abonnement Unibet Coolblue
  zondag 29 oktober 2006 @ 21:54:21 #76
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_43049189
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 19:58 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Goed zo met je wijzende vingertje. Heb je ook een bron?
De mBDk heeft een keuken, aldus "Elektrische treinen in Nederland", deel 3 (ISBN 90-6013-057-X).
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_43050691
De keuken was er voor de koffie boer die daar zijn
karretje kon stallen en bijvullen, dus geen keuken als in de
hondekop, waar ik heel wat uitsmuiters heb staan bakken
ware woorden zijn niet mooi en mooie woorden zijn niet waar
pi_43052362

De Rails van deze maand over Rondje Nederland.
pi_43053253
Van wie is eigenlijk het spoor waar dat randstadrail overheen gaat, is dat nog steeds Prorail?
pi_43053520
Wie brouwt even een apart Randstadrailtopic?
pi_43053528
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 23:33 schreef Pony-Lover het volgende:
Van wie is eigenlijk het spoor waar dat randstadrail overheen gaat, is dat nog steeds Prorail?
ProRail heeft het nieuwe spoor aangelegd en de bestaande sporen 'ontvlochten' uit het NS-netwerk, dus ik neem aan dat het eigendom is van ProRail.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_43053599
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 23:43 schreef vw_caddy het volgende:

[..]

ProRail heeft het nieuwe spoor aangelegd en de bestaande sporen 'ontvlochten' uit het NS-netwerk, dus ik neem aan dat het eigendom is van ProRail.
Wat een domme keuze eigenlijk, waarom dat spoor niet gewoon op de rest van het net aangesloten houden?
pi_43053679
Dat is een goede vraag. Wellicht omdat het seinenstelsel, de stroomvoorziening e.d. afwijkend is van het hoofdnetwerk.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_43053790
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 23:42 schreef Alexxxxx het volgende:
Wie brouwt even een apart Randstadrailtopic?
Nodig? Het zijn geen treinen inderdaad.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_43053796
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 23:47 schreef vw_caddy het volgende:
Dat is een goede vraag. Wellicht omdat het seinenstelsel, de stroomvoorziening e.d. afwijkend is van het hoofdnetwerk.
Toch raar, aangezien ze die zooi elke paar jaar opnieuw aan gaan besteden lijkt het me wenselijk alles gewoon aangesloten en technisch gelijk te houden. Zeker als de lijnen die nu nog door de NS gereden worden ook in de aanbesteding gaan, (want naar mijn idee nog binnen 10 jaar gaat gebeuren).
pi_43053896
Ze willen een soort van Metrosysteem hebben, en daarvoor is een gesloten netwerk best handig. Die trams die er nu rondrijden mogen waarschijnlijk toch niet op het hoofdnet vanwege een belabberde detectie. Ben wel benieuwd wat voor veiligheidssysteem er in het nieuwe Randstadrail ligt.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
  maandag 30 oktober 2006 @ 06:39:05 #88
34813 Jerommeke.nl
Jorasho.nl zul je bedoelen.
pi_43057387
en bovendien gaat een deel over het tramnetwerk. je wil niet dat er ineens per ongeluk een dikke intercity op de montersestraat staat
  maandag 30 oktober 2006 @ 08:20:56 #89
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_43057826
De infra van Randstadrail is nu in beheer bij de Randstadrail-organisatie (RET en HTM). Dit hebben het verdeeld. Bij de werkplaats Leidschendam is een wisselverbinding tussen ProRail en Randstadrail. Volgens mij werkt RR met assentellers en een type ATB van Siemens (volgens mij vergelijkbaar met dat wat de Rotterdamse metro gebruikt).
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_43058296
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 06:39 schreef Jerommeke.nl het volgende:
en bovendien gaat een deel over het tramnetwerk. je wil niet dat er ineens per ongeluk een dikke intercity op de montersestraat staat
Zie het al voor me
pi_43059287
Tekort aan treinstellen Nieuweschans - Leer
Tussen Nieuweschans en Leer moeten reizigers rekening houden met een vertraging van 15 tot 30 minuten.
Door tekort aan treinstellen rijden er tussen Nieuweschans en Leer geen treinen maar bussen.

pi_43059774
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 23:42 schreef Alexxxxx het volgende:
Wie brouwt even een apart Randstadrailtopic?
Tis nu toch rustig op het werk, ik ga even een mooi topic in elkaar brouwen.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_43059865
Kan je trouwens net als bij GoT hier ook gebruik maken van tabellen?
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
  maandag 30 oktober 2006 @ 11:09:55 #94
86072 thatsme
and That's you!
pi_43060630
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 23:33 schreef Pony-Lover het volgende:
Van wie is eigenlijk het spoor waar dat randstadrail overheen gaat, is dat nog steeds Prorail?
Het spoor is nooit van prorail geweest, prorail beheerde het spoor in opdracht van de staat. Al de infrastructuur in Nederland is in handen van de staat.
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
  maandag 30 oktober 2006 @ 11:13:39 #95
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_43060727
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 11:09 schreef thatsme het volgende:

[..]

Het spoor is nooit van prorail geweest, prorail beheerde het spoor in opdracht van de staat. Al de infrastructuur in Nederland is in handen van de staat.
Ontucht met kleine beestjes.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_43061093
Het nieuwe mat op de RR-lijnen is toch gebouwd door Alstom? Een aantal webpagina's spreken elkaar tegen namelijk.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_43061365
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 23:42 schreef Alexxxxx het volgende:
Wie brouwt even een apart Randstadrailtopic?
Ik stel voor een trein topic (heavy rail)
en een tram/metro/sneltram/rr( light rail)
topic
pi_43061454
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 11:28 schreef vw_caddy het volgende:
Het nieuwe mat op de RR-lijnen is toch gebouwd door Alstom? Een aantal webpagina's spreken elkaar tegen namelijk.
volgens mij wel ja
het was trouwens een behoorlijke chaos vanmorgen in de Amsterdamse metro.
Uitgelopen werkzaamheden. Veel te korte treinen. Er bleven vele mensen op het perron achter.
pi_43061930
Nou, voorbeeld:
quote:


Welkom in het spiksplinternieuwe topic over RandstadRail, een nieuwe manier van personenvervoer in de Randstad.

Inleiding RandstadRail

RandstadRail is een nieuwe manier van personenvervoer in het gebied tussen Den Haag, Rotterdam en Zoetermeer. RandstadRail is een lightrailproject en wordt ook met lightrailmaterieel gereden. Het vervoerspakket omvat drie railverbindingen en een snelle buslijn:

  • Vanuit Oosterheem in Zoetermeer rijdt RandstadRail 4 via het centrum van Den Haag naar De Uithof in Den Haag-Zuidwest.
  • RandstadRail 3 rijdt de bestaande Krakeling (stadslijn) in Zoetermeer af en rijdt via het centrum van Den Haag naar Loosduinen in Den Haag-Zuidwest.
  • Op het traject Den Haag – Rotterdam rijdt RandstadRail tot tot eind 2008 tot Rotterdam Hofplein. Vanaf eind 2008 rijdt RandstadRail door naar Rotterdam CS en vanaf medio 2009 wordt doorgereden naar Slinge.
  • Vanaf eind 2008 gaat er een snelle ZoRo busverbinding rijden tussen Zoetermeer en het station Berkel en Rodenrijs. Oorspronkelijk bestond het plan uit een snelle railverbinding tussen Rotterdam en Zoetermeer, maar dit heeft het niet gehaald. Hiervoor in de plaats komt de ZoRo-bus.

    Infrastructuur

    Om problemen te voorkomen is het RandstadRail-netwerk compleet ontvlochten van het hoofdnet. Bij station Laan van NOI is een ongelijkvloerse kruising aangelegd tussen het hoofdnet (Asd - Gvc - Rtd) en de RandstadRaillijnen. Twee van de vier sporen tussen Laan van NOI en Den Haag Centraal worden voortaan alleen nog gebruikt door de voertuigen van RandstadRail.

    Belangrijk onderdeel van het RR-project is het koppelen van de Zoetermeer Stadslijn aan het tramnetwerk in Den Haag, en het aansluiten van de Hofpleinlijn aan het metreonetwerk in Rotterdam. De aansluitingen zijn voltooid medio 2009. Op dat moment kan men van Rotterdam Slinge via Rotterdam Centraal direct naar Den Haag Centraal rijden.

    Om de Hofpleinlijn direct te kunnen koppelen aan het metreonetwerk in Rotterdam zal er een statenwegtracé worden aangelegd. Deze zal gaan bestaan uit een drie kilometer lange boortunnel, die begint bij de plaats waar de Hofpleinlijn snelweg A20 en de spoorlijn Rotterdam – Utrecht kruist. Via het noorden van Rotterdam sluit de nieuwe tunnel bij station Rotterdam Centraal aan op de bestaande metrolijn. In de wijk Blijdorp wordt in de nieuwe tunnel het gelijknamige station Blijdorp gebouwd. Het bestaande metrostation bij Rotterdam Centraal wordt met een extra spoor uitgebreid en vernieuwd. Volgens de planning moet dit deel van RandstadRail in 2008 in bedrijf worden genomen.


    - Klik op het kaartje voor het sporenplan -

    Materieelmeuk

    Op de verbinding tussen Den Haag en Zoetermeer wordt met tramvoertuigen gereden. Op 19 april 2004 is de keuze voor de leverancier van de RandstadRail-voertuigen voor het traject Den Haag - Zoetermeer bekendgemaakt. Het Franse Alstom levert de voertuigen, in totaal 50. Op de verbinding Den Haag – Rotterdam wordt met metrovoertuigen gereden. Er wordt gereden met maximaal drie aan elkaar gekoppelde voertuigen, bij elkaar zo’n 100 meter lang. Net als bij de gewone metro zijn er 2 x 2 stoelen naast elkaar. De maximumsnelheid is 100 km/u.



    Bronnen: wikipedia, randstadrail.nl
  • Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
      maandag 30 oktober 2006 @ 13:12:00 #100
    148385 Wadloper
    Noorderling
    pi_43063590
    Ziet er mooi uit !
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')