abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48577274
ik ben gewoon zelf aan de slag gegaan
wel een tijdschrift gekocht (kun je gewoon bij de appie halen) trent nog iets...
en eerst gewoon begonnen met rijgen en al doende leert men
Women might be able to fake orgasms.
But men can fake whole relationships
pi_48577285
De andere dames die ook sieraden maken, als jullie er foto's van maken, hoe krijgen jullie ze nou sprekend en sprankelend op de foto ???? Zo dat ze echt van je scherm afspatten!
pi_48577341
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 18:42 schreef Wesda het volgende:

[..]

Is het misschien niet handiger om eens ergens een workshop te volgen. Of een leuke cursus zodat je allerlei technieken in korte tijd kan leren.
Nou, dat is op zich wel leuk, maar ik ben meer iemand die thuis ff lekker gaat zitten prullen. Maar wie weet kan ik eens wat vriendinnen overtuigen, da's gezelliger
Een starterspakket klinkt overigens ook goed Dat lijkt me een beter idee dan in het wilde weg wat kraaltjes en dingetjes te kopen. Boekje erbij en dan kom ik inderdaad vast een heel eind. Nu nog wachten op m'n verjaardag
pi_48578802
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 18:45 schreef Wesda het volgende:
De andere dames die ook sieraden maken, als jullie er foto's van maken, hoe krijgen jullie ze nou sprekend en sprankelend op de foto ???? Zo dat ze echt van je scherm afspatten!
zoals op mijn fotos te zien is lukt mij dat ook niet echt
pi_48579405
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 14:04 schreef Wesda het volgende:
Ik probeer er nog 2 te plaatsen

[afbeelding]

[afbeelding]

4 verschillende technieken, bij vragen mag je altijd pm´en
Die onderste vind ik écht heel tof!

Ik zit ook al een tijd te denken of ik hier nou mee zal beginnen of niet. Ik ben bang dat ik 2 dagen enthousiast allerlei spullen koop, één creatie maak (die dan waarschijnlijk ook nog mislukt want volgens mij mis ik voor dit soort dingen toch enig creatief inzicht ) en het dan weer zat ben.

On the other hand: die tijd dat ik zit te denken, is al met al toch al bijna een jaar. Misschien moet ik me er toch maar aan gaan wagen

Op www.goedkoopstekralen.nl zie ik verschillende starterspakketten staan. Prijzen variëren tussen ¤ 8,49 en ¤ 20,00. In het pakket van ¤ 20,00 zitten 3 verschillende tangen. Geen idee wanneer je wat voor tang moet gebruiken, is de kans groot dat ik alledrie tangen nodig zal hebben?
  zaterdag 21 april 2007 @ 19:52:06 #81
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_48579444
Tvp.
The love you take is equal to the love you make.
pi_48579500
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 19:50 schreef Serinde het volgende:

[..]

Die onderste vind ik écht heel tof!

Ik zit ook al een tijd te denken of ik hier nou mee zal beginnen of niet. Ik ben bang dat ik 2 dagen enthousiast allerlei spullen koop, één creatie maak (die dan waarschijnlijk ook nog mislukt want volgens mij mis ik voor dit soort dingen toch enig creatief inzicht ) en het dan weer zat ben.

On the other hand: die tijd dat ik zit te denken, is al met al toch al bijna een jaar. Misschien moet ik me er toch maar aan gaan wagen

Op www.goedkoopstekralen.nl zie ik verschillende starterspakketten staan. Prijzen variëren tussen ¤ 8,49 en ¤ 20,00. In het pakket van ¤ 20,00 zitten 3 verschillende tangen. Geen idee wanneer je wat voor tang moet gebruiken, is de kans groot dat ik alledrie tangen nodig zal hebben?
ik heb ff voor je gekeken maar bijna alles wat ik dat pakket zit gebruik ik iig
en ik heb eigenlijk altijd 3 tangen nodig!
  zaterdag 21 april 2007 @ 19:54:14 #83
168659 Mihaelaz
South Park (L)
pi_48579513
of veiligheidsspelden als oorbel gebruiken
Screw you guys, I'm going home.
pi_48579588
Serinde dat ligt er helemaal aan welke techniek je gaat doen. Het is wel gemakkelijk om alledrie de tangen te hebben. Net als een sieradenbord heel handig is. Degene die jij tof vind van mijn foto's daar heb je alledrie de tangen bij nodig, en het zou handig zijn als de platbektang dubbel aanwezig is, maar dat word vaak pas later in de hobby aangeschaft.
pi_48579731
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 19:33 schreef liefie_ het volgende:

[..]

zoals op mijn fotos te zien is lukt mij dat ook niet echt
Als ik later groot en rijk ben, ga ik wel een fotograaf lief aankijken en vragen of hij/zij dat voor mij gaat oplossen.
pi_48579735
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 19:53 schreef liefie_ het volgende:

[..]

ik heb ff voor je gekeken maar bijna alles wat ik dat pakket zit gebruik ik iig
en ik heb eigenlijk altijd 3 tangen nodig!
Dankje
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 19:56 schreef Wesda het volgende:
Serinde dat ligt er helemaal aan welke techniek je gaat doen. Het is wel gemakkelijk om alledrie de tangen te hebben. Net als een sieradenbord heel handig is. Degene die jij tof vind van mijn foto's daar heb je alledrie de tangen bij nodig, en het zou handig zijn als de platbektang dubbel aanwezig is, maar dat word vaak pas later in de hobby aangeschaft.
Als ik begin, waag ik me niet meteen aan het soort creaties dat jij laat zijn. Volgens mij is de kans dan veel te groot dat ik gefrustreerd raak omdat het me niet lukt

Ik zie op de site van goedkoopstekralen geen boeken staan. Op bol.com vind ik er wel een aantal. Ik wil volgende week eens bij een boekhandel gaan kijken, wil toch graag zo'n boek even inzien eigenlijk. Iemand tips voor een handig/goed boek voor een beginner?
pi_48580016
-edit: spam is niet gewenst op FOK!

[ Bericht 97% gewijzigd door Mylene op 21-04-2007 20:15:01 (ED) ]
pi_48580380
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 20:11 schreef Wesda het volgende:
-edit: spam is niet gewenst op FOK!
Sorry het is niet mijn eigen site of wat ook, kwam hem tegen en zag dat ze daar tijdschriften verkopen. Wilde helpen niet spammen.
  zondag 22 april 2007 @ 10:22:45 #89
145297 MagiLune
....Believe....
pi_48590946
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 18:45 schreef liefie_ het volgende:
ik ben gewoon zelf aan de slag gegaan
wel een tijdschrift gekocht (kun je gewoon bij de appie halen) trent nog iets...
en eerst gewoon begonnen met rijgen en al doende leert men
Trend creatief of niet?
Aa' lasser en lle coia orn n' omenta gurtha
pi_48591014
quote:
Op zondag 22 april 2007 10:22 schreef MagiLune het volgende:

[..]

Trend creatief of niet?
ja die denk ik!

ik zoek trouwens een kralenwinkel in amsterdam die vandaag open is...
iemand tips?
  zondag 22 april 2007 @ 10:41:31 #91
111228 Hopey
Di Jillae?!
pi_48591236
beadies? Bij het straatje parallel langs de ingang van het historisch museum is ook een leuke kralenwinkel
Seen it all done it all, can't remember most of it
pi_48591282
quote:
Op zondag 22 april 2007 10:41 schreef Hopey het volgende:
beadies? Bij het straatje parallel langs de ingang van het historisch museum is ook een leuke kralenwinkel
in de huidenstraat bedoel je?
is op zondag gesloten
  zondag 22 april 2007 @ 11:09:57 #93
111228 Hopey
Di Jillae?!
pi_48591797
Ja beadies in de huidenstraat ja. Maar misschien is die andere winkel wel geopend. Die van het historisch museum, is een andere kralenwinkel. Kan even niet op de naam ervan komen.
Seen it all done it all, can't remember most of it
pi_48592046
quote:
Op zondag 22 april 2007 11:09 schreef Hopey het volgende:
Ja beadies in de huidenstraat ja. Maar misschien is die andere winkel wel geopend. Die van het historisch museum, is een andere kralenwinkel. Kan even niet op de naam ervan komen.
ik heb er een gevonden lucies pearls in de st luciensteeg
komt goed uit want daar in de buurt kun je ook lekker lunchen
pi_48592222
quote:
Op zondag 25 maart 2007 19:30 schreef Tjika het volgende:
Hier 2 van mijn crea's
Beide van verzilverd draad gemaakt.

[afbeelding]
Wauw!
Verkoop je ook?
  zondag 22 april 2007 @ 11:36:50 #96
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_48592436
zijn er eigenlijk nog meer zilversmeders in de dop op fok!?

ik heb het via een cursus geleerd, kunstweb in amsterdam. hele goede lerares en erg gezellige groep. ik heb toen meteen alles aangeschaft om het zelf thuis ook te kunnen doen.

je werkblad hoeft maar 1 m2 te zijn. en omdat het vaak om niet al te groot werk gaat heb je ook kleine gereedschappen, dus die kan je makkelijk ophangen boven je werkblad. zaagjes, vijltjes, hamertjes.

dan nog een gasbrander en juiste brandmonden. en natuurlijk plaatzilver (ong. 400 per kilo inclusief btw) en soldeerzilver (10 euro), wat vloei-stof en een polijstmachientje, schuurpapier, figuurzaagje, en nog wat kleine dingetjes, maar dat merk je tijdens de cursus wel, als je die ooit gaat doen.

het is erg leuk om te doen omdat je met de juiste kennis heel simpel een leuke ring, armband of ketting kan maken en dan tot de ontdekking komt dat je eigenlijk alles wel van zilver kan maken. wat je in je hoofd hebt kan je precies zo krijgen. en soms nog veel mooier tijdens het proces.

zo heb ik voor geboortes van neefjes en nichtjes kleine tandendoosjes gemaakt. met de inscriptie op de onderzijde (laat ik doen) "zet altijd ergens je tanden in".

of een erotisch perper en zout stelletje voor een vriend die ging trouwen. uit de penis kwam zout en uit de punani peper. dat was gedeeltelijk gegoten en dat leer je ook op die cursus.

aanradertje!
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_48596917
@zoalshetis maak jij toevallig ook dingen op bestelling, zoals een specifiek logo? En zoja, wat zouden daar de kosten van zijn?
pi_48606540
quote:
Op zondag 22 april 2007 11:36 schreef zoalshetis het volgende:
zijn er eigenlijk nog meer zilversmeders in de dop op fok!?
Het lijkt me wel ontzettend mooi en leuk om te doen! Dat is iets wat ik graag nog eens zou leren
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  maandag 23 april 2007 @ 07:47:44 #99
55678 vliegtuigje
niet gek, neu
pi_48621767
quote:
Op zondag 22 april 2007 11:36 schreef zoalshetis het volgende:
....
Zou je mss eens fotootje willen plaatsen van zo'n creatie? Lijkt me echt een hartstikke gave hobby.
pi_48623862
Rare vraag mischien maar waar kun je het beste terecht voor matriaal?
Ik zou willen beginnen met een starterskit maar heb eigelijk geen idee waar
ik zou moeten kijken. (xenos een optie?)
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')