Ik heb een aantal tefa's gezien en vond het losse flodder dinger... misschien omdat ik nogal smalle voetjes heb, maar ik vond het niets...quote:Op dinsdag 14 maart 2006 11:31 schreef BOKA het volgende:
Tefa sandalen, ze kosten wel wat maar daar kan je dan wel bergen mee beklimmen (moeten er alleen geen stenen op je tenen vallen).
Hmmm... wel goede tip.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 11:35 schreef ikke_ook het volgende:
Ik zou goede stevige schoenen nemen, misschien zitten gympen nu lekkerder, en zien ze er mooier uit. Maar ik zie al voor me dat je over een poos hier een topic opent over je knieen waar je zoveel last van hebt.
Ik persoonlijk vind goede schoenen erg belangrijk. Maar er zijn misschien ook wel gympen die goed genoeg zijn, of gympen waar jij perfect op loopt.
Zelf vind ik hoge schoenen prettiger met een zware rugzak, omdat je dan veel minder snel je voet verzwikt als je in een ruw terrein loopt. En je hebt ook lichte hoge schoenen hoor
Klopt, en neem dan vooral ook de variant met spiderrubber profiel, dan hebben ze ook nog erg goed grip op nat gesteente...quote:Op dinsdag 14 maart 2006 11:31 schreef BOKA het volgende:
Tefa sandalen, ze kosten wel wat maar daar kan je dan wel bergen mee beklimmen (moeten er alleen geen stenen op je tenen vallen).
Misschien wel...quote:Op dinsdag 14 maart 2006 11:40 schreef Roellio het volgende:
Mwhehe, met backpacken bedoel jij zeker van de bus naar het hostel lopen en weer terug?
Anders: [afbeelding]
Voor mij werd het veelal van mijn hotel/motel naar mijn huurauto lopen evv... het is een keuze...quote:Op dinsdag 14 maart 2006 11:40 schreef Roellio het volgende:
Mwhehe, met backpacken bedoel jij zeker van de bus naar het hostel lopen en weer terug?
Anders: [afbeelding]
HA! Die gaan ook mee hoor... een paar natuurrubberen flipflops = prima demping.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 11:47 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Zolang je niet een paar dagen gaat hiken volstaan flipflops.
Comfortabel, goedkoop licht, geen zweetvoeten en geen blaren.
Waarom denk je dat de plaatselijke bevolking er op loopt?
Herkenbaar, maar die halfhoge schoenen die ik had? Men ik wist niet hoe snel ik ze moest verwisselen... Ondanks dat ze prima zaten, kreeg ik het toch voor elkaar om te schuiven in die dingen. Trok ik ze strakker, dan voelde ik me beknot in bewegingen... met die gympies had ik veel bewegingsvrijheid.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 11:47 schreef paparia het volgende:
Ik merk dat ik er veel steun aan heb als ik weer eens een wortelpaadje loop, waarbij je enkels in de meest rare posities worden gedrukt.
Of dat ik opeens in een kuiltje stap die me nog niet was opgevallen.
Ha!... Verfrissend!quote:Op dinsdag 14 maart 2006 11:56 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Ik vind het persoonlijk de grootst mogelijke onzin om een paar nieuwe schoenen te kopen voor een paar dagen door het bos lopen (jungles zijn er niet in Vietnam en Cambodja)...je hebt toch wel een paar oude gympen?
Tja, ik snap je wel, maar toch zou ik niet zonder mijn rugzak kunnen hoor, zou niet weten hoe ik mijn spullen anders mee moest nemen.quote:Overigens zijn al die dure schoenen en rugzakken die ze bij die zogenaamde backpackwinkels verkopen voor 99% van de backpackers in Azie volstrekt onzinnig.
Tig krassen, blaren en andere nare plekken in een ontstekingsgevoelige situatie... dat zou ík weer net niet doen...quote:Heb zelf overigens een 3 daagse jungle trek op Sumatra gedaan op flipflops van 1 Euro...en dat gaat prima.
En dat is nou precies waar die dure backpack winkels van leven....wandelschoenen en rugzakken van een paar honderd Euro zullen wel goed zijn toch?quote:Op dinsdag 14 maart 2006 12:13 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Ik denk dat het voor veel mensen (incluis me) liever het zekere voor het onzekere nemen...
Tja, ik weet natuurlijk niet precies hoe jou voeten in je schoenen zitten.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 11:55 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Herkenbaar, maar die halfhoge schoenen die ik had? Men ik wist niet hoe snel ik ze moest verwisselen... Ondanks dat ze prima zaten, kreeg ik het toch voor elkaar om te schuiven in die dingen. Trok ik ze strakker, dan voelde ik me beknot in bewegingen... met die gympies had ik veel bewegingsvrijheid.
Ik had dan wel alleen een daypackje, misschien dat dat scheelt?
ja... en hoe neem ik mijn spulletjes mee? In die C1000 komt het het ruim niet in hoor, en als het er al in gaat, dan kan ik denk bij aankomst de flardjes bij elkaar zoeken ;-)quote:Op dinsdag 14 maart 2006 13:37 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
[..]
En dat is nou precies waar die dure backpack winkels van leven....wandelschoenen en rugzakken van een paar honderd Euro zullen wel goed zijn toch?
Feit is dat je gewoon op flipflops de wereld rond kan (het warme deel althans) en dat je je spullen ook kan meenemen in een fake Lowe Alpine rugzak van een tientje die ze in Azie verkopen.
Simpel weg waarquote:Voor het echte werk als de Himalaya beklimmen of een 6 weekse fietstocht door Tadjikistan heb je kwaliteitsspul nodig maar durf te wedden dat 95% van de omzet van al die dure merken gegenereerd wordt door mensen die slechts van minibus naar guesthouse lopen.
Niet helemaal denk ik, misschien voor een aantal, andere mensen zal het weer jeuken wat iets kost, de ander wil gewoon "gegarandeerd" goed materiaalquote:Het is onzekerheid gecombineerd met erbij willen horen..
Tot op zekere hoogte, die tas vol met vies ondergoed zou ik niet hebben... ik zou het laten wassen of gewoon nieuw kopen.quote:Ik vind het veel cooler om lopend op afgetrapte flipflops met een C1000 tas vol vies ondergoed rond te reizen.
Hehe.... zie je? Ieder zijn learning-curve!quote:(Geef overigens toe dat ik in het begin van m'n backpack carriere ook een paar honderd Euro rugzak heb gekocht en Nike sandalen van het Teva model)
Ik had toen de schoenen al meer dan een jaar en ook veel (perioden dagelijks) op gelopen...en daarna dagelijks op gympen, dus dat inlopen en juiste maat was geen issue.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 14:18 schreef paparia het volgende:
[..]
Tja, ik weet natuurlijk niet precies hoe jou voeten in je schoenen zitten.
Maar zoals eerder genoemd, goed inlopen en goede maat scheelt al een hoop.
Verder is het ook een deel gewenning, als je gympen gewend bent en opeens met "zware" stevige schoenen gaat lopen zit dat opeens heel anders. En kan je je belemmerd voelen of juist weer blaren krijgen.
Tja... ook waarquote:Day-pack of volle bepakking zal wel wat uitmaken, maar het gaat voornamelijk om hoe je loopt met de schoenen. Gewoon als je lagere tijd gaat lopen stug doorbijten, als je gaat backpacken (ik zie het als hiken met volle bepakking) dan heb je veel aan goed schoeisel.
Persoonlijk ben ik tegen die laffe slippertjes en gympen. Vocht, zon, takken, bramen, stenen zijn niet altijd ideaal. Je bent op langere termijn beter af met degelijke schoenen.
Tuurlijk stoer dat je het op slippertjes kan. Maar 1 verkeerde stap en je haalt aan een rots je voet open. En je bent meteen flink de lul voor de volgende dagen.
Vind je dat als mensen anders reizen als jij (dus niet met c1000 tas vol met vies ondergoed en alleen flipflops) minderwaardig? Of de term backpacken niet waardig?quote:Op woensdag 15 maart 2006 14:47 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Met hoge hakken en een backpack ben je iig welkom op Ko Samet.
Helemaal waar. Dus met een c1000 tas rondzwerven valt niet eens onder backpackenquote:Op woensdag 15 maart 2006 15:05 schreef jack4ya het volgende:
Bij mij weten staat back-packen voor "rugzakken" ofwel vakantie vieren vanuit je rugzak zonder vaste verblijfslocatie.
Het spijt me als je die indruk hebt gekregen want da's beslist niet waar...met mijn opmerking mbt de hoge hakken wilde ik enkel zeggen dat ik dat wel sexy en interessant zou vinden.quote:Op woensdag 15 maart 2006 15:05 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Vind je dat als mensen anders reizen als jij (dus niet met c1000 tas vol met vies ondergoed en alleen flipflops) minderwaardig? Of de term backpacken niet waardig?
Want dat proefde ik al uit een eerdere opmerking en nu weer. Of verbeeld ik het me soms.
Bij mij weten staat back-packen voor "rugzakken" ofwel vakantie vieren vanuit je rugzak zonder vaste verblijfslocatie.
Nou zo bedoelde ik het ook weer niet.quote:Op woensdag 15 maart 2006 15:13 schreef Wakey het volgende:
[..]
Helemaal waar. Dus met een c1000 tas rondzwerven valt niet eens onder backpacken![]()
Wow!quote:Op woensdag 15 maart 2006 15:48 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Mai pen rai...
Mijn vaste uitvalsbasis in Azie de laatste 6 jaar is idd Ko Samet in Thailand....zit daar zo'n 3 a 4 maanden per jaar en vandaar uit bezoek ik elk jaar een ander land in Azie.... ben echter een beetje door de landen heen en blijf steeds langer hangen op Samet.
Volgens mij niet....aangenaam....op Samet is mijn naam Lemon btw...als je iets wilt weten over Thailand in het algemeen of Samet in het bijzonder help ik je graag.quote:Op woensdag 15 maart 2006 15:53 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Wow!Heb ik jou al "gesproken" hier in Travel?
Thnx... nice2meetu2.quote:Op woensdag 15 maart 2006 15:55 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
[..]
Volgens mij niet....aangenaam....op Samet is mijn naam Lemon btw...als je iets wilt weten over Thailand in het algemeen of Samet in het bijzonder help ik je graag.
Dat is net als met steun "braces" als je ze lang draagt dan nemen ze de functie over van je eigen spieren en banden en dan worden je eigen spieren en banden lui. Dus idealiter alleen de hoge schoenen bij het ruige werk en dan OOK nog lage schoenen voor het gebruikelijkere werk.quote:Op donderdag 16 maart 2006 00:55 schreef Dual.Flipflop het volgende:
Schoen probleem komt me bekend voor. En ik heb ook van mannen gehoord dat ze echt niet een week op dezelfde schoenen kunnen lopen omdat de schoen dan averechts werkt.
Ik denk dat het dat exact is!quote:Zelf heb ik dunne voeten en een voorkeur voor hak. Elke proffesionele wandelschoen is voor mij een hel. Het zwik verhaal ken ik. Volgens mij ontstaat dat wanneer de zool te stug is. Met een soepel zool voegt je hele voet zich om een kiezel, bij een echte wandel schoen betekent 1 kiezel onder de hak een zwik naar links of rechts, auw.
Ik heb idd een licht platvoetjequote:En dan het voetbed. Niet iedereen heeft hetzelfde voetprofiel. De gezonde wandelsandaal of schoen gaat uit van een gemiddelde voet. Bij sommige mensen geeft dat een verkeerde en ongezonde houding waar inderdaad alleen een wandeling van minibus naar hotel mee kan worden afgelegd.
Ik denk dat ik nu een mooie set bij elkaar heb gesprokkeld!quote:Het enige wat echt telt bij sandalen/schoenen is dat ze ook op een zeer stijke rotshelling goed om de voet blijven zitten en niet een verhaal appart worden. Dat kan dus ook een wegwerp gummie sandalen met klitteband zijn (gummie/plastic heeft wel als nadeel dat je voet gaat aquaplanen in warm klimaat).
Hele volkstammen leven zonder high tech voetbed, als je daar al jong mee getraind bent en prettig mee voelt, gewoon doen.
Zal ik 'm een schopje naar LIF gevenquote:Op vrijdag 17 maart 2006 15:25 schreef jack4ya het volgende:
Gaat niemand nou iets zeggen/vinden van mijn aankoopjes?![]()
Heb je nou 3 paar schoenen gekocht ?quote:Op vrijdag 17 maart 2006 15:25 schreef jack4ya het volgende:
Gaat niemand nou iets zeggen/vinden van mijn aankoopjes?![]()
Volgens mij is Asics inderdaad wel smal ja, mijn vriend heeft ook een smalle voet en komt vaak ook uit op Asics... Niet eens bewust maar door meerdere schoenen en merken te proberen, komt ie vaak een Asics tegen en koopt die dan, en denkt dan achteraf: Gut da's waar ook, Asics heb ik al vakere gekozenquote:Op zondag 19 maart 2006 01:28 schreef Dual.Flipflop het volgende:
Ja houd ons op de hoogte. Ik vermoed dat jouw schoenkeuze mijn keuze zou zijn.
Asics hebben dus smalle gympen? Is dat met of zonder ingenieus voetbed?
Die sandaal heeft nog een vibram zool, geen idee wat dat is, maar mijn vriend zou dat dat goed was.quote:Trouwens SeLang; Als je op verharde paden loopt is een verende zool een must.
Eigenlijk heb ik de stevige bergschoen nooit begrepen. Wel geprobeerd , maar dat paar bleef een gelegenheidsschoen, een ongemak dat ik voor lief nam als ik voor hele korte uitjes een stoere outfit aan wou. (ok het was een ramsj aankoop, maar wel door en door leer, stevige zool, zachtleren enkelboord, en 100% aansluitbaar om mijn voet..Vandaar dat ze in de ramsj waren)
Het enige moment dat ik een dikke bergschoen toch mis, is bij wandelingen door drassige omgeving.
Had iemand je daarvoor niet gewaarschuwd?quote:Op donderdag 20 april 2006 13:44 schreef jack4ya het volgende:
Nou, het blijkt dat ik onverwacht veel op de sandalen loop (terwijl ik daar niets fraais aan vind) en veel op de slippers, en op de schoenen nauwelijks.... erg warm!!
Niet dat ik me kan herinnerenquote:Op donderdag 20 april 2006 13:53 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
[..]
Had iemand je daarvoor niet gewaarschuwd?![]()
Hier nog één.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 13:29 schreef SeLang het volgende:
Ik begrijp nooit waarom mensen sandalen (zonder sokken) zo fijn vinden.
Juist als het warm is vind ik het heel oncomfortabel op met je blote voeten op zo'n warme plakkerige zool te lopen. Ben ik nou de enige ?
Coole foto! Waar is dat ?quote:Op vrijdag 28 april 2006 11:26 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
sportschoenen gaan enorm stinken als ze nat worden!! en je voeten dan dus ook!. Je moet gewoon goede loopschoenen kopen. (Lichte bergschoenen) en een paar teenslippers, of evt tefa;s erbij. Sportschoenen zijn echt niet aan te raden! (vind ik dan)
[afbeelding]
zo loop ik meestal ongeveer rond.
mijn voet na een dagje "wandelen" met Liejannuh afgelopen weekendquote:Op donderdag 27 april 2006 16:26 schreef Hik het volgende:
Ik "backpack" al zo'n 15 jaar en ik heb nog nóóit van die achterlijke dingen aan mijn lijf gehad...![]()
Nee, ik ben geen zware hiker, maar laten we wel zijn, naast de Lucilles en de Liejannuhs van deze wereld zijn dat er ook niet zoveel.![]()
Ik zat te etenquote:Op maandag 8 mei 2006 23:18 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
zo raar/vies zijn een paar blaren toch niet? ik vind het plaatje wel door de beugel kunnen hoor! maargoed, een voettocht met e Liejannuhs vn deze wereld vergt dus heel wat meer voorbereiding dan een paar goede schoenen !
Misschien zijn je voeten iets van vorm verandert, maar meer voor de hand is dat de huid van je voeten zachter (minder eelt achtig) is geworden omdat je bijv de laatste tijd veel op gympen oid hebt gelopenquote:Op maandag 8 mei 2006 23:25 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik liep op oude dienstkistjes , dat zou goed moeten zijn, die zijn geschikt om te marsen, dsu het was wel een tegenvaller dat ik blaren kreeg moet ik zeggen!
Ik denk dat je met teva dingen sandalen bedoelt? Die kan je prima daar kopen, al dan niet namaak.quote:Op donderdag 11 mei 2006 14:54 schreef Blik het volgende:
Ik neem naar Thailand gewoon mijn gympen mee en mijn slippers. Zit nog te twijfelen of ik eventueel van die tefa-dingen moet kopen. Lopen volgens mij best prima en zijn volgens mij wel makkelijk in een land als Thailand
Haha,inderdaad!quote:Op donderdag 27 april 2006 16:26 schreef Hik het volgende:
Ik "backpack" al zo'n 15 jaar en ik heb nog nóóit van die achterlijke dingen aan mijn lijf gehad...![]()
Nee, ik ben geen zware hiker, maar laten we wel zijn, naast de Lucilles en de Liejannuhs van deze wereld zijn dat er ook niet zoveel.![]()
Zelf moet ik vaak een beetje gniffelen om al die mensen die met al hun professionele "gear" door het centrum van Buenos Aires/Dar es Salaam/de Efteling lopen. Tuurlijk, ze zijn lekker waterdicht en zullen vast reuzelekker lopen, maar dat deden mijn gele pumaatjes ook en die zagen er een stuk beter uit en die konden bovendien nog opgepropt tussen mijn handdoek en mijn ondergoed. En dan kon ik er ook nog eens op dansen!![]()
leuk voor jequote:Op woensdag 15 november 2006 17:55 schreef flipsen het volgende:
Geen idee, ik haat slippers en ik haat backpackenDoe mij maar lekker luxe hotels
Zoals al eerder in dit topic. Ga je bergen beklimmen of reizen met opbaar vervoer e.d. en een beetje rondstiefelen. Dan zou ik geen hoge warme schoenen gaan meeslepen. Trouwens, hele volkeren lopen erop. Engelsen Amerikanen.quote:Op woensdag 15 november 2006 16:36 schreef karoltje het volgende:
Ik vraag me dus ook af of die nou wel zo geweldig zijn als iedereen beweerd. Kan ik niet op gewone slippers mn gang gaan?
Volgned weekend?? Beetje acclimatiseren doen we tegenwoordig niet meer??quote:Op zondag 19 november 2006 06:22 schreef jojomen4 het volgende:
Verder ga ik ook hier in CHina nu 2 bergen beklimmen, de Tai Shan (1600 meter) volgend weekend en de Huang Shan (1850 meter) in december. Bij de Tai Shan zal het zo'n 8 graden zijn over dag.. de Huang Shan volgende maand zo rond het vriespunt.Heb er zin in.
Die begrijp ik niet helemaal.quote:Op zondag 19 november 2006 09:23 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Volgned weekend?? Beetje acclimatiseren doen we tegenwoordig niet meer??
Ow het was te vroeg, dacht niet dat je nu al in China zat.quote:Op zondag 19 november 2006 10:26 schreef jojomen4 het volgende:
[..]
Die begrijp ik niet helemaal.Ben hier namelijk al een tijdje.
Misschien dat het nu duidelijker isquote:Op zondag 19 november 2006 10:48 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Ow het was te vroeg, dacht niet dat je nu al in China zat.![]()
Nouja, succes dan maar![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |