abonnement Unibet Coolblue
  maandag 31 juli 2006 @ 22:30:07 #1
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
  maandag 31 juli 2006 @ 22:30:43 #2
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_40367418
Geen idee hoe en of ik hem centraal krijg.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
  maandag 31 juli 2006 @ 22:34:08 #3
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_40367556
quote:
Op maandag 31 juli 2006 22:24 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

neuh hoor maar ik heb gewoon niet zo de behoefte om kk te gaan schieten... als het niet anders kan oke,.... maar liever niet
Blijkbaar wel want leren schieten hangt niet samen met kaliber.

Je moet het allemaal zelf weten maar dit is niet de manier om met schietsport te beginnen wmb. Schietsport beoefen je omdat je het schieten zelf leuk vind, niet om de boring van de loop.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_40367747
quote:
Op maandag 31 juli 2006 22:30 schreef hollander172 het volgende:
Geen idee hoe en of ik hem centraal krijg.
Alsjeblieft
pi_40367789
Mijn arsenaaltje:





pi_40367946
teeveepee
Save a mouse, eat a pussy.
  maandag 31 juli 2006 @ 23:50:32 #7
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_40370817
quote:
Op maandag 31 juli 2006 22:34 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Blijkbaar wel want leren schieten hangt niet samen met kaliber.

Je moet het allemaal zelf weten maar dit is niet de manier om met schietsport te beginnen wmb. Schietsport beoefen je omdat je het schieten zelf leuk vind, niet om de boring van de loop.
true true...
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 07:42:12 #8
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_40375987
quote:
Op maandag 31 juli 2006 22:40 schreef Evil_Jur het volgende:
Mijn arsenaaltje:

[afbeelding]
Daar hou ik van .

En om even op GK en KK te reageren. Ik ben een paar keer met iemand meegeweest naar de schietclub en begon met GK pistool. Damn wat schiet een KK dan toch fijn naderhand . Om te leren lijkt mij een klein kaliber dus fijner. Dat is dan iig bij een pistool, bij een geweer merkte ik een stuk minder verschil en zou je volgens mij net zo makkelijk met GK beginnen .

Ik moet me ook nog steeds aan gaan melden duurt alweer weet ik hoelang , ik wil dan trouwens gaan voor geweerschieten, vind ik persoonlijk leuker dan pistool (maar als ik met pistool moet beginnen vind ik ook niet erg).
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  FOK!fotograaf dinsdag 1 augustus 2006 @ 09:17:01 #9
151126 angel008
pi_40376835
tvp:)
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 09:33:15 #10
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_40377111
quote:
Op maandag 31 juli 2006 22:39 schreef Tha_T het volgende:

[..]

Alsjeblieft
Thanks, werkt dat altijd zo of heb ik iets over het hoofd gezien?
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 09:37:09 #11
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_40377189
quote:
Op maandag 31 juli 2006 22:40 schreef Evil_Jur het volgende:
Mijn arsenaaltje:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
SEXY GLOCK!!!
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_40377327
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 09:33 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Thanks, werkt dat altijd zo of heb ik iets over het hoofd gezien?
Alleen mod's kunnen topics centraal zetten . Jij zag heul niets over het hoofd
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 18:07:12 #13
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_40391745
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 07:42 schreef DaMook het volgende:
En om even op GK en KK te reageren. Ik ben een paar keer met iemand meegeweest naar de schietclub en begon met GK pistool. Damn wat schiet een KK dan toch fijn naderhand . Om te leren lijkt mij een klein kaliber dus fijner.
Vergelijk heb ik ook al kunnen maken en laat mij maar lekker schieten met die peutermunitie.
GKP is leuk maar de opslag is veel groter, wapen zwaarder en munitie is heel veel duurder.

Als ik echt constante groepjes bij elkaar schiet over een langere periode dan probeer ik het wel weer.
quote:
Dat is dan iig bij een pistool, bij een geweer merkte ik een stuk minder verschil en zou je volgens mij net zo makkelijk met GK beginnen .
Vriendin had nog nooit geschoten en begon met een hagelgeweer, ze kreeg wel hulp natuurlijk maar het viel haar alleszins mee. Nu heeft ze ook KKP geschoten en ook dat viel haar reuze mee, donderdag gaat ze geweer of karabijn doen in .22LR. Ik hoor het wel van haar.

Volgens mij gaat ze zich voorbereiden op een klap die niet komt.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_40716655
Ach, je moet het ergens mee leren, toch? De meeste verenigingen laten je ook niet meteen desert eagle schieten....

Mijn speeltjes trouwens: S&W 686 .357 Eurosport (tuned by S&W Performance centre) zie mn fotoboek, en vanaf volgende maand de Sig Swat 551-2 Black Special (zodra hij bij vd putten binnen is)

Momenteel orienteer ik me een beetje op een kijker en ander pimp-my-sig spul, zoals een lasertje (groen!) lampje en bipod.
ships are safe in the harbor, but that is not what ships are meant for
pi_40716752
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 16:53 schreef Mr.Spock het volgende:
Ach, je moet het ergens mee leren, toch? De meeste verenigingen laten je ook niet meteen desert eagle schieten....

Mijn speeltjes trouwens: S&W 686 .357 Eurosport (tuned by S&W Performance centre) zie mn fotoboek, en vanaf volgende maand de Sig Swat 551-2 Black Special (zodra hij bij vd putten binnen is)

Momenteel orienteer ik me een beetje op een kijker en ander pimp-my-sig spul, zoals een lasertje (groen!) lampje en bipod.
Het lijkt me wel een beetje een domper om met dat soort materieel (met name je Sig gok ik) in NL te schieten.. mag niet auto, mag niet buiten (of is er voor dit spul wel een buitenbaan ergens die ik nog niet ken?).. hebbie allemaal mooie stuf, kun je er alleen in de lokale bunker over 100m mee schieten ofzo.
pi_40717406
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 16:57 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Het lijkt me wel een beetje een domper om met dat soort materieel (met name je Sig gok ik) in NL te schieten.. mag niet auto, mag niet buiten (of is er voor dit spul wel een buitenbaan ergens die ik nog niet ken?).. hebbie allemaal mooie stuf, kun je er alleen in de lokale bunker over 100m mee schieten ofzo.
Dat is inderdaad jammer. De wetgeving wordt ieder jaar weer verscherpt dankzij lieden die zich toch niks van wetten aantrekt. Iedere keer als een crimineel de trekker overhaald heeft dat effect op de schietsport. In de VS kan en mag nog van alles en ook in Oostbloklanden kun je aan je gerief komen, maar die reis heb ik er echt niet voor over.

Het heftigste dat ik hier kan is een 'fruitshoot' of op bowlingkegels schieten. Op één van de banen waar ik lid ben zijn ze bezig met het her-operationeel maken van het onderdeel 'lopend varken' waarbij je op een van links naar rechts bewegend wagentje kan schieten. Automatisch is er voorlopig nog niet bij....

de discipline IPSC is misschien wel iets, dan kun je door een vooraf (steeds weer wisselend) opgezet parcours lopen, waarbij je - soms bewegende - doelen moet raken. Daarbij moet je deuren openen, door luikjes schieten, onder poortjes doorkruipen, opspringende of slingerende doelen en soms zelfs vanuit rijdende wagentjes schieten...
ships are safe in the harbor, but that is not what ships are meant for
pi_40717769
Bovendien, met de juiste accesoires kun je best wat leuke .22 wapens verzinnen toch?

ships are safe in the harbor, but that is not what ships are meant for
  FOK!fotograaf vrijdag 11 augustus 2006 @ 17:36:19 #18
151126 angel008
pi_40717881
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 17:32 schreef Mr.Spock het volgende:
Bovendien, met de juiste accesoires kun je best wat leuke .22 wapens verzinnen toch?

[afbeelding]
dude dat is gewoon gaaf waar past dat allenmaal wel niet op zie hier alleen 2004 beretta maar gaat dit ook voor meerderen wapens (ooit een glock gezien met zulk soort houders was wel full auto toen..)
pi_40718188
Een Glock is geheel automatisch te maken en te pimpen:



Zelfs een boek over geschreven:

quote:
The Glock Exotic Weapons System
The conversion design detailed in this book allows properly licensed individuals to transform a regular semiautomatic pistol into one that delivers selective-fire operation without altering the major components of the gun. Step by step instructions and professionally prepared technical illustrations of weapon functions in semi and full auto, combined with high-quality photos showing the modified factory components and their proper relationships with the full-auto conversion parts, allow the reader to clearly see and understand how the whole system works.
ships are safe in the harbor, but that is not what ships are meant for
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 19:44:56 #20
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_40721450
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 16:53 schreef Mr.Spock het volgende:
Ach, je moet het ergens mee leren, toch? De meeste verenigingen laten je ook niet meteen desert eagle schieten....
Mjah, je schiet over het algemeen op stukjes karton.

Vriendin gaat overigens waarschijnlijk ook lid worden, vorige week en gisteren geweer geschoten en ze is verkocht.
Vorige week schoot ze 18, 20 & 21 punten, gisteren gemiddeld boven de 30.
Ik vermaak me wel met de GSP die "over" is en ik naar eigen inzicht kan instellen, buurman schiet nu met zijn nieuwe S&W revolver.

Weet iemand een vereniging waar je met bijv. een P22 of Mosquito kan schieten? Misschien heel eigenwijs maar dat is ongeveer wat ik zo zelf wil aanschaffen.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
  FOK!fotograaf vrijdag 11 augustus 2006 @ 21:30:17 #21
151126 angel008
pi_40724500
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 17:49 schreef Mr.Spock het volgende:
Een Glock is geheel automatisch te maken en te pimpen:

[afbeelding]

Zelfs een boek over geschreven:

[afbeelding]
[..]
omg...

angel008 gaat toch maar gauw lid worden van een schiet vereniging.. jezus wat is dat ding geil
pi_40856840
Iemand enig idee wat de Beretta 90two in Nederland gaat kosten? Kan alleen de aanbevolen prijs voor de VS vinden (800 dollar).
pi_40864010
Reken op een euro of duizend nieuw.
pi_40865391
tvp
Zo niet.. dan toch!
pi_40893385
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 12:52 schreef Evil_Jur het volgende:
Reken op een euro of duizend nieuw.
Ok, bedankt.
Is dat ergens op gebaseerd, of een gok?
pi_40896299
Gisteravond nog even op lucht wezen schieten.. wel prettig dat je dan gewoon lekker buiten wat op kaarten kunt schieten.
Zijn hier nog lucht schutters? Wij schieten met veer- en pcp-buksen, van 25~50 meter (ik schiet veer op 30~40 meter, PCP gaat meestal tot 50 meter goed).
pi_40896422
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 04:07 schreef Atrax het volgende:

[..]

Ok, bedankt.
Is dat ergens op gebaseerd, of een gok?
Gebasseerd op de huidige nieuwprijs van de oude 92.
pi_40963524
Gisteren even bij de wapenhandel geinformeerd naar de Beretta 90two. Hij wordt eind dit jaar leverbaar in Nederland en gaat zo'n 1200,- kosten.

Kwam daar ook een leuk 2e hands revolver tegen, die ik maar meteen gekocht heb.
De Sturm Ruger GP100 4"

zie hier
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 11:53:48 #29
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 12:01:43 #30
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_41035496




Schiet wel grappig deze uitvoering.

28 schots magazijn eronder in kaliber 45 acp. Verstelbare kolf en inklapbare handgreep.
Wie een kuil graaft voor een ander, en daar geld voor vraagt, is een begrafenisondernemer.
pi_41035784
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 17:27 schreef Jobo77 het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]

Schiet wel grappig deze uitvoering.

28 schots magazijn eronder in kaliber 45 acp. Verstelbare kolf en inklapbare handgreep.
pi_41035899
Kan je in Nederland een vergunning krijgen voor het dragen van een verborgen wapen?
pi_41035919
Het bestaat op papier wel, maar wordt in principe nooit uitgegeven.
pi_41036096
Het enige wat ik over wapenvergunningen kan vinden op internet gaat over sportschutters... Kan niks over mijn vraag vinden.
pi_41036327
Voor wat voor doeleinden wil jij hem verborgen dragen dan? Gewoon als particulier die het leuk vind om een wapen te dragen, of vanuit een beroeps oogpunt?
Wie een kuil graaft voor een ander, en daar geld voor vraagt, is een begrafenisondernemer.
pi_41036462
Ik meen me te herinneren vroeger gelezen te hebben over een verlof tot dragen in de WWM, staat vast nog wel iets over op justitie.nl / overheid.nl. Er stond ook bij dat het nooit wordt uitgevaardigd omdat het geen publiekelijk nut kan dienen.

Toch kan ik me voorstellen dat het in extreme gevallen nog wel eens gebruikt wordt.

Zelf zie ik ook niet het nut er van in voor de gemiddelde burger, maar ik denk wel dat in Nederland particuliere (goed-opgeleide) beveiliging wapens zou moeten mogen dragen zoals bijvoorbeeld in Italie.
  FOK!fotograaf maandag 21 augustus 2006 @ 18:48:02 #38
151126 angel008
pi_41037771
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 17:49 schreef Mr.Spock het volgende:
Een Glock is geheel automatisch te maken en te pimpen:

[afbeelding]

Zelfs een boek over geschreven:

[afbeelding]
[..]
weet iemand waar je dit boek kan bestellen/kopen ?
pi_41038807
Ebay staat het regelmatig.
Wie een kuil graaft voor een ander, en daar geld voor vraagt, is een begrafenisondernemer.
  maandag 21 augustus 2006 @ 21:04:37 #40
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_41041943
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 17:48 schreef Repeat het volgende:
Het enige wat ik over wapenvergunningen kan vinden op internet gaat over sportschutters... Kan niks over mijn vraag vinden.
Dit volgens mij omdat je ook een discipline moet beoefenen in de schietsport om als burger een wapen op naam te mogen hebben.

Ander vraagje, ben nu aspirant lid en gebruik het wapen van mijn overbuurman. Als we gaan schieten loop ik naar hem toe, pak het koffertje (hij haalt ze uit de kluis), loop met het koffertje naar de auto, gooi hem achterin en aangekomen bij de vereniging loop ik ook doodleuk met datzelfde koffertje in mijn handen naar binnen. Mag dat eigenlijk wel?
Niemand zegt er iets van maar ik kan me zo voorstellen dat er voor mij nog beperkingen zijn qua vervoer.

Nog een vraagje, er komt regelmatig iemand op onze vereniging die ook "andere" wapens meeneemt. (zit allemaal in 1 tas) Dit zijn wapens die hij op een andere vereniging gebruikt in zwaardere kalibers (.357 & .38 special) en hij heeft ook meestal de munitie bij zich voor deze wapens.
In principe niks vreemds anders dan dat hij er niks mee kan bij onze vereniging, telt alleen het uitoefenen van een discipline voor het meedragen van een wapen of is transport beperkt van en naar een vereniging waar je deze discipline ook daadwerkelijk kan en mag schieten?

Eentje voor in het rijtje domme vragen.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_41044782
ik heb een .67 wapen, 8 RPS
pi_41045050
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 10:06 schreef NiGeLaToR het volgende:
Gisteravond nog even op lucht wezen schieten.. wel prettig dat je dan gewoon lekker buiten wat op kaarten kunt schieten.
Zijn hier nog lucht schutters? Wij schieten met veer- en pcp-buksen, van 25~50 meter (ik schiet veer op 30~40 meter, PCP gaat meestal tot 50 meter goed).
ik heb er wel eens over zitten denken om een Gamo cfx te kopen..

edit: weet iemand of het legaal is, en te doen is, om luchtwapens zelf in het buitenland te bestellen ? (gaat dan wel om hier legale wapens die hier ook -duurder- verkrijgbaar zijn..)
pi_41055861
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 21:04 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Dit volgens mij omdat je ook een discipline moet beoefenen in de schietsport om als burger een wapen op naam te mogen hebben.

Ander vraagje, ben nu aspirant lid en gebruik het wapen van mijn overbuurman. Als we gaan schieten loop ik naar hem toe, pak het koffertje (hij haalt ze uit de kluis), loop met het koffertje naar de auto, gooi hem achterin en aangekomen bij de vereniging loop ik ook doodleuk met datzelfde koffertje in mijn handen naar binnen. Mag dat eigenlijk wel?
Niemand zegt er iets van maar ik kan me zo voorstellen dat er voor mij nog beperkingen zijn qua vervoer.

Nog een vraagje, er komt regelmatig iemand op onze vereniging die ook "andere" wapens meeneemt. (zit allemaal in 1 tas) Dit zijn wapens die hij op een andere vereniging gebruikt in zwaardere kalibers (.357 & .38 special) en hij heeft ook meestal de munitie bij zich voor deze wapens.
In principe niks vreemds anders dan dat hij er niks mee kan bij onze vereniging, telt alleen het uitoefenen van een discipline voor het meedragen van een wapen of is transport beperkt van en naar een vereniging waar je deze discipline ook daadwerkelijk kan en mag schieten?

Eentje voor in het rijtje domme vragen.
Je bent niet erg goed bezig!
Als aspirant lid mag jij absoluut niet met een vuurwapen over straat. Sterker nog. Jouw buurman mag zijn vuurwapen nooit aan iemand overhandigen zonder dat hij er toezicht op uit oefent (dus bij aanwezig is).
Pas als je een verlof hebt mag je (alleen met je eigen wapens) van huis naar de schietbaan en terug (eventueel naar wapenhandel, wedstrijden enz.)
Raar dat ze zoiets bij jouw schietvereniging toelaten.......
pi_41058229
Je vervoert dus het wapen van je overbuurman zonder dat hij daarbij is? Wat denk je dat er gebeurd als de politie je een keer aanhoudt?
pi_41058262
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 12:38 schreef Evil_Jur het volgende:
Je vervoert dus het wapen van je overbuurman zonder dat hij daarbij is? Wat denk je dat er gebeurd als de politie je een keer aanhoudt?
Pang!
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 16:59:36 #46
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_41066017
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 12:38 schreef Evil_Jur het volgende:
Je vervoert dus het wapen van je overbuurman zonder dat hij daarbij is? Wat denk je dat er gebeurd als de politie je een keer aanhoudt?
Dat staat er niet. We gaan nog steeds samen schieten.

Vraag me dus af of hij niet zijn eigen wapen beet moet houden aangezien dat ding op zijn naam staat en ik geen verlof heb.
Jullie schatten me wel heel naief in.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_41066642
Nee ok, dan kan het op zich wel, als jij het slechts voor hem in de kofferbak legt enzo. Maar zolang hij maar altijd toezicht heeft over wat jij doet en jullie je aan de regels houden.
pi_41084866
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 16:59 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Dat staat er niet. We gaan nog steeds samen schieten.

Vraag me dus af of hij niet zijn eigen wapen beet moet houden aangezien dat ding op zijn naam staat en ik geen verlof heb.
Jullie schatten me wel heel naief in.
Aha, dat klinkt al beter
Nog even over die gozer die bij jullie op de schietbaan zijn zwaardere kalibers meeneemt: absoluut niet toegestaan. Het vervoeren van deze wapens moet namelijk een doel hebben. En als er bij jullie op de baan niet mee geschoten kan worden, is het zinloos en dus blijkbaar puur voor de show.
pi_41085022
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 08:41 schreef Atrax het volgende:

[..]

Aha, dat klinkt al beter
Nog even over die gozer die bij jullie op de schietbaan zijn zwaardere kalibers meeneemt: absoluut niet toegestaan. Het vervoeren van deze wapens moet namelijk een doel hebben. En als er bij jullie op de baan niet mee geschoten kan worden, is het zinloos en dus blijkbaar puur voor de show.
En als verzamelaar zjinde?
Op vrijdag 18 mei 2007 11:31 schreef miss_sly het volgende:
Ik was allang overtuigd van jouw wijsheid O+
_______________________________________________________
Peter Jennings - Ecstasy Rising
pi_41090599
Een verzamelaar mag ook niet zomaar zijn wapens overal mee naar toe nemen maar goed.

Als hij die wapens niet mag gebruiken vraag ik me echt af waarom hij ze meeneemt. Of het verboden is durf ik niet te zeggen, maar het doel om de wapens te vervoeren is zeer twijfelachtig.
Wie een kuil graaft voor een ander, en daar geld voor vraagt, is een begrafenisondernemer.
  woensdag 23 augustus 2006 @ 18:11:50 #51
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_41100902
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 08:56 schreef het.ismij het volgende:

[..]

En als verzamelaar zjinde?
Dat is hij inderdaad. Tas waar het allemaal in zit is standaard gevuld, het is ook niet zo dat hij ze meeneemt voor de show. Als je ze wil zien mag dat en als ie weer een nieuw speeltje heeft dan vind ie het leuk om te laten zien maar goed ik kan en kon me niet voorstellen dat dat de bedoeling is.

Wel mooi spul trouwens wat ie heeft.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_41102164
Ben benieuwd als hij aangehouden wordt wat er dan gedaan wordt. Heeft hij een redelijk belang om zomaar met wapens te gaan rondrijden? Maar als het niet voor de show is, waar is het dan voor? Bang dat ze weggehaald worden en moet ie ze altijd bij hem dragen?
Wie een kuil graaft voor een ander, en daar geld voor vraagt, is een begrafenisondernemer.
  woensdag 23 augustus 2006 @ 20:15:51 #53
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_41105024
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 18:53 schreef Jobo77 het volgende:
Ben benieuwd als hij aangehouden wordt wat er dan gedaan wordt. Heeft hij een redelijk belang om zomaar met wapens te gaan rondrijden? Maar als het niet voor de show is, waar is het dan voor? Bang dat ze weggehaald worden en moet ie ze altijd bij hem dragen?
Ik weet niet? Hele aardige kerel verder en hij is niks raars van plan, wapens zitten gewoon altijd bij elkaar in dezelfde tas.
Zijn er wel meer die het af en toe doen maar meestal brengen die eerst de "vreemde" wapens thuis en nemen enkel de .22 mee. Vind het ook niet erg oid maar vroeg het me gewoon af, zat er zaterdag met een medelid over te praten en die vond het ook niet al te slim.

Zal hem eens vragen of ie op zaterdagen ook bij de andere vereniging gaat schieten.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_41110525
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 20:15 schreef hollander172 het volgende:

Ik weet niet? Hele aardige kerel verder en hij is niks raars van plan,
Dat vind de politie agent die hem aanhoudt vast heel prettig
Wie een kuil graaft voor een ander, en daar geld voor vraagt, is een begrafenisondernemer.
  FOK!fotograaf dinsdag 29 augustus 2006 @ 14:21:18 #55
151126 angel008
pi_41291630
wie kan mij de ups en downs van de glock 17c en walther p99 vertellen..

voor zover ik een beetje heb gekeken is de glock nogal veroudert _maar_ kan een glock wel heel veel kogels in het magazijn hebben en een p99 maar ? 10 ?

hieronder nog ff kort de specs van beide wapens



Glock Model 17C

Glock 17C Specifications
Caliber 9x19 mm
Action Safe Action (constant double action mode)
Overall length (slide) 7.32 in. (186 mm)
Height, including magazine 5.43 in. (138 mm)
Width 1.18 in. (30 mm)
Barrel length 4.49 in. (114 mm)
Sight radius 6.49 in. (165 mm)
Rifling Hexagonal profile with right-hand twist of one turn in 9.84 in. (250 mm)
Weight, without magazine 21.87 oz. (620 g)
Weight, empty magazine 2.75 oz. (78 g)
Weight, full magazine ~9.87 oz. (~280 g)
Magazine capacity 17 rounds
Standard trigger pull ~5.5 lbs. (~2.5 kg)
Trigger pull length 0.5 in. (12.5 mm)
Number of safeties 3

standaard 17 rounds dus.



walther p99

Technical data:
Caliber....................: 9mmx19
Dimensions (l/h/w):181/137/32
Weight wo. Mag..: 605g
Barrel length...........: 102mm
Magazine cap..........: 15

standaard dus 15 rounds

iemand met de cons en pro's ?
pi_41295073
Een beetje een moeilijke vergelijking, de p99 is een compact wapen, en de 17 een full size. Daarnaast is de 17 gecompenseerd en de p99 niet.

