abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 22 juni 2006 @ 16:21:50 #26
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_39116170
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 15:33 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Precies. Dus de bank leest dat serienummer uit RFID en slaat in hun database op dat jij die gepind hebt. Easy.
[..]

Daar houdt het inderdaad op. Maar het maakt het anoniem doen van grote aankopen best lastig. Weinig supermarkten waar je die briefjes van duizend nog even kunt "anonimiseren".
Grote aankopen worden nooit met cash betaal, die je net gepint hebt. Omdat je maar ¤500,- kan pinnen bij de bank.
Je betaald een groot bedrag gelijk met pin (tot ¤2500,- geloof ik), of met een overschrijving, of je gaat naar de bank voor cash.
Goh, hoe anoniem is dit allemaal?
En dit was met de gulden ook alzo. Dus dat is geen verandering.

En mocht het geld zwart zijn, dan heeft een bank weinig te tracen.
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
  donderdag 22 juni 2006 @ 16:22:42 #27
59332 Little_Meanie
Cidade Maravilhosa, RJ Brasil
pi_39116197
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 10:54 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Euh ja....
Op die manier kan de overheid of iemand die de centrale database bij gaat houden precies zien wat er met "jou" geld gebeurd.
Waar je het uitgeeft en wat er daarna mee gebeurd.
Dus wanneer jij regelmatig spullen bij een sexshop koopt weten ze dat...


who cares, paranoide nerds
kom eens van achter die computer vandaan met jullie complottheorieën
pi_39117394
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 16:22 schreef Little_Meanie het volgende:

[..]

who cares, paranoide nerds
kom eens van achter die computer vandaan met jullie complottheorieën
Ooooh, begint er weer eentje te huilen.
pi_39118190
RFID wordt gebruikt om "producten" te identificeren. Je hebt hiervoor uitleesapparatuur nodig, zodat je de chip kan "lezen".

Er zijn inmiddels diverse bedrijven die klantenkaarten uitgeven voorzien van RFID-tags. Op het moment dat je de winkel binnenkomt (langs de uitleesapparatuur/poortjes) weten ze precies wie je bent en kunnen ze bijv. in hun systeem kijken wat je vorige bestellingen waren zonder dat je dat hoeft te zeggen (waar evt. andere klanten bijstaan - privacy!). Zo kan je dus bijv. sneller geholpen worden. Deze RFID chips kunnen alleen uitgelezen worden met de juiste uitleesapparatuur. Ze zijn dus te programmeren.

Het gevaar van RFID-tags in geld zit hem in wie de uitleesapparatuur heeft. Politie zou bijv. bij aanhouding precies kunnen weten hoeveel papiergeld je op zak hebt om een evt. boete te betalen. Nog gevaarlijker wordt het als iemand zo'n uitleesapparaat steelt en op de hoek van de straat gaat staan "uitlezen". Zo iemand weet dus zonder jouw medeweten precies hoeveel geld je op zak hebt, en of het dus de "moeite" loont om je te beroven!!!

Leuker wordt het als je de RFID-tags van het geld gaat herprogrammeren (wat kan!!) en zo bijv. een briefje van 10 euro gaat "hernoemen" naar 50 euro. Een automaat die de biljetten dmv RFID zou scannen, ipv optisch, zou je zo voor de gek kunnen houden.
  donderdag 22 juni 2006 @ 17:55:42 #30
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_39118807
ff geprobeerd maar de gaatjes onstaan op de geimpigmenteerde metalic lijn !

tja
  donderdag 22 juni 2006 @ 18:03:38 #31
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_39119006
OMG, degenen die dat artikel hebben geschreven bewaren hun biljetten nu in aluminiumfolie
"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
  donderdag 22 juni 2006 @ 18:11:33 #32
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_39119192
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_39119876
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 17:33 schreef Jjeroen het volgende:
Leuker wordt het als je de RFID-tags van het geld gaat herprogrammeren (wat kan!!) en zo bijv. een briefje van 10 euro gaat "hernoemen" naar 50 euro. Een automaat die de biljetten dmv RFID zou scannen, ipv optisch, zou je zo voor de gek kunnen houden.
Wauw! Ik ben voorstander van RFID-chips!
pi_39121156
quote:
Wauw! Ik ben voorstander van RFID-chips!
Elk nadeel heeft z'n voordeel
  donderdag 22 juni 2006 @ 21:09:04 #35
59332 Little_Meanie
Cidade Maravilhosa, RJ Brasil
pi_39125882
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 16:59 schreef Nee het volgende:

[..]

Ooooh, begint er weer eentje te huilen.
dus jij bent één van die wereldvreemde nerd
pi_39134927
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 21:09 schreef Little_Meanie het volgende:
dus jij bent één van die wereldvreemde nerd
Het blijft triest als mensen op een forum anderen vertellen dat ze achter hun computer weg moeten gaan. Geef dan eerst zelf het goede voorbeeld, nerd.

Zijn we ook van die inhoudsloze posts af...
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_39139244
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 17:33 schreef Jjeroen het volgende:
RFID wordt gebruikt om "producten" te identificeren. Je hebt hiervoor uitleesapparatuur nodig, zodat je de chip kan "lezen".

Er zijn inmiddels diverse bedrijven die klantenkaarten uitgeven voorzien van RFID-tags. Op het moment dat je de winkel binnenkomt (langs de uitleesapparatuur/poortjes) weten ze precies wie je bent en kunnen ze bijv. in hun systeem kijken wat je vorige bestellingen waren zonder dat je dat hoeft te zeggen (waar evt. andere klanten bijstaan - privacy!). Zo kan je dus bijv. sneller geholpen worden. Deze RFID chips kunnen alleen uitgelezen worden met de juiste uitleesapparatuur. Ze zijn dus te programmeren.

Het gevaar van RFID-tags in geld zit hem in wie de uitleesapparatuur heeft. Politie zou bijv. bij aanhouding precies kunnen weten hoeveel papiergeld je op zak hebt om een evt. boete te betalen. Nog gevaarlijker wordt het als iemand zo'n uitleesapparaat steelt en op de hoek van de straat gaat staan "uitlezen". Zo iemand weet dus zonder jouw medeweten precies hoeveel geld je op zak hebt, en of het dus de "moeite" loont om je te beroven!!!

Leuker wordt het als je de RFID-tags van het geld gaat herprogrammeren (wat kan!!) en zo bijv. een briefje van 10 euro gaat "hernoemen" naar 50 euro. Een automaat die de biljetten dmv RFID zou scannen, ipv optisch, zou je zo voor de gek kunnen houden.
denk niet dat in de chips die in de biljetten zitten dit kan gebeuren. De goedkooptste rfid chips hebben alleen maar een uniekecode op zich zitten, dus herprogrammeren zal dan lastig worden.
tevens kan de chip gecodeerd worden zodat je eerst een hack moet gaan zoeken.
pi_39139772
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 17:55 schreef merlin693 het volgende:
ff geprobeerd maar de gaatjes onstaan op de geimpigmenteerde metalic lijn !

tja
Jij gaat door voor een koelkast

Mensen...



In de eurobiljetten zit een metalen strip. En wat doet metaal in een magnetron? Vonken veroorzaken. Vonken die met papier in contact komen doen gaatjes branden.

En ook erg oud nieuws:

http://tweakers.net/nieuws/31387 (3 maart 2004)
http://slashdot.org/articles/04/03/02/0535225.shtml

Als laatste is een RFID chip van die afmetingen (millimeters) dermate zwak dat een scanner wel heel dicht op het bankbiljet moet worden geplaatst, wil men de chip kunnen uitlezen. In praktijk heeft big brother hier niets aan.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  vrijdag 23 juni 2006 @ 10:50:09 #39
40822 junkie19
afgekickt!
pi_39141676
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 09:37 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Jij gaat door voor een koelkast

Mensen...

[afbeelding]

In de eurobiljetten zit een metalen strip. En wat doet metaal in een magnetron? Vonken veroorzaken. Vonken die met papier in contact komen doen gaatjes branden.

En ook erg oud nieuws:

http://tweakers.net/nieuws/31387 (3 maart 2004)
http://slashdot.org/articles/04/03/02/0535225.shtml

Als laatste is een RFID chip van die afmetingen (millimeters) dermate zwak dat een scanner wel heel dicht op het bankbiljet moet worden geplaatst, wil men de chip kunnen uitlezen. In praktijk heeft big brother hier niets aan.
http://www.prisonplanet.com/022904rfidtagsexplode.html

Had de site gelezen en dan had je kunnen weten dat het niet die alu strip is die dat effect geeft. had op google gezocht en je had kunnen vinden dan hitatchi alle rfid chips heeft geimplementeerd in euro biljetten.

probeer je troep anders op het forum van knmi.nl te sproeien..
  vrijdag 23 juni 2006 @ 10:52:52 #40
40822 junkie19
afgekickt!
pi_39141777
Geld was voor de rfid chips een middel om te betalen, nu kan het worden ingezet als een middel om te controleren. er is geen reden om rfid chips in geld te zetten, behalve om te controleren.
pi_39143787
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 10:50 schreef junkie19 het volgende:

[..]

http://www.prisonplanet.com/022904rfidtagsexplode.html

Had de site gelezen en dan had je kunnen weten dat het niet die alu strip is die dat effect geeft. had op google gezocht en je had kunnen vinden dan hitatchi alle rfid chips heeft geimplementeerd in euro biljetten.

probeer je troep anders op het forum van knmi.nl te sproeien..
Als jij je site eens goed leest staat er dat ze van plan waren om in 2005 RFID chip te integreren in bankbiljetten, niet dat ze dat dus ook doen.

De link in de door jou gegeven site geeft ook duidelijk aan dat er nog grote problemen zijn om dergelijke chip in geld te "verstoppen"

Enkele quotes uit jouw link:
quote:
"The most obvious one is the price," he said. Today's RFID tags cost between 20 cents to $1.00, and "that's not economic enough for most bills,"
quote:
Embedding a 30 cents chip into a EUR 500 bill would make more sense than putting it into a European buck, several industry sources said.
quote:
"The chip is already so small," MIT's Ashton said. "To connect the two ends of a coil — an antenna — at precisely the right place on a chip could present a major problem."
quote:
"For putting chips into documents, they need to be very small — less than a square millimeter — and thin such that they are not cracking under mechanical stress of the document. Thinning down to 50 micron and below is a key challenge." That would require advanced mechanical and chemical techniques, he said.
Dus je eigen link geeft al een grote hoeveelheid vraagtekens of het überhaupt techninsch en economisch wel haalbaar is.

Daarom is het vrij onwaarschijnlijk dat er in een 10 euro biljet en RFID chip zit. Veel waarschijnlijker is dat de metalen strip de gaten veroorzaakt heeft.

Verder zeg ik nogmaals dat een eventuele chip van die grote een zeer beperkt "bereik" heeft, waardoor ze alleen gebruikt kunnen worden om eventuele valse biljetten te ontmaskeren, niet om je te volgen nadat je gepint hebt.

Maar goed, in je paranoïde brein komen logische, anti-complot beweringen niet goed door, en ook in dit topic kom je weer niet verder dan het geven van links zonder een eigen toelichting...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_39143862
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 10:52 schreef junkie19 het volgende:
Er is geen reden om rfid chips in geld te zetten, behalve om te controleren.
niet in jouw gedachten blijkbaar...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_39143958
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 16:21 schreef Knarf het volgende:

[..]

Grote aankopen worden nooit met cash betaal, die je net gepint hebt. Omdat je maar ¤500,- kan pinnen bij de bank.
Je betaald een groot bedrag gelijk met pin (tot ¤2500,- geloof ik), of met een overschrijving, of je gaat naar de bank voor cash.
Goh, hoe anoniem is dit allemaal?
En dit was met de gulden ook alzo. Dus dat is geen verandering.

En mocht het geld zwart zijn, dan heeft een bank weinig te tracen.
Een auto kun je gewoon cash betalen hoor als je wilt.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_39145499
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 11:50 schreef The_stranger het volgende:

Verder zeg ik nogmaals dat een eventuele chip van die grote een zeer beperkt "bereik" heeft, waardoor ze alleen gebruikt kunnen worden om eventuele valse biljetten te ontmaskeren, niet om je te volgen nadat je gepint hebt.
Inderdaad, dat ding heeft een bereik van hooguit 10 centimeter, daarbij moet er nog detectie poorten zijn die zo staan afgesteld dat het signaal wordt ontvangen. en dan nog maar niet te spreken over de positie hoe een biljet langs zo poort moet komen.

al die waan ideeen over rfid
  vrijdag 23 juni 2006 @ 14:22:29 #45
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_39148726
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 11:55 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Een auto kun je gewoon cash betalen hoor als je wilt.
En hoe kom je aan dat geld?

Bij de bank gehaald -> traceerbaar.
Zwart -> niet traceerbaar.

Dat was meer mijn punt.

Maar ik geloof sowieso al niet dat geld op deze manier geregistreerd wordt.
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
pi_39186944
Voortaan alles met muntgeld betalen dus
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_39319612
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 11:52 schreef The_stranger het volgende:

[..]

niet in jouw gedachten blijkbaar...
Zoek een leven.. Heb je niet gemerkt dat het enige wat je doet topic bashen is?

chemtrails.. topic bash..
rfid chips.. topic bash
elk onderwerp wat ook maar in de buurt komt van de waarheid... topic bash..

ik bedoel, wtf doe je in dit forum..wieberen jij..
pi_39320153
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 13:43 schreef junkie19 het volgende:

[..]

Zoek een leven.. Heb je niet gemerkt dat het enige wat je doet topic bashen is?

chemtrails.. topic bash..
rfid chips.. topic bash
elk onderwerp wat ook maar in de buurt komt van de waarheid... topic bash..

ik bedoel, wtf doe je in dit forum..wieberen jij..
Lol

Jij noemt het topicbashen, ik, en met mij vele anderen, noem het een alternatieve versie geven. Een versie, die in mijn opinie, veel logischer is en niet onbelangrijk, gestaafd wordt door hedendaagse wetenschap en kennis.

Mijns inziens is het TRU forum een discussie forum. Niet een gezellig theekransje waar mensen met dezelfde meningen eens lekker tegen de overheid, gevestigde orde, of de media kunnen schoppen.

Een leven heb ik gelukkig al, een leven vrij van zinloze paranoïde, zonder een dagtaak te hebben aan het fabriceren van magische stralinsblokkers van hars en zonder aluminium kooien om chemtrails en EM straling buiten te houden.

En wieberen? Dat laat ik mij niet vertellen door een 19 jarige verslaafde, al dan niet afgekickt

Voor de rest zou ik je iwllen aanraden om eens wa minder persoonlijk te worden en je bezig te houden met het aandragen van feiten en vooral persoonlijke opvattingen, iets waar je tot nu toe nog tekort in geschoten bent.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_39320623
Volgens mij geeft Stranger niet meer dan logische argumenten waarom er neit paranoide gereageerd moet worden op RFID.
  woensdag 28 juni 2006 @ 14:16:56 #50
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_39320783
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 13:43 schreef junkie19 het volgende:

[..]

Zoek een leven.. Heb je niet gemerkt dat het enige wat je doet topic bashen is?

chemtrails.. topic bash..
rfid chips.. topic bash
elk onderwerp wat ook maar in de buurt komt van de waarheid... topic bash..

ik bedoel, wtf doe je in dit forum..wieberen jij..
lol

Chemtrails, nja daar zou nog een kern van waarheid in kunnen zitten. Maar RFID chips in geld om mensne mee te traceren is echt de grootste larie die ik ooit gehoord heb. En al zaten ze erin met dat doel dan hebben ze er nog niks aan omdat geld meestal erg snel van eigenaar wisselt.

En ik weet niet hoe vaak jij kassieres ed het geld eerst ziet scannen (om jou evt te traceren) voor ze in de kassa la verdwijnen maar ik nooit.

sorry maar dit is echt kansloos. Totaal onrealistisch en niet praktisch uitvoerbaar.
Zouden ze iedereen willen traceren dan zou papier en muntgeld wel direct worden afgeschaft zodat iedereen via zijn bank of giro pas te traceren is.
Bovendien. over muntgeld gesproken. Zit daar ook soms een chip in? zo niet -> hop biljetten wisselen voor munten en klaar. Niet meer te traceren.

* Metro2005 mompelt iets over verhaal en rammelen aan alle kanten

[ Bericht 32% gewijzigd door Metro2005 op 28-06-2006 14:23:36 ]
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')