Op de poster staat dat ook...quote:Op zondag 1 april 2007 09:17 schreef koenimex het volgende:
Op de website staat trouwens dat ie in de VS 3 augustus gaat draaien, niet 17 augustus
Top!quote:Op woensdag 28 maart 2007 23:46 schreef biermeister het volgende:
ja ja het derde deel komt eraan met Matt Damon als Jason Bourne
hier alvast een trailer:
http://uk.movies.yahoo.com/features/bourne-ultimatum.html
In amerika komt hij iedergeval op 17 augustus uit, hier in nederland zal wel ergens in het najaar zijn
Ja vond ik ookquote:Op zondag 1 juli 2007 07:58 schreef Ash het volgende:
Ik vind dat shot mooi, als hij door die raam springt!![]()
Ik heb Identity en Supremacy (de boeken) net bij jou besteld om m'n geheugen weer even op te frissenquote:
Die was mij ook opgevallen, jaquote:Op zondag 1 juli 2007 07:58 schreef Ash het volgende:
Ik vind dat shot mooi, als hij door die raam springt!![]()
quote:Incredible, almost nonstop action, replaces the demands of plot, character, explanations, and downtime. That's not necessarily a bad thing, depending on your expectations.
Finally a movie for adults: Easily the most intelligent, mature, and exciting Hollywood picture this summer, boasting a shining turn from Matt Damon as the coolest (anti) hero around.
The perfect finale to a true trilogy ... the quality of the filmmaking makes it the strongest Bourne movie yet.
The third and purportedly final installment in the mountingly exciting series is a pounding, pulsating thriller that provides an almost constant adrenaline surge for nearly two hours.
It's a 114-minute chase film, dashing through streets and rooftops of any number of international urban sprawls with Matt Damon's redoubtable Jason Bourne hot on the trail of -- himself.
He doesn’t talk, eat or sleep and goes around the world on a fake passport and ten bucks! He beats a guy to death. It’s non-stop excitement.
The best movie of the summer and probably the best action movie of the year.
Canny dialogue, solid performances, and virtuoso editing and scoring make "The Bourne Ultimatum" a thrill ride you won't soon forget.
http://www.cinemablend.com/reviews/The-Bourne-Ultimatum-2452.htmlquote:Now Bourne is back for a third and final adventure in The Bourne Ultimatum, and nothing has changed even though nothing is the same. Get ready to have your ass blown out of the theater because once again Greengrass and Damon deliver on a movie packed with more “holy shit did that just happen” moments than you can shake a sub-machine gun at.
Greengrass hasn’t just topped the previous Bourne movies in every way, he’s raised the bar for the spy and action genres for years to come, and he’s done it in a movie without very little dialogue.
Verwacht niet dat de boeken ook maar iets met de films te maken hebben. Deel 1 gaat nog wel, maar vanaf deel 2 gaan de beide versies een totaal andere kant op.quote:Op maandag 30 juli 2007 14:01 schreef Oplaatbatterij het volgende:
Ik heb Identity en Supremacy (de boeken) net bij jou besteld om m'n geheugen weer even op te frissen
V.quote:Empire Review
Not long ago it would have been tricky to imagine Matt Damon, the twinkly-eyed lad from All The Pretty Horses, playing a convincing action star. But five years, three films and scores of broken bodies later, it’s now all but impossible to think of him as anything else. The moment Jason Bourne’s almost-corpse was dragged from the Mediterranean in Doug Liman’s Bourne Identity, it became clear that the traditional thriller formula had slipped into anachronism. With Bourne, audiences were presented with a sharper, smarter and altogether more relevant breed of action thriller. That Paul Greengrass managed to create a sequel even more intense and technically proficient was nothing short of a movie miracle. And to those who questioned whether he could pull off the same trick twice, this third film answers with a resounding yes.
Picking up immediately after the Moscow-set showdown in Supremacy (the previous film’s coda is dropped in later), Ultimatum is less a sequel than the climax of a single, larger tale — and like all good adventure stories, the real excitement has been saved for last, as Bourne has given up his attempts to hide from the government agency that created him, and instead seeks answers/vengeance for their, and his, past crimes, with the help of Paddy Considine’s reporter. An early standout sequence, where Bourne directs Considine’s jittery Simon Ross through a crowd of hostile agents in Waterloo station, is so dazzlingly executed that you’ll be forgiven for assuming the film has peaked just 20 minutes in. But from there Greengrass sets an unrelenting pace, maintaining a baseline of buzzing adrenaline.
We have not one, but two blistering car chases to ensure that Bourne’s reputation for metal-wrenching pursuit remains unchallenged — but a frenetic foot chase across the rooftops of Tangier overshadows both. Part free-runner, part force of nature, Bourne hurdles from building to building, tumbling through open windows, living rooms and lives before exploding into the series’ most impressive fight sequence to date (two words: hardback book).
Throughout the taut, 115-minute runtime, Tony Gilroy, Scott S. Burns and George Nolfi’s globe-trotting screenplay ripples with invention, taking Bourne from Russia to Madrid, Paris, Morocco and ultimately New York. Joan Allen makes a welcome return as CIA investigator Pamela Landy, this time joined by an enjoyably amoral David Strathairn as the shifty CIA suit du jour. Less well utilised, though, is Albert Finney, whose appearance as Treadstone’s Mengele is tragically brief. Likewise Julia Stiles, despite a more substantial role, ends up feeling slightly redundant, with a clumsy attempt to tie her past more closely to Bourne’s perhaps the script’s only bum note.
Damon, however, has grown into his character like a second skin. His boyish good looks have hardened and, as never before, he is every inch the trained killer Robert Ludlum imagined. Nondescript in a crowd, cool without the need for quips and deadlier than a dozen Ethan Hunts, his Jason Bourne is surely the most efficient killer Hollywood has ever produced. It’s fitting, though, that, in his swansong, he is also at his most human, grasping at fragmented memories and emphasizing the underlying vulnerability that makes his character so convincing. His search for the truth of himself takes on an almost spiritual dimension — a mission to save his soul — and the answer at the end of the chase is as devastating as it is uncompromising. Greengrass is just genetically incapable of cliché.
In a summer of disappointing threequels, Ultimatum stands proud testament to the fact that great ideas don’t have to thin over time. Greengrass has surpassed himself with a compelling, immersive thriller that’s as exciting an experience as cinema can provide. And while it looks regrettably unlikely that The Bourne Legacy will ever make it to the screen, the legacy of Bourne is not something that will be soon forgotten.
Verdict
The best blockbuster of the summer and the most accomplished thriller since, well, Supremacy. This is the payoff Bourne fans have been waiting for and the standard to which future blockbusters should be held.
De muziek onder de aftiteling bij Supremacy was ook errug vet. Moby - extreme ways.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 16:08 schreef Xrenity het volgende:
De soundtrack is ook weer dik trouwens
En al te krijgen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. maar daar bleef het bijPeople once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
Er zijn 4 boeken uitgekomen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 18:32 schreef Dos37 het volgende:
Zal mij benieuwen. De 2de film was best goed. Deze lijkt me nog beter, ik wist trouwens niet eens dat er nog een deel kwam.
link please.....quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 19:06 schreef grizegrijn het volgende:
Het vijfde boek komt dit jaar uit, maar is net als het vierde boek door iemand anders dan Ludlum geschreven.
Ik ga hem vanavond kijken als het fatsoenlijke kwaliteit is, deze film moet wel een beetje goed beeld hebben
Vind ik inderdaad ook, bij sommige films zit er meer dan een jaar tussen releses in verschillende landen. Als ik een film graag wil zien zoals deze, ga ik niet een maand langer wachten om hem in de bioscoop te kijken.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 00:48 schreef CrookedEye het volgende:
is der trouwens een logische reden waarom films en cd's vaak zo veel later hier uitkomen dan in de vs ik bedoel ik snap dat er vertaald en zo moet worden maar 13 september pas. dan vragen ze er haast om dat fans hier de film downloaden en later het geld niet betalen voor een ticket in de bios.
das inderdaad wel heel erg. Is het een dvd premiere of bioscoop premiere?quote:Op woensdag 8 augustus 2007 14:31 schreef -Menn0- het volgende:
Crank bijvoorbeeld is al bijna een jaar uit in Amerika hier duurt het nog een maand
Bioscoopquote:Op woensdag 8 augustus 2007 14:34 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
das inderdaad wel heel erg. Is het een dvd premiere of bioscoop premiere?
ringtone van het nummer van moby is inderdaad mooi vind ik zelfquote:Op woensdag 8 augustus 2007 22:12 schreef steeg het volgende:
Ik hoor regelmatig de ringtone bij mensen afgaan!
De doorsnee Hollywood film haalt maar de helft van de totale opbrengsten uit eigen land, bij de echte grote blockbusters komt zelfs vaak maar 1/3e uit de VS zelf.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 11:43 schreef Verloren_onschuld het volgende:
Recettes binnenhalen in eigen land is veel belangrijker dan in europe nog geld binnenhalen. Europa heeft geen prioriteit.
En dat verdient deze film niet? Vertel eens is die film goed?quote:Op zondag 12 augustus 2007 14:32 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
De doorsnee Hollywood film haalt maar de helft van de totale opbrengsten uit eigen land, bij de echte grote blockbusters komt zelfs vaak maar 1/3e uit de VS zelf.
De buitenlandse recette is dus minstens even belangrijk, zoniet belangrijker.
Uiteraard staat ook deze film ondertussen al in de IMDb top 250, net als zowat elke film die in 2007 is uitgekomen een tijdje in de lijst heeft gestaan.
Geen flauw idee, het was dan ook geen waarde-oordeel van de film, maar van de huidige relevantie van de IMDb top 250.quote:Op zondag 12 augustus 2007 16:14 schreef MikeLowrey het volgende:
[..]
En dat verdient deze film niet? Vertel eens is die film goed?![]()
feit is wel dat de films die het verdienen, ook hoog blijven staan. Ik kan me nog herinneren dat Batman Begins uitkwam, vet hoog cijfer had die film en kon me niet voorstellen, ging er heen en was toch vrij aardig! Dat cijfer wat het nu heeft verdient hij!quote:Op zondag 12 augustus 2007 16:41 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Geen flauw idee, het was dan ook geen waarde-oordeel van de film, maar van de huidige relevantie van de IMDb top 250.
Dat vind ik het systeem van moviemeter beter, daar worden films van de laatste 2 jaar nog niet in de toplijst opgenomen, daardoor vermijd je tijdelijke hypes of fanboy-invloed, na 2 jaar heeft zo'n film wel de rating die hij verdient.quote:Op maandag 13 augustus 2007 22:12 schreef Mikkie het volgende:
[..]
En dat is dus het probleem van tegenwoordig. Er komen steeds meer van die klapdeurjosti's op IMDb stemmen, en die denken zwart/wit, een 1 of een 10. Daardoor is die hele normering niet meer eerlijk en zwaar gedevalueerd.
alleen heb je op moviemeter echte josties zitten die alles bijzetten om een film die zij mooi vinden niet af te laten kraken door anderen. Zo sneu..quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 15:07 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dat vind ik het systeem van moviemeter beter, daar worden films van de laatste 2 jaar nog niet in de toplijst opgenomen, daardoor vermijd je tijdelijke hypes of fanboy-invloed, na 2 jaar heeft zo'n film wel de rating die hij verdient.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Prachtig Stukje!!!!![]()
[ Bericht 7% gewijzigd door SaintOfKillers op 15-08-2007 16:55:05 (Spoiler }:|) ]
quote:Op woensdag 15 augustus 2007 16:50 schreef Buakaw het volgende:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Prachtig Stukje!!!!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.maar ja de film kijk ik wel in de bios."Veni, vidi, vici."
Hetzelfde geldt voor imdb natuurlijk. Over het algemeen kloppen de ratings van imdb wel redelijk als ze over meerdere jaren zijn. Je ziet sommige films op een 8.x beginnen en langzamerhand toch meer richting 7 gaan.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 15:07 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dat vind ik het systeem van moviemeter beter, daar worden films van de laatste 2 jaar nog niet in de toplijst opgenomen, daardoor vermijd je tijdelijke hypes of fanboy-invloed, na 2 jaar heeft zo'n film wel de rating die hij verdient.
Er bestaat maar één goed systeem: ZELF KIJKENquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 15:07 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
och mensen deze film was duizendmaal beter dan dai hard, dai hard was shit!quote:Op zondag 19 augustus 2007 11:36 schreef grizegrijn het volgende:
Ik heb gisteren de dvd screener gezien, echt een geweldige film. Het is inderdaad wel de beste film die ik dit jaar gezien heb in dit soort, stuk spannender dan Die Hard die ook goed was.
Als ik iemand mee kan ritselen die hem wil zien, ga ik hem ook wel in de bioscoop kijken. Op zaterdagavond laat blijft er weinig hangen voor langer dan 10 minuten
Ik heb hem vandaag gezien Niet in de bios...quote:Op maandag 30 juli 2007 15:11 schreef Meyer_Lansky het volgende:
Het duurt helaas nog even voordat deze film in Nederland in de bioscoop verschijnt maar ik ga zeker kijken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Geweldig stuk![]()
![]()
quote:Op zondag 19 augustus 2007 21:52 schreef RobertVH het volgende:
Beste film van 2007. De actie scenes waren van top niveau.haha inderdaadSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Geweldig stuk![]()
![]()
![]()
![]()
Of dieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
quote:Op zondag 19 augustus 2007 21:52 schreef RobertVH het volgende:
Beste film van 2007. De actie scenes waren van top niveau.Inderdaad ja, moest wel lachen toenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Geweldig stuk![]()
![]()
![]()
nah, in engeland draait hij ook al ehquote:Op maandag 20 augustus 2007 13:07 schreef Xrenity het volgende:
Bioscoooooop.
Dat je het 'zo' bekijkt vind ik niet erg, maar het is wel licht vervelend dat al voor de release hier er druk over wordt gepraat
Morgen vlieg ik om 09.30 richting Londen en hopelijk 's avonds na het eten zit ik in de biosquote:Op maandag 20 augustus 2007 13:21 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
nah, in engeland draait hij ook al eh![]()
Waar word die gehouden?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Edit: nog een zooi andere plaatsen: http://www.jtbioscopen.nl/agenda.asp?cityID=35&movieID=9718quote:
quote:Op maandag 20 augustus 2007 09:57 schreef Verloren_onschuld het volgende:
13.9 pas in de bios? wat duurt dat nog lang
In Turnhout en Mechelen ook, misschien op andere plaatsen in Belgie ook wel.quote:Op maandag 20 augustus 2007 20:49 schreef Myers het volgende:
[..]
Edit: nog een zooi andere plaatsen: http://www.jtbioscopen.nl/agenda.asp?cityID=35&movieID=9718
Nicequote:
But all that is beside the point. This is entertainment at its most visceral. A thrill ride that you will want to revisit again and again, and without doubt one of cinemas best every trilogies, up there with Indiana Jones, Star Wars and The Godfather.quote:
Een flashback is het niet echt, een gedeelte van het verhaal speelde zich af tussen de twee laatste scenes van deel 2;quote:Op donderdag 6 september 2007 22:53 schreef SunChaser het volgende:
Heb m 2 weken geelden gezien op DVD, prima kwaliteit en subs. Al had ik dus niet door dat de film voor 3 kwart een flashback is. Dacht dat ie verder ging waar ze waren gebleven.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar aangezien ze dat hele gedeelte in de tweede film hebben 'overgeslagen', zie je weinig dubbel.
quote:Op donderdag 6 september 2007 23:08 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Een flashback is het niet echt, een gedeelte van het verhaal speelde zich af tussen de twee laatste scenes van deel 2;Ik had 2 al een hele tijd geleden gezien, dus ik wist t niet meer.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar aangezien ze dat hele gedeelte in de tweede film hebben 'overgeslagen', zie je weinig dubbel.
Over die boeken, daar klopt toch niks meer van. In de boeken is Bourne een vietnamveteraan en getrouwd en zijn er nog geen mobiele telefoons en internet.
Damon zal wel moeten. Hij wil 2 arthousefilms per jaar maken voor een appel en een ei dus zal hij ook moeten werken aan blockbustersquote:Op donderdag 6 september 2007 23:24 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Volgens mij hebben Damon en Greengrass al de intentie uitgesproken om wellicht verder samen te werken aan een deel vier...
Moskou was niet het einde van de tweede film, de scene waarin Pam Bourne zijn echte naam verteld in New York was de laatste scene uit Supremacy. Ultimatum gaat grotendeels over wat zich daartussen afspeelde.quote:Op vrijdag 7 september 2007 13:06 schreef axz0l het volgende:
Is de film een flashback van de vorige versie?!
Hij gaat toch gewoon verder na het vorige deel (in Moskou) en loopt zo gewoon steeds verder tot aan Madrid.. (met af en toe is wat geheugenflitsen) en niet zo dat het ineens verder gaat in het midden van deel 2 ?!
Wat ik niet echt snap is in het kamertje van dr. Hirsch op 't einde, is dat nou voordat hij een geheim agent wordt?! of ernaa? want hoe was hij zn geheugen ookalweer kwijt geraakt... (kan me deel 1 nmiet goed meer herinneren)
oja! had even een geheugen-opfrissertje nodigquote:Op vrijdag 7 september 2007 17:31 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Moskou was niet het einde van de tweede film, de scene waarin Pam Bourne zijn echte naam verteld in New York was de laatste scene uit Supremacy. Ultimatum gaat grotendeels over wat zich daartussen afspeelde.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 29 augustus 2004 03:57 schreef nikky het volgende:
*drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
quote:The Bourne Ultimatum
Over fantastische auto achtervolgingen gesproken. Als je dacht dat die in Supremacy al geweldig was dan moet je Ultimatum zeker gaan zien. Wat Greengrass hier uithaalt is niets minder dan waanzinnig! Misschien wel 10 minuten lang gaat het maar door, geweldig. Als je trouwens niet van die shaky cam houdt dan is het wellicht wat minder geschikt voor je. Want daar wordt heel veel gebruik van gemaakt. Gelukkig had ik daar helemaal geen problemen. Integendeel. Vond het juist goed dat voor deze manier van film werd gekozen: het voegde zeker wat toe aan het realisme.
Verder is het acteerwerk weer geweldig. Damon is opnieuw zeer sterk maar de show wordt toch echt gestolen door David Strathairn die een sublieme rol neer zet.
Dit is zoals we ze willen zien, die actie films. Heerlijk! deze ga ik zeker nog vaker bekijken.
IMDB Cijfer: 8,5/10
Mijn Cijfer: 8,5/10
Zeker doenquote:Op zaterdag 8 september 2007 23:18 schreef Mikkie het volgende:
Toch maar eens kijken of ik er vrijdag naartoe kan
quote:Op woensdag 5 september 2007 19:22 schreef Mikkie het volgende:
Jammer dat de Sneak hier voor een periode van 4 maanden ('zomerstop') stil ligt, anders had ik ook nog een kansje gehad. Nu dan maar volgende week
Zou ik doen, ik moest ff goed nadenken wie wie ook alweer was.quote:Op zondag 9 september 2007 20:12 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ik heb de vorige delen al meerdere keren gezien, maar ik twijfel inderdaad om ze van tevoren nog eens te kijken
Hier kost ie (als het goed is) nog steeds ¤4,-quote:Op zondag 9 september 2007 20:12 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ook een JT bij jullie? Hij begint hier over anderhalve week weer... de 19e ofzo. Maar ik weet niet of ik nog ga. Kost 7 euro (!). Dan ga ik liever voor een euro meer naar een film die ik wél wil zien.
whehequote:
Eeuhm, die was vorige week al geloof ikquote:Op donderdag 13 september 2007 14:51 schreef Saekerhett het volgende:
Vanavond naar de premiere in CineStar
Oh kut, ik dacht dat ie vandaag pas voor het eerst was omdat dat stond aangegevenquote:Op donderdag 13 september 2007 18:54 schreef Haunter het volgende:
[..]
Eeuhm, die was vorige week al geloof ik(ben er toen in ieder geval geweest)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hehe wij waren ook in Cinestar gisterenquote:Op donderdag 13 september 2007 14:51 schreef Saekerhett het volgende:
Vanavond naar de premiere in CineStar
quote:Op maandag 20 augustus 2007 22:55 schreef Dos37 het volgende:
Erg goede actie film (beter als die hard 4.0)
Actie van begin tot eind, spanning dramatiek alles in één wat een top film.
Ja hoor, The Bourne Ultimatum OST. Stuur maar een PM als je hem niet kan vinden, ik denk niet dat ik hier links mag posten.quote:Op zondag 16 september 2007 17:09 schreef Game_Error het volgende:
Ik heb hem gisteraaf gezien, en ik meot zeggen dat ik het echt een topfilm is.
ik vroeg me echter af of er een soundtrack van deze film te vinden is?
Dat chaotische komt doordat ze moesten filmen op plaatsen die ze niet voor publiek konden afzetten. Daar hebben ze gewon gefilmd met echt publiek erbij en dus met een camera vanuit de losse pols zeg maarquote:Op zondag 16 september 2007 18:50 schreef Logitik het volgende:
Wij zijn gister ook naar deze film geweest, en ik heb mijn ogen 80% van de tijd dicht gehad.! Ik viel bijna in slaap. Ik vond hem dus erg tegenvallen. Chaotisch en ik ging mij heel erg ergeren aan de neuroische muziek die je onder de film hoort.
Ook bij de vechtscenes in een verder lege ruimte werd er elke seconde drie keer van camerapositie gewisseld.... Ach, misschien ben ik met m'n 22 jaar wel gewoon te oud voor dit soort dingenquote:Op zondag 16 september 2007 18:54 schreef Zeus1981 het volgende:
[..]
Dat chaotische komt doordat ze moesten filmen op plaatsen die ze niet voor publiek konden afzetten. Daar hebben ze gewon gefilmd met echt publiek erbij en dus met een camera vanuit de losse pols zeg maar
Bij mij koppijnquote:Op zondag 16 september 2007 19:21 schreef grizegrijn het volgende:
Ik heb een paar opnamens gezien die met een statische camera gefilmd waren, maar dan ziet het er echt niet spectaculair uit. Normaal houd ik er ook niet van, maar in deze film geeft het iets extra's imo
Harry Spotter?quote:Op maandag 17 september 2007 13:09 schreef r.liong het volgende:
Afgaande op de trailer zeg ik: Mwah... niet beter of verassender dan de vorige delen. Ik vind eigenlijk die films van die andere engelse acteur ( met die baard) - in een soortgelijk rol - veel beter. De spotter of zoiets?![]()
Afgaande op jouw post zeg ik: Heb je deze film nu wel of niet gezien?quote:Op maandag 17 september 2007 13:09 schreef r.liong het volgende:
Afgaande op de trailer zeg ik: Mwah... niet beter of verassender dan de vorige delen. Ik vind eigenlijk de film Transporter 2 met die engelse acteur - in een soortgelijke rol - veel beter. Mee eens?![]()
Hoe cool ik Transporter 2 ook vond (als 1 van de weinige) Bourne Ultimatum vond ik een heel stuk beter. Beste in de triologie zelfs. Check de film gewoon maar, het zal niet tegenvallen als je Transporter 2 al goed vind.quote:Op maandag 17 september 2007 13:09 schreef r.liong het volgende:
Afgaande op de trailer zeg ik: Mwah... niet beter of verassender dan de vorige delen. Ik vind eigenlijk de film Transporter 2 met die engelse acteur - in een soortgelijke rol - veel beter. Mee eens?![]()
Moby. Titel weet ik niet.quote:Op maandag 17 september 2007 22:29 schreef Zapper het volgende:
Iemand enig idee welk lied te horen was bij de aftiteling? Kan er zelf niet achter komen...
Nee.quote:Op dinsdag 18 september 2007 09:27 schreef KneiterS het volgende:
Heeft het zin naar deze film gegaan als je alleen ooit lang geleden deel 1 hebt gezien?
Ja.quote:Op dinsdag 18 september 2007 09:27 schreef KneiterS het volgende:
Heeft het zin naar deze film gegaan als je alleen ooit lang geleden deel 1 hebt gezien?
Zelfde gold voor mij en ik kon het allemaal prima volgen. Als je een beetje oplet wordt alles nog wel een paar keer samengevat voor je... En zo'n moeilijke verhaallijn is het nu ook weer niet.quote:Op dinsdag 18 september 2007 09:27 schreef KneiterS het volgende:
Wat gebeurde er dan? Ik heb deel 2 dus 3 jaar geleden gezien en wist er niks meer van. vandaar dat ik niet doorhad dat het grootste gedeelte een flashback is. Ik dacht dat t gewoon verder ging.quote:Op dinsdag 18 september 2007 11:38 schreef Mr.Noodle het volgende:
Nou je behalve een domper als je even ziet wat er gebeurd is met Marie in deel III. Ik heb zelf ook heel lang geleden deel II ergens gezien en eerlijk gezegd weet ik ook niet meer precies wat er allemaal in die film gebeurde behalve dat Marie-dingetje, belangrijkste heb ik iig onthouden van die film.., maar dat werd mooi herhaald in deel III...
Dat weet ik wel zekerquote:Op zondag 23 september 2007 13:37 schreef koejoeloek het volgende:
Heb hem gisteren bekeken, zonder deel 1 en 2 ooit gezien te hebben en heb dan misschien heel wat gemist, maar vond het een super film om te kijken. Dus je kan hem best kijken zonder deel 1 en 2 te hebben gezien, misschien is het leuker als je ze wel gezien hebt, dat weet ik niet.
Ook niet erg slim om de twee voorgaande films niet even te kijken voor je naar 3 gaat. Je kunt verwachten dat je er weinig van begrijpt als je de voorgeschiedenis niet goed meer kent. Wel grappig trouwens, dat het einde van Bourne Supremacy in de derde film is verwerkt.quote:Op zondag 23 september 2007 12:52 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Wat gebeurde er dan? Ik heb deel 2 dus 3 jaar geleden gezien en wist er niks meer van. vandaar dat ik niet doorhad dat het grootste gedeelte een flashback is. Ik dacht dat t gewoon verder ging.
Het is inderdaad losjes op het boek gebaseerd, volgensmij lijken film en boek vrij weinig op elkaar.quote:Op zondag 23 september 2007 12:52 schreef SunChaser het volgende:
Touwens, het boek ligt wel mooi in de ako met Matt Damon op de cover. Maar toen Ludlum t schreef was er nog geen internet en GSM's, dus het boek zal heel anders zijn. Bovendien was de Bourne in t boek ouder, vietnamveteraan en getrouwd.
Valt wel mee. Deel 1 ken ik nog wel, heb de Richard Chamberlainversie ook 3x gezien. Maar had niet t idee dat ik er niks van begreep, het was vooral Bourne vs de boeven.quote:Op zondag 23 september 2007 15:10 schreef Jivis het volgende:
[..]
Ook niet erg slim om de twee voorgaande films niet even te kijken voor je naar 3 gaat. Je kunt verwachten dat je er weinig van begrijpt als je de voorgeschiedenis niet goed meer kent.
Zo is dat. Damon maakt graag kleine films waaraan ie niks verdient en dan kan alleen als je ook meewerkt aan blockbusters.quote:Op zondag 23 september 2007 13:30 schreef Herodus het volgende:
Popcornfilm voor tieners. Niet te geloven dat dezelfde regisseur Bloody Sunday en United 93 gemaakt heeft.
Nou ja, het geld moet ergens mee verdient worden.
Deel 3 is meer een vervolg op 2 dan op 1 (logisch). En als je niet goed meer weet hoe 2 verliep, zul je er echt minder van begrijpen en ook minder in de film gezogen worden, naar mijn mening.quote:Op zondag 23 september 2007 15:21 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Valt wel mee. Deel 1 ken ik nog wel, heb de Richard Chamberlainversie ook 3x gezien. Maar had niet t idee dat ik er niks van begreep, het was vooral Bourne vs de boeven.
Dat is dus niet zo, zat op t puntje van mn bank, beleefde de film als een achtbaanritquote:Op zondag 23 september 2007 15:28 schreef Jivis het volgende:
[..]
Deel 3 is meer een vervolg op 2 dan op 1 (logisch). En als je niet goed meer weet hoe 2 verliep, zul je er echt minder van begrijpen en ook minder in de film gezogen worden, naar mijn mening.
Die scene is er met een diepere betekenis ingestopt natuurlijk... kijk eens wat verder dan je neus lang isquote:Op vrijdag 28 september 2007 21:21 schreef SuCom het volgende:
Ook weer dat haar dat werd geknipt om "niet op te vallen" net zoals met zijn vroegere vriendin gebeurde. Maar al met al.. goede film!!! Ik heb me erg vermaakt!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Julia Stiles
Nothing has changed. Everything has changed.
quote:Op zondag 30 september 2007 01:10 schreef Sequencial het volgende:
De achtervolging met de politiewagen
In andere films vind ik d'r maar een tutje, maar in de Bourne films is ze iddSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Julia Stiles![]()
The Internets, I needs it..
Dat was een knipoog naar de eerdere delen. Zaten er wel meer van in, hoor, en dus bewust gedaanquote:Op vrijdag 28 september 2007 21:21 schreef SuCom het volgende:
Goede film! ik geef het een 8.
Vond het alleen verdomd veel lijken op het eerste deel. Vond erg jammer dat die vrouw ook weer part of the game werd. Deed me erg veel denken aan de eerste. Ook weer dat haar dat werd geknipt om "niet op te vallen" net zoals met zijn vroegere vriendin gebeurde.
quote:Op zondag 3 februari 2008 21:56 schreef pberends het volgende:
Alternatieve titel had The Boring Ultimatum moeten zijn, wat een saaie kutfilm is dit zeg.
Hell no, de film was niet om doorheen te komen. Ik vind Die Hard 4.0 wel tof.quote:
quote:Op zondag 3 februari 2008 23:40 schreef pberends het volgende:
[..]
Hell no, de film was niet om doorheen te komen. Ik vind Die Hard 4.0 wel tof.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |