abonnement Unibet Coolblue
  zondag 5 november 2006 @ 19:49:32 #151
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_43268788
quote:
Op zondag 5 november 2006 19:32 schreef vw_caddy het volgende:
NS is nog nooit goed geweest in vervangend busvervoer, echt als water en vuur.
Dat valt bij geplande werkzaamheden heel erg mee.
Het is gewoon zo dat als de origele IC aankomt en daarvan sjouwen 500 man direct naar de bussen, iedereen de voorste bus bestormt terwijl er (vrijwel altijd) ruim genoeg zijn. Alleen iedereen wil koste wat kost de eerste bus hebben.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  zondag 5 november 2006 @ 19:51:03 #152
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_43268868
quote:
Op zondag 5 november 2006 19:32 schreef vw_caddy het volgende:
NS is nog nooit goed geweest in vervangend busvervoer, echt als water en vuur.
Ze denken serieus dat ze met 2 touringcars een intercity kunnen overnemen... Gevolg: er moeten mensen achterlaten in DB...
  zondag 5 november 2006 @ 19:52:52 #153
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_43268931
quote:
Op zondag 5 november 2006 16:51 schreef vw_caddy het volgende:
De tijden van de nieuwe trein, onder voorbehoud voor vandaag. Gn = Groningen, Nsch = Nieuweschans.

[afbeelding]
Zeg er dan meteen bij dat dit een schaamteloos gejatte screenshot is van Somda. Beetje credits voor het werk dat in die site zit kan geen kwaad en het is niet meer dan fatsoenlijk.
Of heet je René Diekstra?
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  zondag 5 november 2006 @ 19:55:24 #154
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_43269029
quote:
Op zondag 5 november 2006 19:51 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Ze denken serieus dat ze met 2 touringcars een intercity kunnen overnemen... Gevolg: er moeten mensen achterlaten in DB...
Driebergen-Zeist?
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_43269087
´s-Hertogenbosch.
  zondag 5 november 2006 @ 20:00:08 #156
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_43269210
quote:
Op zondag 5 november 2006 19:10 schreef Alexxxxx het volgende:
Pf, wat nou zitplaatsreservering, echte mannen STAAN tussen Utrecht en Wenen
Ik vond het de laatste keer in de CNL anders behoorlijk irritant dat geldloze rondtrekvolk dat in de gangen van mijn slaaprijtuig een poging tot slapen deed...
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_43269278
quote:
Op zondag 5 november 2006 19:52 schreef MREn het volgende:

[..]

Zeg er dan meteen bij dat dit een schaamteloos gejatte screenshot is van Somda. Beetje credits voor het werk dat in die site zit kan geen kwaad en het is niet meer dan fatsoenlijk.
"Beste KiwiTjuHh, voor alle informatie of de nieuwe trein voor jou rijdt op de door jou gewenste tijdstip kan je kijken op Somda. Op Somda kan je de omloop vinden van de nieuwe Arriva-boemel. Vul daar het stelnummer in (vind je bij de bakovergangen en rechts naast de toegangsdeuren), en zie daar de verwachte drgl". Zo goed? Maar je hebt gelijk.
quote:
Of heet je René Diekstra?
Moet je uitleggen, loop nog niet zo lang mee.

/edit: even googelen doet wonderen. De psycholoog die werd afgemaakt in 'het Zwarte Schaap'.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_43269598
quote:
Op zondag 5 november 2006 19:49 schreef MREn het volgende:

[..]

Dat valt bij geplande werkzaamheden heel erg mee.
Het is gewoon zo dat als de origele IC aankomt en daarvan sjouwen 500 man direct naar de bussen, iedereen de voorste bus bestormt terwijl er (vrijwel altijd) ruim genoeg zijn. Alleen iedereen wil koste wat kost de eerste bus hebben.
Kan niet ontkennen dat het kuddegedrag van reizigers geen invloed heeft, maar de NS en bussen is nog nooit echt een goed huwelijk geweest of wel?
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 5 november 2006 @ 20:15:53 #159
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_43269775
quote:
Op zondag 5 november 2006 19:52 schreef MREn het volgende:

[..]

Zeg er dan meteen bij dat dit een schaamteloos gejatte screenshot is van Somda. Beetje credits voor het werk dat in die site zit kan geen kwaad en het is niet meer dan fatsoenlijk.
Of heet je René Diekstra?
Oow niet weer datzelfde gezeik als met ROlandrail

wat op internet staat, en wat technisch gebruikt KAN worden, wordt gewoon gebruikt. Daar doe je niks aan. Wil je dat niet, verzin er dan maar wat tegen waardoor het technisch onmogelijk wordt.

Hoewel een bronvermelding wel netjes is op zich
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 5 november 2006 @ 20:17:36 #160
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_43269838
quote:
Op zondag 5 november 2006 20:10 schreef vw_caddy het volgende:

[..]

Kan niet ontkennen dat het kuddegedrag van reizigers geen invloed heeft, maar de NS en bussen is nog nooit echt een goed huwelijk geweest of wel?
Ik moet zeggen dat ik bij recente werkzaamheden nooit de indruk heb gekregen dat niet erg lekker liep. Meestal gewoon 50 a 60 man in een touringcar, wegwezen en de volgende. Of als er een tijdje niemand meer aan kwam, vertrekken volgens dienstregeling (op rustige trajecten).

Laatste keren businzet was voor mij (niet zo veel, ik reis er meestal toch omheen) op Hr-Wv, Ehv-Ht, Dv-Es en Ht-Ut maar die laatste twee zijn al een jaar of twee geleden. Nooit last van gehad
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_43269924
quote:
Op zondag 5 november 2006 20:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hoewel een bronvermelding wel netjes is op zich
Waarom gebruikte ik een plaatje: Somda blijft standaard op index.php staan, dus de link is niet te kopiëren. En mijn mening was dat iedereen hier Somda wel kent. Maar ik geef mijn fout toe, draag Somda een warm hart toe.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_43269995
quote:
Op zondag 5 november 2006 20:17 schreef MREn het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat ik bij recente werkzaamheden nooit de indruk heb gekregen dat niet erg lekker liep.
Ik het wat meer heb over busvervoer bij calamiteiten, busvervoer bij werkzaamheden heb ik weinig ervaring mee. Busvervoer bij calamiteiten des te meer, maar dat is plotseling in plaats van gepland busvervoer.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
  zondag 5 november 2006 @ 20:23:22 #163
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_43270057
quote:
Op zondag 5 november 2006 20:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Oow niet weer datzelfde gezeik als met ROlandrail

wat op internet staat, en wat technisch gebruikt KAN worden, wordt gewoon gebruikt. Daar doe je niks aan. Wil je dat niet, verzin er dan maar wat tegen waardoor het technisch onmogelijk wordt.

Hoewel een bronvermelding wel netjes is op zich
Ik vind het geen gezeik. Gewoon eens een gegeven als 'de GTW rijdt de trein van 15:12' ofzo kan in mijn ogen nog, maar om gewoon een complete uitvoertabel als screenshot op een andere site te zetten zonder bronvermelding vind ik niet kunnen.

Er is niets te vinden waardoor het technisch onmogelijk wordt, want een screenshot kun je altijd maken.

Bovendien, als ik dat adagium aanhoud van 'wat er staat, mag gebruikt worden' zonder bronvermelding dan lazeren alle rapporten/verslagen die ik schrijf direct de vuilnisbak in. Want waarom zou een tabel op internet anders zijn dan een tabel in een boek in de bibliotheek? Ze zijn beide vrijelijk te raadplegen.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  zondag 5 november 2006 @ 20:29:13 #164
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_43270283
quote:
Op zondag 5 november 2006 20:21 schreef vw_caddy het volgende:

[..]

Ik het wat meer heb over busvervoer bij calamiteiten, busvervoer bij werkzaamheden heb ik weinig ervaring mee. Busvervoer bij calamiteiten des te meer, maar dat is plotseling in plaats van gepland busvervoer.
Plotseling vervoer laat zich niet plannen, dus op zich is het dan vrij logisch dat het niet echt van een leien dakje gaat. Maar dit onderwerp begon over businzet Ht-Ut waar dit weekend werkzaamheden zijn.

Voor het treinvervangend vervoer (zowel bij werkzaamheden als verstoringen) heeft NS twee contract partners: Connexxion en BBA, en die hebben voor bussen te zorgen. En ik denk dat iedereen wel kan snappen dat als een verbinding als Amsterdam-Utrecht helemaal plat gaat, dit nooit (zelfs niet als het maanden van te voren bekend is) op een doordeweekse dag verbust kan worden.
Daarom is het maar goed dat er redelijk wat omreisroutes bestaan.
Als Eindhoven-Boxtel plat gaat, kun je dat ook onmogelijk met ad hoc businzet opvangen. Je trekt gewoon niet ergens een blik uitgeruste chauffeurs en touringcars open die binnen een half uur op de diverse stations staan.
Maar ja, daar doe je nu eenmaal niets aan.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_43270368

Bron: www.nicosplit.com, Fotograaf: Pjort Schraal
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 5 november 2006 @ 20:59:28 #166
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_43271421
in 1977 waren dat echt kei moderne treinen

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_43271615
quote:
Op zondag 5 november 2006 20:59 schreef Dr_Flash het volgende:
in 1977 waren dat echt kei moderne treinen

je icon
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 5 november 2006 @ 21:08:42 #168
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_43271772
quote:
Op zondag 5 november 2006 21:04 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

je icon
Train Jaune
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_43273159
quote:
Op zondag 5 november 2006 20:31 schreef Dichterbijer het volgende:
[afbeelding]
Bron: www.nicosplit.com, Fotograaf: Pjort Schraal
Ik blijf het gewoon jammer vinden dat die doorloopkoppen dicht zijn. Ik dacht vroeger, toen ik klein was dat het de bagage/vracht deuren waren overigens. Maar als ze nu echt die deuren dichtlassen dan moeten ze ook de rest van de naden en die uitsparingen voor de beugels netjes afwerken. dan ziet het er nog best aardig uit.
  zondag 5 november 2006 @ 21:53:59 #170
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_43274198
Holy fuck...
Ik zit nu vlakbij Den Helder en er iets voor de trein gekomen...
pi_43274344
Auto contra trein.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_43274441
quote:
Op zondag 5 november 2006 21:53 schreef Erasmo het volgende:
Holy fuck...
Ik zit nu vlakbij Den Helder en er iets voor de trein gekomen...
Dr is toch alleen kpn hotspots op de grotere stations ?
  zondag 5 november 2006 @ 21:58:54 #173
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_43274454
Blijkbaar...
  zondag 5 november 2006 @ 22:01:06 #174
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_43274565
quote:
Op zondag 5 november 2006 21:58 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Dr is toch alleen kpn hotspots op de grotere stations ?
Mobiel..
pi_43274692
21:55:27 05-11-06 18 G BRAN Prio 1 (GG: anh-inci-9) SCHORWEG BREEZAND Spoorongeval NHN693 APW740 ANNA PAULOWNA ( APW ) CVD,
611052155270202999 0202999 BRW NH-Noord ( Monitorcode )
611052155270202997 0202997 BRW NH-Noord ( GmS Koppelingscode )
611052155270201189 0201189 BRW Anna Paulowna ( Lichtkrant Gemeente )
611052155270201188 0201188 BRW Anna Paulowna ( Lichtkrant Breezand )
611052155270201178 0201178 BRW Anna Paulowna ( Blusgroep Breezand )
611052155270201153 0201153 BRW Anna Paulowna ( Commandant van Dienst )
611052155270200680 0200680 BRW NH-Noord ( OvD Kop Noord Holland-Noord )
611052155230220999
21:55:23 05-11-06 18 G AMBU A1 (GG: anh-inci-9) SCHORWEG BREEZAND Spoorongeval
611052155230220999 0220999 CPA NH-Noord ( Monitorcode )
611052155230220160 0220160 CPA NH-Noord ( Ambu 160 Texel/Den Helder/Schagen )
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')