Verse paddo's.... wat krijgen we morgen een verbod op bossen, waar soms ook deze paddestoelen groeien? Waar gaat het heen met de wereld, en waar gaat het vooral heen met de VVD, "De liberale partij van Nederland". Dit gaat toch nergens meer over. Het is wel weer duidelijk dat we in een incidentenmediacratie levenquote:VVD-kamerlid en oud-Hoofdofficier van Justitie Fred Teeven wil dat ook verse paddo's op de lijst met harddrugs komen.
Als dat daadwerkelijk het motief is vind ik het eigenlijk wel slim.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 12:47 schreef KroJo het volgende:
Dat is 'oppositie'
De VVD weet dat er partijen zitten in de regering die eigenmlijk wel zouden neigen naar ieder 'drugsverbod' en hoopt hen zo uit de tent te lokken, en zo de coalitie mogelijk te verzwakken ....
Dat zou de VVD nooit doen. Rutte heeft namelijk gezegd dat hij en z'n VVD alleen een constructieve oppositie partij wilde zijn.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 12:47 schreef KroJo het volgende:
Dat is 'oppositie'
De VVD weet dat er partijen zitten in de regering die eigenmlijk wel zouden neigen naar ieder 'drugsverbod' en hoopt hen zo uit de tent te lokken, en zo de coalitie mogelijk te verzwakken ....
jammer dat de VVD vergeet wat hun eigen principes zijn, en zich makkelijk laat vormen door wat de ChristenUnie of CDA eigenlijk liever denkt, maar die gebonden zijn aan een regeerakkoord.
Jaja, gedroogde paddo's hebben een behoorlijk sterk effect, waar dat bij vers wel meevalt.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 13:41 schreef Chewie het volgende:
Paddo's gedroogd zijn immers al verboden, dus zeer krom dat het voor vers niet geldt. Regelgeving hoort duidelijk en eenduidig te zijn en is zelfs een liberaal standpunt.
Regelgeving hoort eenduidig te zijn, drugsgebruik hoort ook niet gereguleert te zijn maar de vrije keuze van het individu.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 14:15 schreef K-Billy het volgende:
[..]
Jaja, gedroogde paddo's hebben een behoorlijk sterk effect, waar dat bij vers wel meevalt.
Op dezelfde wijze is herbal xtc legaal en chemische xtc niet. Op dezelfde wijze mag men zonder vergunning een luchtbugs hebben, maar voor een magnum geldt dat niet.
Regelgeving kan juist nooit eenduidig zijn, omdat de werkelijkheid die ze probeert te reguleren dat niet is.
Tja, ik ga er dan ook vanuit dat gebruikers van paddo's dit ook bewust doen.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 13:43 schreef Dodecahedron het volgende:
Alsof natuurproducten meteen goed zijn. Ik smeer mezelf toch ook niet onder de stront. Ik stop toch ook geen nachtschade in kinderijsjes.
Het lijkt me ook erg sterk dat ze dit doen om het kabinet te val te brengenquote:Op dinsdag 27 maart 2007 14:58 schreef ub40_bboy het volgende:
Tsjah de VVD is al jaren geen liberale partij meer. En nu Wilders aan de rechterkant erbij is gekomen zijn ze helemaal de weg kwijt. "Oh een Frans meisje dat waarschijnlijk depressief was heeft zelfmoord gepleegt na het nemen van paddo's, laten we gelijk al onze liberale idealen overboord gooien."
De uitgangspunten waarop deze regels zijn gebaseerd 'horen' eenduidig te zijn, bij het omzetten van deze uitgangspunten in regels krijgt men altijd te maken met situaties die niet helemaal binnen één wet vallen of voor welke twee tegenstrijdige wetten toepasbaar zijn. Kortom: met uizonderingen en definitieneuken.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 14:35 schreef Chewie het volgende:
[..]
Regelgeving hoort eenduidig te zijn, drugsgebruik hoort ook niet gereguleert te zijn maar de vrije keuze van het individu.
En daarom zou de overheid zich ook niet dienen te bemoeien met dit soort genots artikelen. Nu heb je dus onduidelijke regelgeving wat ook nog niet eens te handhaven is.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 15:02 schreef K-Billy het volgende:
[..]
De uitgangspunten waarop deze regels zijn gebaseerd 'horen' eenduidig te zijn, bij het omzetten van deze uitgangspunten in regels krijgt men altijd te maken met situaties die niet helemaal binnen één wet vallen of voor welke twee tegenstrijdige wetten toepasbaar zijn. Kortom: met uizonderingen en definitieneuken.
Gedroogde paddo's vallen onder de definitie harddrugs, verse paddo's onder softdrugs. Er staat duidelijk in de wet, waar de ene definitie ophoudt en de andere begint (tot bepaald aantal weken bewaard betekent 'vers', zo en zo manier bewaard enz.). Hetzelfde geldt voor wiet en hasj (softdrugs) en spacecake (harddrugs, mits..).
Ja, het word tijd voor een echte liberale partij in Nederland. Vlaktax, alle softdrugs legaliseren etc etc.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 15:00 schreef pberends het volgende:
[..]
Het lijkt me ook erg sterk dat ze dit doen om het kabinet te val te brengen. Lekker al je principes overboord gooien
.
Alle drugs legaliseren zou simpelweg geen wetgeving inhouden. Niet alles leent zich voor 'dergelijke eenduidigheid'.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 15:04 schreef Chewie het volgende:
[..]
En daarom zou de overheid zich ook niet dienen te bemoeien met dit soort genots artikelen. Nu heb je dus onduidelijke regelgeving wat ook nog niet eens te handhaven is.
Het is toch te handhaven? Alleen verse paddo's mogen verkocht worden. En dat controleert de keuringsdienst van waren.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 15:04 schreef Chewie het volgende:
[..]
En daarom zou de overheid zich ook niet dienen te bemoeien met dit soort genots artikelen. Nu heb je dus onduidelijke regelgeving wat ook nog niet eens te handhaven is.
Prima toch? Waarom zou de overheid moeten bepalen welke drugs minder schadelijk is en dus gebruikt mag worden. De burger is prima in staat om dat zelf te bepalen. Regelgeving omtrent leeftijdsgrenzen zijn tot op zekere hoogte nog te verdedigen maar dat geldt niet voor zeer discutabele verboden.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 15:16 schreef K-Billy het volgende:
[..]
Alle drugs legaliseren zou simpelweg geen wetgeving inhouden. Niet alles leent zich voor 'dergelijke eenduidigheid'.
Ja leuk, dus volgens jou is er geen handel in gedroogde paddo's, heroine, cocaine enz enz?quote:Op dinsdag 27 maart 2007 15:17 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Het is toch te handhaven? Alleen verse paddo's mogen verkocht worden. En dat controleert de keuringsdienst van waren.
Ja dat vind ik ook zo frappant.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 15:18 schreef ethiraseth het volgende:
Blijf het zo grappig vinden dat de 'liberale' partij van nederland en de partij voor de VRIJHEID meteen om verboden roepen bij het minste of geringste. Jammer alleen dat hun geschreeuw nog echt effect kan hebben.![]()
Oh op die manier, nee tuurlijk is dat niet te handhaven.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 15:20 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ja leuk, dus volgens jou is er geen handel in gedroogde paddo's, heroine, cocaine enz enz?
Het is immers te handhaven![]()
Nee, veel burgers lopen als koeien achter de nieuwste hypes aan, zijn 0,0 (zelf)kritisch en zijn totaal niet in staat hun emoties te beheersen. Dat soort burgers wil ik graag tegen zichzelf beschermd zien en tegen dat soort burgers wil ik graag beschermd worden.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 15:19 schreef Chewie het volgende:
[..]
De burger is prima in staat om dat zelf te bepalen.
quote:Op dinsdag 27 maart 2007 15:20 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ja leuk, dus volgens jou is er geen handel in gedroogde paddo's, heroine, cocaine enz enz?
Het is immers te handhaven![]()
Alleen jammer dat dat beschermen dus duidelijk niet helpt, cijfers wijzen keer op keer uit dat drugsgebruik in landen met een liberalere drugswetgeving minder last hebben van drugsgerelateerde problematiek. Zelfs het soft-drugs gebruik ligt in Nederland lager dan in landen met zeer strenge wetgeving zoals Frankrijk en de VS.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 15:27 schreef K-Billy het volgende:
[..]
Nee, veel burgers lopen als koeien achter de nieuwste hypes aan, zijn 0,0 (zelf)kritisch en zijn totaal niet in staat hun emoties te beheersen. Dat soort burgers wil ik graag tegen zichzelf beschermd zien en tegen dat soort burgers wil ik graag beschermd worden.
alleen verse paddo's. Scheelt weer. Ik lever ze alleen ingebliktquote:Op dinsdag 27 maart 2007 12:39 schreef pberends het volgende:
De VVD begint nu nog kranker en anti-liberaler te worden dan ze al zijn:
'Paddo's hard aanpakken'
[..]
Verse paddo's.... wat krijgen we morgen een verbod op bossen, waar soms ook deze paddestoelen groeien? Waar gaat het heen met de wereld, en waar gaat het vooral heen met de VVD, "De liberale partij van Nederland". Dit gaat toch nergens meer over. Het is wel weer duidelijk dat we in een incidentenmediacratie leven.
Door drugs te legaliseren voorkom je veel drugsgerelateerde criminaliteit.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 15:29 schreef K-Billy het volgende:
[..]
"Hey de criminaliteit loopt de spuigaten uit."
"Misschien moeten we criminaliteit legaliseren."
Nederland zit ongeveer in de middenmoot van Europa qua softdrugs gebruik. Er zijn dus ook landen met een strenger beleid t.a.v softdrugs met relatief minder gebruikers dan Nederland.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 15:31 schreef Chewie het volgende:
[..]
Alleen jammer dat dat beschermen dus duidelijk niet helpt, cijfers wijzen keer op keer uit dat drugsgebruik in landen met een liberalere drugswetgeving minder last hebben van drugsgerelateerde problematiek. Zelfs het soft-drugs gebruik ligt in Nederland lager dan in landen met zeer strenge wetgeving zoals Frankrijk en de VS.
Bescherming van de overheid in deze is dus schijnbescherming.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |