abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36016875
Vorige keer had ik goede stevige halfhoge wandelschoenen bij me en een paar aerobic nikes...

Gek genoeg liepen die laatste veel prettiger, niet te zwaar, flexibeler (makkelijker met rare klimpartijtjes) en iets charmanter... Ja ik loop geen modeshow, maar ik ben en blijf een vrouw

Ik heb nu nieuw schoeisel nodig en sta best in dubio... die halfhoge dingen vallen sowieso af (vanwege gewicht), maar twijfel nu tussen die "trekking" schoenen of een goed paar gympen/nikes etc...

Ik weet dat ik uiteindelijk gewoon moet passen en proberen, maar ervaringen zijn erg welkom?
Tips? Welke merken wel en welke beter niet? Waarop letten? (Ja, duh, dat ze lekker zitten)
  dinsdag 14 maart 2006 @ 11:23:52 #2
12505 deGVR
Tussen schrijf en kramp..
pi_36016947
Zolang je niet door de bramen loopt, goede (dus geen goedkope!) sandalen... Je voeten zullen je dankbaar zijn.
Midden in dat bos woont een kleine, rode aap.
Kijk daar zit 'ie, in die boom. Hij doet een reuzegrote gaap.
http://www.chrishantzen.nl
http://www.onbeschreven.nl
pi_36017139
zulke lijken me prettig :
http://ecco-schuhe.de/hamburg/index.php?main_page=product_info&cPath=4&products_id=10
(heb ze al eens gepast, maar niet gekocht... want toen niet nodig... dom dom)
  dinsdag 14 maart 2006 @ 11:31:14 #4
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_36017165
Tefa sandalen, ze kosten wel wat maar daar kan je dan wel bergen mee beklimmen (moeten er alleen geen stenen op je tenen vallen ).
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
  dinsdag 14 maart 2006 @ 11:32:49 #5
12505 deGVR
pi_36017215
Ecco's hebben erg prettige binnenzolen inderdaad.

Maar er zijn ook sandalen die meer gemaakt zijn voor het ruigere loopwerk, merken als timberland, caterpillar enzo... Kijk eens bij je plaatstelijke survivalistenkeet.
  dinsdag 14 maart 2006 @ 11:34:53 #6
74126 Frank79
Life is good!
pi_36017274
Teva is fantastisch. Dat voetenbed..super. Kostte me toen 100 euro, maar heb er totaal geen spijt van. En mijn Lowa's zijn ook top, maar ja, dat zijn wel "zware" schoenen.

Ligt er ook aan waar je heen gaat..
pi_36017286
Ik zou goede stevige schoenen nemen, misschien zitten gympen nu lekkerder, en zien ze er mooier uit. Maar ik zie al voor me dat je over een poos hier een topic opent over je knieen waar je zoveel last van hebt.
Ik persoonlijk vind goede schoenen erg belangrijk. Maar er zijn misschien ook wel gympen die goed genoeg zijn, of gympen waar jij perfect op loopt.

Zelf vind ik hoge schoenen prettiger met een zware rugzak, omdat je dan veel minder snel je voet verzwikt als je in een ruw terrein loopt. En je hebt ook lichte hoge schoenen hoor
pi_36017304
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 11:31 schreef BOKA het volgende:
Tefa sandalen, ze kosten wel wat maar daar kan je dan wel bergen mee beklimmen (moeten er alleen geen stenen op je tenen vallen ).
Ik heb een aantal tefa's gezien en vond het losse flodder dinger... misschien omdat ik nogal smalle voetjes heb, maar ik vond het niets...
Misschien de verkeerde lijn gezien.
  dinsdag 14 maart 2006 @ 11:38:27 #9
12505 deGVR
pi_36017370
Goede loopsokken helpen trouwens ook tegen vermoeide voeten... Ze zijn flink prijziger dan gewonen sokken van de markt, maar bij lange afstanden is het de prijs zeker waard.
pi_36017412
Mwhehe, met backpacken bedoel jij zeker van de bus naar het hostel lopen en weer terug?

Anders:
  dinsdag 14 maart 2006 @ 11:43:58 #11
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_36017525
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 11:35 schreef ikke_ook het volgende:
Ik zou goede stevige schoenen nemen, misschien zitten gympen nu lekkerder, en zien ze er mooier uit. Maar ik zie al voor me dat je over een poos hier een topic opent over je knieen waar je zoveel last van hebt.
Ik persoonlijk vind goede schoenen erg belangrijk. Maar er zijn misschien ook wel gympen die goed genoeg zijn, of gympen waar jij perfect op loopt.

Zelf vind ik hoge schoenen prettiger met een zware rugzak, omdat je dan veel minder snel je voet verzwikt als je in een ruw terrein loopt. En je hebt ook lichte hoge schoenen hoor
Hmmm... wel goede tip.
Ik moet er bij zeggen, dat ik al drie weken op nike'tjes had gelopen, iig geen last van voeten (blaren krijg je me héél narrig mee) en geen last van knieen/rug gehad, gelukkig.
Ik denk om dat het high impact aerobic schoenen waren, dat ik er mee weg kwam... Ik zal het niet van die lichtere sneakers moeten hebben, da's zeker.

Ik verzwik trouwens vrij snel mijn enkels, en dat levert gek genoeg geen problemen op, wel als ik hogere schoenen aanheb, want dan kan ik niet "vrij" zwikken. Dat was iig vorige keer zo, misschien had ik toen echt de verkeerde halfhoge.
Halfhoge staan vaker hoger, de hielhoogte bedoel ik, daarom zwik ik dan meer naar beneden dan bij een lagere hakhoogte. (lekkere uitleg al zeg ik het zelf)

Ps: ik heb serieus geen last van mijn enkels, ben gewoon lening en erg flexibel in gewrichten

Als ik het hier zo lees, zoek ik denk ik:
heel licht, flexibel bovenwerk, stabiel zool, laag model.... denk ik
pi_36017542
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 11:31 schreef BOKA het volgende:
Klopt, en neem dan vooral ook de variant met spiderrubber profiel, dan hebben ze ook nog erg goed grip op nat gesteente...
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
  dinsdag 14 maart 2006 @ 11:45:42 #13
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_36017575
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 11:40 schreef Roellio het volgende:
Mwhehe, met backpacken bedoel jij zeker van de bus naar het hostel lopen en weer terug?

Anders: [afbeelding]
Misschien wel...

Het zal geen niijmeegse vierdaagse zijn nee...

Maar een dag of drie rimboe met alleen water en de kleren die je aanhebt, dat weer wel ja...
Iets op tegen

Daarom hoeven het ook geen topknotch meindls te zijn of zo... (of een ander merk)
pi_36017619
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 11:40 schreef Roellio het volgende:

Anders: [afbeelding]
Voor mij werd het veelal van mijn hotel/motel naar mijn huurauto lopen evv... het is een keuze...
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
  dinsdag 14 maart 2006 @ 11:47:52 #15
26118 paparia
Zit ook in een complot.....
pi_36017643
Wat voor schoenen is afhankelijk van wat voor soort trekking je gaat doen.
Zelf loop ik meestal ruige delen, en dan is een half-hoge tot hoge schoen het beste.
Ik merk dat ik er veel steun aan heb als ik weer eens een wortelpaadje loop, waarbij je enkels in de meest rare posities worden gedrukt.
Of dat ik opeens in een kuiltje stap die me nog niet was opgevallen.

Over asv(f?)alt en "goede" paden, moet het ook wel lukken met gympen.

Tja, dat extra gewicht, ik heb er geen problemen mee..
Zelf loop ik op legerkisten trouwens, extra stevig voor mijn zwakke enkels
pi_36017646
Zolang je niet een paar dagen gaat hiken volstaan flipflops.

Comfortabel, goedkoop, licht, geen zweetvoeten en geen blaren.

En je krijgt er nog bruine voeten van ook...als je tenminste niet van die veel te dure en onzinnige Teva gevallen koopt...dat kan in 2006 echt niet meer.

Waarom denk je dat de plaatselijke bevolking er op loopt?
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
  dinsdag 14 maart 2006 @ 11:51:38 #17
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_36017738
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 11:47 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Zolang je niet een paar dagen gaat hiken volstaan flipflops.

Comfortabel, goedkoop licht, geen zweetvoeten en geen blaren.

Waarom denk je dat de plaatselijke bevolking er op loopt?
HA! Die gaan ook mee hoor... een paar natuurrubberen flipflops = prima demping.
En paar "leuke" sneakers/schoeisel, voor de gezellige avond (maar die sneuvelen wel tijdens het pakken denk ik)
En een paar waar ik nu dus advies over vraag... dus sandalen of goede gympen of "trekking"spul... of 2 van de 3?

Zou zoiets aan mijn wensen voldoen? (gaat om model/type niet om merk ofzo)

[ Bericht 3% gewijzigd door jack4ya op 14-03-2006 11:56:50 ]
  dinsdag 14 maart 2006 @ 11:55:24 #18
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_36017850
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 11:47 schreef paparia het volgende:
Ik merk dat ik er veel steun aan heb als ik weer eens een wortelpaadje loop, waarbij je enkels in de meest rare posities worden gedrukt.
Of dat ik opeens in een kuiltje stap die me nog niet was opgevallen.
Herkenbaar, maar die halfhoge schoenen die ik had? Men ik wist niet hoe snel ik ze moest verwisselen... Ondanks dat ze prima zaten, kreeg ik het toch voor elkaar om te schuiven in die dingen. Trok ik ze strakker, dan voelde ik me beknot in bewegingen... met die gympies had ik veel bewegingsvrijheid.
Ik had dan wel alleen een daypackje, misschien dat dat scheelt?
pi_36017887
Ik vind het persoonlijk de grootst mogelijke onzin om een paar nieuwe schoenen te kopen voor een paar dagen door het bos lopen (jungles zijn er niet in Vietnam en Cambodja)...je hebt toch wel een paar oude gympen?

Overigens zijn al die dure schoenen en rugzakken die ze bij die zogenaamde backpackwinkels verkopen voor 99% van de backpackers in Azie volstrekt onzinnig.

Heb zelf overigens een 3 daagse jungle trek op Sumatra gedaan op flipflops van 1 Euro...en dat gaat prima.
  dinsdag 14 maart 2006 @ 12:13:30 #20
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_36018309
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 11:56 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Ik vind het persoonlijk de grootst mogelijke onzin om een paar nieuwe schoenen te kopen voor een paar dagen door het bos lopen (jungles zijn er niet in Vietnam en Cambodja)...je hebt toch wel een paar oude gympen?
Ha!... Verfrissend!
Dat is nou net waarom ik het topic open. Best kans dat ik inderdaad met een paar gympen afkan.
Ik denk dat het voor veel mensen (incluis me) liever het zekere voor het onzekere nemen... met duurder schoeisel is de kans groter dat je lichaam minder protesteert en je humeur ten goede zal komen. Als je ter plekke er achter komt dat je gek word van je schoenen, dan mag je alsnog op pad tijdens je vakantie... en dat is wat lastiger.
quote:
Overigens zijn al die dure schoenen en rugzakken die ze bij die zogenaamde backpackwinkels verkopen voor 99% van de backpackers in Azie volstrekt onzinnig.
Tja, ik snap je wel, maar toch zou ik niet zonder mijn rugzak kunnen hoor, zou niet weten hoe ik mijn spullen anders mee moest nemen.
quote:
Heb zelf overigens een 3 daagse jungle trek op Sumatra gedaan op flipflops van 1 Euro...en dat gaat prima.
Tig krassen, blaren en andere nare plekken in een ontstekingsgevoelige situatie... dat zou ík weer net niet doen...
pi_36020197
Toen ik zelf een week ging wandelen had ik hoge schoenen mee en teva's; maar ondanks dat mijn hoge schoenen erg lekker zaten had ik na 2 dagen enorme blaren. Toen ben ik verder gelopen op teva's en dat beviel me 100x beter. Dat was met zware rugzak, maar op vrij goede wegen (asfalt en onverharde bospaadjes). Ik zou in elk geval wel goede (dichte) wandelschoenen meenemen, want als je veel door bramen enzo moet struinen zijn teva's minder ideaal. Ze hoeven dan niet gelijk halfhoog te zijn, als je dat niet lekker vindt zitten.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_36020788
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 12:13 schreef jack4ya het volgende:

[..]

Ik denk dat het voor veel mensen (incluis me) liever het zekere voor het onzekere nemen...
En dat is nou precies waar die dure backpack winkels van leven....wandelschoenen en rugzakken van een paar honderd Euro zullen wel goed zijn toch?

Feit is dat je gewoon op flipflops de wereld rond kan (het warme deel althans) en dat je je spullen ook kan meenemen in een fake Lowe Alpine rugzak van een tientje die ze in Azie verkopen.

Voor het echte werk als de Himalaya beklimmen of een 6 weekse fietstocht door Tadjikistan heb je kwaliteitsspul nodig maar durf te wedden dat 95% van de omzet van al die dure merken gegenereerd wordt door mensen die slechts van minibus naar guesthouse lopen.

Het is onzekerheid gecombineerd met erbij willen horen..

Ik vind het veel cooler om lopend op afgetrapte flipflops met een C1000 tas vol vies ondergoed rond te reizen.

(Geef overigens toe dat ik in het begin van m'n backpack carriere ook een paar honderd Euro rugzak heb gekocht en Nike sandalen van het Teva model)
pi_36021036
Dat kan, maar ik vind het fijner om schoenen te hebben waar mijn voeten in droog blijven als ik door sneeuw, water of regen loop. Ik loop in het dagelijks leven ook op lage wandelschoenen, ik vind dat gewoon heel prettig lopen.

En met die prijs ben ik het met je eens (ik heb nu wandelschoenen van 156 euro dus dat valt erg mee), maar veel mensen lopen op andere merkschoenen en die worden ook tegen een dikke prijs verkocht hoor.

@TS, had je die andere wandelschoenen wel goed ingelopen?Wandelschoenen zijn vaak vrij stug waardoor ze pas lekker zitten nadat je ze enige tijd hebt gedragen.
  dinsdag 14 maart 2006 @ 14:18:11 #24
26118 paparia
Zit ook in een complot.....
pi_36022150
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 11:55 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Herkenbaar, maar die halfhoge schoenen die ik had? Men ik wist niet hoe snel ik ze moest verwisselen... Ondanks dat ze prima zaten, kreeg ik het toch voor elkaar om te schuiven in die dingen. Trok ik ze strakker, dan voelde ik me beknot in bewegingen... met die gympies had ik veel bewegingsvrijheid.
Ik had dan wel alleen een daypackje, misschien dat dat scheelt?
Tja, ik weet natuurlijk niet precies hoe jou voeten in je schoenen zitten.
Maar zoals eerder genoemd, goed inlopen en goede maat scheelt al een hoop.
Verder is het ook een deel gewenning, als je gympen gewend bent en opeens met "zware" stevige schoenen gaat lopen zit dat opeens heel anders. En kan je je belemmerd voelen of juist weer blaren krijgen.

Day-pack of volle bepakking zal wel wat uitmaken, maar het gaat voornamelijk om hoe je loopt met de schoenen. Gewoon als je lagere tijd gaat lopen stug doorbijten, als je gaat backpacken (ik zie het als hiken met volle bepakking) dan heb je veel aan goed schoeisel.

Persoonlijk ben ik tegen die laffe slippertjes en gympen. Vocht, zon, takken, bramen, stenen zijn niet altijd ideaal. Je bent op langere termijn beter af met degelijke schoenen.
Tuurlijk stoer dat je het op slippertjes kan. Maar 1 verkeerde stap en je haalt aan een rots je voet open. En je bent meteen flink de lul voor de volgende dagen.
  dinsdag 14 maart 2006 @ 14:22:35 #25
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_36022297
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 13:37 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:

[..]

En dat is nou precies waar die dure backpack winkels van leven....wandelschoenen en rugzakken van een paar honderd Euro zullen wel goed zijn toch?

Feit is dat je gewoon op flipflops de wereld rond kan (het warme deel althans) en dat je je spullen ook kan meenemen in een fake Lowe Alpine rugzak van een tientje die ze in Azie verkopen.
ja... en hoe neem ik mijn spulletjes mee? In die C1000 komt het het ruim niet in hoor, en als het er al in gaat, dan kan ik denk bij aankomst de flardjes bij elkaar zoeken ;-)
quote:
Voor het echte werk als de Himalaya beklimmen of een 6 weekse fietstocht door Tadjikistan heb je kwaliteitsspul nodig maar durf te wedden dat 95% van de omzet van al die dure merken gegenereerd wordt door mensen die slechts van minibus naar guesthouse lopen.
Simpel weg waar
quote:
Het is onzekerheid gecombineerd met erbij willen horen..
Niet helemaal denk ik, misschien voor een aantal, andere mensen zal het weer jeuken wat iets kost, de ander wil gewoon "gegarandeerd" goed materiaal
quote:
Ik vind het veel cooler om lopend op afgetrapte flipflops met een C1000 tas vol vies ondergoed rond te reizen.
Tot op zekere hoogte, die tas vol met vies ondergoed zou ik niet hebben... ik zou het laten wassen of gewoon nieuw kopen.
Ik pas er voor om met een 3-maanden-uitgemergelde-verlopen-onhygienische-zwerver-india-look rond te lopen. Ieder zijn meug hoor, maar als ik weer zo'n uitgewoonde en ongewassen backpacker tegen kom (je kent het wel die stereotypen bestaan nog ook) met klitten in het haar en uitgezakte peuk/joint in zijn bek en kleding aan zijn kont die je een arme aziaat nog niet geeft, dan heb ik het gehad. Ik vind dat wat respectloos ofzo. Kijk je moet ook niet lopen patsen, maar sjees... gaan die gasten dood van een stukkie zeep? En dan vind ik zoiemand niet meer cool... zeker als ik er uren naast moet zitten.... Iiieeeeuuuwww!!
quote:
(Geef overigens toe dat ik in het begin van m'n backpack carriere ook een paar honderd Euro rugzak heb gekocht en Nike sandalen van het Teva model)
Hehe.... zie je? Ieder zijn learning-curve!
  dinsdag 14 maart 2006 @ 14:32:08 #26
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_36022579
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 14:18 schreef paparia het volgende:

[..]

Tja, ik weet natuurlijk niet precies hoe jou voeten in je schoenen zitten.
Maar zoals eerder genoemd, goed inlopen en goede maat scheelt al een hoop.
Verder is het ook een deel gewenning, als je gympen gewend bent en opeens met "zware" stevige schoenen gaat lopen zit dat opeens heel anders. En kan je je belemmerd voelen of juist weer blaren krijgen.
Ik had toen de schoenen al meer dan een jaar en ook veel (perioden dagelijks) op gelopen...en daarna dagelijks op gympen, dus dat inlopen en juiste maat was geen issue.
Ik denk dat je met gewenning de spijker op zijn kop slaat! Mijn vriend loopt altijd op kisten en is dat heel gewoon, omdat ik voor die vakantie een hele periode op gympen had gelopen, was ik dat weer gewoon! Ik denk (omdat ik in het dagelijks leven veel op (hak)laarzen of gympen loop) dat ik dus echt het best af ben met zo'n half-half trekschoen of stevige gymp... We komen ergens nu!
quote:
Day-pack of volle bepakking zal wel wat uitmaken, maar het gaat voornamelijk om hoe je loopt met de schoenen. Gewoon als je lagere tijd gaat lopen stug doorbijten, als je gaat backpacken (ik zie het als hiken met volle bepakking) dan heb je veel aan goed schoeisel.
Persoonlijk ben ik tegen die laffe slippertjes en gympen. Vocht, zon, takken, bramen, stenen zijn niet altijd ideaal. Je bent op langere termijn beter af met degelijke schoenen.
Tuurlijk stoer dat je het op slippertjes kan. Maar 1 verkeerde stap en je haalt aan een rots je voet open. En je bent meteen flink de lul voor de volgende dagen.
Tja... ook waar
  dinsdag 14 maart 2006 @ 15:59:43 #27
140904 MLF
Unazukin
pi_36025613
in een goede sportwinkel, bv perry, hebben ze schoenen met info erbij, wat ga je lopen? zwaar? licht? op elke schoen staat waar het voor is bedoeld
pi_36056445
Als ik zie hoe mijn trekkingschoenen er na 5 jaar uitzien, ben ik blij dat ik niet met blote voeten heb gelopen... en ze zitten gewoon altijd goed. Gympen loop je snel door, kun je na 1 vakantie weer nieuwe kopen.

ik 'backpack' ook weleens op hoge hakken, als ik zeker weet dat er weinig te wandelen valt Zolang ik maar niet meer dan 1 paar schoenen + flipflops mee hoef te nemen
Ik zoek niet, ik vind.
pi_36056509
Met hoge hakken en een backpack ben je iig welkom op Ko Samet.
pi_36057208
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 14:47 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Met hoge hakken en een backpack ben je iig welkom op Ko Samet.
Vind je dat als mensen anders reizen als jij (dus niet met c1000 tas vol met vies ondergoed en alleen flipflops) minderwaardig? Of de term backpacken niet waardig?

Want dat proefde ik al uit een eerdere opmerking en nu weer. Of verbeeld ik het me soms.

Bij mij weten staat back-packen voor "rugzakken" ofwel vakantie vieren vanuit je rugzak zonder vaste verblijfslocatie.
pi_36057481
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 15:05 schreef jack4ya het volgende:

Bij mij weten staat back-packen voor "rugzakken" ofwel vakantie vieren vanuit je rugzak zonder vaste verblijfslocatie.
Helemaal waar. Dus met een c1000 tas rondzwerven valt niet eens onder backpacken
Ik zoek niet, ik vind.
pi_36058243
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 15:05 schreef jack4ya het volgende:

[..]

Vind je dat als mensen anders reizen als jij (dus niet met c1000 tas vol met vies ondergoed en alleen flipflops) minderwaardig? Of de term backpacken niet waardig?

Want dat proefde ik al uit een eerdere opmerking en nu weer. Of verbeeld ik het me soms.

Het spijt me als je die indruk hebt gekregen want da's beslist niet waar...met mijn opmerking mbt de hoge hakken wilde ik enkel zeggen dat ik dat wel sexy en interessant zou vinden.

Beschouw mezelf trouwens niet eens meer als echte backpacker omdat ik elk jaar langer op het strand blijf hangen...in mijn profiel omschrijf ik mezelf dan ook als beachbum en niet als backpacker.
pi_36058260
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 15:13 schreef Wakey het volgende:

[..]

Helemaal waar. Dus met een c1000 tas rondzwerven valt niet eens onder backpacken
Nou zo bedoelde ik het ook weer niet.

Ik houd er alleen niet zo van als mensen, die pretenderen dat ze veel cooler zijn door rond te lopen met de C1000, niet cool genoeg zijn om in te zien dat iedereen anders is of anders doet. En dus anders backpackt.
Dat getuigt, in mijn ogen, juist van bekrompenheid.

Ik beticht Priet daar nog (niet) van, maar ik was wel benieuwd of hij andere "niet-coole" backpackers als minderwaardig beschouwd.
pi_36058293
Ow ik zie net dat het niet zo is...

Sorry Pieldeprutkarbonkel!

Ow wacht... jij zat toch op Samet?! Nou vat ik 'm
pi_36058629
Mai pen rai...

Mijn vaste uitvalsbasis in Azie de laatste 6 jaar is idd Ko Samet in Thailand....zit daar zo'n 3 a 4 maanden per jaar en vandaar uit bezoek ik elk jaar een ander land in Azie.... ben echter een beetje door de landen heen en blijf steeds langer hangen op Samet.
pi_36058805
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 15:48 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Mai pen rai...

Mijn vaste uitvalsbasis in Azie de laatste 6 jaar is idd Ko Samet in Thailand....zit daar zo'n 3 a 4 maanden per jaar en vandaar uit bezoek ik elk jaar een ander land in Azie.... ben echter een beetje door de landen heen en blijf steeds langer hangen op Samet.
Wow! Heb ik jou al "gesproken" hier in Travel?

**edit: ja over visa**
pi_36058886
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 15:53 schreef jack4ya het volgende:

[..]

Wow! Heb ik jou al "gesproken" hier in Travel?
Volgens mij niet....aangenaam....op Samet is mijn naam Lemon btw...als je iets wilt weten over Thailand in het algemeen of Samet in het bijzonder help ik je graag.
pi_36058977
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 15:55 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:

[..]

Volgens mij niet....aangenaam....op Samet is mijn naam Lemon btw...als je iets wilt weten over Thailand in het algemeen of Samet in het bijzonder help ik je graag.
Thnx... nice2meetu2.

Nou Thailand is al weer even geleden, ws over een paar jaar weer. Eerst eens Vietnam en Cambodja over drie weken... ik trap ons even naar dat topic

Houden we het hier ontopic over schoentjes...
pi_36075276
Schoen probleem komt me bekend voor. En ik heb ook van mannen gehoord dat ze echt niet een week op dezelfde schoenen kunnen lopen omdat de schoen dan averechts werkt.

Zelf heb ik dunne voeten en een voorkeur voor hak. Elke proffesionele wandelschoen is voor mij een hel. Het zwik verhaal ken ik. Volgens mij ontstaat dat wanneer de zool te stug is. Met een soepel zool voegt je hele voet zich om een kiezel, bij een echte wandel schoen betekent 1 kiezel onder de hak een zwik naar links of rechts, auw. En dan het voetbed. Niet iedereen heeft hetzelfde voetprofiel. De gezonde wandelsandaal of schoen gaat uit van een gemiddelde voet. Bij sommige mensen geeft dat een verkeerde en ongezonde houding waar inderdaad alleen een wandeling van minibus naar hotel mee kan worden afgelegd.

Het enige wat echt telt bij sandalen/schoenen is dat ze ook op een zeer stijke rotshelling goed om de voet blijven zitten en niet een verhaal appart worden. Dat kan dus ook een wegwerp gummie sandalen met klitteband zijn (gummie/plastic heeft wel als nadeel dat je voet gaat aquaplanen in warm klimaat) .

Hele volkstammen leven zonder high tech voetbed, als je daar al jong mee getraind bent en prettig mee voelt, gewoon doen.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 08:37:48 #40
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_36107479
Nou het is na alle afwegingen het volgende geworden:
Ik heb braaf alle afbeeldingen bij de modelletjes gezocht
een lekkery wandelgymp: (asics gel discovery) Hij ziet er op het plaatje "un bietje lieluk" en lomp uit, maar hij is erg leuk, en loopt goddelijk en is behoorlijk licht (ook mooi zandkleur):

Een Merrell (?) sandaal van de perry met van die neopreen kussentjes onder de banden... (ik ken het merk niet, maar zag er wel netjes uit qua kwaliteit) (Reactor Webwrap)

En een Teva lichtgewicht slipper:

Bij elkaar 100,- euro

En alles loopt heerlijk, goede materialen, en zeer goed draagbaar voor mijn persoontje als casual buiten vakanties

dubbel

[ Bericht 4% gewijzigd door jack4ya op 17-03-2006 15:44:15 ]
  vrijdag 17 maart 2006 @ 10:46:50 #41
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_36110137
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 00:55 schreef Dual.Flipflop het volgende:
Schoen probleem komt me bekend voor. En ik heb ook van mannen gehoord dat ze echt niet een week op dezelfde schoenen kunnen lopen omdat de schoen dan averechts werkt.
Dat is net als met steun "braces" als je ze lang draagt dan nemen ze de functie over van je eigen spieren en banden en dan worden je eigen spieren en banden lui. Dus idealiter alleen de hoge schoenen bij het ruige werk en dan OOK nog lage schoenen voor het gebruikelijkere werk.
quote:
Zelf heb ik dunne voeten en een voorkeur voor hak. Elke proffesionele wandelschoen is voor mij een hel. Het zwik verhaal ken ik. Volgens mij ontstaat dat wanneer de zool te stug is. Met een soepel zool voegt je hele voet zich om een kiezel, bij een echte wandel schoen betekent 1 kiezel onder de hak een zwik naar links of rechts, auw.
Ik denk dat het dat exact is!
quote:
En dan het voetbed. Niet iedereen heeft hetzelfde voetprofiel. De gezonde wandelsandaal of schoen gaat uit van een gemiddelde voet. Bij sommige mensen geeft dat een verkeerde en ongezonde houding waar inderdaad alleen een wandeling van minibus naar hotel mee kan worden afgelegd.
Ik heb idd een licht platvoetje Verder ook een smal, laag voetje, dus veelal te veel "volume" in een schoen.
quote:
Het enige wat echt telt bij sandalen/schoenen is dat ze ook op een zeer stijke rotshelling goed om de voet blijven zitten en niet een verhaal appart worden. Dat kan dus ook een wegwerp gummie sandalen met klitteband zijn (gummie/plastic heeft wel als nadeel dat je voet gaat aquaplanen in warm klimaat).
Hele volkstammen leven zonder high tech voetbed, als je daar al jong mee getraind bent en prettig mee voelt, gewoon doen.
Ik denk dat ik nu een mooie set bij elkaar heb gesprokkeld!
  vrijdag 17 maart 2006 @ 15:25:15 #42
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_36118841
Gaat niemand nou iets zeggen/vinden van mijn aankoopjes?
pi_36119086
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 15:25 schreef jack4ya het volgende:
Zal ik 'm een schopje naar LIF geven

BTW Mooie aankoopjes!
  zaterdag 18 maart 2006 @ 03:12:20 #44
78918 SeLang
Black swans matter
pi_36135422
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 15:25 schreef jack4ya het volgende:
Heb je nou 3 paar schoenen gekocht ?

Ontopic: Ik denk dat de eerste twee goed genoeg zijn voor een beetje wandelen enzo. Al zijn de eerste niet zo praktisch vanwege de kleur (wordt heel gauw vies als je in de natuur gaat lopen).

Als je wat serieuzer wilt bergwandelen dan zijn die schoenen heel gauw kapot (komt teveel kracht op) en kun je beter echte bergschoenen kopen. Die zijn zelfs waterdicht (eventjes) dus je kunt er gewoon even snel een beekje mee oversteken enzo. Dit nog los van de steun en grip.
Maar dat was je waarschijnlijk toch niet van plan
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_36137590
3 paar schoenen voor 100 euro ja, laten we zeggen dat ik de nedderlandse economie gestimuleerd heb.
... tja die laatste zijn echt flipflops natuurlijk, ik vind dat ook onmisbaar op vakantie... al is het maar voor douchen, of strand.

Het gaat meer om het gewone wandelen en niet zozeer het serieuze bergwandelen zoals je al aangeeft. (Er zullen wel een paar dagen tussen zitten waarschijnlijk, maar niet het merendeel) De kleur van de Asics is wel leuk maar verschrikkelijk apraktisch, maar omdat ze zo goed zaten heb ik dat maar voor lief genomen, dus de goede pasvorm, de leuke prijs hebben het gewonnen van de kleur.

Ik was allang blij dat ik wat vond, ik heb een boel gespecialiseerde winkels bezocht en veel gepast, maar veel schoenen zijn namelijk te hoog voor me (ik bedoel dan niet de enkel hoogte, maar de hoogte over de hele voet, vooral mijn voorvoet is heel laag, de rest kan ik soms met veters wel oplossen)
En ik stapte in deze en dacht gelijk: Yes,... die zit!

Overigens had ik al besloten om een lagere, meer gymp achtig schoeisel te nemen, dan het zwaardere werk... Dat kwam eigenlijk door dit topic

De praktijk zal uitwijzen of ik inderdaad een goede koop gedaan heb
  zaterdag 18 maart 2006 @ 14:26:31 #46
78918 SeLang
Black swans matter
pi_36142068
Zelf loop ik meestal ook gewoon op gympen hoor. Zolang je niet al te veel offroad gaat is dat wel OK, vooral omdat gympen inderdaad lekker licht zijn en goed dempen.
Net weer terug van een lange wandeling in de bergen net buiten Taipei (8 uur bijna continu gelopen). Maar dat is dus 90% over verharde paden en geen moeilijke dingen enzo.
Mijn reisverslagen
pi_36158506
Ja houd ons op de hoogte. Ik vermoed dat jouw schoenkeuze mijn keuze zou zijn.
Asics hebben dus smalle gympen? Is dat met of zonder ingenieus voetbed?

Trouwens SeLang; Als je op verharde paden loopt is een verende zool een must.

Eigenlijk heb ik de stevige bergschoen nooit begrepen. Wel geprobeerd , maar dat paar bleef een gelegenheidsschoen, een ongemak dat ik voor lief nam als ik voor hele korte uitjes een stoere outfit aan wou. (ok het was een ramsj aankoop, maar wel door en door leer, stevige zool, zachtleren enkelboord, en 100% aansluitbaar om mijn voet..Vandaar dat ze in de ramsj waren)
Het enige moment dat ik een dikke bergschoen toch mis, is bij wandelingen door drassige omgeving.
  zondag 19 maart 2006 @ 09:13:32 #48
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_36161575
quote:
Op zondag 19 maart 2006 01:28 schreef Dual.Flipflop het volgende:
Ja houd ons op de hoogte. Ik vermoed dat jouw schoenkeuze mijn keuze zou zijn.
Asics hebben dus smalle gympen? Is dat met of zonder ingenieus voetbed?
Volgens mij is Asics inderdaad wel smal ja, mijn vriend heeft ook een smalle voet en komt vaak ook uit op Asics... Niet eens bewust maar door meerdere schoenen en merken te proberen, komt ie vaak een Asics tegen en koopt die dan, en denkt dan achteraf: Gut da's waar ook, Asics heb ik al vakere gekozen
Over dat ingewikkelde voetbed, dat weet ik niet, ik denk dat het wel mee valt... iets met gel geloof ik.
quote:
Trouwens SeLang; Als je op verharde paden loopt is een verende zool een must.

Eigenlijk heb ik de stevige bergschoen nooit begrepen. Wel geprobeerd , maar dat paar bleef een gelegenheidsschoen, een ongemak dat ik voor lief nam als ik voor hele korte uitjes een stoere outfit aan wou. (ok het was een ramsj aankoop, maar wel door en door leer, stevige zool, zachtleren enkelboord, en 100% aansluitbaar om mijn voet..Vandaar dat ze in de ramsj waren)
Het enige moment dat ik een dikke bergschoen toch mis, is bij wandelingen door drassige omgeving.
Die sandaal heeft nog een vibram zool, geen idee wat dat is, maar mijn vriend zou dat dat goed was.

Verder was alles 40% afgeprijsd, dus dat was mooi meegenomen...

[ Bericht 28% gewijzigd door jack4ya op 19-03-2006 09:19:39 ]
pi_36166952
Hmmm..... denk dat je gewoon moet kijken waar je aan gewend bent om op te lopen. Ik heb zelf 3 jaar geleden een maand op bootschoenen gelopen in Maleisie en dat ging prima!
Ik ben dan ook zeker van plan om diezelfde schoenen weer mee te nemen op mijn reis naar India en Nepal eind dit jaar....

Kijk, ga je nou echt door drassige jungles of steile bergen lopen, zou ik mijn schoeisel er wel op aanpassen, doe je dat niet (of in veel mindere mate): gewoon schoenen kopen waar je lekker op loopt!
pi_36321181
Denk eraan dat sandalen dan wel lekker luchtig zijn, ze bijna geen bescherming bieden. Dus als je wellicht bergpad of jungle stukjes gaat doen, "kan" dit wel op sandalen, maar dan ook niet zeuren als je je tenen stoot, steentjes onder je voet krijgt, planten langs je voeten schuren of bloedzuigers aantreft
ook nog njet
  vrijdag 24 maart 2006 @ 13:29:10 #51
78918 SeLang
Black swans matter
pi_36326376
Ik begrijp nooit waarom mensen sandalen (zonder sokken) zo fijn vinden.
Juist als het warm is vind ik het heel oncomfortabel op met je blote voeten op zo'n warme plakkerige zool te lopen. Ben ik nou de enige ?
Mijn reisverslagen
pi_37125690
Nou, het blijkt dat ik onverwacht veel op de sandalen loop (terwijl ik daar niets fraais aan vind) en veel op de slippers, en op de schoenen nauwelijks.... erg warm!!
pi_37126011
quote:
Op donderdag 20 april 2006 13:44 schreef jack4ya het volgende:
Nou, het blijkt dat ik onverwacht veel op de sandalen loop (terwijl ik daar niets fraais aan vind) en veel op de slippers, en op de schoenen nauwelijks.... erg warm!!
Had iemand je daarvoor niet gewaarschuwd?
  donderdag 20 april 2006 @ 23:41:25 #54
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_37147391
Ik loop de hele reis bijna op slippers! Had mooie van Fjall Raven maar nadat die gestolen zijn heb ik m'n reis door Yucatan, Belize en Guatemala op m'n gewonen Niks slippers gedaan uit '96!
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_37345831
quote:
Op donderdag 20 april 2006 13:53 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:

[..]

Had iemand je daarvoor niet gewaarschuwd?
Niet dat ik me kan herinneren
  donderdag 27 april 2006 @ 16:26:33 #56
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_37348430
Ik "backpack" al zo'n 15 jaar en ik heb nog nóóit van die achterlijke dingen aan mijn lijf gehad...

Nee, ik ben geen zware hiker, maar laten we wel zijn, naast de Lucilles en de Liejannuhs van deze wereld zijn dat er ook niet zoveel.
Zelf moet ik vaak een beetje gniffelen om al die mensen die met al hun professionele "gear" door het centrum van Buenos Aires/Dar es Salaam/de Efteling lopen. Tuurlijk, ze zijn lekker waterdicht en zullen vast reuzelekker lopen, maar dat deden mijn gele pumaatjes ook en die zagen er een stuk beter uit en die konden bovendien nog opgepropt tussen mijn handdoek en mijn ondergoed. En dan kon ik er ook nog eens op dansen!

Ieder zijn meug en het hangt vooral af van het soort persoon dat je bent en het soort vakantie dat je gaat houden. Denk vooral even goed na over wat voor soort hiking je nou werkelijk gaat doen. Ik loop óók veel, heel veel zelfs en ook in natuurgebieden. Maar nee, ik loop geen 5 dagen met m;n tent op m'n nek door de jungle. Dus ben ik tot nu toe nog niets tegen gekomen waar ik die grote, dure, lelijke dingen voor nodig heb.

Die slippers vind ik ook he-le-maal niks trouwens. Eén keer een paar geleend van iemand: te lelijk en kijk-mij-eens-de-reiziger-uithangen voor de stad en te onpraktisch voor daarbuiten (rommel en steekbeesten). Zonde van het geld.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  donderdag 27 april 2006 @ 16:28:05 #57
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_37348495
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 13:29 schreef SeLang het volgende:
Ik begrijp nooit waarom mensen sandalen (zonder sokken) zo fijn vinden.
Juist als het warm is vind ik het heel oncomfortabel op met je blote voeten op zo'n warme plakkerige zool te lopen. Ben ik nou de enige ?
Hier nog één.

Mannen op sandalen zijn ook droevig trouwens...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_37370607
Ik heb úúren gelopen met goede wandelschoenen, door de regen en wind met een tas van 20 kg. Dat had ik nooit overleeft met sandalen .

Maar als je niet zoveel gaat lopen zou het wel kunnen misschien.
  vrijdag 28 april 2006 @ 11:26:30 #59
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_37371294
sportschoenen gaan enorm stinken als ze nat worden!! en je voeten dan dus ook!. Je moet gewoon goede loopschoenen kopen. (Lichte bergschoenen) en een paar teenslippers, of evt tefa;s erbij. Sportschoenen zijn echt niet aan te raden! (vind ik dan)

zo loop ik meestal ongeveer rond.

[ Bericht 13% gewijzigd door BloodhoundFromHell op 28-04-2006 11:44:36 ]
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  vrijdag 28 april 2006 @ 11:58:27 #60
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_37372126
Volgende week krijg ik even een vuurproef door samen Met oa Liejannuh een toch door de wildernis te maken.. Ik loop uit mezelf nogal langzaam , dus mn voeten zullen we wat te verduren krijgen door deze doorgewinterde wandelaars in het spoor temoeten blijven. Ik heb gekozen te lopen op oude dienstkistjes.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_37372438
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 11:26 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
sportschoenen gaan enorm stinken als ze nat worden!! en je voeten dan dus ook!. Je moet gewoon goede loopschoenen kopen. (Lichte bergschoenen) en een paar teenslippers, of evt tefa;s erbij. Sportschoenen zijn echt niet aan te raden! (vind ik dan)
[afbeelding]
zo loop ik meestal ongeveer rond.
Coole foto! Waar is dat ?
pi_37404793
Ik heb inderdaad niet veel gewandeld dus heb mijn wandelgympen (dus geen gewone gympen maar ook geen echte berschoenen,... nordic walking schoenen geloof ik, maar dat zal me eigenlijk jeuken)
Eigenlijk ligt dat ook een beetje aan de vakantie. In Thailand hebben we meer treks gedaan dan we nu gedaan hebben. Niet gepland ofzo, maar deze vakantie is gewoon anders gelopen dan "normaal".
  maandag 8 mei 2006 @ 18:02:14 #63
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_37663748
quote:
Op donderdag 27 april 2006 16:26 schreef Hik het volgende:
Ik "backpack" al zo'n 15 jaar en ik heb nog nóóit van die achterlijke dingen aan mijn lijf gehad...

Nee, ik ben geen zware hiker, maar laten we wel zijn, naast de Lucilles en de Liejannuhs van deze wereld zijn dat er ook niet zoveel.
mijn voet na een dagje "wandelen" met Liejannuh afgelopen weekend

[ Bericht 28% gewijzigd door DutchTrain op 08-05-2006 19:31:41 (vies plaatje achter linkje) ]
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  maandag 8 mei 2006 @ 18:09:02 #64
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_37663942
Oeh, zo'n mooie heb ik ook wel eens gehad in het verleden, duurde heel lang voordat het weer allemaal netjes en gaaf was
  maandag 8 mei 2006 @ 18:54:29 #65
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_37665292
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  maandag 8 mei 2006 @ 23:18:17 #66
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_37675950
zo raar/vies zijn een paar blaren toch niet? ik vind het plaatje wel door de beugel kunnen hoor! maargoed, een voettocht met e Liejannuhs vn deze wereld vergt dus heel wat meer voorbereiding dan een paar goede schoenen !
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_37676197
quote:
Op maandag 8 mei 2006 23:18 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
zo raar/vies zijn een paar blaren toch niet? ik vind het plaatje wel door de beugel kunnen hoor! maargoed, een voettocht met e Liejannuhs vn deze wereld vergt dus heel wat meer voorbereiding dan een paar goede schoenen !
Ik zat te eten

Maar de vraag is natuurlijk wat goede schoenen zijn... en of die blaren voorkomen. Als je een paar stevige schoenen koopt, zul je die eerst goed in moeten lopen en dan ook de blaren voor lief nemen. Na een tijdje gaan die blaren wel over en lopen je schoenen goed.

Volgens mij is het een illusie om direct precies passende wandelschoenen te vinden.
  maandag 8 mei 2006 @ 23:25:25 #68
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_37676241
ik liep op oude dienstkistjes , dat zou goed moeten zijn, die zijn geschikt om te marsen, dsu het was wel een tegenvaller dat ik blaren kreeg moet ik zeggen!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  dinsdag 9 mei 2006 @ 07:10:37 #69
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_37681147
quote:
Op maandag 8 mei 2006 23:25 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik liep op oude dienstkistjes , dat zou goed moeten zijn, die zijn geschikt om te marsen, dsu het was wel een tegenvaller dat ik blaren kreeg moet ik zeggen!
Misschien zijn je voeten iets van vorm verandert, maar meer voor de hand is dat de huid van je voeten zachter (minder eelt achtig) is geworden omdat je bijv de laatste tijd veel op gympen oid hebt gelopen
  donderdag 11 mei 2006 @ 14:54:43 #70
62913 Blik
The one and Only!
pi_37736982
Ik neem naar Thailand gewoon mijn gympen mee en mijn slippers. Zit nog te twijfelen of ik eventueel van die tefa-dingen moet kopen. Lopen volgens mij best prima en zijn volgens mij wel makkelijk in een land als Thailand
  donderdag 11 mei 2006 @ 15:13:45 #71
87334 lekzzz
It's not easy being green
pi_37737477

[ Bericht 53% gewijzigd door lekzzz op 11-05-2006 15:17:12 ]
Xiaomi Mi-2 16GB/JB 4.1.1
  donderdag 11 mei 2006 @ 15:17:51 #72
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_37737594
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 14:54 schreef Blik het volgende:
Ik neem naar Thailand gewoon mijn gympen mee en mijn slippers. Zit nog te twijfelen of ik eventueel van die tefa-dingen moet kopen. Lopen volgens mij best prima en zijn volgens mij wel makkelijk in een land als Thailand
Ik denk dat je met teva dingen sandalen bedoelt? Die kan je prima daar kopen, al dan niet namaak.

In Vietnam struikelde je letterlijk of de bergen met sandalen, slippers, gympen en ander schoeisel.

Ik had geen spijt van dat ik alles al had, omdat ik nu niet mijn kostbare reistijd hoefde te "verspillen" aan het zoeken naar schoeisel. Alles aan- uitdoen, passen, etc... bah ik houd niet zo van winkelen nl. en al helemaal niet als het enorm heet is. Ik heb nl. niet hele makkelijke voeten, en ook geen makkelijke smaak
pi_37744148
Ik heb een maand gebackpacked op van die Griekse sandalen. Behalve als ik dacht dat je de kans bestond dat ik onverwachts echt ver moet lopen (wat meestal niet zo was) trok ik mn oude skateschoenen aan. Die waren na die maand ook helemaal afgetrapt. Zool lag eraf enz, die heb ik daar moeten lijmen
Maar als je naar een warm land gaat kan je echt gewoon op slippers of ander soort luchtige schoenen lopen.
pi_42022704
Ik ben vandaag langs de bever geweest om inkopen te doen voor mijn 2-maandse backpackreis naar Madagascar. Wel geslaagd voor rugzak en slaapzak en nog wat zooi maar nog niet voor schoenen. Ik heb een paar schoenen aangehad, onder andere Aigle Tenere, canvas halfhoge schoenen maar die vond ik niet zo fijn. Te slap. En bovendien stonken ze . Ook nog stevigere halfhoge wandelschoenen geprobeerd maar dat was dan weer net te stevig naar mijn idee.

Ik zit nu nog te twijfelen wat voor schoenen ik ga nemen. Op eerdere reizen naar Schotland, Mali en Ethiopie heb ik altijd op soldatenkisten gelopen, dat loopt super, ook met dagenlange wandeltochten door ruig rotsterrein maar het zijn ook wel redelijke oventjes aan je voeten. Thuis heb ik ook nog lichtere wandel/sportschoenen van LA Gear waar ik op zich ook wel goed op loop en dat is misschien ook nog een optie maar toch zit ik weer een beetje te neigen om weer kistjes te kopen (mijn huidige zijn na 1000en km lopen echt op) want ik vind de steun die je hebt aan je enkels wel ideaal en ze zijn niet zo lomp en stug als die echte bergstampers. Je kan er tenminste ook gewoon mee door de stad banjeren.

Daarnaast neem ik denk ik ook wel een paar lichte kleine sneakers mee voor de afwisseling en misschien teenslippers.
Unox, the worst operating system.
  vrijdag 22 september 2006 @ 00:27:05 #75
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_42035636
Schoenen voor het backpacken moeten vooral goed zitten; het moeten je vriendjes zijn. Je kan wel de ultieme wandelschoenen hebben maar als ze knellen of als er op de een of andere manier iets wringt, heb je er geen bal aan.
Ik heb eigenlijk nog nooit kisten of wandelschoenen gedragen tijdens het backpacken, terwijl ik toch flinke tochten heb gemaakt. Gewoon een paar leren (wel stevige!) sneakerachtige schoentjes, met platte zool, niks profi aan. Maar ze zaten goed liepen fijn en waren vooral niet log & zwaar; vooral in warme landen is dat belangrijk.

Het belang van 'een goede schoen' wordt vaak heel erg overdreven; wat veel belangrijker is, is dat je goed kan lopen op je schoenen.
Voor teenslippers geldt dat trouwens nog meer; superrelaxed maar niet als je ze niet gewend bent; dat kost een paar weken. Wat dat betreft zijn goede sandalen makkelijker.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_42051455
  vrijdag 22 september 2006 @ 22:03:23 #77
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_42060002
Heb je een Decathlon in de buurt? Ik kom daar vaker en die hebben behoorlijk wat keus in trekking schoenen!
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_42088396
Ik loop eigenlijk altijd op mijn teenslippers.
Nu loop ik geen complete trekkings,maar wandel toch wel graag en veel op vakantie.

En anders gebruik ik mijn afgetrapte gympies.
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
pi_42088460
quote:
Op donderdag 27 april 2006 16:26 schreef Hik het volgende:

Zelf moet ik vaak een beetje gniffelen om al die mensen die met al hun professionele "gear" door het centrum van Buenos Aires/Dar es Salaam/de Efteling lopen. Tuurlijk, ze zijn lekker waterdicht en zullen vast reuzelekker lopen, maar dat deden mijn gele pumaatjes ook en die zagen er een stuk beter uit en die konden bovendien nog opgepropt tussen mijn handdoek en mijn ondergoed. En dan kon ik er ook nog eens op dansen!
Haha,inderdaad!
Van die mensen die voor de eerste keer gaan 'backpacken' van hotel naar hotel,met complete uitrusting: afritsbroeken,teva sandalen,echte hike sokken erin,gloednieuwe/peperdure backpack etc etc
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
pi_43558406
Ik ga in januari voor 4 maanden op reis naar Thailand, Maleisie, Cambodja en Australie. En nu vraag ik me ontzettend af wat voor soort schoenen nou het handigst zijn!

Vorige zomer ben ik door Italie gebackpackt. Toen had ik gewone slippers en gympen mee, de gympen droeg ik eigenlijk nooit.

Slippers gaan dus sowieso mee. Maar dan? Gympen? Of van die jesus-sandalen? Of allebei?
pi_43558956
Gympen. Duidelijk. En laat je sokken maar thuis.
pi_43576083
Dat gaat stinken .
  woensdag 15 november 2006 @ 14:56:18 #84
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_43577699
Backpackers doen toch alles op die vreselijke Tefal dingen?
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_43580501
Ik vraag me dus ook af of die nou wel zo geweldig zijn als iedereen beweerd. Kan ik niet op gewone slippers mn gang gaan?
  woensdag 15 november 2006 @ 17:55:40 #86
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_43581825
Geen idee, ik haat slippers en ik haat backpacken Doe mij maar lekker luxe hotels
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_43658707
quote:
Op woensdag 15 november 2006 17:55 schreef flipsen het volgende:
Geen idee, ik haat slippers en ik haat backpacken Doe mij maar lekker luxe hotels
leuk voor je
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_43658745
quote:
Op woensdag 15 november 2006 16:36 schreef karoltje het volgende:
Ik vraag me dus ook af of die nou wel zo geweldig zijn als iedereen beweerd. Kan ik niet op gewone slippers mn gang gaan?
Zoals al eerder in dit topic. Ga je bergen beklimmen of reizen met opbaar vervoer e.d. en een beetje rondstiefelen. Dan zou ik geen hoge warme schoenen gaan meeslepen. Trouwens, hele volkeren lopen erop. Engelsen Amerikanen. Als je iets natuurlijks gaat doen zijn dichte zeker geen overbodige luxe
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_43670006
Inmiddels al weer aan het plannen voor een new vakantie... we zijn al zo ver dat we de maand weten... maart... verder nog niets. (Oost thailand, cambodja, laos... of naar maleisie, of naar myanmar of naar india... al lijkt India me nogal heftig)

Ik weet zeker dat mijn sandalen en flipflops mee gaan, en als het weer meer een hike/natuurstruin vakantie wordt dan de schoenen ook nog wel. Ze zitten erg goed, maar wel (te) warm... das wel naar... daar kwam ik pas ter plekke achter. Suf maar goed.

Teva is niets voor mij, niet mijn vorm of zo. Ik had bij toeval (afgeprijsde) merrell's. Ik kende het merk niet, maar ze zitten ideaal.

Ik heb een haat-liefde verhouding met die sandaaldingen. Ze zitten heerlijk, kan er de hele dag op lopen, zelfs zand of steentjes nauwlijks last van... Maar ik vind ze zoooo suf... Echt zo'n fouterik vind ik mezelf dan.
  zondag 19 november 2006 @ 06:22:19 #90
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_43678016
Ik heb 3 dagen geleden voor het eerst echte hoge bergschoenen gekocht bij de Decatlon, ook een goeie wandelbroek die voor bescherming zorgt. Broek was 120 euro omdat ze het goedkopere model van 70 en 60 euro niet meer in m'n maat hadden en de schoenen 80 euro.

Soms wandel ik met m'n oom in Zuid Spanje door bebergd gebied dwars door de bossen en struiken heen, dus deze broek komt nu wel goed uit ivm stekelige planten.. en de schoenen komen ook goed uit omdat het in de bergen wat lekkerder loopt dan gewone tennisschoenen.

Verder ga ik ook hier in CHina nu 2 bergen beklimmen, de Tai Shan (1600 meter) volgend weekend en de Huang Shan (1850 meter) in december. Bij de Tai Shan zal het zo'n 8 graden zijn over dag.. de Huang Shan volgende maand zo rond het vriespunt. Heb er zin in.
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_43678286
quote:
Op zondag 19 november 2006 06:22 schreef jojomen4 het volgende:
Verder ga ik ook hier in CHina nu 2 bergen beklimmen, de Tai Shan (1600 meter) volgend weekend en de Huang Shan (1850 meter) in december. Bij de Tai Shan zal het zo'n 8 graden zijn over dag.. de Huang Shan volgende maand zo rond het vriespunt. Heb er zin in.
Volgned weekend?? Beetje acclimatiseren doen we tegenwoordig niet meer??
  zondag 19 november 2006 @ 10:26:29 #92
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_43678747
quote:
Op zondag 19 november 2006 09:23 schreef jack4ya het volgende:

[..]

Volgned weekend?? Beetje acclimatiseren doen we tegenwoordig niet meer??
Die begrijp ik niet helemaal. Ben hier namelijk al een tijdje.
pi_43678952
quote:
Op zondag 19 november 2006 10:26 schreef jojomen4 het volgende:

[..]

Die begrijp ik niet helemaal. Ben hier namelijk al een tijdje.
Ow het was te vroeg, dacht niet dat je nu al in China zat.

Nouja, succes dan maar
  zondag 19 november 2006 @ 10:59:32 #94
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_43679063
quote:
Op zondag 19 november 2006 10:48 schreef jack4ya het volgende:

[..]

Ow het was te vroeg, dacht niet dat je nu al in China zat.

Nouja, succes dan maar
Misschien dat het nu duidelijker is
pi_43723751
Ik krijg nogal snel blaren met nieuwe schoenen. Toen ik ging backpacken durfde ik dus niet nieuwe bergschoenen aan te schaffen. Daarom besloot ik het maar op m'n rotte All Stars te doen. Dan was ik er in ieder geval zeker van dat ik geen last van blaren zou krijgen.
Kijk gewoon wat jij het meest comfortabel vindt.
The best antique is an old friend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')