Ik heb een aantal tefa's gezien en vond het losse flodder dinger... misschien omdat ik nogal smalle voetjes heb, maar ik vond het niets...quote:Op dinsdag 14 maart 2006 11:31 schreef BOKA het volgende:
Tefa sandalen, ze kosten wel wat maar daar kan je dan wel bergen mee beklimmen (moeten er alleen geen stenen op je tenen vallen).
Hmmm... wel goede tip.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 11:35 schreef ikke_ook het volgende:
Ik zou goede stevige schoenen nemen, misschien zitten gympen nu lekkerder, en zien ze er mooier uit. Maar ik zie al voor me dat je over een poos hier een topic opent over je knieen waar je zoveel last van hebt.
Ik persoonlijk vind goede schoenen erg belangrijk. Maar er zijn misschien ook wel gympen die goed genoeg zijn, of gympen waar jij perfect op loopt.
Zelf vind ik hoge schoenen prettiger met een zware rugzak, omdat je dan veel minder snel je voet verzwikt als je in een ruw terrein loopt. En je hebt ook lichte hoge schoenen hoor
Klopt, en neem dan vooral ook de variant met spiderrubber profiel, dan hebben ze ook nog erg goed grip op nat gesteente...quote:Op dinsdag 14 maart 2006 11:31 schreef BOKA het volgende:
Tefa sandalen, ze kosten wel wat maar daar kan je dan wel bergen mee beklimmen (moeten er alleen geen stenen op je tenen vallen).
Misschien wel...quote:Op dinsdag 14 maart 2006 11:40 schreef Roellio het volgende:
Mwhehe, met backpacken bedoel jij zeker van de bus naar het hostel lopen en weer terug?
Anders: [afbeelding]
Voor mij werd het veelal van mijn hotel/motel naar mijn huurauto lopen evv... het is een keuze...quote:Op dinsdag 14 maart 2006 11:40 schreef Roellio het volgende:
Mwhehe, met backpacken bedoel jij zeker van de bus naar het hostel lopen en weer terug?
Anders: [afbeelding]
HA! Die gaan ook mee hoor... een paar natuurrubberen flipflops = prima demping.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 11:47 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Zolang je niet een paar dagen gaat hiken volstaan flipflops.
Comfortabel, goedkoop licht, geen zweetvoeten en geen blaren.
Waarom denk je dat de plaatselijke bevolking er op loopt?
Herkenbaar, maar die halfhoge schoenen die ik had? Men ik wist niet hoe snel ik ze moest verwisselen... Ondanks dat ze prima zaten, kreeg ik het toch voor elkaar om te schuiven in die dingen. Trok ik ze strakker, dan voelde ik me beknot in bewegingen... met die gympies had ik veel bewegingsvrijheid.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 11:47 schreef paparia het volgende:
Ik merk dat ik er veel steun aan heb als ik weer eens een wortelpaadje loop, waarbij je enkels in de meest rare posities worden gedrukt.
Of dat ik opeens in een kuiltje stap die me nog niet was opgevallen.
Ha!... Verfrissend!quote:Op dinsdag 14 maart 2006 11:56 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Ik vind het persoonlijk de grootst mogelijke onzin om een paar nieuwe schoenen te kopen voor een paar dagen door het bos lopen (jungles zijn er niet in Vietnam en Cambodja)...je hebt toch wel een paar oude gympen?
Tja, ik snap je wel, maar toch zou ik niet zonder mijn rugzak kunnen hoor, zou niet weten hoe ik mijn spullen anders mee moest nemen.quote:Overigens zijn al die dure schoenen en rugzakken die ze bij die zogenaamde backpackwinkels verkopen voor 99% van de backpackers in Azie volstrekt onzinnig.
Tig krassen, blaren en andere nare plekken in een ontstekingsgevoelige situatie... dat zou ík weer net niet doen...quote:Heb zelf overigens een 3 daagse jungle trek op Sumatra gedaan op flipflops van 1 Euro...en dat gaat prima.
En dat is nou precies waar die dure backpack winkels van leven....wandelschoenen en rugzakken van een paar honderd Euro zullen wel goed zijn toch?quote:Op dinsdag 14 maart 2006 12:13 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Ik denk dat het voor veel mensen (incluis me) liever het zekere voor het onzekere nemen...
Tja, ik weet natuurlijk niet precies hoe jou voeten in je schoenen zitten.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 11:55 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Herkenbaar, maar die halfhoge schoenen die ik had? Men ik wist niet hoe snel ik ze moest verwisselen... Ondanks dat ze prima zaten, kreeg ik het toch voor elkaar om te schuiven in die dingen. Trok ik ze strakker, dan voelde ik me beknot in bewegingen... met die gympies had ik veel bewegingsvrijheid.
Ik had dan wel alleen een daypackje, misschien dat dat scheelt?
ja... en hoe neem ik mijn spulletjes mee? In die C1000 komt het het ruim niet in hoor, en als het er al in gaat, dan kan ik denk bij aankomst de flardjes bij elkaar zoeken ;-)quote:Op dinsdag 14 maart 2006 13:37 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
[..]
En dat is nou precies waar die dure backpack winkels van leven....wandelschoenen en rugzakken van een paar honderd Euro zullen wel goed zijn toch?
Feit is dat je gewoon op flipflops de wereld rond kan (het warme deel althans) en dat je je spullen ook kan meenemen in een fake Lowe Alpine rugzak van een tientje die ze in Azie verkopen.
Simpel weg waarquote:Voor het echte werk als de Himalaya beklimmen of een 6 weekse fietstocht door Tadjikistan heb je kwaliteitsspul nodig maar durf te wedden dat 95% van de omzet van al die dure merken gegenereerd wordt door mensen die slechts van minibus naar guesthouse lopen.
Niet helemaal denk ik, misschien voor een aantal, andere mensen zal het weer jeuken wat iets kost, de ander wil gewoon "gegarandeerd" goed materiaalquote:Het is onzekerheid gecombineerd met erbij willen horen..
Tot op zekere hoogte, die tas vol met vies ondergoed zou ik niet hebben... ik zou het laten wassen of gewoon nieuw kopen.quote:Ik vind het veel cooler om lopend op afgetrapte flipflops met een C1000 tas vol vies ondergoed rond te reizen.
Hehe.... zie je? Ieder zijn learning-curve!quote:(Geef overigens toe dat ik in het begin van m'n backpack carriere ook een paar honderd Euro rugzak heb gekocht en Nike sandalen van het Teva model)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |