abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48326072
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 09:34 schreef De_Brandweer het volgende:
De moord op Dumblerode doorgestoken kaart? Kan je daar iets meer over vertellen?
Wat hij bedoelt is dat er drie kanten zijn.

1. Sneep hoort bij DE en is een spion in de OotP.
2. Sneep hoort bij OotP en is een spion in de DE.
3. Sneep is gewoon iemand die bij niemand hoort.

Punt 1 is eigenlijk wat je wil denken na boek 6 initieel gelezen te hebben. Hij heeft net de Headmaster en mentor van Harry vermoord. Maar er zijn ook hints naar punt twee, wat dus in dat Masterplan wordt uitgewerkt. Een paar dingen die mij bijstaan is inderdaad dat Sneep Harry overlaat aan Voldemort. (En hem dus de kans geeft om nog een jaar extra training erbij te gooien.). Als Sneep echt zo'n goede leugenaar is, waarom vermoordt hij Harry dan niet en be done with it, zeggende dat het in de clutch gebeurde. Is misschien redelijk onwaarschijnlijk, maar we hebben het hier over Sneep. Niets is onwaarschijnlijk met hem in de buurt.

Een ander punt dat mij bijstaat is dat Sneep het niet over het plan heeft in het begin van het boek, als hij de Unbreakable Vow maakt. Natuurlijk, dit is plotline werk, maar je vraagt je toch af waarom Sneep echt elke truc in het boek, pardon the pun, uit de kast haalt om de taak niet te zeggen. (Zie ook dat Sneep z'n hand bijna weg wil halen bij de Unbreakable Vow.)
Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
pi_48326103
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 17:14 schreef leonieke het volgende:

[..]

Ik dacht dat dat misschien een fout van J.K. was
Hmm...

1. De meeste leerlingen zijn niet bekend met Sisselspraak, uberhaupt niet hoe het klinkt voor een buitenstaander.
2. We hebben het hier wel over een school met Foppe. Fat chance dat ie de WC's gesaboteerd had.
Some say in ice
pi_48326645
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 17:39 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:

[..]

Hmm...

1. De meeste leerlingen zijn niet bekend met Sisselspraak, uberhaupt niet hoe het klinkt voor een buitenstaander.
2. We hebben het hier wel over een school met Foppe. Fat chance dat ie de WC's gesaboteerd had.
Maar ze hadden de Sisselspraak van Harry toch gehoord? En ze hoorden helemaal niets toen Harry het hoorde in de gang, ze zouden toch iets (ruis ofzo) moeten gehoord hebben?
pi_48328695
Harry wordt niet vermoord door Snape omdat dat de orders van VM zijn. Ik vind de hele Snape the obscure (hij werkt voor zichzelf) eigenlijk niet zo waarschijnlijk. Hij heeft het karakter er wel naar, maar zijn acties getuigen van het tegenovergestelde. Neem de Vow, daar heeft ie zich enorm mee in de nesten gewerkt. Dat je niet weet waar hij bijhoort is typisch voor een spion.
pi_48337042
leonieke, jij begrijpt wat ik bedoel... Iets klopt daar niet helemaal aan.

verder heb ik vanavond die 7 artikelen op mugglenet gelezen en ik kan niet anders zeggen dan WOW. Ze zijn echt supergoed; het klink echt heel aannemelijk, JKR had dit zo zelf kunnen schrijven. Ik hoop dat deze theorie dicht bij de echte versie zal liggen want het slaat echt ergens op. Ik zou het een heel mooie lijn vinden in ieder geval.... En hij is echt heel goed gevonden door die persoon.
I had a signature once. It was awful.
pi_48342776
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 17:14 schreef leonieke het volgende:

[..]

Ik dacht dat dat misschien een fout van J.K. was
Ik denk niet dat J.K. zulke fouten zal maken.

Die theorie van Dumbledore's masterplan is inderdaad geweldig.
Het begint natuurlijk al in het eerste boek, het is achteraf zo logisch dat DD echt wel wist dat er iets niet in orde was met Krinkel. En dat hij daarom de Steen naar de school haalde.

Ik vraag me alleen nog steeds af wat er precies is gebeurd die avond dat Zwamdrift de voorspelling deed. Was Sneep aan het afluisteren? Waarom was hij daar dan? Hij kan nooit zo snel gekomen zijn tijdens dat ze haar voorspelling aan het doen was, dus hij moest daar al zijn geweest.
Ik denk ook eerder dat Sneep misschien wel de hele voorspelling heeft gehoord, maar dat DD misschien het laatste deel uit zijn geheugen gehaald heeft of iets dergelijks.
En we weten natuurlijk nog steeds niet vanaf welk punt en waarom DD heeft besloten om Sneep volledig te vertrouwen.
Ik ben er wel van overtuigd van het complot dat het de bedoeling was dat Sneep DD zou vermoorden. En nu helemaal, na het lezen van die theorie.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_48343194
tvp
  zondag 15 april 2007 @ 12:06:51 #208
61183 leonieke
Dan toch?
pi_48344131
quote:
Op zondag 15 april 2007 10:54 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Ik zou ook willen geloven dat het niet zo is, maar het is toch wel vreemd dat ze niets horen.
Ik zou het boek er moeten opnieuw bijnemen om het te controleren (maar die heb ik hier niet bij mij), maar ik ben 100% zeker dat ze in de films uit de lucht vallen als Harry zegt dat hij iets hoort.

Terwijl ze hem tijdens het duelleren duidelijk *iets* horen zeggen want ze herkennen het als sisselspraak.
  zondag 15 april 2007 @ 12:18:33 #209
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_48344375
quote:
Op zondag 15 april 2007 12:06 schreef leonieke het volgende:

[..]

Ik zou ook willen geloven dat het niet zo is, maar het is toch wel vreemd dat ze niets horen.
Ik zou het boek er moeten opnieuw bijnemen om het te controleren (maar die heb ik hier niet bij mij), maar ik ben 100% zeker dat ze in de films uit de lucht vallen als Harry zegt dat hij iets hoort.

Terwijl ze hem tijdens het duelleren duidelijk *iets* horen zeggen want ze herkennen het als sisselspraak.
Ik heb het boek net weer gelezen, en ik moet zeggen dat ik het, na jullie reacties, ook wel erg vaag vind. Niemand hoort de basilisk behalve Harry. Terwijl ze inderdaad met bijna de hele school over de zeik raken als ze hem horen parseltonguen tijdens het duel.
Misschien is de basilisk alleen hoorbaar voor mensen die parseltongue spreken, het is ten slotte een magisch beest en een nalatenschap van Salazar Slytherin. Dat lijkt mij de meest logische verklaring. Dat is misschien ook waarom Tom Riddle toen de chamber of secrets heeft geopend. Hij is de enige in jaren die parseltongue spreekt, hij kon dan ook gestuurd worden door de basilisk. Ja, nu ik dit typ lijkt me dit een goede verklaring!
Spoilers!
  zondag 15 april 2007 @ 12:20:52 #210
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_48344437
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 15:30 schreef bladibladibla het volgende:
Zeg, niet mijn theorie overhoop gooien hè?

Even serieus: Misschien heeft Dumbledore er een of andere betovering overheen gegooid zodat ze niet vernietigd kunnen worden. Of hij heeft gedreigd Dudley in een walvis te veranderen als ze ze wel vernietigde.

Misschien staat er wel heel belangrijke informatie in, die aan Harry doorgegeven moet worden. Het huis aan de Privet Drive biedt tot Harry's 17e verjaardag bescherming aan hem, maar misschien ook wel aan de andere inwoners en alle spullen, zoals brieven.
Ik vind je theorie heel leuk om te lezen. Misschien heb je inderdaad een punt. Ik ben er in ieder geval van overtuigd dat er meer met Petunia aan de hand is dan je denkt. Maar vergeet je de brief niet die Dumbledore op Harry heeft achtergelaten toen hij hem voor de deur bij de Dursleys achterliet? Samen met de howler zou dat dus een meervoud van brief zijn...
Spoilers!
  zondag 15 april 2007 @ 13:07:13 #211
61183 leonieke
Dan toch?
pi_48345468
quote:
Op zondag 15 april 2007 12:18 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik heb het boek net weer gelezen, en ik moet zeggen dat ik het, na jullie reacties, ook wel erg vaag vind. Niemand hoort de basilisk behalve Harry. Terwijl ze inderdaad met bijna de hele school over de zeik raken als ze hem horen parseltonguen tijdens het duel.
Misschien is de basilisk alleen hoorbaar voor mensen die parseltongue spreken, het is ten slotte een magisch beest en een nalatenschap van Salazar Slytherin. Dat lijkt mij de meest logische verklaring. Dat is misschien ook waarom Tom Riddle toen de chamber of secrets heeft geopend. Hij is de enige in jaren die parseltongue spreekt, hij kon dan ook gestuurd worden door de basilisk. Ja, nu ik dit typ lijkt me dit een goede verklaring!
Zou idd wel kunnen.
Mijn man zei daarnet ook dat het misschien Voldemort was die hem dat wou doen horen (beetje zoals met die droom waarbij de pa van ron bijna gestorven was).
pi_48345801
quote:
Op zondag 15 april 2007 12:18 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik denk dat er inderdaad een verschil zit tussen de spreker, de mens of de slang. Dat moet wel want zoals eerder gezegd, JK zou niet zulke grote fouten maken. Kijk maar eens wat 1 stukje tekst, dat in eerste instantie niet leek te kloppen, kan leiden tot zo'n lange theorie.... en daarmee bedoel ik dus die 7 editorials, die gebaseerd zijn op het feit dat trelawney vertelde dat ze sneep ná de prophecy zag....
pi_48345898
quote:
Op zondag 15 april 2007 10:54 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Die theorie van Dumbledore's masterplan is inderdaad geweldig.
Het begint natuurlijk al in het eerste boek, het is achteraf zo logisch dat DD echt wel wist dat er iets niet in orde was met Krinkel. En dat hij daarom de Steen naar de school haalde.

Ik vraag me alleen nog steeds af wat er precies is gebeurd die avond dat Zwamdrift de voorspelling deed. Was Sneep aan het afluisteren? Waarom was hij daar dan? Hij kan nooit zo snel gekomen zijn tijdens dat ze haar voorspelling aan het doen was, dus hij moest daar al zijn geweest.
Ik denk ook eerder dat Sneep misschien wel de hele voorspelling heeft gehoord, maar dat DD misschien het laatste deel uit zijn geheugen gehaald heeft of iets dergelijks.
En we weten natuurlijk nog steeds niet vanaf welk punt en waarom DD heeft besloten om Sneep volledig te vertrouwen.
Ik ben er wel van overtuigd van het complot dat het de bedoeling was dat Sneep DD zou vermoorden. En nu helemaal, na het lezen van die theorie.
Misschien heeft DD wel gelogen tegenover Harry om Snape te beschermen? VM kan Harry's gedachten lezen en als hij erachter komt dat Snape tegen hem gelogen heeft is zijn tijd als Spion voorbij. Ik vond het Masterplan heel goed. En dit is zeker niet de eerste keer dat Mugglenet members het bji het rechte eind hebben wat betreft theorien. De gruzie elementen theorie die in HBP uit de doeken wordt gedaan (en CoS is daar natuurlijk voorbode van) werd ook door sommige posters voorspeld. Voldemorts geheim lag al die tijd in zijn naam. En dit vind ik ook plausibel.
  zondag 15 april 2007 @ 13:28:10 #214
133369 Jivis
Critikut
pi_48345985
Ik weet het niet zo met al die theorieën... ik wacht nog even tot het lezen van het laatste boek tot ik ga zeggen dat JK echt briljant is. In het bedenken van complotten en dergelijke dan, in het schrijven van spannende, grappige en verslavende boeken is ze natuurlijk wel meer dan briljant.

Altijd als ik die theorieën lees heb ik namelijk een gevoel van: er wordt wel erg ver doorgedacht en uitgepluisd, zou JK dat zelf nou eigenlijk ook wel doen? Zoals het feit dat er een hele site was gewijdt aan Dumbledore die toch niet dood is en al die aanwijzigingen die daarvoor in het zesde boek zijn gegeven. Terwijl JK een paar maanden later simpelweg zegt dat Dumbledore wel degelijk de pijp uit gegaan is.
Amen.
  Redactie Frontpage zondag 15 april 2007 @ 15:00:10 #215
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_48348468
ik heb net deel 1 weer gelezen in het engels, en ik moet zeggen... ik vond het een beetje childish kan niet echt uitleggen waarom, maar vond het een beetje vaag allemaal.... als de Steen de Wijzen niet gevonden moest worden, waarom waren er dan redelijk makkelijke raadsels (als een paar eerste jaars ze kunnen breken....) en waarom die bezemstelen? een échte gróte tovenaar, duister of niet, had die deur zo wel open gekregen toch?

mss heb ik deel 1 te vaak gelezen
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  zondag 15 april 2007 @ 15:04:32 #216
61183 leonieke
Dan toch?
pi_48348608
De enige belangrijke bezwering was ook die van Dumbledore Etcetera. De rest was volgens mij om tijd te winnen als een duistere tovenaar de Steen zou willen stelen.

Maar het is idd het meest childish boek. Ook een beetje logisch, he Het verhaal moet opgebouwd worden en het blijven nog steeds kinderboeken.
  Redactie Frontpage zondag 15 april 2007 @ 15:06:06 #217
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_48348651
ja dat weet ik wel maar ik vond het echt té makkelijk
aan de andere kant, als het moeilijker was hadden Harry Ron en Hermelien niet zo ver kunnen komen natuurlijk

ach, heb het alleen herlezen met de op handen zijnde uitbrenging van deel 7, dus binnenkort deel 2 uit de kast halen
With four other people
And aliens
  zondag 15 april 2007 @ 15:08:48 #218
61183 leonieke
Dan toch?
pi_48348720
quote:
Op zondag 15 april 2007 15:06 schreef Etcetera het volgende:
ja dat weet ik wel maar ik vond het echt té makkelijk
aan de andere kant, als het moeilijker was hadden Harry Ron en Hermelien niet zo ver kunnen komen natuurlijk

ach, heb het alleen herlezen met de op handen zijnde uitbrenging van deel 7, dus binnenkort deel 2 uit de kast halen
Ik ga in juni de 6 boeken opnieuw lezen
Niet dat ik niet weet wat er in gebeurt, maar gewoon om alles opgefrist te hebben ( ) (lees: omdat ik ze eigenlijk gewoon graag lees )
  Redactie Frontpage zondag 15 april 2007 @ 15:09:34 #219
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_48348740
en het is heel handig voor de details die je ontglipt zijn natuurlijk
With four other people
And aliens
pi_48348960
Harry Potter marathon: I'll join!
  zondag 15 april 2007 @ 15:21:59 #221
133369 Jivis
Critikut
pi_48349035
Ik heb ze laatst al weer allemaal opnieuw gelezen Maar misschien dat ik het over een paar maandjes weer doe.
Amen.
  zondag 15 april 2007 @ 15:41:26 #222
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_48349503
quote:
Op zondag 15 april 2007 15:00 schreef Etcetera het volgende:
ik heb net deel 1 weer gelezen in het engels, en ik moet zeggen... ik vond het een beetje childish kan niet echt uitleggen waarom, maar vond het een beetje vaag allemaal.... als de Steen de Wijzen niet gevonden moest worden, waarom waren er dan redelijk makkelijke raadsels (als een paar eerste jaars ze kunnen breken....) en waarom die bezemstelen? een échte gróte tovenaar, duister of niet, had die deur zo wel open gekregen toch?

mss heb ik deel 1 te vaak gelezen
Dat dacht ik ook,maar na het lezen van deel 2 van Dumbledore's Masteplan op muggelenet valt er wel een en ander op zijn plaats.
http://www.mugglenet.com/(...)it-connollys02.shtml
Spoilers!
  Redactie Frontpage zondag 15 april 2007 @ 15:43:10 #223
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_48349553
quote:
Op zondag 15 april 2007 15:41 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook,maar na het lezen van deel 2 van Dumbledore's Masteplan op muggelenet valt er wel een en ander op zijn plaats.
http://www.mugglenet.com/(...)it-connollys02.shtml
toch maar 's proberen dan
With four other people
And aliens
  zondag 15 april 2007 @ 17:58:36 #224
88233 Steve
Still the best.
pi_48353803
quote:
Op zondag 15 april 2007 15:00 schreef Etcetera het volgende:
ik heb net deel 1 weer gelezen in het engels, en ik moet zeggen... ik vond het een beetje childish
Vind ik ook hoor. De schrijfwijze is dan ook heel anders. Dat wordt elk boek steeds volwassener. Boek 1 is nog echt een kinderboek, dat wordt steeds minder.

[ Bericht 1% gewijzigd door Steve op 15-04-2007 18:40:33 (Typefoutje...) ]
"Atb is lief, groetjes Peri."
pi_48354459
quote:
Op zondag 15 april 2007 17:58 schreef alwaysthebest het volgende:

[..]

Vind ik ook hoor. De shrijfwijze is dan ook heel anders. Dat wordt elk boek steeds volwassener. Boek 1 is nog echt een kinderboek, dat wordt steeds minder.
Het is ook altijd de bedoeling geweest dat het lezerspubliek mee zou groeien met de boeken.
pi_48377498
Ik heb alle 6 de delen in het Nederland gelezen en ben ze nu in het Engels aan het lezen (ben bij PoA). Ik twijfel of ik Deathly Hallow in het Engels ga bestellen of ga wachten op de Nederlandse versie. Als ik hem in het Engels bestel, kan ik hem tenminste meteen lezen (wil wel de Adult Edition: kaft is echt mooi en veel beter dan die Child Edition), maar aan de andere kant heb ik alle boeken eerst in het Nederlands gelezen, heb alle andere boeken ook in het Nederlands en vind ik de Nederlandse voorkant ook erg mooi en lekker mysterieus. Advies, iemand?
"Dangerous and disturbant this puzzle is... Meditate on this, I will..."
pi_48377554
In juli de Engelse kopen en in november de Nederlandse.
pi_48377593
quote:
Op maandag 16 april 2007 12:25 schreef Biancavia het volgende:
In juli de Engelse kopen en in november de Nederlandse.
Haha, maar ik ben maar een arme student dus ik heb niet zo'n ruim budget. Misschien kan ik m'n ouders overhalen om de Nederlandse te kopen (m'n broers lezen de boeken ook) en dan koop ik de Engelse...
  Redactie Frontpage maandag 16 april 2007 @ 12:54:55 #229
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_48378323
alle engelse versies lezen, en de engelse kopen. lezen ivm de namen en begrippen, dan de engelse versie kopen omdat die eerder uit is en dan in de loop der tijd de engelse versies kopen

ik zit echt te twijfelen of ik de volwassen versie koop of de kindereditie. de volwassen versie is véél mooier maar ik heb alles van de kinderedities, en ik vind het wel mooi als het een beetje past (en heb nu al 3 verschillende formaten )
With four other people
And aliens
pi_48382224
quote:
Op maandag 16 april 2007 12:54 schreef Etcetera het volgende:
alle engelse versies lezen, en de engelse kopen. lezen ivm de namen en begrippen, dan de engelse versie kopen omdat die eerder uit is en dan in de loop der tijd de engelse versies kopen

ik zit echt te twijfelen of ik de volwassen versie koop of de kindereditie. de volwassen versie is véél mooier maar ik heb alles van de kinderedities, en ik vind het wel mooi als het een beetje past (en heb nu al 3 verschillende formaten )
DH (Adult Edition) kopen en vervolgens op Ebay je andere Child Edition verkopen en dan in de loop der tijd (of in 1x ) de andere Adult Edition kopen
  maandag 16 april 2007 @ 15:40:11 #231
58327 Legolas_Greenleaf
Learning to live
pi_48383296
quote:
Op maandag 16 april 2007 12:27 schreef Ecthelion het volgende:

[..]

Haha, maar ik ben maar een arme student dus ik heb niet zo'n ruim budget. Misschien kan ik m'n ouders overhalen om de Nederlandse te kopen (m'n broers lezen de boeken ook) en dan koop ik de Engelse...
Hihi, Nederlander.

(Dat icoon komt me echt té verdacht bekend voor. )
Some say in ice
pi_48386427
Zo, vandaag lekker heel de middag in de tuin de Orde van de Fenix zitten lezen Heerlijk!
Zo maar eens naar dat Dumbledores masterplan kijken, klinkt wel interessant.
pi_48392824
quote:
Op maandag 16 april 2007 17:28 schreef parselmouth het volgende:
Zo maar eens naar dat Dumbledores masterplan kijken, klinkt wel interessant.
Mij ook, maar heb nu weinig tijd. Tentamenweek
pi_48393624
Ik had de Orde van de Fenix ook in de tuin gelezen. Ik ga deze week de engelse boeken kopen om in de tuin te kunnen lezen.
jovink over bill van tokio hotel: nee maar serieus ik vind het ene best lekker wijf boeiu dat t een kerel is
verhalen uit het leven van DIE FEUERWEHR (mijn blog dus)
Urzaiz op de fiets gespot meter: 0
Urzaiz doelpunten meter: 0
pi_48396977
quote:
Op maandag 16 april 2007 20:54 schreef De_Brandweer het volgende:
Ik had de Orde van de Fenix ook in de tuin gelezen. Ik ga deze week de engelse boeken kopen om in de tuin te kunnen lezen.
Is het eindelijk het weer om buiten HP te gaan lezen, heb ik tentamenweek... En als m'n tentamens voorbij zijn, wordt het weer frisser!
pi_48398312
Ik ga 'm zeker lezen, alleen dan wel in het Nederlands want ik ben een ramp met Engels.
pi_48398752
Ik sta een 9 voor engels. Dus voor mij word het geen probleem denk ik.
jovink over bill van tokio hotel: nee maar serieus ik vind het ene best lekker wijf boeiu dat t een kerel is
pi_48399702
Echt aan te raden om de Engelse versie te lezen als je Engels kan, heb ik ook gedaan En dan proberen met mensen op school erover tepraten die de NL versie gelezen hebben, als die namen zijn misbruikt! (vertaald)
Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen
pi_48407328
quote:
Op maandag 16 april 2007 22:39 schreef De_Brandweer het volgende:
Ik sta een 9 voor engels. Dus voor mij word het geen probleem denk ik.
Ik stond altijd een 4 voor Engels, maar heb de boeken toch probleemloos gelezen, ik begrijp ieder woord (ja, ook zonder dat ik eerst de Nederlandse heb gelezen ).
  Redactie Frontpage dinsdag 17 april 2007 @ 11:04:13 #240
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_48410657
quote:
Op maandag 16 april 2007 23:02 schreef Ame_thyst het volgende:
Echt aan te raden om de Engelse versie te lezen als je Engels kan, heb ik ook gedaan En dan proberen met mensen op school erover tepraten die de NL versie gelezen hebben, als die namen zijn misbruikt! (vertaald)
ik vind dat het wel goede vertalingen zijn anders en als ik er over praat, dan gaat het over Dumbledor én Perkamentus het is maar net welke taal me het te binnen schiet
With four other people
And aliens
pi_48412530
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 11:04 schreef Etcetera het volgende:

[..]

ik vind dat het wel goede vertalingen zijn anders en als ik er over praat, dan gaat het over Dumbledor én Perkamentus het is maar net welke taal me het te binnen schiet
haha ja, dta is erg leuk ja. Mijn vriend heeft de boeken nooit gelezen maar kent dankzij mij de strekking wel. Nu zat ik dus die enorme lap tekst van dumbledore's masterplan te lezen en mn vriend vroeg waar het aan ging... kreeg je echt van die zinnen als 'nou, eh, he makes dus eenneh, masterplan, dat gaat over the prophecy, die trelaywney toen gedaan heeft toen eh' dat klinkt echt van geen kanten, als je zó in het engels zit ga je alles door elkaar gooien tijdens het praten
pi_48429144
Mijn man heeft op internet een pdf gevonden van 659 pagina's over Harry Potter and the deathly hallows (waarbij het laatste woord van het laatste hoofdstuk (behalve epiloog) scar is). Weten jullie iets van een lek ofzo?
  dinsdag 17 april 2007 @ 18:45:04 #243
88233 Steve
Still the best.
pi_48429179
Misschien wat fanfiction ofzo....gewoon door een fan geschreven.
pi_48429214
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 18:45 schreef alwaysthebest het volgende:
Misschien wat fanfiction ofzo....gewoon door een fan geschreven.
Ja, zou wel kunnen, maar 659 pagina's

Ik ga het toch eens lezen denk ik
pi_48429304
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 18:45 schreef leonieke het volgende:

[..]

Ja, zou wel kunnen, maar 659 pagina's

Ik ga het toch eens lezen denk ik
Engelse versie wordt 608 pagina's en de amerikaanse versie 760(?).
Lijkt me dus een neppert, die niettemin best leuk om te lezen zijn soms.
  dinsdag 17 april 2007 @ 18:48:51 #246
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_48429328
Doe even een search, als er driehonderd keer "at once" in voorkomt, is het vast door Rowling zelf geschreven
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 17 april 2007 @ 18:49:57 #247
71919 wonderer
pi_48429372
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 18:48 schreef IedeK. het volgende:

[..]

Engelse versie wordt 608 pagina's en de amerikaanse versie 760(?).
Lijkt me dus een neppert, die niettemin best leuk om te lezen zijn soms.
Dat ligt natuurlijk helemaal aan de opmaak van dat PDF bestand...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
pi_48429374
Ja, maar dat is een pdf, sowieso niet in boekvorm.

Op internet is er alleszins sprake van fanfiction. Ik kan me trouwens echt niet inbeelden dat dit boek zou KUNNEN lekken, maar man wat een werk moet dat niet geweest zijn om te schrijven.

Blijkbaar zou ook de stijl (volgens posters op een ander forum) niet helemaal overeenkomen...
pi_48429416
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 18:48 schreef wonderer het volgende:
Doe even een search, als er driehonderd keer "at once" in voorkomt, is het vast door Rowling zelf geschreven
6 keer maar, het zal wel fake zijn
  dinsdag 17 april 2007 @ 18:52:32 #250
71919 wonderer
pi_48429485
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 18:51 schreef leonieke het volgende:

[..]

6 keer maar, het zal wel fake zijn
Bound to be

Zoveel pagina's fanfiction, wow, dan ben je echt fan Hoop dat de schrijver er geen problemen mee krijgt.
pi_48429721
Stel je nu maar voor dat het op dezelfde manier eindigt

* leonieke weet trouwens wie de "nieuwe tovenaar" is
pi_48429993
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 18:58 schreef leonieke het volgende:
Stel je nu maar voor dat het op dezelfde manier eindigt

* leonieke weet trouwens wie de "nieuwe tovenaar" is
Nieuwe tovenaar?

En als we het toch over fanfiction hebben:
Deze vind ik erg goed en hij heeft ook een prijs voor beste fanfic gewonnen op Mugglenet.
Fallen
pi_48430105
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 19:05 schreef IedeK. het volgende:

[..]

Nieuwe tovenaar?

Deze vind ik erg goed en hij heeft ook een prijs voor beste fanfic gewonnen op Mugglenet.
Fallen
Er was toch gezegd dat een niet-tovenaar in wanhopige toestanden zou toveren. Velen dachten dat het Petunia ging zijn, maar volgens die pdf zou het dudley zijn..
Ik herhaal: probably fanfiction
pi_48432810
Die Masterplan editorials zijn best goed! Ik ben het alleen nog steeds niet eens over Gambon's acteerwerk. Hij zegt dat Dumbledore zou reageren zoals Gambon acteerde, maar in het boek lezen we dat Dumbledore gewoon kalm blijft. Lijkt mij een punt waarover wenig te discussieren valt: gewoon doen wat er in het boek staat.

Verder bedacht ik me nog iets over het vak DADA. Volgens Dumbledore (wat vast wel klopt) is dat vak door Voldermort vervloekt en is er nog geen een leraar er in geslaagd langer dan een jaar te blijven. Echter, Quirrell is al bekend onder de leerlingen (Percy vertelt tegen Harry wie Quirrell is en zo zijn er nog meer aanwijzingen) en moet daarom al eerder hebben lesgegeven en wel DADA omdat alle andere vakken al meerder jaren bezet zijn door andere leraren. Hoe is dat mogelijk? Is dat een fout van Rowling of een verborgen plotelement? Het kan ook zijn dat alleen Voldemort die positie langer dan een jaar die positie mag beoefenen en omdat Quirrell bezeten is door Voldemort, Quirrell ook langer dan een jaar kan blijven. Dat onderbouwt ook meteen de theorie van de 'Masterplan'-acteur dat Dumbledore wist dat Quirell bezeten was aangezien Dumbledore weet dat het vak vervloekt is.
pi_48433120
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 20:06 schreef Ecthelion het volgende:
Die Masterplan editorials zijn best goed! Ik ben het alleen nog steeds niet eens over Gambon's acteerwerk. Hij zegt dat Dumbledore zou reageren zoals Gambon acteerde, maar in het boek lezen we dat Dumbledore gewoon kalm blijft. Lijkt mij een punt waarover wenig te discussieren valt: gewoon doen wat er in het boek staat.

Verder bedacht ik me nog iets over het vak DADA. Volgens Dumbledore (wat vast wel klopt) is dat vak door Voldermort vervloekt en is er nog geen een leraar er in geslaagd langer dan een jaar te blijven. Echter, Quirrell is al bekend onder de leerlingen (Percy vertelt tegen Harry wie Quirrell is en zo zijn er nog meer aanwijzingen) en moet daarom al eerder hebben lesgegeven en wel DADA omdat alle andere vakken al meerder jaren bezet zijn door andere leraren. Hoe is dat mogelijk? Is dat een fout van Rowling of een verborgen plotelement? Het kan ook zijn dat alleen Voldemort die positie langer dan een jaar die positie mag beoefenen en omdat Quirrell bezeten is door Voldemort, Quirrell ook langer dan een jaar kan blijven. Dat onderbouwt ook meteen de theorie van de 'Masterplan'-acteur dat Dumbledore wist dat Quirell bezeten was aangezien Dumbledore weet dat het vak vervloekt is.
Volgens mij was Quirrel er een jaar tussenuit geweest, dus dan heeft ie technisch gezien niet langer dan 1 jaar achter elkaar het vak gegeven.
Maar misschien dat het wel een foutje is geweest van Rowling.
pi_48434077
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 20:13 schreef IedeK. het volgende:

[..]

Volgens mij was Quirrel er een jaar tussenuit geweest, dus dan heeft ie technisch gezien niet langer dan 1 jaar achter elkaar het vak gegeven.
Maar misschien dat het wel een foutje is geweest van Rowling.
Haha, niet achter elkaar idd, maar volgens mij was de vloek dat een leraar het niet langer dan een jaar kon volhouden, of die nou achter elkaar zijn of niet. Maar dat weet ik niet zeker. Kan me trouwens niet herinneren dat Quirrell er een jaar uit was.
pi_48434241
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 20:35 schreef Ecthelion het volgende:

[..]

Haha, niet achter elkaar idd, maar volgens mij was de vloek dat een leraar het niet langer dan een jaar kon volhouden, of die nou achter elkaar zijn of niet. Maar dat weet ik niet zeker. Kan me trouwens niet herinneren dat Quirrell er een jaar uit was.
Hij was een jaar weg en kwam toen terug met Voldemort onder z'n tulband remember.
pi_48434269
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 20:39 schreef IedeK. het volgende:

[..]

Hij was een jaar weg en kwam toen terug met Voldemort onder z'n tulband remember.
Was het niet zo dat hij gesolliciteerd had maar dat Dumbledore vond dat hij meer ervaring nodig had?
pi_48434332
Het zal allicht geen fout zijn, daarvoor speelt Quirell een te lbelangrijek rol. Maar bedenk je eens; Quirrell is erg jong en Percy kent hem al. Misschien zat Quirrell in zijn zevende schooljaar toen Percy in het eerste jaar zat? Ik weet niet we hem nog meer 'al kende'?
  dinsdag 17 april 2007 @ 20:42:07 #260
88233 Steve
Still the best.
pi_48434334
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 20:40 schreef leonieke het volgende:

[..]

Was het niet zo dat hij gesolliciteerd had maar dat Dumbledore vond dat hij meer ervaring nodig had?
Dat was Voldemort zelf.
pi_48434350
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 20:40 schreef leonieke het volgende:

[..]

Dat was de eerste keer dat Tom Riddle solliciteerde.
pi_48434427
Ik weet trouwens wel zeker dat die PDF een fanfic is.
Op de vrijgegeven boekcovers lees je op de binnenflap dat de Order Harry komt ophalen, hier gaat hij gewoon weg met Ron en Hermelien.
  dinsdag 17 april 2007 @ 20:46:30 #263
88233 Steve
Still the best.
pi_48434501
Ik zat even snel door PS te kijken, maar lees nergens dat hij voor zijn jaar 'veldwerk' ook leraar was. En tijdens het beginfeest vertelt Percy wie Snape is, niet Quirrell.
pi_48436222
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 20:46 schreef alwaysthebest het volgende:
Ik zat even snel door PS te kijken, maar lees nergens dat hij voor zijn jaar 'veldwerk' ook leraar was. En tijdens het beginfeest vertelt Percy wie Snape is, niet Quirrell.
Dat kan kloppen, ken het boek niet uit m'n hoofd en heb boek hier niet. Toch meende ik uit het boek op te maken dat leerlingen Quirrell al kende.
pi_48448700
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 20:46 schreef alwaysthebest het volgende:
Zo is dat. Harry kende zelf Krinkel al, omdat hij die had ontmoet in de Lekke Ketel.
Blz. 94:
quote:
'Wie is die leraar die met professor Krinkel praat?' vroeg hij (Harry) aan Percy.
'Oh, ken je Krinkel al? Geen wonder dat hij zo nerveus is. Dat is Professer Sneep. Hij geeft les in Toverdranken, maar eigenlijk tegen zijn zin - iedereen weet dat hij op Krinkels baantje uit is. [..]'
pi_48466197
quote:
Op woensdag 18 april 2007 09:21 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Zo is dat. Harry kende zelf Krinkel al, omdat hij die had ontmoet in de Lekke Ketel.
Blz. 94:
[..]
Uit de reactie van Percy ('Oh, je kent Krinkel al?') maak ik op dat de andere leerlingen hem al kennen. TIs een beetje moeilijk zonder het boek om te bepalen of de leerlingen Krinkel nou wel of niet kennen, maar ik meen mij te herinneren dat Perkamentus Krinkel niet voorstelt als nieuwe leraar. Bovendien hield Perkamentus (volgens mij, maar weet dat dus niet zeker) zijn toespraak na deze quote, wat wil zeggen dat Percy Krinkel dus kent.
pi_48468159
Krinkel kan als nieuwe docent zijn voorgesteld voordat de nieuwe eerstejaars naar binnen kwamen.
pi_48469069
quote:
Op woensdag 18 april 2007 16:58 schreef Biancavia het volgende:
Krinkel kan als nieuwe docent zijn voorgesteld voordat de nieuwe eerstejaars naar binnen kwamen.
Dat kan, maar het lijkt me onwaarschijnlijk. Ten eerste omdat de eerstejaars het dan niet weten en ten tweede, omdat Perkamentus zulke mededelingen altijd na het feestmaal doet (andere mededelingen doet hij in PS ook na het feestmaal).
  woensdag 18 april 2007 @ 17:35:32 #269
13250 Lod
Sapere aude!
pi_48469548
quote:
Op woensdag 18 april 2007 16:15 schreef Ecthelion het volgende:
Uit de reactie van Percy ('Oh, je kent Krinkel al?') maak ik op dat de andere leerlingen hem al kennen.
Ik maak daar uit op Percy hem kende.
Kan hij (Q/K) niet gewoon een bekende zijn geweest van de familie Weasly? Krijg niet de indruk dat het een groot wereldje is.
GNU Terry Pratchett
pi_48469613
Was Percy niet hoofdmonitor? Dan kan hij hem in de trein natuurlijk al ontmoet hebben.
pi_48469669
Wat is het begin van het vierde boek trouwens leuk zeg, als Mr. Weasley Harry op komt halen en vast komt te zitten in de haard... was het alweer bijna vergeten, schitterend!
pi_48469800
quote:
Op woensdag 18 april 2007 17:38 schreef zoeperzazke het volgende:
Wat is het begin van het vierde boek trouwens leuk zeg, als Mr. Weasley Harry op komt halen en vast komt te zitten in de haard... was het alweer bijna vergeten, schitterend!
Die hele sfeer bij de WK Zwerkbal is geweldig, de beschrijvingen van de tovenaars die zich als dreuzels gedragen en dan die tenten die van binnen ineens enorm groot zijn. Prachtig!
pi_48470519
En die tovenaar die de wind aan zijn "privates" wel erg fijn vind
If it was easy, it wouldn't mean nothing, no
pi_48670400
quote:
Op woensdag 18 april 2007 17:42 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Die hele sfeer bij de WK Zwerkbal is geweldig, de beschrijvingen van de tovenaars die zich als dreuzels gedragen en dan die tenten die van binnen ineens enorm groot zijn. Prachtig!
Ik vond het alleen jammer dat de wedstrijd zo kort duurde
  dinsdag 24 april 2007 @ 16:49:18 #275
71919 wonderer
pi_48673329
Ik heb me een boek aan laten smeren toen ik deel zeven vast bestelde: The Great Snape Debate. De ene helft van het boek pleit voor zijn goede kant en de andere helft (omdraaien) voor zijn slechte kant. Als ik binnenkort boek 6 uitheb, ga ik dit eens lezen, ben toch wel benieuwd. Er is een stuk geschreven door Orson Scott Card, oa.
pi_48673405
Ik ben nu het eerste boek in het engels aan het lezen en ik vind het stukken beter dan de nederlandse boeken. Binnenkort deel 2 tot 7 maar even bestellen.
pi_48680694
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 20:44 schreef IedeK. het volgende:
Ik weet trouwens wel zeker dat die PDF een fanfic is.
Op de vrijgegeven boekcovers lees je op de binnenflap dat de Order Harry komt ophalen, hier gaat hij gewoon weg met Ron en Hermelien.
Ja, ik heb hem gelezen, maar ik vond hem wel fantastisch eigenlijk.... Als het echte boek zo ongeveer afloopt ben ik helemaal tevreden
Ik heb de PDF zo snel gelezen als ik de andere boeken van Rowling lees. Erg, he?
pi_48680747
quote:
Op woensdag 18 april 2007 17:35 schreef Lod het volgende:

[..]

Ik maak daar uit op Percy hem kende.
Kan hij (Q/K) niet gewoon een bekende zijn geweest van de familie Weasly? Krijg niet de indruk dat het een groot wereldje is.
Ik ben opnieuw begonnen met het eerste boek te lezen. Ik let er nog eens extra op als ik aan dat stuk kom
pi_48682682
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 20:27 schreef leonieke het volgende:

[..]

Ja, ik heb hem gelezen, maar ik vond hem wel fantastisch eigenlijk.... Als het echte boek zo ongeveer afloopt ben ik helemaal tevreden
Ik heb de PDF zo snel gelezen als ik de andere boeken van Rowling lees. Erg, he?
Ik echt precies hetzelfde!
De laatste avond van 17-00.30 uur in één ruk uitgelezen omdat ik het ook zo spannend vond.
  dinsdag 24 april 2007 @ 22:08:35 #280
58327 Legolas_Greenleaf
Learning to live
pi_48684958
Die fanfic is best wel, eeh, goed.
Some say in ice
pi_48692681
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 20:27 schreef leonieke het volgende:

[..]

Over welke PDF hebben we het hier? Waar kan ik die lezen? Als ik de reacties hoor, is het wel de moeite waard...
  woensdag 25 april 2007 @ 06:54:05 #282
13250 Lod
Sapere aude!
pi_48693134
Ik ga die pdf pas lezen na het officiële boek, wil nog onbevangen lezen hoe het verhaal eindigt.
GNU Terry Pratchett
pi_48693404
quote:
Op woensdag 25 april 2007 02:37 schreef Ecthelion het volgende:

[..]

Over welke PDF hebben we het hier? Waar kan ik die lezen? Als ik de reacties hoor, is het wel de moeite waard...
  woensdag 25 april 2007 @ 08:05:24 #284
13250 Lod
Sapere aude!
pi_48693576
quote:
Op woensdag 25 april 2007 02:37 schreef Ecthelion het volgende:

[..]

Ik gok op degene wiens link onderaan deze post staat?
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 19:05 schreef IedeK. het volgende:

[..]

Nieuwe tovenaar?

Fallen
GNU Terry Pratchett
pi_48703765
ik wil het ook lezen !!!!!!!!!!
pi_48704179
quote:
Op woensdag 25 april 2007 08:05 schreef Lod het volgende:

[..]

Ik gok op degene wiens link onderaan deze post staat?
[..]
Nope deze:
http://www.blogforpeace.org/blogimages/Harry%20Potter%20&%20the%20deathly%20hallows.pdf

Veel leesplezier!
  woensdag 25 april 2007 @ 16:52:50 #287
71919 wonderer
pi_48709689
Ik heb boek 6 nu bijna voor de 2e keer uit en ik moet toch zeggen, wat een ongelooflijk saai boek is het eigenlijk. Pas de laatste 150-200 pagina's wilde ik echt doorlezen, daarvoor was wegleggen en iets anders doen helemaal niet zo moeilijk... Ik vermoed dat boek 7 wel beter wordt, maar de eerste keer was het me nog niet opgevallen.
pi_48714120
quote:
Idd deze

Voor de rest: sorry dat ik zelf niet meer direct heb kunnen antwoorden en julle in spanning heb laten wachten
pi_48714233
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 20:28 schreef leonieke het volgende:

[..]

Ik ben opnieuw begonnen met het eerste boek te lezen. Ik let er nog eens extra op als ik aan dat stuk kom
Om met een citaat te antwoorden:
'Is hij altijd zo nerveus?'
'Ja. Arme kerel. Een prima stel hersens. Alles ging goed zolang ie gewoon uit boeken leerde, maar toen nam ie een jaar vrij om veldwerk te doen... Ze zeggen dat ie vampiers heb ontmoet in 't Zwarte Woud en d'r was ook trammelant met een feeks - daarna is ie nooit meer de ouwe geweest. Bang voor z'n leerlingen, bank voor z'n eigen vak - waar heb ik die plu ook weer gelaten?'

Ik had het dus verkeerd begrepen. Krinkel werkte er al voor hij in contact kwam met Voldemort.
  woensdag 25 april 2007 @ 19:18:42 #290
71919 wonderer
pi_48714347
Maar niet als DADA teacher?

In boek zes staat duidelijk dat toen Voldemort voor de tweede keer om een baantje kwam bedelen, het sindsdien vervloekt is, niemand heeft het nog langer dan een jaar volgehouden. Dus misschien heeft Quirrel alleen gestudeerd en geen les gegeven?
pi_48714395
quote:
Op woensdag 25 april 2007 19:18 schreef wonderer het volgende:

In boek zes staat duidelijk dat toen Voldemort voor de tweede keer om een baantje kwam bedelen, het sindsdien vervloekt is, niemand heeft het nog langer dan een jaar volgehouden. Dus misschien heeft Quirrel alleen gestudeerd en geen les gegeven?
Als ik 1980 als geboortejaar van Harry neem:

1989: Quirrel geeft les op Hogwarts
1990: Jaartje veldwerk, komt Voldie tegen.
1991: 1e jaar Harry, Quirrel geeft weer les.
Some say in ice
  woensdag 25 april 2007 @ 19:21:24 #292
71919 wonderer
pi_48714445
Ja, dat zou ook kunnen, natuurlijk.
pi_48714484
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 21:17 schreef IedeK. het volgende:

[..]

Ik echt precies hetzelfde!
De laatste avond van 17-00.30 uur in één ruk uitgelezen omdat ik het ook zo spannend vond.

Ik ben op zondagmorgen beginnen lezen, was een beetje lastig dat ik moest eten en heb dan heel de namiddag doorgelezen tot 21.25u. Nog een geluk dat ik toen gedaan had met lezen anders moest CSI Miami maar eens zonder mij uitgezonden worden
Ik vond het spannend, vol emoties, op bepaalde momenten ook verrassend. Echt supergeslaagd
pi_48714533
quote:
Op woensdag 25 april 2007 19:18 schreef wonderer het volgende:

Een jaar vrij zie ik toch echt als een jaartje loopbaanonderbreking (als ze dat kennen in de tovenaarswereld ).

Hmz, maar nu ik jouw quote nog eens goed lees en met mijn man zit te bespreken, klopt er toch iets niet denk ik.
Er heeft het idd nog niemand langer volgehouden dan een jaar sinds Voldemort die job 'vervloekt' heeft. Maar Voldemort is toch voor de 1e verjaardag van Harry die job gaan vragen (want toen Harry een jaar was, is hij 'gestorven'). Dus is het wel wat vreemd dat Quirrel die job dan twee keer heeft gekregen...
pi_48714575
quote:
Op woensdag 25 april 2007 19:22 schreef leonieke het volgende:

[..]

Ik ben op zondagmorgen beginnen lezen, was een beetje lastig dat ik moest eten en heb dan heel de namiddag doorgelezen tot 21.25u. Nog een geluk dat ik toen gedaan had met lezen anders moest CSI Miami maar eens zonder mij uitgezonden worden
Ik vond het spannend, vol emoties, op bepaalde momenten ook verrassend. Echt supergeslaagd
Dito. 20:00 - 2:15 hiero, en de laatste 2 hoofdstukken vanmorgen. Snellezen heeft z'n voordelen, maar ik kon echt niet weg.
Some say in ice
  woensdag 25 april 2007 @ 19:27:36 #296
71919 wonderer
pi_48714689
quote:
Op woensdag 25 april 2007 19:23 schreef leonieke het volgende:

[..]

Een jaar vrij zie ik toch echt als een jaartje loopbaanonderbreking (als ze dat kennen in de tovenaarswereld ).

Hmz, maar nu ik jouw quote nog eens goed lees en met mijn man zit te bespreken, klopt er toch iets niet denk ik.
Er heeft het idd nog niemand langer volgehouden dan een jaar sinds Voldemort die job 'vervloekt' heeft. Maar Voldemort is toch voor de 1e verjaardag van Harry die job gaan vragen (want toen Harry een jaar was, is hij 'gestorven'). Dus is het wel wat vreemd dat Quirrel die job dan twee keer heeft gekregen...
Misschien doceerde Quirrel iets anders voor hij veldwerk ging doen en studeerde hij intussen DA?
pi_48714708
Zou het trouwens raar zijn als we zelfs de fanfiction twee keer lezen?
  woensdag 25 april 2007 @ 19:28:34 #298
71919 wonderer
pi_48714721
Als het goed is, wat boeit het dan?
pi_48714731
quote:
Op woensdag 25 april 2007 19:27 schreef wonderer het volgende:

[..]

Misschien doceerde Quirrel iets anders voor hij veldwerk ging doen en studeerde hij intussen DA?
Mja, zou idd ook kunnen. Ik blijf erop letten of er hierover iets in de boeken staat...
pi_48714759
quote:
Op woensdag 25 april 2007 19:28 schreef leonieke het volgende:
Zou het trouwens raar zijn als we zelfs de fanfiction twee keer lezen?
Ik zit aan de 5e herlezing. (6e keer totaal gelezen dus.) van een serie hiero. Als 't goed is, why not.

His Dark Materials van Pullman.
Some say in ice
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')