Nee, een paar jaartjes eerder, toen was het nog niet zo groot, en de dag erna moesten die gasten die dat georganiseerd hadden op 't matje komen bij de burgemeester van Thorn!quote:Op maandag 2 april 2007 20:17 schreef denka het volgende:
[..]
In welk jaar was dat? Toen het zo enorm groot was, dacht 2001 of 2002. Vond je er niks aan of wat?
Jaja ik ken de verhalen en de mensenquote:Op dinsdag 10 april 2007 21:50 schreef Tism het volgende:
[..]
Nee, een paar jaartjes eerder, toen was het nog niet zo groot, en de dag erna moesten die gasten die dat georganiseerd hadden op 't matje komen bij de burgemeester van Thorn!
Kwam er toevallig bij uit, via een kennis van me, die vroeg me of ik zin had om mee te gaan.
Ik vond 't te gek! Lekker gefeest, daar.
![]()
Dat dacht ik toen ook al!quote:Op dinsdag 10 april 2007 22:04 schreef denka het volgende:
[..]
Jaja ik ken de verhalen en de mensenToen het zo enorm groot was, was ook gelijk het einde van de grote opzet
Jammer want dat feest kon echt uitgroeien tot iets heel groots met de nodigde bekendheid. Maar dat krijg je in dorpjes met zeikerds en het bejaardentehuis wat er ligt
![]()
Nu is het wel lekker intiem en dat heeft ook wel iets. Vorig jaar was erg goed en kan niet wachten tot dit jaar. Gelukkig zal er binnenkort alweer het "spring in the air feest" zijn voor de opening van het waterseizoen met natuurlijk de nodige feestjes![]()
![]()
Moet je doenquote:Op dinsdag 10 april 2007 22:07 schreef Tism het volgende:
[..]
Dat dacht ik toen ook al!![]()
Misschien dat ik dit jaar er ook weer een keer bij ben.![]()
luiaardquote:Op vrijdag 20 april 2007 21:49 schreef fraubitch het volgende:
veranderd!
ik bedacht me net, als jullie toch langs komen hoef ik niet te fietsen![]()
Ik heb een nog beter idee, dat zal ik ff in pm zettenquote:
Als ik je vanavond niet op msn bespeur stuur ik jou ook nog wel een pmmetjequote:Op maandag 23 april 2007 09:50 schreef Vliegvrager het volgende:Ik wil ook nog wel een lift vanaf een willekeurig station
Ow, daar had ik ook al mee gepmmed, maar als je hem in eindhoven oppikt is dat voor hem nóg makkelijker natuurlijk.quote:Op maandag 23 april 2007 19:19 schreef ..zapper het volgende:
Ik ga didot oppikken en dan vanuit EHV wat mij betreft direct door naar Thorn. Daar wil ik dan wel nog graag even weten waar we aldaar verzamelen en hoelaat.
LOL...maakt mij niet uit hoor, zeg het maarquote:Op maandag 23 april 2007 19:59 schreef didotcicero het volgende:
*deelt zichzelf in 2-en zodat 'ie zowel met Zapper als met Pea mee kan*![]()
Nou vertel maar hoe laat en waar, dan weet ik ook hoe laat ik hier moet vertrekken enzoquote:Op vrijdag 20 april 2007 21:49 schreef fraubitch het volgende:
veranderd!
ik bedacht me net, als jullie toch langs komen hoef ik niet te fietsen![]()
Het plan is foto's maken in thorn...waarvan dat weet nog niemandquote:Op maandag 23 april 2007 19:10 schreef Yoni het volgende:
Wat is nou psies het plan enzo? Ik twijfel nog nl![]()
een precieze plan en fraubitchquote:Op maandag 23 april 2007 19:10 schreef Yoni het volgende:
Wat is nou psies het plan enzo? Ik twijfel nog nl![]()
Jij mag hem op de terugweg hebben, want ik blijf hangen in die omgeving.quote:Op maandag 23 april 2007 21:27 schreef pea4fun het volgende:
[..]
LOL...maakt mij niet uit hoor, zeg het maar
ik krijg dus net te horen dat ik vanuit delft moet komenquote:Op maandag 23 april 2007 21:28 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Nou vertel maar hoe laat en waar, dan weet ik ook hoe laat ik hier moet vertrekken enzo
Weersverwachting Thorn deze week:quote:Thorn is een kleine maar veelzijdige plaats in recreatief, cultureel en historisch opzicht. Door de pittoreske straatjes, historische boerderijen en de monumentale Abdijkerk waant u zich in de Middeleeuwen. De naaste omgeving kunt u het beste ontdekken tijdens een lange fiets- of wandeltocht door het heuvellandschap van Limburg.
Ontdek de cultuurhistorie van het witte stadje.
Al wandelend langs de prachtige Stiftskerk en de talrijke waardevolle panden waant u zich in de Middeleeuwen.
Geniet van de Limburgse gastvrijheid met ons Thorn, een monumentale belevenis arrangement.
dat mag ook, sorry ik had niet gelezen dat je maar een zitplaats had. neem dito maar mee, ik fiets welquote:Op maandag 23 april 2007 23:52 schreef ..zapper het volgende:
Mag ook. Je kunt natuurlijk ook bij Fraubitch op schoot gaan zitten dan
.
ok pm voor tijd en oppikplaatsquote:Op dinsdag 24 april 2007 21:18 schreef didotcicero het volgende:
*hakt knoop door en rijdt met Pea mee*
Kan je niet ff een rondleiding komen doen?quote:Op dinsdag 24 april 2007 21:23 schreef denka het volgende:
Enkele tips voor de mensen die gaan.
Je moet enkel in het oude gedeelte zijn voor bezienswaardigheden en de witte huisje van Thorn. Het centraal plein noemt men de Wingerd en daar ligt de kerk aan vast en oa het stadhuis. Hier kun je wel wat leuke foto's maken en vergeet niet de adelaar op de grond, gemaakt van kinderkoppen.
Vanuit het plein kun je achterlangs rechts van de kerk en dan kom je bij de "geitebok" uit. Dit is een standbeeld en ook weer leuk om langs te wandelen. Verder moeten jullie daar maar in de kalkstenen heel groot FOK! kervenAls je dan verder wandelt kom je weer langs een standbeeld en dan kun je of links weer richting "centrum" of rechts en dan ga je naar de grote hegge en de maasplas. Daar is het ook fijn en je kan er lekker wandelen langs het water (bij rotonde, rechts gaan) als je nog wat verder wandelt kom je bij het natuurgebied "Koningsteen" uit. Voor natuurliefhebbers erg mooi.
Als je vanuit het plein bij de kerk links gaat kom je bij de voorkant van de kerk (deze is ook van binnen te bezichtigen) en als je verder loopt heb je eigenlijk de hoofdstraat van de oude kern. Hier liggen ook allemaal cafeetjes/restaurantjes/hotelletjes etc..Waar veel mensen voor naar thorn komen (die in de buurt wonen dan) is de pannenkoekenbakker op de hoek, deze is erg goed.
Tja verder moeten jullie gewoon wat rondlopen in de oude kern want enkel daar is het mooi en zijn de bezienswaardigheden.
Hier is een weblog van Thorn, daar staan ook nog veel foto's op. Op de site kun je rechts de categorieen kiezen. Als jullie verder nog vragen hebben dan hoor ik het wel want heb altijd in Thorn gewoond. Nu woon ik er zelf niet meer maar ben er in de weekenden nog wel zo nu en dan te vinden. (ouders/vrienden/strandfeesten).
Oja voor mensen die muziekinstrumenten bespelen is een bezoekje aan ADAMS zeker de moeite waard. Ligt op het industrieterrein van ittervoort (dorpje voor thorn, langs de n273) Mensen die van de A2 komen en naar Thorn gaan komen hier meestal langs.
ADAMS is ook een bedrijf uit Thorn en 1 van de grootste muziekbedrijven in de wereld die instrumenten maken, kortom heel bekend.
quote:Op dinsdag 24 april 2007 21:38 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Kan je niet ff een rondleiding komen doen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |