abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47707886
De VVD begint nu nog kranker en anti-liberaler te worden dan ze al zijn:

'Paddo's hard aanpakken'
quote:
VVD-kamerlid en oud-Hoofdofficier van Justitie Fred Teeven wil dat ook verse paddo's op de lijst met harddrugs komen.
Verse paddo's.... wat krijgen we morgen een verbod op bossen, waar soms ook deze paddestoelen groeien? Waar gaat het heen met de wereld, en waar gaat het vooral heen met de VVD, "De liberale partij van Nederland". Dit gaat toch nergens meer over. Het is wel weer duidelijk dat we in een incidentenmediacratie leven .
pi_47708019
Had het ook al gelezen ja. De meeste voorstellen voor verboden komen tegenwoordig van de VVD
pi_47708151
Dat is 'oppositie'

De VVD weet dat er partijen zitten in de regering die eigenmlijk wel zouden neigen naar ieder 'drugsverbod' en hoopt hen zo uit de tent te lokken, en zo de coalitie mogelijk te verzwakken ....

jammer dat de VVD vergeet wat hun eigen principes zijn, en zich makkelijk laat vormen door wat de ChristenUnie of CDA eigenlijk liever denkt, maar die gebonden zijn aan een regeerakkoord.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 13:14:54 #4
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_47709213
hear hear
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_47709904
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 12:47 schreef KroJo het volgende:
Dat is 'oppositie'

De VVD weet dat er partijen zitten in de regering die eigenmlijk wel zouden neigen naar ieder 'drugsverbod' en hoopt hen zo uit de tent te lokken, en zo de coalitie mogelijk te verzwakken ....
Als dat daadwerkelijk het motief is vind ik het eigenlijk wel slim.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 13:37:08 #6
157786 Ooster
Alleen nog maar blokzeep!
pi_47710130
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 12:47 schreef KroJo het volgende:
Dat is 'oppositie'

jammer dat de VVD vergeet wat hun eigen principes zijn, en zich makkelijk laat vormen door wat de ChristenUnie of CDA eigenlijk liever denkt, maar die gebonden zijn aan een regeerakkoord.
Dat zou de VVD nooit doen. Rutte heeft namelijk gezegd dat hij en z'n VVD alleen een constructieve oppositie partij wilde zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ooster op 27-03-2007 19:22:46 ]
..:: principieel wietteler (en sinds kort ook paddokweker)::..
pi_47710300
Ik weet niet of Fred Teeven namens de hele VVD spreekt. Ik weet ook niet of Fred Teeven wel een echte liberaal is. We hebben dit ook gehad met de anti-liberale uitspattingen van Hoogervorst die namens het kabinetsbeleid sprak en niet namens de VVD.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_47710304
Misleidende topic titel

Paddo's gedroogd zijn immers al verboden, dus zeer krom dat het voor vers niet geldt. Regelgeving hoort duidelijk en eenduidig te zijn en is zelfs een liberaal standpunt.

Verder zijn de uitlatingen van Teeven natuurlijk een knap staaltje hype politiek.

Overigens ben ik voor het legaliseren van alle drugs.
pi_47710373
Alsof natuurproducten meteen goed zijn. Ik smeer mezelf toch ook niet onder de stront. Ik stop toch ook geen nachtschade in kinderijsjes.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 14:15:22 #10
51395 K-Billy
Vreemdeling
pi_47711410
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 13:41 schreef Chewie het volgende:
Paddo's gedroogd zijn immers al verboden, dus zeer krom dat het voor vers niet geldt. Regelgeving hoort duidelijk en eenduidig te zijn en is zelfs een liberaal standpunt.
Jaja, gedroogde paddo's hebben een behoorlijk sterk effect, waar dat bij vers wel meevalt.

Op dezelfde wijze is herbal xtc legaal en chemische xtc niet. Op dezelfde wijze mag men zonder vergunning een luchtbugs hebben, maar voor een magnum geldt dat niet.

Regelgeving kan juist nooit eenduidig zijn, omdat de werkelijkheid die ze probeert te reguleren dat niet is.
pi_47712065
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 14:15 schreef K-Billy het volgende:

[..]

Jaja, gedroogde paddo's hebben een behoorlijk sterk effect, waar dat bij vers wel meevalt.

Op dezelfde wijze is herbal xtc legaal en chemische xtc niet. Op dezelfde wijze mag men zonder vergunning een luchtbugs hebben, maar voor een magnum geldt dat niet.

Regelgeving kan juist nooit eenduidig zijn, omdat de werkelijkheid die ze probeert te reguleren dat niet is.
Regelgeving hoort eenduidig te zijn, drugsgebruik hoort ook niet gereguleert te zijn maar de vrije keuze van het individu.
pi_47712126
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 13:43 schreef Dodecahedron het volgende:
Alsof natuurproducten meteen goed zijn. Ik smeer mezelf toch ook niet onder de stront. Ik stop toch ook geen nachtschade in kinderijsjes.
Tja, ik ga er dan ook vanuit dat gebruikers van paddo's dit ook bewust doen.
pi_47712903
Tsjah de VVD is al jaren geen liberale partij meer. En nu Wilders aan de rechterkant erbij is gekomen zijn ze helemaal de weg kwijt. "Oh een Frans meisje dat waarschijnlijk depressief was heeft zelfmoord gepleegt na het nemen van paddo's, laten we gelijk al onze liberale idealen overboord gooien."
lollig
pi_47713009
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 14:58 schreef ub40_bboy het volgende:
Tsjah de VVD is al jaren geen liberale partij meer. En nu Wilders aan de rechterkant erbij is gekomen zijn ze helemaal de weg kwijt. "Oh een Frans meisje dat waarschijnlijk depressief was heeft zelfmoord gepleegt na het nemen van paddo's, laten we gelijk al onze liberale idealen overboord gooien."
Het lijkt me ook erg sterk dat ze dit doen om het kabinet te val te brengen . Lekker al je principes overboord gooien .
  dinsdag 27 maart 2007 @ 15:02:26 #15
51395 K-Billy
Vreemdeling
pi_47713055
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 14:35 schreef Chewie het volgende:

[..]

Regelgeving hoort eenduidig te zijn, drugsgebruik hoort ook niet gereguleert te zijn maar de vrije keuze van het individu.
De uitgangspunten waarop deze regels zijn gebaseerd 'horen' eenduidig te zijn, bij het omzetten van deze uitgangspunten in regels krijgt men altijd te maken met situaties die niet helemaal binnen één wet vallen of voor welke twee tegenstrijdige wetten toepasbaar zijn. Kortom: met uizonderingen en definitieneuken.

Gedroogde paddo's vallen onder de definitie harddrugs, verse paddo's onder softdrugs. Er staat duidelijk in de wet, waar de ene definitie ophoudt en de andere begint (tot bepaald aantal weken bewaard betekent 'vers', zo en zo manier bewaard enz.). Hetzelfde geldt voor wiet en hasj (softdrugs) en spacecake (harddrugs, mits..).
pi_47713145
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 15:02 schreef K-Billy het volgende:

[..]

De uitgangspunten waarop deze regels zijn gebaseerd 'horen' eenduidig te zijn, bij het omzetten van deze uitgangspunten in regels krijgt men altijd te maken met situaties die niet helemaal binnen één wet vallen of voor welke twee tegenstrijdige wetten toepasbaar zijn. Kortom: met uizonderingen en definitieneuken.

Gedroogde paddo's vallen onder de definitie harddrugs, verse paddo's onder softdrugs. Er staat duidelijk in de wet, waar de ene definitie ophoudt en de andere begint (tot bepaald aantal weken bewaard betekent 'vers', zo en zo manier bewaard enz.). Hetzelfde geldt voor wiet en hasj (softdrugs) en spacecake (harddrugs, mits..).
En daarom zou de overheid zich ook niet dienen te bemoeien met dit soort genots artikelen. Nu heb je dus onduidelijke regelgeving wat ook nog niet eens te handhaven is.
pi_47713565
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 15:00 schreef pberends het volgende:

[..]

Het lijkt me ook erg sterk dat ze dit doen om het kabinet te val te brengen . Lekker al je principes overboord gooien .
Ja, het word tijd voor een echte liberale partij in Nederland. Vlaktax, alle softdrugs legaliseren etc etc.
lollig
  dinsdag 27 maart 2007 @ 15:16:50 #18
51395 K-Billy
Vreemdeling
pi_47713628
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 15:04 schreef Chewie het volgende:

[..]

En daarom zou de overheid zich ook niet dienen te bemoeien met dit soort genots artikelen. Nu heb je dus onduidelijke regelgeving wat ook nog niet eens te handhaven is.
Alle drugs legaliseren zou simpelweg geen wetgeving inhouden. Niet alles leent zich voor 'dergelijke eenduidigheid'.
pi_47713634
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 15:04 schreef Chewie het volgende:

[..]

Het is toch te handhaven? Alleen verse paddo's mogen verkocht worden. En dat controleert de keuringsdienst van waren.
lollig
  dinsdag 27 maart 2007 @ 15:18:43 #20
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_47713682
Blijf het zo grappig vinden dat de 'liberale' partij van nederland en de partij voor de VRIJHEID meteen om verboden roepen bij het minste of geringste. Jammer alleen dat hun geschreeuw nog echt effect kan hebben.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_47713694
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 15:16 schreef K-Billy het volgende:

[..]

Alle drugs legaliseren zou simpelweg geen wetgeving inhouden. Niet alles leent zich voor 'dergelijke eenduidigheid'.
Prima toch? Waarom zou de overheid moeten bepalen welke drugs minder schadelijk is en dus gebruikt mag worden. De burger is prima in staat om dat zelf te bepalen. Regelgeving omtrent leeftijdsgrenzen zijn tot op zekere hoogte nog te verdedigen maar dat geldt niet voor zeer discutabele verboden.
pi_47713726
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 15:17 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Het is toch te handhaven? Alleen verse paddo's mogen verkocht worden. En dat controleert de keuringsdienst van waren.
Ja leuk, dus volgens jou is er geen handel in gedroogde paddo's, heroine, cocaine enz enz?

Het is immers te handhaven
pi_47713753
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 15:18 schreef ethiraseth het volgende:
Blijf het zo grappig vinden dat de 'liberale' partij van nederland en de partij voor de VRIJHEID meteen om verboden roepen bij het minste of geringste. Jammer alleen dat hun geschreeuw nog echt effect kan hebben.
Ja dat vind ik ook zo frappant.
lollig
pi_47713781
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 15:20 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ja leuk, dus volgens jou is er geen handel in gedroogde paddo's, heroine, cocaine enz enz?

Oh op die manier, nee tuurlijk is dat niet te handhaven.

Ik begreep je zin een beetje verkeerd.
lollig
  dinsdag 27 maart 2007 @ 15:27:41 #25
51395 K-Billy
Vreemdeling
pi_47713948
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 15:19 schreef Chewie het volgende:

[..]

De burger is prima in staat om dat zelf te bepalen.
Nee, veel burgers lopen als koeien achter de nieuwste hypes aan, zijn 0,0 (zelf)kritisch en zijn totaal niet in staat hun emoties te beheersen. Dat soort burgers wil ik graag tegen zichzelf beschermd zien en tegen dat soort burgers wil ik graag beschermd worden.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 15:29:04 #26
51395 K-Billy
Vreemdeling
pi_47713992
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 15:20 schreef Chewie het volgende:

[..]

"Hey de criminaliteit loopt de spuigaten uit."

"Misschien moeten we criminaliteit legaliseren."
pi_47714082
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 15:27 schreef K-Billy het volgende:

[..]

Nee, veel burgers lopen als koeien achter de nieuwste hypes aan, zijn 0,0 (zelf)kritisch en zijn totaal niet in staat hun emoties te beheersen. Dat soort burgers wil ik graag tegen zichzelf beschermd zien en tegen dat soort burgers wil ik graag beschermd worden.
Alleen jammer dat dat beschermen dus duidelijk niet helpt, cijfers wijzen keer op keer uit dat drugsgebruik in landen met een liberalere drugswetgeving minder last hebben van drugsgerelateerde problematiek. Zelfs het soft-drugs gebruik ligt in Nederland lager dan in landen met zeer strenge wetgeving zoals Frankrijk en de VS.

Bescherming van de overheid in deze is dus schijnbescherming.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 15:33:11 #28
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_47714133
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 12:39 schreef pberends het volgende:
De VVD begint nu nog kranker en anti-liberaler te worden dan ze al zijn:

'Paddo's hard aanpakken'
[..]

Verse paddo's.... wat krijgen we morgen een verbod op bossen, waar soms ook deze paddestoelen groeien? Waar gaat het heen met de wereld, en waar gaat het vooral heen met de VVD, "De liberale partij van Nederland". Dit gaat toch nergens meer over. Het is wel weer duidelijk dat we in een incidentenmediacratie leven .
alleen verse paddo's. Scheelt weer. Ik lever ze alleen ingeblikt
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_47714240
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 15:29 schreef K-Billy het volgende:

[..]

"Hey de criminaliteit loopt de spuigaten uit."

"Misschien moeten we criminaliteit legaliseren."
Door drugs te legaliseren voorkom je veel drugsgerelateerde criminaliteit.

Van mij mag je het best ridiculiseren maar daarmee ridiculiseer je jezelf voornamelijk. Door drugs te legaliseren, legaliseer je criminaliteit niet, je voorkomt voor het overgrote deel de drugsgerelateerde criminaliteit.
pi_47714312
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 15:31 schreef Chewie het volgende:

[..]

Alleen jammer dat dat beschermen dus duidelijk niet helpt, cijfers wijzen keer op keer uit dat drugsgebruik in landen met een liberalere drugswetgeving minder last hebben van drugsgerelateerde problematiek. Zelfs het soft-drugs gebruik ligt in Nederland lager dan in landen met zeer strenge wetgeving zoals Frankrijk en de VS.

Bescherming van de overheid in deze is dus schijnbescherming.
Nederland zit ongeveer in de middenmoot van Europa qua softdrugs gebruik. Er zijn dus ook landen met een strenger beleid t.a.v softdrugs met relatief minder gebruikers dan Nederland.
lollig
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')