Als je nog maar net je rijbewijs hebt nemen ze je niet aan bij TNT of FedEx lijkt mijquote:Op dinsdag 25 juli 2006 18:53 schreef crossover het volgende:
Ik heb onderhand genoeg van mijn huidige (zaterdag)baan en wil wel eens wat anders. Als vakantiebaan werk ik bij Bavaria als bijrijder en af en toe mag ik dan met een busje weg.
Is het mogelijk om bij een bedrijf als TNT, TPG of FedEx te gaan werken? Ik heb het idee dat dit baantje erg gewild is.. Heeft iemand dit ooit gedaan als werk? En beviel het?
Heb uiteraard rijbewijs
weet je dat zeker, oftewel heb je hier ervaring mee?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 18:59 schreef Little_Meanie het volgende:
[..]
Als je nog maar net je rijbewijs hebt nemen ze je niet aan bij TNT of FedEx lijkt mij
Gewoon hun sites in de gaten houden, doe ik ook al een tijdje.quote:Is het mogelijk om bij een bedrijf als TNT, TPG of FedEx te gaan werken?
hoelang duurt dat tijdje van jou nu al? moet ik dan aan weken/maanden of jaren denken??quote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:00 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
[..]
Gewoon hun sites in de gaten houden, doe ik ook al een tijdje.
Helaas zonder resultaat tot nu toe![]()
Maanden!quote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:01 schreef KARAZZ het volgende:
[..]
hoelang duurt dat tijdje van jou nu al? moet ik dan aan weken/maanden of jaren denken??![]()
bekende van mij doet dat werk ook, zo onregelmatig zijn de werktijden niet, hangt uiteraard wel van 't aantal pakketjes af maar zoveel scheelt 't niet de ene of de andere dag.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:03 schreef Ringo het volgende:
Ik denk wel dat je aantoonbare rijervaring moet hebben. En stratenkennis als je koerier wordt in een specifieke stad.
Verder: gaan voor zo'n baan, het is namelijk heel tof werk en meestal betaalt het goed. Heerlijk veel kilometers maken, veel tijd voor jezelf, je komt op veel plekken, je ontmoet veel mensen maar in je auto ben je altijd lekker alleen (groot voordeel tov taxichauffeur).
Je werktijden zijn wel onregelmatig, je moet flexibel zijn, en overwerken hoort erbij. Maar ik neem aan dat je dat niet erg vindt.
nieuwe vrienden zoeken dusquote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:04 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
[..]
Maanden!
Het is natuurlijk een populair baantje, vaak weten mensen die al koerierswerk doen wel een
vriend/vriendin die belangstelling heeft in een vrijgekomen baan.
Welk bedrijf was dat?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:04 schreef Slarioux het volgende:
Ik kreeg te horen dat ik mijn rijbewijs minimaal 2 jaar moest hebben.
bij grote courierbedrijven is het 5 jaar dacht ik, en je mag geen zware verkeersongevallen gehad hebben en zo en sommige vragen ook een rijvaardigheidstest af te leggenquote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:04 schreef Slarioux het volgende:
Ik kreeg te horen dat ik mijn rijbewijs minimaal 2 jaar moest hebben.
ga jij handmatig die 200+ pakketjes in je navigatiesysteem zetten, succesquote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:04 schreef crossover het volgende:
Ik neem aan dat die auto's wel een navigatiesysteem hebben..
En overuren vind ik niet erg, zolang het werk maar te doen is.
schijnt dat als je bij de politie bekend staat als autodief dat je dan ook minder snel aangenomen wordt...quote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:06 schreef Little_Meanie het volgende:
[..]
bij grote courierbedrijven is het 5 jaar dacht ik, en je mag geen zware verkeersongevallen gehad hebben en zo en sommige vragen ook een rijvaardigheidstest af te leggen
ja zeker als beginner zullen ze je wat laten rondrijden in de buurt en dan veronderstellen ze wel dat je de meeste straten wel kentquote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:08 schreef KARAZZ het volgende:
[..]
ga jij handmatig die 200+ pakketjes in je navigatiesysteem zetten, succes![]()
![]()
vooral als joyriderquote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:09 schreef KARAZZ het volgende:
[..]
schijnt dat als je bij de politie bekend staat als autodief dat je dan ook minder snel aangenomen wordt...![]()
Gaat best snel met een beetje navigatiesysteem. Sneller dan maar rondrijden en hopen dat je die straat tegenkomt.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:08 schreef KARAZZ het volgende:
[..]
ga jij handmatig die 200+ pakketjes in je navigatiesysteem zetten, succes![]()
![]()
ik hoor wel dat jij weinig ervaring hebt met navigatiesystemen...quote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:11 schreef crossover het volgende:
[..]
Gaat best snel met een beetje navigatiesysteem. Sneller dan maar rondrijden en hopen dat je die straat tegenkomt.
hoeveel zijn 'r dat dan?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:14 schreef Klonk het volgende:
weet je wat alleen jammer is, dat iedereen wel zo'n baantje wil, bij mijn baas komen echt stapels open sollicitaties binnen, en dan hebben we het nog niet eens over het aantal telefoontjes of het aantal keer dat personeel gevraagd word of we nog mensen nodig hebben
whehe... das 'n werk, telkens weer die brieven onderop legge... ik zou 't wel wete, gewoon bovenop de stapel, veel gemakkelijker...quote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:16 schreef Klonk het volgende:
heeeeeeeel veel, zeker in de zomerperiode, echt je komt onder op de stapel te liggen
maar jij ben dus koerier?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:14 schreef Klonk het volgende:
weet je wat alleen jammer is, dat iedereen wel zo'n baantje wil, bij mijn baas komen echt stapels open sollicitaties binnen, en dan hebben we het nog niet eens over het aantal telefoontjes of het aantal keer dat personeel gevraagd word of we nog mensen nodig hebben
misschien iets voor crossover?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:19 schreef Klonk het volgende:
ik heb uitgebreide ervaring bij de TPG pakketservice, gelukkig niet meer want het is een hoerenbaan
quote:
hoor ik vaker bij mensen die ergens gaan werken, misschien dat op een gegeven moment ook de regelmaat z'n tol eist...quote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:21 schreef Klonk het volgende:
ik heb aan niemand een hekel en ik gun niemand een baan bij de pakketservice.
leuk je krijgt bijvoorbeeld bedrijfskleding, t-shirt bestaat grotendeels uit polyester, da's lekker als het warm is, regeltjes, regeltjes en nog eens regeltjes, toen ik begon was het wel relaxt nu niet meer...
"echt koerierswerk" bedoel je met drugs enzo?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:25 schreef Klonk het volgende:
regelmaat is lekker, en zodra je eenmaal in je wijk bent is het ook best te doen, maar ze zijn nu aan het over regelen, personeelsverloop is zowel bij de subcontractors als bij tpg chauffeurs zelf best wel groot, en in ieder geval meer dan een jaar geleden.
beter gewoon mazzel hebben en in echt koerierswerk rollen.
Antillen naar ...? Berlijn ofzo?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:51 schreef Klonk het volgende:
nee, gewoon pakje van A naar B brengen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |