abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36016875
Vorige keer had ik goede stevige halfhoge wandelschoenen bij me en een paar aerobic nikes...

Gek genoeg liepen die laatste veel prettiger, niet te zwaar, flexibeler (makkelijker met rare klimpartijtjes) en iets charmanter... Ja ik loop geen modeshow, maar ik ben en blijf een vrouw

Ik heb nu nieuw schoeisel nodig en sta best in dubio... die halfhoge dingen vallen sowieso af (vanwege gewicht), maar twijfel nu tussen die "trekking" schoenen of een goed paar gympen/nikes etc...

Ik weet dat ik uiteindelijk gewoon moet passen en proberen, maar ervaringen zijn erg welkom?
Tips? Welke merken wel en welke beter niet? Waarop letten? (Ja, duh, dat ze lekker zitten)
  dinsdag 14 maart 2006 @ 11:23:52 #2
12505 deGVR
Tussen schrijf en kramp..
pi_36016947
Zolang je niet door de bramen loopt, goede (dus geen goedkope!) sandalen... Je voeten zullen je dankbaar zijn.
Midden in dat bos woont een kleine, rode aap.
Kijk daar zit 'ie, in die boom. Hij doet een reuzegrote gaap.
http://www.chrishantzen.nl
http://www.onbeschreven.nl
pi_36017139
zulke lijken me prettig :
http://ecco-schuhe.de/hamburg/index.php?main_page=product_info&cPath=4&products_id=10
(heb ze al eens gepast, maar niet gekocht... want toen niet nodig... dom dom)
  dinsdag 14 maart 2006 @ 11:31:14 #4
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_36017165
Tefa sandalen, ze kosten wel wat maar daar kan je dan wel bergen mee beklimmen (moeten er alleen geen stenen op je tenen vallen ).
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
  dinsdag 14 maart 2006 @ 11:32:49 #5
12505 deGVR
pi_36017215
Ecco's hebben erg prettige binnenzolen inderdaad.

Maar er zijn ook sandalen die meer gemaakt zijn voor het ruigere loopwerk, merken als timberland, caterpillar enzo... Kijk eens bij je plaatstelijke survivalistenkeet.
  dinsdag 14 maart 2006 @ 11:34:53 #6
74126 Frank79
Life is good!
pi_36017274
Teva is fantastisch. Dat voetenbed..super. Kostte me toen 100 euro, maar heb er totaal geen spijt van. En mijn Lowa's zijn ook top, maar ja, dat zijn wel "zware" schoenen.

Ligt er ook aan waar je heen gaat..
pi_36017286
Ik zou goede stevige schoenen nemen, misschien zitten gympen nu lekkerder, en zien ze er mooier uit. Maar ik zie al voor me dat je over een poos hier een topic opent over je knieen waar je zoveel last van hebt.
Ik persoonlijk vind goede schoenen erg belangrijk. Maar er zijn misschien ook wel gympen die goed genoeg zijn, of gympen waar jij perfect op loopt.

Zelf vind ik hoge schoenen prettiger met een zware rugzak, omdat je dan veel minder snel je voet verzwikt als je in een ruw terrein loopt. En je hebt ook lichte hoge schoenen hoor
pi_36017304
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 11:31 schreef BOKA het volgende:
Tefa sandalen, ze kosten wel wat maar daar kan je dan wel bergen mee beklimmen (moeten er alleen geen stenen op je tenen vallen ).
Ik heb een aantal tefa's gezien en vond het losse flodder dinger... misschien omdat ik nogal smalle voetjes heb, maar ik vond het niets...
Misschien de verkeerde lijn gezien.
  dinsdag 14 maart 2006 @ 11:38:27 #9
12505 deGVR
pi_36017370
Goede loopsokken helpen trouwens ook tegen vermoeide voeten... Ze zijn flink prijziger dan gewonen sokken van de markt, maar bij lange afstanden is het de prijs zeker waard.
pi_36017412
Mwhehe, met backpacken bedoel jij zeker van de bus naar het hostel lopen en weer terug?

Anders:
  dinsdag 14 maart 2006 @ 11:43:58 #11
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_36017525
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 11:35 schreef ikke_ook het volgende:
Ik zou goede stevige schoenen nemen, misschien zitten gympen nu lekkerder, en zien ze er mooier uit. Maar ik zie al voor me dat je over een poos hier een topic opent over je knieen waar je zoveel last van hebt.
Ik persoonlijk vind goede schoenen erg belangrijk. Maar er zijn misschien ook wel gympen die goed genoeg zijn, of gympen waar jij perfect op loopt.

Zelf vind ik hoge schoenen prettiger met een zware rugzak, omdat je dan veel minder snel je voet verzwikt als je in een ruw terrein loopt. En je hebt ook lichte hoge schoenen hoor
Hmmm... wel goede tip.
Ik moet er bij zeggen, dat ik al drie weken op nike'tjes had gelopen, iig geen last van voeten (blaren krijg je me héél narrig mee) en geen last van knieen/rug gehad, gelukkig.
Ik denk om dat het high impact aerobic schoenen waren, dat ik er mee weg kwam... Ik zal het niet van die lichtere sneakers moeten hebben, da's zeker.

Ik verzwik trouwens vrij snel mijn enkels, en dat levert gek genoeg geen problemen op, wel als ik hogere schoenen aanheb, want dan kan ik niet "vrij" zwikken. Dat was iig vorige keer zo, misschien had ik toen echt de verkeerde halfhoge.
Halfhoge staan vaker hoger, de hielhoogte bedoel ik, daarom zwik ik dan meer naar beneden dan bij een lagere hakhoogte. (lekkere uitleg al zeg ik het zelf)

Ps: ik heb serieus geen last van mijn enkels, ben gewoon lening en erg flexibel in gewrichten

Als ik het hier zo lees, zoek ik denk ik:
heel licht, flexibel bovenwerk, stabiel zool, laag model.... denk ik
pi_36017542
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 11:31 schreef BOKA het volgende:
Klopt, en neem dan vooral ook de variant met spiderrubber profiel, dan hebben ze ook nog erg goed grip op nat gesteente...
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
  dinsdag 14 maart 2006 @ 11:45:42 #13
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_36017575
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 11:40 schreef Roellio het volgende:
Mwhehe, met backpacken bedoel jij zeker van de bus naar het hostel lopen en weer terug?

Anders: [afbeelding]
Misschien wel...

Het zal geen niijmeegse vierdaagse zijn nee...

Maar een dag of drie rimboe met alleen water en de kleren die je aanhebt, dat weer wel ja...
Iets op tegen

Daarom hoeven het ook geen topknotch meindls te zijn of zo... (of een ander merk)
pi_36017619
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 11:40 schreef Roellio het volgende:

Anders: [afbeelding]
Voor mij werd het veelal van mijn hotel/motel naar mijn huurauto lopen evv... het is een keuze...
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
  dinsdag 14 maart 2006 @ 11:47:52 #15
26118 paparia
Zit ook in een complot.....
pi_36017643
Wat voor schoenen is afhankelijk van wat voor soort trekking je gaat doen.
Zelf loop ik meestal ruige delen, en dan is een half-hoge tot hoge schoen het beste.
Ik merk dat ik er veel steun aan heb als ik weer eens een wortelpaadje loop, waarbij je enkels in de meest rare posities worden gedrukt.
Of dat ik opeens in een kuiltje stap die me nog niet was opgevallen.

Over asv(f?)alt en "goede" paden, moet het ook wel lukken met gympen.

Tja, dat extra gewicht, ik heb er geen problemen mee..
Zelf loop ik op legerkisten trouwens, extra stevig voor mijn zwakke enkels
pi_36017646
Zolang je niet een paar dagen gaat hiken volstaan flipflops.

Comfortabel, goedkoop, licht, geen zweetvoeten en geen blaren.

En je krijgt er nog bruine voeten van ook...als je tenminste niet van die veel te dure en onzinnige Teva gevallen koopt...dat kan in 2006 echt niet meer.

Waarom denk je dat de plaatselijke bevolking er op loopt?
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
  dinsdag 14 maart 2006 @ 11:51:38 #17
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_36017738
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 11:47 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Zolang je niet een paar dagen gaat hiken volstaan flipflops.

Comfortabel, goedkoop licht, geen zweetvoeten en geen blaren.

Waarom denk je dat de plaatselijke bevolking er op loopt?
HA! Die gaan ook mee hoor... een paar natuurrubberen flipflops = prima demping.
En paar "leuke" sneakers/schoeisel, voor de gezellige avond (maar die sneuvelen wel tijdens het pakken denk ik)
En een paar waar ik nu dus advies over vraag... dus sandalen of goede gympen of "trekking"spul... of 2 van de 3?

Zou zoiets aan mijn wensen voldoen? (gaat om model/type niet om merk ofzo)

[ Bericht 3% gewijzigd door jack4ya op 14-03-2006 11:56:50 ]
  dinsdag 14 maart 2006 @ 11:55:24 #18
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_36017850
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 11:47 schreef paparia het volgende:
Ik merk dat ik er veel steun aan heb als ik weer eens een wortelpaadje loop, waarbij je enkels in de meest rare posities worden gedrukt.
Of dat ik opeens in een kuiltje stap die me nog niet was opgevallen.
Herkenbaar, maar die halfhoge schoenen die ik had? Men ik wist niet hoe snel ik ze moest verwisselen... Ondanks dat ze prima zaten, kreeg ik het toch voor elkaar om te schuiven in die dingen. Trok ik ze strakker, dan voelde ik me beknot in bewegingen... met die gympies had ik veel bewegingsvrijheid.
Ik had dan wel alleen een daypackje, misschien dat dat scheelt?
pi_36017887
Ik vind het persoonlijk de grootst mogelijke onzin om een paar nieuwe schoenen te kopen voor een paar dagen door het bos lopen (jungles zijn er niet in Vietnam en Cambodja)...je hebt toch wel een paar oude gympen?

Overigens zijn al die dure schoenen en rugzakken die ze bij die zogenaamde backpackwinkels verkopen voor 99% van de backpackers in Azie volstrekt onzinnig.

Heb zelf overigens een 3 daagse jungle trek op Sumatra gedaan op flipflops van 1 Euro...en dat gaat prima.
  dinsdag 14 maart 2006 @ 12:13:30 #20
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_36018309
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 11:56 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Ik vind het persoonlijk de grootst mogelijke onzin om een paar nieuwe schoenen te kopen voor een paar dagen door het bos lopen (jungles zijn er niet in Vietnam en Cambodja)...je hebt toch wel een paar oude gympen?
Ha!... Verfrissend!
Dat is nou net waarom ik het topic open. Best kans dat ik inderdaad met een paar gympen afkan.
Ik denk dat het voor veel mensen (incluis me) liever het zekere voor het onzekere nemen... met duurder schoeisel is de kans groter dat je lichaam minder protesteert en je humeur ten goede zal komen. Als je ter plekke er achter komt dat je gek word van je schoenen, dan mag je alsnog op pad tijdens je vakantie... en dat is wat lastiger.
quote:
Overigens zijn al die dure schoenen en rugzakken die ze bij die zogenaamde backpackwinkels verkopen voor 99% van de backpackers in Azie volstrekt onzinnig.
Tja, ik snap je wel, maar toch zou ik niet zonder mijn rugzak kunnen hoor, zou niet weten hoe ik mijn spullen anders mee moest nemen.
quote:
Heb zelf overigens een 3 daagse jungle trek op Sumatra gedaan op flipflops van 1 Euro...en dat gaat prima.
Tig krassen, blaren en andere nare plekken in een ontstekingsgevoelige situatie... dat zou ík weer net niet doen...
pi_36020197
Toen ik zelf een week ging wandelen had ik hoge schoenen mee en teva's; maar ondanks dat mijn hoge schoenen erg lekker zaten had ik na 2 dagen enorme blaren. Toen ben ik verder gelopen op teva's en dat beviel me 100x beter. Dat was met zware rugzak, maar op vrij goede wegen (asfalt en onverharde bospaadjes). Ik zou in elk geval wel goede (dichte) wandelschoenen meenemen, want als je veel door bramen enzo moet struinen zijn teva's minder ideaal. Ze hoeven dan niet gelijk halfhoog te zijn, als je dat niet lekker vindt zitten.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_36020788
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 12:13 schreef jack4ya het volgende:

[..]

Ik denk dat het voor veel mensen (incluis me) liever het zekere voor het onzekere nemen...
En dat is nou precies waar die dure backpack winkels van leven....wandelschoenen en rugzakken van een paar honderd Euro zullen wel goed zijn toch?

Feit is dat je gewoon op flipflops de wereld rond kan (het warme deel althans) en dat je je spullen ook kan meenemen in een fake Lowe Alpine rugzak van een tientje die ze in Azie verkopen.

Voor het echte werk als de Himalaya beklimmen of een 6 weekse fietstocht door Tadjikistan heb je kwaliteitsspul nodig maar durf te wedden dat 95% van de omzet van al die dure merken gegenereerd wordt door mensen die slechts van minibus naar guesthouse lopen.

Het is onzekerheid gecombineerd met erbij willen horen..

Ik vind het veel cooler om lopend op afgetrapte flipflops met een C1000 tas vol vies ondergoed rond te reizen.

(Geef overigens toe dat ik in het begin van m'n backpack carriere ook een paar honderd Euro rugzak heb gekocht en Nike sandalen van het Teva model)
pi_36021036
Dat kan, maar ik vind het fijner om schoenen te hebben waar mijn voeten in droog blijven als ik door sneeuw, water of regen loop. Ik loop in het dagelijks leven ook op lage wandelschoenen, ik vind dat gewoon heel prettig lopen.

En met die prijs ben ik het met je eens (ik heb nu wandelschoenen van 156 euro dus dat valt erg mee), maar veel mensen lopen op andere merkschoenen en die worden ook tegen een dikke prijs verkocht hoor.

@TS, had je die andere wandelschoenen wel goed ingelopen?Wandelschoenen zijn vaak vrij stug waardoor ze pas lekker zitten nadat je ze enige tijd hebt gedragen.
  dinsdag 14 maart 2006 @ 14:18:11 #24
26118 paparia
Zit ook in een complot.....
pi_36022150
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 11:55 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Herkenbaar, maar die halfhoge schoenen die ik had? Men ik wist niet hoe snel ik ze moest verwisselen... Ondanks dat ze prima zaten, kreeg ik het toch voor elkaar om te schuiven in die dingen. Trok ik ze strakker, dan voelde ik me beknot in bewegingen... met die gympies had ik veel bewegingsvrijheid.
Ik had dan wel alleen een daypackje, misschien dat dat scheelt?
Tja, ik weet natuurlijk niet precies hoe jou voeten in je schoenen zitten.
Maar zoals eerder genoemd, goed inlopen en goede maat scheelt al een hoop.
Verder is het ook een deel gewenning, als je gympen gewend bent en opeens met "zware" stevige schoenen gaat lopen zit dat opeens heel anders. En kan je je belemmerd voelen of juist weer blaren krijgen.

Day-pack of volle bepakking zal wel wat uitmaken, maar het gaat voornamelijk om hoe je loopt met de schoenen. Gewoon als je lagere tijd gaat lopen stug doorbijten, als je gaat backpacken (ik zie het als hiken met volle bepakking) dan heb je veel aan goed schoeisel.

Persoonlijk ben ik tegen die laffe slippertjes en gympen. Vocht, zon, takken, bramen, stenen zijn niet altijd ideaal. Je bent op langere termijn beter af met degelijke schoenen.
Tuurlijk stoer dat je het op slippertjes kan. Maar 1 verkeerde stap en je haalt aan een rots je voet open. En je bent meteen flink de lul voor de volgende dagen.
  dinsdag 14 maart 2006 @ 14:22:35 #25
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_36022297
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 13:37 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:

[..]

En dat is nou precies waar die dure backpack winkels van leven....wandelschoenen en rugzakken van een paar honderd Euro zullen wel goed zijn toch?

Feit is dat je gewoon op flipflops de wereld rond kan (het warme deel althans) en dat je je spullen ook kan meenemen in een fake Lowe Alpine rugzak van een tientje die ze in Azie verkopen.
ja... en hoe neem ik mijn spulletjes mee? In die C1000 komt het het ruim niet in hoor, en als het er al in gaat, dan kan ik denk bij aankomst de flardjes bij elkaar zoeken ;-)
quote:
Voor het echte werk als de Himalaya beklimmen of een 6 weekse fietstocht door Tadjikistan heb je kwaliteitsspul nodig maar durf te wedden dat 95% van de omzet van al die dure merken gegenereerd wordt door mensen die slechts van minibus naar guesthouse lopen.
Simpel weg waar
quote:
Het is onzekerheid gecombineerd met erbij willen horen..
Niet helemaal denk ik, misschien voor een aantal, andere mensen zal het weer jeuken wat iets kost, de ander wil gewoon "gegarandeerd" goed materiaal
quote:
Ik vind het veel cooler om lopend op afgetrapte flipflops met een C1000 tas vol vies ondergoed rond te reizen.
Tot op zekere hoogte, die tas vol met vies ondergoed zou ik niet hebben... ik zou het laten wassen of gewoon nieuw kopen.
Ik pas er voor om met een 3-maanden-uitgemergelde-verlopen-onhygienische-zwerver-india-look rond te lopen. Ieder zijn meug hoor, maar als ik weer zo'n uitgewoonde en ongewassen backpacker tegen kom (je kent het wel die stereotypen bestaan nog ook) met klitten in het haar en uitgezakte peuk/joint in zijn bek en kleding aan zijn kont die je een arme aziaat nog niet geeft, dan heb ik het gehad. Ik vind dat wat respectloos ofzo. Kijk je moet ook niet lopen patsen, maar sjees... gaan die gasten dood van een stukkie zeep? En dan vind ik zoiemand niet meer cool... zeker als ik er uren naast moet zitten.... Iiieeeeuuuwww!!
quote:
(Geef overigens toe dat ik in het begin van m'n backpack carriere ook een paar honderd Euro rugzak heb gekocht en Nike sandalen van het Teva model)
Hehe.... zie je? Ieder zijn learning-curve!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')