abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 21 maart 2006 @ 10:51:42 #126
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_36225167
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 10:30 schreef UncleScorp het volgende:
Tja als je het al niet erg vindt dat de US van de aanslagen op de hoogte waren en gewoon ff een oogje dichtgeknepen hebben ... dan vind je het wss ook niet erg dat ze er ook wat aan verdiend hebben.
En daar gaat het mij ook om... Veel mensen zijn, en niet geinteresseerd, en vinden alles wel
best zolang ze er zelf maar warmpjes bij zitten... Ze hebben geen problemen met de gang
van zaken en de machtsontwikkelingen in de wereld, en zeggen veelal: Zo is het nu eenmaal,
daar verander je niets aan...

Als er iets is wat die droombubbel kan beschadigen is de eerste reactie datgene de kop
in te drukken en dan weer lekker met oogkleppen verder leven...

Kijk maar eens naar de vervuiling die wij met ons beschaafde land veroorzaken in eigen
land en andere landen... Onze straten zijn toch schoon? Dus mensen zien het probleem niet
direct en wordt het op de low-priority list gezet... Als het zowieso al op een of andere prioriteitenlijst gezet wordt...

Het is gewoon triest hoe kortzichtig en egoistisch de hedendaagse 'beschaving' is...

Koopzondagvolk...
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
  dinsdag 21 maart 2006 @ 10:52:05 #127
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_36225177
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 10:25 schreef Resonancer het volgende:

Nee, het geld is vast geen motief hoor...zzzzzzzzzzzzzzz
Die jongens hadden het zo slecht. Ze moesten en zouden Irak en Afghanistan bezetten, anders zouden ze geen rooie cent meer verdienen. Daarvoor riskeren ze het onmiddelijk aan de hoogste boom opgeknoopt te worden als hun complot uit zou komen.
Klinkt logisch. Not... Bovendien is er een stortvloed aan bronnen en informatie dat de daders in extremistische Saoudische/Pakistaanse hoek gezocht moeten worden. Van niet-Amerikaanse bronnen, btw.
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
  dinsdag 21 maart 2006 @ 10:54:10 #128
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_36225252
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 10:50 schreef ABCXYZ het volgende:
Klez met al je linkjes die niets zeggen: dus? Ik zie niet in hoe dat ook maar iets ontkracht, als je het in je eigen woorden zou kunnen ...... ben benieuwd.
Vreemd. Je schijnt te vinden dat je eigen bronnen (schreeuwerige, slecht vormgegeven sites zonder bronvermeldingen) vanalles zeggen. Waar is dat verschil op gebaseerd, vraag ik me dan af?
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
pi_36225505
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 10:33 schreef Chewie het volgende:

[..]

Lekker objectieve bron weer Maar goed volgens mij zijn het ook niet alleen Amerikaanse bedrijven geweest contracten kregen.
[..]

Met een beetje verstand van beleggen en de vliegtuigindustrie weet je waarom er rond die tijd zoveel gehandeld werd. Is in soortgelijke topics ook al vaker besproken.
[..]

Waarom dan niet een half jaar eerder begonnen met de inval in Afghanistan? De enige reden wat ingrijpen tegehield waren namelijk de VS
Nee, de coalition of de willing zal ook wel wat meepikkken.

De FEMA geeft in haar rapport toe dat er verdachte transacties waren voor 9-11, maar waren niet naar Al Quaida te linken en daar laat de Fema het verder maar bij. Je kunt nog zoveel verstand van beleggen hebben , als je niet alle info heby kom je niet ver.

Highly publicized allegations of insider trading in advance of 9/11 generally rest on reports of unusual pre-9/11 trading activity in companies whose stock plummeted after the attacks. Some unusual trading did in fact occur, but each such trade proved to have an innocuous explanation.

The Commission should construct a credible timeline of the events as well, reconciling or contrasting conflicting reports about the events. The Joint Inquiry report gives extensive background on a few key suspects, but almost none on the majority of them, failing to even list all their names. Official versions of their activities conflict with local reports and independent research, especially in regard to Mohammed Atta. The Commission should complete a full reconstruction and timeline, as well as any known links of the suspects to any organization that provided support, including the US. At least one suspect received US government funding and several were trained at US military facilities for a period.

Hier sluit ik me geheel bij aan.


Omdat men het thuisfront ook tevreden moest houden, men wilde niet zomaar beginnen met bombarderen.
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_36225552
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:01 schreef Resonancer het volgende:

Omdat men het thuisfront ook tevreden moest houden, men wilde niet zomaar beginnen met bombarderen.
Dat zeg ik dus, publieke opinie was in maart/april van dat jaar zeer gunstig, maar iedereen hier schijnt vergeten te zijn dat er wel meer gebeurt is in 2001.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 11:09:06 #131
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_36225706
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:01 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Nee, de coalition of de willing zal ook wel wat meepikkken.

De FEMA geeft in haar rapport toe dat er verdachte transacties waren voor 9-11, maar waren niet naar Al Quaida te linken en daar laat de Fema het verder maar bij. Je kunt nog zoveel verstand van beleggen hebben , als je niet alle info heby kom je niet ver.
De FEMA was toch ook niet te vertrouwen. Of wel als het je uitkomt?
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
pi_36225859
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:03 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dat zeg ik dus, publieke opinie was in maart/april van dat jaar zeer gunstig, maar iedereen hier schijnt vergeten te zijn dat er wel meer gebeurt is in 2001.
Yeah right.

In the weeks following 9/11, President Bush's popularity--which was languishing at around 50 percent in August 2001--soared to 90 percent.

http://www.thenation.com/doc/20040927/legum

While Bush was on a month long vacation his polls had plummeted from 84 percent when he was sworn into office on January 2001, to a paltry 45 percent in August, 2001. But after the 9/11 attacks, Bush's popularity ratings zoomed up from 45 percent to a staggering 92 percent in just a couple of days.
http://www.freepress.org/departments/display/17/2004/800
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_36225971
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:14 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Yeah right.
Je weet echt niet meer wat er speelde in het voorjaar van 2001 he?

Anders zou je Bush aproval rate er niet bij halen, daar heb ik het namelijk niet over. Dit gaat over de publieke opinie omtrent Afghanistan.

Ken je deze nog?



[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 21-03-2006 11:20:37 ]
pi_36225972
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:09 schreef klez het volgende:

[..]

De FEMA was toch ook niet te vertrouwen. Of wel als het je uitkomt?
Gaan we naar dit kinderachtige niveau ? Heb ik dat ergens geschreven ? Ik stel alleen dat het rapport van de FEMA onvolledig is en vol tegenstrijdigheden zit.. Hoe dat kom, heb ik me niet over uit gelaten.
Het lijkt me dat ik wel uit het officiele rapport kan quoten, of doe me anders ff 'n lijstje van bronnen die je wel vertrouwd.
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 11:19:19 #135
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_36226009
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:18 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Gaan we naar dit kinderachtige niveau ? Heb ik dat ergens geschreven ? Ik stel alleen dat het rapport van de FEMA onvolledig is en vol tegenstrijdigheden zit.. Hoe dat kom, heb ik me niet over uit gelaten.
Het lijkt me dat ik wel uit het officiele rapport kan quoten, of doe me anders ff 'n lijstje van bronnen die je wel vertrouwd.
Niks kinderachtig. Als we selectief gaan winkelen komen we altijd wel uit op een verhaal wat in ons straatje past.
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
pi_36226232
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:18 schreef Chewie het volgende:

[..]

Je weet echt niet meer wat er speelde in het voorjaar van 2001 he?

Anders zou je Bush aproval rate er niet bij halen, daar heb ik het namelijk niet over. Dit gaat over de publieke opinie omtrent Afghanistan.

Ken je deze nog?

[afbeelding]
Ik weet dat ENRON toen in de problemen kwam.
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_36226533
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:29 schreef klez het volgende:
Nog zo eentje die de hele tijd op de man speelt bij gebrek aan argumenten.
Ik zit nog steeds op feiten te wachten die een complot met betrokkenheid van de Amerikaanse overheid aannemelijk maken.
Je hebt ondertussen al toegegeven dat je het niet erg vond dat ze op de hoogte waren van de aanslagen en "gewoon" een oogje dichtgeknepen hebben.

Het enige wat jou blijkbaar kan overtuigen is een foto van Bush samen met Atta in de Boeing ?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_36226613
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:27 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Ik weet dat ENRON toen in de problemen kwam.
Maar Enron heeft niet zoveel met dat plaatje te maken


Wel bijzonder dat jij conclusies trekt terwijl je totaal niet op de hoogte bent van de voor geschiedenis.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 21-03-2006 11:40:07 ]
  dinsdag 21 maart 2006 @ 11:40:46 #139
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_36226649
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:36 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Je hebt ondertussen al toegegeven dat je het niet erg vond dat ze op de hoogte waren van de aanslagen en "gewoon" een oogje dichtgeknepen hebben.

Het enige wat jou blijkbaar kan overtuigen is een foto van Bush samen met Atta in de Boeing ?
Dat heb ik helemaal niet toegegeven. Ik heb gezegd dat het zou kunnen dat bij lagere echelons bepaalde informatie bekend zou kunnen zijn geweest, die als deze het op het juiste niveau terecht was gekomen en op de juiste manier aan elkaar gekoppeld zou zijn, tot een vermoeden zou kunnen leiden dat er iets groots op til was. Ik heb nergens gezegd dat er een oogje dichtgeknepen is.

Exemplarisch voor hoe conspiristen hun eigen werkelijkheid creëeren, dit...
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
pi_36226868
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:39 schreef Chewie het volgende:

[..]

Maar Enron heeft niet zoveel met dat plaatje te maken


Wel bijzonder dat jij conclusies trekt terwijl je totaal niet op de hoogte bent van de voor geschiedenis.
Ja, als jij later dat plaatje erbij zet....heel flauw..

Ik weet dat de taliban toen heiligdommen heeft opgeblazen. Goeie reden om 'n land plat te gooien i.d.d.

Moet ik ook weten dat de melkboer toen yoghurt bezorgde i.pv. melk in hol nr21?
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_36226959
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:48 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Ja, als jij later dat plaatje erbij zet....heel flauw..
Die stond anders ook al in de quote van jouw reactie.
quote:
Ik weet dat de taliban toen heiligdommen heeft opgeblazen. Goeie reden om 'n land plat te gooien i.d.d.
Dat vond de VN toen wel, in ieder geval regime change alleen de VS wou toen niet terwijl de publieke opinie in de VS daar wel positief tegenover stond.
pi_36227164
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:18 schreef Chewie het volgende:

[..]

Je weet echt niet meer wat er speelde in het voorjaar van 2001 he?

Anders zou je Bush aproval rate er niet bij halen, daar heb ik het namelijk niet over. Dit gaat over de publieke opinie omtrent Afghanistan.

Ken je deze nog?

[afbeelding]
Wat the f##k heeft dit te maken met mijn conclusie dat het FEMA rapport onvolledig is en tegenstrijdigheden bevat?
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 12:15:17 #143
34156 Mirage
Smile !!!
pi_36227772
klein beetje opgeruimd, alleen de ergste persoonsgerichte posts er uit gehaald.

Een herhaling van de openingspost:
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 09:12 schreef Ryan3 het volgende:
De 9/11 topics schieten als paddestoelen uit de grond. Las dat ook users die in mijn ogen toch redelijk nuchter zijn, overhellen naar... believer???

Iig kun je zeggen dat er drie houdingen zijn tav dit soort complottheorieën. En dan bedoel ik niet alleen tav 9/11. Ik zie bijv. ook dat "Gert Timmerman hetze" weer in de belangstelling staat (hetgeen volgens mij bullocks is).

1) Pseudo-scepticus, iemand die op voorhand alles afwijst.
2) Scepticus, iemand die serieus in gaat op het gestelde, niets op voorhand afwijst of gelooft.
3) Believer, iemand die op voorhand gelooft.

Sommige users zijn, misschien is dat schijn hoor, dus blijkbaar gegaan van stadium 2 naar 3. Upgrading van dit onderwerp van TRU naar WFL of NWS kan hierdoor in het verschiet liggen, als maar genoeg users dezelfde verschuiving doormaken.

Wat mij nu zo interesseert, is: kun jij uitleggen op welk moment je die verschuiving maakte. Mag ook eventueel tav andere complottheorieën. Wat deed jou besluiten (dus ogv welke informatie) dat het hier wellicht meer betreft dan alleen het gebruikelijke paranoďde wereldbeeld, dat zo bekend is van het gilde der complottheoretici???
We gaan weer ontopic, het gekibbel over bronnen, gebeurtenissen en het persoonsgerichte gerel zijn allen offtopic.
Ik heb op dit moment alleen het laatste er voor een groot deel uitgehaald.

Wčl ga ik ervan uit dat we nu weer terug naar de basis, de OP gaan.
Lees hier alsjeblieft een dringende waarschuwing in !!
Hou denigrerende toontjes, persoonsgericht geetter e.d. er uit !
Mail elkaar, voeg elkaar toe op msn ... niet hier !
Niet in een topic geopend door een andere user.




is klaar.

Succes

[ Bericht 45% gewijzigd door Mirage op 21-03-2006 12:44:46 ]
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_36228773
Thx Mirage. .
Plus deze nadere invulling.
quote:
Ik krijg de indruk dat deze topic enigszins derailleert.

1) De vraagstelling was eigenlijk dezelfde als die je kunt stellen aan iemand die wedergeboren is in gristelijke zin. Wat was nou de directe reden om wedergeboren te geraken? Die informatie is interessant imo, zowel voor sceptici als believers me dunkt. Vermoedelijk is dat moeilijk aan te geven. Nu eens heeft het met onbestemde, zeer persoonlijke zaken te maken, die moeilijk zijn aan te geven. Dan weer ziet iemand als door een bliksemschicht getroffen allerlei betekenisvolle verbanden en patronen.

2) Daarnaast is het ook interessant om na te gaan wat je basale houding is tav complotten in het algemeen. Vaak is dat een bias. Zoals ikzelf heb uitgelegd neig ik tot pseudo-scepsis vanwege een bepaalde bias. Believers redeneren naar hun bewijs toe, deductionistisch dus. Maar goed, ook pseudo-sceptici, die zich in wezen dus voordoen als sceptici, vertonen die neiging. Maar vooral dan omdat believers dit doen.

3) Als laatste is het interessant om na te gaan waarom de ene complottheorie het wel in zich heeft om mainstream te worden en de andere niet. Dit heeft uiteraard vaak te maken met de selectie die door media gedaan wordt.
I´m back.
pi_36228839
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:57 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Wat the f##k heeft dit te maken met mijn conclusie dat het FEMA rapport onvolledig is en tegenstrijdigheden bevat?
Waar heb jij het over

Kijk dit is mijn eerste reactie in dit topic 9/11 Van (pseudo-)scepticus tot believer???
Waarin ik reageer op ABCXYZ over "reguliere media" en over "new pearl harbour" maar niet over FEMA waar zelfs dit topic en jouw reacties waar ik op heb gereageerd niet over gaan.


Dit mag nog wel?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 21-03-2006 12:51:39 ]
pi_36231438
quote:
Op maandag 20 maart 2006 18:48 schreef klez het volgende:

Nou laten we eens een stuk voor stuk door deze "feiten" en "bewijzen" lopen dan:
Mahmoud Ahmad is ontslagen omdat hij connecties had met de kapers. Waarom ging hij ontbijten met Porter Goss op 911 zelf? Om de aanslag te vieren? Zo dom is zelfs de allerdomste complottist niet.
Moet IK jou gaan vertellen wat Mahmoud Ahmad daar deed?? Ik denk dat jij MIJ dat maar eens moet gaan vertellen. De "moneyman" van de kapers was op 9/11 samen aan het ontbijten met de toekomstige CIA-baas. Wat een toeval he. Nou klez kom maar op : wat deed Mahmoud Ahmad daar?
quote:
Leg mij dit eens uit, of heb je gewoon een paar links geplaatst?
quote:
Het CBS artikel over het niet oppakken van Osama spreekt duidelijk over het gebrek aan grip van de Amerikanen op de Pakistanen, en of men wel moet vertrouwen op deze "bondgenoot".
In juni kreeg hij bezoek van een CIA-agent in een ziekenhuis in de VAE.
De connecties tussen Al Qaeda & Bin Laden en de CIA zijn enorm. Van Afghanistan tot Macedonie en Kosovo. De CIA heeft Al Qaeda OVERAL gesteund: zie hier , hier, hier, hier, hier, hier of hier
of anders hier, hier of hier of hier
quote:
Leg het me maar uit.
quote:
Maar verder bewijst jouw verhaal dus helemaal niets.
Je hebt geen enkel tegenargument gegeven! Ja alleen dat het 'incompetentie' was. De CIA is een organisatie van +40 miljard $. Dit is geen incompetentie. Operation Northwoods en Operation Gladio waren ook incompetentie zeker!? Ik heb in een andere post (http://forum.fok.nl/topic/830995) al aangegeven dat de CIA betrokken was bij alle belangrijke aanslagen van Al Qaeda. Geef hier eens commentaar op als je durft.

[ Bericht 1% gewijzigd door 6833-228 op 21-03-2006 15:09:42 ]
You realize that there's no point in doing anything if nobody's watching.
You wonder, if there had been a low turnout at the crucifixtion, would they have rescheduled?
  dinsdag 21 maart 2006 @ 15:11:21 #147
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_36233323
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 14:17 schreef 6833-228 het volgende:
Moet IK jou gaan vertellen wat Mahmoud Ahmad daar deed?? Ik denk dat jij MIJ dat maar eens moet gaan vertellen. De "moneyman" van de kapers was op 9/11 samen aan het ontbijten met de toekomstige CIA-baas. Wat een toeval he. Nou klez kom maar op : wat deed Mahmoud Ahmad daar?
[..]
Dat heb ik je al verteld. Behalve dat het leuk is daarover te speculeren bewijst het helemaal niets. Behalve dat als hij echt betrokken zou zijn het wel een hele domme lul is.
quote:
Leg mij dit eens uit, of heb je gewoon een paar links geplaatst?
[..]
Een uitstekend onderbouwde, geloofwaardige verhandeling met allerlei links en bronvermeldingen waarom de beursbewegingen die door conspiristen als verdacht worden gezien helemaal niet zo vreemd waren. Wat moet ik daar nog verder aan toevoegen?
quote:
In juni kreeg hij bezoek van een CIA-agent in een ziekenhuis in de VAE.
De connecties tussen Al Qaeda & Bin Laden en de CIA zijn enorm. Van Afghanistan tot Macedonie en Kosovo. De CIA heeft Al Qaeda OVERAL gesteund: zie hier , hier, hier, hier, hier, hier of hier
of anders hier, hier of hier of hier
[..]
Het spijt me, maar de politieke propaganda druipt van elke link af. Kan je ook nog wat serieus te nemen bronnen vermelden?
Overigens wil ik best geloven dat de CIA contacten had en heeft met terorristische organisaties. Het zou me eerlijk gezegd verbazen als ze dat niet hadden...
quote:
Je hebt geen enkel tegenargument gegeven! Ja alleen dat het 'incompetentie' was. De CIA is een organisatie van +40 miljard. Dit is geen incompetentie. Operation Northwoods en Operation Gladio waren ook incompetentie zeker!? Ik heb in een andere post (http://forum.fok.nl/topic/830995) al aangegeven dat de CIA betrokken was bij alle belangrijke aanslagen van Al Qaeda. Geef hier eens commentaar op als je durft.
Omdat jij iets aangeeft is het nog niet zo. Misschien heeft Al-Qaida wel een loopje met de CIA genomen. Ze zijn wel vaker bij de neus genomen...
http://www.ilsr.org/columns/1999/052099.html Voor de duidelijkheid: dit is een politiek gekleurde column. Zij bewijst helemaal niets...

Als je alleen maar reacties wil van mensen die het bij voorbaat geloven dat de Bush regering hierachter zit dan heeft deze discussie geen zin.
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
  dinsdag 21 maart 2006 @ 15:14:55 #148
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_36233449
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 12:48 schreef Ryan3 het volgende:
Thx Mirage. .
Plus deze nadere invulling.

3) Als laatste is het interessant om na te gaan waarom de ene complottheorie het wel in zich heeft om mainstream te worden en de andere niet. Dit heeft uiteraard vaak te maken met de selectie die door media gedaan wordt.
Zou je het niet kunnen zien als een backdraft. De aanloop naar de oorlog in Irak hing ook van complotjes aan elkaar. Hier heeft de media achteraf zijn succes geboekt als het gaat om eerlijke geschiedschrijving.
De mobiele WMD-wapens zijn nooit gevonden. Toch heeft zelfs de VN deze theorie als zoete koek doorgeslikt.
Nu zij er sites en vele bronnen die alles gaan terug linken naar de Pearl Harbor van 2001. Is het waar of niet waar ?. De lijst van toevalligheden is groot. De lijst van suggestieve waarheden ook.
Toch is er algemene tendens waar te nemen dat er een paradigma verschuiving aan het optreden is van [TRU] naar [NWS]. Op dit moment zijn er zelfs in Amerika lezingen van mensen met een serieuze postuur die alles nog eens tegen een kritisch daglicht willen houden.
"BYU Professor Steven E Jones - UVSC February 1 2006 9-11_Lecture_WTC-7_91"

Ook Reuters nieuwsartikel gisteren geeft wat speelruimte weg.

Ik kan niet anders oordelen dat het me steeds meer moeite kost om mijn neutraliteit vast te houden. Het geeft in ieder geval veel stof tot nadenken. De traagheid waarmee de Amerikaanse overheid informatie heeft vrijgegeven is al een vaide voedingsbodem voor complotjes.
Stel dat de [TRU]-sites voor 5-10-30% gelijk hebben... Wat blijft er dan nog overeind staan wat Amerika mogelijkerwijs had kunnen doen (op die bewuste dag) . Of zijn die burgers toch gestorven voor een hoger (geo-politiek) doel ?
Beide invalshoeken klinken plausibel, maar het is tamelijk moeilijk om de juiste versie eruit te kiezen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Drugshond op 21-03-2006 15:27:20 ]
  dinsdag 21 maart 2006 @ 15:29:04 #149
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_36233894
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 15:14 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Zou je het niet kunnen zien als een backdraft. De aanloop naar de oorlog in Irak hing ook van complotjes aan elkaar. Hier heeft de media achteraf zijn succes geboekt als het gaat om eerlijke geschiedschrijving.
De mobiele WMD-wapens zijn nooit gevonden. Toch heeft zelfs de VN deze theorie als zoete koek doorgeslikt.
Nu zij er sites en vele bronnen die alles gaan terug linken naar de Pearl Harbor van 1999. Is het waar of niet waar ?. De lijst van toevalligheden is groot. De lijst van suggestieve waarheden ook.
Toch is er algemene tendens waar te nemen dat er een paradigma verschuiving aan het optreden is van [TRU] naar [NWS]. Op dit moment zijn er zelfs in Amerika lezingen van mensen met een serieuze postuur die alles nog eens tegen een kritisch daglicht willen houden.
"BYU Professor Steven E Jones - UVSC February 1 2006 9-11_Lecture_WTC-7_91"
Steve Jones dacht vanaf dag 1 dat het een complot betrof. Dus daar zie ik geen verschuiving...
quote:
Ook Reuters nieuwsartikel gisteren geeft wat speelruimte weg.

Ik kan niet anders oordelen dat het me steeds meer moeite kost om mijn neutraliteit vast te houden. Het geeft in ieder geval veel stof tot nadenken. De traagheid waarmee de Amerikaanse overheid informatie heeft vrijgegeven is al een vaide voedingsbodem voor complotjes.
Stel dat de [TRU]-sites voor 5-10-30% gelijk hebben... Wat blijft er dan nog overeind staan wat Amerika mogelijkerwijs had kunnen doen (op die bewuste dag) . Of zijn die burgers toch gestorven voor een hoger (geo-politiek) doel ?
Beide invalshoeken klinken plausibel, maar het is tamelijk moeilijk om de juiste versie eruit te kiezen.
5% is echt aan de hoge kant. Tot nu toe heb ik nog steeds geen "feit" gezien wat niet weer door anderen aan flarden is geschoten. Spijt me.
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
pi_36234015
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 15:11 schreef klez het volgende:
Het spijt me, maar de politieke propaganda druipt van elke link af. Kan je ook nog wat serieus te nemen bronnen vermelden?
Overigens wil ik best geloven dat de CIA contacten had en heeft met terorristische organisaties. Het zou me eerlijk gezegd verbazen als ze dat niet hadden...
Zo dat heb je snel doorgelezen, moet ik zeggen. Dan heb je het artikel van de republikijnse partij ook gelezen neem ik aan (is dat serieus genoeg voor je):
quote:
Perhaps most threatening to the SFOR mission - and more importantly, to the safety of the American personnel serving in Bosnia - is the unwillingness of the Clinton Administration to come clean with the Congress and with the American people about its complicity in the delivery of weapons from Iran to the Muslim government in Sarajevo. That policy, personally approved by Bill Clinton in April 1994 at the urging of CIA Director-designate (and then-NSC chief) Anthony Lake and the U.S. ambassador to Croatia Peter Galbraith, has, according to the Los Angeles Times (citing classified intelligence community sources), "played a central role in the dramatic increase in Iranian influence in Bosnia.
(...)
Along with the weapons, Iranian Revolutionary Guards and VEVAK intelligence operatives entered Bosnia in large numbers, along with thousands of mujahedin ("holy warriors") from across the Muslim world. Also engaged in the effort were several other Muslim countries (including Brunei, Malaysia, Pakistan, Saudi Arabia, Sudan, and Turkey) and a number of radical Muslim organizations. For example, the role of one Sudan-based "humanitarian organization," called the Third World Relief Agency, has been well documented. The Clinton Administration's "hands-on" involvement with the Islamic network's arms pipeline included inspections of missiles from Iran by U.S. government officials... the Third World Relief Agency (TWRA), a Sudan-based, phoney humanitarian organization ... has been a major link in the arms pipeline to Bosnia. ... TWRA is believed to be connected with such fixtures of the Islamic terror network as Sheik Omar Abdel Rahman (the convicted mastermind behind the 1993 World Trade Center bombing) and Osama Bin Laden, a wealthy Saudi émigré believed to bankroll numerous militant groups. [Washington Post, 9/22/96] 6
Oftewel: De Republikijnse Partij beschuldigt de Democraten ervan dat ze steun geven aan Al Qaeda en andere Moslimfundamentalistische groeperingen.
You realize that there's no point in doing anything if nobody's watching.
You wonder, if there had been a low turnout at the crucifixtion, would they have rescheduled?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')