Tussen deze 2 wapens is de 17c in ieder geval de beste keuze voor sportschutter, langere vizierlengte, geintegreerde compensatie, enzovoorts. Beide wapens zijn van uitstekende kwaliteit en de glock is in ieder geval onverwoestbaar.

Dit is trouwens de huidige generatie Glock 17(c):

Dus met vingergroeven en rail, bij de c versie zitten er boven in de loop en de slede dus ook de gaten van de compensator.

Een betere vergelijking zou zijn de Glock 19 versus de Walther p99, dat is meteen ook een stuk eerlijker. Hoewel de glock het dan wat mij betreft nog zou winnen vanwege de vele onderdelen en accessoires die er voor lage prijzen te vinden zijn, en natuurlijk de reputatie van Glock.
pi_41296176
1180 FTS? Er zijn ook luchtbuksen die (ongeveer) met zo'n snelheid schieten
pi_41297176
Supersonische luchtbuksen? Dat is namelijk 360m m/s.
pi_41297827
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 17:20 schreef Evil_Jur het volgende:
Supersonische luchtbuksen? Dat is namelijk 360m m/s.
Transsonisch ... ligt aan weersomstandigheden Heb je ook dempers voor (legaal)
pi_41298063
Ja die ken ik wel, duur spul.
pi_41298131
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 22:44 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

ik heb er wel eens over zitten denken om een Gamo cfx te kopen..

edit: weet iemand of het legaal is, en te doen is, om luchtwapens zelf in het buitenland te bestellen ? (gaat dan wel om hier legale wapens die hier ook -duurder- verkrijgbaar zijn..)
Nogmaals
pi_41298161
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 17:49 schreef Evil_Jur het volgende:
Ja die ken ik wel, duur spul.
uhuh. Mijn huidige (pers)lucht/co2 wapen schiet maar 92m/s

En dat is maar goed ook, anders zouden er veel dooien vallen
pi_41298514
Aangezien mijn webspace weg is (paar jaar nadat ik al mijn abonnement had opgezegd ) hier maar wat foto's uit mijn fotoboek:

Een derde generatie Glock 21:

Caliber
.45 Auto
Action
Safe Action System
Length (slide)
193 mm
Height
139 mm
Width
32.5 mm
Length between sights
172 mm
Barrel length
117 mm
Barrel rifling
right, octogonal
Length of twist
400 mm
Magazine capacity
13

Mass (weight)
Empty without magazine
745 g
Empty magazine
88 g
Full magazine
~340 g
Trigger pull (standard)
~2.5 kg
Trigger travel for discharge 6)
12.5 mm
Number of safeties
3



Hier met de Glock Tactical Light en een patroonhouder uitgerust met een +2 bodem van scherer.



Dit is een Smith & Wesson 686-3:

Caliber: .357MAG/.38+P
Capacity: 6 Rounds
Barrel Length: 6"
Front Sight: Red Ramp Front
Rear Sight: White Outline Adjustable Rear
Grip: Rubber Grips
Frame: Medium
Finish: Satin Stainless
Overall Length: 12"
Material: Stainless Steel
Weight Empty: 44 oz.



De vorige eigenaar heeft de trekker laten doen en hij schiet echt heerlijk.


En last but not least de Remington 597 in .22lr:

Caliber - Barrel Length - Mag Capacity - Overall Length - Avg. Wt. (lbs.)
22 LR - - 20" - - - - - - - - 10 - - - - - - - - - 40" - - - - - - - - - 5 1/2



Goedkoop leuk karabijntje met een el cheapo scope. Vrijwel nooit storingen en op 50 meter schiet ik (opgelegd) gat in gat.

[ Bericht 0% gewijzigd door Evil_Jur op 29-08-2006 18:21:10 ]
pi_41298708
Laatste is 'grootkaliber' lucht of kleinkaliber vuur?
pi_41298723
S&W is mooi
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 18:17:33 #66
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_41298780
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 18:14 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Laatste is 'grootkaliber' lucht of kleinkaliber vuur?
Volgens mij bestaat er geen LR pellet?

Randvuur dus.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_41298818
Inderdaad, .22lr randvuur
  FOK!fotograaf dinsdag 29 augustus 2006 @ 21:44:12 #68
151126 angel008
pi_41306554
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 16:12 schreef Evil_Jur het volgende:
Een beetje een moeilijke vergelijking, de p99 is een compact wapen, en de 17 een full size. Daarnaast is de 17 gecompenseerd en de p99 niet.

Tussen deze 2 wapens is de 17c in ieder geval de beste keuze voor sportschutter, langere vizierlengte, geintegreerde compensatie, enzovoorts. Beide wapens zijn van uitstekende kwaliteit en de glock is in ieder geval onverwoestbaar.

Dit is trouwens de huidige generatie Glock 17(c):
[afbeelding]
Dus met vingergroeven en rail, bij de c versie zitten er boven in de loop en de slede dus ook de gaten van de compensator.

Een betere vergelijking zou zijn de Glock 19 versus de Walther p99, dat is meteen ook een stuk eerlijker. Hoewel de glock het dan wat mij betreft nog zou winnen vanwege de vele onderdelen en accessoires die er voor lage prijzen te vinden zijn, en natuurlijk de reputatie van Glock.
kijk dat is natuurlijk handig om te weten ik wist dat de glock veel acc had maar dat een p99 iets minder had dat wist ik niet..

ook is hij natuurlijk straks bedoelt voor sport schieten..

nu vraag ik me alleen af door de rails open bovenin lijkt het me dat je er geen vizier op kan laten zetten of is dit niet waar ?

wat is trouwens de max grote van de magazijnen ? 30?

de p99 is voor zover ik zie wel iets ''nieuwer'' maar de glock 17c zoals je all zegt onverwoestbaar (ik heb filmpjes gezien.. jezus..)
pi_41319162
De P99 is inderdaad wat nieuwer, maar de ontwikkeling van de Glocks staat ook niet stil natuurlijk, we zitten onderhand al bij de derde generatie. En omdat glock al zo lang zo populair is is er dus veel voor te vinden.

Het zijn trouwens geen rails bovenop de 17c, dat zijn compensatiegaten in de loop in de slede. Bij een schot wordt daardoor gasdruk naar boven weg gevoerd waardoor het wapen vlakker blijft. Daarom is het dus de 17c(ompensated). Hier wat foto's ter verduidelijking:





Weet je zeker dat je deze versie wil? De C versie vereist wel dat je met zware munitie schiet, want met lichter dan normale munitie zal er vaker een storing optreden. Het verschil met de gewone 17 is zeker te merken, zeker bij snelle schotseries, maar of je er nou beter van zal schieten betwijfel ik. De C versies hebben wel als voordeel dat er standaard een verstelbaar keepvizier (rear sight) op zit.

De rails zijn de bevestigingsgroeven onder de vuurmond zoals je ziet op mijn foto van de huidige generatie Glocks. Hierop kun je gemakkelijk richtlaser / lamp (zoals op mijn Glock 21 foto) / greepje enzovoorts zetten.

Wat je met vizier er bovenop zetten bedoelt weet ik niet precies, er zit natuurlijk al een standaard korrel en keep vizier op de 17c. Misschien bedoel je zoals je wel eens oa bij de walther p22 en p99 ziet:



Dat is een scopemount waarop je dan een scope kunt zetten. Dat is misschien wel mogelijk voor de Glock 17c, mits de boel voldoende achter de compensatie gaten hangt anders blaas je het een paar meter de lucht in bij je eerste schot.

33 schots zijn de grootste patroonhouders die voor de g17 te krijgen zijn, er zijn vast wel grotere maar die zijn zo zeldzaam en duur dat het het niet waard is. Ik denk dat je collega sportschutters sowieso al raar staan te kijken als ze een 33 schots uit je glock zien steken.
pi_41319632
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 10:35 schreef Evil_Jur het volgende:
De P99 is inderdaad wat nieuwer, maar de ontwikkeling van de Glocks staat ook niet stil natuurlijk, we zitten onderhand al bij de derde generatie. En omdat glock al zo lang zo populair is is er dus veel voor te vinden.

Het zijn trouwens geen rails bovenop de 17c, dat zijn compensatiegaten in de loop in de slede. Bij een schot wordt daardoor gasdruk naar boven weg gevoerd waardoor het wapen vlakker blijft. Daarom is het dus de 17c(ompensated). Hier wat foto's ter verduidelijking:

[afbeelding]

[afbeelding]

Weet je zeker dat je deze versie wil? De C versie vereist wel dat je met zware munitie schiet, want met lichter dan normale munitie zal er vaker een storing optreden. Het verschil met de gewone 17 is zeker te merken, zeker bij snelle schotseries, maar of je er nou beter van zal schieten betwijfel ik. De C versies hebben wel als voordeel dat er standaard een verstelbaar keepvizier (rear sight) op zit.

De rails zijn de bevestigingsgroeven onder de vuurmond zoals je ziet op mijn foto van de huidige generatie Glocks. Hierop kun je gemakkelijk richtlaser / lamp (zoals op mijn Glock 21 foto) / greepje enzovoorts zetten.

Wat je met vizier er bovenop zetten bedoelt weet ik niet precies, er zit natuurlijk al een standaard korrel en keep vizier op de 17c. Misschien bedoel je zoals je wel eens oa bij de walther p22 en p99 ziet:

[afbeelding]

Dat is een scopemount waarop je dan een scope kunt zetten. Dat is misschien wel mogelijk voor de Glock 17c, mits de boel voldoende achter de compensatie gaten hangt anders blaas je het een paar meter de lucht in bij je eerste schot.

33 schots zijn de grootste patroonhouders die voor de g17 te krijgen zijn, er zijn vast wel grotere maar die zijn zo zeldzaam en duur dat het het niet waard is. Ik denk dat je collega sportschutters sowieso al raar staan te kijken als ze een 33 schots uit je glock zien steken.
hoe bedoel je dit ?

ik zat meer aan de 17c te denken vanwege dat compensated barrel omdat je dan in mijn ogen redelijk zuiver kan blijven schieten (recoil word minder geloof ik)

alleen als blijkt dat een 17c zwaarderen (en waarschijnlijk veel duurdere ammunitie gebruikt) en de boven rails vanwege de gaten waarschijnlijk toch net ff een stukje duurder uitkomen zal het toch wel een 17 worden..

of valt de prijs van de 9mm munitie wel mee ?

neem ook aan dat met een 17c de mod die op de vorige pagina staat niet uit te voeren is (foto van een glock wat tot een rifle is omgebouwd)


edit :

bedoel dit dus



en ja ik weet dat zoiets _veel_ geld kost..

vraag me alleen daarbij af of hij nog van dat naar een ''gewone'' glock is te bouwen ?

[ Bericht 5% gewijzigd door angel008 op 30-08-2006 11:07:07 ]
pi_41320363
De c versie blijft vlakker waardoor je sneller weer op doel zit om een vervolgschot af te vuren. De terugslag is inderdaad minder, maar daar heb je dus alleen voordeel van als je snel achter elkaar moet vuren.

De zwaardere munitie is niet per se veel duurder. Sommige fabrieksmunitie is gewoon wat pittiger dan andere, maar de prijs zal niet aanzienlijk hoger liggen.

Je snapt het verschil tussen rails en compensatie gaten nog niet helemaal denk ik. De rails zijn de bevestigingsgroeven onder de loop, waar je dus een lampje ofzo op kunt zetten, die zitten op elke moderne Glock. De compensatie gaten zijn de gaten in de loop en de slede bovenop het wapen, zoals je goed kunt zien op de foto.

Die versie zoals je laat zien is wel mogelijk, eigenlijk met iedere glock aangezien het enige originele deel van het wapen de frame is (zonder loop en slede dus) en dat is bij de glock 17 en 17 c hetzelfde. Een dergelijk setje is in Nederland sowieso niet toegestaan.
pi_41321007
weet iemand of het legaal is, en te doen is, om luchtwapens zelf in het buitenland te bestellen ? (gaat dan wel om hier legale wapens die hier ook -duurder- verkrijgbaar zijn..)
pi_41321011
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 11:15 schreef Evil_Jur het volgende:
De c versie blijft vlakker waardoor je sneller weer op doel zit om een vervolgschot af te vuren. De terugslag is inderdaad minder, maar daar heb je dus alleen voordeel van als je snel achter elkaar moet vuren.

De zwaardere munitie is niet per se veel duurder. Sommige fabrieksmunitie is gewoon wat pittiger dan andere, maar de prijs zal niet aanzienlijk hoger liggen.

Je snapt het verschil tussen rails en compensatie gaten nog niet helemaal denk ik. De rails zijn de bevestigingsgroeven onder de loop, waar je dus een lampje ofzo op kunt zetten, die zitten op elke moderne Glock. De compensatie gaten zijn de gaten in de loop en de slede bovenop het wapen, zoals je goed kunt zien op de foto.

Die versie zoals je laat zien is wel mogelijk, eigenlijk met iedere glock aangezien het enige originele deel van het wapen de frame is (zonder loop en slede dus) en dat is bij de glock 17 en 17 c hetzelfde. Een dergelijk setje is in Nederland sowieso niet toegestaan.
ik snap de rails en comp gaten wel alleen van wat ik wil gaan gebruiken (2e foto die jij liet zien) bovenloopse rails dat via de onderkant vastzit.)

aangezien de c versie die gaten voorin heeft zitten moet het dus een stuk naar achteren zitten.

ik zag net ook dat de 21 ook in een c versie is dat is toch een kleinere versie van de 17 ?

wel jammer dat zoiets verboden is ziet er wel heel gaaf uit..
pi_41322751
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 11:34 schreef angel008 het volgende:

[..]

ik snap de rails en comp gaten wel alleen van wat ik wil gaan gebruiken (2e foto die jij liet zien) bovenloopse rails dat via de onderkant vastzit.)

aangezien de c versie die gaten voorin heeft zitten moet het dus een stuk naar achteren zitten.
Ah, ok, ja dat zal waarschijnlijk een probleem zijn. Ik heb wel eens custom glocks gezien met scopemounts, maar dan hebben ze meestal een externe compensator (extra stuk voor op de loop) en de scopemount zat in de zijkant van de kast vast, en niet aan de rails.
quote:
ik zag net ook dat de 21 ook in een c versie is dat is toch een kleinere versie van de 17 ?

wel jammer dat zoiets verboden is ziet er wel heel gaaf uit..
Jobo uit dit topic heeft de 21c, ik de gewone 21. Dat is een full-size glock in kaliber .45auto. De 17 valt ook onder de full size glocks. De 21 is wat groter dan de 17, omdat het kaliber ook wat groter is, maar dat zie je alleen als je ze naast elkaar legt.
pi_41323099




Het is misschien toch mogelijk, de bovenste is een glock 34, maar de onderste zou wel eens een 17c kunnen zijn, er zitten in ieder geval compensatie gaten in de loop. Als je een stevige scope hebt en af en toe de lens poetst moet het dus wel kunnen.

pi_41323213
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 12:39 schreef Evil_Jur het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]

Het is misschien toch mogelijk, de bovenste is een glock 34, maar de onderste zou wel eens een 17c kunnen zijn, er zitten in ieder geval compensatie gaten in de loop. Als je een stevige scope hebt en af en toe de lens poetst moet het dus wel kunnen.

grauw dat ziet er sexci uit

dat poetsen zal waarschijnlijk wel veel moeten dan ja.

ik had all gezen dat een glock 17 rond de 600 a 700 ¤ kost hoeveel kost een 17c ongeveer ?

trouwens net ook nog wat moois gevonden.





leuke dingen.

wat koste jou tac light ongeveer ik zie ze op internet staan voor rond de 120/150 ¤
pi_41323451
Dat zijn Hi-VIZ sights, inderdaad hele leuke dingen, zitten op mijn luchtbuks en het maakt richten aanzienlijk makkelijker.

De Glock 17 is meestal tegen de 700 euro nieuw, de C versie iets van 20 a 30 euro duurder volgens mij. De tactical light kostte mij 120 euro, en past op elke glock met een rail.
pi_41323808
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 12:49 schreef Evil_Jur het volgende:
Dat zijn Hi-VIZ sights, inderdaad hele leuke dingen, zitten op mijn luchtbuks en het maakt richten aanzienlijk makkelijker.

De Glock 17 is meestal tegen de 700 euro nieuw, de C versie iets van 20 a 30 euro duurder volgens mij. De tactical light kostte mij 120 euro, en past op elke glock met een rail.
hmm dat valt zeker wel mee dan had op zo'n 100-200 ¤ meer gerekend..

nouja aankomende vrijdag ga ik naar de schietclub in heerhugowaard om daar te gaan kijken. nog 1 week wachten op mn papieren en dan kan ik er helemaal voorgaan.

dan nog een jaartje lekker oefenen en dan gaan we beginnen.

is het trouwens mogelijk om accesoires te kopen voor een glock _voordat_ je je verlof hebt ? (denk aan magazijnen/sights/rails etc)

trouwens ik heb nog een vraagje zou je voor mij een foto kunnen maken van de rails aan de onderkant ? wil weten of er een verticale groef inzit (onderkant vd rails ong 1 cm vanaf de voorkant)
pi_41330328
Magazijnen zijn verlofplichtig, als je die uit de VS besteld heb je kans dat je bericht van de douane krijgt dat ze je papieren willen zien. Verder kun je bijna alles wel zonder verlof aanschaffen.
pi_41331140
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 16:01 schreef Evil_Jur het volgende:
Magazijnen zijn verlofplichtig, als je die uit de VS besteld heb je kans dat je bericht van de douane krijgt dat ze je papieren willen zien. Verder kun je bijna alles wel zonder verlof aanschaffen.
Heb je al ooit een Glock in je handen gehad en er mee geschoten? Anders zou ik even wachten met allerlei assecoires aan te schaffen. Ik schiet al een hele tijd met de 21 C (.45 acp) en zoals Jur al aanhaalde moet je daar geen gereduceerde munitie voor gebruiken. ALLE fabrieksammo is goed en repeteerd. Enkel herladen munitie verreist wat meer kruit. Al heb ik nu een tragere kruitsoort en repeteerd hij ook met een lage lading. Al voelt die lading qua opslag idem aan als de MAX lading met snel kruit. Traag kruit repeteerd dus beter in een C versie.

Ik heb van het weekend met een standaard G17 geschoten en ik vond het 3 x niks. Ik snap wel waarom mensen een hekel aan Glock hebben als je met een standaard uitvoering Glock schiet. Ook vind ik de G17 veel te klein. De G21 is de grootste en houdt tenminste lekker vast als je grote handen hebt.
Wie een kuil graaft voor een ander, en daar geld voor vraagt, is een begrafenisondernemer.
pi_41332095
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 16:01 schreef Evil_Jur het volgende:
Magazijnen zijn verlofplichtig, als je die uit de VS besteld heb je kans dat je bericht van de douane krijgt dat ze je papieren willen zien. Verder kun je bijna alles wel zonder verlof aanschaffen.
Weet je ook hoe dit zit met complete luchtwapens? Neem aan dat dat er in een scan toch wel raar uitziet
pi_41332313
Niet op vuurwapen gelijkende luchtwapens zijn vrij, mits je 18 jaar of ouder bent. Denk dat dat wel goed komt, maar zou voor de zekerheid even met de douane bellen.
pi_41333984
Dat van aanschaf hier wist ik, maar heb nooit echt een luchtbuks of paintballmarker over durven laten vliegen .. Ik zal iig binnenkort even contact met ze opnemen Leuk ding gezien (alleen zo jammer dat er groot bij staat dat je die enge KKK gerelateerde Rifle association er mee steunt Dat hoeft dan weer niet zo... )
  woensdag 30 augustus 2006 @ 19:20:22 #84
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_41336673
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 17:57 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Dat van aanschaf hier wist ik, maar heb nooit echt een luchtbuks of paintballmarker over durven laten vliegen ..
Heb zelf ook wat leuks gezien dus dit ga ik even volgen.
quote:
Ik zal iig binnenkort even contact met ze opnemen Leuk ding gezien (alleen zo jammer dat er groot bij staat dat je die enge KKK gerelateerde Rifle association er mee steunt Dat hoeft dan weer niet zo... )
Doe eens plaatje.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_41340900
Ondanks vele commentaar op luchtbuks fora wil ik voor een gamo buks gaan Ik wil niet op 10 kilometer precies het kopje van een lucifer af schieten. Ik heb met een Gamo Trooper (die toch erg budget is..) de dopjes van flugelflesjes afgeschoten op +/- 15 meter, en dat is goed genoeg voor mij

Mocht ik het budget er nog voor krijgen dan lijkt een GamoCFX + Vampire scope mij erg gaaf Schiet theoretisch 1000 FPS: (hier 270 euro (170 zonder kijker ), in de VS 240 dollar, wat toch een stuk goedkoper is..)



En welke ik ook tegenkwam op een amerikaanse site (geen idee offie hier legaal is) is de Viper / Viper express ( " for pest control " aangezien er hier geen ongedierte is, issie voor cola blikjes)
Schiet 1200 FPS:



Onderstaande is erg gaaf, en ca. 200 dollar: (ook 1200 FPS)


Zie nu dat die NRA dinges alleen een special is, dat maakt em voor mij al minder special
pi_41341072
240 dollar is 187.412151 Euro
200 U.S. dollar = 156.176792 Euro

En voor 156 euro heb je in nederland geen extreem krachtige luchtbuks die er gaaf uitziet en een scope heeft weet niet wat verschepen kost, maar het hoeft wmb. niet snel (per vliegtuig) en denk dat ook dat nog wel mee valt... (en in het geval van de CFX issie 90 euro goedkoper in de VS).
pi_41341191
Overigens is een 80 euro CO2 Crossman buks met magazijn ook wel grappig
pi_41345323
Vergeet invoerbelasting en BTW niet. Die tellen ze over het totaal bedrag EN verzendkosten. 10 euro adminstratie kosten er ook nog bij.

Dus 187 + 30 euro verzendkosten ongeveer = 217 euro. Reken op 26 % erbij = 56 euro. Is totaal 272 euro. Wordt je niet nagehevn door de belasting kom je op 217 uit ongeveer. Komt er iets aan je buks (schade door wat dan ook)kost je het je nog meer, ook al is het garantie.

Ik zou je niet te snel rijk rekenen met Amerika. ALTIJD er van ut gaan dat je belasting moet gaan betalen.
Wie een kuil graaft voor een ander, en daar geld voor vraagt, is een begrafenisondernemer.
pi_41345466
Jup, ik heb wel eens geluk gehad, maar ze heffen graag belasting.
pi_41345851
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 21:27 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ondanks vele commentaar op luchtbuks fora wil ik voor een gamo buks gaan Ik wil niet op 10 kilometer precies het kopje van een lucifer af schieten. Ik heb met een Gamo Trooper (die toch erg budget is..) de dopjes van flugelflesjes afgeschoten op +/- 15 meter, en dat is goed genoeg voor mij

Mocht ik het budget er nog voor krijgen dan lijkt een GamoCFX + Vampire scope mij erg gaaf Schiet theoretisch 1000 FPS: (hier 270 euro (170 zonder kijker ), in de VS 240 dollar, wat toch een stuk goedkoper is..)
[afbeelding]


En welke ik ook tegenkwam op een amerikaanse site (geen idee offie hier legaal is) is de Viper / Viper express ( " for pest control " aangezien er hier geen ongedierte is, issie voor cola blikjes)
Schiet 1200 FPS:
[afbeelding]


Onderstaande is erg gaaf, en ca. 200 dollar: (ook 1200 FPS)
[afbeelding]

Zie nu dat die NRA dinges alleen een special is, dat maakt em voor mij al minder special
Ik heb een CFX, getuned en schiet nu 11,98FP, dus binnen wedstrijdspecs.
Op 25 meter schiet ik groepjes van 2~3 cm met een kijkertje, op 40 meter zijn de groepjes binnen een centimeter of 10, daarna gaat ie wel wat afzwaaien. Wel knap lood gebruiken natuurlijk.
Dat tunen ga je wel nodig hebben om zo zuiver te schieten, ik heb geen zwabberende veer meer en ook dat stootblokje doet niet meer vaag bij mij. Hij geeft nu een lekker fel tikje tegen je schouder als je de aangepaste trekker over haalt. Aangezien m'n broertje de modificaties doet... weet ik niet pcies hoe en wat
pi_41345919
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 21:33 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Overigens is een 80 euro CO2 Crossman buks met magazijn ook wel grappig
Nee man, geen power, plastic, geen 'feeling' (terugslag oid) en geen accuraatheid. Je kan er alleen tot 15~25 meter deukjes mee in blikjes schieten (oke, je kan er wel doorheen schieten, maar toch).
Was het met je eens, tot ik laatst op de club 'n poging kon wagen.. *zucht*
pi_41352627
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 23:27 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Nee man, geen power, plastic, geen 'feeling' (terugslag oid) en geen accuraatheid. Je kan er alleen tot 15~25 meter deukjes mee in blikjes schieten (oke, je kan er wel doorheen schieten, maar toch).
Was het met je eens, tot ik laatst op de club 'n poging kon wagen.. *zucht*
De beschrijving / plaatjes laten het juist denken dat het, wel een lomp, maar massief ding is

* LeeHarveyOswald schrapt van wishlist.

Hoezo trouwens 26% erbij? Zo hoog is de belasting toch niet
pi_41352635
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 23:25 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Ik heb een CFX, getuned en schiet nu 11,98FP, dus binnen wedstrijdspecs.
Op 25 meter schiet ik groepjes van 2~3 cm met een kijkertje, op 40 meter zijn de groepjes binnen een centimeter of 10, daarna gaat ie wel wat afzwaaien. Wel knap lood gebruiken natuurlijk.
Dat tunen ga je wel nodig hebben om zo zuiver te schieten, ik heb geen zwabberende veer meer en ook dat stootblokje doet niet meer vaag bij mij. Hij geeft nu een lekker fel tikje tegen je schouder als je de aangepaste trekker over haalt. Aangezien m'n broertje de modificaties doet... weet ik niet pcies hoe en wat
Ik had al begrepen dat tunen echt nodig is ja.. dat de binnenkant nogal gammel is afgewerkt..
pi_41355665
Ik heb ook een CFX, maar ik schiet er niet meer mee omdat de buren begonnen te zeuren. Ik sta in mijn recht maar met mijn verlof in gedachten ga ik liever niet moeilijk doen. In de achtertuin blikjes omknallen met een luchtbuks is leuk, maar het komt nog niet in de buurt van op de baan vlammen met .357 MAGNUM
pi_41356101
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 08:49 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Ik had al begrepen dat tunen echt nodig is ja.. dat de binnenkant nogal gammel is afgewerkt..
Zoiets ja, die veer blijft flink stuiteren.. ik schrok er van toen ik recent een onbewerkte CFX in m'n handen had, die was zeker 2 x zo onzuiver door onverwacht gedrag. Mijn nieuwe trekker is ook fijn, je kan precies voorspellen wanneer hij overgaat, met precies genoeg druk.

Tis een leuk ding, ook om te zien, zeker voor z'n prijs. Maar iedereen om me heen switched nu naar PCP, wat weer hele andere koek is (30FP of meer, 6~9mm of .50 etc.. evil air-shit zonder verlof).
pi_41357273
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 11:14 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik heb ook een CFX, maar ik schiet er niet meer mee omdat de buren begonnen te zeuren. Ik sta in mijn recht maar met mijn verlof in gedachten ga ik liever niet moeilijk doen. In de achtertuin blikjes omknallen met een luchtbuks is leuk, maar het komt nog niet in de buurt van op de baan vlammen met .357 MAGNUM
Mijn buren er nooit over gehoord dat we voor het huis met een paintball marker blikjes aan gort schoten (paintballs gaan dwars door het blikje heen... spatten daarna pas uitelkaar ). Wel vonden ze het erg vervelend, nadat mn broertje 50 balls op de grond had laten vallen, dat we niet alle paintballs hadden opgeruimd (lagen er blijkbaar nog 2 of 3 )

Ze waren bang dat de kinderen ze op zouden eten (dingen zijn gelukkig eetbaar - gelatine, suiker, kleurstof en érg bitter).
pi_41367348
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 08:49 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

De beschrijving / plaatjes laten het juist denken dat het, wel een lomp, maar massief ding is

* LeeHarveyOswald schrapt van wishlist.

Hoezo trouwens 26% erbij? Zo hoog is de belasting toch niet
BTW is al 19 %. Wapens/onderdelen is 6 a 7 % invoerbelasting.
Wie een kuil graaft voor een ander, en daar geld voor vraagt, is een begrafenisondernemer.
  donderdag 31 augustus 2006 @ 17:40:48 #98
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_41368128
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 21:27 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
En welke ik ook tegenkwam op een amerikaanse site (geen idee offie hier legaal is) is de Viper / Viper express ( " for pest control " aangezien er hier geen ongedierte is, issie voor cola blikjes)
Schiet 1200 FPS:
[afbeelding]
Blijkbaar mag ie hier ook. Gamo viper express

Had zelf een Shadow RSV ergens gezien, erg gaaf dingetje.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_41374345
Wat moet ik bij een hagel/kogel combinatie voorstellen? Dat je naast pellets ook balletjes kan schieten?
  donderdag 31 augustus 2006 @ 22:46:27 #100
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_41376812
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 20:32 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Wat moet ik bij een hagel/kogel combinatie voorstellen? Dat je naast pellets ook balletjes kan schieten?
Yup, hele kleine balletjes. Zal morgen even kijken of ik het filmpje van een schot ergens terug kan vinden.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_41439045
Ik woon aan de grens met knokke, en hier kon je dus zonder verhunning met Alle wapens schieten dier er daar voorradig waren.

Koste toen 500 Belgische Francs en de patronen.

Ik nam op een keer zo'n stoere gast mee zo van"da doe ik wel even" , en pakte direct een Riot gun met cartouchen, dus geen hagel maar een hagelpatroon volledig gevuld met lood.
Na het eerste schot had meneer uiteraard direct een blauwe schouder en kon nog geen baretta meer oppakken.
  zondag 3 september 2006 @ 11:12:18 #102
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_41446456
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 23:37 schreef allestekoop het volgende:
Ik woon aan de grens met knokke, en hier kon je dus zonder verhunning met Alle wapens schieten dier er daar voorradig waren.

Koste toen 500 Belgische Francs en de patronen.
Is dat nog steeds mogelijk aangezien er een nieuwe wapenwet is? We kachelen nogal eens de grens over en vriendinlief heeft er ook plezier in.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
  FOK!fotograaf dinsdag 5 september 2006 @ 22:42:22 #103
151126 angel008
pi_41531932
woei vandaag eindelijk naar de schietclub geweest

kwam daar een zeer aardige man tegen die me liet schieten met zijn .22lr (was een duur wapen zei die) gelooft ook wel want het was zo'n competitie ding had 2 lopen 1 van 22 en 1 van 37 ?

leukste was dat ik meer in het zwarte gebied schoot als hem

morgen brief voor bewijs van goed gedrag inleveren en dan over 3 weken tops gaan met die banaan

jezus trouwens nooit geweten dat mensen daar zo aardig kunnen zijn

was ook wel vet trouwens om van die 16/17jarige koters zien knallen met van die luchtbuksen met scope en dan als ''nieuweling'' met een handwapen beter schieten als hun met scope

edit:

hiermee geschoten geloof ik van hem was alleen zwart met houten handvat en de trigger was anders.
pi_41532146
tvp
  FOK!fotograaf woensdag 6 september 2006 @ 10:52:55 #105
151126 angel008
pi_41543225
vandaag naar het gemeente huis geweest voor mn bewijs van goed gedrag..

hoeveel heeft iedereen hier ervoor betaald ik was namelijk 30,50 ¤ kwijt niet normaal gewoon..

ook zou dit 4 weken duren ?

hmm balen wil zo graag weer ff knallen ben gewoon na gisteren verslaafd
  woensdag 6 september 2006 @ 11:19:56 #106
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_41543904
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 22:42 schreef angel008 het volgende:
woei vandaag eindelijk naar de schietclub geweest

kwam daar een zeer aardige man tegen die me liet schieten met zijn .22lr (was een duur wapen zei die) gelooft ook wel want het was zo'n competitie ding had 2 lopen 1 van 22 en 1 van 37 ?

leukste was dat ik meer in het zwarte gebied schoot als hem

morgen brief voor bewijs van goed gedrag inleveren en dan over 3 weken tops gaan met die banaan

jezus trouwens nooit geweten dat mensen daar zo aardig kunnen zijn

was ook wel vet trouwens om van die 16/17jarige koters zien knallen met van die luchtbuksen met scope en dan als ''nieuweling'' met een handwapen beter schieten als hun met scope

edit:

hiermee geschoten geloof ik van hem was alleen zwart met houten handvat en de trigger was anders.
[afbeelding]
Da's een Walther GSP en daar zijn inderdaad wissellopen voor. Schiet zelf met die van mijn buurman en op de vereniging ligt er ook nog eentje.
Eerste keer gaat het meestal wel redelijk goed heb ik bij mezelf en 2 anderen gemerkt, zodra je wat meer gaat "spelen" kunnen de resultaten nog best tegenvallen.

VOG is inderdaad iets van 3 tientjes.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
  FOK!fotograaf woensdag 6 september 2006 @ 11:23:56 #107
151126 angel008
pi_41544009
quote:
Op woensdag 6 september 2006 11:19 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Da's een Walther GSP en daar zijn inderdaad wissellopen voor. Schiet zelf met die van mijn buurman en op de vereniging ligt er ook nog eentje.
Eerste keer gaat het meestal wel redelijk goed heb ik bij mezelf en 2 anderen gemerkt, zodra je wat meer gaat "spelen" kunnen de resultaten nog best tegenvallen.

VOG is inderdaad iets van 3 tientjes.
was echt een mooi ding

hoop dat de mensen daar ook wat leuk spul hebben ik wil zoveel mogelijk wapens uitproberen.
van wat ik ook hoorde is dat je na 2 maanden al voor groter kaliber kan gaan.

nu gewoon lekker mn schiet rondes maken en zoveel mogelijk uitproberen
  woensdag 6 september 2006 @ 19:24:58 #108
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_41558580
quote:
Op woensdag 6 september 2006 11:23 schreef angel008 het volgende:
was echt een mooi ding
Tjsa op zich wel maar ik heb toch liever iets met het magazijn in de kolf, moeilijker en natuurlijk niet echt een sportwapen maar goed ik doe het ook maar voor de lol.
quote:
hoop dat de mensen daar ook wat leuk spul hebben ik wil zoveel mogelijk wapens uitproberen.
van wat ik ook hoorde is dat je na 2 maanden al voor groter kaliber kan gaan.
De regels zijn overal anders, hier schieten we alleen KK en de keuze in wapens is ook niet denderend maar het is wel lekker goedkoop allemaal.
Wapens zijn 2 buckmarks, GSP, Unique Olympique, colt revolver en een S&W revolver. Daarnaast hebben ze ook nog iets van 9 geweren maar daar heb ik echt de ballen verstand van, iets met Match oid.
quote:
nu gewoon lekker mn schiet rondes maken en zoveel mogelijk uitproberen
Welke disciplines kan je bij "jouw" vereniging doen eigenlijk?
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
  FOK!fotograaf woensdag 6 september 2006 @ 20:57:29 #109
151126 angel008
pi_41561870
quote:
Op woensdag 6 september 2006 19:24 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Tjsa op zich wel maar ik heb toch liever iets met het magazijn in de kolf, moeilijker en natuurlijk niet echt een sportwapen maar goed ik doe het ook maar voor de lol.
[..]

De regels zijn overal anders, hier schieten we alleen KK en de keuze in wapens is ook niet denderend maar het is wel lekker goedkoop allemaal.
Wapens zijn 2 buckmarks, GSP, Unique Olympique, colt revolver en een S&W revolver. Daarnaast hebben ze ook nog iets van 9 geweren maar daar heb ik echt de ballen verstand van, iets met Match oid.
[..]

Welke disciplines kan je bij "jouw" vereniging doen eigenlijk?
ff spammen http://www.svdeheerhugowaard.nl/

Disciplines :


Luchtgeweer
Meesterkaart licht
Meesterkaart zwaar
Sport pistool licht
Sport pistool zwaar
Militair pistool
Standaard pistool
Vrij pistool
Klein kaliber geweer
Groot kaliber geweer
Klein kaliber karabijn
30M1 karabijn
Militair geweer
Standaard geweer
Veteranen geweer
Historische wapens
Kleiduiven

kan het ook nog minder ?

edit:

ikzelf kan ook niet wachten tot iemand met een glock of walther aankomt lopen en mij ermee laat schieten.. denk dat die gozer mijn beste vriend gaat worden dan

edit 2 : had ik ookal verteld dat ik met mn pa samen voor een kop koffie en een cola'tje 2,30 ¤ kwijt waren dat vond ik helemaal geen absurde bedragen maar gewoon netjes
pi_41562042
Als ik jou was zou ik minimaal een jaar blijven trainen met kk, en af en toe eens voor de lol gk. Ik heb zelf veel techniekfouten ontwikkeld door te vroeg met groot-kaliber te beginnen, nu heb ik dat inmiddels wel weggepoetst, maar het heeft langer geduurd dan nodig was.
  FOK!fotograaf woensdag 6 september 2006 @ 21:06:30 #111
151126 angel008
pi_41562202
quote:
Op woensdag 6 september 2006 21:02 schreef Evil_Jur het volgende:
Als ik jou was zou ik minimaal een jaar blijven trainen met kk, en af en toe eens voor de lol gk. Ik heb zelf veel techniekfouten ontwikkeld door te vroeg met groot-kaliber te beginnen, nu heb ik dat inmiddels wel weggepoetst, maar het heeft langer geduurd dan nodig was.
dat werd mij ook aangeraden .22 is toch hetgeen wat ik het meeste zal gaan schieten het eerste jaar.

Ze vertelde me alleen ook dat het voor als je zelf een eigen wapen gaat aanschaffen het handig is om je eerste jaar ook met andere kalibers te schieten.

als het opgevat word dat ik na die 2 maanden alleen maar groot wilde schieten dat was ik dus niet van plan (angel008 was all onder de indruk van .22 )
pi_41564238
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 22:42 schreef angel008 het volgende:


was ook wel vet trouwens om van die 16/17jarige koters zien knallen met van die luchtbuksen met scope en dan als ''nieuweling'' met een handwapen beter schieten als hun met scope
je gaat samen met papa naar de schietclub en je hebt het hier over 16 jarige koters? Hoe oud ben jezelf dan?
Wie een kuil graaft voor een ander, en daar geld voor vraagt, is een begrafenisondernemer.
  FOK!fotograaf woensdag 6 september 2006 @ 21:54:47 #113
151126 angel008
pi_41564330
quote:
Op woensdag 6 september 2006 21:52 schreef Jobo77 het volgende:

[..]

je gaat samen met papa naar de schietclub en je hebt het hier over 16 jarige koters? Hoe oud ben jezelf dan?
ben door mn rug gegaan kan niet meer auto rijden..

ben zelf 19.
pi_41566501
Ah, net koter af dan.
Wie een kuil graaft voor een ander, en daar geld voor vraagt, is een begrafenisondernemer.
  FOK!fotograaf woensdag 6 september 2006 @ 22:41:06 #115
151126 angel008
pi_41566663
quote:
Op woensdag 6 september 2006 22:37 schreef Jobo77 het volgende:
Ah, net koter af dan.
nu moet je me alleen ff uitleggen wat dit nu met wapens te maken heeft ?

de prijzen van munitie viel me ook zeer mee

50 9 mm kogels voor 11 ¤

.22 50 stuks iets van 3 ¤ ofzow..

had veel meer verwacht..
pi_41570057
quote:
Op woensdag 6 september 2006 22:41 schreef angel008 het volgende:

[..]

nu moet je me alleen ff uitleggen wat dit nu met wapens te maken heeft ?

de prijzen van munitie viel me ook zeer mee

50 9 mm kogels voor 11 ¤

.22 50 stuks iets van 3 ¤ ofzow..

had veel meer verwacht..
Je praat nogal denigrerend over die "koters" die daar met luchtbuksen stonden te schieten met scope en dat jij meteen de eerste keer al beter schoot met een pistool. Je bent zelf net nieuw in de schietsport en net 2 jaar ouder. Geen reden dus om luchtschutters af te kraken die enkel bezig zijn met een goede basis te leggen. Dat is mijn punt.
Wie een kuil graaft voor een ander, en daar geld voor vraagt, is een begrafenisondernemer.
pi_41574604
quote:
Op donderdag 7 september 2006 00:02 schreef Jobo77 het volgende:

[..]

Je praat nogal denigrerend over die "koters" die daar met luchtbuksen stonden te schieten met scope en dat jij meteen de eerste keer al beter schoot met een pistool. Je bent zelf net nieuw in de schietsport en net 2 jaar ouder. Geen reden dus om luchtschutters af te kraken die enkel bezig zijn met een goede basis te leggen. Dat is mijn punt.
Ik zal vanavond eens een foto plaatsen van mijn .67 lucht geweer waar regelmatig honderden "koters" zich mee vermaken
  FOK!fotograaf woensdag 13 september 2006 @ 22:04:44 #118
151126 angel008
pi_41784678
en vandaag mn bewijs van goed gedrag alweer binnen had niet verwacht dat hij er zo snel zou zijn

binnekort dus maar weer naar de vereniging gaan om te gaan beginnen
  donderdag 14 september 2006 @ 10:24:56 #119
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_41794727
quote:
Op woensdag 13 september 2006 22:04 schreef angel008 het volgende:
en vandaag mn bewijs van goed gedrag alweer binnen had niet verwacht dat hij er zo snel zou zijn

binnekort dus maar weer naar de vereniging gaan om te gaan beginnen
Snel gedaan idd.

Mijn vriendin heeft hem ook aangevraagd, eens kijken hoelang dat hier gaat duren.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
  FOK!fotograaf zaterdag 16 september 2006 @ 00:07:58 #120
151126 angel008
pi_41851126
hmm vandaag weer 2 mooie dingen gezien..

de berreta 90two




Model

90two

Configuration F , G


Caliber 9mmx19 .40 S&W


Magazine capacity
(rounds) *


10, 15, 17 10, 12

Rifling Pitch


250 mm 400 mm

Rifling


R.H., 6 grooves

Operation


Semiautomatic, short recoil of barrel

Locking system


Locked-breech, falling block

Sights


Front and rear sights on the slide. Removable.

Frame


Light alloy

Slide


Steel, phosphatized and Bruniton coated

Barrel


Steel, sandblasted and blued. Internally chromium-plated

mooi ding






Model


Px4 Storm


Configuration


Type F, Type G

Caliber (Parabellum or Luger)
9mmx19 .40 S&W



Magazine Capacity (rounds)*
17 14

Rifling Pitch


250 mm / 9.84 inch 400 mm / 15.7 inch


Rifling


R.H., 6 grooves.
General Operation


Semiautomatic, short recoil of barrel.
Locking System


Locked-breech, with rotating barrel.
Sights


Front sight and rear sight on the slide. Removable.
Frame

Reinforced fiberglass technopolymer.
Slide

Steel, sandblasted, phosphatized and Bruniton coated.
Barrel

Steel, sandblasted and blued. Internally chromium-plated.


Configuration


Type F Type G
Action

Single/double Single/double
Hammer

External External
Safety
Manual with hammer
de-cocking function.
Automatic firing pin block. Lever with hammer
de-cocking function only.
Automatic firing pin block.


Overall Length

7.55 inch / 192 mm

Barrel Length

4.00 inch / 102 mm


Overall Width

1.42 inch / 36 mm


Grip Width

1.18 inch / 30 mm


Overall Height

5.51 inch/ 140 mm

Sight Radius

5.75 inch / 146 mm

Weight Unloaded with
empty magazine

785 gr, approx. / 27.7 oz

aangezien mij een groter caliber werd aangeraden komt deze glock nu ook in beeld dus..

glock 21/c



GLOCK 21 GLOCK 21C
Caliber




.45 Auto .45 Auto


Action


Safe Action System Safe Action System


Length (slide)

7.59 in. 193 mm 7.59 in. 193 mm

Height 2)

5.47 in. 139 mm 5.47 in. 139 mm

Width

1.27 in. 32.5 mm 1.27 in. 32.5 mm


Length between sights 3)

6.77 in. 172 mm 7.00 in. 178 mm


Barrel length

4.60 in. 117 mm 4.60 in. 117 mm


Barrel rifling


right, octogonal right, octagonal


Length of twist

15.75 in. 400 mm 15.75 in. 400 mm


Magazine capacity 4)


10 / 13 10 / 13


Mass (weight)

Empty without magazine 26.28 oz. 745 g 25.93 oz. 735 g


Empty magazine 3.1 oz. 88 g 3.1 oz. 88 g


Full magazine 5) ~12.0 oz. ~340 g ~12.0 oz. ~340 g


Trigger pull (standard) ~5.5 lbs. ~2.5 kg ~5.5 lbs. ~2.5 kg


Trigger travel for discharge 6) 0.5 in. 12.5 mm 0.5 in. 12.5 mm

Number of safeties 3 3

even voor de mensen die de grote's niet kennen..



die berreta's zijn in vergelijking met de glocks wel heel erg alleen zijn ze met een externe slaghamer en daar schijn je van te moeten houden..

glock ziet er nu opeens heel erg speelgoedachtig uit maar dat systeem spreekt me wel heel erg aan.

en ja ik heb mn best gedaan op deze post


edit : nou moe nu is alles opeens helemaal niet gecentreerd en bij wijzigen wel

daar ging mn half uur werk

iemand nog wat pro's en con's ?

en nogmaals het is niet mijn bedoeling om nu als een of andere schiet grage gek over te komen want ik blijf het komende jaar waarschijnlijk lekker met .22lr schieten en soms met andersmans wapens ff het grotere proberen.

wil wel enige basis leggen.
pi_41853084
Qua uiterlijk heb je zeker goede smaak! Je hebt duidelijk een fascinatie voor militaire pistolen, net als ik.

Het zijn drie nogal verschillende pistolen. De 90two is de modernste, maar heeft een metalen frame. De PX4 en de G21 hebben beide een kunstof frame. Een stalen frame geeft wat meer grip-mogelijkheden, maar is meestal ook wat zwaarder. De PX4 is nogal compact, de 90two standaard en de G21 is een groot dik wapen. De Glock en de PX4 zijn een paar honderd euro goedkoper dan de 90two, misschien ook belangrijk. Omdat deze Beretta modellen zo nieuw zijn is het risico op kinderziektes natuurlijk wat groter, en het zal wat moeilijker zijn om schutters te vinden die hun ervaringen wat betreft deze wapens kunnen delen.

Externe hamer vind ik geen probleem, het geeft juist wat extra flexibiliteit en veiligheid omdat je meer kunt bedienen. Glock is wat dat betreft veel simpeler, geen hamer, geen double action-single action, gewoon hun eigen safe-action (vergelijkbaar met single action). Hamerloos is in principe alleen interessant voor dienstwapens omdat het de boel wat eenvoudiger en compacter maakt.

Het zijn alledrie duidelijk geen sportwapens, ik kan ze ook niet echt aanraden als eerste wapen, maar dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten. Het probleem is dat je na een jaartje met verenigingswapens knallen echt nog niet helemaal toe bent aan grootkaliber. Een beetje lol ermee hebben is goed te doen, maar je mag in je eerste verlofjaar maar één wapen bezitten, dus de keuze is belangrijk. En .40 en .45 zijn sowieso wat fel voor een beginnende schutter, daarbij is het relatief dure munitie.

Mijn advies: Geniet van de zoektocht, en probeer zoveel mogelijk wapens te proberen voordat je een beslissing neemt. Uiterlijk is natuurlijk lang niet de belangrijkste motivatie voor een goede keuze.
  FOK!fotograaf zaterdag 16 september 2006 @ 09:36:07 #122
151126 angel008
pi_41855975
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 01:27 schreef Evil_Jur het volgende:
Qua uiterlijk heb je zeker goede smaak! Je hebt duidelijk een fascinatie voor militaire pistolen, net als ik.

Het zijn drie nogal verschillende pistolen. De 90two is de modernste, maar heeft een metalen frame. De PX4 en de G21 hebben beide een kunstof frame. Een stalen frame geeft wat meer grip-mogelijkheden, maar is meestal ook wat zwaarder. De PX4 is nogal compact, de 90two standaard en de G21 is een groot dik wapen. De Glock en de PX4 zijn een paar honderd euro goedkoper dan de 90two, misschien ook belangrijk. Omdat deze Beretta modellen zo nieuw zijn is het risico op kinderziektes natuurlijk wat groter, en het zal wat moeilijker zijn om schutters te vinden die hun ervaringen wat betreft deze wapens kunnen delen.

Externe hamer vind ik geen probleem, het geeft juist wat extra flexibiliteit en veiligheid omdat je meer kunt bedienen. Glock is wat dat betreft veel simpeler, geen hamer, geen double action-single action, gewoon hun eigen safe-action (vergelijkbaar met single action). Hamerloos is in principe alleen interessant voor dienstwapens omdat het de boel wat eenvoudiger en compacter maakt.

Het zijn alledrie duidelijk geen sportwapens, ik kan ze ook niet echt aanraden als eerste wapen, maar dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten. Het probleem is dat je na een jaartje met verenigingwapens knallen echt nog niet helemaal toe bent aan grootkaliber. Een beetje lol ermee hebben is goed te doen, maar je mag in je eerste verlofjaar maar één wapen bezitten, dus de keuze is belangrijk. En .40 en .45 zijn sowieso wat fel voor een beginnende schutter, daarbij is het relatief dure munitie.

Mijn advies: Geniet van de zoektocht, en probeer zoveel mogelijk wapens te proberen voordat je een beslissing neemt. Uiterlijk is natuurlijk lang niet de belangrijkste motivatie voor een goede keuze.
tja zolang ik mn verlof het komende jaar nog niet heb kan ik nog lekker kijken
ik heb inderdaad wat met militaire wapens.
gelukkig zijn de berreta's ook leverbaar in 9mm dus dat zou eventueel ook nog kunnen.

de 90Two vind ik kwa uiterlijk het allermooiste maarja zoals je all zegt betrouwbaarheid/kwaliteit gaat voor schoonheid.

maarja we gaan vrolijk verder kijken binnenkort weer naar de baan toe

edit :

nog ff een vraag.

net heel google lopen afzoeken maar nergens staat het duidelijk.

wapenverlof hoe of wat ?

ik weet dat je een jaar moet schieten op een vereniging om 1 wapen te mogen hebben maar hoe zit het dan na 2 jaar mag je dan 2 wapens enz enz ?

ik dacht dat er een maximum van 5 wapens per persoon was (uitgezonderd professionele sportschutters)

[ Bericht 7% gewijzigd door angel008 op 16-09-2006 10:19:42 ]
  zaterdag 16 september 2006 @ 11:14:22 #123
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_41857375
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 09:36 schreef angel008 het volgende:
nog ff een vraag.

net heel google lopen afzoeken maar nergens staat het duidelijk.

wapenverlof hoe of wat ?

ik weet dat je een jaar moet schieten op een vereniging om 1 wapen te mogen hebben maar hoe zit het dan na 2 jaar mag je dan 2 wapens enz enz ?

ik dacht dat er een maximum van 5 wapens per persoon was (uitgezonderd professionele sportschutters)
Correct me if I'm wrong maar ik vond het volgende:

1) Je moet als eerste minimaal 1 jaar lid zijn en 18 schietbeurten hebben alvorens je een verlof kan aanvragen, belangrijk is ook dat je vereniging hieraan meewerkt cq het wezenlijk belang erkent van het voor handen hebben van een wapen t.b.v. beoefening van een discipline die bij deze vereniging kan worden geschoten.
2) In het eerste jaar van je verlof mag je maar 1 wapen op naam hebben en moet je ook weer 18 schietbeurten gemaakt hebben.
3) Na minimaal een jaar verlof mag je tot maximaal 5 wapens op naam hebben (6 in het geval van jachtwapens) mits je voldoet aan de 18 schietbeurten, je een verklaring krijgt dat je de voor de wapens geldende disciplines schiet en er dus een wezenlijk belang is tot het voor handen hebben van deze wapens.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_41857472
Dat klopt wel ongeveer. Na een jaar volledig lidmaatschap van een vereniging en minimaal 18 schietbeurten mag je een verlof aanvragen. Dat houdt in dat je naar een wapenhandel gaat, een wapen uitkiest, daar krijg je dan een formuliertje mee, dat laat je tekenen op de vereniging (Zij moeten het dus eens zijn met je keuze en vinden dat je bekwaam bent met vuurwapens). Dan met dat formuliertje naar de politie, die geven je je verlof, waarmee je naar de wapenhandel gaat en je speeltje ophaalt. Lijkt allemaal ingewikkeld maar dat valt wel mee, hoe lang het duurt ligt aan de politie, maar zeker bij een eerste wapen kan de hele procedure wel een paar weken duren.

Je mag dus in dat eerste jaar met verlof maar 1 wapen bezitten, dit mag je dan in principe wel verkopen om een ander wapen te kopen, maar je mag er niet meer dan 1 op verlof hebben staan. Na je eerste jaar mag je er meteen 5 bezitten, alhoewel sommige politieregio's bijvoorbeeld liever niet hebben dat je meer dan 1 wapen per 3 maanden bijschrijft.

Het is in principe inderdaad mogelijk om toestemming te krijgen voor meer dan 5 wapens, maar dan moet je kunnen aantonen dat dat noodzakelijk is voor je sport.

Nog wat andere regeltje voor een verlof:

- Je moet minimaal 18 jaar zijn
- Je moet met het aangevraagde wapen disciplines kunnen beoefenen op de schietbaan van jouw vereniging.
- Onbesproken gedrag
- Je moet een degelijke kluis aanschaffen ( en verankeren tenzij deze zwaarder dan 120 kilo is)
- Wapens en munitie gescheiden bewaren.
  FOK!fotograaf zaterdag 16 september 2006 @ 11:26:12 #125
151126 angel008
pi_41857613
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 11:14 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Correct me if I'm wrong maar ik vond het volgende:

1) Je moet als eerste minimaal 1 jaar lid zijn en 18 schietbeurten hebben alvorens je een verlof kan aanvragen, belangrijk is ook dat je vereniging hieraan meewerkt cq het wezenlijk belang erkent van het voor handen hebben van een wapen t.b.v. beoefening van een discipline die bij deze vereniging kan worden geschoten.
2) In het eerste jaar van je verlof mag je maar 1 wapen op naam hebben en moet je ook weer 18 schietbeurten gemaakt hebben.
3) Na minimaal een jaar verlof mag je tot maximaal 5 wapens op naam hebben (6 in het geval van jachtwapens) mits je voldoet aan de 18 schietbeurten, je een verklaring krijgt dat je de voor de wapens geldende disciplines schiet en er dus een wezenlijk belang is tot het voor handen hebben van deze wapens.
dat valt me nog zeker wel mee.

die 18 schietbeurten per jaar ga ik volgens mij op mn sloffen nog wel halen.

de vereniging waar ik zit is van maandag tot vrijdag (woensdag uitgesloten) open.
elke avond langsgaan dan zit ik in een paar maanden all op de 18,,

ff snel gerekend.

4 dagen in de week mogelijk

4x4= 16 in 1 maand..

dat zou dus 5 weken elke mogelijkheid gaan en dan zit je all op de 20..

gelukkig is mijn werk meestal tot een uurtje of half 10 dus dan kan ik nog mooi een uurtje bij de vereniging zijn.

zag ookal dat hun website wel een redelijke update kan hebben dus dat ga ik ook maar ffies aanbieden.

edit:
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 11:19 schreef Evil_Jur het volgende:
Dat klopt wel ongeveer. Na een jaar volledig lidmaatschap van een vereniging en minimaal 18 schietbeurten mag je een verlof aanvragen. Dat houdt in dat je naar een wapenhandel gaat, een wapen uitkiest, daar krijg je dan een formuliertje mee, dat laat je tekenen op de vereniging (Zij moeten het dus eens zijn met je keuze en vinden dat je bekwaam bent met vuurwapens). Dan met dat formuliertje naar de politie, die geven je je verlof, waarmee je naar de wapenhandel gaat en je speeltje ophaalt. Lijkt allemaal ingewikkeld maar dat valt wel mee, hoe lang het duurt ligt aan de politie, maar zeker bij een eerste wapen kan de hele procedure wel een paar weken duren.

Je mag dus in dat eerste jaar met verlof maar 1 wapen bezitten, dit mag je dan in principe wel verkopen om een ander wapen te kopen, maar je mag er niet meer dan 1 op verlof hebben staan. Na je eerste jaar mag je er meteen 5 bezitten, alhoewel sommige politieregio's bijvoorbeeld liever niet hebben dat je meer dan 1 wapen per 3 maanden bijschrijft.

Het is in principe inderdaad mogelijk om toestemming te krijgen voor meer dan 5 wapens, maar dan moet je kunnen aantonen dat dat noodzakelijk is voor je sport.

Nog wat andere regeltje voor een verlof:

- Je moet minimaal 18 jaar zijn
- Je moet met het aangevraagde wapen disciplines kunnen beoefenen op de schietbaan van jouw vereniging.
- Onbesproken gedrag
- Je moet een degelijke kluis aanschaffen ( en verankeren tenzij deze zwaarder dan 120 kilo is)
- Wapens en munitie gescheiden bewaren.
ben tegen die tijd tegen de 21 aan dus dat is geen probleem

die disciplines worden geloof ik allenmaal bij mijn vereniging gedaan

ik ben er waarschijnlijk achter waarom mijn bewijs van goed gedrag zo snel binnen was.
mijn vader schijnt toen hij gescreend werd heel lang terug van top tot teen gescreend te zijn (tot in de familie toe schijnt nu niet meer te mogen vanwege privacy schending) maar dat was toen de zwaarste screening mogelijk.
tegenwoordig is het voor de politie niet meer zo zwaar.
verder ben ik wat sommige mensen noemen een modelburger heb echt nog nooit aanraking gehad met de politie (op een bezoek bij hun vanwege een aangifte van auto inbraak na (bij mijn eigen auto))

ik heb ergens een kluis gezien welke voor 1 wapen is (pistool) welke verankert word aan de muur met cijfer/sleutel slot was geloof ik in de 200 ¤

munitie wil ik vanwege een kleiner broertje (tegen die tijd 14) niet thuis hebben.
ouders zouden hier hoogstwaarschijnlijk mee eens zijn.

[ Bericht 22% gewijzigd door angel008 op 16-09-2006 11:33:52 ]
pi_41858907
Ik zou zelfs overwegen op een eigen wapen op de schietvereniging te laten als dit kan, evt. met een trekkerslotje ofzo. Hoef je helemaal niet te sjouwen met het spul.
pi_41860894
Dan heb jij je wapen niet voorhanden en dat mag dus niet. Als je niet wilt sjouwen kun je beter de dam of schaaksport gaan beoefenen. dan hoef je niks zwaars te sjouwen.
Wie een kuil graaft voor een ander, en daar geld voor vraagt, is een begrafenisondernemer.
pi_41861229
Ah, je bent dus verplicht je wapen zelf te bewaren. Dat wist ik niet.
Overigens staat nergens dat ik iets zwaars zou moeten sjouwen en ook niet dat ik om die reden liever zou gaan dammen of schaken, je reactie is dus nogal sneu
pi_41861930
@ Angel008:

Ik zou je aanraden om voor het eerste wapen te keiezen voor een kleinkaliber. Ten eerst kun je met een kleinkaliber het beste je techniek oefenen en perfectioneren, en ook belangrijk: het is veel goedkoper. .22LR kost tussen de 1,50-2,00 euro per 50. 9mm kost al snel 9,00-10,00 euro en nog meer exotische kalibers zijn nog duurder.
Stel dat je elke week gaat schieten, kost een groot kaliber ja al snel zo'n 400,- meer per jaar.

Veel succes met schieten!

Edit: Ik heb zelf bijvoorbeeld gekozen voor de Beretta 87 Target voor mijn eerste vuurwapen. Een fantastisch kleinkaliber sportwapen, dat toch een erg stoer uiterlijk heeft.



[ Bericht 23% gewijzigd door Atrax op 16-09-2006 14:27:43 ]
pi_41862181
En denk ook goed na over de keuze van een wapenkluis! Voor een goede 300 heb je al een mooie stevige wapenkluis waarin je geweren en pistolen kwijt kunt, en een apart vak voor de munitie hebt. Daarnaast zijn grote kluizen meestal zo zwaar dat je niet verplicht bent ze te verankeren. Als je 100% zeker weet dat je alleen pistool wilt schieten kun je natuurlijk ook 1 of 2 gamma kluisjes a 30 euro aanschaffen, maarja dan moet je alsnog een grotere kluis kopen wanneer je hobby te groot wordt
pi_41862218
Die 87 was ook mijn eerte keus, helaas kon ik nergens een vinden. Mijn eerste wapen was een Sig Sauer P226 9mm, geen slecht wapen, maar achteraf niet de beste keus geweest. Dienstwapens (militaire pistolen) zijn gewoon niet ideaal om goed te leren schieten.
pi_41863036
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 13:51 schreef NiGeLaToR het volgende:
Ah, je bent dus verplicht je wapen zelf te bewaren. Dat wist ik niet.
Overigens staat nergens dat ik iets zwaars zou moeten sjouwen en ook niet dat ik om die reden liever zou gaan dammen of schaken, je reactie is dus nogal sneu
Misschien een sneu'e reactie in jouw ogen. Maar ik krijg altijd jeuk als mensen met reacties komen dat sportschutters dr wapen maar op de club moeten laten. Dat soort discussies lopen nergens op uit.
Wie een kuil graaft voor een ander, en daar geld voor vraagt, is een begrafenisondernemer.
pi_41863094
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 14:17 schreef Atrax het volgende:
@ Angel008:

Ik zou je aanraden om voor het eerste wapen te keiezen voor een kleinkaliber. Ten eerst kun je met een kleinkaliber het beste je techniek oefenen en perfectioneren, en ook belangrijk: het is veel goedkoper. .22LR kost tussen de 1,50-2,00 euro per 50. 9mm kost al snel 9,00-10,00 euro en nog meer exotische kalibers zijn nog duurder.
Stel dat je elke week gaat schieten, kost een groot kaliber ja al snel zo'n 400,- meer per jaar.
Klopt wel. Maar als je enkel met KKP of KKG schiet zal jouw bestuur je geen verlof laten halen voor een groot kaliber. Mits ze dr verandtwoording nemen en niet zomaar iets uitschrijven. ook kosten 9mm geen 10 euro per meer als je een eigen wapen hebt. Dan kosten ze een euro of 6 per 50. (fabrieks)

Qua techniek oefenen heb je 100 % gelijk.
Wie een kuil graaft voor een ander, en daar geld voor vraagt, is een begrafenisondernemer.
  FOK!fotograaf zaterdag 16 september 2006 @ 15:23:05 #134
151126 angel008
pi_41863187
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 14:17 schreef Atrax het volgende:
@ Angel008:

Ik zou je aanraden om voor het eerste wapen te keiezen voor een kleinkaliber. Ten eerst kun je met een kleinkaliber het beste je techniek oefenen en perfectioneren, en ook belangrijk: het is veel goedkoper. .22LR kost tussen de 1,50-2,00 euro per 50. 9mm kost al snel 9,00-10,00 euro en nog meer exotische kalibers zijn nog duurder.
Stel dat je elke week gaat schieten, kost een groot kaliber ja al snel zo'n 400,- meer per jaar.

Veel succes met schieten!

Edit: Ik heb zelf bijvoorbeeld gekozen voor de Beretta 87 Target voor mijn eerste vuurwapen. Een fantastisch kleinkaliber sportwapen, dat toch een erg stoer uiterlijk heeft.

[afbeelding]
ik snap wat je bedoelt alleen zou ik zelf toch graag een 9mm willen hebben na dat jaar het feit dat dit veel duurder is dat maakt me opzich niet zoveel uit (je wilt niet weten wat ik per maand kan uitgeven aan mijn auto..)

verder neem ik aan dat ik ook nog gebruik mag maken van verenigings wapens .22lr na dat jaar dus dan kan ik gewoon doorgaan ''oefenen'' en ook mn eigen 9mm hebben.
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 14:28 schreef Evil_Jur het volgende:
En denk ook goed na over de keuze van een wapenkluis! Voor een goede 300 heb je al een mooie stevige wapenkluis waarin je geweren en pistolen kwijt kunt, en een apart vak voor de munitie hebt. Daarnaast zijn grote kluizen meestal zo zwaar dat je niet verplicht bent ze te verankeren. Als je 100% zeker weet dat je alleen pistool wilt schieten kun je natuurlijk ook 1 of 2 gamma kluisjes a 30 euro aanschaffen, maarja dan moet je alsnog een grotere kluis kopen wanneer je hobby te groot wordt
dat is ook waar ik zit over na te denken opzich wil ik wel serieus gaan schieten en het liefst ook op grote afstand gaan knallen maarja een rifle kost veel meer tegenover mijn voorgaande voorgestelde wapens.

opzich zou ik idd een kluis moeten kopen waar all meerdere wapens en ammunitie inkan voor later (bedoel goedkoper worden ze niet en ik blijf heus niet voor eeuwig met 1 wapen zitten)

gamma kluisjes zijn zoiezow een no go (heb er hier eentje staan en met een paperclip gaan die binnen 5 seconden open
pi_41864370
Ook eindelijk maar eens langsgeweest, maar vooral dus info en beetje met .177 bezig. Vereniging is wel OK, zes dagen per week open en wel relaxede lui. Maar weer langs komende week.
pi_41865275
.177 als in luchtschieten?
pi_41865373
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 17:20 schreef Evil_Jur het volgende:
.177 als in luchtschieten?
Luchtschieten idd.
pi_41865470
Ook leuk, maar let wel op dat je vereniging (welke is het trouwens?) je niet eerst een half jaar aan het luchtschieten zet. Wanneer je vuur wilt schieten moet je dat ook doen.
pi_41865743
Natuurlijk, maar het was gewoon eerste keer en ga nog niet gelijk pushen. Site is http://www.svtilburg.nl.
  zaterdag 16 september 2006 @ 18:24:26 #140
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_41866542
Plaatjes topic..
Anyway, ik heb een kogelriem zonder kruid, hoe zit het met de legaliteit daarvan, moet ik gaten boren in de slaghoedjes?
Zijn trouwens 72 kopere .308 NATOs.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
pi_41866741
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 15:14 schreef Jobo77 het volgende:

[..]

Misschien een sneu'e reactie in jouw ogen. Maar ik krijg altijd jeuk als mensen met reacties komen dat sportschutters dr wapen maar op de club moeten laten. Dat soort discussies lopen nergens op uit.
Je stelt je aan. Ik zeg alleen dat het mij handig lijkt als ik zelf geen kluis zou hoeven kopen.
Maakt mij het uit dat het wapen daar dan blijft. Schijnbaar ben jij gehecht aan je wapen in huis, maar voor mij was de opmerking louter praktisch van aard. Heeft imho niets met 'dit soort discussies' te maken.
pi_41867527
Het is alles behalve praktisch om je wapen op de club te leggen of te laten liggen. Maar ik neem aan dat jij dus ook geen wapen hebt?
Wie een kuil graaft voor een ander, en daar geld voor vraagt, is een begrafenisondernemer.
pi_41867591
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 18:24 schreef OFfSprngr het volgende:
Plaatjes topic..
Anyway, ik heb een kogelriem zonder kruid, hoe zit het met de legaliteit daarvan, moet ik gaten boren in de slaghoedjes?
Zijn trouwens 72 kopere .308 NATOs.
Zijn het losse flodders of zitten er nog punten op? In het eerste geval hoef je niets te doen.
In het 2e geval heb je een verzamelverlof nodig of de patronen moeten vastzitten op een zogenaamd patronenbord. (Puur de projectielen zijn verlofplichtig, de hulzen niet mits ze afgevuurd zijn.)
Wie een kuil graaft voor een ander, en daar geld voor vraagt, is een begrafenisondernemer.
  † In Memoriam † zaterdag 16 september 2006 @ 19:16:15 #144
138647 Sebasser
Sugar coated sweetness.
pi_41867806
Hoeveel kost het nou eigelijk in totaal ?

Je hebt de kosten van de schietclub a 120 euro per jaar ?

Je hebt kosten voor de munitie a 11 euro voor 50 9 mm

Je hebt kosten voor het huren van het wapen ?
of hoe zit dat ?
pi_41868565
Contributie:

100 tot 200 aan contributie. Exclusief eventuele inschrijfkosten. Dan is er ook nog de kosten voor de bond, dat is 30 inschrijf en 30 per jaar.

Munitie:

.22lr kost je 30 euro voor 1000, 9mm ongeveer 140 voor 1000, .375m 250 voor 1000, .223rem 260 voor 1000. Dat zijn enkele van de populaire kalibers.

Wapens:

Verenigingswapens gebruiken is meestal al inbegrepen bij de contributie dus daar betaal je niets voor.

De kosten hangen vooral af van hoeveel je schiet en waarmee.
  zondag 17 september 2006 @ 02:18:28 #146
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_41878586
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 19:08 schreef Jobo77 het volgende:

[..]

Zijn het losse flodders of zitten er nog punten op? In het eerste geval hoef je niets te doen.
In het 2e geval heb je een verzamelverlof nodig of de patronen moeten vastzitten op een zogenaamd patronenbord. (Puur de projectielen zijn verlofplichtig, de hulzen niet mits ze afgevuurd zijn.)
Met punten zonder kruid.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
pi_41880938
Het is een vaag gebied. De 1 zegt dat wanneer de hulzen zijn doorboord (gaatje in boren en naar achteren richten zodat je het niet ziet) het weer wel mag. De ander zegt dat ze dit gedogen maar eigenlijk niet mag. Ik zou ze niet in het zicht zetten en mocht je gaan sportschieten zou ik ze wegdoen want dan heb je kans dat het je je verlof kost. Niet mee te koop lopen en zeker niet mee over straat gaan wandelen.
Wie een kuil graaft voor een ander, en daar geld voor vraagt, is een begrafenisondernemer.
  FOK!fotograaf zondag 17 september 2006 @ 10:07:22 #148
13368 NiGeLaToR
pi_41881504
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 19:05 schreef Jobo77 het volgende:
Het is alles behalve praktisch om je wapen op de club te leggen of te laten liggen. Maar ik neem aan dat jij dus ook geen wapen hebt?
Ah nee joh, dat komt allemaal nog. Met schoonmaken enzo is mee naar huis nemen inderdaad ook handiger. Ah ja, 'k ontdek vanzelf waarom mee naar huis nemen prima is. Munitie niet thuis bewaren vond ik ook wel een goed plan.
pi_41881855
Hulzen doen ze niet moelijk over, koppen wel echter.
  zondag 17 september 2006 @ 11:22:36 #150
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_41882623
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 11:26 schreef angel008 het volgende:
die 18 schietbeurten per jaar ga ik volgens mij op mn sloffen nog wel halen.
Op zich is dat geen probleem maar je ziet wel vaak (ik geef nu ook weleens instructie) dat mensen razend enthousiast zijn de eerste paar keren/weken en daarna zie je ze amper meer.
Wel jammer maar toch ook grappig, de meesten komen binnen en willen perse pistool schieten, laat je ze (na de nodige uitleg) maar even zelf bezig en na een aantal compleet gemiste kaarten geef je ze uitleg en krijg je van iedereen te horen: "goh, dit is nog best moeilijk".
Heb zelf al eens aangegeven bij het bestuur dat het misschien beter is om geinteresseerden eerst een rondje geweer te laten doen (daar zijn resultaten veel makkelijker te behalen) en daarna pas pistool, hoe zit dat bij jullie verenigingen?
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 14:17 schreef Atrax het volgende:
Edit: Ik heb zelf bijvoorbeeld gekozen voor de Beretta 87 Target voor mijn eerste vuurwapen. Een fantastisch kleinkaliber sportwapen, dat toch een erg stoer uiterlijk heeft.
Grappig dingetje, is er eigenlijk ergens een opsomming/overzicht te vinden van alle .22LR wapens die nog in omloop zijn?
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
  zondag 17 september 2006 @ 11:26:15 #151
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_41882694
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 15:23 schreef angel008 het volgende:
ik snap wat je bedoelt alleen zou ik zelf toch graag een 9mm willen hebben na dat jaar
Wat is voor jou de motivatie om een 9mm in huis te halen eigenlijk?
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_41887250
quote:
Op zondag 17 september 2006 10:07 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Ah nee joh, dat komt allemaal nog. Met schoonmaken enzo is mee naar huis nemen inderdaad ook handiger. Ah ja, 'k ontdek vanzelf waarom mee naar huis nemen prima is. Munitie niet thuis bewaren vond ik ook wel een goed plan.
Wat is de achterliggende gedachte om of je wapen of je munitie op de club te laten liggen(enkel geen kluisaanschaf?)? Het mag geen van beide, maar ok.

[ Bericht 2% gewijzigd door Jobo77 op 17-09-2006 19:23:00 ]
Wie een kuil graaft voor een ander, en daar geld voor vraagt, is een begrafenisondernemer.
  FOK!fotograaf zondag 17 september 2006 @ 19:21:17 #153
151126 angel008
pi_41897475
quote:
Op zondag 17 september 2006 11:22 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Op zich is dat geen probleem maar je ziet wel vaak (ik geef nu ook weleens instructie) dat mensen razend enthousiast zijn de eerste paar keren/weken en daarna zie je ze amper meer.
Wel jammer maar toch ook grappig, de meesten komen binnen en willen perse pistool schieten, laat je ze (na de nodige uitleg) maar even zelf bezig en na een aantal compleet gemiste kaarten geef je ze uitleg en krijg je van iedereen te horen: "goh, dit is nog best moeilijk".
Heb zelf al eens aangegeven bij het bestuur dat het misschien beter is om geinteresseerden eerst een rondje geweer te laten doen (daar zijn resultaten veel makkelijker te behalen) en daarna pas pistool, hoe zit dat bij jullie verenigingen?
[..]

Grappig dingetje, is er eigenlijk ergens een opsomming/overzicht te vinden van alle .22LR wapens die nog in omloop zijn?
ik weet wat je bedoelt maar het zit in mn bloed.. op de kermis kon je mij vroeger altijd op 1 plek vinden..
en aangezien ik verder op de pc/auto totaal geen hobby's heb moet ik mijn vrije tijd ergens mee gaan vullen.
quote:
Op zondag 17 september 2006 11:26 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Wat is voor jou de motivatie om een 9mm in huis te halen eigenlijk?
van kleins af aan all verliefd geweest op de glocks ooit een reportage van gezien en ik was dat is me eigenlijk altijd bijgebleven die berreta's is eigenlijk door mijn opa gebeurd omdat hij mij paar dagen terug gebeld heeft dat hij waarschijnlijk een berreta gaat kopen en mij om wat info vroeg.

de 9 mm is het niet echt.. de wapens die ze schieten des te meer ik vind het gewoon mooie dingen.. (als ze in .22lr waren had ik ze daarin gekocht maar helaas)
pi_41897580
Wisselloop kopen. Dan kun je en mm en .22 schieten in een Glock.
Wie een kuil graaft voor een ander, en daar geld voor vraagt, is een begrafenisondernemer.
  FOK!fotograaf zondag 17 september 2006 @ 19:28:45 #155
151126 angel008
pi_41897721
quote:
Op zondag 17 september 2006 19:24 schreef Jobo77 het volgende:
Wisselloop kopen. Dan kun je en mm en .22 schieten in een Glock.
huh

is het mogelijk om met een glock .22 te schieten ?
pi_41898200
Jup, dan gebruik je wel je eigen frame maar verwisselt de loop, de veer, de slede en de patroonhouder om bijvoorbeeld .22lr te kunnen schieten. Dat noemen ze wisselsetjes. Veel populairdere grootkaliber wapens hebben wel zo iets, alhoewel niet altijd van de eigen fabrikant.

Handig om goedkoop te knallen en te trainen, maar de setjes zelf zijn wel hartstikke duur en niet altijd even betrouwbaar.

Ze komen ook op je verlof te staan, maar tellen volgens mij niet als extra wapen.
pi_41898365
Hier is een voorbeeld van Advantage Arms (een van de populairste voor Glock):

  FOK!fotograaf zondag 17 september 2006 @ 19:51:19 #158
151126 angel008
pi_41898417
en wat kost zo'n setje dan wel niet ? bedoel als het zoveel meer kost is het miss toch wel verstandiger om eerst met .22 te gaan schieten en het 2e jaar gewoon voor de glock te gaan.
pi_41898448
Reken maar op 300 euro.
  maandag 18 september 2006 @ 09:40:50 #160
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_41913060
quote:
Op zondag 17 september 2006 19:52 schreef Evil_Jur het volgende:
Reken maar op 300 euro.
Net zoveel als een P22 of mosquito dus die een vergelijkbaar uiterlijk hebben. (niet glock specifiek maar gelijkend op een "dienstwapen")

Misschien rare vraag maar functioneert het dan nog wel exact hetzelfde? Meest .22LR pistolen hebben toch een vrij lichte afsluiter, zijn de afsluiters bij een hoger kaliber niet te zwaar voor lichte munitie of vervang je die ook?

Wisselloop moet wel op verlof maar telt niet als wapen.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_41915744
Je krijgt inderdaad een nieuwe afsluiter (slede) omdat de normale te zwaar zou zijn, daarom ook een nieuwe veer. Loop en patroonhouder zijn vanzelfsprekend anders.
  maandag 18 september 2006 @ 12:59:12 #162
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_41917388
quote:
Op maandag 18 september 2006 11:53 schreef Evil_Jur het volgende:
Je krijgt inderdaad een nieuwe afsluiter (slede) omdat de normale te zwaar zou zijn, daarom ook een nieuwe veer. Loop en patroonhouder zijn vanzelfsprekend anders.
Ah okee, zal zo eens zoeken naar een filmpje.

Vroeg het meer vanwege die beretta 87 die toch een vrij robuust uiterlijk heeft maar een heel klein mieterig afsluitertje.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_41964308
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 15:18 schreef Jobo77 het volgende:

[..]

Klopt wel. Maar als je enkel met KKP of KKG schiet zal jouw bestuur je geen verlof laten halen voor een groot kaliber. Mits ze dr verandtwoording nemen en niet zomaar iets uitschrijven. ook kosten 9mm geen 10 euro per meer als je een eigen wapen hebt. Dan kosten ze een euro of 6 per 50. (fabrieks)

Qua techniek oefenen heb je 100 % gelijk.
Ok, je hebt gelijk, 10,- per 50 is wat overdreven, maar goedkoper dan 7,- vind ik ze toch echt niet
Wist niet precies wat de prijs was, schiet namelijk zelf .357magnum, en die zijn zelfs nog iets duurder dan 10,- per 50.
quote:
Op maandag 18 september 2006 12:59 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Ah okee, zal zo eens zoeken naar een filmpje.

Vroeg het meer vanwege die beretta 87 die toch een vrij robuust uiterlijk heeft maar een heel klein mieterig afsluitertje.
De Beretta 87 is een wapen dat als ie goed in je hand ligt, absoluut niet zal teleurstellen. Nadeel is, is dat ie daardoor ook weinig 2e hands te krijgen is.
Die van mij is wel 2e hands, maar door de 1e eigenaar maar 3-4 keer mee geschoten
Nieuw is ie trouwens ook best te betalen, zo rond de 450,- geloof ik.
  FOK!fotograaf dinsdag 19 september 2006 @ 23:15:10 #164
151126 angel008
pi_41968781
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 21:37 schreef Atrax het volgende:

[..]

Ok, je hebt gelijk, 10,- per 50 is wat overdreven, maar goedkoper dan 7,- vind ik ze toch echt niet
Wist niet precies wat de prijs was, schiet namelijk zelf .357magnum, en die zijn zelfs nog iets duurder dan 10,- per 50.
[..]

De Beretta 87 is een wapen dat als ie goed in je hand ligt, absoluut niet zal teleurstellen. Nadeel is, is dat ie daardoor ook weinig 2e hands te krijgen is.
Die van mij is wel 2e hands, maar door de 1e eigenaar maar 3-4 keer mee geschoten
Nieuw is ie trouwens ook best te betalen, zo rond de 450,- geloof ik.
ik geloof dat op mijn vereniging de 9mm's per 50 6 ¤ kosten..

die beretta 87 ziet er ook wel gaaf uit alleen die 300 ¤ meer en dan een glock in 9 en .22 te hebben klinkt ook wel aantrekelijk keuze uit beide en in feite toch 2 wapens hebben om mee te schieten.

als het net zo'n loop systeem heeft zoals bij het wapen waar ik voor het eerst mee schoot dan is de loop echt in een paar seconden verwisseld. en is het dus mogelijk om beide kalibers te schieten op 1 dag.
pi_41969619
Bij mijn wapenboer is munitie wel stevig duurder geworden de laatste tijd. 1000 CCI standaard .22lr zijn nu 33 ipv 27,50 bijvoorbeeld.
  woensdag 20 september 2006 @ 00:12:16 #166
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_41970609
Ach wat maakt dat nou uit wat ze kosten ? Ik ben een paar keer met mijn exbaas en vriend van hem meegeweest (toch nog eens doen) en die schieten 15 kogels ofzo en dan pakken ze een pilsje en gaan naar huis . Dan kun je dus 3weken schieten voor een tientje, vind ik niet duur (hun schieten .45 weet niet of dat duurder of goedkoper is ? ) .

Maar jullie zullen dan wel meer schieten per week of jullie denken anders over de waarde van geld dan ik (zolang ik er plezier aan heb is niets te duur )
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_41973630
15 schoten per keer is echt niets, daar zie ik ook de lol niet van in eerlijk gezegd.
  woensdag 20 september 2006 @ 09:04:26 #168
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_41974660
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 23:15 schreef angel008 het volgende:
als het net zo'n loop systeem heeft zoals bij het wapen waar ik voor het eerst mee schoot dan is de loop echt in een paar seconden verwisseld. en is het dus mogelijk om beide kalibers te schieten op 1 dag.
GSP is er speciaal voor gemaakt, vrees dat wisselsets van derden voor andere pistolen toch wat lastiger gaan.
quote:
Op woensdag 20 september 2006 06:49 schreef Evil_Jur het volgende:
15 schoten per keer is echt niets, daar zie ik ook de lol niet van in eerlijk gezegd.
Idd, als ik zie hoe snel ik er 50 stuks doorheen jas bij een schietbeurt.

Kwartiertje ofzo heb niet zoveel geduld.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_41975337
Ja, das ook mijn probleem. Moet maar eens gaan herladen, maarja niet eens geld voor een pers
pi_41977396
quote:
Op woensdag 20 september 2006 00:12 schreef DaMook het volgende:
Ach wat maakt dat nou uit wat ze kosten ? Ik ben een paar keer met mijn exbaas en vriend van hem meegeweest (toch nog eens doen) en die schieten 15 kogels ofzo en dan pakken ze een pilsje en gaan naar huis . Dan kun je dus 3weken schieten voor een tientje, vind ik niet duur (hun schieten .45 weet niet of dat duurder of goedkoper is ? ) .

Maar jullie zullen dan wel meer schieten per week of jullie denken anders over de waarde van geld dan ik (zolang ik er plezier aan heb is niets te duur )
Om te beginnen: .45 is duurder.
Maar 15 patronen per schietbeurt is echt erg weinig hoor. Als je plezier in het schieten hebt, schiet je er echt wel meer. Anders kom je meer voor het pilsje pakken als wat anders volgens mij......
  woensdag 20 september 2006 @ 11:14:00 #171
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_41977485
quote:
Op woensdag 20 september 2006 09:42 schreef Evil_Jur het volgende:
Ja, das ook mijn probleem. Moet maar eens gaan herladen, maarja niet eens geld voor een pers
Mjah, ik schiet alleen .22 he? Probleem is dan nog niet zo groot maar ik zit regelmatig te graaien om er dan achter te komen dat de patronen er al doorheen zijn.

(Mee)tellen is idd niet mijn sterkste kant.

Tot aan welk kaliber kan je eigenlijk nog herladen? Of is elk centraalvuurpatroon te herladen?
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_41978215
Elk centraalvuurpatroon is in principe te herladen, maar het is niet altijd even rendabel. Als je alleen .22lr schiet heb je geluk. Daar schiet ik er ook wel duizenden per jaar van op, maar .45acp en .375m zijn zo fucking duur.
  FOK!fotograaf woensdag 20 september 2006 @ 11:58:58 #173
151126 angel008
pi_41978766
dat herladen hoe gaat dat eigenlijk in zn werk ?

bedoel je moet dus een pers hebben.

je hervult je patronen (die moet je dus bewaren van het schieten ?)
de ''kogels''/puntjes moet je dus nog los kopen. ?

dan het kruid ? hoe zit dat in zn werk ?

ik las ergens dat er verschillende soorten zijn en ook verschillende hoeveelheden die je kan toevoegen ?
pi_41978876
quote:
Op woensdag 20 september 2006 11:58 schreef angel008 het volgende:
dat herladen hoe gaat dat eigenlijk in zn werk ?

bedoel je moet dus een pers hebben.

je hervult je patronen (die moet je dus bewaren van het schieten ?)
de ''kogels''/puntjes moet je dus nog los kopen. ?

dan het kruid ? hoe zit dat in zn werk ?

ik las ergens dat er verschillende soorten zijn en ook verschillende hoeveelheden die je kan toevoegen ?
er zijn een aantal boeken beschikbaar waar van ales en nog wat in wordt uitgelegd,
Je kan gewoon een basisset kopen voor het gewenste kaliber.

check dit
Op vrijdag 18 mei 2007 11:31 schreef miss_sly het volgende:
Ik was allang overtuigd van jouw wijsheid O+
_______________________________________________________
Peter Jennings - Ecstasy Rising
  woensdag 20 september 2006 @ 12:16:58 #175
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_41979338
quote:
Op woensdag 20 september 2006 11:37 schreef Evil_Jur het volgende:
Elk centraalvuurpatroon is in principe te herladen, maar het is niet altijd even rendabel. Als je alleen .22lr schiet heb je geluk. Daar schiet ik er ook wel duizenden per jaar van op, maar .45acp en .375m zijn zo fucking duur.
Kort door de bocht is het alleen interessant voor de meeste geweerkalibers en de grotere pistoolkalibers?

Ik schiet idd alleen .22 en nu dan een enkele keer skeet, dat lijkt me niet te herladen?
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
  FOK!fotograaf woensdag 20 september 2006 @ 12:21:43 #176
151126 angel008
pi_41979485
quote:
Op woensdag 20 september 2006 12:16 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Kort door de bocht is het alleen interessant voor de meeste geweerkalibers en de grotere pistoolkalibers?

Ik schiet idd alleen .22 en nu dan een enkele keer skeet, dat lijkt me niet te herladen?
voor wat ik net gelezen heb is .22 ook te herladen.

all ziet het er redelijk duur en moeilijk uit.. + ik zou dan het tuinhuisje moeten gebruiken voor het herladen en dan het kruit in een kluis moeten bewaren ? (zijn hier speciale regels voor ?)
  woensdag 20 september 2006 @ 12:36:31 #177
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_41979840
quote:
Op woensdag 20 september 2006 12:21 schreef angel008 het volgende:
voor wat ik net gelezen heb is .22 ook te herladen.
Volgens mij bedoelen ze geweerpatronen in 5,56mm.

Randvuur heeft geen slaghoedje dus dan zou je primer moeten opdampen volgens mij en daar zit ook een limiet aan aangezien elke inslag zorgt voor een dood punt op de rand.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
  woensdag 20 september 2006 @ 13:40:39 #178
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_41981584
quote:
Op woensdag 20 september 2006 11:11 schreef Atrax het volgende:

[..]

Om te beginnen: .45 is duurder.
Maar 15 patronen per schietbeurt is echt erg weinig hoor. Als je plezier in het schieten hebt, schiet je er echt wel meer. Anders kom je meer voor het pilsje pakken als wat anders volgens mij......
Ik vind het zelf ook te weinig hoor Toen ik meeging wilde ik uren doorgaan, ik wilde perse de kaart een keer in het midden raken . Maarja ik ben met hun mee en het zijn hun wapens
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  FOK!fotograaf woensdag 20 september 2006 @ 13:46:07 #179
151126 angel008
pi_41981719
quote:
Op woensdag 20 september 2006 13:40 schreef DaMook het volgende:

[..]

Ik vind het zelf ook te weinig hoor Toen ik meeging wilde ik uren doorgaan, ik wilde perse de kaart een keer in het midden raken . Maarja ik ben met hun mee en het zijn hun wapens
gelukkig had ik de eerste keer ook een fanatiekeling die ook een paar doosjes erdoorheen schoot met mij.
  woensdag 20 september 2006 @ 14:23:26 #180
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_41982677
Is 9mm dan een beetje te betalen en kun je uberhaubt .50 schieten op een vereniging?
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
  FOK!fotograaf woensdag 20 september 2006 @ 14:36:42 #181
151126 angel008
pi_41983099
quote:
Op woensdag 20 september 2006 14:23 schreef OFfSprngr het volgende:
Is 9mm dan een beetje te betalen en kun je uberhaubt .50 schieten op een vereniging?
zoals de meeste zeggen is 9 mm rond de 6/7 ¤ per 50

.50 zal je wss niet mogen schieten op veel verenigingen (als je dat all uberhoud mag knallen..

voor wat ik gezien heb kan je met een 50 cal dwars door een auto knallen op 1 km afstand..

reken uit hoeveel kracht erop komt te staan als die kogel _maar_ 100 m verder in het zand terecht komt..
pi_41983103
quote:
Op woensdag 20 september 2006 12:21 schreef angel008 het volgende:

[..]

voor wat ik net gelezen heb is .22 ook te herladen.

all ziet het er redelijk duur en moeilijk uit.. + ik zou dan het tuinhuisje moeten gebruiken voor het herladen en dan het kruit in een kluis moeten bewaren ? (zijn hier speciale regels voor ?)
.22lr, het randvuurpatroon is niet te herladen. Omdat het een randvuurpatroon is. Voor kruit, slaghoedjes en kogelkoppen gelden ongeveer dezelfde regels als munitie. Gewoon goed opbergen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Evil_Jur op 20-09-2006 14:41:59 ]
pi_41983195
quote:
Op woensdag 20 september 2006 12:16 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Kort door de bocht is het alleen interessant voor de meeste geweerkalibers en de grotere pistoolkalibers?

Ik schiet idd alleen .22 en nu dan een enkele keer skeet, dat lijkt me niet te herladen?
Eigenlijk wel, 9mm is al relatief goedkoop omdat het zo populair is. Dan scheelt het niet veel. Je moet natuurlijk wel de aanschaf van een pers redelijk snel terug kunnen verdienen, en het kost je natuurlijk ook meer tijd dan even op en neer naar de wapenboer.

Hagel is wel te herladen denk ik, maar niet makkelijk.
pi_41983260
.50 is al wat jaren een ongewenst kaliber, zowel wat betreft pistoolkalibers (.50ae, .500s&w) als geweerkalibers (.50BMG). Veel kogelvangers verdragen het sowieso niet.
  FOK!fotograaf woensdag 20 september 2006 @ 14:51:34 #185
151126 angel008
pi_41983619
quote:
Op woensdag 20 september 2006 14:41 schreef Evil_Jur het volgende:
.50 is al wat jaren een ongewenst kaliber, zowel wat betreft pistoolkalibers (.50ae, .500s&w) als geweerkalibers (.50BMG). Veel kogelvangers verdragen het sowieso niet.
ligt het aan mij of schiet je met .50BMG dwars door zo'n kogelvangermuur heen met een beetje ongeluk ?

nogmaals ff plaatje van de grote's van de kalibers



jezus wat een kogel is dat kreng
pi_41983664
Dat zal inderdaad het geval zijn, er wordt wel op militaire banen mee geschoten, maar die hebben zandvangers.
  FOK!fotograaf woensdag 20 september 2006 @ 15:21:46 #187
151126 angel008
pi_41984521
ik hoor net trouwens dat onze militaire jongens zelf met de speelgoedwapens glock 17's lopen als handwapen..

all blijkt dat ze er niet helemaal tevreden over is..
pi_41984585
Ik houd van mijn Glock

Maar dat is natuurlijk persoonlijk.
  FOK!fotograaf woensdag 20 september 2006 @ 15:33:10 #189
151126 angel008
pi_41984898
quote:
Op woensdag 20 september 2006 15:24 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik houd van mijn Glock

Maar dat is natuurlijk persoonlijk.
ik geloof je en zoals je weet ben ik er ookal half verliefd op maargoed blijkbaar vallen ze daar niet zo in de smaak (waarschijnlijk vanwege het kleinere kaliber) hij moest net off0line dus kon er niet verder over praten.

hij was trouwens weer helemaal verliefd op zn diemaco c8a1
pi_41988502
Een Glock moet je echt liggen. Veel mensen vinden de trekker niets en kunnen er niet aan wennen.

Als ik de trekker van mijn Ruger vergelijk met die van de Glock is het inderdaad heel iets anders. Maar als hij getuned is, is het een bet lekkere trekker. Al blijft het sponzige altijd aanwezig.
Wie een kuil graaft voor een ander, en daar geld voor vraagt, is een begrafenisondernemer.
pi_42005016
quote:
Op woensdag 20 september 2006 15:33 schreef angel008 het volgende:

[..]

ik geloof je en zoals je weet ben ik er ookal half verliefd op maargoed blijkbaar vallen ze daar niet zo in de smaak (waarschijnlijk vanwege het kleinere kaliber) hij moest net off0line dus kon er niet verder over praten.

hij was trouwens weer helemaal verliefd op zn diemaco c8a1
Als sportwapen wordt de Glock heel verschillend gewaardeerd. De een vindt hem geweldig, de andere gooit hem liever richting de kogelvanger
1 ding staat echter vast: ze zijn super-betrouwbaar en onverslijtbaar


Iemand trouwens enig idee wat de Glock 19 kost?
  donderdag 21 september 2006 @ 01:51:32 #192
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_42005158
quote:
Op donderdag 21 september 2006 01:35 schreef Atrax het volgende:

[..]

Als sportwapen wordt de Glock heel verschillend gewaardeerd. De een vindt hem geweldig, de andere gooit hem liever richting de kogelvanger
1 ding staat echter vast: ze zijn super-betrouwbaar en onverslijtbaar


Iemand trouwens enig idee wat de Glock 19 kost?
En daarom gebruikt defensie hem . Niets meer niets minder.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_42018806
quote:
Op donderdag 21 september 2006 01:35 schreef Atrax het volgende:

[..]

Als sportwapen wordt de Glock heel verschillend gewaardeerd. De een vindt hem geweldig, de andere gooit hem liever richting de kogelvanger
1 ding staat echter vast: ze zijn super-betrouwbaar en onverslijtbaar


Iemand trouwens enig idee wat de Glock 19 kost?
Rond de 700 euro.
Wie een kuil graaft voor een ander, en daar geld voor vraagt, is een begrafenisondernemer.
pi_42023585
quote:
Op donderdag 21 september 2006 16:44 schreef Jobo77 het volgende:

[..]

Rond de 700 euro.
Ok, bedankt. Enig idee waarom ie behoorlijk duurder is dan een 17?
pi_42023702
Is dat duurder dan? Alle Glocks zijn rond de 700 euro naar mijn weten.
pi_42033274
Yep, enkel de C versies zijn iets duurder en de 34 meen ik ook, maar ik heb het boek niet zo bijdehand.
Wie een kuil graaft voor een ander, en daar geld voor vraagt, is een begrafenisondernemer.
pi_42034742
Oh. Volgens Dutch Firearms Trading (importeur voor Glock in NL) is de verkoopadviesprijs 590,-.......
pi_42035406
Dat is volgens mij een groothandel, die verkoopt niet direct aan particulieren.
  vrijdag 22 september 2006 @ 09:16:49 #199
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_42039409
quote:
Op donderdag 21 september 2006 23:59 schreef Atrax het volgende:
Oh. Volgens Dutch Firearms Trading (importeur voor Glock in NL) is de verkoopadviesprijs 590,-.......
Cool, die Tanfoglio force22 is ook wel een cool ding. Weet iemand een winkelprijs of verkooppunt van dit wapen?
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_42039480
westpoint amsterdam.
http://www.wapens.net
De wapensmid daar is overgens een zeer goede!!! Ombouwen en tunen van je wapen naar wens! en perfect!!
Op vrijdag 18 mei 2007 11:31 schreef miss_sly het volgende:
Ik was allang overtuigd van jouw wijsheid O+
_______________________________________________________
Peter Jennings - Ecstasy Rising
pi_42041459
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 00:20 schreef Evil_Jur het volgende:
Dat is volgens mij een groothandel, die verkoopt niet direct aan particulieren.
Klopt, maar ik begreep uit hun reactie dat dit de aanbevolen verkoop prijs is die zij meegeven aan de winkels voor verkoop aan particulieren.

Edit: Iemand trouwens ervaring met de CZ 100?
Eventueel andere compact-modellen/merken zonder uitwendige hamer?

[ Bericht 12% gewijzigd door Atrax op 22-09-2006 13:36:06 ]
  maandag 25 september 2006 @ 18:21:44 #202
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_42118090
Ik weet niet of het interessant is voor iemand hier maar VDW heeft partijen 9mm patronen voor ¤ 75,- per 1000 in de uitverkoop. Iets meer dan de helft van het geld dus voor de goedkoopste patroon die ik kon vinden. (S&B 115 grs FMJ ¤ 140,- per 1000)

http://www.vdwschietsport.nl
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_42118975
Pff 9mm is een mietjes-patroon, echte mannen schieten met .45!

pi_42119212
haha
Wie een kuil graaft voor een ander, en daar geld voor vraagt, is een begrafenisondernemer.
  maandag 25 september 2006 @ 19:46:09 #205
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_42120447
quote:
Op maandag 25 september 2006 19:03 schreef Evil_Jur het volgende:
Pff 9mm is een mietjes-patroon, echte mannen schieten met .45!



Zal nog eens wat posten.

Dat je uberhaubt nog reageert op iemand die alleen .22 schiet.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_42123039
quote:
Op maandag 25 september 2006 19:46 schreef hollander172 het volgende:

[..]



Zal nog eens wat posten.

Dat je uberhaubt nog reageert op iemand die alleen .22 schiet.
Echte kerels schieten met .50AE.....
en raken vervolgens alles behalve het doel, en moeten vaak naar de fysio....
pi_42123215
.50AE is al niet meer zo geweldig. .454 Casull is pas mans, en .500s&w is nog een stapje hoger.
  maandag 25 september 2006 @ 22:10:08 #208
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_42124618
quote:
Op maandag 25 september 2006 21:34 schreef Evil_Jur het volgende:
.50AE is al niet meer zo geweldig. .454 Casull is pas mans, en .500s&w is nog een stapje hoger.


Zolang iedereen er maar lol in heeft vind ik het best. Mij niet gezien schieten met die handkanonnen. Kom anders eens deze kant op voor een rondje skeet. Kom je prima aan je trekken als je groot kaliber wil schieten.

Nu nog hopen op redelijk weer, heb eigenlijk wel heel erg veel zin om weer een rondje skeet te doen.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_42124876
He, ik ben ook maar een beetje aan het kloten hoor . Maar om het een keer te doen met kalibers als dat is zeker een geweldige ervaring hoor.
pi_42132261
quote:
Op maandag 25 september 2006 22:15 schreef Evil_Jur het volgende:
He, ik ben ook maar een beetje aan het kloten hoor . Maar om het een keer te doen met kalibers als dat is zeker een geweldige ervaring hoor.
Tuurlijk. Een ervaring blijft het. Ik mikte meer op die gasten van: "kijk mij eens hard knallen! Zo, nu lijk ik vast op Rambo"-types.....
  dinsdag 26 september 2006 @ 08:42:48 #211
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_42133599
quote:
Op maandag 25 september 2006 22:15 schreef Evil_Jur het volgende:
He, ik ben ook maar een beetje aan het kloten hoor . Maar om het een keer te doen met kalibers als dat is zeker een geweldige ervaring hoor.
Note the smilies.

Overigens was ik wel serieus over dat rondje skeet. GKP probeer ik wel weer als ik KKP redelijk onder de knie heb.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
  FOK!fotograaf dinsdag 26 september 2006 @ 10:19:22 #212
151126 angel008
pi_42135129
vanavond ga ik weer beginnen met schieten..

persoon die financieen deed is er vanavond pas dus kon nu pas komen was vorige week ookal langs gekomen maar toen kon ik alleen mn papieren achter laten

heb er zin an
  dinsdag 26 september 2006 @ 11:14:32 #213
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_42136312
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 10:19 schreef angel008 het volgende:
vanavond ga ik weer beginnen met schieten..

persoon die financieen deed is er vanavond pas dus kon nu pas komen was vorige week ookal langs gekomen maar toen kon ik alleen mn papieren achter laten

heb er zin an
Bij mij waren ze het boekje vergeten. Mag nu vanaf 28 januari elke week 2 beurten invullen.
Iemand die weet hoeveel beurten je per boekje kan invullen?
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
  FOK!fotograaf dinsdag 26 september 2006 @ 11:16:20 #214
151126 angel008
pi_42136352
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 11:14 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Bij mij waren ze het boekje vergeten. Mag nu vanaf 28 januari elke week 2 beurten invullen.
Iemand die weet hoeveel beurten je per boekje kan invullen?
als het die boekjes van bij ons zijn passen daar wel heel wat beurten in hoor.. per bladzijde 3 beurten dus zal wel een stuk of 25/50 beurten inpassen.. (denk ik)

maar hoe bedoel je ze waren het boekje vergeten ?


hebben ze bij jou de beurten niet afgestempelt ?
  dinsdag 26 september 2006 @ 12:04:16 #215
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_42137373
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 11:16 schreef angel008 het volgende:
als het die boekjes van bij ons zijn passen daar wel heel wat beurten in hoor.. per bladzijde 3 beurten dus zal wel een stuk of 25/50 beurten inpassen.. (denk ik)
Volgens mij wel.
quote:
maar hoe bedoel je ze waren het boekje vergeten ?


hebben ze bij jou de beurten niet afgestempelt ?
Nope tekende gewoon netjes de presentielijst en that's it.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_42144287
Slim.
Wie een kuil graaft voor een ander, en daar geld voor vraagt, is een begrafenisondernemer.
  dinsdag 26 september 2006 @ 17:52:01 #217
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_42145986
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 16:32 schreef Jobo77 het volgende:
Slim.
Want? Scheelde me een hoop tijd (gekloot altijd met de juiste stempels ) en ik kan alsnog gewoon het boekje invullen en in 1 keer af laten stempelen.

Heb weer wat gevonden, Bersa. Iemand die het merk kent en weet of deze verkocht worden in Europa? In de VS zijn ze bekend onder de naam Firestorm.



Hebbe, hebbe, hebbe. Nou ja zodra het verlof er is dan.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
  FOK!fotograaf dinsdag 26 september 2006 @ 19:27:18 #218
151126 angel008
pi_42148691
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 17:52 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Want? Scheelde me een hoop tijd (gekloot altijd met de juiste stempels ) en ik kan alsnog gewoon het boekje invullen en in 1 keer af laten stempelen.

Heb weer wat gevonden, Bersa. Iemand die het merk kent en weet of deze verkocht worden in Europa? In de VS zijn ze bekend onder de naam Firestorm.

[afbeelding]

Hebbe, hebbe, hebbe. Nou ja zodra het verlof er is dan.
ziet er mooi uit

wel btje klein naar mijn idee

specs ?

ik ga zo naar de vereniging zit echt te wachten tot het kwart voor is

hoelang moet jij eigenlijk nog voor je je verlof kan aanvragen ?
pi_42148791
Dat vind ik niks eerlijk gezegd. Veel te klein ook voor mijn kolenschoppen.
  dinsdag 26 september 2006 @ 20:23:08 #220
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_42150361
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 19:27 schreef angel008 het volgende:
ziet er mooi uit

wel btje klein naar mijn idee

specs ?
Ja hij is klein maar weegt ook echt geen drol.

Specs:

CALIBER: 22 L.R. ACP
OPERATION: Semi-Automatic
ACTION: Double Action
OVERALL LENGTH: 6 5/8"
HEIGHT: 4 3/4"
WIDTH: 1 7/16"
BARREL LENGTH: 3 1/2"
WEIGHT: 23 oz (uit mijn hoofd iets van 530 gram oid? )
SIGHTS: White Outline Target
SAFETIES: Manual, Firing Pin
FINISH: Matte, Duo-tone
GRIPS: Anatomically Designed Rubber Grips
quote:
hoelang moet jij eigenlijk nog voor je je verlof kan aanvragen ?
Euhm meen iets van nog een maand of 4? Mits ik mijn boekje nu in ga vullen en bij ga houden.

Ik weet niet hoelang het aanvragen duurt dus ik ga maar van een half jaartje uit, distributeur en fabrikant heb ik al gemaild want ik heb niet het idee dat Bersa hier in Europa geleverd wordt.
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 19:30 schreef Evil_Jur het volgende:
Dat vind ik niks eerlijk gezegd. Veel te klein ook voor mijn kolenschoppen.
Dat is heel persoonlijk natuurlijk, ik heb hele kleine handen en bijv. een S&W revolver met een normaal frame kan ik maar net normaal vasthouden. Laat staan met een groot frame. (dat wordt 1 keer trekker overhalen en 3 kwartier zoeken naar het wapen vrees ik. )

Hier wat meer jouw kant op in .45ACP: (nog steeds een compact )



En de high capacity in .40 S&W:



Prijzen liggen zeer gunstig (.22 voor net over de $200,- en een .45ACP voor nog geen $500,-) en de reviews zijn heel goed. Wapens zitten heerlijk simpel in elkaar en het is weer eens wat anders.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_42150892
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 17:52 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Want? Scheelde me een hoop tijd (gekloot altijd met de juiste stempels ) en ik kan alsnog gewoon het boekje invullen en in 1 keer af laten stempelen.
Hoef je bij veel clubs niet te proberen. Die gaan niet voor iedereen het presentie register lopen afzoeken om te kijken wanneer ze dr beurtjes gemaakt hebben. Of zetten ze bij jullie gewoon maar wat stempels?
Wie een kuil graaft voor een ander, en daar geld voor vraagt, is een begrafenisondernemer.
  dinsdag 26 september 2006 @ 20:48:59 #222
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_42151311
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 20:37 schreef Jobo77 het volgende:

[..]

Hoef je bij veel clubs niet te proberen. Die gaan niet voor iedereen het presentie register lopen afzoeken om te kijken wanneer ze dr beurtjes gemaakt hebben. Of zetten ze bij jullie gewoon maar wat stempels?
O man, wat een azijnpissers ook altijd op fok!

Ja ze gaan het hele register doorlopen, ja ik moet alsnog zelf mijn boekje invullen en nee ze zetten niet zomaar stempels voor de lol. Ze hebben erkend dat het hun fout is geweest en die wordt nu gecorrigeerd. Daarnaast heb ik elke keer met het halve bestuur zitten babbelen als ik er was. (voorzitter, secretaris en penningmeester dus er worden geen beurten "verzonnen" oid, ze weten zelf ook wel wanneer ik wel of niet aanwezig was. )

Maar goed, no worries. Even invullen en voortaan meenemen.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_42151700
Maar wat is je fascinatie met Bersa wapens? Ik ken het alleen als een goedkoop merk voor matige kwaliteit. CZ lijkt me dan wat betrouwbaarder als je niet teveel wilt uitgeven, maarja, zoals ik al aangeef heb ik geen ervaring met Bersa.
  dinsdag 26 september 2006 @ 21:57:31 #224
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_42153774
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 20:59 schreef Evil_Jur het volgende:
Maar wat is je fascinatie met Bersa wapens? Ik ken het alleen als een goedkoop merk voor matige kwaliteit. CZ lijkt me dan wat betrouwbaarder als je niet teveel wilt uitgeven, maarja, zoals ik al aangeef heb ik geen ervaring met Bersa.
Dunno, heb ook geen fascinatie met Bersa maar ik vind ze er optisch goed uitzien en van wat ik er tot nu toe over heb gelezen zijn ze kwalitatief goed tot heel goed te noemen.

Kwam ze vandaag tegen en het helpt ook wel dat het argentijns spul is. Don't ask.

Voor de centen hoef ik het niet te doen overigens maar zoals ik eerder al zei/schreef heb ik het liefst een "conventioneel" wapen met patroonhouder in de kolf, een stuk lichter dan de GSP waar ik nu mee schiet en een klein formaat (vanwege de kleine handen ) sprak mij wel aan.
Daarnaast vind ik het wel leuk om iets te hebben "wat de buurman niet heeft". De kosten zijn het niet, tel er voor het gemak eenzelfde bedrag qua shipping bij op en het valt voor mij nog mee.
Voor hetzelfde bedrag koop je ook een Walther P22 of Sig Mosquito maar ik heb graag keus, iets dat bij een .22LR wapen niet vanzelfsprekend is.

Hou ook in je achterhoofd dat ik het echt puur als ontspanning zie, keertje competitie okee maar niet al te serieus graag.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_42153823
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 20:48 schreef hollander172 het volgende:

[..]

O man, wat een azijnpissers ook altijd op fok!

Ja ze gaan het hele register doorlopen, ja ik moet alsnog zelf mijn boekje invullen en nee ze zetten niet zomaar stempels voor de lol. Ze hebben erkend dat het hun fout is geweest en die wordt nu gecorrigeerd. Daarnaast heb ik elke keer met het halve bestuur zitten babbelen als ik er was. (voorzitter, secretaris en penningmeester dus er worden geen beurten "verzonnen" oid, ze weten zelf ook wel wanneer ik wel of niet aanwezig was. )

Maar goed, no worries. Even invullen en voortaan meenemen.
Vertel het dan in 1 keer dat het de fout is van het bestuur. je verteld het nu net alsof je altijd uit gemak zucht het presentie register tekent en dat het bestuur maar uit laat zoeken wanneer je geweest bent en/of ze dan maar gewoon wat stempels zetten.. Zo'n figuur loopt er bij ons ook rond. Maar ik ga dus echt niet een presentieregister nalopen als een ander geen zin heeft om dr boekje te laten afstempelen. Als het overmacht is kan je er niks aan doen. Tja ,mensen die het volgens de regels doen worden azijnpissers genoemd. mensen die het verpesten voor anderen door dom gedrag, hoe worden die genoemd?
Wie een kuil graaft voor een ander, en daar geld voor vraagt, is een begrafenisondernemer.
  dinsdag 26 september 2006 @ 22:13:55 #226
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_42154355
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 21:58 schreef Jobo77 het volgende:

[..]

Vertel het dan in 1 keer dat het de fout is van het bestuur. je verteld het nu net alsof je altijd uit gemak zucht het presentie register tekent en dat het bestuur maar uit laat zoeken wanneer je geweest bent en/of ze dan maar gewoon wat stempels zetten.. Zo'n figuur loopt er bij ons ook rond. Maar ik ga dus echt niet een presentieregister nalopen als een ander geen zin heeft om dr boekje te laten afstempelen. Als het overmacht is kan je er niks aan doen. Tja ,mensen die het volgens de regels doen worden azijnpissers genoemd. mensen die het verpesten voor anderen door dom gedrag, hoe worden die genoemd?
Stempelen van boekjes heeft niks te maken met veiligheid. Dat laatste staat bij mij hoog in het vaandel want iedereen (incluis ikzelf) wil graag ongeschonden thuiskomen na een avondje schieten. Ik vind het dan ook vreemd dat je in je laatste zin zinspeeld op dit aspect (hetzij indirect) terwijl je met een beetje logisch nadenken ook weet dat het een los van het ander staat.
Met uitspraken die ik hier doe maak ik mezelf niet populair en dat weet ik, so fucking what?

Ik weet mijn verantwoordelijkheden en hou mezelf hier dan ook aan. Kom anders eens langs en (ver)oordeel eens opnieuw, je bent van harte welkom en alle kosten zijn voor mij.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
  FOK!fotograaf dinsdag 26 september 2006 @ 23:54:12 #227
151126 angel008
pi_42157490
zo net terug van een avondje schieten..

ik kan een ding alvast vertellen gaaaafff!!

50 kogels erdoorheen gejaagd met een geweer netjes in de doeltjes geschoten..

erna nog even lopen napraten en wat blijkt.. bij ons op de baan word dus met .50 geschoten gozer maakt ook eigen munitie en wapens en de marine schijnt ook bij ons te komen om ''in te schieten''

morgen is helaas een andere vereniging er en aangezien ik mn knsa ? lidnummer enz nog niet heb kan ik daar dus niet ff langs hoppen dus donderdag weer langs en dan maar met pistool schieten en die lekker afwisselen..

all met all een top avond voor mij

wel vreemd ze ''sluiten'' om 11 uur maar we zaten om half 12 nog gezellig te kletsen
  woensdag 27 september 2006 @ 08:41:27 #228
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_42161089
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 23:54 schreef angel008 het volgende:
wel vreemd ze ''sluiten'' om 11 uur maar we zaten om half 12 nog gezellig te kletsen
Da's hier niet anders, als de bardame weggaat gaan ze gewoon zelf verder met schenken.

Geweer moet ik ook eens proberen, even wachten tot mijn vriendin genoeg beurten heeft zodat ze het mij ook kan uitleggen. Vooralsnog lijkt het me nog niets maar wie weet.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_42161137
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 23:54 schreef angel008 het volgende:
zo net terug van een avondje schieten..

ik kan een ding alvast vertellen gaaaafff!!

50 kogels erdoorheen gejaagd met een geweer netjes in de doeltjes geschoten..

erna nog even lopen napraten en wat blijkt.. bij ons op de baan word dus met .50 geschoten gozer maakt ook eigen munitie en wapens en de marine schijnt ook bij ons te komen om ''in te schieten''

morgen is helaas een andere vereniging er en aangezien ik mn knsa ? lidnummer enz nog niet heb kan ik daar dus niet ff langs hoppen dus donderdag weer langs en dan maar met pistool schieten en die lekker afwisselen..

all met all een top avond voor mij

wel vreemd ze ''sluiten'' om 11 uur maar we zaten om half 12 nog gezellig te kletsen
Waar schiet je angel?
Op vrijdag 18 mei 2007 11:31 schreef miss_sly het volgende:
Ik was allang overtuigd van jouw wijsheid O+
_______________________________________________________
Peter Jennings - Ecstasy Rising
  FOK!fotograaf woensdag 27 september 2006 @ 10:56:17 #230
151126 angel008
pi_42163793
quote:
Op woensdag 27 september 2006 08:44 schreef het.ismij het volgende:

[..]

Waar schiet je angel?
bij heerhugowaard
pi_42175125
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 22:13 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Stempelen van boekjes heeft niks te maken met veiligheid. Dat laatste staat bij mij hoog in het vaandel want iedereen (incluis ikzelf) wil graag ongeschonden thuiskomen na een avondje schieten. Ik vind het dan ook vreemd dat je in je laatste zin zinspeeld op dit aspect (hetzij indirect) terwijl je met een beetje logisch nadenken ook weet dat het een los van het ander staat.
Met uitspraken die ik hier doe maak ik mezelf niet populair en dat weet ik, so fucking what?

Ik weet mijn verantwoordelijkheden en hou mezelf hier dan ook aan. Kom anders eens langs en (ver)oordeel eens opnieuw, je bent van harte welkom en alle kosten zijn voor mij.
Ik haal ook nergens het aspect veiligheid aan. Zoals je het vertelde leek het erop dat er gefraudeert werd met schietbeurten aftekenen. En als een club hierop betrapt wordt heeft dat een negatieve uitwerking op andere clubs in die regio in een slecht geval. Want dan heb je kans dat BW flink gaat zeiken of de regels aanscherpt. Daar ging het mij om. Niks met veiligheid.
Wie een kuil graaft voor een ander, en daar geld voor vraagt, is een begrafenisondernemer.
pi_42175839
Hebben jullie trouwens veel jonge schutters bij jullie verenigingen? Ik zit op twee verenigingen en heb twee schietmaatjes die nog in de buurt van mijn leeftijd komen, maar met 22 ben ik zeker een van de jongste.
  woensdag 27 september 2006 @ 18:50:39 #233
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_42175843
quote:
Op woensdag 27 september 2006 18:20 schreef Jobo77 het volgende:

[..]

Ik haal ook nergens het aspect veiligheid aan. Zoals je het vertelde leek het erop dat er gefraudeert werd met schietbeurten aftekenen. En als een club hierop betrapt wordt heeft dat een negatieve uitwerking op andere clubs in die regio in een slecht geval. Want dan heb je kans dat BW flink gaat zeiken of de regels aanscherpt. Daar ging het mij om. Niks met veiligheid.
Point taken, ik vergeleek het even met andere lakse figuren die bij elke vereniging wel rondlopen en op elk vlak laks zijn, my bad.
Pand is hier net aangekocht, regels zijn wederom verscherpt en we moeten nog wat metingen e.d. halen, er wordt dus behoorlijk goed opgelet.

Zo fantastisch trouwens, ze komen hier meten maar als de wind ongunstig staat horen we door de skeetvereniging onze eigen schoten amper. Niet te volgen die ambtenaren.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
  woensdag 27 september 2006 @ 18:56:24 #234
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_42176004
quote:
Op woensdag 27 september 2006 18:50 schreef Evil_Jur het volgende:
Hebben jullie trouwens veel jonge schutters bij jullie verenigingen? Ik zit op twee verenigingen en heb twee schietmaatjes die nog in de buurt van mijn leeftijd komen, maar met 22 ben ik zeker een van de jongste.
Ben zelf 26 en vriendin 22. We drukken de gemiddelde leeftijd behoorlijk maar er komen steeds meer jonge leden bij. Probleem bij onze vereniging is dat het niet echt toegankelijk is voor mensen "buiten het dorp".
Ik heb dit ook al eens aangekaart en we doen nu steeds meer en beter aan begeleiding e.d. (mensen kwamen wel maar na 3 keer instructie van een grumpy old man hadden ze het ook wel meteen gehad. )

We hebben in ieder geval leden die veel jonger dan jij zijn en er wordt redelijk wat aan sponsoring gedaan zodat de drempel lekker laag blijft voor "de jeugd".
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
  FOK!fotograaf woensdag 27 september 2006 @ 19:50:41 #235
151126 angel008
pi_42177656
quote:
Op woensdag 27 september 2006 18:50 schreef Evil_Jur het volgende:
Hebben jullie trouwens veel jonge schutters bij jullie verenigingen? Ik zit op twee verenigingen en heb twee schietmaatjes die nog in de buurt van mijn leeftijd komen, maar met 22 ben ik zeker een van de jongste.
gisteren waren er een paar (4 of 5 ofzow) van onder de 18 schoten met luchtbuksen

daarna kwamen er een paar jonge gozers mijn leeftijd (19)

de rest waren gewoon oud

viel me wel op dat ik de _jongste_ was die tot het einde bleef

maja aangezien ik morgen weer ga en moet werken tot half 10 zal ik toch weer tot laat blijven
  woensdag 27 september 2006 @ 21:33:10 #236
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_42180881
Ah een van de drempels waarom ik nog steeds niet naar een club ben gegaan De leeftijd. Ik weet het oude mensen zijn ook gezellig maar een paar jonge gastjes zou niet mis zijn .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_42181223
Ik wist al vroeg dat schietsport de hobby voor mij was. Dus meteen toen ik mijn rijbewijs had ben ik naar de eerste de beste vereniging gekneurd. Ik was 19 toen ik mijn eerste vuurwapen kocht, en ik schat dat ik deze hobby zolang ik daar toe in staat ben zal beoefenen.

Ik heb er nooit echt mee gezeten dat weinig van mijn leeftijdsgenoten deze passie delen, maar het zou zeker wel wat leuker zijn. Ik heb vaak geprobeerd vrienden te overtuigen door ze mee te nemen, maar hoe geweldig ze het ook vonden, geen bleek bereid geld en tijd in de ze hobby te steken
  woensdag 27 september 2006 @ 21:50:59 #238
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_42181515
quote:
Op woensdag 27 september 2006 21:42 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik wist al vroeg dat schietsport de hobby voor mij was. Dus meteen toen ik mijn rijbewijs had ben ik naar de eerste de beste vereniging gekneurd. Ik was 19 toen ik mijn eerste vuurwapen kocht, en ik schat dat ik deze hobby zolang ik daar toe in staat ben zal beoefenen.

Ik heb er nooit echt mee gezeten dat weinig van mijn leeftijdsgenoten deze passie delen, maar het zou zeker wel wat leuker zijn. Ik heb vaak geprobeerd vrienden te overtuigen door ze mee te nemen, maar hoe geweldig ze het ook vonden, geen bleek bereid geld en tijd in de ze hobby te steken
Daar zit ook wel wat in , ik vind het zeker geweldig (vooral geweer) , maar die leeftijd genoten is nog steeds een drempel. Mischien toch nog maar weer eens een paar keer met mijn ex baas meegaan, dan ken ik iig iemand waarvan ik zeker weet dat ik er lol mee kan hebben (na het schieten dus, tijdens het schieten heb ik lol genoeg ). Maarja als ik dan lid wordt is hij er nooit want hij gaat met een vriend altijd op zondag en die club is alleen op maandag open. (Ja klinkt raar enzo, maar wegens werk en weet ik het allemaal mogen hun met z'n 2en op zondag)
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  woensdag 27 september 2006 @ 22:23:07 #239
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_42182879
quote:
Op woensdag 27 september 2006 21:42 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik heb er nooit echt mee gezeten dat weinig van mijn leeftijdsgenoten deze passie delen, maar het zou zeker wel wat leuker zijn. Ik heb vaak geprobeerd vrienden te overtuigen door ze mee te nemen, maar hoe geweldig ze het ook vonden, geen bleek bereid geld en tijd in de ze hobby te steken
Mjah, ik kan beter overweg met ouderen dan met leeftijdsgenoten, mijn vaste schietmaatje is iets meer dan 2 keer zo oud als ik.
Nu ik zelf ook een enkele keer instructie geef merk ik wel waar het aan ligt, hoewel heel belangrijk (veiligheid) is het net zo belangrijk om mensen soms (gecontroleerd) de vrije hand te geven. Zelf fouten laten maken (dat wil zeggen qua techniek) en soms gewoon anders dan anders doen. Rondje snelvuur, zelf laten strippen, helpen met handling etc. etc.(dit wel in overleg natuurlijk)

Voor wat ik tot nu toe heb gezien haken de meesten af door de overmaat aan controle, tuurlijk wil je een hobby uitvoeren maar je wil daar niet tot in den uiten treure bij op de vingers gekeken worden. Hoewel moeilijk (het blijven vuurwapens) moet je af en toe iemand ook gewoon laten gaan. Dit nadat ik er persoonlijk voor in kan staan dat er niks maar dan ook echt niks kan gebeuren.

als iemand het bovenstaande gezever vind, sue me, mijn moeder was lerares en ik heb er een aardig trauma aan overgehouden.

Ik weet natuurlijk niet wat jouw vrienden en kennissen weerhoudt. Of misschien vinden ze het echt niet leuk genoeg om er tijd, moeite en geld in te steken.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_42203805
Ik denk dat de gemiddelde leeftijd rond 40 ligt bij de meeste clubs of nog iets erboven.

Ik ben met mijn 29 op 1 na de jongste bij onze club.
Wie een kuil graaft voor een ander, en daar geld voor vraagt, is een begrafenisondernemer.
  FOK!fotograaf vrijdag 29 september 2006 @ 08:43:03 #241
151126 angel008
pi_42224274
gisteren was ik er weer en het was vandaag groot kaliber dag op de 25 m baan..

heb er nu nog spijt van dat ik gegaan ben om eerlijk te zijn.

veel herrie veel ? jonge mensen ?

vond de sfeer ook niet echt helemaal lekker zag gelukkig wel 2 bekende's van eerdere dagen maar toch voelde ik me er niet echt thuis zoals afgelopen keren.

wel nog ff met een revolver geschoten een Smith & Wesson 686
ging opzich wel redelijk maar vanwege de harde knallen naast me kon ik me niet echt helemaal concentreren.

pi_42224412
Op mijn verenigingen schieten altijd alle kalibers door elkaar, je went vanzelf aan het geknal. Vooral als je af en toe nieuwe schutters begeleidt en met je neus op de wapens zit, knipper je op een gegeven moment niet eens meer met je ogen wanneer een .357m vlamt.

Hoop dat de negatieve indruk je niet te veel zal ontmoedigen, je zult nooit iedereen en alles in een vereniging geweldig vinden. Zolang je maar plezier hebt in je hobby moet het genoeg zijn.

Dit is trouwens mijn 686:

Tof wapen, doe ik nooit meer weg denk ik.
  vrijdag 29 september 2006 @ 09:14:55 #243
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_42224768
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 08:43 schreef angel008 het volgende:
gisteren was ik er weer en het was vandaag groot kaliber dag op de 25 m baan..

heb er nu nog spijt van dat ik gegaan ben om eerlijk te zijn.

veel herrie veel ? jonge mensen ?

vond de sfeer ook niet echt helemaal lekker zag gelukkig wel 2 bekende's van eerdere dagen maar toch voelde ik me er niet echt thuis zoals afgelopen keren.
Ik snap hem niet, wat was er anders dan andere keren dan? Meer herrie? Gisteren ook redelijk tekeer gegaan, laatste kaartje zo snel mogelijk 25 schoten op gelost, blijft echt geen fuck van een kaartje over.
"Was je boos?" vroegen ze nog toen ik mijn kaartjes in ging leveren.
quote:
wel nog ff met een revolver geschoten een Smith & Wesson 686
ging opzich wel redelijk maar vanwege de harde knallen naast me kon ik me niet echt helemaal concentreren.

[afbeelding]
Knallen wen je vanzelf aan.

Vriendin heeft zich gisteren ook vergrepen aan een revolver, een S&W 617.

Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
  FOK!fotograaf vrijdag 29 september 2006 @ 09:53:45 #244
151126 angel008
pi_42225552
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 08:53 schreef Evil_Jur het volgende:
Op mijn verenigingen schieten altijd alle kalibers door elkaar, je went vanzelf aan het geknal. Vooral als je af en toe nieuwe schutters begeleidt en met je neus op de wapens zit, knipper je op een gegeven moment niet eens meer met je ogen wanneer een .357m vlamt.

Hoop dat de negatieve indruk je niet te veel zal ontmoedigen, je zult nooit iedereen en alles in een vereniging geweldig vinden. Zolang je maar plezier hebt in je hobby moet het genoeg zijn.

Dit is trouwens mijn 686:
[afbeelding]
Tof wapen, doe ik nooit meer weg denk ik.
dat had ik dus ook zat onwijs te knipperen terwijl ik echt niet bang was ofzow. maar toch die knallen waren miss ff te.
heftig

ik ben zeker niet ontmoedigd alleen denk ik dat ik de donderdagen maar ga overslaan.
mn welkom was gewoon anders vorige keren echt met open handen nu eerder van ''o god we hebben er weer eentje''

kreeg ook iemand die me ging beleiden die eigenlijk net op weg was naar huis dus.
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 09:14 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Ik snap hem niet, wat was er anders dan andere keren dan? Meer herrie? Gisteren ook redelijk tekeer gegaan, laatste kaartje zo snel mogelijk 25 schoten op gelost, blijft echt geen fuck van een kaartje over.
"Was je boos?" vroegen ze nog toen ik mijn kaartjes in ging leveren.
[..]

Knallen wen je vanzelf aan.

Vriendin heeft zich gisteren ook vergrepen aan een revolver, een S&W 617.

[afbeelding]
zie mn reactie aan jur

ik denk dat ik nog gewoon even aan die knallen moet gaan wennen.

dat lijkt me ook nog wel even lekker om gewoon die kogels dr in een rap tempo uit te laten knallen maar dan laat je weer zo'n verkeerde indruk achter als ''nieuweling''

dual action was wel vet trouwens trekkeroverhalen slagpin zien bewegen en paf (letterlijk paf vergeleken bij de kannonen naast mij )

had ook meerdere keren een of andere huls op mn kop van de persoon die naast mij begon te schieten dat vond ik wel wat minder..

maarja vanavond weer proberen en dan kijken of het weer wat rustiger is.
  vrijdag 29 september 2006 @ 10:17:49 #245
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_42226109
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 09:53 schreef angel008 het volgende:
zie mn reactie aan jur

ik denk dat ik nog gewoon even aan die knallen moet gaan wennen.
Helder. Ik had er eerst ook last van, nu moet ik echt opletten dat ik wel gehoorbescherming draag als ik instructie geef. Vriendin is meteen goed ontmaagd door in te stappen met skeet, alle knallen daarna vallen dan redelijk mee.
quote:
dat lijkt me ook nog wel even lekker om gewoon die kogels dr in een rap tempo uit te laten knallen maar dan laat je weer zo'n verkeerde indruk achter als ''nieuweling''
Gewoon alles in overleg doen. Meestal is snelvuur ongewenst maar als je het eerst vraagt heb je best kans dat ze het gewoon goed vinden. Doe het niet ongevraagd! Hier is er al iemand weggestuurd die ongevraagd (en tijdens competitie ) snelvuurde.
quote:
had ook meerdere keren een of andere huls op mn kop van de persoon die naast mij begon te schieten dat vond ik wel wat minder..
Dat is gewoon asociaal, de persoon weet zelf dondersgoed waar zijn hulzen (ongeveer) terechtkomen en hij of zij had je er ook eerst op kunnen wijzen alvorens je daar je plekkie vond.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
  FOK!fotograaf vrijdag 29 september 2006 @ 11:14:38 #246
151126 angel008
pi_42227670
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 10:17 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Helder. Ik had er eerst ook last van, nu moet ik echt opletten dat ik wel gehoorbescherming draag als ik instructie geef. Vriendin is meteen goed ontmaagd door in te stappen met skeet, alle knallen daarna vallen dan redelijk mee.
[..]

Gewoon alles in overleg doen. Meestal is snelvuur ongewenst maar als je het eerst vraagt heb je best kans dat ze het gewoon goed vinden. Doe het niet ongevraagd! Hier is er al iemand weggestuurd die ongevraagd (en tijdens competitie ) snelvuurde.
[..]

Dat is gewoon asociaal, de persoon weet zelf dondersgoed waar zijn hulzen (ongeveer) terechtkomen en hij of zij had je er ook eerst op kunnen wijzen alvorens je daar je plekkie vond.
even uit mn hoofd

we hebben 9 'plekken' om te staan.

ik stond zegmaar in baan 8 in baan 7 en 6 en 9 stond niemand die kwamen pas later staan.

persoon die met mij meewas die zei all van we gaan aan het einde staan beetje weg van de grotere knallen.

maarja toen kwam die gozer dus naast me staan.
pi_42227911
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 10:17 schreef hollander172 het volgende:

Dat is gewoon asociaal, de persoon weet zelf dondersgoed waar zijn hulzen (ongeveer) terechtkomen en hij of zij had je er ook eerst op kunnen wijzen alvorens je daar je plekkie vond.
Dat hoort gewoon bij het schieten. Hulzen uit autoladers vliegen nou eenmaal alle kanten uit. De enige richting die zeker is, is dat ze naar rechts vliegen.
Als je geen hulzenvanger wilt worden, moet je of rechts naast een revolverschutter gaan staan, of zorgen dat je de meest linkse baan hebt.
Je draagt niet voor niks oogbescherming.

Bij sommige banen zijn er wat grotere tussenschotten. Als iedereen dan ver genoeg naar voren gaat staan, worden de hulzen vanzelf tegengehouden. Je kan echter nooit voorkomen dat er eens een keer een huls bij je medeschutter terecht komt.

Just my 2 cents.....
  vrijdag 29 september 2006 @ 11:44:33 #248
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_42228546
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 11:22 schreef Atrax het volgende:
Dat hoort gewoon bij het schieten. Hulzen uit autoladers vliegen nou eenmaal alle kanten uit. De enige richting die zeker is, is dat ze naar rechts vliegen.
Als je geen hulzenvanger wilt worden, moet je of rechts naast een revolverschutter gaan staan, of zorgen dat je de meest linkse baan hebt.
Je draagt niet voor niks oogbescherming.

Bij sommige banen zijn er wat grotere tussenschotten. Als iedereen dan ver genoeg naar voren gaat staan, worden de hulzen vanzelf tegengehouden. Je kan echter nooit voorkomen dat er eens een keer een huls bij je medeschutter terecht komt.

Just my 2 cents.....
Je moet het toch met me eens zijn dat je als je vaker met dezelfde combi wapen/munitie schiet je redelijk weet waar ze terechtkomen? (of zijn onze patronen zo consequent? ) Ik bedoel er zit weleens een "gekke" tussen maar Angel heeft het over meerdere en dat vind ik wat asociaal en daar mag ie iemand ook best op wijzen.
Then again, rechts naast een pistoolschutter gaan staan is natuurlijk ook niet handig.

Wij hebben (ook) schotten en soms zit er weleens eentje in je nek, shit happens.

[ Bericht 1% gewijzigd door hollander172 op 29-09-2006 11:58:31 ]
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_42228994
Je kunt ook altijd gaan dammen natuurlijk, of schaken. Het is een kwestie van wennen maar als er mensen bij ons gaan klagen dat ze een hulsje in dr nek krijgen dan moeten ze een andere hobby zoeken. Dat is het risico van hets schieten. Niet alle banen zijn afgeschermt door schotten. Bij ons ook niet, maar ik hoor niemand klagen. Zelfde probleem met een Sako TRG. Daar komt een druk vanaf die hinderlijk kan zijn voor je medeschutter. Klopt. Net zo hinderlijk als een hulsje af en toe in je nek. Of mondingsvlammen uit een wapen met een hele korte loop. Er is op elk wapen wel iets aan te merken en we staan daar allemaal voor onze lol en ontspanning. Toch??

Bij ons worden de KKP/KKG schutters gewoon helemaal naar links gezetet en daar mogen ze schieten. de rest gaat rechts staan en die klagen geen van alles over hulzen/vlammen/dreunen.
Wie een kuil graaft voor een ander, en daar geld voor vraagt, is een begrafenisondernemer.
pi_42229339
Je kunt ook gaan schieten als een "gangster" (wapen vlak houden)

Maar ff serieus, als je continue hulzen in je nek krijgt, wijs je buurman-schutter daar dan even op. Vaak zal ie het zelf niet eens in de gaten hebben....
  vrijdag 29 september 2006 @ 12:21:15 #251
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_42229539
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 12:12 schreef Atrax het volgende:
Je kunt ook gaan schieten als een "gangster" (wapen vlak houden)
Als je dat hier zou doen dan heb je zo de voorzitter of baco op je nek: "Gaat het wel goed met je jongen? Beetje in de war?"

Even iets anders, meurt Eley munitie bij jullie ook zo erg? Kan zijn dat het komt doordat ze wat vettig zijn maar GVD wat meuren die krengen. Gisteren hadden we zo snel even niks anders voor die revolver maar volgende keer wacht ik wel op CCI's.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_42229685
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 12:21 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Als je dat hier zou doen dan heb je zo de voorzitter of baco op je nek: "Gaat het wel goed met je jongen? Beetje in de war?"

Even iets anders, meurt Eley munitie bij jullie ook zo erg? Kan zijn dat het komt doordat ze wat vettig zijn maar GVD wat meuren die krengen. Gisteren hadden we zo snel even niks anders voor die revolver maar volgende keer wacht ik wel op CCI's.
Dat heb ik wel met Sellier & Bellot .38 LRN...die stinken ook als een gek.
Volgens mij komt dat door de coating die ze over het lood heen zetten....
pi_42230263
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 12:12 schreef Atrax het volgende:
Je kunt ook gaan schieten als een "gangster" (wapen vlak houden)

Maar ff serieus, als je continue hulzen in je nek krijgt, wijs je buurman-schutter daar dan even op. Vaak zal ie het zelf niet eens in de gaten hebben....
Schiet best wel grappig ja
Wie een kuil graaft voor een ander, en daar geld voor vraagt, is een begrafenisondernemer.
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 21:32:59 #254
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_42342421
Ik heb trouwens nog wat manuals of exploded views nodig, iemand die me daar mee kan helpen?
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_42342788
http://www.bowtools.com/F(...)aining%20Manuals.asp

Manuals.

Exploded views zal ik nog zoeken.
Wie een kuil graaft voor een ander, en daar geld voor vraagt, is een begrafenisondernemer.
pi_42343113
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 12:12 schreef Atrax het volgende:
Je kunt ook gaan schieten als een "gangster" (wapen vlak houden)

Maar ff serieus, als je continue hulzen in je nek krijgt, wijs je buurman-schutter daar dan even op. Vaak zal ie het zelf niet eens in de gaten hebben....
In mijn tak van sport Met luchtdruk wapens met zware .67 ammo heb je ook wel eens noobs die dat doen. Dan vallen je balls alleen nooit uit je hopper en dan raak je dus erg weinig
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 21:57:17 #257
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_42343157
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 21:44 schreef Jobo77 het volgende:
http://www.bowtools.com/F(...)aining%20Manuals.asp

Manuals.

Exploded views zal ik nog zoeken.
Ik heb specifiek een manual van de Unique DES/69 of DES/69-U nodig. Bedankt voor de moeite in ieder geval.

Hier nog een adresje voor exploded views: http://www.mek-schuetzen.de/Sites/Explosion.htm
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
  FOK!fotograaf woensdag 4 oktober 2006 @ 16:18:43 #258
151126 angel008
pi_42361738
zo gisteren weer geschoten en mn maatje die ik met de eerste keer schieten had was er ook weer en ging spontaan met me mee om te schieten

ook heeft hij me veel dingen geleerd over het staan en ademhalen enz

vanavond ga ik dus bewust niet naar de schietclub vanwege de ''herrie''

als ik het me goed herinner heb ik gisteren een sig sauer .22 in mn handen gehad.

leuk ding veel beter als een revolver

morgen kijken of ik weer geweer of pistool doe.. van gisteren was ik wel heel erg vol van

afijn 3 schiet beurten gehad en 200 kogels erdoorheen gejoust (eerste keer niet meegerekend)

en ik heb bedacht om mn kogel aantallen bij te gaan houden (van .22 en hoger enz)

lijkt me wel leuk all denk ik dat dat over een tijdje echt abnormaal snel zal gaan.
  woensdag 4 oktober 2006 @ 18:28:09 #259
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_42365147
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 16:18 schreef angel008 het volgende:
als ik het me goed herinner heb ik gisteren een sig sauer .22 in mn handen gehad.
Toevallig een Mosquito?



If so dan wil ik even weten waar je schiet en kom ik met een schietmaatje langs voor een schietbeurt.
Ga er even gemakshalve vanuit dat het een verenigingswapen is.
quote:
leuk ding veel beter als een revolver
Revolver vind ik veel lastiger, wel heel leuk voor de afwisseling.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_42365408
Ik vind revolver toch makkelijker schieten dan pistool, in groot kaliber althans, in KK merk ik dat niet zo.
  FOK!fotograaf woensdag 4 oktober 2006 @ 18:55:45 #261
151126 angel008
pi_42365915
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 18:28 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Toevallig een Mosquito?

[afbeelding]

If so dan wil ik even weten waar je schiet en kom ik met een schietmaatje langs voor een schietbeurt.
Ga er even gemakshalve vanuit dat het een verenigingswapen is.
[..]

Revolver vind ik veel lastiger, wel heel leuk voor de afwisseling.
helaas zo zag hij er niet uit..

heb een plaatje proberen te vinden maar helaas..

ook valt me op dat dat ze wel afstempelen maar geen wapen naam erbij zetten wel naam stempel handeteking maar vdr niet
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 18:37 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik vind revolver toch makkelijker schieten dan pistool, in groot kaliber althans, in KK merk ik dat niet zo.
tja ik heb tot nu toe deze ervaringen en revolver lag me niet zo..
  woensdag 4 oktober 2006 @ 19:06:11 #262
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_42366248
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 18:37 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik vind revolver toch makkelijker schieten dan pistool, in groot kaliber althans, in KK merk ik dat niet zo.
Mjah het is anders. Met een GSP schiet ik makkelijk 5 schoten op de kaart (en ook nog wel in het zwart) maar met een revolver is dat toch lastiger vind ik.
Vorige week voor het eerst geprobeert en 3 schoten op de kaart was al een opgave.
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 18:55 schreef angel008 het volgende:
helaas zo zag hij er niet uit..

heb een plaatje proberen te vinden maar helaas..
Oud beestje dus al?

Of zoiets?



Hier bekend als Hammerli X-esse.
quote:
ook valt me op dat dat ze wel afstempelen maar geen wapen naam erbij zetten wel naam stempel handeteking maar vdr niet
Hier niet anders, naam stempeltje, handtekening en discipline. Gebruikte wapen is toch niet boeiend?
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_42366529
Op de Mosquito na heeft Sig Sauer geen .22's. Althans al heel lang niet meer. Hammerli's worden alleen in de VS in een adem met Sig genoemd, omdat de SIGarms fabriek daar beide produceert.
  FOK!fotograaf woensdag 4 oktober 2006 @ 19:21:35 #264
151126 angel008
pi_42366713
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 19:06 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Mjah het is anders. Met een GSP schiet ik makkelijk 5 schoten op de kaart (en ook nog wel in het zwart) maar met een revolver is dat toch lastiger vind ik.
Vorige week voor het eerst geprobeert en 3 schoten op de kaart was al een opgave.
[..]

Oud beestje dus al?

Of zoiets?

[afbeelding]

Hier bekend als Hammerli X-esse.
[..]

Hier niet anders, naam stempeltje, handtekening en discipline. Gebruikte wapen is toch niet boeiend?
jupz was all een oud ding..

had aan de achterkant een rondje met aan beide kanten een soort van uitsteeksel.

oud of niet hij schoot wel lekker..
  woensdag 4 oktober 2006 @ 19:30:37 #265
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_42366963
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 19:15 schreef Evil_Jur het volgende:
Op de Mosquito na heeft Sig Sauer geen .22's. Althans al heel lang niet meer. Hammerli's worden alleen in de VS in een adem met Sig genoemd, omdat de SIGarms fabriek daar beide produceert.
I know, Sig Trailside is de Hammerli X-esse hier.

Zag trouwens ook een .22 van CZ de Kadet maar jezus wat is dat ding duur. Voor een .22 that is.

@Angel008: ik was/ben op zoek naar verenigingen waar je met Mosquito/P22/etc. kan schieten, vandaar de vraag. Hier kan ik ook prima schieten met een Unique van begin '70, best leuk dat "oude" spul.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_42367060
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 19:21 schreef angel008 het volgende:

[..]

jupz was all een oud ding..

had aan de achterkant een rondje met aan beide kanten een soort van uitsteeksel.

oud of niet hij schoot wel lekker..
Dat klinkt meer als een Ruger MKII. (MKI of MKIII kan ook)

  FOK!fotograaf woensdag 4 oktober 2006 @ 20:26:51 #267
151126 angel008
pi_42368572
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 19:34 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Dat klinkt meer als een Ruger MKII. (MKI of MKIII kan ook)

[afbeelding]
bingo dat is hem..

ruger dus geen sig

ding schoot heerlijk
pi_42371294
ZIjn ook prima wapens, hoewel een beetje oudbollig uiterlijk natuurlijk.
pi_42400956
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 19:30 schreef hollander172 het volgende:

[..]

I know, Sig Trailside is de Hammerli X-esse hier.

Zag trouwens ook een .22 van CZ de Kadet maar jezus wat is dat ding duur. Voor een .22 that is.

@Angel008: ik was/ben op zoek naar verenigingen waar je met Mosquito/P22/etc. kan schieten, vandaar de vraag. Hier kan ik ook prima schieten met een Unique van begin '70, best leuk dat "oude" spul.
Ik vind de prijs voor de CZ nogal redelijk, 625,-......valt toch wel mee voor een nieuw wapen
pi_42406010
CZ staat in mijn boek sowieso als El Cheapo bekend, maar zeker niet slecht.
  FOK!fotograaf donderdag 5 oktober 2006 @ 23:25:59 #271
151126 angel008
pi_42408614
zo vandaag weer langs geweest

had de hele zaal voor mezelf mocht alleen staan moest zeggen was heerlijk..

weer de ruger genomen

all met all was het heerlijk:)
pi_42442712
hmm ik wou ook es gaan kijken bij een schietclub (woon in terneuzen)
kan ik niks vinden,, naast de orto zit een schietbaan daar staan altijd alleen maar politieauto's .. zit je in de wachtkamer hoor je die schoten

weet iemand of je die in terneuzen hebt een schietvereniging , kon het in de gemeentegids nie vindne
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 08:23:54 #273
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_42446971
Googlen op "schietvereniging terneuzen" levert *dit* op (1e hit)

Of het er een is moet je zelf maar uitzoeken
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_42447424
Kijk op www.knsa.nl voor alle verenigingen in je buurt. http://www.knsa.nl/verenigingen/zeeland.asp
Wie een kuil graaft voor een ander, en daar geld voor vraagt, is een begrafenisondernemer.
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 21:58:46 #275
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_42464973
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 20:23 schreef Atrax het volgende:

[..]

Ik vind de prijs voor de CZ nogal redelijk, 625,-......valt toch wel mee voor een nieuw wapen
Een P22 doet iets van 250,- en een Mosquito iets van 300,-. 625,- vind ik dus redelijk duur ja.

Vandaag onderhoudsdagje, alle wapentuig uit elkaar en schoonmaken. Heb zelf de GSP, Buckmark en DES/69 voor mijn rekening genomen en echt wat schiet dat spul heerlijk als het weer schoon is en in de olie staat en het moest natuurlijk wel even getest worden na de APK.

Zelf heb ik geschoten met de genoemde GSP, Buckmark, DES/69 en het Colt revolvertje, Erma karabijntje, Anschutz 64 en Anschutz 54, best geinig die laatste ook zonder hulpmiddelen staand te gebruiken. Was even een gek ideetje van de eigenaar van dat wapen.

Al met al een leuk dagje, veel ervan geleerd en heb de eerste "les" geweer gehad van mijn vriendin. 2 beurten gedaan en ik moet zeggen dat het best leuk is an sich. Heel anders (en je krijgt kramp van geknield schieten ) maar toch best aardig. Denk dat ik dat er maar eens voor de lol bij ga doen.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_42471000
P22 en Mosquito zijn niet meer dan goedkope plinkers. De CZ (ik neem even aan dat je de Kadet bedoelt) Is een klein kaliber wapen, maar gebruikt dezelfde basis als een grootkaliber, en is daarom ook makkelijk om te bouwen in tegendeel tot de andere twee die in principe gewoon slappe aftreksels zijn van de P99 en de P226.

Niet dat ze niet leuk zijn, maar dat is het ook gewoon, het zijn leuke dingetjes, maar nauwelijks geschikt als serieus trainingswapen, laat staan sportwapen.
pi_42478305
^ Wat hij zegt.

Een goed kleinkaliber sportwapen heb je niet voor 300,- (nieuw).
CZ is een gerenommeerd merk met een goede reputatie (zowel qua precisie als betroouwbaarheid).
  maandag 9 oktober 2006 @ 14:57:32 #278
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_42511573
Ik zoek ook geen sportwapen, gewoon lekker recreatief knallen is voor mij voldoende.

Ik heb zaterdag iig wel goed geleerd dat wapens heel verschillend kunnen zijn maar ik heb wel met allemaal ongeveer even goed geschoten.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 12:19:07 #279
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_42538174
Nog maar weer eens een domme vraag er tegenaan gooien. (even geen zin om al die artikelen weer door te spitten)

Als je gelimiteerd bent tot 1 wapen op je verlof mag je dan wel een karabijnconversiekit erbij op hebben staan? Zag gisteren bijv. een Neos waarbij dit mogelijk is.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_42539593
Karabijnconversiekits zijn volgens mij nog steeds verboden in Nederland. Bijvoorbeeld een schouderkolf voor de Glock mag je wel kopen, maar het is verboden ze te installeren.

Het is best wel een vaag gebied, maar ga er maar vanuit dat het niet mag.
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 13:33:13 #281
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_42540443
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 13:05 schreef Evil_Jur het volgende:
Karabijnconversiekits zijn volgens mij nog steeds verboden in Nederland. Bijvoorbeeld een schouderkolf voor de Glock mag je wel kopen, maar het is verboden ze te installeren.

Het is best wel een vaag gebied, maar ga er maar vanuit dat het niet mag.
Oh daar had ik geen rekening mee gehouden.

Zag er niks kwaads in, dit is de kit die ik gisteren tegenkwam:



Is gewoon origineel Beretta. Best grappig idee, goed te betalen en gewoon dikke fun om mee te schieten zo'n karabijntje. Is er ook een reden voor of mag het gewoon niet zoals al zoveel in Nederland?
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
  FOK!fotograaf dinsdag 10 oktober 2006 @ 16:38:45 #282
151126 angel008
pi_42547327
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 13:05 schreef Evil_Jur het volgende:
Karabijnconversiekits zijn volgens mij nog steeds verboden in Nederland. Bijvoorbeeld een schouderkolf voor de Glock mag je wel kopen, maar het is verboden ze te installeren.

Het is best wel een vaag gebied, maar ga er maar vanuit dat het niet mag.
schouderkolf is een holster onder je kleren bij je ''borst'' correct ?
pi_42550299
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 13:33 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Oh daar had ik geen rekening mee gehouden.

Zag er niks kwaads in, dit is de kit die ik gisteren tegenkwam:

[afbeelding]

Is gewoon origineel Beretta. Best grappig idee, goed te betalen en gewoon dikke fun om mee te schieten zo'n karabijntje. Is er ook een reden voor of mag het gewoon niet zoals al zoveel in Nederland?
Dat is toch geen conversie-kit? Is gewoon een PX4 karabijn in stukken naar mijn mening

Met een conversie kit wordt volgend mij meer bedoeld dat je door een andere loop en kolf een pistool ombouwt tot karabijn.
Maar volgens nederlandse wetgeving is het verboden een wapen dusdanig aan te passen dat daardoor de aanvalskracht wordt vergroot.......
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 16:38 schreef angel008 het volgende:

[..]

schouderkolf is een holster onder je kleren bij je ''borst'' correct ?
Nee, een schouderkolf is het stuk van een geweer/karabijn dat je tegen je schouder plaatst als ondersteuning.
Wat jij bedoelt is een schouderholster
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 18:37:21 #284
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_42551336
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 18:03 schreef Atrax het volgende:
Dat is toch geen conversie-kit? Is gewoon een PX4 karabijn in stukken naar mijn mening
Dunno heeft er veel van weg idd maar die neos is verkrijgbaar in .22LR.
quote:
Met een conversie kit wordt volgend mij meer bedoeld dat je door een andere loop en kolf een pistool ombouwt tot karabijn.
En mag dat wel? Zo ja, mag je die als "reserve" loop op je verlof bijschrijven?
quote:
Maar volgens nederlandse wetgeving is het verboden een wapen dusdanig aan te passen dat daardoor de aanvalskracht wordt vergroot.......
Okee, fair enough maar wat is aanvalskracht? Althans de definitie hiervan voor de Nederlandse wet? Het blijft .22 en de pistooluitvoering is ook al semi auto.
Kan me wel voorstellen dat als je hem zo aanpast dat het een full auto wordt de mensjes in het blauw wat zenuwachtig worden.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_42552955
Loop mag wel, het zit hem allemaal in de schouderkolf.

Zogauw je op een pistool een schouderkolf op zet wordt het een geweer en moet het dus een loop van minimaal 30cm (dacht ik) hebben. Daarnaast moet de kolf duurzaam gemonteerd zijn (dus niet zomaar in te klappen of te verwijderen).

In dat plaatje herken ik ook geen Neos terug moet ik zeggen, ik gok dat het een CX4 is (de PX4 is een pistool), de officiele beretta karabijn versie van de neos ziet er zo uit:

  dinsdag 10 oktober 2006 @ 20:02:18 #286
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_42554037
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 19:26 schreef Evil_Jur het volgende:
Loop mag wel, het zit hem allemaal in de schouderkolf.

Zogauw je op een pistool een schouderkolf op zet wordt het een geweer en moet het dus een loop van minimaal 30cm (dacht ik) hebben. Daarnaast moet de kolf duurzaam gemonteerd zijn (dus niet zomaar in te klappen of te verwijderen).

In dat plaatje herken ik ook geen Neos terug moet ik zeggen, ik gok dat het een CX4 is (de PX4 is een pistool), de officiele beretta karabijn versie van de neos ziet er zo uit:

[afbeelding]
Dan zijn ze bij Beretta gek geworden of hebben ze een foutje gemaakt.

Dit is namelijk de pagina waar ik hem vandaan heb: Klik!

Maar goed, even samengevat, een pistool mag je "verbouwen" naar karabijn mits de loop een lengte heeft van minimaal 30cm of je moet de kolf weglaten? Vreemde regeltjes weer.
Goed, zijn er andere wapens die wel mogen en om te bouwen zijn, deze kwam ik toevallig tegen maar eigenlijk staat het hele idee me wel aan.

En die neos is natuurlijk spuuglelijk in pistooluitvoering.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_42558588
Veranderen van wapens:

Uit het WWM:
Artikel 9
1.
Het is verboden zonder erkenning een wapen of munitie te vervaardigen, te transformeren of ...."

Onder transformeren valt volgen mij ook het ombouwen van pistool naar karabijn....
pi_42559060
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 20:02 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Dan zijn ze bij Beretta gek geworden of hebben ze een foutje gemaakt.

Dit is namelijk de pagina waar ik hem vandaan heb: Klik!
Gewoon stomme fout denk ik dan.
quote:
Maar goed, even samengevat, een pistool mag je "verbouwen" naar karabijn mits de loop een lengte heeft van minimaal 30cm of je moet de kolf weglaten? Vreemde regeltjes weer.
En de schouderkolf zou duurzaam gemonteerd moeten zijn. Dan is het dus geen conversie meer, maar gewoon een totaal ander wapen. Een pistool met een wisselloop van 30cm is nog steeds een pistool, het gaat allemaal om die schouderkolf.
quote:
Goed, zijn er andere wapens die wel mogen en om te bouwen zijn, deze kwam ik toevallig tegen maar eigenlijk staat het hele idee me wel aan.
In principe mag je gewoon andere lopen en onderdelen (als in wisselsetjes) aanschaffen om met een andere looplengte of een ander kaliber te kunnen schieten. Deze moeten dan wel op je verlof worden bijgeschreven.
pi_42559122
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 21:54 schreef Atrax het volgende:
Veranderen van wapens:

Uit het WWM:
Artikel 9
1.
Het is verboden zonder erkenning een wapen of munitie te vervaardigen, te transformeren of ...."

Onder transformeren valt volgen mij ook het ombouwen van pistool naar karabijn....
Die wet zegt niet zoveel voor sportschutters, je kunt beter de circulaire erop naslaan. Je mag best aan je wapen sleutelen en munitie maken, maar daar zijn natuurlijk regels aan verbonden.
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 22:31:28 #290
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_42560075
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 22:06 schreef Evil_Jur het volgende:
En de schouderkolf zou duurzaam gemonteerd moeten zijn. Dan is het dus geen conversie meer, maar gewoon een totaal ander wapen. Een pistool met een wisselloop van 30cm is nog steeds een pistool, het gaat allemaal om die schouderkolf.
Duurzaam is neem ik aan vaste/permanente montage? Dus een kliksysteem oid zou wel mogen?
quote:
In principe mag je gewoon andere lopen en onderdelen (als in wisselsetjes) aanschaffen om met een andere looplengte of een ander kaliber te kunnen schieten. Deze moeten dan wel op je verlof worden bijgeschreven.
Dat bijschrijven, dat betekent dat de "producent" van de wisselloop officieel geregistreerd en erkend moet staan/zijn als wapenproducent?

Vaag gebied in de wet trouwens.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_42560245
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 22:31 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Duurzaam is neem ik aan vaste/permanente montage? Dus een kliksysteem oid zou wel mogen?
Ja, permanent maar dus geen kliksysteem. Denk eerder aan lassen
quote:
[..]

Dat bijschrijven, dat betekent dat de "producent" van de wisselloop officieel geregistreerd en erkend moet staan/zijn als wapenproducent?

Vaag gebied in de wet trouwens.
Wat voor eisen ze aan de fabrikant van een wapen stellen weet ik niet precies.
pi_42570141
Ik wil trouwens ook graag weer een .22lr pistool gaan aanschaffen. Mijn X-Esse had ik weg gedaan ivm duurzaamheid (dingen begonnen zomaar af te breken), en nu mis ik het goedkoop kunnen trainen. Ik zou wel graag een kk revolver hebben, maar die zijn 3 keer zo duur als de pistolen dus laat dat maar zitten.

Ben nu vooral aan het denken over de Ruger MKIII (22/45).

Laat de ervaringen met kk pistolen maar komen!
pi_42574451
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 10:41 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik wil trouwens ook graag weer een .22lr pistool gaan aanschaffen. Mijn X-Esse had ik weg gedaan ivm duurzaamheid (dingen begonnen zomaar af te breken), en nu mis ik het goedkoop kunnen trainen. Ik zou wel graag een kk revolver hebben, maar die zijn 3 keer zo duur als de pistolen dus laat dat maar zitten.

Ben nu vooral aan het denken over de Ruger MKIII (22/45).

Laat de ervaringen met kk pistolen maar komen!
Pak een pistool/revolver dat jou het beste ligt. Wat voor de een het ultieme wapen is, kan voor de ander flut zijn.
Ga naar een wapenhandel en probeer welke jou het beste in de hand ligt.
Wat betrouwbaarheid betreft, ik schiet zelf al zo'n 2 jaar met een Beretta 87 Target en heb nog nooit een probleem gehad (ook geen patronen die weigerden). Ze zijn 2e hands hier en daar te vinden.

Mocht je ook kijken naar de Colt .22 ( Target).....STAY AWAY!!! Naar mijn ervaring het meest waardeloze wapen dati k ooit heb vast gehad. Continue problemen met de slagpin, doorvoeren van patronen, enz.
Kan een enkel geval geweest zijn, maar de 2 die ik geschoten heb, hadden het allebei.

Over de Ruger kan ik weinig zeggen, nog nooit mee geschoten.

Veel succes met uitzoeken.
pi_42576652
De Colt .22 ken ik nog wel ja, daar heb ik op leren schieten. Was inderdaad een ellende. Ik heb het niet zo op tweedehands randvuurwapens, maar een beretta 87 vond ik altijd wel interessant, dus als ik een in hele goede conditie vind, wie weer.

Er is zoveel keus in de markt van .22 pistolen dat ik door de bomen het bos niet meer zie
  woensdag 11 oktober 2006 @ 17:23:51 #296
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_42582667
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 14:37 schreef Evil_Jur het volgende:
De Colt .22 ken ik nog wel ja, daar heb ik op leren schieten. Was inderdaad een ellende. Ik heb het niet zo op tweedehands randvuurwapens, maar een beretta 87 vond ik altijd wel interessant, dus als ik een in hele goede conditie vind, wie weer.
Jachthuis Noordgouwe zou ze nog nieuw hebben voor ¤ 570,- (cheetah & target)
quote:
Er is zoveel keus in de markt van .22 pistolen dat ik door de bomen het bos niet meer zie
Hu hu al eerder gevraagd maar is er echt niet ergens een overzicht van randvuurwapens? Desnoods in boekvorm oid?
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_42585245
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 17:23 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Jachthuis Noordgouwe zou ze nog nieuw hebben voor ¤ 570,- (cheetah & target)
Thanks! Ik dacht dat die al niet meer gemaakt werden. Noordgouwe is wel een pokkenend voor mij dus maar eens informeren bij de lokale wapenboer over bestellen.
  woensdag 11 oktober 2006 @ 19:33:08 #298
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_42586452
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 18:51 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Thanks! Ik dacht dat die al niet meer gemaakt werden. Noordgouwe is wel een pokkenend voor mij dus maar eens informeren bij de lokale wapenboer over bestellen.
Zou ook eerst even mailen met die toko. Kan natuurlijk altijd zijn dat de info achterhaald is maar goed hij staat nog gewoon op de site.
Is een 92 met conversiekit ook niet iets voor je? Of een simpele buckmark?

Trouwens, die X-esse is die echt zo slecht of heb je gewoon pech gehad? Op onze vereniging zijn er ook een aantal leden met een X-esse en daar hoor ik nooit klachten van. Vind het ook wel een fijn wapen eigenlijk.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_42587013
Ik heb even rondgekeken en de 87 target wordt nog wel gemaakt, dus bedankt vor de tip. Conversiekits vind ik voor de prijs niet zo gweldig. Buckmark heb ik ook over nagedacht, net zoiets als de ruger MK-x denk ik.

De X-esse was zeker niet zo slecht. Betrouwbaar, maar wel een nieuw wapen waardoor het wat kinderziektes had. Op een gegeven moment brak de trekker-beugel, gebeurt nogal veel blijkt. Dus toen ik er een goed aanbod voor kreeg heb ik hem maar verkocht.

Maar de 87 zit nu echt weer in mijn hoofd. Wel duur, maar een bewezen betrouwbaar, leuk wapen dat ook prima is voor de sport.
pi_42590843
De 87 Target is nog niet zo heel lang op de markt, en zeker nog nieuw te krijgen. Zowat elke wapenhandel moet hem nieuw kunnen bestellen. De 87 cheetah daarentegen is wel al veel langer op de markt, maar ook niet echt bedoeld als sportwapen.
Mocht je een 89 Gold standard tegenkomen, probeer hem eens. Schijnt ook een erg fijn wapen te zijn....alleen die worden niet meer gemaakt.

Mijn 87:


[ Bericht 9% gewijzigd door Atrax op 11-10-2006 21:36:25 ]
pi_42591084
Ja, in 2000 uitgebracht las ik net.

Ik dacht eerst dat dat hetzelfde wapen was, daarom dacht ik dat de 87 target al wat ouder was. Het is eigenlijk de opvolger van de 89 dus. Ik heb ook gelezen dat Beretta maar sporadisch een batch uitbrengt van deze wapens, daarom zie je ze niet zoveel.

Ik ga vrijdag eens vragen bij de lokale wapenboer of en voor hoeveel hij de 87 Target zou kunnen bestellen. Binnenkort is het weer verlof-verlengtijd en dan wil BW hier een dikke twee maanden geen wapens bijschrijven ivm de drukte. Dus moet snel beslissen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')