abonnement Unibet Coolblue
  maandag 16 januari 2006 @ 14:39:43 #151
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34121427
quote:
Op maandag 16 januari 2006 10:09 schreef Zug-Chef het volgende:
Alleen overstappen van IRM naar Plan V / T is van kut naar nog kutter. Ik kan me verder dan ook geen voordelen vinden IRM
Och, veel zitplaatsen is altijd wel handig in de spits vind ik. Liever zitten in IRM dan staan in ICM, hoewel ik eigenlijk nooit hoef te staan (kwestie van op goede plek op perron staan).
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  maandag 16 januari 2006 @ 16:58:17 #152
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34126262
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_34129568
k heb de koplopers(ICM) zo wel gezien hier

ruilen? vandaag even een rondje nl gedaan,

ICM > Plan T - IRM -> ICM -> IRM -> Plan V -> ICM

trouwens aan het begin van mn rondrit kwam er een IRM vanaf utrecht in de richting van leeuwarden tegemoet rijden?
pi_34144941
quote:
Op zondag 15 januari 2006 23:48 schreef MREn het volgende:Ha, in het kader van de materieeloverbrengingen werd ik (en met mij 'enige' anderen) vandaag verzocht te Ht trein 877 te verlaten en ons van de twee IRM-VI'en naar het gereedstaande duo plan V's te begeven voor de voortzetting van de reis.
Blij dat ik maar tot Ehv hoefde en niet nog helemaal tot Mt. Overigens, de IC naar Vl bestond te Eindhoven uit ICM, ook nie erg standaard.

Het verzoek van mij: als je zo nodig mat'64 over wil brengen naar Mt, doe dat met de stopper naar Wt of met die laatste stoptrein van Ehv-Mt van twaalf uur ofzo.
877 is een van de rustige late treinen die planmatig met 2xV rijdt. IRM hoort daar niet in thuis, zeker twee zessen niet dus die kunnen beter blijven waar ze horen in plaats van ze naar Maastricht te sturen waar ze niet gebruikt kunnen worden.
pi_34146706
quote:
Op maandag 16 januari 2006 18:37 schreef Ou-Tannu het volgende:
k heb de koplopers(ICM) zo wel gezien hier

ruilen? vandaag even een rondje nl gedaan,

ICM > Plan T - IRM -> ICM -> IRM -> Plan V -> ICM

trouwens aan het begin van mn rondrit kwam er een IRM vanaf utrecht in de richting van leeuwarden tegemoet rijden?
Ik geloof idd dat ze bij de NS het spoor helemaal bijster zijn . ICM tussen maastricht en utrecht, Plan T op Zwolle - Roosendaal en een V-IRM naar leuwajourwert Geloof dat er ergens een foto staat op het internet van de enige keer dat een IRM in leeuwarden was...
pi_34147233
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 01:05 schreef Brembo het volgende:

Geloof dat er ergens een foto staat op het internet van de enige keer dat een IRM in leeuwarden was...
Dat geloof ik ook
pi_34147324
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 01:05 schreef Brembo het volgende:
[..]
Ik geloof idd dat ze bij de NS het spoor helemaal bijster zijn . ICM tussen maastricht en utrecht, Plan T op Zwolle - Roosendaal en een V-IRM naar leuwajourwert Geloof dat er ergens een foto staat op het internet van de enige keer dat een IRM in leeuwarden was...
Hm? Ik weet niet beter dan dat er zelfs omloopmatig ICM in de 3500 tussen (Asd-)Ut en Ehv(-Mt) zit
Ook de Theetjes rijden nog regelmatig in de 3600, al dan niet alleen in 't weekend.. (wel rijdt er 's weekends ook zelfs DDAR in de 3600 overigens)

Dat van die IRM kan wel eens kloppen, die hoort daar niet omloopmatig, maar in 't kader van een of ander promotionele rit oid is ie nog wel eens in Lwd geweest ja...

Overigens, het klopt nog steeds dat er veel VIRM aan de kant staat, even een quote van OVL (openbaar vervoers discussie group op yahoo):
quote:
De laatste dagen zwerft het tekort tussen 50 en 80
bakken en dat daalt maar weinig. Een relatief groot aantal stellen
rijdt op halve kracht en zijn vanwege de andere tekorten blijven
rijden, maar het zijn natuurlijk de eerste die helemaal afknappen.
Waar onder "de eerste" moet worden verstaan, de eerste(oudste) IRM-stellen, nog voor de vervolgserie. Een of ander probleem met stuifsneeuwoverlast zoals we laatst hadden...

Edit: Tijdens de Landelijke actieprotestdag tegen ut kabinet kwam dat stelletje IRM in Lwd dus, met dank aan Alexxx :-)
Pomtiedomtiedom...
pi_34147370
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 01:40 schreef JMT het volgende:

Dat van die IRM kan wel eens kloppen, die hoort daar niet omloopmatig, maar in 't kader van een of ander promotionele rit oid is ie nog wel eens in Lwd geweest ja...
Landleijke actiedag tegen het kabinetsbeleid, zie linkje in mn vorige post
pi_34147390
Goed je bent me al voor, zat net te editen haha
Pomtiedomtiedom...
pi_34147602
Er schijnt zelfs vandaag nog VIRM in Lw(d?) geweest te zijn...!
quote:
Te Zl kwam om 9u15 de 12525 naar Lw binnen.....VIRM! 2
stellen dacht ik zo snel gezien te hebben. Normaliter 11 bakken ICM
waarvan dan achterste 3tje in Zl achterblijft.
Tr. 9128 + 9125 (Gn-Zl v.v.) werd gereden door de 9406 volgens dezelfde persoon...
Pomtiedomtiedom...
pi_34147680
Ik ben vandaag nog bij station Leeuwarden geweest, maar niks (opvalends) gezien.. het stonk er wel heel erg naar doorgesmolten electriciteitsbedradingen
pi_34147860
Bij een trein in de buurt of gewoon op 't terrein/stationsomgeving?
Pomtiedomtiedom...
pi_34155084
op de parking bij de Jumper, dat is tussen de containerterminal en het CS in
pi_34155205
Weet iemand waarom er in de intercity van Haarlem(?) naar Maastricht altijd 1 dubbeldekker treinstel tussen zit? Ik vind dat altijd zo een raar gezicht . En het lijkt wel alsof dat echt alleen op die lijn zo is.

Wat me ook verbaasde is dat ze in de "randstad" DD-AR's(?) gebruiken als stoptrein .
Hier in de regio gebruiken ze daar alleen plan Vtjes voor.

Ow en waarom staan er een hoop diesel uitvoeringen van de Plan V (U heet die geloof ik) op Heerlen CS? Staan die daar om gesloopt te worden?

Die IRM's hebben overigens wel een godsgruwelijk irritante fluittoon als ze optrekken . Krijg je bijna hoofdpijn van .
  dinsdag 17 januari 2006 @ 12:34:31 #165
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_34155520
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 12:24 schreef blieblie het volgende:
Weet iemand waarom er in de intercity van Haarlem(?) naar Maastricht altijd 1 dubbeldekker treinstel tussen zit? Ik vind dat altijd zo een raar gezicht . En het lijkt wel alsof dat echt alleen op die lijn zo is.
In de zomer is dat rijtuig een fietsrijtuig. De benedenverdieping is dan ingericht voor het vervoer van fietsen. In de winter zetten ze het interieur beneden weer terug. Zo heeft je trein toch extra zitplaatsen, zonder dat ie langer wordt. Twaalf rijtuigen is namelijk de maximumlengte voor een intercity.
quote:
Wat me ook verbaasde is dat ze in de "randstad" DD-AR's(?) gebruiken als stoptrein .
Hier in de regio gebruiken ze daar alleen plan Vtjes voor.
In de Randstad zouden de Plan V's uitpuilen.
quote:
Ow en waarom staan er een hoop diesel uitvoeringen van de Plan V (U heet die geloof ik) op Heerlen CS? Staan die daar om gesloopt te worden?
Correct!
quote:
Die IRM's hebben overigens wel een godsgruwelijk irritante fluittoon als ze optrekken . Krijg je bijna hoofdpijn van .
Dat is een smoorspoel in de tractieinstallatie. Vroeger was ie nog veel erger, maar sinds ze 'm op rubber blokken hebben gezet en een verbinding van de spoel naar de bak hebben weggehaald, is het redelijk te doen. Maar als je er naast zit, hoor je 'm nog flink inderdaad.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_34155784
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 12:34 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dat is een smoorspoel in de tractieinstallatie. Vroeger was ie nog veel erger, maar sinds ze 'm op rubber blokken hebben gezet en een verbinding van de spoel naar de bak hebben weggehaald, is het redelijk te doen. Maar als je er naast zit, hoor je 'm nog flink inderdaad.
En er worden nog elke maand topics over geopend

pieptoon trein de meest recente
pi_34155897
Ik wist wel dat het aan de spoelen ligt .
Is ook de reden waarom een trafo wel eens kan piepen...
Die andere dingen wist ik niet. Dank je voor de info!
Al puilen de Plan Vtjes hiero ook behoorlijk uit op bepaalde tijdstippen .
  dinsdag 17 januari 2006 @ 12:48:04 #168
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_34155980
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 12:45 schreef blieblie het volgende:
Al puilen de Plan Vtjes hiero ook behoorlijk uit op bepaalde tijdstippen .
Op Zl-Rsd op zondagavond werd ik er ook altijd erg vrolijk van ja... als de pendelende studenten weer op gang komen.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_34159239
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 12:24 schreef blieblie het volgende:


Die IRM's hebben overigens wel een godsgruwelijk irritante fluittoon als ze optrekken . Krijg je bijna hoofdpijn van .
Vermijd bij dat soort gevalleen de 1e en laatste bak van de trein, dan heb je er geloof ik 0,0 last van .
  dinsdag 17 januari 2006 @ 14:39:35 #170
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_34159658
Bijna nog storender dan de IRM-fluittoon is overigens het optrekken van de Syntus-diesels... een normaal gesprek voeren is dan onmogelijk.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_34160160
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 12:24 schreef blieblie het volgende:
Ow en waarom staan er een hoop diesel uitvoeringen van de Plan V (U heet die geloof ik) op Heerlen CS? Staan die daar om gesloopt te worden?
Ik was er afgelopen vrijdag... zag ze staan inderdaad:


pi_34160945
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 01:59 schreef JMT het volgende:
Tr. 9128 + 9125 (Gn-Zl v.v.) werd gereden door de 9406 volgens dezelfde persoon...
Er rijd in ieder geval vaker IRM op Zl-Gn dan op Zl-Lw. De stopper vanaf Grunn wil wel eens met een IRM gereden worden, die komt dan net van On af voor onderhoud bijvoorbeeld.

[ Bericht 6% gewijzigd door vw_caddy op 17-01-2006 15:15:36 ]
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_34161147
Gaan die wadlopers straks ook gesloopt worden, of gaat ie gerecycled worden erngens op de aarde?
  dinsdag 17 januari 2006 @ 16:29:35 #174
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_34163867
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 15:14 schreef the_disheaver het volgende:
Gaan die wadlopers straks ook gesloopt worden, of gaat ie gerecycled worden erngens op de aarde?
Ze zijn nog geen 25 jaar oud, dus ze zullen wel ergens in het Oostblok emplooi krijgen...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_34168000
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 16:29 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ze zijn nog geen 25 jaar oud, dus ze zullen wel ergens in het Oostblok emplooi krijgen...
of ze komen in de achterhoek opt spoor bij syntus / connexxion om het materiaal aan te vullen,

daar rijden al 2 DH-1 stelletjes, onder de naam Veen Express..
voor de rest rijden er nog Lint41 stellen ( nieuw ) en enkele DM90 stellen die van NSR gehuurt worden..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')