minder goed bereikbaar met het ov.quote:Op zondag 25 maart 2007 23:20 schreef ..zapper het volgende:
Noteer mij ook maar even onder voorbehoud, want ik ben er de twee weekenden daarvoor ook al. Maar goed bereikbaar met OV?
we hebben ook modellen nodig hoorquote:Op maandag 26 maart 2007 16:08 schreef zwartedoos het volgende:
Leuk ideeJammer dat ik niet kan fotograferen
![]()
het stadje zelf, evt wat modellen erbij. het is echt een super fotogeniek stadje, oude huisjes mooie gebouwen, kerken, kastelen water strand enzenzquote:Op maandag 26 maart 2007 16:06 schreef pea4fun het volgende:
Onder voorbehoudIk heb mijn agenda niet bij de hand. Wat gaan we op de foto zetten, het stadje zelf? of wordt het een themameet?
even zoeken via googlequote:Op maandag 26 maart 2007 16:25 schreef Mr.Noodle het volgende:
Nog foto's van Thorn?
Daar plak ik ook al niet al te best opquote:
hele weekeind niet?quote:Op maandag 26 maart 2007 16:46 schreef PdeHoog het volgende:
Ey...een meet in ThornHelaas....ik kan niet
dat zeg jijquote:Op maandag 26 maart 2007 16:31 schreef zwartedoos het volgende:
[..]
Daar plak ik ook al niet al te best op![]()
Doe es liefquote:
De 22 organiseer ik zelf een fietstocht.quote:Op maandag 26 maart 2007 16:25 schreef fraubitch het volgende:
ik wil het trouwens ook wel verschuiven naar de 22e hoor, maar dat is een zondag en dan is het OV nog kutter.
de 21e was maar gewoon een idee, ben erg flexibel
Ga je zondags ook?quote:Op maandag 26 maart 2007 16:19 schreef HMaster-II het volgende:
Ik zit dan in Haarzuilen op de ElfFantasyFair 2007
Een week eerder zou mij een stuk beter uitkomenquote:Op maandag 26 maart 2007 16:25 schreef fraubitch het volgende:
ik wil het trouwens ook wel verschuiven naar de 22e hoor, maar dat is een zondag en dan is het OV nog kutter.
de 21e was maar gewoon een idee, ben erg flexibel
Hele weekendquote:Op maandag 26 maart 2007 17:59 schreef Yoni het volgende:
Hmm jammer, ik ga 21 april al naar een OUD meet. En zondag naar de EFF![]()
[..]
Ga je zondags ook?
Nope. Iets teveel meets de komende tijd, dus maar even een weekendje rust tussendoor. Plus dat ik een nieuwe eetkamertafel op ga halenquote:
21 april fantasyfair, 22 april dansvoorstelling vastleggen....week later kan ik welquote:Op maandag 26 maart 2007 18:36 schreef fraubitch het volgende:
ja jongens mag ook een week later hoor!
Dan kan ik! Geen voorkeur voor zat of zon btwquote:Op maandag 26 maart 2007 18:36 schreef fraubitch het volgende:
Doe je nou een week later? Ik wil wel graag hoorquote:Op maandag 26 maart 2007 18:36 schreef fraubitch het volgende:
ik kom ws met de trein, dus hou me aanbevolen voor pick-ups en drop-offs.quote:Op maandag 2 april 2007 18:17 schreef ..zapper het volgende:
Ik wil eventueel wel iemand meenemen die kant op, maar blijf er zelf dan een nachtje hangen, wat betekent dat ik die persoon op CS Roermond drop voor de terugreis.
Doe je Utrecht aan?quote:Op maandag 2 april 2007 20:15 schreef pea4fun het volgende:
Als er iemand van een station geplukt moet worden ben ik best bereid even een rondje om te doen hoor.
Dat rondje is me iets te ver omquote:
In welk jaar was dat? Toen het zo enorm groot was, dacht 2001 of 2002. Vond je er niks aan of wat?quote:Op zondag 25 maart 2007 22:34 schreef Tism het volgende:
Hmmm, ben ooit eens op dat "bomenfeest" bij Thorn geweest!
Valt dat niet toevallig samen, met die meet!?![]()
Nou dan wordt het tijd voor de organisatrice om een lijstje te maken met wie er komen, en aan te geven waar we verzamelen en hoe laatquote:Op zaterdag 7 april 2007 13:22 schreef fraubitch het volgende:
even een flinke schop geven hier
het is al bijna zover!
Nee, een paar jaartjes eerder, toen was het nog niet zo groot, en de dag erna moesten die gasten die dat georganiseerd hadden op 't matje komen bij de burgemeester van Thorn!quote:Op maandag 2 april 2007 20:17 schreef denka het volgende:
[..]
In welk jaar was dat? Toen het zo enorm groot was, dacht 2001 of 2002. Vond je er niks aan of wat?
Jaja ik ken de verhalen en de mensenquote:Op dinsdag 10 april 2007 21:50 schreef Tism het volgende:
[..]
Nee, een paar jaartjes eerder, toen was het nog niet zo groot, en de dag erna moesten die gasten die dat georganiseerd hadden op 't matje komen bij de burgemeester van Thorn!
Kwam er toevallig bij uit, via een kennis van me, die vroeg me of ik zin had om mee te gaan.
Ik vond 't te gek! Lekker gefeest, daar.
![]()
Dat dacht ik toen ook al!quote:Op dinsdag 10 april 2007 22:04 schreef denka het volgende:
[..]
Jaja ik ken de verhalen en de mensenToen het zo enorm groot was, was ook gelijk het einde van de grote opzet
Jammer want dat feest kon echt uitgroeien tot iets heel groots met de nodigde bekendheid. Maar dat krijg je in dorpjes met zeikerds en het bejaardentehuis wat er ligt
![]()
Nu is het wel lekker intiem en dat heeft ook wel iets. Vorig jaar was erg goed en kan niet wachten tot dit jaar. Gelukkig zal er binnenkort alweer het "spring in the air feest" zijn voor de opening van het waterseizoen met natuurlijk de nodige feestjes![]()
![]()
Moet je doenquote:Op dinsdag 10 april 2007 22:07 schreef Tism het volgende:
[..]
Dat dacht ik toen ook al!![]()
Misschien dat ik dit jaar er ook weer een keer bij ben.![]()
luiaardquote:Op vrijdag 20 april 2007 21:49 schreef fraubitch het volgende:
veranderd!
ik bedacht me net, als jullie toch langs komen hoef ik niet te fietsen![]()
Ik heb een nog beter idee, dat zal ik ff in pm zettenquote:
Als ik je vanavond niet op msn bespeur stuur ik jou ook nog wel een pmmetjequote:Op maandag 23 april 2007 09:50 schreef Vliegvrager het volgende:Ik wil ook nog wel een lift vanaf een willekeurig station
Ow, daar had ik ook al mee gepmmed, maar als je hem in eindhoven oppikt is dat voor hem nóg makkelijker natuurlijk.quote:Op maandag 23 april 2007 19:19 schreef ..zapper het volgende:
Ik ga didot oppikken en dan vanuit EHV wat mij betreft direct door naar Thorn. Daar wil ik dan wel nog graag even weten waar we aldaar verzamelen en hoelaat.
LOL...maakt mij niet uit hoor, zeg het maarquote:Op maandag 23 april 2007 19:59 schreef didotcicero het volgende:
*deelt zichzelf in 2-en zodat 'ie zowel met Zapper als met Pea mee kan*![]()
Nou vertel maar hoe laat en waar, dan weet ik ook hoe laat ik hier moet vertrekken enzoquote:Op vrijdag 20 april 2007 21:49 schreef fraubitch het volgende:
veranderd!
ik bedacht me net, als jullie toch langs komen hoef ik niet te fietsen![]()
Het plan is foto's maken in thorn...waarvan dat weet nog niemandquote:Op maandag 23 april 2007 19:10 schreef Yoni het volgende:
Wat is nou psies het plan enzo? Ik twijfel nog nl![]()
een precieze plan en fraubitchquote:Op maandag 23 april 2007 19:10 schreef Yoni het volgende:
Wat is nou psies het plan enzo? Ik twijfel nog nl![]()
Jij mag hem op de terugweg hebben, want ik blijf hangen in die omgeving.quote:Op maandag 23 april 2007 21:27 schreef pea4fun het volgende:
[..]
LOL...maakt mij niet uit hoor, zeg het maar
ik krijg dus net te horen dat ik vanuit delft moet komenquote:Op maandag 23 april 2007 21:28 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Nou vertel maar hoe laat en waar, dan weet ik ook hoe laat ik hier moet vertrekken enzo
Weersverwachting Thorn deze week:quote:Thorn is een kleine maar veelzijdige plaats in recreatief, cultureel en historisch opzicht. Door de pittoreske straatjes, historische boerderijen en de monumentale Abdijkerk waant u zich in de Middeleeuwen. De naaste omgeving kunt u het beste ontdekken tijdens een lange fiets- of wandeltocht door het heuvellandschap van Limburg.
Ontdek de cultuurhistorie van het witte stadje.
Al wandelend langs de prachtige Stiftskerk en de talrijke waardevolle panden waant u zich in de Middeleeuwen.
Geniet van de Limburgse gastvrijheid met ons Thorn, een monumentale belevenis arrangement.
dat mag ook, sorry ik had niet gelezen dat je maar een zitplaats had. neem dito maar mee, ik fiets welquote:Op maandag 23 april 2007 23:52 schreef ..zapper het volgende:
Mag ook. Je kunt natuurlijk ook bij Fraubitch op schoot gaan zitten dan
.
ok pm voor tijd en oppikplaatsquote:Op dinsdag 24 april 2007 21:18 schreef didotcicero het volgende:
*hakt knoop door en rijdt met Pea mee*
Kan je niet ff een rondleiding komen doen?quote:Op dinsdag 24 april 2007 21:23 schreef denka het volgende:
Enkele tips voor de mensen die gaan.
Je moet enkel in het oude gedeelte zijn voor bezienswaardigheden en de witte huisje van Thorn. Het centraal plein noemt men de Wingerd en daar ligt de kerk aan vast en oa het stadhuis. Hier kun je wel wat leuke foto's maken en vergeet niet de adelaar op de grond, gemaakt van kinderkoppen.
Vanuit het plein kun je achterlangs rechts van de kerk en dan kom je bij de "geitebok" uit. Dit is een standbeeld en ook weer leuk om langs te wandelen. Verder moeten jullie daar maar in de kalkstenen heel groot FOK! kervenAls je dan verder wandelt kom je weer langs een standbeeld en dan kun je of links weer richting "centrum" of rechts en dan ga je naar de grote hegge en de maasplas. Daar is het ook fijn en je kan er lekker wandelen langs het water (bij rotonde, rechts gaan) als je nog wat verder wandelt kom je bij het natuurgebied "Koningsteen" uit. Voor natuurliefhebbers erg mooi.
Als je vanuit het plein bij de kerk links gaat kom je bij de voorkant van de kerk (deze is ook van binnen te bezichtigen) en als je verder loopt heb je eigenlijk de hoofdstraat van de oude kern. Hier liggen ook allemaal cafeetjes/restaurantjes/hotelletjes etc..Waar veel mensen voor naar thorn komen (die in de buurt wonen dan) is de pannenkoekenbakker op de hoek, deze is erg goed.
Tja verder moeten jullie gewoon wat rondlopen in de oude kern want enkel daar is het mooi en zijn de bezienswaardigheden.
Hier is een weblog van Thorn, daar staan ook nog veel foto's op. Op de site kun je rechts de categorieen kiezen. Als jullie verder nog vragen hebben dan hoor ik het wel want heb altijd in Thorn gewoond. Nu woon ik er zelf niet meer maar ben er in de weekenden nog wel zo nu en dan te vinden. (ouders/vrienden/strandfeesten).
Oja voor mensen die muziekinstrumenten bespelen is een bezoekje aan ADAMS zeker de moeite waard. Ligt op het industrieterrein van ittervoort (dorpje voor thorn, langs de n273) Mensen die van de A2 komen en naar Thorn gaan komen hier meestal langs.
ADAMS is ook een bedrijf uit Thorn en 1 van de grootste muziekbedrijven in de wereld die instrumenten maken, kortom heel bekend.
quote:Op dinsdag 24 april 2007 21:38 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Kan je niet ff een rondleiding komen doen?
Vast wel, als we om 12 uur afspreken dan duurt het toch altijd even voor we echt op gang komen.quote:Op vrijdag 27 april 2007 16:56 schreef ultra_ivo het volgende:
Eens gekeken op 9292. ALs ik morgen een uurtje of 4-5 slaap na de nachtdienst kan ik rond 15 uur in Thorn zijn. Dan zijn jullie nog bezig?
Graag gedaan beste zapperquote:
Vannacht moeten ovewerken, wat lang geslapen, dus het lukt me niet meer om op tijd in Thorn te zijn. Zeker omdat jullie al zowat uitgefotografeerd zijnquote:Op vrijdag 27 april 2007 19:30 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Vast wel, als we om 12 uur afspreken dan duurt het toch altijd even voor we echt op gang komen.
quote:Op zondag 29 april 2007 13:48 schreef Vliegvrager het volgende:
Wij liepen daar een beetje te klikken, zien we opeens een allerschattigst meisje:
[afbeelding]
Haar moeder was foto's aan het schieten van meisje in eerste-commune-jurkje-tegen-schilderachtige-achtergrond. Wij vragen of we meisje ook mochten kieken. Zo gezegd, zo gedaan. Komt van de andere kant ook een groepje fotografen aan, zegt een van hen tegen meisje plus moeder: "Kom maar met mij mee, ik ben een ECHTE fotograaf."
Da's een lekker landschapjequote:Op zondag 29 april 2007 10:20 schreef pea4fun het volgende:
Nou ja, ook een niet-echte fotograaf kan laten zien waar we geweest zijn
[afbeelding]
en alles stond scheef gewoon in dat stadje, dus niet zeuren over horizons en scheve torens![]()
Jammer van dat blaadje voor haar gezicht, maar die andere is niet scherpquote:
Jijziet er ook uit als een echte fotograaf hoorquote:Op zondag 29 april 2007 15:18 schreef fraubitch het volgende:
mooie resultaten al
ik vind jullie stiekem toch wel echte fotografen hoor
nu ga ik aan mijn foto's beginnen
omg check me grote lensquote:Op zondag 29 april 2007 15:27 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Jijziet er ook uit als een echte fotograaf hoor
[afbeelding]
Kwamen er nog een beetje foto's uit naar je zin?quote:
Ik zou niet durvenquote:
quote:
nuut, die heg is scheef gesnoeidquote:Op maandag 30 april 2007 23:35 schreef fraubitch het volgende:
ja hoi, zapper op foto 4 is je horizon scheef![]()
geretoucheerd? Ik?quote:Op donderdag 3 mei 2007 15:35 schreef didotcicero het volgende:
Vliegvrager, ik zie wat aan de foto van Fraubitch maar ik kan het niet benoemen. Heb je hier en daar wat geretoucheerd?
thnx, maar stop vooral je eigen foto's niet weg. Ze zijn het waard om gezien te worden.quote:Wel een heel mooie foto overigens (stopt eigen foto's diep, heel diep weg).
Niks mis met jouw foto's tochquote:Op donderdag 3 mei 2007 15:35 schreef didotcicero het volgende:
Vliegvrager, ik zie wat aan de foto van Fraubitch maar ik kan het niet benoemen. Heb je hier en daar wat geretoucheerd?
Wel een heel mooie foto overigens (stopt eigen foto's diep, heel diep weg).
Ik heb er eentje die heel veel op eentje van jou lijktquote:Op donderdag 3 mei 2007 16:46 schreef didotcicero het volgende:
Tis inderdaad de ongebruikelijke schaduwwerking en het softe wat ik zag.
Ik zal nog eens kritisch naar mijn foto's van Fraubitch kijken en misschien post ik er een of twee.
Dat water, op de achtergrond..... daar zwem ik altijd in de zomerquote:Op donderdag 3 mei 2007 10:34 schreef Vliegvrager het volgende:
Behalve witte stadjes fotograferen, heb ik ook nog wat techniekjes ge-oefend
inflitsen:
[afbeelding]
Was jij die man in die zwarte string?quote:Op donderdag 3 mei 2007 19:36 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat water, op de achtergrond..... daar zwem ik altijd in de zomer
quote:Op donderdag 3 mei 2007 19:37 schreef ..zapper het volgende:
[..]
Was jij die man in die zwarte string?
Thanksquote:
Met storende elementen duidde ik natuurlijk op de auto'squote:Op donderdag 3 mei 2007 22:15 schreef Vliegvrager het volgende:
storende elementen? Ik zie alleen een hele knappe, niet-echte fotograaf.
#7 komt me erg bekend voor
2 en 10 erg goed, ik had 10 zelf niet gemaakt, zag er niets in. Maar ik keek dus vanaf de verkeerde kant![]()
We zijn er van 12 tot ongeveer 5 uur geweest en hebben een rondje gelopen. Bij dat pannekoekenhuis hebben we wat gedronken en een stuk vlaai gegeten (die overigens maar gewoontjes was)quote:Op donderdag 3 mei 2007 22:25 schreef denka het volgende:
Erg mooie foto's hebben jullie van Thorn gemaakt zeg!![]()
![]()
Ondanks mijn afwezigheid als eventuele 'gids'hebben jullie alle mooie plekjes vastgelegd en zijn jullie zoiets overal geweest. Ondanks dat Thorn niet echt groot is hebben jullie toch aardig wat rondgewandeld. Gelukkig was het weer ook lekker die dag!
Waar ik natuurlijk ook nieuwsgierig naar ben is wat jullie van Thorn vonden? Hoe lang zijn jullie er geweest, waar hebben jullie iets gegeten/gedronken en is er verder nog iets grappigs wat jullie erover willen vertellen?
Nee helaas scheurde die heinkel met een noodgang voorbijquote:Op vrijdag 4 mei 2007 07:12 schreef ultra_ivo het volgende:
Pea, heb je ook nog detailfoto's van de Heinkel?
Oeh wat kijk ik boosquote:Op vrijdag 4 mei 2007 06:53 schreef didotcicero het volgende:
DC7: Pea doet de blaastest en ja... gelukkig mocht ze ons nog naar het station brengen.
[afbeelding]
DC8: Blaadje in de herkansing
[afbeelding]
DC9: Thorn werd echt vanuit alle hoeken gefotografeerd
[afbeelding]
DC10: Ah... en zo ziet er dat dus aan de andere kant van de camera uit...
Die mummies lagen zeker in de kerk? Je moest intree betalen om de kerk in te gaanquote:Op vrijdag 4 mei 2007 09:59 schreef _The_General_ het volgende:
Mooie foto's. Hebben jullie de mummies van Thorn ook op de foto? Je zou de platselijke VVV eens moeten tippen misschien willen ze sommige foto's wel overnemen!
Ikke out? En ik heb me nog wel zo netjes gedragenquote:Op vrijdag 4 mei 2007 10:28 schreef didotcicero het volgende:
@zapper: ja die heb ik ook
[afbeelding]
Benzine, diesel, treinkaartjes, allemaal geen probleem, maar entree huuuuuhquote:Op vrijdag 4 mei 2007 17:03 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Die mummies lagen zeker in de kerk? Je moest intree betalen om de kerk in te gaan![]()
quote:Op vrijdag 4 mei 2007 17:04 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Ikke out? En ik heb me nog wel zo netjes gedragen![]()
Dit was op 1/60 Ik heb me laten vertellen door een wijs man (ahum) dat je snelheid ongeveer evenredig aan de snelheid van het bewegende voertuig zou moeten zijnquote:Op vrijdag 4 mei 2007 17:11 schreef Gremen het volgende:
Nog redelijke pogingen dit
Op welke sluitertijd proberen jullie dat?
Ik heb er laatst ook mee goefend maar bakte er echt niks van, zo wazig, heb ze bijna allemaal weg gegooid
Ik heb daar alleen de friettent gezienquote:Op vrijdag 4 mei 2007 17:54 schreef _The_General_ het volgende:
Jullie zijn in Grathem geweest zonder Kasteel Groot Buggenum te fotograferen:o
http://www.kasteelgrootbuggenum.nl/
[afbeelding]
Ik vond em wel leuk hoorquote:Op vrijdag 4 mei 2007 19:28 schreef didotcicero het volgende:
Hmmm... die hoed van mij... Wel praktisch tegen de zon, maar charmant is anders.
En toch blijf ik vinden dat VV een sprekend hoofd heeftquote:
Nou hier had ie zijn mond dicht, dat was vrij stilquote:Op vrijdag 4 mei 2007 19:42 schreef Ynske het volgende:
[..]
En toch blijf ik vinden dat VV een sprekend hoofd heeft![]()
quote:Op donderdag 3 mei 2007 19:37 schreef ..zapper het volgende:
[..]
Was jij die man in die zwarte string?
quote:Op vrijdag 4 mei 2007 19:44 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Nou hier had ie zijn mond dicht, dat was vrij stil![]()
ja met mij de ogen uitsteken met een koel pilsjequote:
die laatste foto is tofquote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:18 schreef pea4fun het volgende:
En dan had ik ook nog Fraubitch
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
ksstquote:Op maandag 7 mei 2007 02:41 schreef Dribbel_ het volgende:
Gaan ze een mooie locatie uitzoeken en vervolgens gaan ze alleen foto's van elkaar maken![]()
jah...het stadje was niet zo groot hoorquote:Op maandag 7 mei 2007 02:41 schreef Dribbel_ het volgende:
Gaan ze een mooie locatie uitzoeken en vervolgens gaan ze alleen foto's van elkaar maken![]()
Je zult ze wel inscannen als TIFs met 48-bits kleurdiepte, dat is vergelijkbaar met wat er uit een raw file te halen valt. Pas bij het opslaan in een minder diep formaat, en/of een lossy formaat, gaat er kostbare informatie verloren.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 10:12 schreef didotcicero het volgende:
Volgens mij is RAW voorbehouden aan digitale camera's
Hey, had jij stiekum een filmcamera?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |