Ja, of F. komt erachter dat B. een iets te heftige vrijgezellenfeest heeft gekregen en uiteindelijk met Tonks op een smoezelige hotelkamer beland is. Je weet hoe preuts die fransen zijn.quote:Op dinsdag 3 april 2007 16:30 schreef alwaysthebest het volgende:
Vlak voordat Fleur en Bill hun huwelijk willen bezegelen met een zoen, stormt Voldemort binnen en blaast het verhaaltje uit.
Zoiets?
Nee, niet helemaal. Ik zou er nog een stapelquote:Op dinsdag 3 april 2007 16:47 schreef omg_wtf_bbq het volgende:
Harry Potter![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
maak ik me zelf duidelijk????![]()
![]()
Nee, vlak voordat ze willen trouwen verdwijnt Fleur en dan gaan ze met Bill op zoek in Goudgrijp om aanwijzingen te vinden voor haar verdwijning en dan komen ze in een kluis terecht waar blijkbaar een schat ligt en dan worden ze weggezogen naar een andere dimensie en dan zitten ze in een piramide en dan komt er een Noorse Bultrug die ze redt en dan komt Voldemort met een leger mummies en reuzen en daar steekt Hagrid natuurlijk een stokje voor, samen met Madame Mallemour, met wie hij in het laatste hoofdstuk nog gaat trouwen en allemaal kleine reusjes krijgt, maar dat terzijde, en daarna gaan ze terug naar Zweinstein op zoek naar de Horcruxes en dan trommelen ze een leger huiselfen op onder leiding van Dobby en die gaan de horcruxes vinden en dan gaan ze naar Zwijnskop voor het medaillon en dan blijkt dat de barman niet de broer van Perkamentus is, maar die van Sirius en dan verandert hij in een geit, en dan wordt de hele SVP opgepakt en in Azkaban gezet, maar Harry Patronust alle Dementors weg en dan gaan ze naar het ministerie, want het blijkt dat Percy toch weer sympathiseert met zijn familie en die gaat ze helpen, maar dan zijn ze in het departement van Mystificatie en dan vallen ze met z'n allen door het gordijn en daar is Voldemort weer en dan komt Felix iedereen redden, want dat is eigenlijk Perkamentus!quote:Op dinsdag 3 april 2007 16:30 schreef alwaysthebest het volgende:
Vlak voordat Fleur en Bill hun huwelijk willen bezegelen met een zoen, stormt Voldemort binnen en blaast het verhaaltje uit.
Zoiets?
Punt.quote:Op woensdag 4 april 2007 09:36 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Nee, vlak voordat ze willen trouwen verdwijnt Fleur en dan gaan ze met Bill op zoek in Goudgrijp om aanwijzingen te vinden voor haar verdwijning en dan komen ze in een kluis terecht waar blijkbaar een schat ligt en dan worden ze weggezogen naar een andere dimensie en dan zitten ze in een piramide en dan komt er een Noorse Bultrug die ze redt en dan komt Voldemort met een leger mummies en reuzen en daar steekt Hagrid natuurlijk een stokje voor, samen met Madame Mallemour, met wie hij in het laatste hoofdstuk nog gaat trouwen en allemaal kleine reusjes krijgt, maar dat terzijde, en daarna gaan ze terug naar Zweinstein op zoek naar de Horcruxes en dan trommelen ze een leger huiselfen op onder leiding van Dobby en die gaan de horcruxes vinden en dan gaan ze naar Zwijnskop voor het medaillon en dan blijkt dat de barman niet de broer van Perkamentus is, maar die van Sirius en dan verandert hij in een geit, en dan wordt de hele SVP opgepakt en in Azkaban gezet, maar Harry Patronust alle Dementors weg en dan gaan ze naar het ministerie, want het blijkt dat Percy toch weer sympathiseert met zijn familie en die gaat ze helpen, maar dan zijn ze in het departement van Mystificatie en dan vallen ze met z'n allen door het gordijn en daar is Voldemort weer en dan komt Felix iedereen redden, want dat is eigenlijk Perkamentus!
Bij mij idem, alleen mijn deel 1 is anders is mijn deel 2 t/m 4 komen niet bij Waterstone's Cambridge maar Waterstone's Edinburgh vandaanquote:Op maandag 9 april 2007 12:47 schreef bladibladibla het volgende:
Ik zou heel graag alle adult editions willen hebben, maar dat gaat me meer dan ¤100 kosten.
Nu heb ik de eerste 4 in de Engelse kinderpaperback (totaal ¤27 bij Waterstone's in Cambridge), de kinder hardcover van OotP en de adult hardcover van HBP. Mijn boekenkast is sowieso al een rotzooi![]()
Had je dan ook gelijk keuze voor een Engelse paperback kinderversie? Ik lag ergens hierboven dat die namelijk de 21e nog niet uitkomen en ik wil 'm!quote:Op dinsdag 10 april 2007 16:38 schreef Mikani het volgende:
Ik heb 't boek vanmiddag bij de plaatselijke boekhandel besteld, hardcover en de kinderversie, want dat heb ik bij de andere boeken ook.
Ook maar gelijk de nederlandse versie besteld.
Ze zijn natuurlijk slim genoeg om eerst de veel duurdere hardcover versie uit te brengenquote:Op woensdag 11 april 2007 00:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Had je dan ook gelijk keuze voor een Engelse paperback kinderversie? Ik lag ergens hierboven dat die namelijk de 21e nog niet uitkomen en ik wil 'm!
Het was inderdaad een van de saaiere boeken, op de laatste hoofdstukken na. Het was wel interessant om meer te weten te komen over Voldemort.quote:Op zaterdag 7 april 2007 23:31 schreef De_Brandweer het volgende:
Ik vond HBP echt saai. In de eerste 20 hoofdstukken gebeurde vrij weinig. Het ging allemaal om dat boek van Harry en over de ruzie tussen Hermelien en Ron.
Daar heb ik niet naar gevraagd, daar ik de hardcover versie wilquote:Op woensdag 11 april 2007 00:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Had je dan ook gelijk keuze voor een Engelse paperback kinderversie? Ik lag ergens hierboven dat die namelijk de 21e nog niet uitkomen en ik wil 'm!
Er is een 'slechterik' die een 'repentive' krijgt vergeven wordt en met een schone lei kan beginnen. Dat zei JK.quote:Op vrijdag 13 april 2007 21:30 schreef zoeperzazke het volgende:
In deel 3 viel het me op dat Perkamentus aan het einde iets zei als : 'Voldemort wil geen hulp die in het krijt staat bij een andere tovenaar. JIj hebt het leven van Peter gered en dar schept een heel bijzondere band". Niet letterlijk, dit is uit mn hoofd.... Maar daar schiet me ineens te binnen, dat Wormstaart misschien nog wel eens zou kunnen helpen in het laatste deel... dat hij toch berouw toont....
Lijkt me dan eerder Sneep.quote:Op vrijdag 13 april 2007 21:35 schreef Jeanne_Darc het volgende:
[..]
Er is een 'slechterik' die een 'repentive' krijgt vergeven wordt en met een schone lei kan beginnen. Dat zei JK.
Zeer interessant!quote:
Leuk om te lezen, maar wat zou Petunia beletten die brieven gewoon bij het oud papier te gooien, of op een andere manier te vernietigenquote:Op zaterdag 14 april 2007 14:09 schreef bladibladibla het volgende:
Ze hebben ook ooit een van mijn editorials geplaatst![]()
Ik dacht dat dat misschien een fout van J.K. wasquote:Op zaterdag 14 april 2007 17:12 schreef zoeperzazke het volgende:
Tijdens het lezen van de editorials bedacht ik me ineens iets....
Als Harry Sisselspraak spreekt, dan kan iedereen hem horen hissen. Ook Jenny heeft Tom Riddle destijds horen hissen.
De slang die door de pijpleidingen gleed, sprak ook in sisselspraak en hard genoeg voor Harry om te horen. Hoe kan het dan dat de andere leerlingen nooit het gehis hebben gehoord, terwijl Hermelien en Ron het toch gehoord moeten hebben aangezien ze soms bij Harry waren?
Wat hij bedoelt is dat er drie kanten zijn.quote:Op zaterdag 14 april 2007 09:34 schreef De_Brandweer het volgende:
De moord op Dumblerode doorgestoken kaart? Kan je daar iets meer over vertellen?
Hmm...quote:Op zaterdag 14 april 2007 17:14 schreef leonieke het volgende:
[..]
Ik dacht dat dat misschien een fout van J.K. was
Maar ze hadden de Sisselspraak van Harry toch gehoord? En ze hoorden helemaal niets toen Harry het hoorde in de gang, ze zouden toch iets (ruis ofzo) moeten gehoord hebben?quote:Op zaterdag 14 april 2007 17:39 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Hmm...
1. De meeste leerlingen zijn niet bekend met Sisselspraak, uberhaupt niet hoe het klinkt voor een buitenstaander.
2. We hebben het hier wel over een school met Foppe. Fat chance dat ie de WC's gesaboteerd had.
Ik denk niet dat J.K. zulke fouten zal maken.quote:Op zaterdag 14 april 2007 17:14 schreef leonieke het volgende:
[..]
Ik dacht dat dat misschien een fout van J.K. was
Ik zou ook willen geloven dat het niet zo is, maar het is toch wel vreemd dat ze niets horen.quote:Op zondag 15 april 2007 10:54 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Ik denk niet dat J.K. zulke fouten zal maken.
Ik heb het boek net weer gelezen, en ik moet zeggen dat ik het, na jullie reacties, ook wel erg vaag vind. Niemand hoort de basilisk behalve Harry. Terwijl ze inderdaad met bijna de hele school over de zeik raken als ze hem horen parseltonguen tijdens het duel.quote:Op zondag 15 april 2007 12:06 schreef leonieke het volgende:
[..]
Ik zou ook willen geloven dat het niet zo is, maar het is toch wel vreemd dat ze niets horen.
Ik zou het boek er moeten opnieuw bijnemen om het te controleren (maar die heb ik hier niet bij mij), maar ik ben 100% zeker dat ze in de films uit de lucht vallen als Harry zegt dat hij iets hoort.
Terwijl ze hem tijdens het duelleren duidelijk *iets* horen zeggen want ze herkennen het als sisselspraak.
Ik vind je theorie heel leuk om te lezen. Misschien heb je inderdaad een punt. Ik ben er in ieder geval van overtuigd dat er meer met Petunia aan de hand is dan je denkt. Maar vergeet je de brief niet die Dumbledore op Harry heeft achtergelaten toen hij hem voor de deur bij de Dursleys achterliet? Samen met de howler zou dat dus een meervoud van brief zijn...quote:Op zaterdag 14 april 2007 15:30 schreef bladibladibla het volgende:
Zeg, niet mijn theorie overhoop gooien hè?
Even serieus: Misschien heeft Dumbledore er een of andere betovering overheen gegooid zodat ze niet vernietigd kunnen worden. Of hij heeft gedreigd Dudley in een walvis te veranderen als ze ze wel vernietigde.
Misschien staat er wel heel belangrijke informatie in, die aan Harry doorgegeven moet worden. Het huis aan de Privet Drive biedt tot Harry's 17e verjaardag bescherming aan hem, maar misschien ook wel aan de andere inwoners en alle spullen, zoals brieven.
Zou idd wel kunnen.quote:Op zondag 15 april 2007 12:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik heb het boek net weer gelezen, en ik moet zeggen dat ik het, na jullie reacties, ook wel erg vaag vind. Niemand hoort de basilisk behalve Harry. Terwijl ze inderdaad met bijna de hele school over de zeik raken als ze hem horen parseltonguen tijdens het duel.
Misschien is de basilisk alleen hoorbaar voor mensen die parseltongue spreken, het is ten slotte een magisch beest en een nalatenschap van Salazar Slytherin. Dat lijkt mij de meest logische verklaring. Dat is misschien ook waarom Tom Riddle toen de chamber of secrets heeft geopend. Hij is de enige in jaren die parseltongue spreekt, hij kon dan ook gestuurd worden door de basilisk. Ja, nu ik dit typ lijkt me dit een goede verklaring!
Ik denk dat er inderdaad een verschil zit tussen de spreker, de mens of de slang. Dat moet wel want zoals eerder gezegd, JK zou niet zulke grote fouten maken. Kijk maar eens wat 1 stukje tekst, dat in eerste instantie niet leek te kloppen, kan leiden tot zo'n lange theorie.... en daarmee bedoel ik dus die 7 editorials, die gebaseerd zijn op het feit dat trelawney vertelde dat ze sneep ná de prophecy zag....quote:Op zondag 15 april 2007 12:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik heb het boek net weer gelezen, en ik moet zeggen dat ik het, na jullie reacties, ook wel erg vaag vind. Niemand hoort de basilisk behalve Harry. Terwijl ze inderdaad met bijna de hele school over de zeik raken als ze hem horen parseltonguen tijdens het duel.
Misschien is de basilisk alleen hoorbaar voor mensen die parseltongue spreken, het is ten slotte een magisch beest en een nalatenschap van Salazar Slytherin. Dat lijkt mij de meest logische verklaring. Dat is misschien ook waarom Tom Riddle toen de chamber of secrets heeft geopend. Hij is de enige in jaren die parseltongue spreekt, hij kon dan ook gestuurd worden door de basilisk. Ja, nu ik dit typ lijkt me dit een goede verklaring!
Misschien heeft DD wel gelogen tegenover Harry om Snape te beschermen? VM kan Harry's gedachten lezen en als hij erachter komt dat Snape tegen hem gelogen heeft is zijn tijd als Spion voorbij. Ik vond het Masterplan heel goed. En dit is zeker niet de eerste keer dat Mugglenet members het bji het rechte eind hebben wat betreft theorien. De gruzie elementen theorie die in HBP uit de doeken wordt gedaan (en CoS is daar natuurlijk voorbode van) werd ook door sommige posters voorspeld. Voldemorts geheim lag al die tijd in zijn naam. En dit vind ik ook plausibel.quote:Op zondag 15 april 2007 10:54 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Ik denk niet dat J.K. zulke fouten zal maken.
Die theorie van Dumbledore's masterplan is inderdaad geweldig.
Het begint natuurlijk al in het eerste boek, het is achteraf zo logisch dat DD echt wel wist dat er iets niet in orde was met Krinkel. En dat hij daarom de Steen naar de school haalde.
Ik vraag me alleen nog steeds af wat er precies is gebeurd die avond dat Zwamdrift de voorspelling deed. Was Sneep aan het afluisteren? Waarom was hij daar dan? Hij kan nooit zo snel gekomen zijn tijdens dat ze haar voorspelling aan het doen was, dus hij moest daar al zijn geweest.
Ik denk ook eerder dat Sneep misschien wel de hele voorspelling heeft gehoord, maar dat DD misschien het laatste deel uit zijn geheugen gehaald heeft of iets dergelijks.
En we weten natuurlijk nog steeds niet vanaf welk punt en waarom DD heeft besloten om Sneep volledig te vertrouwen.
Ik ben er wel van overtuigd van het complot dat het de bedoeling was dat Sneep DD zou vermoorden. En nu helemaal, na het lezen van die theorie.
Ik ga in juni de 6 boeken opnieuw lezenquote:Op zondag 15 april 2007 15:06 schreef Etcetera het volgende:
ja dat weet ik welmaar ik vond het echt té makkelijk
aan de andere kant, als het moeilijker was hadden Harry Ron en Hermelien niet zo ver kunnen komen natuurlijk
ach, heb het alleen herlezen met de op handen zijnde uitbrenging van deel 7, dus binnenkort deel 2 uit de kast halen
Dat dacht ik ook,maar na het lezen van deel 2 van Dumbledore's Masteplan op muggelenet valt er wel een en ander op zijn plaats.quote:Op zondag 15 april 2007 15:00 schreef Etcetera het volgende:
ik heb net deel 1 weer gelezen in het engels, en ik moet zeggen... ik vond het een beetje childishkan niet echt uitleggen waarom, maar vond het een beetje vaag allemaal.... als de Steen de Wijzen niet gevonden moest worden, waarom waren er dan redelijk makkelijke raadsels (als een paar eerste jaars ze kunnen breken....) en waarom die bezemstelen? een échte gróte tovenaar, duister of niet, had die deur zo wel open gekregen toch?
mss heb ik deel 1 te vaak gelezen
toch maar 's proberen danquote:Op zondag 15 april 2007 15:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook,maar na het lezen van deel 2 van Dumbledore's Masteplan op muggelenet valt er wel een en ander op zijn plaats.
http://www.mugglenet.com/(...)it-connollys02.shtml
Vind ik ook hoor. De schrijfwijze is dan ook heel anders. Dat wordt elk boek steeds volwassener. Boek 1 is nog echt een kinderboek, dat wordt steeds minder.quote:Op zondag 15 april 2007 15:00 schreef Etcetera het volgende:
ik heb net deel 1 weer gelezen in het engels, en ik moet zeggen... ik vond het een beetje childish![]()
Het is ook altijd de bedoeling geweest dat het lezerspubliek mee zou groeien met de boeken.quote:Op zondag 15 april 2007 17:58 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Vind ik ook hoor. De shrijfwijze is dan ook heel anders. Dat wordt elk boek steeds volwassener. Boek 1 is nog echt een kinderboek, dat wordt steeds minder.
Haha, maar ik ben maar een arme student dus ik heb niet zo'n ruim budget. Misschien kan ik m'n ouders overhalen om de Nederlandse te kopen (m'n broers lezen de boeken ook) en dan koop ik de Engelse...quote:Op maandag 16 april 2007 12:25 schreef Biancavia het volgende:
In juli de Engelse kopen en in november de Nederlandse.
DH (Adult Edition) kopen en vervolgens op Ebay je andere Child Edition verkopen en dan in de loop der tijd (of in 1xquote:Op maandag 16 april 2007 12:54 schreef Etcetera het volgende:
alle engelse versies lezen, en de engelse kopen. lezen ivm de namen en begrippen, dan de engelse versie kopen omdat die eerder uit isen dan in de loop der tijd de engelse versies kopen
ik zit echt te twijfelen of ik de volwassen versie koop of de kindereditie. de volwassen versie is véél mooier maar ik heb alles van de kinderedities, en ik vind het wel mooi als het een beetje past (en heb nu al 3 verschillende formaten)
Hihi, Nederlander.quote:Op maandag 16 april 2007 12:27 schreef Ecthelion het volgende:
[..]
Haha, maar ik ben maar een arme student dus ik heb niet zo'n ruim budget. Misschien kan ik m'n ouders overhalen om de Nederlandse te kopen (m'n broers lezen de boeken ook) en dan koop ik de Engelse...
Mij ook, maar heb nu weinig tijd. Tentamenweekquote:Op maandag 16 april 2007 17:28 schreef parselmouth het volgende:
Zo maar eens naar dat Dumbledores masterplan kijken, klinkt wel interessant.
Is het eindelijk het weer om buiten HP te gaan lezen, heb ik tentamenweek... En als m'n tentamens voorbij zijn, wordt het weer frisser!quote:Op maandag 16 april 2007 20:54 schreef De_Brandweer het volgende:
Ik had de Orde van de Fenix ook in de tuin gelezen. Ik ga deze week de engelse boeken kopen om in de tuin te kunnen lezen.
Ik stond altijd een 4 voor Engels, maar heb de boeken toch probleemloos gelezen, ik begrijp ieder woord (ja, ook zonder dat ik eerst de Nederlandse heb gelezenquote:Op maandag 16 april 2007 22:39 schreef De_Brandweer het volgende:
Ik sta een 9 voor engels.Dus voor mij word het geen probleem denk ik.
ik vind dat het wel goede vertalingen zijn andersquote:Op maandag 16 april 2007 23:02 schreef Ame_thyst het volgende:
Echt aan te raden om de Engelse versie te lezen als je Engels kan, heb ik ook gedaanEn dan proberen met mensen op school erover tepraten die de NL versie gelezen hebben, als die namen zijn misbruikt! (vertaald)
haha ja, dta is erg leuk ja. Mijn vriend heeft de boeken nooit gelezen maar kent dankzij mij de strekking wel. Nu zat ik dus die enorme lap tekst van dumbledore's masterplan te lezen en mn vriend vroeg waar het aan ging... kreeg je echt van die zinnen als 'nou, eh, he makes dus eenneh, masterplan, dat gaat over the prophecy, die trelaywney toen gedaan heeft toen eh' dat klinkt echt van geen kanten, als je zó in het engels zit ga je alles door elkaar gooien tijdens het pratenquote:Op dinsdag 17 april 2007 11:04 schreef Etcetera het volgende:
[..]
ik vind dat het wel goede vertalingen zijn andersen als ik er over praat, dan gaat het over Dumbledor én Perkamentus
het is maar net welke taal me het te binnen schiet
Ja, zou wel kunnen, maar 659 pagina'squote:Op dinsdag 17 april 2007 18:45 schreef alwaysthebest het volgende:
Misschien wat fanfiction ofzo....gewoon door een fan geschreven.
Engelse versie wordt 608 pagina's en de amerikaanse versie 760(?).quote:Op dinsdag 17 april 2007 18:45 schreef leonieke het volgende:
[..]
Ja, zou wel kunnen, maar 659 pagina's![]()
Ik ga het toch eens lezen denk ik
Dat ligt natuurlijk helemaal aan de opmaak van dat PDF bestand...quote:Op dinsdag 17 april 2007 18:48 schreef IedeK. het volgende:
[..]
Engelse versie wordt 608 pagina's en de amerikaanse versie 760(?).
Lijkt me dus een neppert, die niettemin best leuk om te lezen zijn soms.
6 keer maar, het zal wel fake zijnquote:Op dinsdag 17 april 2007 18:48 schreef wonderer het volgende:
Doe even een search, als er driehonderd keer "at once" in voorkomt, is het vast door Rowling zelf geschreven
Bound to bequote:Op dinsdag 17 april 2007 18:51 schreef leonieke het volgende:
[..]
6 keer maar, het zal wel fake zijn
Nieuwe tovenaar?quote:Op dinsdag 17 april 2007 18:58 schreef leonieke het volgende:
Stel je nu maar voor dat het op dezelfde manier eindigt
* leonieke weet trouwens wie de "nieuwe tovenaar" is
Er was toch gezegd dat een niet-tovenaar in wanhopige toestanden zou toveren. Velen dachten dat het Petunia ging zijn, maar volgens die pdf zou het dudley zijn..quote:Op dinsdag 17 april 2007 19:05 schreef IedeK. het volgende:
[..]
Nieuwe tovenaar?![]()
En als we het toch over fanfiction hebben:
Deze vind ik erg goed en hij heeft ook een prijs voor beste fanfic gewonnen op Mugglenet.
Fallen
Volgens mij was Quirrel er een jaar tussenuit geweest, dus dan heeft ie technisch gezien niet langer dan 1 jaar achter elkaar het vak gegeven.quote:Op dinsdag 17 april 2007 20:06 schreef Ecthelion het volgende:
Die Masterplan editorials zijn best goed! Ik ben het alleen nog steeds niet eens over Gambon's acteerwerk. Hij zegt dat Dumbledore zou reageren zoals Gambon acteerde, maar in het boek lezen we dat Dumbledore gewoon kalm blijft. Lijkt mij een punt waarover wenig te discussieren valt: gewoon doen wat er in het boek staat.
Verder bedacht ik me nog iets over het vak DADA. Volgens Dumbledore (wat vast wel klopt) is dat vak door Voldermort vervloekt en is er nog geen een leraar er in geslaagd langer dan een jaar te blijven. Echter, Quirrell is al bekend onder de leerlingen (Percy vertelt tegen Harry wie Quirrell is en zo zijn er nog meer aanwijzingen) en moet daarom al eerder hebben lesgegeven en wel DADA omdat alle andere vakken al meerder jaren bezet zijn door andere leraren. Hoe is dat mogelijk? Is dat een fout van Rowling of een verborgen plotelement? Het kan ook zijn dat alleen Voldemort die positie langer dan een jaar die positie mag beoefenen en omdat Quirrell bezeten is door Voldemort, Quirrell ook langer dan een jaar kan blijven. Dat onderbouwt ook meteen de theorie van de 'Masterplan'-acteur dat Dumbledore wist dat Quirell bezeten was aangezien Dumbledore weet dat het vak vervloekt is.
Haha, niet achter elkaar idd, maar volgens mij was de vloek dat een leraar het niet langer dan een jaar kon volhouden, of die nou achter elkaar zijn of niet. Maar dat weet ik niet zeker. Kan me trouwens niet herinneren dat Quirrell er een jaar uit was.quote:Op dinsdag 17 april 2007 20:13 schreef IedeK. het volgende:
[..]
Volgens mij was Quirrel er een jaar tussenuit geweest, dus dan heeft ie technisch gezien niet langer dan 1 jaar achter elkaar het vak gegeven.![]()
Maar misschien dat het wel een foutje is geweest van Rowling.
Hij was een jaar weg en kwam toen terug met Voldemort onder z'n tulband remember.quote:Op dinsdag 17 april 2007 20:35 schreef Ecthelion het volgende:
[..]
Haha, niet achter elkaar idd, maar volgens mij was de vloek dat een leraar het niet langer dan een jaar kon volhouden, of die nou achter elkaar zijn of niet. Maar dat weet ik niet zeker. Kan me trouwens niet herinneren dat Quirrell er een jaar uit was.
Was het niet zo dat hij gesolliciteerd had maar dat Dumbledore vond dat hij meer ervaring nodig had?quote:Op dinsdag 17 april 2007 20:39 schreef IedeK. het volgende:
[..]
Hij was een jaar weg en kwam toen terug met Voldemort onder z'n tulband remember.
Dat was Voldemort zelf.quote:Op dinsdag 17 april 2007 20:40 schreef leonieke het volgende:
[..]
Was het niet zo dat hij gesolliciteerd had maar dat Dumbledore vond dat hij meer ervaring nodig had?![]()
Dat was de eerste keer dat Tom Riddle solliciteerde.quote:Op dinsdag 17 april 2007 20:40 schreef leonieke het volgende:
[..]
Was het niet zo dat hij gesolliciteerd had maar dat Dumbledore vond dat hij meer ervaring nodig had?![]()
Dat kan kloppen, ken het boek niet uit m'n hoofd en heb boek hier niet. Toch meende ik uit het boek op te maken dat leerlingen Quirrell al kende.quote:Op dinsdag 17 april 2007 20:46 schreef alwaysthebest het volgende:
Ik zat even snel door PS te kijken, maar lees nergens dat hij voor zijn jaar 'veldwerk' ook leraar was. En tijdens het beginfeest vertelt Percy wie Snape is, niet Quirrell.
Zo is dat. Harry kende zelf Krinkel al, omdat hij die had ontmoet in de Lekke Ketel.quote:Op dinsdag 17 april 2007 20:46 schreef alwaysthebest het volgende:
Ik zat even snel door PS te kijken, maar lees nergens dat hij voor zijn jaar 'veldwerk' ook leraar was. En tijdens het beginfeest vertelt Percy wie Snape is, niet Quirrell.
quote:'Wie is die leraar die met professor Krinkel praat?' vroeg hij (Harry) aan Percy.
'Oh, ken je Krinkel al? Geen wonder dat hij zo nerveus is. Dat is Professer Sneep. Hij geeft les in Toverdranken, maar eigenlijk tegen zijn zin - iedereen weet dat hij op Krinkels baantje uit is. [..]'
Uit de reactie van Percy ('Oh, je kent Krinkel al?') maak ik op dat de andere leerlingen hem al kennen. TIs een beetje moeilijk zonder het boek om te bepalen of de leerlingen Krinkel nou wel of niet kennen, maar ik meen mij te herinneren dat Perkamentus Krinkel niet voorstelt als nieuwe leraar. Bovendien hield Perkamentus (volgens mij, maar weet dat dus niet zeker) zijn toespraak na deze quote, wat wil zeggen dat Percy Krinkel dus kent.quote:Op woensdag 18 april 2007 09:21 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Zo is dat. Harry kende zelf Krinkel al, omdat hij die had ontmoet in de Lekke Ketel.
Blz. 94:
[..]
Dat kan, maar het lijkt me onwaarschijnlijk. Ten eerste omdat de eerstejaars het dan niet weten en ten tweede, omdat Perkamentus zulke mededelingen altijd na het feestmaal doet (andere mededelingen doet hij in PS ook na het feestmaal).quote:Op woensdag 18 april 2007 16:58 schreef Biancavia het volgende:
Krinkel kan als nieuwe docent zijn voorgesteld voordat de nieuwe eerstejaars naar binnen kwamen.
Ik maak daar uit op Percy hem kende.quote:Op woensdag 18 april 2007 16:15 schreef Ecthelion het volgende:
Uit de reactie van Percy ('Oh, je kent Krinkel al?') maak ik op dat de andere leerlingen hem al kennen.
Die hele sfeer bij de WK Zwerkbal is geweldig, de beschrijvingen van de tovenaars die zich als dreuzels gedragen en dan die tenten die van binnen ineens enorm groot zijn. Prachtig!quote:Op woensdag 18 april 2007 17:38 schreef zoeperzazke het volgende:
Wat is het begin van het vierde boek trouwens leuk zeg, als Mr. Weasley Harry op komt halen en vast komt te zitten in de haard... was het alweer bijna vergeten, schitterend!
Ik vond het alleen jammer dat de wedstrijd zo kort duurdequote:Op woensdag 18 april 2007 17:42 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Die hele sfeer bij de WK Zwerkbal is geweldig, de beschrijvingen van de tovenaars die zich als dreuzels gedragen en dan die tenten die van binnen ineens enorm groot zijn. Prachtig!
Ja, ik heb hem gelezen, maar ik vond hem wel fantastisch eigenlijk.... Als het echte boek zo ongeveer afloopt ben ik helemaal tevredenquote:Op dinsdag 17 april 2007 20:44 schreef IedeK. het volgende:
Ik weet trouwens wel zeker dat die PDF een fanfic is.
Op de vrijgegeven boekcovers lees je op de binnenflap dat de Order Harry komt ophalen, hier gaat hij gewoon weg met Ron en Hermelien.
Ik ben opnieuw begonnen met het eerste boek te lezen. Ik let er nog eens extra op als ik aan dat stuk komquote:Op woensdag 18 april 2007 17:35 schreef Lod het volgende:
[..]
Ik maak daar uit op Percy hem kende.
Kan hij (Q/K) niet gewoon een bekende zijn geweest van de familie Weasly? Krijg niet de indruk dat het een groot wereldje is.
Ik echt precies hetzelfde!quote:Op dinsdag 24 april 2007 20:27 schreef leonieke het volgende:
[..]
Ja, ik heb hem gelezen, maar ik vond hem wel fantastisch eigenlijk.... Als het echte boek zo ongeveer afloopt ben ik helemaal tevreden![]()
Ik heb de PDF zo snel gelezen als ik de andere boeken van Rowling lees. Erg, he?
Over welke PDF hebben we het hier? Waar kan ik die lezen? Als ik de reacties hoor, is het wel de moeite waard...quote:Op dinsdag 24 april 2007 20:27 schreef leonieke het volgende:
[..]
Ja, ik heb hem gelezen, maar ik vond hem wel fantastisch eigenlijk.... Als het echte boek zo ongeveer afloopt ben ik helemaal tevreden![]()
Ik heb de PDF zo snel gelezen als ik de andere boeken van Rowling lees. Erg, he?
quote:Op woensdag 25 april 2007 02:37 schreef Ecthelion het volgende:
[..]
Over welke PDF hebben we het hier? Waar kan ik die lezen? Als ik de reacties hoor, is het wel de moeite waard...
Ik gok op degene wiens link onderaan deze post staat?quote:Op woensdag 25 april 2007 02:37 schreef Ecthelion het volgende:
[..]
Over welke PDF hebben we het hier? Waar kan ik die lezen? Als ik de reacties hoor, is het wel de moeite waard...
quote:Op dinsdag 17 april 2007 19:05 schreef IedeK. het volgende:
[..]
Nieuwe tovenaar?![]()
En als we het toch over fanfiction hebben:
Deze vind ik erg goed en hij heeft ook een prijs voor beste fanfic gewonnen op Mugglenet.
Fallen
Nope deze:quote:Op woensdag 25 april 2007 08:05 schreef Lod het volgende:
[..]
Ik gok op degene wiens link onderaan deze post staat?
[..]
Idd dezequote:Op woensdag 25 april 2007 13:57 schreef IedeK. het volgende:
[..]
Nope deze:
http://www.blogforpeace.org/blogimages/Harry%20Potter%20&%20the%20deathly%20hallows.pdf
Veel leesplezier!
Om met een citaat te antwoorden:quote:Op dinsdag 24 april 2007 20:28 schreef leonieke het volgende:
[..]
Ik ben opnieuw begonnen met het eerste boek te lezen. Ik let er nog eens extra op als ik aan dat stuk kom
Als ik 1980 als geboortejaar van Harry neem:quote:Op woensdag 25 april 2007 19:18 schreef wonderer het volgende:
Maar niet als DADA teacher?
In boek zes staat duidelijk dat toen Voldemort voor de tweede keer om een baantje kwam bedelen, het sindsdien vervloekt is, niemand heeft het nog langer dan een jaar volgehouden. Dus misschien heeft Quirrel alleen gestudeerd en geen les gegeven?
quote:Op dinsdag 24 april 2007 21:17 schreef IedeK. het volgende:
[..]
Ik echt precies hetzelfde!![]()
De laatste avond van 17-00.30 uur in één ruk uitgelezen omdat ik het ook zo spannend vond.![]()
Een jaar vrij zie ik toch echt als een jaartje loopbaanonderbreking (als ze dat kennen in de tovenaarswereldquote:Op woensdag 25 april 2007 19:18 schreef wonderer het volgende:
Maar niet als DADA teacher?
In boek zes staat duidelijk dat toen Voldemort voor de tweede keer om een baantje kwam bedelen, het sindsdien vervloekt is, niemand heeft het nog langer dan een jaar volgehouden. Dus misschien heeft Quirrel alleen gestudeerd en geen les gegeven?
Dito. 20:00 - 2:15 hiero, en de laatste 2 hoofdstukken vanmorgen. Snellezen heeft z'n voordelen, maar ik kon echt niet weg.quote:Op woensdag 25 april 2007 19:22 schreef leonieke het volgende:
[..]
Ik ben op zondagmorgen beginnen lezen, was een beetje lastig dat ik moest eten en heb dan heel de namiddag doorgelezen tot 21.25u. Nog een geluk dat ik toen gedaan had met lezen anders moest CSI Miami maar eens zonder mij uitgezonden worden![]()
Ik vond het spannend, vol emoties, op bepaalde momenten ook verrassend. Echt supergeslaagd
Misschien doceerde Quirrel iets anders voor hij veldwerk ging doen en studeerde hij intussen DA?quote:Op woensdag 25 april 2007 19:23 schreef leonieke het volgende:
[..]
Een jaar vrij zie ik toch echt als een jaartje loopbaanonderbreking (als ze dat kennen in de tovenaarswereld).
Hmz, maar nu ik jouw quote nog eens goed lees en met mijn man zit te bespreken, klopt er toch iets niet denk ik.
Er heeft het idd nog niemand langer volgehouden dan een jaar sinds Voldemort die job 'vervloekt' heeft. Maar Voldemort is toch voor de 1e verjaardag van Harry die job gaan vragen (want toen Harry een jaar was, is hij 'gestorven'). Dus is het wel wat vreemd dat Quirrel die job dan twee keer heeft gekregen...
Mja, zou idd ook kunnen. Ik blijf erop letten of er hierover iets in de boeken staat...quote:Op woensdag 25 april 2007 19:27 schreef wonderer het volgende:
[..]
Misschien doceerde Quirrel iets anders voor hij veldwerk ging doen en studeerde hij intussen DA?
Ik zit aan de 5e herlezing. (6e keer totaal gelezen dus.) van een serie hiero.quote:Op woensdag 25 april 2007 19:28 schreef leonieke het volgende:
Zou het trouwens raar zijn als we zelfs de fanfiction twee keer lezen?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |