Nee, dat kan het gewoon niet zijn... ff plaatje zoeken (moeilijk vaniets waar je de naam niet van weet... site van alexxx doet hopelijk wonderen)quote:Op vrijdag 3 maart 2006 19:58 schreef Erosjuhhh het volgende:
[..]
zag laatst docu op discovery... dat is om de rails te vervangen! voorste deel haalt de sporen en bielsen weg.. middelste legt nieuwe bielsen neer achterste nieuwe sporen etc
naja kon zijnquote:Op vrijdag 3 maart 2006 20:00 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Nee, dat kan het gewoon niet zijn... ff plaatje zoeken (moeilijk vaniets waar je de naam niet van weet... site van alexxx doet hopelijk wonderen)
edit: geen foto. Wel eentje die ik dus NIET bedoel:
[afbeelding]
quote:Op vrijdag 3 maart 2006 20:00 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Nee, dat kan het gewoon niet zijn... ff plaatje zoeken (moeilijk vaniets waar je de naam niet van weet... site van alexxx doet hopelijk wonderen)
edit: geen foto. Wel eentje die ik dus NIET bedoel:
[afbeelding]
De trein waar je het over hebt is waarschijnlijk een kettinghor. Hier staat er meer over: http://www.treinengek.nl/bouw/werktrein.kettinghor.php.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 19:31 schreef the_disheaver het volgende:
Ik zie vaak genoeg van die ernorme treinen, met een soort lopende band over de gehele lengte (per treindeel is er een band die licht omhoog gaat, en eindigd boven het begin van de achterliggende deel.
Wat van zin heeft het? Ik dacht altijd om bij nieuw spoor die steentjes neer te leggen. (waar nog geen spoor ligt, zodat het niet vanuit de trein geleegd kan worden)Maar dat lijkt onlogisch omdat er echt neit zoveel spoor wordt aangelegd (ik zie ze hier vaak genoeg) en vooral omdat er voor een klein stukje spoor echt niet zoveel ballast nodig is.
Maar dan heb je wel een mooi ritje Oriënt express toch?quote:Op zaterdag 4 maart 2006 00:15 schreef Saekerhett het volgende:
Gisteren de internationale treinplanner van de NS ontdekt. Gelijk ff uittesten hoelang je in de trein zit van Hengelo naar Vladivostok (stond er ook gewoon bij ). Je zit meer dan een WEEK in de trein
Geen flauw ideequote:Op zaterdag 4 maart 2006 00:16 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Maar dan heb je wel een mooi ritje Oriënt express toch?
bahn.hafas.de iseen stuk fijner vind ik, staat zo'n beetje heel europa in, en niet alleen de belangrijkste verbindingen.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 00:15 schreef Saekerhett het volgende:
Gisteren de internationale treinplanner van de NS ontdekt. Gelijk ff uittesten hoelang je in de trein zit van Hengelo naar Vladivostok (stond er ook gewoon bij ). Je zit meer dan een WEEK in de trein
k vind t heerlijk om bahnstracken te kijken B)quote:Op zaterdag 4 maart 2006 00:50 schreef MREn het volgende:
[..]
bahn.hafas.de iseen stuk fijner vind ik, staat zo'n beetje heel europa in, en niet alleen de belangrijkste verbindingen.
Dank! Weer een mistery opgelostquote:Op vrijdag 3 maart 2006 23:23 schreef Duvel het volgende:
[..]
De trein waar je het over hebt is waarschijnlijk een kettinghor. Hier staat er meer over: http://www.treinengek.nl/bouw/werktrein.kettinghor.php.
Of Google.
Transsiberië expres.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 00:16 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Maar dan heb je wel een mooi ritje Oriënt express toch?
Alles in Rusland heeft een non-romantisch nummer. 'k Heb ooit in een uitwisselingsprogramma gezeten met muziekschool 88 in Moskou. Dat had niets met het jaar van oprichting te maken, maar gewoon dat het de 88e muziekschool in Moskou was...quote:Op zaterdag 4 maart 2006 06:56 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Transsiberië expres.
Maar eigenlijk minder poëtisch. Het is gewoon trein #1 vanuit Moskou.
tis wel logisch B)quote:Op zaterdag 4 maart 2006 12:57 schreef Alexxxxx het volgende:
En de Lada Niva heet in Rusland ook gewoon VAZ (afkorting van Autofabrike uit V.... ; de stad waar hij word gebouwd) 2121
Vind ik juist wel mooi
Sneltrein in rusland 50 stations onderweg .quote:Op zaterdag 4 maart 2006 00:50 schreef MREn het volgende:
[..]
bahn.hafas.de iseen stuk fijner vind ik, staat zo'n beetje heel europa in, en niet alleen de belangrijkste verbindingen.
zoveel stations liggen dr hier niet op een traject geloof ik?quote:Op zondag 5 maart 2006 02:27 schreef Brembo het volgende:
[..]
Sneltrein in rusland 50 stations onderweg .
Zag nog nadat ik uit me trein was gestapt, de nachtelijke koploper uit (zutphen:? ) naar Arnhem scheuren, prachtige vonkenbak en sneeeuwstuif er achter .
Stoptrein zwolle - rosendaal heeft 26 stations onderweg. Vandaar richting Den Helder en je hebt er 44 (kunnen wat meer of minder zijn...)quote:Op zondag 5 maart 2006 02:31 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
zoveel stations liggen dr hier niet op een traject geloof ik?
mischien als je van Leeuwarden via groningen roermond rijd om dan door te rijden naar den-helder via roosendaal, Denhaag mischien, alleen dan is het begrip sneltrein wat raar
Helaas rijdt daar alleen een sneltrein met maar 16 stationsquote:Op zondag 5 maart 2006 03:50 schreef the_disheaver het volgende:
Stoptrein zwolle - rosendaal heeft 26 stations onderweg. Vandaar richting Den Helder en je hebt er 44 (kunnen wat meer of minder zijn...)
dan zouden er minstens het dubbele aantal stations moeten liggen voor de stoptreinquote:Op zondag 5 maart 2006 03:50 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Stoptrein zwolle - rosendaal heeft 26 stations onderweg. Vandaar richting Den Helder en je hebt er 44 (kunnen wat meer of minder zijn...)
hmm, deventer ligt niet echt in de route...quote:Op zondag 5 maart 2006 20:38 schreef petre86 het volgende:
die wagons met de lopende banden.. die staan vaak in Deventer op het rangeerterrein. dus als iemand het voornemen heeft om die op de foto te krijgen...
Deventer station, richting oosten, dan kom je langs het rangeerterrein.. je kan ook vanaf het station binnendoor lopen naar de hogeschool, loop je dicht langs het rangeerterreinquote:Op zondag 5 maart 2006 23:12 schreef Zug-Chef het volgende:
Misschien komende vrijdag weer eens naar Gronau, dus kans dat ik over Deventer ga dan (vanuit Leeuwarden... waar staan ze precies en hoe kom ik er vanaf t station
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |