die onderste is heel erg mooi!quote:Op zondag 25 maart 2007 19:30 schreef Tjika het volgende:
Hier 2 van mijn crea's
Beide van verzilverd draad gemaakt.
[afbeelding]
[afbeelding]
Leuk!quote:Op zondag 25 maart 2007 20:47 schreef musicalfreak het volgende:
[afbeelding]
Het resultaat van een workshop sieraden maken via de personeelsvereniging.
Dankje!quote:
ziet er zeker leuk uit!quote:Op zondag 25 maart 2007 20:55 schreef musicalfreak het volgende:
[..]
Dankje!
Ben er stiekem best wel een beetje trots op, omdat ik nog nooit zelf sieraden had gemaakt.
het zijn allemaal losse ringetjes.quote:Op zondag 25 maart 2007 20:41 schreef Hopey het volgende:
Is dat die wire techniek? Of gewoon losse ringetjes?
Ik zelf ben al eeuwen bezig met 1 ketting. Ik kom er maar niet aan toe om hem af te maken.![]()
mooiquote:Op zondag 25 maart 2007 19:30 schreef Tjika het volgende:
Hier 2 van mijn crea's
[afbeelding]
[afbeelding]
Heel gaaf!!quote:Op zondag 25 maart 2007 19:30 schreef Tjika het volgende:
Hier 2 van mijn crea's
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:Op zondag 25 maart 2007 19:30 schreef Tjika het volgende:
Hier 2 van mijn crea's
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb geen foto van de sluiting maar ze zijn allebei met een karabijnsluitinkje gedaan.quote:Op maandag 26 maart 2007 12:12 schreef xxjosjex het volgende:
En hoe heb je de sluiting achter gedaan, heb daar ook een foto van?
De bovenste ben ik 12 uur mee bezig geweest. De onderste gelukkig maar een uurtje.quote:Op maandag 26 maart 2007 12:10 schreef xxjosjex het volgende:
[..]
Heel gaaf!!Ben je er lang mee bezig geweest'?
bling blingquote:Op donderdag 29 maart 2007 19:14 schreef Elefes het volgende:
Ik had nog wat meer gemaakt dan ik dacht
Ketting 1:
[afbeelding]
Ketting 2:
[afbeelding]
Horloge:
[afbeelding]
En een heupketting:
[afbeelding]
Heel wat anders dan de meeste dingen hier, ik ben nogal van de glimmertjes..![]()
Leuk zegquote:Op dinsdag 27 maart 2007 22:05 schreef Tjika het volgende:
[..]
Ik heb geen foto van de sluiting maar ze zijn allebei met een karabijnsluitinkje gedaan.
[..]
De bovenste ben ik 12 uur mee bezig geweest. De onderste gelukkig maar een uurtje.
Een hele leuke website is http://www.kralen.com/ . Veel tips en handleidingen om simpel een mooie ketting te maken.quote:Op maandag 2 april 2007 21:26 schreef nieky het volgende:
Ik wil heel graag zelf sieraden gaan maken,maar ik weet niet waar ik moet beginnen!
Welke materialen moet ik hebben om te beginnen enzo?
Lijkt me superleuk om te doen!
Die webshop die er aan vastzit is ook erg ok. Veel plastic, maar hier en daar ook mooie glazen kralen.quote:Op maandag 2 april 2007 21:29 schreef ParanoidEv het volgende:
[..]
Een hele leuke website is http://www.kralen.com/ . Veel tips en handleidingen om simpel een mooie ketting te maken.
De basismaterialen hoeven niet veel of duur te zijn. Op internet zijn er ontzettend veel kralenwinkels. Of kijk eens op websites als Ebay, daar zijn vaak verkopers die een hoop verschillende goedkope kralen (en sluitingen en rijgdraad) aanbieden.
Op http://www.goedkoopstekralen.nl kun je een starterspakket kopen.quote:Op maandag 2 april 2007 21:26 schreef nieky het volgende:
Ik wil heel graag zelf sieraden gaan maken,maar ik weet niet waar ik moet beginnen!
Als je niet meteen zelf (te) veel wilt aanschaffen, kun je ook eens kijken naar een kralenwinkel. Het kan niet overal, maar in Den Bosch kun je in de winkel (aan de St. Jorisstraat) meteen je ketting in elkaar zetten. Als je dan iets te veel hebt kun je het nog terugdoen en als je te weinig hebt voor je ketting bij pakkenquote:Op maandag 2 april 2007 21:26 schreef nieky het volgende:
quote:Op maandag 2 april 2007 21:27 schreef ParanoidEv het volgende:
kettingen kan je nooit genoeg hebben!
quote:Op zondag 25 maart 2007 22:22 schreef Tjika het volgende:
O wat een heerlijke kleur![]()
[..]
het zijn allemaal losse ringetjes.
Wat voor ketting ben je aan het maken? Foto!!!
Oh wat leuk!quote:Op maandag 2 april 2007 23:05 schreef Hopey het volgende:
[..]
[afbeelding]
Hiermee ben ik dus al een heletijd bezig. Moeten nog ringetjes tussen.. dus bedenk die er maar bij. Een vrij rijke en drukke ketting is het. En er komen telkens kraaltjes erbij. Het moet een pastelkleurig dingetje worden. Vroegah was 't een armband totdat ik besloot hem te verlengen naar ketting. Maar ben dus nooit echt tevreden. Het gaat echt met tussenpozen, dan heb ik weer zin en ga ik eraan pielen en zo ligt ie al een tijdje stil. Volgens mij al bijna een jaar ben ik met dit ding bezig..![]()
Zeker wel leuk wat je maaktquote:Op maandag 2 april 2007 23:41 schreef Wesda het volgende:
Na heel lang zonder te registreren mee te lezen, is dit toch wel een topic naar mijn hart.
Ben ook al een tijd besmet met het kralenvirus en wil jullie 1 van mijn creatie's laten zien om te kijken of het nou wel of niet leuk is wat ik maak.
[afbeelding]
Deze vind ik ontzettend mooiquote:Op maandag 2 april 2007 23:41 schreef Wesda het volgende:
Na heel lang zonder te registreren mee te lezen, is dit toch wel een topic naar mijn hart.
Ben ook al een tijd besmet met het kralenvirus en wil jullie 1 van mijn creatie's laten zien om te kijken of het nou wel of niet leuk is wat ik maak.
[afbeelding]
Als het me gelukt is, heb ik je een pm gestuurd.quote:Op dinsdag 3 april 2007 11:54 schreef ymme het volgende:
[..]
Deze vind ik ontzettend mooi
Helaas heb ik zelf het geduld er niet voor om zelf sieraden te maken...
![]()
Verkoop jij toevallig ook
Ik heb het hangertje ooit eens van mijn ouders gekregen, zo een 5 jaar terug. Geloof dat ze het bij een plaastelijke juwelier hebben gekocht toen ze op vakantie in Frankrijk waren...quote:Op donderdag 5 april 2007 21:45 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Magilune: leuk met dat boeddhaatje eronder aan...waar heb je die vandaan als ik vragen mag?
okquote:Op maandag 9 april 2007 09:11 schreef MagiLune het volgende:
[..]
Ik heb het hangertje ooit eens van mijn ouders gekregen, zo een 5 jaar terug. Geloof dat ze het bij een plaastelijke juwelier hebben gekocht toen ze op vakantie in Frankrijk waren...
Bedankt! ja ik vind um ook leuk maar ben er achtergekomen dat de ketting draait als ik hem draag. Zal er nog wat ringetjes tussenzetten.quote:
Mooiquote:Op zondag 25 maart 2007 21:38 schreef -Marjo- het volgende:
Ik heb deze vorig jaar gemaakt:
[afbeelding]
ik heb van mijn schoonmama een starters pakket gekregen (aantal tangetjes, kalotjes, knijpkraaltjes, leertjes, sluitinkjes, kralen etc) Daarna zelf nog wat dingen aangeschaft en toen kon ik los!quote:Op zaterdag 21 april 2007 16:31 schreef vliegtuigje het volgende:
Ik zie door de bomen het bos niet meer
Stel nou dat ik zou willen beginnen met het maken van sieraden... Ik vind vooral die bedelarmbandjes en die sieraden met metalen ringetjes leuk. Waar begin ik dan?
Moet ik gewoon een berg kralen etc kopen? Kan ik beter met andere (simpele) dingen beginnen?
Mooie sieraden allemaal, trouwens!
Is het misschien niet handiger om eens ergens een workshop te volgen. Of een leuke cursus zodat je allerlei technieken in korte tijd kan leren.quote:Op zaterdag 21 april 2007 16:31 schreef vliegtuigje het volgende:
Ik zie door de bomen het bos niet meer
Stel nou dat ik zou willen beginnen met het maken van sieraden... Ik vind vooral die bedelarmbandjes en die sieraden met metalen ringetjes leuk. Waar begin ik dan?
Moet ik gewoon een berg kralen etc kopen? Kan ik beter met andere (simpele) dingen beginnen?
Mooie sieraden allemaal, trouwens!
Nou, dat is op zich wel leuk, maar ik ben meer iemand die thuis ff lekker gaat zitten prullen. Maar wie weet kan ik eens wat vriendinnen overtuigen, da's gezelligerquote:Op zaterdag 21 april 2007 18:42 schreef Wesda het volgende:
[..]
Is het misschien niet handiger om eens ergens een workshop te volgen. Of een leuke cursus zodat je allerlei technieken in korte tijd kan leren.
zoals op mijn fotos te zien is lukt mij dat ook niet echtquote:Op zaterdag 21 april 2007 18:45 schreef Wesda het volgende:
De andere dames die ook sieraden maken, als jullie er foto's van maken, hoe krijgen jullie ze nou sprekend en sprankelend op de foto ???? Zo dat ze echt van je scherm afspatten!
Die onderste vind ik écht heel tof!quote:Op zaterdag 21 april 2007 14:04 schreef Wesda het volgende:
Ik probeer er nog 2 te plaatsen
[afbeelding]
[afbeelding]
4 verschillende technieken, bij vragen mag je altijd pm´en
ik heb ff voor je gekeken maar bijna alles wat ik dat pakket zit gebruik ik iigquote:Op zaterdag 21 april 2007 19:50 schreef Serinde het volgende:
[..]
Die onderste vind ik écht heel tof!
Ik zit ook al een tijd te denken of ik hier nou mee zal beginnen of niet. Ik ben bang dat ik 2 dagen enthousiast allerlei spullen koop, één creatie maak (die dan waarschijnlijk ook nog mislukt want volgens mij mis ik voor dit soort dingen toch enig creatief inzicht) en het dan weer zat ben.
On the other hand: die tijd dat ik zit te denken, is al met al toch al bijna een jaar. Misschien moet ik me er toch maar aan gaan wagen![]()
Op www.goedkoopstekralen.nl zie ik verschillende starterspakketten staan. Prijzen variëren tussen ¤ 8,49 en ¤ 20,00. In het pakket van ¤ 20,00 zitten 3 verschillende tangen. Geen idee wanneer je wat voor tang moet gebruiken, is de kans groot dat ik alledrie tangen nodig zal hebben?
Als ik later groot en rijk ben, ga ik wel een fotograaf lief aankijken en vragen of hij/zij dat voor mij gaat oplossen.quote:Op zaterdag 21 april 2007 19:33 schreef liefie_ het volgende:
[..]
zoals op mijn fotos te zien is lukt mij dat ook niet echt
Dankjequote:Op zaterdag 21 april 2007 19:53 schreef liefie_ het volgende:
[..]
ik heb ff voor je gekeken maar bijna alles wat ik dat pakket zit gebruik ik iig
en ik heb eigenlijk altijd 3 tangen nodig!
Als ik begin, waag ik me niet meteen aan het soort creaties dat jij laat zijn. Volgens mij is de kans dan veel te groot dat ik gefrustreerd raak omdat het me niet luktquote:Op zaterdag 21 april 2007 19:56 schreef Wesda het volgende:
Serinde dat ligt er helemaal aan welke techniek je gaat doen. Het is wel gemakkelijk om alledrie de tangen te hebben. Net als een sieradenbord heel handig is. Degene die jij tof vind van mijn foto's daar heb je alledrie de tangen bij nodig, en het zou handig zijn als de platbektang dubbel aanwezig is, maar dat word vaak pas later in de hobby aangeschaft.
Sorry het is niet mijn eigen site of wat ook, kwam hem tegen en zag dat ze daar tijdschriften verkopen. Wilde helpen niet spammen.quote:Op zaterdag 21 april 2007 20:11 schreef Wesda het volgende:
-edit: spam is niet gewenst op FOK!
Trend creatief of niet?quote:Op zaterdag 21 april 2007 18:45 schreef liefie_ het volgende:
ik ben gewoon zelf aan de slag gegaan
wel een tijdschrift gekocht (kun je gewoon bij de appie halen) trent nog iets...
en eerst gewoon begonnen met rijgen en al doende leert men
ja die denk ik!quote:
in de huidenstraat bedoel je?quote:Op zondag 22 april 2007 10:41 schreef Hopey het volgende:
beadies? Bij het straatje parallel langs de ingang van het historisch museum is ook een leuke kralenwinkel
ik heb er een gevonden lucies pearls in de st luciensteegquote:Op zondag 22 april 2007 11:09 schreef Hopey het volgende:
Ja beadies in de huidenstraat ja. Maar misschien is die andere winkel wel geopend. Die van het historisch museum, is een andere kralenwinkel. Kan even niet op de naam ervan komen.
Wauw!quote:Op zondag 25 maart 2007 19:30 schreef Tjika het volgende:
Hier 2 van mijn crea's
[afbeelding]
Het lijkt me wel ontzettend mooi en leuk om te doen! Dat is iets wat ik graag nog eens zou lerenquote:Op zondag 22 april 2007 11:36 schreef zoalshetis het volgende:
zijn er eigenlijk nog meer zilversmeders in de dop op fok!?
Zou je mss eens fotootje willen plaatsen van zo'n creatie?quote:Op zondag 22 april 2007 11:36 schreef zoalshetis het volgende:
....
Ik heb een paar dingen aan familie verkocht, maar ben nog niet zo bezig met verkoop aan anderen. Maar geinteresseerden kunnen me altijd pm'en.quote:
xenos heeft toch geen kralen dingen? zo ver ik weet iig nietquote:Op maandag 23 april 2007 10:02 schreef Miam het volgende:
Rare vraag mischien maar waar kun je het beste terecht voor matriaal?
Ik zou willen beginnen met een starterskit maar heb eigelijk geen idee waar
ik zou moeten kijken. (xenos een optie?)
Vertel mij wat.Ik heb afgelopen zondag 5(!) uur doorgebracht in kralenwinkeltjesquote:Op woensdag 25 april 2007 21:22 schreef Wesda het volgende:
Kan me nu weer uitleven met nieuwe materialen aanschaffen. Dan loop ik als een klein kind in een speelgoedwinkel en wil ik alles wel hebben![]()
Blijft de schade dan beperkt of ben jij ook altijd meer kwijt dan dat eigenlijk de bedoeling was ?quote:Op woensdag 25 april 2007 21:26 schreef Suerte het volgende:
[..]
Vertel mij wat.Ik heb afgelopen zondag 5(!) uur doorgebracht in kralenwinkeltjes![]()
In 1 winkel heb ik het gepresteerd om er 3 uur rond te neuzen![]()
helaas heb ik geen foto's gemaakt van mijn dingen omdat ik eik geen foto's maak zelf.quote:Op maandag 23 april 2007 07:47 schreef vliegtuigje het volgende:
[..]
Zou je mss eens fotootje willen plaatsen van zo'n creatie?Lijkt me echt een hartstikke gave hobby.
Jammerquote:Op woensdag 25 april 2007 22:11 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
helaas heb ik geen foto's gemaakt van mijn dingen omdat ik eik geen foto's maak zelf.
ik zal eens kijken of ik bij de mensen die het hebben foto's kan nemen.
doe een cursus en ontdek hoe simpel het is om zilver 1e kwaliteit, te zagen, te vormen en te solderen.
quote:Op woensdag 25 april 2007 22:06 schreef Wesda het volgende:
[..]
Blijft de schade dan beperkt of ben jij ook altijd meer kwijt dan dat eigenlijk de bedoeling was ?![]()
Pipoos (Oosterstraat) heeft een heleboel materiaal. En ik denk dat je voor aparte kralen bijv. terecht kunt bij een winkeltje in de Zwanestraat, Folkingestraat of de Oude Kijk in 't Jat. (Alle in Groningen, Assen heeft volgens mij een Pipoos in Vanderveen.)quote:Op vrijdag 27 april 2007 16:47 schreef Miam het volgende:
Ik heb vandaag bij de blokker wat kraaltjes e.d. aangeschaft,
Maar ben ik eigelijk op zoek naar een winkeltje in het Noorden.
Iemand?
Tnx! Ik ga morgen richting Leeuwarden dus ga meteen even kijken!quote:Op vrijdag 27 april 2007 17:19 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Pipoos (Oosterstraat) heeft een heleboel materiaal. En ik denk dat je voor aparte kralen bijv. terecht kunt bij een winkeltje in de Zwanestraat, Folkingestraat of de Oude Kijk in 't Jat. (Alle in Groningen, Assen heeft volgens mij een Pipoos in Vanderveen.)
Ik ga in Sneek altijd naar DEVO en naar Si Andre. Devo heeft best een grote afdeling. Si Andre is alleeeeeen maar kralen etcquote:Op vrijdag 27 april 2007 16:47 schreef Miam het volgende:
Ik heb vandaag bij de blokker wat kraaltjes e.d. aangeschaft,
Maar ben ik eigelijk op zoek naar een winkeltje in het Noorden.
Iemand?
Ja ondanks dat hij een beetje te groot isquote:Op zondag 29 april 2007 22:42 schreef Suerte het volgende:
Heel leuk Visje![]()
voor je moeder.Draag je de armband vaak?
Deze vind ik echt super mooi... mocht het willen verkopen... ik hou me aanbevolenquote:Op zondag 25 maart 2007 21:38 schreef -Marjo- het volgende:
Ik heb deze vorig jaar gemaakt:
[afbeelding]
Steentje te groot of te klein ?? Maak eens een foto dat kijkt ff lekkerder.quote:Op maandag 30 april 2007 16:02 schreef Evil-Cherry het volgende:
Ik breek even in met een vraagNou heb ik vandaag een ornamentje gehad (meneer was gul, kuch) met een swarovski steen, in de vorm van een hart. Maar nou past dat niet zo heel lekker op elkaar. Gegeven paard enzo, dus klagen ga ik niet, maar hoe krijg ik dat een beetje netjes in dat gat geplakt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |