederlander" zouden worden, dan zijn het zeker kandidaten die in aanmerking komen voor een uitnodiging van Oranje."
Ook een vraag aan de bondscoach? Mail naar bondscoach@knvb.nl en misschien wordt jouw vraag op maandag of vrijdag beantwoord!
Dwaas.quote:
Hij scoort wel altijd..betere optie dan Babelquote:Op donderdag 12 april 2007 11:33 schreef BliksemSchigt het volgende:
Seedorf zit bij de selectie, De Guzman en Hofs niet hoor.
En Makaay is echt nooit een optie hoor. Al 4 jaar niet meer.
Makaay 43 interlands, 6 goals.quote:Op donderdag 12 april 2007 13:49 schreef Grimm het volgende:
[..]
Hij scoort wel altijd..betere optie dan Babel
ik wil stats in gespeelde minutenquote:Op donderdag 12 april 2007 14:52 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Makaay 43 interlands, 6 goals.
Babel 14 interlands, 4 goals.
Dan doet Babel het toch heel wat beter lijkt me.
Geen zin om die op te zoekenquote:Op donderdag 12 april 2007 16:24 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ik wil stats in gespeelde minutenDan komt van Nistelrooij er ineens verbazend goed uit
Liever Van Nistelrooij en Huntelaar. Of van Nistelrooij en Kuijt. Of Kuijt en Huntelaar. We hebben Makaay helemaal niet nodig.quote:Op donderdag 12 april 2007 16:44 schreef endr0me het volgende:
Zet Makaay en Nistelrooij maar eens in 4-4-2 met daarachter van persie..
Robben hangeld op links en 2 controleurs.. moet jij es zien hoe NL dan voetbalt
Op dit moment zijn er misschien wel jongere voetballers, maar volgens mij heeft makaay nog nooit 90 minuten gespeeld.quote:Op donderdag 12 april 2007 16:48 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Liever Van Nistelrooij en Huntelaar. Of van Nistelrooij en Kuijt. Of Kuijt en Huntelaar. We hebben Makaay helemaal niet nodig.
van basten die 4-4-2 gaat spelen, geloof je nou echt?quote:Op donderdag 12 april 2007 16:44 schreef endr0me het volgende:
Zet Makaay en Nistelrooij maar eens in 4-4-2 met daarachter van persie..
Robben hangeld op links en 2 controleurs.. moet jij es zien hoe NL dan voetbalt
quote:Op donderdag 12 april 2007 22:58 schreef Barca het volgende:
Van Nistelrooij hoort niet in oranje. Doe maar Huntelaar en Babel.
Je bedoelt je moeder? Je zus? Je vrouw? Of je dochter?quote:Op vrijdag 13 april 2007 00:25 schreef Grimm het volgende:
[..]
![]()
ga n's snel terug naar die acrobaat van je
Grapjasquote:Op donderdag 12 april 2007 22:58 schreef Barca het volgende:
Van Nistelrooij hoort niet in oranje. Doe maar Huntelaar en Babel.
Ik vind dat Huntelaar ook niet bewezen heeft dat hij beter is dan Makaay. Scoren tegen Milano Koenders Erwin Lemmens of Henrice Drost is nog steeds heel wat anders dan scoren in de bundesliga. De enige 2 spitsen die al jaren veel scoren op het allerhoogste niveau en dat nog steeds doen zijn Makaay en v. Nistelrooij. Daar moet je je team omheen zetten, niet om een stel wisselvallige talenten.quote:Op donderdag 12 april 2007 17:06 schreef Grimm het volgende:
[..]
Op dit moment zijn er misschien wel jongere voetballers, maar volgens mij heeft makaay nog nooit 90 minuten gespeeld.
Makaay blijft een topspits, een stuk beter dan Babel (op dit moment nog) en zeker vennegoor of hesselink
Ga nou niet vaag dingen roepen, als je geen verstand van voetbal hebt ga dan naar Gc ofzoquote:Op vrijdag 13 april 2007 03:15 schreef Barca het volgende:
[..]
Je bedoelt je moeder? Je zus? Je vrouw? Of je dochter?
joh, het is al schandalig genoeg dat een josti als mathijsen als vaste kracht in Oranje wordt beschouwdquote:Op vrijdag 13 april 2007 21:57 schreef Barca het volgende:
Het wordt hoog tijd dat Mathijsen en Bouma worden gepasseerd!
Geef eens alternatieven dan.quote:Op vrijdag 13 april 2007 23:17 schreef Flashwin het volgende:
[..]
joh, het is al schandalig genoeg dat een josti als mathijsen als vaste kracht in Oranje wordt beschouwd
Inderdaad!quote:Op vrijdag 13 april 2007 23:17 schreef Flashwin het volgende:
[..]
joh, het is al schandalig genoeg dat een josti als mathijsen als vaste kracht in Oranje wordt beschouwd
Boulahrouz!quote:
Nee, jij hebt er verstand van. WHOEHAHAHAHAHA!!!quote:Op vrijdag 13 april 2007 22:56 schreef Grimm het volgende:
[..]
Ga nou niet vaag dingen roepen, als je geen verstand van voetbal hebt ga dan naar Gc ofzo
een team heeft vaak 4 verdedigers, en daarbij ook reserve spelers. In totaal heb je 8 verdedigers nodig. welke 7 zou je naast boula nemen?quote:
Bedankt. Hoef ik het niet meer te typenquote:Op zaterdag 14 april 2007 09:22 schreef Boomstam het volgende:
[..]
een team heeft vaak 4 verdedigers, en daarbij ook reserve spelers. In totaal heb je 8 verdedigers nodig. welke 7 zou je naast boula nemen?
Ga basketbal kijken ofzo WHOEHAHAHAHAHA!!!quote:Op zaterdag 14 april 2007 07:58 schreef Barca het volgende:
[..]
Nee, jij hebt er verstand van. WHOEHAHAHAHAHA!!!![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |