abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17462868
http://www.propagandamatrix.com/010304rfidtagsineuros.html

En deze chip zouden ze pas in 2005 gaan gebruiken. Vreemd.

PS: Dit na de ontdekking dat de dollar-biljetten een RFID-chip bevat:
http://www.propagandamatrix.com/290204rfidtagsexplode.html

[ Bericht 35% gewijzigd door ramzes op 02-03-2004 15:33:03 ]
  Moderator dinsdag 2 maart 2004 @ 15:27:46 #2
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17462904
welke idioot stopt er dan ook geld in de magnetron

het idee is dat je er eten van koopt en dat in de magnetron stopt ... zuinige ollanders zeker weer, die proberen benzine van het tripje naar de a.h. te besparen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 2 maart 2004 @ 15:28:47 #3
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_17462924
I remembered I had a couple of Euros in my wallet from my last visit to France and decided what the heck, I'll microwave them. After just three seconds the first note exploded into flame and fearing for my microwave's safety I quickly pressed the stop button. A fluke? Maybe, I tried with the second note, a five, again after precisely three seconds the same bright flash of flame.

Moderator dinsdag 2 maart 2004 @ 15:31:13 #4
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17462986
kleurrijke bron ook

Moderator dinsdag 2 maart 2004 @ 15:31:52 #5
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17463003
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 15:28 schreef Darklight het volgende:
I remembered I had a couple of Euros in my wallet from my last visit to France and decided what the heck, I'll microwave them. After just three seconds the first note exploded into flame and fearing for my microwave's safety I quickly pressed the stop button. A fluke? Maybe, I tried with the second note, a five, again after precisely three seconds the same bright flash of flame.

hij heeft die trip naar de toekomst met een tijdmachine gemaakt?
pi_17463061
Je snapt het niet, als het NWO HAARP ruimtestation klaar is kunnen ze in een klap alle mensen met meer dan 2 biljetten bij zich opblazen.
pi_17463082
Niet alleen rfid chips exploderen in de magnetron maar ook de metaalstrip die standaard in eurobiljetten zijn verwerkt. Ik ben dus ook nog niet overtuigd.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  Moderator dinsdag 2 maart 2004 @ 15:37:08 #8
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17463101
en dan nog

wie stopt er in vredesnaam geld in de magnetron

handgranaten moet je er ook niet inproppen, staat ook niet in de handleiding
pi_17463108
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 15:31 schreef sp3c het volgende:

[..]

hij heeft die trip naar de toekomst met een tijdmachine gemaakt?
volgens mij heb je het bericht niet goed begrepen.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  dinsdag 2 maart 2004 @ 15:37:57 #10
41606 Misanthroopia
Consequences Schmonsequences!
pi_17463121
Sommige soorten papier fikken ook in de magnetron.
"Do you like apples? I SAID: DO YOU LIKE APPLES?? HOW D'YA LIKE_THEM_APPLES!!"
  Moderator dinsdag 2 maart 2004 @ 15:40:19 #11
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17463161
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 15:37 schreef Deetch het volgende:

[..]

[afbeelding] volgens mij heb je het bericht niet goed begrepen.
het is gewoon niet duidelijk

die dingen zouden van 2005 in de biljetten komen te zitten en hij gaat naar frankrijk en zijn biljetten exploderen.

maar goed, wat is nu eigenlijk het probleem hier?
pi_17463291
Kan er op Propagandamatrix niet gewoon een biljet worden opengesneden en met een microscoop een foto van die chip worden gemaakt ? Een brandgat zou met geavanceerde apparatuur zoals een lucifer of een sigaret ook kunnen worden gemaakt.
  dinsdag 2 maart 2004 @ 15:56:39 #13
19840 Libris
Live from Singapore
pi_17463468
Iemand met een 5 euro biljet en een magnetron aanwezig?
  FOK!fotograaf dinsdag 2 maart 2004 @ 15:59:40 #14
18921 freud
Who's John Galt?
pi_17463519
Alsof een rfid chip van een milimeter genoeg energie zou produceren om een biljet in de hens te laten vliegen. Ik denk toch echt dat het aan de metalen strip ligt.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_17463532
Om mij mijn biljetten te laten gaan frituren zullen ze toch met een betere hoax moeten komen.
  Moderator dinsdag 2 maart 2004 @ 16:03:53 #16
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17463616
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 15:46 schreef CeeJee het volgende:
Een brandgat zou met geavanceerde apparatuur zoals een lucifer of een sigaret ook kunnen worden gemaakt.
ja leuk ... nu zit ik met tranen in mijn ogen te internetten
pi_17463852
Alles even terzijde... Als er RFID chips in geld wordt gestopt zonder dat het verteld wordt, dan heeft iemand er een bedoeling mee om het niet te vertellen. Het is geen paranoia om achter iemands bedoelingen te komen, dat is gewoon voorzichtigheid.

Feit is dat het steeds makkelijker wordt voor groepen als regeringen om je gangen na te gaan, om je in de gaten te houden. De geschiedenis bewijst wel dat uitvindingen *altijd* gebruikt zullen worden, ten goede en ook ten kwade. Het is dus niet meer dan voorzichtigheid om je af te vragen waar het heen gaat en in wat voor toekomst jij over 10 jaar leeft. 10 jaar is niet zo lang hoor, de meeste mensen worden wel minstens 70 jaar.

Nou het 'probleem'... Het probleem kennen jullie allemaal, zeker degene die nog geen 18 zijn en thuis wonen. Het grootste probleem van jullie is 'hoe kom ik onder de bepalingen van mijn ouders uit'. Je wil bijvoorbeeld zaterdag tot 2:00 door blijven feesten, terwijl je ouders willen dat je om 23:00 thuis komt, op straffe van weet ik veel wat (in ieder geval een preek). Jullie leven naar het punt toe dat je het huis uit mag en mag doen wat je wilt (binnen grenzen, natuurlijk, daar heb je normen en waarden voor gekregen).

Wel, wat zou je er nu van vinden als je eindelijk het huis uit gaat, maar de overheid de taak van je ouders overneemt? Dwz. dat de overheid je gaat zeggen dat je om 23:00 thuis moet zijn op straffe van een rechtszaak (een preek voor volwassenen, zeg maar)? Dan ben je het huis uit, maar is er niks veranderd in je leven en kun je NOG niet doen wat je wil. En dat nog voor de rest van je leven ook.

Als je geidentificeerd kan worden, heeft de overheid de macht om zoiets te doen. En in Engeland gebeurt dat ook al enigszins, waar je in London ook loopt, er is altijd wel een camera op je gericht en ze kunnen dus altijd terugzien of jij op een bepaald moment op een bepaalde plek was.

Maar ja, uren van videobanden doorkijken is eigenlijk best moeilijk. RFID chips maken het dan stukken makkelijker. Je zet gewoon overal poortjes neer en waar je ook loopt, het wordt opgeslagen in een computersysteem. Stel je voor, je wordt tot je 21e door je ouders gevolgd waar je ook gaat, en van je 21e tot je dood wordt je door een regering gevolgd waar je ook gaat.

Je wordt van je bed gelicht omdat je met een meid in een achteraf steegje hebt staan n*ken en de regering niet wil dat jij dat doet. Of je bent met een omweg van je werk naar je huis gegaan en je valt daardoor binnen een bepaald zoekpatroon van de computer en wordt daarom aangehouden om uit te leggen waarom je niet de kortste weg naar je huis nam.

Als de overheid eenmaal die gegevens *heeft*, is er niemand meer die ze tegen kan houden om gebruik te maken van die gegevens zoals het hen goeddunkt. Ze kunnen van alles verzinnen en geen burger die het tegen kan houden. En de gegevens blijven natuurlijk alleen toegankelijk voor een select groepje, en er zal geen enkele burger zijn die in dat selecte groepje zit.

Niks geen paranoia, 1984 was voorspellend en het gaat daar naartoe als niemand tegengas geeft. De techniek is te mooi om waar te zijn voor alle controlerende instanties.

Wie van jullie heeft 1984 van George Orwell eigenlijk ECHT gelezen?

Edit:

Ik geef hier een algemeen verhaal aan de hand van jullie reacties. Ik zou niet kunnen zeggen of het een hoax is of niet.

Een RFID chip heeft een antenne en wat electronica, er is dus een stroomkring en een magnetron levert heel wat vermogen (700Watt b.v.). Als er genoeg stroom door de chip loopt, zal die gaan gloeien en dan zal het papier in de fik vliegen.

Maar er zijn natuurlijk best andere redenen waarom het biljet in de fik vloog (metalen stripje b.v.), en zomaar een website geloven doe ik niet. Maar het '1984' verhaal is niet zomaar uit de lucht komen vallen. George Orwell heeft dat verhaal niet zomaar uit zijn duim gezogen.

[ Bericht 4% gewijzigd door RetepV op 02-03-2004 16:22:44 ]
  Moderator dinsdag 2 maart 2004 @ 16:20:01 #18
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17463932
die biljetten staan toch niet op naam???

hoe kun je dan in godsnaam er iemand zijn gangen mee nagaan, er zal ook geen draadloze zender/ontvanger inzitten want zover is de techniek volgens mij niet dus het enige wat je er mee na kan gaan is waar het uitgegeven is ... en evt door wie als er camera's aanwezig zijn.

het is lijkt me vooral handig tegen valsemunters meer niet
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 2 maart 2004 @ 16:21:47 #19
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_17463961
Neuro!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_17464104
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 16:20 schreef sp3c het volgende:
die biljetten staan toch niet op naam???
Jij pint nooit ?

pi_17464128
Wil je miljonair worden?

Ontwerp een metaalfolie binnenvoering voor de portemonne die je in kan inplakken,
test het product goed op het tegenhouden van radiosignalen, omschrijf het zo alge-
meen mogelijk en patenteer het. Stap er daarna mee naar de tpg (postkantoren) en
benzinestations en geef ze een flink percentage van de winst voor de verkooppun-
ten en een postercampagne. Laat een reclamebureau een pakkende naam verzinnen.
De radio en televisie doen de rest.
Write a wise saying and your name will live forever
pi_17464141
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 16:20 schreef sp3c het volgende:
er zal ook geen draadloze zender/ontvanger inzitten want zover is de techniek volgens mij niet dus het enige wat je er mee na kan gaan is waar het uitgegeven is ... en evt door wie als er camera's aanwezig zijn.
Een RFID chip is dus draadloos, tot gemiddled 5 voet is de data nog te ontvangen. 5 voet is anderhalve meter.

Zomaar een link:

http://www.boycottgillette.org/aboutrfid.html

Hier een meer wetenschappelijk verhaaltje:

http://www.epic.org/privacy/rfid/

Edit:

Inderdaad staan die tags niet op naam, maar hoe meer RFID tags je bij je draagt, hoe makkelijker het wordt jou als persoon te identificeren. Zo lang het maar om weinig producten gaat is er dus niets aan de hand. Maar RFID tags worden straks in de duvel en z'n ouwe moer gestopt. En het erge is: je weet het niet en kunt ze niet zien, je kunt ze dus ook niet vermijden.

Een goede vraag is toch altijd: waarom moeten die dingen nou eigenlijk zo onzichtbaar klein zijn? Dat is toch nergens voor nodig als het toch voor 'the common good' is?
  Moderator dinsdag 2 maart 2004 @ 16:32:07 #23
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17464198
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 16:27 schreef CeeJee het volgende:

[..]

Jij pint nooit ?
heb bij een (Rabo)bank gewerkt en ik kan je verzekeren dat biljetten niet op zo'n manier eruit worden gespuugd.

en anderhalve meter ... dan moet je wel bovenop iemand staan om hem te volgen
pi_17464287
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 16:32 schreef sp3c het volgende:

[..]

heb bij een (Rabo)bank gewerkt en ik kan je verzekeren dat biljetten niet op zo'n manier eruit worden gespuugd.

en anderhalve meter ... dan moet je wel bovenop iemand staan om hem te volgen
Bovendien, er is een heel GSM net waarmee je mensen in de gaten kan houden, waarom een kolossale investering doen in een paar miljard RFID chips en X duizend controlepoortjes om dat handjevol GMS-lozen te gaan volgen ?
pi_17464288
nouja, dat wordt dus alleen maar muntgeld gebruiken he....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')