Je woont in Helmond? Wij worden heel soms gecharterd door TNT (zit in Eindhoven met 't depot) of door DPD (zit in Best). Misschien zijn dat opties voor je... Of moet je op 't fietske kunnen?quote:Op woensdag 26 juli 2006 22:05 schreef crossover het volgende:
Ik woon in de buurt van Helmond. Er zit daar een koeriersbedrijf, www.dutchspeed.nl, maar ik weet dat ze niemand meer zoeken daar. Verder ken ik er niet echt veel hier in de buurt, maar ik heb ook niet echt actief gezocht.
En bij zo'n groot bedrijf heb je misschien wat meer nadelen, maar je wordt dan wel eerder aangenomen bij andere (kleinere) bedrijven.
Jij hebt het over het voormalig Van Gend En Loos. Die rijden idd 80 adressen in een relatief klein gebied weg. Zij rijden in vrachtwagen(tje)s waar je rijbewijs C voor moet hebben.quote:Op woensdag 26 juli 2006 21:55 schreef Kindervriend het volgende:
Ehm, werken voor DHL of TNT lijkt me dus echt kutwerk.
Als je bij DHL gaat werken rij je écht niet veel kilometers hoor... Tenminste, geen 'leuke' kilometers. Je krijgt elke keer dezelfde route mee, waarbij je pakketten brengt bij bedrijven of winkels die je na 10 keer compleet uit je hoofd kent. Ik heb er geen ervaring mee, maar het lijkt me na een tijdje echt oersaai worden. Daarnaast is de werkdruk erg hoog, want het is geen uitzondering dat je doodleuk een adres of 80 meekrijgt. Nou, neem van mij aan, dan is het romantische er wel af hoor!
Ik kraak geen bedrijven af... ik vertel alleen mijn ervaringen met die bedrijven.quote:Op woensdag 26 juli 2006 22:59 schreef Double-U het volgende:
[..]
Jij hebt het over het voormalig Van Gend En Loos. Die rijden idd 80 adressen in een relatief klein gebied weg. Zij rijden in vrachtwagen(tje)s waar je rijbewijs C voor moet hebben.
Ik doe het koerierswerk met de gewone busjes en zo te horen heb jij echt geen idee hoe dat eraan toe gaat. Dus ga aub geen bedrijven lopen afkraken als je er geen verstand van hebt.![]()
Vanuit onze Unit rijden wij de provincies Friesland, Groningen, Drenthe, Overijssel, deel Gelderland en de polders. Een vrij groot gebied dus wij komen echt wel aan onze kilometers.
DHL dus ...quote:Op woensdag 26 juli 2006 23:03 schreef Kindervriend het volgende:
[..]
Ik kraak geen bedrijven af... ik vertel alleen mijn ervaringen met die bedrijven.
Maareh, kweenie of je het wil zeggen, maar voor welke pakketdienst doe jij dat werk dan? En is het niet zo dat jij dagelijks dezelfde route krijgt toegewezen?
Hmm, da's wel beter inderdaad. Maar de chauffeurs van bijvoorbeeld DPD die ik ken rijden vrijwel altijd dezelfde route... Hoeveel stops krijg je gemiddeld trouwens mee per dag?quote:Op woensdag 26 juli 2006 23:12 schreef Double-U het volgende:
[..]
DHL dus ...
Nee, ik rij zelden 2x in de week dezelfde route. De ene dag stad Zwolle, de andere dag half Friesland. Zéér veel afwisseling.
DPD is k*t. gehoord van ex-dpd-ersquote:Op woensdag 26 juli 2006 23:15 schreef Kindervriend het volgende:
[..]
Hmm, da's wel beter inderdaad. Maar de chauffeurs van bijvoorbeeld DPD die ik ken rijden vrijwel altijd dezelfde route... Hoeveel stops krijg je gemiddeld trouwens mee per dag?
What den fuck!? Da's helemaal niks man!quote:Op woensdag 26 juli 2006 23:19 schreef Double-U het volgende:
[..]
DPD is k*t. gehoord van ex-dpd-ers
Ik maak gemiddeld tussen de 10 (zeer rustige dag) en 25 (drukke dag) stops, da's aflevering en afhalers.
Ja, ik ook wel ... als ze allemaal in 1 dorp waren maar in een gebied van 50 x 100 km red ik dat toch nietquote:Op woensdag 26 juli 2006 23:20 schreef Kindervriend het volgende:
[..]
What den fuck!? Da's helemaal niks man!
25 stops is echt onwijs rustig voor bijvoorbeeld DPD! 25 stops heb je in een route van hun binnen 4 uur wel bezorgd hoor!
Hmm, dat verklaart een hoop ja.quote:Op woensdag 26 juli 2006 23:24 schreef Double-U het volgende:
[..]
Ja, ik ook wel ... als ze allemaal in 1 dorp waren maar in een gebied van 50 x 100 km red ik dat toch niet![]()
En wij hebben geen vaste route, klanten kunnen de hele dag door bellen om spullen op te laten halen binnen 2 uur. Soms ben ik net een jojo.![]()
Wij rijden met Ford Transit, Opel Vivaro, Mercedes Sprinter en Iveco's. Ook elke dag weer wat anders.quote:Op woensdag 26 juli 2006 23:28 schreef Kindervriend het volgende:
[..]
Hmm, dat verklaart een hoop ja.
Met wat voor wagen rij je trouwens?
Sprinters.quote:Op woensdag 26 juli 2006 23:29 schreef Double-U het volgende:
[..]
Wij rijden met Ford Transit, Opel Vivaro, Mercedes Sprinter en Iveco's. Ook elke dag weer wat anders.
Iveco is kut ja.quote:Op woensdag 26 juli 2006 23:38 schreef Double-U het volgende:
De Opeltjes zijn mijn favoriet, vooral in de stad. Lekker rap en ze zitten alsof je in een personenauto zit.
Iveco is![]()
Whehehe, tijdje terug met zo'n ding naar Spanje geweest... toen nog met m'n huisgenoot mee. Negen keer getankt ofzo in 3500 kmquote:Op woensdag 26 juli 2006 23:50 schreef Kindervriend het volgende:
Iveco is kut ja.
Vorige week reed ik elke dag met zo'n Iveco bakwagentje van KAV, omdat we wagens te kort kwamen. Goeiendag zeg, die dingen slurpen! Paar honderd kilometer en je staat weer bij de pomp... Gaat helemaal nergens over.
Owja dat is dus niet doorgegaanquote:Op donderdag 27 juli 2006 16:26 schreef crossover het volgende:
Vandaag bij Bavaria gevraagd of ze iets hadden voor op de zaterdag, de 'baas' was er wel enthousiast over, maar er niet echt zeker van. Hij zou het er eens over hebben, maar het klonk wel positief. Ik ga volgende week vragen hoe het is geworden, misschien heb ik het al binnen dus
Anders ga ik dus wat kleine bedrijven opzoeken en bellen.
Hoe kom je dan terug?quote:Op donderdag 14 september 2006 16:48 schreef enpe het volgende:
Ik ben ook aan het kijken voor een baantje van deze soort, las pas ook iets over werken als hiker. D.w.z. auto's van een bedrijf naar de klant rijden, zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben (gehad)?
DHL ligt hier trouwens aardig in de buurt (DHL Beringe), misschien daar eens proberen of ze nog koeriers zoeken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |