Och, veel zitplaatsen is altijd wel handig in de spits vind ik. Liever zitten in IRM dan staan in ICM, hoewel ik eigenlijk nooit hoef te staan (kwestie van op goede plek op perron staan).quote:Op maandag 16 januari 2006 10:09 schreef Zug-Chef het volgende:
Alleen overstappen van IRM naar Plan V / T is van kut naar nog kutter. Ik kan me verder dan ook geen voordelen vinden IRM
877 is een van de rustige late treinen die planmatig met 2xV rijdt. IRM hoort daar niet in thuis, zeker twee zessen niet dus die kunnen beter blijven waar ze horen in plaats van ze naar Maastricht te sturen waar ze niet gebruikt kunnen worden.quote:Op zondag 15 januari 2006 23:48 schreef MREn het volgende:Ha, in het kader van de materieeloverbrengingen werd ik (en met mij 'enige' anderen) vandaag verzocht te Ht trein 877 te verlaten en ons van de twee IRM-VI'en naar het gereedstaande duo plan V's te begeven voor de voortzetting van de reis.
Blij dat ik maar tot Ehv hoefde en niet nog helemaal tot Mt. Overigens, de IC naar Vl bestond te Eindhoven uit ICM, ook nie erg standaard.
Het verzoek van mij: als je zo nodig mat'64 over wil brengen naar Mt, doe dat met de stopper naar Wt of met die laatste stoptrein van Ehv-Mt van twaalf uur ofzo.
Ik geloof idd dat ze bij de NS het spoor helemaal bijster zijn . ICM tussen maastricht en utrecht, Plan T op Zwolle - Roosendaal en een V-IRM naar leuwajourwert Geloof dat er ergens een foto staat op het internet van de enige keer dat een IRM in leeuwarden was...quote:Op maandag 16 januari 2006 18:37 schreef Ou-Tannu het volgende:
k heb de koplopers(ICM) zo wel gezien hier
ruilen? vandaag even een rondje nl gedaan,
ICM > Plan T - IRM -> ICM -> IRM -> Plan V -> ICM
trouwens aan het begin van mn rondrit kwam er een IRM vanaf utrecht in de richting van leeuwarden tegemoet rijden?
Dat geloof ik ookquote:Op dinsdag 17 januari 2006 01:05 schreef Brembo het volgende:
Geloof dat er ergens een foto staat op het internet van de enige keer dat een IRM in leeuwarden was...
Hm? Ik weet niet beter dan dat er zelfs omloopmatig ICM in de 3500 tussen (Asd-)Ut en Ehv(-Mt) zitquote:Op dinsdag 17 januari 2006 01:05 schreef Brembo het volgende:
[..]
Ik geloof idd dat ze bij de NS het spoor helemaal bijster zijn . ICM tussen maastricht en utrecht, Plan T op Zwolle - Roosendaal en een V-IRM naar leuwajourwert Geloof dat er ergens een foto staat op het internet van de enige keer dat een IRM in leeuwarden was...
Waar onder "de eerste" moet worden verstaan, de eerste(oudste) IRM-stellen, nog voor de vervolgserie. Een of ander probleem met stuifsneeuwoverlast zoals we laatst hadden...quote:De laatste dagen zwerft het tekort tussen 50 en 80
bakken en dat daalt maar weinig. Een relatief groot aantal stellen
rijdt op halve kracht en zijn vanwege de andere tekorten blijven
rijden, maar het zijn natuurlijk de eerste die helemaal afknappen.
Landleijke actiedag tegen het kabinetsbeleid, zie linkje in mn vorige postquote:Op dinsdag 17 januari 2006 01:40 schreef JMT het volgende:
Dat van die IRM kan wel eens kloppen, die hoort daar niet omloopmatig, maar in 't kader van een of ander promotionele rit oid is ie nog wel eens in Lwd geweest ja...
Tr. 9128 + 9125 (Gn-Zl v.v.) werd gereden door de 9406 volgens dezelfde persoon...quote:Te Zl kwam om 9u15 de 12525 naar Lw binnen.....VIRM! 2
stellen dacht ik zo snel gezien te hebben. Normaliter 11 bakken ICM
waarvan dan achterste 3tje in Zl achterblijft.
In de zomer is dat rijtuig een fietsrijtuig. De benedenverdieping is dan ingericht voor het vervoer van fietsen. In de winter zetten ze het interieur beneden weer terug. Zo heeft je trein toch extra zitplaatsen, zonder dat ie langer wordt. Twaalf rijtuigen is namelijk de maximumlengte voor een intercity.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 12:24 schreef blieblie het volgende:
Weet iemand waarom er in de intercity van Haarlem(?) naar Maastricht altijd 1 dubbeldekker treinstel tussen zit? Ik vind dat altijd zo een raar gezicht . En het lijkt wel alsof dat echt alleen op die lijn zo is.
In de Randstad zouden de Plan V's uitpuilen.quote:Wat me ook verbaasde is dat ze in de "randstad" DD-AR's(?) gebruiken als stoptrein .
Hier in de regio gebruiken ze daar alleen plan Vtjes voor.
Correct!quote:Ow en waarom staan er een hoop diesel uitvoeringen van de Plan V (U heet die geloof ik) op Heerlen CS? Staan die daar om gesloopt te worden?
Dat is een smoorspoel in de tractieinstallatie. Vroeger was ie nog veel erger, maar sinds ze 'm op rubber blokken hebben gezet en een verbinding van de spoel naar de bak hebben weggehaald, is het redelijk te doen. Maar als je er naast zit, hoor je 'm nog flink inderdaad.quote:Die IRM's hebben overigens wel een godsgruwelijk irritante fluittoon als ze optrekken . Krijg je bijna hoofdpijn van .
En er worden nog elke maand topics over geopendquote:Op dinsdag 17 januari 2006 12:34 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat is een smoorspoel in de tractieinstallatie. Vroeger was ie nog veel erger, maar sinds ze 'm op rubber blokken hebben gezet en een verbinding van de spoel naar de bak hebben weggehaald, is het redelijk te doen. Maar als je er naast zit, hoor je 'm nog flink inderdaad.
Op Zl-Rsd op zondagavond werd ik er ook altijd erg vrolijk van ja... als de pendelende studenten weer op gang komen.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 12:45 schreef blieblie het volgende:
Al puilen de Plan Vtjes hiero ook behoorlijk uit op bepaalde tijdstippen .
Vermijd bij dat soort gevalleen de 1e en laatste bak van de trein, dan heb je er geloof ik 0,0 last van .quote:Op dinsdag 17 januari 2006 12:24 schreef blieblie het volgende:
Die IRM's hebben overigens wel een godsgruwelijk irritante fluittoon als ze optrekken . Krijg je bijna hoofdpijn van .
Ik was er afgelopen vrijdag... zag ze staan inderdaad:quote:Op dinsdag 17 januari 2006 12:24 schreef blieblie het volgende:
Ow en waarom staan er een hoop diesel uitvoeringen van de Plan V (U heet die geloof ik) op Heerlen CS? Staan die daar om gesloopt te worden?
Er rijd in ieder geval vaker IRM op Zl-Gn dan op Zl-Lw. De stopper vanaf Grunn wil wel eens met een IRM gereden worden, die komt dan net van On af voor onderhoud bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 01:59 schreef JMT het volgende:
Tr. 9128 + 9125 (Gn-Zl v.v.) werd gereden door de 9406 volgens dezelfde persoon...
Ze zijn nog geen 25 jaar oud, dus ze zullen wel ergens in het Oostblok emplooi krijgen...quote:Op dinsdag 17 januari 2006 15:14 schreef the_disheaver het volgende:
Gaan die wadlopers straks ook gesloopt worden, of gaat ie gerecycled worden erngens op de aarde?
of ze komen in de achterhoek opt spoor bij syntus / connexxion om het materiaal aan te vullen,quote:Op dinsdag 17 januari 2006 16:29 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ze zijn nog geen 25 jaar oud, dus ze zullen wel ergens in het Oostblok emplooi krijgen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |