abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 18 oktober 2006 @ 19:58:36 #226
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_42781741
Dat is niet geheel waar, maar de stellen hebben er wel voor gezorgd dat er minder kinderziektes optraden bij de IRM's. Ook heeft de SM'90 de weg geëffend voor de DM'90.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_42785028
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 16:30 schreef Peterselieman het volgende:
Ben benieuwd hoe mooi de trein er na de oefening uitziet
Zie geenstijl.nl
ware woorden zijn niet mooi en mooie woorden zijn niet waar
  woensdag 18 oktober 2006 @ 21:28:34 #228
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_42785326
Mein Gott, mijn trein, wat doe je??!

Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_42785451
Dat is toch gewoon een DM90?:
  woensdag 18 oktober 2006 @ 21:44:16 #230
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_42786007
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 21:31 schreef Remzz het volgende:
Dat is toch gewoon een DM90?:
Foei toch! Op de rechterbak zie je remweerstanden (of in elk geval iets van een dakopbouw). DM'90 en SM'90 hebben de zelfde geknikte zijwand.

Zie je ook hoe het NS logo opzichtig is weggepoetst?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 18 oktober 2006 @ 21:51:43 #231
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_42786331
Verder kun je het zien aan de ramen. Bij de SM'90 moet je die openschuiven en bij de DM'90 opentrekken, waarna het hele bovenste deel van het raam een stukje naar binnen opengaat. Verder het niet roken logo. Dit staat bij de SM'90 precies op de scheiding van de bakken, terwijl ik dit bij de DM'90 nog nooit gezien heb.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 18 oktober 2006 @ 22:05:23 #232
86072 thatsme
and That's you!
pi_42787040
het gaat de goede kant op! nog ff doorgaan en hij is helemaal weg
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
  woensdag 18 oktober 2006 @ 22:14:17 #233
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_42787461
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 22:05 schreef thatsme het volgende:
het gaat de goede kant op! nog ff doorgaan en hij is helemaal weg
Onwijs fijn materieel, als het het deed...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_42787610
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 19:48 schreef Duvel het volgende:

[..]

Toch zijn de nieuwe Sprinters weer gewoon enkeldeks... Maar goed, dat SM'90 zijn nut verder wel bewezen heeft voor de redelijk probleemloze invoering van IRM mag bekend zijn.
Enkeldeks voor stoptreinen en dubbeldeks voor meer regio / intercity / sneltreinen. Onthoud dat een enkeldeks-treintje stukken sneller optrekt door het gewicht wat je bespaard. Vind het eigenlijk een vreemde beslissing aan de ene kant dat de NS de SM'90 weg deed, nu word er in 2007 met DM'90 tussen Zwolle - Groningen gereden als stoptrein .
  woensdag 18 oktober 2006 @ 22:18:32 #235
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_42787664
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 22:17 schreef Brembo het volgende:

[..]

Enkeldeks voor stoptreinen en dubbeldeks voor meer regio / intercity / sneltreinen. Onthoud dat een enkeldeks-treintje stukken sneller optrekt door het gewicht wat je bespaard. Vind het eigenlijk een vreemde beslissing aan de ene kant dat de NS de SM'90 weg deed, nu word er in 2007 met DM'90 tussen Zwolle - Groningen gereden als stoptrein .
Tja, ze hebben het over, en het rijdt best goed. Een paar jaar geleden reed er nog Plan U, doe er je voordeel mee!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_42787778
Nah dat verhaal van die DM90 is alweer van de baan hoor, so far de omlopen nu vast liggen, wordt het Plan V
  woensdag 18 oktober 2006 @ 22:24:01 #237
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_42787914
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 22:21 schreef Zug-Chef het volgende:
Nah dat verhaal van die DM90 is alweer van de baan hoor, so far de omlopen nu vast liggen, wordt het Plan V
Wat doen ze dan met het DM'90 dat vrijkomt van Arriva en de Maaslijn?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_42787952
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 22:21 schreef Zug-Chef het volgende:
Nah dat verhaal van die DM90 is alweer van de baan hoor, so far de omlopen nu vast liggen, wordt het Plan V
Maar 3700 word dat nou ook Plan V dat wordt dan wel leuk in de ochtendspits
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 18 oktober 2006 @ 22:43:32 #239
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_42788910
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 22:24 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wat doen ze dan met het DM'90 dat vrijkomt van Arriva en de Maaslijn?
Het DM'90 dat vrijkomt van Arriva zal pas halverwege volgend jaar beschikbaar zijn. Hiermee kan de NS in de loop van volgend jaar eventueel een trein in de 9100 van materieel voorzien om zo mat'64 in te kunnen zetten op plaatsen waar het meer nodig is.

De verwachting is dat eind volgend jaar al het DM'90 van de maaslijn beschikbaar komt. Wat de NS hiermee gaat doen weet ik niet, maar het zou kunnen zijn dat ze een deel in de 9100 inzetten en een deel rond eindhoven, alwaar enkele weken geleden wel testritten zijn uitgevoerd met DM'90.

Maar pin me er niet op vast, omdat de NS vaak de meest vreemde plannen ontvouwd. Daarom is het gewoon het nieuws en de OV sites in de gaten houden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_42789972
Laat mij het even goed begrijpen... dit materiaal is een test geweest van de NS en word momenteel niet meer ingezet? Waarom zo'n treinstel inzetten als je ook nog een paar afgebrande bakken hebt staan in Amersfoort/elders?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 18 oktober 2006 @ 23:28:51 #241
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_42790683
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 23:08 schreef Dichterbijer het volgende:
Laat mij het even goed begrijpen... dit materiaal is een test geweest van de NS en word momenteel niet meer ingezet? Waarom zo'n treinstel inzetten als je ook nog een paar afgebrande bakken hebt staan in Amersfoort/elders?
De stellen zijn zeker wel in actieve dienst op het moment. Er moet namelijk altijd een zekere reserve zijn om defecte stellen te kunnen vervangen. Het opknappen van uitgebrande stellen is enorm duur, omdat het er op neerkomt dat een deel van zo'n stel geheel opnieuw opgebouwd moet worden. Daarmee wordt ook een deel van de onderhoudscapaciteit in beslag genomen die soms hard nodig is.

Het is dus op korte termijn misschien goedkoper om dan de DM'90 in te zetten dan materieel te huren of op te knappen, maar een aantal technische zaken maakt het iets gecompliceerder. Zo zijn er voor de DM'90 assentellers nodig, omdat het materieel lastig te detecteren is. Prorail wil niet op ieder traject assentellers neerleggen, omdat dat weer een extra onderhoudspost is. Bovendien zijn dieseltreinen langer onderweg tussen stations, omdat ze minder snel optrekken dan electrische treinstellen. Daarom kunnen er in geval van vertragingen op trajecten waar diesels rijden de vertragingen minder snel ingelopen worden.

Dit alles resulteert in het mogelijk inzetten van overtollig (wat nu nog niet zo is) dieselmaterieel in losstaande series op de iets meer afgelegen trajecten. De 9100 is zo'n serie en rond eindhoven liggen er mogelijkheden, welke door de NS uitgetest zijn. De DM'90 is iets meer dan 10 jaar oud en economisch nog lang niet afgeschreven. Daarom worden er mogelijkheden gezocht om het materieel rijdend te houden. Nogmaals het blijft een korte termijn oplossing, omdat het uiteindelijk duurder is dan electrische stellen in te zetten.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 19 oktober 2006 @ 00:03:35 #242
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_42791792
Naast de oefening op Utrecht was er nog een oefening nabij Appingedam. Een aanrijding van een trein met een vrachtwagen die gevaarlijke stoffen vervoerde. Ook leuk
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 19 oktober 2006 @ 01:03:58 #243
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_42793261
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 23:28 schreef Peterselieman het volgende:
De 9100 is zo'n serie en rond eindhoven liggen er mogelijkheden, welke door de NS uitgetest zijn. De DM'90 is iets meer dan 10 jaar oud en economisch nog lang niet afgeschreven.
Dat is in de plan U tijd (Ehv-Wt), maar nu zijn de stoppers Wt-Ehv hierna doorgaand naar Bd.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 19 oktober 2006 @ 01:10:26 #244
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_42793372






[ Bericht 68% gewijzigd door MREn op 19-10-2006 01:18:14 ]
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 19 oktober 2006 @ 03:10:43 #245
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_42794695
Moet DAT een explosie voorstellen?

Sorry hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_42794965
Zonde hoor, ze hadden hem ook wel bij mij in de achtertuin mogen droppen .

En voor wat, een beetje opgeschudde coupé. Koopt de staat een complete set SM90 op om vervolgens 3 raampjes eruit te halen en wat wandpanelen om te buigen voor oefening?
hula
pi_42796251
Vind het een beetje zonde hoor staan genoeg andere treinstellen die er slechter en echter uitzien
pi_42800653
zat laatst in die oranje trein wel een mooi dingetje , met de ondergrond van een sportzaal
  donderdag 19 oktober 2006 @ 12:41:51 #249
86072 thatsme
and That's you!
pi_42801227
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 22:43 schreef Peterselieman het volgende:
De verwachting is dat eind volgend jaar al het DM'90 van de maaslijn beschikbaar komt. Wat de NS hiermee gaat doen weet ik niet, maar het zou kunnen zijn dat ze een deel in de 9100 inzetten en een deel rond eindhoven, alwaar enkele weken geleden wel testritten zijn uitgevoerd met DM'90.
Ik heb gisteren gehoord dat het definitief DM'90 wordt tussen Zwolle en Groningen. IK weet niet wat Veolia met NS afgesproken heeft. Maar de Buffels zijn van de NS en als de NS ze elders nodig heeft heeft Veolia gewoon een probleem. Daarnaast heeft Syntus ook nog wel een aantal Buffels over denk ik.

En dat dieselmaterieel trager is ben ik niet met je eens. Vaak trekt de Buffel in Zwolle harder op de ICM's. Waarschijnlijk omdat de Buffel stoptrein materieel is en de ICM eigelijk niet. Intercity's hoeven niet zo hard op te trekken omdat op lange afstand de tijdswinst dan toch beperkt is.

En de assentellers zijn niet nodig voor de Buffel daar is onderzoek naar gedaan. Voor de beveiliging worden assentellers toch wel standaard in de toekomst zeker met de opkomst van steeds meer lightrail materieel dat steeds meer problemen krijgt met de oude manier van detecteren.
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_42802334
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 12:41 schreef thatsme het volgende:

[..]

Ik heb gisteren gehoord dat het definitief DM'90 wordt tussen Zwolle en Groningen. IK weet niet wat Veolia met NS afgesproken heeft. Maar de Buffels zijn van de NS en als de NS ze elders nodig heeft heeft Veolia gewoon een probleem. Daarnaast heeft Syntus ook nog wel een aantal Buffels over denk ik.

En dat dieselmaterieel trager is ben ik niet met je eens. Vaak trekt de Buffel in Zwolle harder op de ICM's. Waarschijnlijk omdat de Buffel stoptrein materieel is en de ICM eigelijk niet. Intercity's hoeven niet zo hard op te trekken omdat op lange afstand de tijdswinst dan toch beperkt is.

En de assentellers zijn niet nodig voor de Buffel daar is onderzoek naar gedaan. Voor de beveiliging worden assentellers toch wel standaard in de toekomst zeker met de opkomst van steeds meer lightrail materieel dat steeds meer problemen krijgt met de oude manier van detecteren.
veolia krijgt toch eerst de dh 1/2 stellen die bij arriva overbodig zijn?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')