Wie moet dat gaan verkopen dan? Rente is puur iets tussen de hypotheekverstrekker en de klant. Daarom is er nu een constructie om die rente te vervangen door een premie. Die premie is alleen niet aftrekbaar, en daar komt de overheid pas om de hoek kijken volgens mij.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe ze dit gaan verkopen aan mensen die wel al jaren rente over hun hypotheek betalen...
Het is zeker pragmatisch voor banken, dat zeker. Maar als persoon echt niet! Ik betaal geen premie, maar rente..... Het is net zo duur en je betaald er net zoveel voor (als niet meer) dan als je rente betaald. Dan mag jij me uitleggen wat het verschil is....quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:42 schreef du_ke het volgende:
Hypocriet? Nee dit lijkt me eerder pragmatisch.
quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:42 schreef du_ke het volgende:
Hypocriet? Nee dit lijkt me eerder pragmatisch.
Laat die kankermoslims lekker in hun eigen land een hypotheek nemenquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 17:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Vreemd. Ineens hoor ik niemand roepen over 'schande dat we wetten gaan aanpassen aan immigranten."
Zijn ze nou helemaal van de pot gepleurd?quote:Probleem bij een hypotheekvrije rente is de renteaftrek. De Haagse VVD vraagt daarom samen met de eenmansfractie van de Islam Democraten aan het college van B&W om namens de vier grote steden bij het ministerie van Financiën aan te dringen op een wetswijziging.
geloof me: die halal hypotheek word echt niet voordeliger dan een normale efficiente hypotheekquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe ze dit gaan verkopen aan mensen die wel al jaren rente over hun hypotheek betalen...
Precies en in naam van de politiek correctheid gaan we nu dus even de wet/ het beleid aanpassen om zo de leugens voor en door moslims te accommoderen.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:40 schreef Herkauwer het volgende:
Wat ik niet snap is dat mensen die dus geen rente willen betalen vanwege hun geloof is dat ze wel hypocriet willen zijn door een premie te betalen. Het is precies hetzelfde alleen een andere naam...
Ik heb het er eens over gehad met een kennis die moslim is, en volgens hem was de insteek van dat anti-rente-gebeuren dat je misbruik zou maken van iemand die iets van je wil lenen (en dus waarschijnlijk geldgebrek heeft), door daar geld voor te vragen.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 11:02 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Ik vraag me alleen af:
als moslims geen rente mogen betalen, betekent dat dan ook dat ze geen rente mogen ontvangen?
Dus geen spaarrekeningen e.d.?
Het is toch aan de geldverstrekker om dat gat in de markt te vullen en zo wat extra centjes te verdienen ? Snap die verontwaardiging niet zo, in andere landen zijn er al jaren halal hypotheken.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 11:11 schreef Monidique het volgende:
"Sommige moslims willen namelijk geen rente betalen of ontvangen, omdat dit volgens de islam verboden is."
Uh, ja, uh, kut voor hen, toch?
De moslim stapte het relevante gebouw binnen en maakte zijn bezwaren tegenover de relevante man duidelijk.
Moslim: "Ja, hallo, ik wil geen rente betalen."
- Relevante man: "Okiedokie, we gaan onmiddelijk kijken of we een heel apart systeem voor u kunnen creëeren. Het duurt even, het bestaande moet overhoop, maar het gaat om u, niet waar, en uw geloofsgenoten."
Moslim: "Dank u wel."
Voldaan liep de moslim het relevante gebouw uit, opgelucht om te zien dat men nog om hem denkt..
De ins and outs ken ik niet, ik ben maar een op zolder levende bij mamma wonende twintiger, maar kennelijk heeft de gemeente er wat mee te maken, als ik het bericht zo lees. Private ondernemingen moeten doen wat ze niet laten kunnen en daar hebben politieke partijen weinig mee te maken.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 11:16 schreef gelly het volgende:
[..]
Het is toch aan de geldverstrekker om dat gat in de markt te vullen en zo wat extra centjes te verdienen ? Snap die verontwaardiging niet zo, in andere landen zijn er al jaren halal hypotheken.
Ik vraag me af hoe dat een gat in de markt zou zijn. Het hele idee lijkt te zijn dat de geldverstrekker er niets aan verdient.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 11:16 schreef gelly het volgende:
[..]
Het is toch aan de geldverstrekker om dat gat in de markt te vullen en zo wat extra centjes te verdienen ? Snap die verontwaardiging niet zo, in andere landen zijn er al jaren halal hypotheken.
O, dat zal nooit gebeuren. Ze zijn niet gek.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 11:22 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe dat een gat in de markt zou zijn. Het hele idee lijkt te zijn dat de geldverstrekker er niets aan verdient.
Het probleem is natuurlijk dat men de overheid gaat vragen om een eigen variant van hypotheekrenteaftrek.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 11:16 schreef gelly het volgende:
[..]
Premie is gewoon een ander woord voor rente in dit geval. Daar zit de winst.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 11:22 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe dat een gat in de markt zou zijn. Het hele idee lijkt te zijn dat de geldverstrekker er niets aan verdient.
Het is geen rente, dan ook geen aftrek lijkt me. Als het je eigen keuze is geen rente te betalen, dan kies je ook voor de nadelen.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 11:25 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Het probleem is natuurlijk dat men de overheid gaat vragen om een eigen variant van hypotheekrenteaftrek.
quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 11:35 schreef gelly het volgende:
[..]
Het is geen rente, dan ook geen aftrek lijkt me. Als het je eigen keuze is geen rente te betalen, dan kies je ook voor de nadelen.
quote:Probleem bij een hypotheekvrije rente is de renteaftrek. De Haagse VVD vraagt daarom samen met de eenmansfractie van de Islam Democraten aan het college van B&W om namens de vier grote steden bij het ministerie van Financiën aan te dringen op een wetswijziging. Ook willen ze dat het college gaat overleggen met hypotheekverstrekkers of er steun bestaat voor het aanpassen van de wet- en regelgeving
Ik mag van mijn religie geen belasting betalen.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 11:51 schreef het_fokschaap het volgende:
als dat moslims helpt en ze worden daarbij niet positief gediscrimineerd dan vind ik dat prima. als wij vrijheid van religie in dit land willen hebben moeten we dat in dit soort zaken ook faciliteren lijkt mij.
Dit heeft niets met vrijheid van religie te maken. Een persoon wil iets. Of dat willen nou gemotiveerd is door religie, ideologie of een pathologische aandoening, dat maakt helemaal niets uit.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 11:51 schreef het_fokschaap het volgende:
als dat moslims helpt en ze worden daarbij niet positief gediscrimineerd dan vind ik dat prima. als wij vrijheid van religie in dit land willen hebben moeten we dat in dit soort zaken ook faciliteren lijkt mij.
nou ja, Nederland wil ook iets, nl. meer eigen bezig wat huizen betreft omdat dat beter onderhouden zou worden.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 11:52 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dit heeft niets met vrijheid van religie te maken. Een persoon wil iets. Of dat willen nou gemotiveerd is door religie, ideologie of een pathologische aandoening, dat maakt helemaal niets uit.
Ja... so? Ik zie het verband met vrijheid van religie niet.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 11:54 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
nou ja, Nederland wil ook iets, nl. meer eigen bezig wat huizen betreft omdat dat beter onderhouden zou worden.
Tegenwoordig schijnt het te moeten betekenen dat alles moet kunnen onder het mom van religie.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 11:56 schreef Monidique het volgende:
Vrijheid van religie betekent dat ik niet opgepakt wordt omdat het ik twaalfde zwijn aanbid, niet dat men vanalles verandert alleen omdat het mij vanwege mijn religie niet helemaal uitkomt.
dan moet je misschien wat beter kijken.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 11:55 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ja... so? Ik zie het verband met vrijheid van religie niet.
Natuurlijk niet. Vrijheid van religie betekent niet dat elke religieuze handelingen legaal moet zijn.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 12:00 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
dan moet je misschien wat beter kijken.
wij geven de mogelijkheid die religie te beleiden. daar horen een zooi dogma's bij. die moeten ze wel legaal kunnen uitvoeren natuurlijk.
nee, niet elke...maar waar we zoiets enigszins netjes kunnen regelen. lijkt me prima.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 12:01 schreef Monidique het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Vrijheid van religie betekent niet dat elke religieuze handelingen legaal moet zijn.
't Is GVD godsgeklaagd he, de hypocrisie waarmee sommigen het uit hun toetsenbord krijgen... De PvdA had het eens moeten voorstellen, of Groen Links.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 17:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Vreemd. Ineens hoor ik niemand roepen over 'schande dat we wetten gaan aanpassen aan immigranten."
Zoals ?quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 11:57 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Tegenwoordig schijnt het te moeten betekenen dat alles moet kunnen onder het mom van religie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |