Dankzij die emancipatie is de hele economie afgelopen tientallen jaren wel zo in de lift gekomen. Als vrouwen er toch voor hadden gekozen allemaal massaal thuis te blijven, zat jij hier misschien niet eens te fokken achter je computertje.quote:Op donderdag 29 maart 2007 12:43 schreef PietPalingboer het volgende:
[..]
Och, dat wilden vrouwen zelf zo. Emancipatie, je weets?
[..]
Da's eerder ondanks die emancipatie.quote:Op donderdag 29 maart 2007 12:45 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Dankzij die emancipatie is de hele economie afgelopen tientallen jaren wel zo in de lift gekomen.
Het verband ontgaat me enigszins.quote:Als vrouwen er toch voor hadden gekozen allemaal massaal thuis te blijven, zat jij hier misschien niet eens te fokken achter je computertje.
Zeg, heb jij toevallig kinderen?quote:Op donderdag 29 maart 2007 12:47 schreef PietPalingboer het volgende:
[..]
Da's eerder ondanks die emancipatie.
[..]
Het verband ontgaat me enigszins.
Jij wou serieus beweren dat er een verband zou bestaan tussen het feit dat vrouwen aan het werk zijn gegaan en dat ik achter een PC zit te FOKken? En dan vraag jij aan mij of ik kinderen heb?quote:Op donderdag 29 maart 2007 12:48 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Zeg, heb jij toevallig kinderen?![]()
Waar heb ik het over een thuisblijvende moeder?quote:Op donderdag 29 maart 2007 12:12 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Een alleenstaande thuisblijvende moeder hoeft helemaal geen kinderopvang
ik zou niet weten waarom .. je moet er even over doordenken en dan zal je inzien dat dit een oplossing zou kunnen zijn voor een veelvoud van problemenquote:Op donderdag 29 maart 2007 12:22 schreef yahtzeehooligan het volgende:
Jij bent niet goed bij je hoofd.
Alleen moet je het wel heel bond maken wil je ontslagen worden ( en dan mag je ook nog eens de bak in? )quote:Op donderdag 29 maart 2007 14:22 schreef moussie het volgende:
[..]
je beroep de laatste 4 jaar was "moeder" en dat hoort eindelijk eens de waardering te krijgen die het verdient !
Ja. Ja.quote:Op donderdag 29 maart 2007 12:52 schreef PietPalingboer het volgende:
[..]
Jij wou serieus beweren dat er een verband zou bestaan tussen het feit dat vrouwen aan het werk zijn gegaan en dat ik achter een PC zit te FOKken? En dan vraag jij aan mij of ik kinderen heb?
Weet je, als we veel minder belasting zouden betalen maar wel meer onze eigen boontjes moeten doppen houden hardwerkende mensen met kinderen meer geld over.quote:Op donderdag 29 maart 2007 12:53 schreef Elwood1802 het volgende:
Al dat gezever over dat het leven zo duur is tegenwoordig
Je kiest er zelf voor om kinderen te nemen en als je het financieel niet lukt moet je zo helder van geest zijn om dit in te zien en niet zielig de belastingcenten van de hardwerkende Nederlander af te jatten.
hehe, dat heb je nu ook al, maar dan met veel minder controlemogelijkheden bij de heel jonge kinderen en totaal geen greep op verdere zwangerschappen etcquote:Op donderdag 29 maart 2007 14:26 schreef kless het volgende:
[..]
Alleen moet je het wel heel bond maken wil je ontslagen worden ( en dan mag je ook nog eens de bak in? )
Jammer dat je niet op mijn posting ingaat. Er zullen best positieve kanten aan zitten, maar het levert ook weer een enorme trits nieuwe problemen op.quote:Op donderdag 29 maart 2007 14:22 schreef moussie het volgende:
[..]
ik zou niet weten waarom .. je moet er even over doordenken en dan zal je inzien dat dit een oplossing zou kunnen zijn voor een veelvoud van problemen
Moussie is beroeps profiteur, dus die zal altijd aan de kant van de armere staan. Kom pers andere mensen nog wat meer uit zodat ik nog meer krijg voor niets doen. Kinderen moet je nemen als je het kan nemen en niet anders.quote:Op donderdag 29 maart 2007 14:22 schreef moussie het volgende:
[..]
ik zou niet weten waarom .. je moet er even over doordenken en dan zal je inzien dat dit een oplossing zou kunnen zijn voor een veelvoud van problemen
om te beginnen hoef je niet te wachten omdat je het financieel nog niet rond kan breien tot je eigenlijk te oud bent, met alle (peperdure) risico's van dien .. en hoeveel relaties met kinderen niet kapot zouden gaan omdat de constante stress om de poen er niet is, daar kunnen we alleen maar naar raden
daarnaast zou je ook eindelijk eens wat greep krijgen over juist deze groep bijstandsvrouwen die er zo negatief uitspringt .. met de voorwaarde van het volgen van een cursus kinderverzorging krijg je de verzorging van de kleintjes naar een hoger/gezonder peil en bij alleenstaande vrouwen heb je met verdere voorwaarden de mogelijkheid om het krijgen van een tweede kind onder dezelfde regeling aan banden te leggen door bvb bij voorbaat te stellen dat je bij zo'n zwangerschap zonder partner niet op steun hoeft te rekenen ..
En uiteraard krijg je in die 4 jaar hulp bij het volgen/afmaken van een opleiding en bij het vinden van een baantje vanaf het moment dat je kind pakweg 3 jaar is en 2 keer per week op de speelzaal zit zodat je voor jezelf kan zorgen zodra je kind op de basisschool zit
en last but not least zou zo'n benadering er ook voor zorgen dat je niet meer gezien wordt als "de luie trut die op de bank hangt", je beroep de laatste 4 jaar was "moeder" en dat hoort eindelijk eens de waardering te krijgen die het verdient !
Kinderen krijg je, die neem je niet.... en daar heb je dan verantwoordelijkheid voor te nemen.quote:Op donderdag 29 maart 2007 15:56 schreef niet_links het volgende:
[..]
Moussie is beroeps profiteur, dus die zal altijd aan de kant van de armere staan. Kom pers andere mensen nog wat meer uit zodat ik nog meer krijg voor niets doen. Kinderen moet je nemen als je het kan nemen en niet anders.
Als je er niet voor kan zorgen:quote:Als je er niet voor kan zorgen moet je er niet aan beginnen. Ik heb echt zon hekel aan die instelling dat geld altijd maar herverdeeld moet worden. Het sturen naar mensen die er niets voor doen. Terwijl een ander tig jaar gestudeerd heeft, zuinig geweest, om in een goede positie te komen.
Terwijl er een groep is die niets doet en wil en toch geld krijgt en nu willen ze nog meer![]()
Je bent altijd moeder, of je nu fulltime werkt of fulltime thuis bent, maar om een kind met een baan te gaan vergelijken en dus als zodanig te belonen gaat me absoluut te ver. Als ik in mijn baan niet presteer kan ik worden ontslagen. Hoe zit dat met een verzorgende ouder die een brutaal onopgevoed rotjong creert? Die wordt uit de ouderlijke macht ontzet? Uitkering afgepakt???quote:Op donderdag 29 maart 2007 12:19 schreef moussie het volgende:
en dat zou mi dus moeten veranderen .. mi moet je de verzorgende ouder van kinderen onder de 4 jaar zien als een werkende en die ook een volledig salaris betalen, het is immers een volledige baan !
psy's, dat bedoelde ik.quote:Op donderdag 29 maart 2007 16:38 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Je bent altijd moeder, of je nu fulltime werkt of fulltime thuis bent, maar om een kind met een baan te gaan vergelijken gaat me absoluut te ver. Als ik in mijn baan niet presteer kan ik worden ontslagen. Hoe zit dat met een verzorgende ouder die een brutaal onopgevoed rotjong creert? Die wordt uit de ouderlijke macht ontzet? Uitkering afgepakt???
Omdat ze overweegt thuis te blijven terwijl ze niks aan d'r handjes mankeert. Wat mij betreft is de bijstand een vangnet, geen luie hangmat.quote:Op donderdag 29 maart 2007 09:36 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Hoe kun je nu uit dat bericht opmaken dat het een asociaal wicht is?![]()
Je krijgt genoeg terug van de belastingdienst. Kijk voor de grap eens op toeslagen.nl. Dit argument was een jaar of vijf geleden nog valide, nu niet meer.quote:Op donderdag 29 maart 2007 11:35 schreef nummer_zoveel het volgende:
Want zo schandalig duur als dat is, weet ik niet hoe ik het later moet doen als ik kinderen krijg. Ik heb geen vader of moeder in de buurt die op m'n kinderen kan passen. Stop ik met werken hebben we te weinig inkomen om met een gezin van rond te komen. Zal ik blijven werken zal al mijn zuurverdiende geld aan kinderopvang opgaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |