Zie geenstijl.nlquote:Op woensdag 18 oktober 2006 16:30 schreef Peterselieman het volgende:
Ben benieuwd hoe mooi de trein er na de oefening uitziet
Foei toch! Op de rechterbak zie je remweerstanden (of in elk geval iets van een dakopbouw). DM'90 en SM'90 hebben de zelfde geknikte zijwand.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 21:31 schreef Remzz het volgende:
Dat is toch gewoon een DM90?:
Onwijs fijn materieel, als het het deed...quote:Op woensdag 18 oktober 2006 22:05 schreef thatsme het volgende:
het gaat de goede kant op! nog ff doorgaan en hij is helemaal weg
Enkeldeks voor stoptreinen en dubbeldeks voor meer regio / intercity / sneltreinen. Onthoud dat een enkeldeks-treintje stukken sneller optrekt door het gewicht wat je bespaard. Vind het eigenlijk een vreemde beslissing aan de ene kant dat de NS de SM'90 weg deed, nu word er in 2007 met DM'90 tussen Zwolle - Groningen gereden als stoptrein .quote:Op woensdag 18 oktober 2006 19:48 schreef Duvel het volgende:
[..]
Toch zijn de nieuwe Sprinters weer gewoon enkeldeks... Maar goed, dat SM'90 zijn nut verder wel bewezen heeft voor de redelijk probleemloze invoering van IRM mag bekend zijn.
Tja, ze hebben het over, en het rijdt best goed. Een paar jaar geleden reed er nog Plan U, doe er je voordeel mee!quote:Op woensdag 18 oktober 2006 22:17 schreef Brembo het volgende:
[..]
Enkeldeks voor stoptreinen en dubbeldeks voor meer regio / intercity / sneltreinen. Onthoud dat een enkeldeks-treintje stukken sneller optrekt door het gewicht wat je bespaard. Vind het eigenlijk een vreemde beslissing aan de ene kant dat de NS de SM'90 weg deed, nu word er in 2007 met DM'90 tussen Zwolle - Groningen gereden als stoptrein .
Wat doen ze dan met het DM'90 dat vrijkomt van Arriva en de Maaslijn?quote:Op woensdag 18 oktober 2006 22:21 schreef Zug-Chef het volgende:
Nah dat verhaal van die DM90 is alweer van de baan hoor, so far de omlopen nu vast liggen, wordt het Plan V
Maar 3700 word dat nou ook Plan V dat wordt dan wel leuk in de ochtendspitsquote:Op woensdag 18 oktober 2006 22:21 schreef Zug-Chef het volgende:
Nah dat verhaal van die DM90 is alweer van de baan hoor, so far de omlopen nu vast liggen, wordt het Plan V
Het DM'90 dat vrijkomt van Arriva zal pas halverwege volgend jaar beschikbaar zijn. Hiermee kan de NS in de loop van volgend jaar eventueel een trein in de 9100 van materieel voorzien om zo mat'64 in te kunnen zetten op plaatsen waar het meer nodig is.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 22:24 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wat doen ze dan met het DM'90 dat vrijkomt van Arriva en de Maaslijn?
De stellen zijn zeker wel in actieve dienst op het moment. Er moet namelijk altijd een zekere reserve zijn om defecte stellen te kunnen vervangen. Het opknappen van uitgebrande stellen is enorm duur, omdat het er op neerkomt dat een deel van zo'n stel geheel opnieuw opgebouwd moet worden. Daarmee wordt ook een deel van de onderhoudscapaciteit in beslag genomen die soms hard nodig is.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 23:08 schreef Dichterbijer het volgende:
Laat mij het even goed begrijpen... dit materiaal is een test geweest van de NS en word momenteel niet meer ingezet? Waarom zo'n treinstel inzetten als je ook nog een paar afgebrande bakken hebt staan in Amersfoort/elders?
Dat is in de plan U tijd (Ehv-Wt), maar nu zijn de stoppers Wt-Ehv hierna doorgaand naar Bd.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 23:28 schreef Peterselieman het volgende:
De 9100 is zo'n serie en rond eindhoven liggen er mogelijkheden, welke door de NS uitgetest zijn. De DM'90 is iets meer dan 10 jaar oud en economisch nog lang niet afgeschreven.
Ik heb gisteren gehoord dat het definitief DM'90 wordt tussen Zwolle en Groningen. IK weet niet wat Veolia met NS afgesproken heeft. Maar de Buffels zijn van de NS en als de NS ze elders nodig heeft heeft Veolia gewoon een probleem. Daarnaast heeft Syntus ook nog wel een aantal Buffels over denk ik.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 22:43 schreef Peterselieman het volgende:
De verwachting is dat eind volgend jaar al het DM'90 van de maaslijn beschikbaar komt. Wat de NS hiermee gaat doen weet ik niet, maar het zou kunnen zijn dat ze een deel in de 9100 inzetten en een deel rond eindhoven, alwaar enkele weken geleden wel testritten zijn uitgevoerd met DM'90.
veolia krijgt toch eerst de dh 1/2 stellen die bij arriva overbodig zijn?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 12:41 schreef thatsme het volgende:
[..]
Ik heb gisteren gehoord dat het definitief DM'90 wordt tussen Zwolle en Groningen. IK weet niet wat Veolia met NS afgesproken heeft. Maar de Buffels zijn van de NS en als de NS ze elders nodig heeft heeft Veolia gewoon een probleem. Daarnaast heeft Syntus ook nog wel een aantal Buffels over denk ik.
En dat dieselmaterieel trager is ben ik niet met je eens. Vaak trekt de Buffel in Zwolle harder op de ICM's. Waarschijnlijk omdat de Buffel stoptrein materieel is en de ICM eigelijk niet. Intercity's hoeven niet zo hard op te trekken omdat op lange afstand de tijdswinst dan toch beperkt is.
En de assentellers zijn niet nodig voor de Buffel daar is onderzoek naar gedaan. Voor de beveiliging worden assentellers toch wel standaard in de toekomst zeker met de opkomst van steeds meer lightrail materieel dat steeds meer problemen krijgt met de oude manier van detecteren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |