Als je nog maar net je rijbewijs hebt nemen ze je niet aan bij TNT of FedEx lijkt mijquote:Op dinsdag 25 juli 2006 18:53 schreef crossover het volgende:
Ik heb onderhand genoeg van mijn huidige (zaterdag)baan en wil wel eens wat anders. Als vakantiebaan werk ik bij Bavaria als bijrijder en af en toe mag ik dan met een busje weg.
Is het mogelijk om bij een bedrijf als TNT, TPG of FedEx te gaan werken? Ik heb het idee dat dit baantje erg gewild is.. Heeft iemand dit ooit gedaan als werk? En beviel het?
Heb uiteraard rijbewijs
weet je dat zeker, oftewel heb je hier ervaring mee?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 18:59 schreef Little_Meanie het volgende:
[..]
Als je nog maar net je rijbewijs hebt nemen ze je niet aan bij TNT of FedEx lijkt mij
Gewoon hun sites in de gaten houden, doe ik ook al een tijdje.quote:Is het mogelijk om bij een bedrijf als TNT, TPG of FedEx te gaan werken?
hoelang duurt dat tijdje van jou nu al? moet ik dan aan weken/maanden of jaren denken??quote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:00 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
[..]
Gewoon hun sites in de gaten houden, doe ik ook al een tijdje.
Helaas zonder resultaat tot nu toe
Maanden!quote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:01 schreef KARAZZ het volgende:
[..]
hoelang duurt dat tijdje van jou nu al? moet ik dan aan weken/maanden of jaren denken??
bekende van mij doet dat werk ook, zo onregelmatig zijn de werktijden niet, hangt uiteraard wel van 't aantal pakketjes af maar zoveel scheelt 't niet de ene of de andere dag.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:03 schreef Ringo het volgende:
Ik denk wel dat je aantoonbare rijervaring moet hebben. En stratenkennis als je koerier wordt in een specifieke stad.
Verder: gaan voor zo'n baan, het is namelijk heel tof werk en meestal betaalt het goed. Heerlijk veel kilometers maken, veel tijd voor jezelf, je komt op veel plekken, je ontmoet veel mensen maar in je auto ben je altijd lekker alleen (groot voordeel tov taxichauffeur).
Je werktijden zijn wel onregelmatig, je moet flexibel zijn, en overwerken hoort erbij. Maar ik neem aan dat je dat niet erg vindt.
nieuwe vrienden zoeken dusquote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:04 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
[..]
Maanden!
Het is natuurlijk een populair baantje, vaak weten mensen die al koerierswerk doen wel een
vriend/vriendin die belangstelling heeft in een vrijgekomen baan.
Welk bedrijf was dat?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:04 schreef Slarioux het volgende:
Ik kreeg te horen dat ik mijn rijbewijs minimaal 2 jaar moest hebben.
bij grote courierbedrijven is het 5 jaar dacht ik, en je mag geen zware verkeersongevallen gehad hebben en zo en sommige vragen ook een rijvaardigheidstest af te leggenquote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:04 schreef Slarioux het volgende:
Ik kreeg te horen dat ik mijn rijbewijs minimaal 2 jaar moest hebben.
ga jij handmatig die 200+ pakketjes in je navigatiesysteem zetten, succesquote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:04 schreef crossover het volgende:
Ik neem aan dat die auto's wel een navigatiesysteem hebben..
En overuren vind ik niet erg, zolang het werk maar te doen is.
schijnt dat als je bij de politie bekend staat als autodief dat je dan ook minder snel aangenomen wordt...quote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:06 schreef Little_Meanie het volgende:
[..]
bij grote courierbedrijven is het 5 jaar dacht ik, en je mag geen zware verkeersongevallen gehad hebben en zo en sommige vragen ook een rijvaardigheidstest af te leggen
ja zeker als beginner zullen ze je wat laten rondrijden in de buurt en dan veronderstellen ze wel dat je de meeste straten wel kentquote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:08 schreef KARAZZ het volgende:
[..]
ga jij handmatig die 200+ pakketjes in je navigatiesysteem zetten, succes
vooral als joyriderquote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:09 schreef KARAZZ het volgende:
[..]
schijnt dat als je bij de politie bekend staat als autodief dat je dan ook minder snel aangenomen wordt...
Gaat best snel met een beetje navigatiesysteem. Sneller dan maar rondrijden en hopen dat je die straat tegenkomt.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:08 schreef KARAZZ het volgende:
[..]
ga jij handmatig die 200+ pakketjes in je navigatiesysteem zetten, succes
ik hoor wel dat jij weinig ervaring hebt met navigatiesystemen...quote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:11 schreef crossover het volgende:
[..]
Gaat best snel met een beetje navigatiesysteem. Sneller dan maar rondrijden en hopen dat je die straat tegenkomt.
hoeveel zijn 'r dat dan?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:14 schreef Klonk het volgende:
weet je wat alleen jammer is, dat iedereen wel zo'n baantje wil, bij mijn baas komen echt stapels open sollicitaties binnen, en dan hebben we het nog niet eens over het aantal telefoontjes of het aantal keer dat personeel gevraagd word of we nog mensen nodig hebben
whehe... das 'n werk, telkens weer die brieven onderop legge... ik zou 't wel wete, gewoon bovenop de stapel, veel gemakkelijker...quote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:16 schreef Klonk het volgende:
heeeeeeeel veel, zeker in de zomerperiode , echt je komt onder op de stapel te liggen
maar jij ben dus koerier?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:14 schreef Klonk het volgende:
weet je wat alleen jammer is, dat iedereen wel zo'n baantje wil, bij mijn baas komen echt stapels open sollicitaties binnen, en dan hebben we het nog niet eens over het aantal telefoontjes of het aantal keer dat personeel gevraagd word of we nog mensen nodig hebben
misschien iets voor crossover?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:19 schreef Klonk het volgende:
ik heb uitgebreide ervaring bij de TPG pakketservice, gelukkig niet meer want het is een hoerenbaan
quote:
hoor ik vaker bij mensen die ergens gaan werken, misschien dat op een gegeven moment ook de regelmaat z'n tol eist...quote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:21 schreef Klonk het volgende:
ik heb aan niemand een hekel en ik gun niemand een baan bij de pakketservice.
leuk je krijgt bijvoorbeeld bedrijfskleding, t-shirt bestaat grotendeels uit polyester, da's lekker als het warm is, regeltjes, regeltjes en nog eens regeltjes, toen ik begon was het wel relaxt nu niet meer...
"echt koerierswerk" bedoel je met drugs enzo?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:25 schreef Klonk het volgende:
regelmaat is lekker, en zodra je eenmaal in je wijk bent is het ook best te doen, maar ze zijn nu aan het over regelen, personeelsverloop is zowel bij de subcontractors als bij tpg chauffeurs zelf best wel groot, en in ieder geval meer dan een jaar geleden.
beter gewoon mazzel hebben en in echt koerierswerk rollen.
Antillen naar ...? Berlijn ofzo?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:51 schreef Klonk het volgende:
nee, gewoon pakje van A naar B brengen.
nog een collegaquote:
Minimumloon met een bonusje?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 20:34 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
het salaris zuigt (of althans toen - 2 jaar terug)
Je rijdt dan toch gewoon in een DHL busje?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 20:39 schreef Double-U het volgende:
Ik werk bij DHL en wij hebben aparte zaterdag koeriers. Dat zijn over het algemeen gewoon studenten zonder veel rijervaring, maar die krijg je vanzelf.
Dat van die rijervaring en testen is allemaal bullshit, je moet er wel representatief uitzien, dus niet onder de tattoo's enzo.
Navigatie kan je ook wel vergeten tenzij je er zelf een hebt.
De uren vallen ook wel mee, vooral op zaterdag, ik geloof dat je van 8.00 tot 14.00 werkt. Als je in de buurt van een Unit woont zou ik het gewoon proberen. tel. 0800-0552.
Succes! Het werk is perfect!!!
Je woont in Helmond? Wij worden heel soms gecharterd door TNT (zit in Eindhoven met 't depot) of door DPD (zit in Best). Misschien zijn dat opties voor je... Of moet je op 't fietske kunnen?quote:Op woensdag 26 juli 2006 22:05 schreef crossover het volgende:
Ik woon in de buurt van Helmond. Er zit daar een koeriersbedrijf, www.dutchspeed.nl, maar ik weet dat ze niemand meer zoeken daar. Verder ken ik er niet echt veel hier in de buurt, maar ik heb ook niet echt actief gezocht.
En bij zo'n groot bedrijf heb je misschien wat meer nadelen, maar je wordt dan wel eerder aangenomen bij andere (kleinere) bedrijven.
Jij hebt het over het voormalig Van Gend En Loos. Die rijden idd 80 adressen in een relatief klein gebied weg. Zij rijden in vrachtwagen(tje)s waar je rijbewijs C voor moet hebben.quote:Op woensdag 26 juli 2006 21:55 schreef Kindervriend het volgende:
Ehm, werken voor DHL of TNT lijkt me dus echt kutwerk.
Als je bij DHL gaat werken rij je écht niet veel kilometers hoor... Tenminste, geen 'leuke' kilometers. Je krijgt elke keer dezelfde route mee, waarbij je pakketten brengt bij bedrijven of winkels die je na 10 keer compleet uit je hoofd kent. Ik heb er geen ervaring mee, maar het lijkt me na een tijdje echt oersaai worden. Daarnaast is de werkdruk erg hoog, want het is geen uitzondering dat je doodleuk een adres of 80 meekrijgt. Nou, neem van mij aan, dan is het romantische er wel af hoor!
Ik kraak geen bedrijven af... ik vertel alleen mijn ervaringen met die bedrijven.quote:Op woensdag 26 juli 2006 22:59 schreef Double-U het volgende:
[..]
Jij hebt het over het voormalig Van Gend En Loos. Die rijden idd 80 adressen in een relatief klein gebied weg. Zij rijden in vrachtwagen(tje)s waar je rijbewijs C voor moet hebben.
Ik doe het koerierswerk met de gewone busjes en zo te horen heb jij echt geen idee hoe dat eraan toe gaat. Dus ga aub geen bedrijven lopen afkraken als je er geen verstand van hebt.
Vanuit onze Unit rijden wij de provincies Friesland, Groningen, Drenthe, Overijssel, deel Gelderland en de polders. Een vrij groot gebied dus wij komen echt wel aan onze kilometers.
DHL dus ...quote:Op woensdag 26 juli 2006 23:03 schreef Kindervriend het volgende:
[..]
Ik kraak geen bedrijven af... ik vertel alleen mijn ervaringen met die bedrijven.
Maareh, kweenie of je het wil zeggen, maar voor welke pakketdienst doe jij dat werk dan? En is het niet zo dat jij dagelijks dezelfde route krijgt toegewezen?
Hmm, da's wel beter inderdaad. Maar de chauffeurs van bijvoorbeeld DPD die ik ken rijden vrijwel altijd dezelfde route... Hoeveel stops krijg je gemiddeld trouwens mee per dag?quote:Op woensdag 26 juli 2006 23:12 schreef Double-U het volgende:
[..]
DHL dus ...
Nee, ik rij zelden 2x in de week dezelfde route. De ene dag stad Zwolle, de andere dag half Friesland. Zéér veel afwisseling.
DPD is k*t. gehoord van ex-dpd-ersquote:Op woensdag 26 juli 2006 23:15 schreef Kindervriend het volgende:
[..]
Hmm, da's wel beter inderdaad. Maar de chauffeurs van bijvoorbeeld DPD die ik ken rijden vrijwel altijd dezelfde route... Hoeveel stops krijg je gemiddeld trouwens mee per dag?
What den fuck!? Da's helemaal niks man!quote:Op woensdag 26 juli 2006 23:19 schreef Double-U het volgende:
[..]
DPD is k*t. gehoord van ex-dpd-ers
Ik maak gemiddeld tussen de 10 (zeer rustige dag) en 25 (drukke dag) stops, da's aflevering en afhalers.
Ja, ik ook wel ... als ze allemaal in 1 dorp waren maar in een gebied van 50 x 100 km red ik dat toch nietquote:Op woensdag 26 juli 2006 23:20 schreef Kindervriend het volgende:
[..]
What den fuck!? Da's helemaal niks man!
25 stops is echt onwijs rustig voor bijvoorbeeld DPD! 25 stops heb je in een route van hun binnen 4 uur wel bezorgd hoor!
Hmm, dat verklaart een hoop ja.quote:Op woensdag 26 juli 2006 23:24 schreef Double-U het volgende:
[..]
Ja, ik ook wel ... als ze allemaal in 1 dorp waren maar in een gebied van 50 x 100 km red ik dat toch niet
En wij hebben geen vaste route, klanten kunnen de hele dag door bellen om spullen op te laten halen binnen 2 uur. Soms ben ik net een jojo.
Wij rijden met Ford Transit, Opel Vivaro, Mercedes Sprinter en Iveco's. Ook elke dag weer wat anders.quote:Op woensdag 26 juli 2006 23:28 schreef Kindervriend het volgende:
[..]
Hmm, dat verklaart een hoop ja.
Met wat voor wagen rij je trouwens?
Sprinters.quote:Op woensdag 26 juli 2006 23:29 schreef Double-U het volgende:
[..]
Wij rijden met Ford Transit, Opel Vivaro, Mercedes Sprinter en Iveco's. Ook elke dag weer wat anders.
Iveco is kut ja.quote:Op woensdag 26 juli 2006 23:38 schreef Double-U het volgende:
De Opeltjes zijn mijn favoriet , vooral in de stad. Lekker rap en ze zitten alsof je in een personenauto zit.
Iveco is
Whehehe, tijdje terug met zo'n ding naar Spanje geweest... toen nog met m'n huisgenoot mee. Negen keer getankt ofzo in 3500 km .quote:Op woensdag 26 juli 2006 23:50 schreef Kindervriend het volgende:
Iveco is kut ja.
Vorige week reed ik elke dag met zo'n Iveco bakwagentje van KAV, omdat we wagens te kort kwamen. Goeiendag zeg, die dingen slurpen! Paar honderd kilometer en je staat weer bij de pomp... Gaat helemaal nergens over.
Owja dat is dus niet doorgegaanquote:Op donderdag 27 juli 2006 16:26 schreef crossover het volgende:
Vandaag bij Bavaria gevraagd of ze iets hadden voor op de zaterdag, de 'baas' was er wel enthousiast over, maar er niet echt zeker van. Hij zou het er eens over hebben, maar het klonk wel positief. Ik ga volgende week vragen hoe het is geworden, misschien heb ik het al binnen dus
Anders ga ik dus wat kleine bedrijven opzoeken en bellen.
Dat wilde ik inderdaad ook nog vragen.quote:
Hoe kom je dan terug?quote:Op donderdag 14 september 2006 16:48 schreef enpe het volgende:
Ik ben ook aan het kijken voor een baantje van deze soort, las pas ook iets over werken als hiker. D.w.z. auto's van een bedrijf naar de klant rijden, zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben (gehad)?
DHL ligt hier trouwens aardig in de buurt (DHL Beringe), misschien daar eens proberen of ze nog koeriers zoeken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |