abonnement Unibet Coolblue
pi_40570876
als ook niet moslims gebruik kunnen maken van het product, zie ik het probleem er niet van in
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_40570895
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 13:38 schreef SCH het volgende:

[..]

Okay, en daar is wel een verzoek voor ingediend? Heb je daar een bron van?
Heb je trouwens alleen een voorbeeld van een particuliere verzekeringsorganisatie?
Dus niets vanuit overheidswege?
pi_40570914
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 13:38 schreef Slayage het volgende:
als ook niet moslims gebruik kunnen maken van het product, zie ik het probleem er niet van in
Moslims kunnen gewoon een hypotheek afsluiten zoals iedereen. Punt. Als ze geen rente mogen betalen vanwege een sprookjesboek dan hebben ze dikke vette pech.
pi_40570927
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 13:39 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Heb je trouwens alleen een voorbeeld van een particuliere verzekeringsorganisatie?
Dus niets vanuit overheidswege?
Ja hoor, die zijn er - zoek jij even naar die peniskoker?
pi_40571040
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 13:32 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja en? Er zijn honderdduizend uitzonderingsregels, niks mis mee hoor.
En daar is vanalles mis mee. Regel, uitzonderingsregel, regel voor het regelen van uitzondering, regel voor het doen van een beroep op de uitzondering, regel voor het maken van bezwaar tegen het wel of niet toekennen van de uitzondering..

Er zouden minder regels moet, niet meer.
quote:
Totdat het om moslims gaat, bij dat woord slaan sommigen direct op tilt en raken ze verblind.
Voor zover je van 'tilt' kan spreken is het meer dat ik huiverig ben voor het vanuit de overheid vergemakkelijken van naleven van godsdienstige regels dan dat het islamitische regels zijn.

Ik vind dat de overheid zich daarbuiten moet houden. Niet hinderen en niet steunen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_40571135
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 13:36 schreef SCH het volgende:

[..]

Noem maar op in deze context.
Gereformeerden kunnen prima ziektekostenverzekeringen afsluiten bij maatschappijen die tegen abortus e.d. zijn.
Maar ze mogen niet geen verzekering afsluiten, noch mag een verzekeraar een pakket aanbieden wat nietde door overheid vastgestelde basisverzekering omvat.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_40571174
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 13:44 schreef sigme het volgende:

[..]

En daar is vanalles mis mee. Regel, uitzonderingsregel, regel voor het regelen van uitzondering, regel voor het doen van een beroep op de uitzondering, regel voor het maken van bezwaar tegen het wel of niet toekennen van de uitzondering..

Er zouden minder regels moet, niet meer.
Dat ben ik wel met je eens maar hier gaat het om een duidelijke groep en er is een behoefte.
Je wilt toch niet zeggen dat er helemaal geen nieuwe wetgeving meer mag komen?
pi_40571209
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 13:40 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Moslims kunnen gewoon een hypotheek afsluiten zoals iedereen. Punt. Als ze geen rente mogen betalen vanwege een sprookjesboek dan hebben ze dikke vette pech.
daar komt misschien dus verandering in
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_40571242
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 13:49 schreef Slayage het volgende:

[..]

daar komt misschien dus verandering in
Wedden van niet?
pi_40571273
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 13:47 schreef sigme het volgende:

[..]

Maar ze mogen niet geen verzekering afsluiten, noch mag een verzekeraar een pakket aanbieden wat nietde door overheid vastgestelde basisverzekering omvat.
Maar ze kunnen het wel zo doen dat het bij hun geloof past. Prima toch.
pi_40571294
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 13:51 schreef SCH het volgende:

[..]

Maar ze kunnen het wel zo doen dat het bij hun geloof past. Prima toch.
ZONDER dat daar een wettelijke uitzondering voor wordt gemaakt.
pi_40571334
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 13:52 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

ZONDER dat daar een wettelijke uitzondering voor wordt gemaakt.
Het is geen uitzondering hoor, gewoon een verandering in de wetgeving voor een aanzienlijke groep mensen. Gebeurt aan de lopende band.
pi_40571552
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 13:53 schreef SCH het volgende:

[..]

een verandering in de wetgeving voor een aanzienlijke groep mensen.
Een uitzondering dus.
pi_40571609
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 13:59 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Een uitzondering dus.
Nee hoor. Gewoon nieuwe wetgeving op dit punt. Het is een extra mogelijkheid.
pi_40571658
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 13:50 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Wedden van niet?
ik zie het ook niet gebeuren hoor, maar waar wedden we om?

jij zat trouwens te klagen over dat je keuzevrijheid werd beknot door de islamitische slager, maar dit wetsvoorstel zal meer keuzevrijheid bieden voor mensen en een nieuw product betekent nieuwe banen, niets mis mee

in turkije was hier ook een discussie over niet zo lang terug, de turkse premier had problemen met het woord "islamitisch bankieren" , omdat zo'n term zou betekenen dat alle andere vormen van bankieren niet islamitisch zou zijn, hij gaf voorkeur aan het woord "rente vrij bankieren"
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 7 augustus 2006 @ 14:10:23 #116
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_40571871
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 12:03 schreef Jarno het volgende:

[..]

't Is GVD godsgeklaagd he, de hypocrisie waarmee sommigen het uit hun toetsenbord krijgen... De PvdA had het eens moeten voorstellen, of Groen Links. . Mén wat vallen er hier een paar hard door de mand zeg.
Zeg gore linkse kerkganger. Waarom zit jij niet in het oldbies topic?
pi_40571877
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 14:02 schreef Slayage het volgende:
jij zat trouwens te klagen over dat je keuzevrijheid werd beknot door de islamitische slager
Was dat een serieuze opmerking? De keuzevrijheid is juist enorm toegenomen.
pi_40571993
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 14:10 schreef SCH het volgende:

[..]

Was dat een serieuze opmerking? De keuzevrijheid is juist enorm toegenomen.
ik kreeg wel die indruk, maar dat moet maar zelf uitleggen
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 7 augustus 2006 @ 18:19:52 #119
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_40580150
Toch zou het natuurlijk verstandiger zijn als moslims die zo sterk aan het renteverbod hechten, bij zichzelf te rade gaan of zo'n principe nog wel van deze tijd is. En of zo'n principiële houding niet enigszins hypocriet is.

Ik vraag me namelijk af of veel moslims moeite hebben met het rentepercentage van hun eigen spaarrekening. En of Rachid de pas afgestudeerde bedrijfseconoom een traineeship bij ABN Amro weigert vanwege de onethische werkmethoden daar.

Als bank doe je natuurlijk alles om in de behoefte van je klant te voorzien, geld is geld, maar of je er politiek nou zo'n statement van moet maken.. neuh.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_40582297
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 14:01 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee hoor. Gewoon nieuwe wetgeving op dit punt. Het is een extra mogelijkheid.
Volgens mij staat het een ieder vrij een renteloze lening af te sluiten/aan te bieden, zoals al gezegd.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_40582438
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 13:48 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat ben ik wel met je eens maar hier gaat het om een duidelijke groep en er is een behoefte.
Je wilt toch niet zeggen dat er helemaal geen nieuwe wetgeving meer mag komen?
Nee hoor, nieuwe wetgeving is prima. Maar ik vind het tegemoet komen aan religieuze bezwaren of eisen niet iets wat een overheid moet doen. Of alleen door regels áf te schaffen. Schaf de hypotheekrenteafrek af, dan hoor je mij nergens over .
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_40582683
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 19:32 schreef sigme het volgende:

[..]

Nee hoor, nieuwe wetgeving is prima. Maar ik vind het tegemoet komen aan religieuze bezwaren of eisen niet iets wat een overheid moet doen. Of alleen door regels áf te schaffen. Schaf de hypotheekrenteafrek af, dan hoor je mij nergens over .
Er staat nergens bij of er regels bijkomen of juist worden afgeschaft, en toch hoor ik je!
Allah Al Watan Al Malik
pi_40584845
loopt deze discussie nog steeds?

Als je geld leent betaal je daar een vergoeding voor, en hoe je die vergoeding noemt, en hoe je die vergoeding betaalt, op wat voor omwegen dan ook, in natura of in geld, het is uiteindelijk allemaal rente.

en als er daadwerkelijk geen rente betaald zou mogen worden dan is er ook niemand die zijn geld zal uitlenen. Dan zal ik bv geen aandelen meer kopen, of fondsen, maar bv een huis en vervolgens de kamers ervan zelf verhuren. Uiteindelijk komt ook dat op hetzelfde neer, alleen is het minder werk en heeft het minder risico (en opbrengsten) om een aandeel te nemen in een fonds met onroerend goed, dan zelf huisjesmelker te worden.
Dit zijn de meest elementaire beginselen en basisvoorwaarden van een moderne economie. En hoe denkt iemand een middelgrote/grote onderneming te kunnen laten functioneren zonder het principe van rente

[ Bericht 0% gewijzigd door Godslasteraar op 07-08-2006 20:41:31 ]
pi_40585149
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 19:39 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Er staat nergens bij of er regels bijkomen of juist worden afgeschaft, en toch hoor ik je!

De Haagse VVD vraagt daarom samen met de eenmansfractie van de Islam Democraten aan het college van B&W om namens de vier grote steden bij het ministerie van Financiën aan te dringen op een wetswijziging. Ook willen ze dat het college gaat overleggen met hypotheekverstrekkers of er steun bestaat voor het aanpassen van de wet- en regelgeving.


En aangezien het duidelijk niet gaat over afschaf van de hypotheekrenteaftrek is het dus een pleidooi voor een aftrekpost erbij.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 7 augustus 2006 @ 20:59:13 #125
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_40586054
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 19:32 schreef sigme het volgende:

[..]

Nee hoor, nieuwe wetgeving is prima. Maar ik vind het tegemoet komen aan religieuze bezwaren of eisen niet iets wat een overheid moet doen. Of alleen door regels áf te schaffen. Schaf de hypotheekrenteafrek af, dan hoor je mij nergens over .
gevalletje geen eigen huis?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')