abonnement Unibet Coolblue
pi_32368477
Waarom dit topic?
Dit topic is voor al het koninklijk nieuws wat anders het forum niet haalt

Ik vind het een ***-topic, het koninklijk huis is veel te duur...blabla...
Waarom open je dit topic dan? Hier is je redding: http://forum.fok.nl

In het alleen nieuws over de Oranjes?
Nee, ook voor andere koninklijk huizen

Deel 1: http://forum.fok.nl/topic/668003
Deel 2: http://forum.fok.nl/topic/725830



[ Bericht 5% gewijzigd door Varvara op 19-11-2005 15:43:41 ]
pi_32368563
Ik heb het vorige topic dicht gegooid en ben maar meteen zo vrij geweest om een nieuwe te openen
  vrijdag 18 november 2005 @ 12:10:12 #3
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
  vrijdag 18 november 2005 @ 12:12:58 #4
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_32368802
Ze is echt een schatje ja Ze zal vast veel gegroeid zijn, ik ben benieuwd hoe ze er morgen uit ziet.
  vrijdag 18 november 2005 @ 12:20:58 #6
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_32368907
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 12:16 schreef Varvara het volgende:
Ze is echt een schatje ja Ze zal vast veel gegroeid zijn, ik ben benieuwd hoe ze er morgen uit ziet.
Ja, ik ben ook benieuwd hoe ze eruit ziet !
Eigenlijk hebben wij weinig van Alexia gezien
Maar morgen zien wij ze dan ...Altijd leuk zo'n kleintje
pi_32368967
Morgen wordt Prins Albert van Monaco trouwens officieel ingehuldigd. De NOS zendt na de doop van Prinses Alexia een verslag uit van deze plechtigheid, waarbij veel koninklijke gasten aanwezig zullen zijn. Kroonprins Haakon van Noorwegen heeft echter afgezegd. Dit waarschijnlijk omdat zijn vrouw Mette- Marit ieder moment kan bevallen.
  vrijdag 18 november 2005 @ 12:26:58 #8
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_32369082
En ook ons koningshuis nav de doop van Prinses Alexia.
Gaan daar niet naar toe !
pi_32376702
Prinses Laurentien is, verrassend genoeg, geen peetmoeder van Prinses Alexia . De peetouders van Alexia zijn wel:
- Hare Koninklijke Hoogheid Prinses Mathilde van Belgie
- Mevrouw drs. Alexandra Jankovich de Jeszenice
- Zijn Koninkijke Hoogheid Prins Friso van Oranje- Nassau
- Juan Zorreguietta
- Jonkheer mr. Frans de Beaufort

Toch apart dat ze voor meer peters dan meters hebben gekozen. Meestal is het een beetje gelijk verdeeld toch Wel leuk dat Prinses Mathilde meter is, ik vind haar een heel leuk mens!

Alexia zal dezelfde doopjurk dragen als Prinses Wilhelmina, Prinses Juliana, Prinses Beatrix, Prinses Christina, Prins Willem- Alexander en Prinses Catharina- Amalia.
pi_32377004
En dit zijn de familieleden, Koninklijke genodigden en Nederlandse autoriteiten die bij de doop aanwezig zullen zijn naast Koningin Beatrix, Prins Willem- Alexander, Prinses Maxima en Prinses Amalia:
- Zijne Koninklijke Hoogheid Prins Filip en Hare Koninklijke Hoogheid Prinses Mathilde van Belgie
- De heer J.H. Zorreguieta en mevrouw M. del Carmen Cerruti de Zorreguieta
- Professor mr. Pieter van Vollenhoven
- Zijne Koninklijke Hoogheid Prins Friso van Oranje-Nassau, Hare Koninklijke Hoogheid Prinses Mabel van Oranje-Nassau en Luana Gravin van Oranje-Nassau, Jonkvrouwe van Amsberg
- Zijne Koninklijke Hoogheid Prins Constantijn der Nederlanden, Hare Koninklijke Hoogheid Prinses Laurentien der Nederlanden, Eloise Gravin van Oranje-Nassau, Jonkvrouwe van Amsberg en Claus-Casimir Graaf van Oranje-Nassau, Jonkheer van Amsberg
- De heer Juan Zorreguieta
- Mevrouw Dolores Zorreguieta
- Zijne Hoogheid Prins Maurits van Oranje-Nassau, van Vollenhoven, Hare Hoogheid Prinses Marilène van Oranje-Nassau, van Vollenhoven
- Zijne Hoogheid Prins Bernhard van Oranje-Nassau, van Vollenhoven, Hare Hoogheid Prinses Annette van Oranje-Nassau, van Vollenhoven
- Zijne Hoogheid Prins Pieter-Christiaan van Oranje-Nassau, van Vollenhoven en Hare Hoogheid Prinses Anita van Oranje-Nassau, van Vollenhoven
- Zijne Koninklijke Hoogheid Prins Carlos de Bourbon de Parme
- Hare Koninklijke Hoogheid Prinses Margarita de Bourbon de Parme
- Hare Koninklijke Hoogheid Prinses Carolina de Bourbon de Parme
- Minister President mr. dr. J.P. Balkenende
- Voorzitter van de tweede kamer drs. F.W. Weisglas
- Voorzitter van de eerste kamer mevr. Y.E.M.A. Timmerman- Buck
pi_32377068
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 12:22 schreef Varvara het volgende:
Morgen wordt Prins Albert van Monaco trouwens officieel ingehuldigd. De NOS zendt na de doop van Prinses Alexia een verslag uit van deze plechtigheid, waarbij veel koninklijke gasten aanwezig zullen zijn. Kroonprins Haakon van Noorwegen heeft echter afgezegd. Dit waarschijnlijk omdat zijn vrouw Mette- Marit ieder moment kan bevallen.
Ik probeerde gisteren al even de officlële site van de Grimaldi's te bereiken, maar die was nogal down bij mij. Of ik had de verkeerde url. Dat kan ook nog.

Denk trouwens dat je gelijk hebt wat betreft Kroonprins Haakon. Die zit de bui vast al hangen... zit ie daar net in Monaco, en dan krijg ie het nieuws dat Mette-Marit weeën heeft. Da's niets. Bovendien, ze was in november uitgerekend en we zijn al over de helft. 't Kan ieder moment gebeuren.

'k Ga iig proberen te kijken naar de doopplechtigheid van Prinses Alexia. Vriendjelief kijkt maar mee
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  vrijdag 18 november 2005 @ 16:57:38 #12
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_32377117
Prins Floris en Prinses Aimëe niet?
quote:
Prinses Laurentien is, verrassend genoeg, geen peetmoeder van Prinses Alexia
Dat is idd vreemd Ik dacht echt dat Prinses Laurentien peettante zou worden
pi_32377120
Heeft iemand enig idee wie Alexandra Jankovich de Jeszenice en Frans de Beaufort zijn btw?
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_32377174
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 16:57 schreef Haaibaaike het volgende:
Prins Floris en Prinses Aimëe niet?
Dat vroeg ik me ook al af... ik ik mis een zoon en schoondochter van Margiet en Pieter in dat lijstje.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  vrijdag 18 november 2005 @ 17:03:13 #15
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_32377277
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 16:57 schreef Natalie het volgende:
Heeft iemand enig idee wie Alexandra Jankovich de Jeszenice en Frans de Beaufort zijn btw?
Geen idee !!
pi_32377346
Het is de officiele lijst zoals die bekend is gemaakt door de RVD. Ik weet niet of die nog aangevuld gaat worden. Prinses Margriet ontbreekt ook op de lijst, evenals Prinses Christina en haar kinderen. Daarnaast ontbreken Martin en Ines, de broer en zus van Maxima.


Frans de Beaufort is een hele goede vriend van Prines Willem- Alexander. Hij was ook getuige bij het huwelijk van Prines Williem- Alexander en Prinses Maxima. Wie Alexandra Jankovich de Jeszenice is zou ik ook niet weten. Misschien een vriendin van Maxima?
pi_32377424
Ik vind het trouwens ook raar dat Eloise, Claus- Casimir en Luana ( ben benieuwd hoe die eruit ziet!) volgens deze lijst wel mee koment erwijl Anna, Lucas, Felicia, Isabella en Sam er niet zullen zijn.
pi_32377752
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 17:07 schreef Varvara het volgende:
Ik vind het trouwens ook raar dat Eloise, Claus- Casimir en Luana ( ben benieuwd hoe die eruit ziet!) volgens deze lijst wel mee koment erwijl Anna, Lucas, Felicia, Isabella en Sam er niet zullen zijn.
Wie weet omdat Eloise, Claus-Casimir en Luana directe nichtjes en neefje zijn van Alexia?
De kinderen van Maurits en Bernhard Jr. zijn achternichtjes- en neefjes.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  vrijdag 18 november 2005 @ 17:24:46 #19
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_32377919
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 17:18 schreef Natalie het volgende:

[..]

Wie weet omdat Eloise, Claus-Casimir en Luana directe nichtjes en neefje zijn van Alexia?
De kinderen van Maurits en Bernhard Jr. zijn achternichtjes- en neefjes.
Dat klopt !
De kindjes van Prins Constantijn en Prinses Laurentien zijn directe familie van het prinsesje!
En van Maurits die kindjes zijn achter-neefjes en nichtjes !
pi_32377978
Ja, maar de kinderen van Prins Maurits en Prins Bernhard waren wel mee naar de doop van Prinses Amalia. Ze waren er ook bij toen Eloise en Claus- Casimir gedoopt werden en Amalia en Eloise waren bij de doop van Samuel.
pi_32378263
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 17:27 schreef Varvara het volgende:
Ja, maar de kinderen van Prins Maurits en Prins Bernhard waren wel mee naar de doop van Prinses Amalia. Ze waren er ook bij toen Eloise en Claus- Casimir gedoopt werden en Amalia en Eloise waren bij de doop van Samuel.
'k Weet 't... Wie weet hebben ze er zelf voor gekozen omdat het de afgelopen keer wat rumoerig verliep. Er is vast een goede reden voor
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  vrijdag 18 november 2005 @ 17:44:21 #22
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_32378401
Misschien hoor je dadelijk wel van Peter of Marc bij Boulevard
pi_32378404
Denk ik ook wel hoor Ik ben trouwens even een speurtocht aan het ondernemen naar die mysterieuze Alexandra Jankovich de Jeszenice . Belhalve dat ze volgens een site over Nederlandse adel twee kinderen heeft die Lara en Guus heten kan ik verder niks over haar vinden

[ Bericht 7% gewijzigd door Varvara op 18-11-2005 17:50:38 ]
  vrijdag 18 november 2005 @ 20:47:17 #24
88233 Steve
Still the best.
pi_32383486
JANKOVICH ( jonkvrouw Alexandra Liliane Laureola), geboren Zutphen 19 februari 1966

Bij Koninklijk besluit van 24 november 1992, no. 92.010847, is haar geslachtsnaam gewijzigd in "Jankovich de Jeszenice"
link

Ze is dus van adel zo te zien.
Of waren jullie ook zo ver?

"Atb is lief, groetjes Peri."
pi_32386648
Ik ben ook heel benieuwd hoe Alexia er nu uitziet, ik vind het jammer dat we er minder van zien dan bij Amalia.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  vrijdag 18 november 2005 @ 23:58:38 #26
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_32388739
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 22:45 schreef rena het volgende:
Ik ben ook heel benieuwd hoe Alexia er nu uitziet, ik vind het jammer dat we er minder van zien dan bij Amalia.
Zo'n idee heb ik ook dat wij, Amalia toen ze een half jr oud was, meer zagen als nu Alexia die nu ongeveer een half jaartje oud is
pi_32392941
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 20:47 schreef alwaysthebest het volgende:
JANKOVICH ( jonkvrouw Alexandra Liliane Laureola), geboren Zutphen 19 februari 1966

Bij Koninklijk besluit van 24 november 1992, no. 92.010847, is haar geslachtsnaam gewijzigd in "Jankovich de Jeszenice"
link

Ze is dus van adel zo te zien.
Of waren jullie ook zo ver?
Ik ben lurker bij deze messageboard: http://members3.boardhost.com/Beneluxroyal/
En daar worden altijd alle connecties uit de doeken gedaan, dus is ben zo vrij om het even te quoten:
quote:
Jhr. Mr. Frans Ferdinand de Beaufort, (son of Jonkheer Mr. Arnout Jan de Beaufort and Drs. Cornélie Jeanne Louise Mathilde de Beaufort née Jonkvrouwe Sickinghe), is married to Suzanne Buchwaldt. They have three sons (triplets) born in 2002 (Quirijn Duco Frans, Jan Joachim Ferdinand and Benjamin Pieter Feyo) and one daughter born in 2000 (Sophie Cornélie Marie).

He is a longtime friend of H.R.H. the Prince of Orange and was a witness at his church wedding. The Prince of Orange was a witness at Jonkheer De Beauforts wedding and the Prince is godfather of one of his children.

The De Beaufort family is from France and came to The Netherlands in the 17th century because of being protestant. They were raised in the nobility in 1710.

His family is very, very well-connected and has many old and recent ties with the Oranges.

Drs. Alexandra Liliane Laureola Oster née Jonkvrouwe Jankovich de Jeszenice, (daughter of Jonkheer Ir. József Béla Jankovich de Jeszneice and Alexandra Louisa Leonora Jankovich de Jeszenice née Baroness van Voërst van Lynden) is married to Martien Oster. They have one daughter born in 2002 (Lara Maria) and one son born in 2003 (August József).

The Jankovich de Jeszenice family is of Hungarian origin (recognized in the Hungarian nobility in 1686) who escaped from communism and were incorperated in the Dutch nobility in 1976.

Her eldest sister is married to the well-known Dutch writer Jaap Scholten (from a textile dynasty), who has a very interesting column in the Dutch newspaper NRC every second Saturday about his life in Hungary. He also writes nice anecdotes about is noble connections.

Her brother married a Russian Princess Troubetzkoï and the Prince of Orange was a witness at his Church wedding.

The family is very, very well connected with the Dutch nobility in the female line and has strong old ties with the Oranges.
pi_32395577
Wat een leukerdje is Alexia Een stuk knapper dan Amalia
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_32396291


Ik vind Amalia juist ontzettend leuk en lief, zo met die felle bruine oogjes en blonde haartjes! En Alexia is ook om op te vreten...
pi_32396576
Wat een mooie dienst was het he.

Amalia en Alexia zijn echt twee prachtige zusjes
pi_32396737
Als baby bedoelde ik, ik vind Amalia nu ook
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_32396899
Hier een foto van het dopen zelf:



En nu ga ik snel de inhuldiging van Prins Albert kijken
pi_32398543
Nog een paar van planet.nl



pi_32398951
Haha die ogen van Maxima op de bovenste foto

Hier nog een paar foto's:





[ Bericht 2% gewijzigd door Varvara op 19-11-2005 14:56:11 ]
pi_32399007
De gasten ( foto's van de gemeente Wassenaar):







pi_32399890
Wat een lieve meisjes zijn Prinses Amalia en Prinses Alexia . Ik vind Amalia zo leuk toen ze arriveerden bij de kerk, ze zei haar eigen naam en lachte. Later in de kerk probeer ze Maxima haar hoed vast te grijpen en praatte ze veel, erg leuk !
Vind Alexia een heel mooie baby, ze lijkt niet erg op Amalia maar Amalia was ook een maand of twee ouder dan Alexia toen ze gedoopt werd.
Al met al heel leuk om te zien.
  zaterdag 19 november 2005 @ 17:16:03 #37
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_32401906

Wat een leuke doopmis was het!
En een pracht van een babytje is Alexia en ook haar zusje Amalia.

Koningin Beatrix, En de ouders van Prinses Maxima.
  zaterdag 19 november 2005 @ 17:20:23 #38
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_32402028
Wat heb ik ook van Amalia genoten !
Mooi lief prinsesje
pi_32411045
Bij deze gelegenheid vond ik dat jurkje van Amalia ook geweldig lief

En dat kleine handje en die grote hand
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  zaterdag 19 november 2005 @ 22:36:44 #40
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
  zaterdag 19 november 2005 @ 22:49:32 #41
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_32411930
Prins Albert II officieel staatshoofd Monaco

MONACO - Met een mis in de kathedraal van Monaco is zaterdag officeel een einde gekomen aan de formaliteiten rond de troonsbestijging van prins Albert II tot staatshoofd van het vorstendommetje, aldus de BBC.





In het bijzijn van achthonderd genodigden werd prins Albert II ingezegend door de aartsbisschop van Monaco, monseigneur Bernard Barsi. Het Nederlands koningshuis werd vertegenwoordigd door de Nederlandse ambassadeur in Frankrijk.

Met de plechtigheid is officieel een einde gekomen aan een proces dat al in juli begon toen Albert werd ingezworen. Hij volgde zijn vader Rainier op die in april overleed.
Bron
Ik heb zelf deze plechtigheid niet gekeken
  zondag 20 november 2005 @ 11:17:16 #42
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_32420267
Doop Alexia kinderspel

Dominee Deodaat van der Boon doopt prinses Alexia, onder het toeziend oog van haar zusje Amalia, met water uit de Jordaan. In de Dorpskerk van haar eigen woonplaats Wassenaar liet het 4,5 maanden oude prinsesje het gisteren allemaal rustig toe. Ze speelde meteen nadat ze het water had ontvangen rustig verder met de broche van haar moeder prinses Máxima. Amalia keek vol belangstelling naar de handelingen rond haar kleine zusje. Heel even nog deed ze een poging om, terwijl ze op de arm van prins Willem-Alexander zat, de haardecoratie van haar moeder uit elkaar te halen. Doordat haar vader snel een pasje naar achter deed, werd een catastrofe voorkomen.

Deze is zo lief
pi_32424476
De officiele foto's van de doop :





Ik vond het trouwens ook heel lief dat Amalia haar naam riep naar de fotografen. Het is echt een geweldig kind
  zondag 20 november 2005 @ 14:23:20 #44
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_32424571
Ja, ik ook, Ze zijn ook zo leuk met deze leeftijd van bijna 2 jaar.
Schattig is Amalia en haar kleine zusje Alexia
pi_32424645
Wat is onze prins trots he, met zn meisies?
Het voelt goed hè?
A je to!
  zondag 20 november 2005 @ 14:40:49 #46
88233 Steve
Still the best.
pi_32425069
Klein stemmetje van Amalia: allemaal lachen!!!

Op de een of andere manier vind ik prinses Mathilde heel charmant.
"Atb is lief, groetjes Peri."
pi_32426361
Ik ook! Ik vind haar zelfs iets oprechter overkomen dan Maxima. Bij Maxima heb ik soms het gevoel dat ze toneel speelt.

Hier zijn trouwens nog van foto's van plechtigheden rondom Prins Albert van Monaco gisteren:

























[ Bericht 9% gewijzigd door Varvara op 20-11-2005 15:35:00 ]
pi_32426836
Na de plechtigheden was er gisteravond nog een banket en een opera- voorstelling:

Prins Albert samen met Kroonprinses Victoria van Zweden:



Prins Albert samen met Edward en Sophie van Engeland:



Het gezin van Prinses Caroline:

pi_32538476

Blijft leuk die persiflages
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
pi_32544104
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 22:18 schreef rena het volgende:
Bij deze gelegenheid vond ik dat jurkje van Amalia ook geweldig lief
[afbeelding]
En dat kleine handje en die grote hand
lief!
"Amo, ergo sum. I love, therefore I am"
"Niet de dingen zelf maken je ongelukkig, maar je denkbeelden erover"
pi_32652138
Maxima is begonnen aan haar Zuid- Amerika reis . Vandaag was ze in Sao Paulo (Brazilie):








pi_32652139
Twee keer is weer een beetje overdreven
pi_32690963
De RVD heeft een beetje summiere beschrijving gegeven over het bezoek. Maar ik zal bij de foto's zetten wat ik denk dat het is

Ma ochtend: Bezoek bankdirecteuren in São Paulo




Ma middag: Bezoek projecten microkrediet in São Paulo




Di: bezoek projecten microkrediet in Florianopolis.






Di: iets belangrijks in dezelfde streek


pi_32691634
Máxima is op en top een prinses... Allemachtig. Waar ze ook komt, altijd een vriendelijk woord, een lach, enthousiasme en ze lijkt er absoluut geen problemen mee te hebben. Vind het het bewonderenswaardig hoe snel ze in haar nieuwe rol is gegroeid.

Mathilde van België vind ik ook een mooie vrouw. Iets minder op de voorgrond tredend. Ze is niet zo als Máxima, maar door haar klasse zeker net zo aanwezig.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_32725297
Hare Koninklijke Hoogheid Prinses Laurentien der Nederlanden is in blijde verwachting.

Prinses Laurentien en Prins Constantijn verwachten de geboorte van hun derde kind in de loop van de maand juni 2006.

Heel leuk voor haar en Constantijn, en natuurlijk voor Eloise en Claus! Gefeliciteerd!
pi_32725521
Heeeeeel erg leuk nieuws Verrassend ook, ik had op één of andere manier het gevoel dat ze het bij twee kids zouden laten, maar ik zat er dus naast
pi_32726201
Woeiiiiiiiiiii

Wat een leuk nieuws!!
Ze maakten er nooit een geheim van dat ze graag een groot gezin wilden.

Bron ==> http://www.koninklijkhuis.nl/content.jsp?objectid=10874
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  donderdag 1 december 2005 @ 14:27:55 #58
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_32726246
Inderdaad, een leuk nieuws !
Ik had ook niet verwacht dat ze een derde kindje wilde hebben..
Maar ik ben blij voor Prinses Laurentien, Prins Constantijn en de kindjes Gefeliciteerd !!
pi_32726707
quote:
Op donderdag 1 december 2005 14:26 schreef Natalie het volgende:
Woeiiiiiiiiiii

Wat een leuk nieuws!!
Ze maakten er nooit een geheim van dat ze graag een groot gezin wilden.

Bron ==> http://www.koninklijkhuis.nl/content.jsp?objectid=10874
Dat is wel zo, ze hebben altijd gezegd graag drie kinderen te willen. Maar omdat Laurentien al tegen de 40 loopt had ik het niet meer gedacht eigenlijk. Aan de andere kant: prinses Cristina van Spanje heeft in juni vlak voor haar 41ste verjaardag een dochtertje (Irene) gekregen, dus waarom ook niet. Ik hoop dat alles heel erg goed gaat verlopen
pi_32727109
Leuk zeg, grappig, ik geloof dat de roddelbladen de laatste weken meer erover speculeerden dat Mabel zwanger was.....
Deze hadden ze vast niet aan zien komen
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  donderdag 1 december 2005 @ 15:23:08 #61
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_32727354
Dat stond vandaag trouwens in weekend Mabel 3 maanden zwanger?
Ik heb een leesmap, dus dat is een week oud !
pi_32727494
Prinses Aiko van Japan, het dochtertje van Kroonprins Naruhito en Kroonprinses Masako is vandaag vier jaar geworden. Ter gelegenheid daarvan zijn de volgende foto's uitgegeven :







  donderdag 1 december 2005 @ 15:31:59 #63
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_32731330
Laurentien vandaag op de VU universiteit:

pi_32732372
Wat een leuke foto's van Prinses Aiko, zeg. De kleine wordt groot
Ik geloof trouwens dat ze idd die wet gaan veranderen zodat ze ooit op de troon kan komen.

En ik zie idd bij Laurentien een klein buikje. Wie weet omdat ik er op let nu we weten dat ze echt zwanger is ofzo
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_32754301
Foto's van de afgelopen dagen. Het bezoeken van banken, ministers en projecten in Brazilie ging door. Dit zal de laatste dag in Brazilie zijn. Hierna gaat Máxima naar Argentinie, waar ze van 4 tot en met 7 december ook weer projecten, ministers en banken gaat bezoeken. Tot dusver lijkt het op een succesvolle reis, er wordt vrij veel aandacht aan het bezoek (en dus ook microkrediet) geschonken in Brazilie (televisie, radio en kranten). Ben benieuwd hoe Argentinie hun prinses gaan ontvangen.











pi_32776780
Prinses Mette-Marit van Noorwegen is vanochtend om 10:45 uur bevallen van een zoontje. Alles gaat goed met moeder en kind. Verdere details zijn nog niet bekendgemaakt.
pi_32779312
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, hij is er eindelijk Leuk hoor, een broertje voor Marius en Ingrid
De naam wordt waarschijnlijk maandag morgen bekend gemaakt.
pi_32781416
Er was net een persconferentie van de zeer trotse vader. Het prinsje is 52 centimeter lang en weegt 3944 gram. Best een flinke kerel dus!
Alles gaat zeer goed met Mette- Marit en de baby en ze hopen dat ze vandaag misschien al naar huis toe kunnen.
De naam wordt inderdaad maandag bekend gemaakt, tijdens een speciale vergadering van het Noorse parlement.

De persconferentie:
pi_32782465
Echt leuk! Weer een prinsje erbij . Ik neem aan dat Ingrid Alexandra gewoon troonopvolgster blijft, ook nu dit jongetje is geboren?
pi_32785168
Jep, Ingrid Alexandra blijft gewoon tweede in de lijn der troonopvolging
pi_32822165
Hier is hij dan: het kleine Noorse prinsje :







  zondag 4 december 2005 @ 23:08:54 #73
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_32822258
Wat leuke foto's van het prinsje.
Vooral foto 3.
Die is heel leuk !
pi_32823370
Och wat een leukerd en wat leuk dat het een beetje informele foto's zijn, normaal liggen die baby's gelijk in hun beste kleding op de foto
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  maandag 5 december 2005 @ 02:34:32 #75
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_32826369
quote:
Op donderdag 1 december 2005 17:45 schreef Cheesecake het volgende:
Laurentien vandaag op de VU universiteit:

[afbeelding]
Grappig, ik vond Laurentien "in het begin" niks, maar de laatste jaren vind ik haar best leuk eigenlijk. Lijkt me een oprechte vrouw. Bij Mabel vind ik alles altijd gemaakt, die houding, die glimlach, het ongemakkelijke en neppe straalt er vanaf.
If you believe in yourself enough,
And know what you want,
You're gonna make it happen...
pi_32827985
De namen van het Noorse Prinsje zijn net bekend gemaakt. Hij heeft echt geweldige namen ( naar mijn mening dan ): Sverre Magnus
  maandag 5 december 2005 @ 11:21:53 #77
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_32830143
quote:
Op maandag 5 december 2005 09:19 schreef Varvara het volgende:
De namen van het Noorse Prinsje zijn net bekend gemaakt. Hij heeft echt geweldige namen ( naar mijn mening dan ): Sverre Magnus
Leuke naam Sverre Magnus, is zeker een Noorse naam !
Maar klinkt best leuk
pi_32830664
Prins Sverre Magnus krijgt trouwens van zijn opa, Koning Harald, niet de titel ' Koninklijke Hoogheid' en er zal ook niet gevlagd worden op zijn verjaardag. Op zich best vreemd omdat de zussen van koning Harald , de Prinsessen Ragnhild en Astrid en Haakon's zus Prinses Martha- Louise tot aan hun huwelijken wel de titel ' Koninklijke Hoogheid' hadden. Waarschijnlijk hebben ze het gedaan om Prins Sverre Magnus de kans te geven zijn eigen leven in te richten later.

[ Bericht 3% gewijzigd door Varvara op 05-12-2005 15:14:51 ]
  maandag 5 december 2005 @ 11:51:54 #79
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_32830816
Dat is inderdaad wel vreemd,
En van de ene kans is het wel fijn voor Prins Sverre Magnus, dat ie later zijn eigen leven kan inrichten...
Zou goed de oorzaak van Koning Harald zijn geweest om niet de titel te geven..
pi_32834948
Mooi prinsje idd
En een echt Noorse naam ook, zo te zien. Ik vroeg me al af wanneer de kleine geboren zou worden. Neem namelijk dat ze in november uitgerekend was, maar ik kan me vergissen.
quote:
Op maandag 5 december 2005 11:45 schreef Varvara het volgende:
Prins Sverre Magnus krijgt trouwens van zijn opa, Koning Harald, niet de titel ' Koninklijke Hoogheid' en er zal ook niet gevlagd worden op zijn verjaardag. Op zich best vreemd omdat de zussen van koning Harald en Prinses Martha- Louise tot aan hun huwelijken wel de titel ' Koninklijke Hoogheid' hadden. Waarschijnlijk hebben ze het gedaan om Prins Sverre Magnus de kans te geven zijn eigen leven in te richten later.
Best een beetje vreemd idd. Vooral aangezien zussie lief hem wél heeft en deze nieuwe spruit derde in lijn tot de troon is. Wie weet dat hij die titel wél zal ontvangen als zijn vader de troon bestijgt.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_32837809
Hmm wie weet dat hij hem dan alsnog krijgt. Anders krijg je best vreemde situaties als Ingrid Alexandra later gaat trouwen. Haar man zou dan wel Koninklijke Hoogheid worden, waardoor het net lijkt alsof hij 'hoger' is dan Sverre Magnus. Lijkt me niet helemaal de bedoeling....
pi_32839139
quote:
Op maandag 5 december 2005 16:11 schreef Varvara het volgende:
Hmm wie weet dat hij hem dan alsnog krijgt. Anders krijg je best vreemde situaties als Ingrid Alexandra later gaat trouwen. Haar man zou dan wel Koninklijke Hoogheid worden, waardoor het net lijkt alsof hij 'hoger' is dan Sverre Magnus. Lijkt me niet helemaal de bedoeling....
Daarom denk ik ook dat ie het wel wordt als Haakon Koning wordt.
Wie weet binnenkort nog verteld wordt wat de motieven waren voor het niet geven van die aanspreektitel. Ik vraag me af of ie wel 'Hoogheid' wordt btw.
Of wellicht hebben ze besloten dat alleen het oudste kind van de troonopvolger de aanspreektitel 'Koninklijke Hoogheid' krijgt.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_32840018
Vind het ook een beetje vreemd dat hij geen Koninklijke Hoogheid wordt. Overigens vind ik Sverre Magnus een heel mooi kindje met een leuke naam. Foto's zijn inderdaad mooi, veel informeler dan de foto's van Infanta Leonor bijvoorbeeld. Leuk
En wat lijkt hij op Prinses Ingrid Alexandra en Prins Haakon!
pi_32840118
Heel erg idd!

Mette-Marrit heeft nu van alles wat btw. Een zoon zonder titels, een Koninklijke Hoogheid (en toekomstig Koningin) als dochter, en een Koninklijke spruit zonder de aanspreektitel.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  maandag 5 december 2005 @ 18:40:31 #85
128046 AnnaStesia
Superfunkycalifragisexy
pi_32841720
Leuke naam!
Mijn buurjongen van 6 heet ook Sverre!!
pi_32843547
Leuke naam Sverre, echt Noors!
pi_32844069
Máxima is ondertussen aanbeland in Argentinie en daar enthousiast ontvangen.

Foto's incl onderschrift van ANP

Gisteren

Prinses Maxima wordt met tromgeroffel en een gedicht begroet door een jeugdige inwoonster van Maimara in het noorden van Argentinie, midden in het Andesgebergte. De bevolking bestaat voor het merendeel uit Indianen. De prinses sprak met inwoners die gebruik maken van de CAUQueVA cooperatie. Deze cooperatie begeleidt boeren die microfinanciering vragen bij het opstellen van een bedrijfsplan en adviseert hen over de bedrijfsvoering. Zondagavond begon de prinses aan de eerste dag van haar werkbezoek aan haar geboorteland Argentinie.


Hectische taferelen zondag tijdens het bezoek van prinses Maxima aan Maimara.


Prinses Maxima luistert zondag naar een panfluitist in Maimara.


Prinses Maxima krijgt een handkus van een panfluittist in Maimara.


Prinses Maxima wordt zondag gekust door een jonge inwoonster van Maimara.

Vandaag

Bij het bezoek van prinses Maxima aan de markt van Perico, Argentinie, ontstond maandag een ware volkstoeloop. De prinses blijkt in haar vaderland zeer populair. Men spreekt al van de Koningin der Armen. Maxima brengt een vierdaags bezoek aan Argentinie.


Een vrouw stopt een briefje in de hand van prinses Maxima. Bij het bezoek van prinses Maxima aan de markt van Perico, Argentinie, ontstond maandag een ware volkstoeloop.


Prinses Maxima krijgt zakken chips aangeboden door de chipsbaksters van Perico. Het bedrijf draait met steun van een microkrediet. Op de tweede dag van haar werkbezoek aan Argentinie bezocht de prinses het noorden van Argentinie in het Andes-gebied.


Prinses Maxima krijgt van een vrouw een briefje in haar hand gedrukt op de markt van Perico. Arme mensen hebben hun hoop gevestigd op de prinses door haar inzet voor microkredieten en economische hulp.


Prinses Maxima kijkt maandag bij bezemmaker Ajalla Ramos. Het bedrijf draait met steun van een microkrediet.
pi_32856813
Wat straalt Maxima zeg! Volgens mij is ze echt blij om weer in Argentinie te zijn
  dinsdag 6 december 2005 @ 10:30:31 #89
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_32856852
Dat denk ik ook
Ze is blij dat ze in haar geboorte land is
pi_32856937
Wat zal ze genoten hebben
Niet alleen omdat we weer terug in haar geboorteland was, maar zws ook omdat ze daar nu voor het eerst was vanuit haar functie als lid van het Koninklijk Huis. Door haar bekendheid kan ze nu ook echt iets betekenen voor de mensen daar. Ze ziet er gelukkig uit

Hoorde op het nieuws dat ze ook Prinses Amalia en Prinses Alexia heeft meegenomen op haar reis.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_32856984
Er zijn trouwens nieuwe officiele foto's uitgegeven van de Deense Lilleprinsen:





Het is geen hele knappe baby vind ik

[ Bericht 8% gewijzigd door Varvara op 06-12-2005 10:45:03 ]
pi_32857022
Hier is de andere:

pi_32857073
Wat een mooi rond koppie heeft ie
Ingrid Alexandra was ook al zo'n mooie baby.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  dinsdag 6 december 2005 @ 10:43:04 #94
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_32857080
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 10:38 schreef Varvara het volgende:
Er zijn trouwens nieuwe oficiele foto's uitgegeven van de Deense Lilleprinsen:


[afbeelding]


Het is geen hele knappe baby vind ik
Nee, dat is ie inderdaad niet geen knappe babytje !
quote:
Hoorde op het nieuws dat ze ook Prinses Amalia en Prinses Alexia heeft meegenomen op haar reis.
Dat hoorde ik vanochtend bij RTL.FM.
Dat Amalia haar verjaardag in Argentinië zou gaan vieren..
En natuurlijk is Alexia ook
pi_32857097
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 10:35 schreef Natalie het volgende:
Hoorde op het nieuws dat ze ook Prinses Amalia en Prinses Alexia heeft meegenomen op haar reis.
Jep. Ze zijn bij de ouders van Maxima, waar ze morgen Amalia's tweede verjaardag vieren
pi_32857147
Lekker bij Opa en Oma
Zou Willem-Alexander er ook zijn dan? Ik geloof dat hij daar nu iig (nog) niet is.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_32857241
Ik weet niet of hij er al is. Het lijkt me wel dat hij ook gewoon de verjaardag van zijn dochter gaat vieren daar.

Op wie vinden jullie het Deense Prinsje eigenlijk het meeste lijken? Toen hij net geboren was vond ik hem precies Frederik, maar nu vind ik hem meer op Mary lijken
  dinsdag 6 december 2005 @ 10:51:25 #98
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_32857293
Oeps, dat weet ik niet eens ! Op wie dat Prinsje lijkt !
pi_32857497
Babies veranderen zo snel. Ik zie beide ouders in hem terug. Het ligt net aan de foto.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  dinsdag 6 december 2005 @ 15:11:49 #100
122567 Cheesecake
Is het Sjors?
pi_32863454
Ik vind Lilleprinsen het meeste op Mary lijken, met name zijn neusje. Vind het wel een lieve baby, maar vind Alexia de mooiste Koninklijke baby op dit moment. En dat is niet omdat het een Nederlands prinsesje is, vind haar gewoon echt een prachtige baby.
pi_32871249
wat een schatje, dat deens prinsje
ensemble, tout est plus joli
PETITLAPIN krijgt een DOCHTER
  dinsdag 6 december 2005 @ 22:00:21 #102
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_32874382
Prins Willem-Alexander kan morgen niet op de verjaardag van zijn dochtertje Prinses Amalia zijn.
Hij heeft hier in nederland verplichtingen, iets over zijn overleden vader Prins Claus !
Terwijl de prinsesjes Amalia en Alexia bij hun moeder Prinses Maxima zijn.
pi_32883237
CADEAU VOOR AMALIA! Nijntje op website Koninklijk Huis. Het heeft zo zijn voordelen als je een babyprinses bent! Ter gelegenheid van de verjaardag van pinses Catharina-Amalia der Nederlanden, die vandaag in Argentinie twee jaar is geworden, heeft Nijntje vandaag een plaats gekregen op de website over het Koninklijk Huis. Op de kinderpagina’s van www.koninklijkhuis.nl staat nu een interactieve nijntje stamboom. Het doel van deze stamboom is kleine kinderen spelenderwijs kennis te laten maken met het Koninklijk Huis. De stamboom is op de verjaardag van Prinses Catharina-Amalia vanaf de homepage te bereiken door op een Nijntje-tekening met een taart met twee kaarsjes te klikken.



Behalve de verjaardag van Prinses Catharina-Amalia is ook het samenvallen van het 25-jarig Regeringsjubileum en het 50-jarig jubileum van Nijntje is de aanleiding voor de feestelijke samenwerking met Dick Bruna. zijonline.nl
  woensdag 7 december 2005 @ 09:49:55 #104
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_32884122
Wat leuk die stamboom nijntje
Ik zit nu naar deze site te kijken .
Was nieuwsgierig Wel leuk zo'n site voor de kindjes..
  woensdag 7 december 2005 @ 10:12:59 #105
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_32884568
quote:
Prinses Amalia wordt 2 jaar



Prinses Catharina-Amalia wordt woensdag 2 jaar. Haar verjaardag viert ze in Argentinië met haar moeder, prinses Máxima, en haar grootouders. Prins Willem-Alexander is er niet bij.
De dochter van prins Willem-Alexander en prinses Máxima werd twee jaar geleden geboren in het Bronovo-ziekenhuis in Den Haag. Ze komt na haar vader als eerste in aanmerking voor de troon.

Ter ere van de verjaardag gaan de vlaggen mét oranje wimpel uit. De Rijksvoorlichtingsdienst maakte vorige week bekend dat premier Balkenende de algemene vlaginstructie voor rijksgebouwen heeft gewijzigd. Op de eerste verjaardag van Amalia werd niet gevlagd omdat de vlaggen toen nog halfstok hingen voor haar overleden overgrootvader Bernhard.

Hij reikt woensdag in Amsterdam de Prins Claus Prijs uit aan de Zuid-Afrikaanse cartoontekenaar Zapiro.
Bron
Ik vind voor de Prins sneu dat ie niet op de verjaardag van zijn dochtertje Prinses Amalia erbij kan zijn, natuurlijk ook voor Prinses Amalia zelf en voor het gehele gezin.
Maar hij reikt de Prins Claus Prijs uit, zoals hier al staat !


  woensdag 7 december 2005 @ 10:37:23 #106
101884 PeRi
Allons-y!
pi_32885076
Komen vandaag vast wel weer leuke foto's van Amalia bij .
Whatever I want.
  woensdag 7 december 2005 @ 11:36:29 #107
122567 Cheesecake
Is het Sjors?
pi_32886473
quote:
Op woensdag 7 december 2005 10:37 schreef PeRi het volgende:
Komen vandaag vast wel weer leuke foto's van Amalia bij .
Hmm..weet ik niet. Koninklijk Huis is erg spaarzaam met foto's en aangezien we Amalia en Alexia een paar weken geleden bij de doop nog hebben gezien en er toen ook officiële foto's zijn gemaakt weet ik niet of er nu wel nieuwe bij komen. Zou het wel leuk vinden

De Nijntje-stamboom vind ik heel leuk bedacht .
  woensdag 7 december 2005 @ 17:37:18 #108
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_32896279
quote:
Op woensdag 7 december 2005 11:36 schreef Cheesecake het volgende:


De Nijntje-stamboom vind ik heel leuk bedacht .
Ja, ik vind het ook leuk
  woensdag 7 december 2005 @ 20:53:21 #109
122567 Cheesecake
Is het Sjors?
pi_32901124
Nou PeRi, je had toch gelijk. Er zijn, althans dat vind ik zelf, heeeel leuke foto's vrijgegeven van Maxima & kids! Gemaakt tijdens een fotosessie in Buenos Aires:







  woensdag 7 december 2005 @ 20:56:19 #110
101884 PeRi
Allons-y!
pi_32901201
Awwww wat een leuke foto's! Ik vind Amalia zo'n leuk kind. Hoe ze zwaait op die foto.
Whatever I want.
pi_32901848
Wat een leuke foto's Leuk dat ze daar tijd voor vrij heeft gemaakt!
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_32904860
Wat een schatjes!

Meer ANP foto's











  woensdag 7 december 2005 @ 22:51:31 #113
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_32904957
Wat een leuke foto's van Prinses Maxima en van Prinses Amalia en Prinses Alexia.
Heel erg leuk !!
pi_32913761
Ik zag de beelden ook al op het nieuws vanmorgen.
Drie mooie prinsessen

En wat een lief koppie heeft Prinses Alexia toch, en Prinses Amalia, zo onduigend als ze kijkt
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  donderdag 8 december 2005 @ 11:19:55 #115
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_32915258
Volgens mij is Máxima een heel vrolijke, lieve toegewijde moeder voor de meiden. Het straalt er gewoon vanaf
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  donderdag 8 december 2005 @ 13:04:59 #117
35189 Troel
scherp en bot
pi_32916193
quote:
Op woensdag 7 december 2005 20:53 schreef Cheesecake het volgende:
Nou PeRi, je had toch gelijk. Er zijn, althans dat vind ik zelf, heeeel leuke foto's vrijgegeven van Maxima & kids! Gemaakt tijdens een fotosessie in Buenos Aires:

Er wordt ook niets aan de verbeelding overgelaten op deze foto.

Dat rokje had wel beter gemogen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_32921241
Ik vind Amalia steeds meer op Maxima gaan lijken, met name op deze foto:



En ja, het was slimmer geweest als Maxima die houding niet had aangenomen, maar ach, de Royals worden ook wel in hun badkleding op de foto gezet. Ik vind niet dat er op deze foto veel meer te zien is.
pi_32923955
Zowel Alexia als Amalia hebben duidelijk Latijns-Amerikaanse trekjes van hun moeder meegekregen.
Wat zal Prinsjesdag over 18 jaar fantastisch zijn
pi_32938038
Wat een geweeeeeeeeldige foto's van het jarige Prinsesje samen met haar moeder en zusje
Ze ziet er echt als het stralende middelpunt van de dag

Schattig ook dat Amalia en Alexia dezelfde kleertjes aanhebben.
pi_32938118
Er zijn trouwens weer hele mooie officiele foto's uitgegeven van Prins Sverre Magnus, samen met zijn ouders en grote broer en zus:










Wat is Ingrid Alexandra ook gegroeid weer he? Toch vind ik Amalia al meer een echte peuter, terwijl ze maar een klein beetje schelen in leeftijd.
pi_32938811
Ingrid Alexandra heeft zo te zien eindelijk wat haar op d'r bolletje. Geloof dat het lang anders is geweest
Amalia ziet er inderdaad een stuk ouder uit dan Ingrid Alexandra.

Sverre is cute
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  vrijdag 9 december 2005 @ 16:06:20 #123
122567 Cheesecake
Is het Sjors?
pi_32947357
Mooie baby is Prins Sverre. Vind zijn gezicht echt jongensachtig (bij sommige baby's kun je aan het gezicht niet goed zien of het een jongetje is of een meisje).
Ingrid Alexandra ziet er inderdaad jonger uit dan Amalia, maar dat komt denk ik grotendeels omdat Amalia veel haar heeft voor haar leeftijd, en Ingrid Alexandra (nog steeds) vrij weinig.
pi_33002454
Prins Emmanuel van Belgie is gisteren (?) gedoopt:




And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  zondag 11 december 2005 @ 23:47:45 #125
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_33003421
Koningin 14 december 2005 bij opening herdenkingsjaar Rembrandt 400
quote:
Hare Majesteit de Koningin is woensdag 14 december in het Stedelijk Museum De Lakenhal te Leiden aanwezig bij de opening van de tentoonstelling Rembrandts Moeder, mythe en werkelijkheid.

Met deze tentoonstelling gaat het herdenkingsjaar Rembrandt 400 van start, een jaar waarin met bijzondere tentoonstellingen en evenementen in Leiden, Amsterdam en Den Haag wordt gevierd dat Rembrandt vierhonderd jaar geleden in Leiden is geboren. De Koningin is beschermvrouwe van het Rembrandt herdenkingsjaar.

Rembrandts Moeder toont aan de hand van 70 werken van Rembrandt, Dou en Lievens uit musea in Berlijn, Kassel, St. Petersburg en Amsterdam de mythe rond Rembrandts familieleden en hun fascinatie voor het weergeven van ouderdom. In de tentoonstelling staat de vraag centraal hoe de werkelijkheid rond Rembrandts vader, moeder, zuster en broer zich verhoudt tot de mythe die in de laatste drie eeuwen rond hen is ontstaan.

2006 is uitgeroepen tot het nationale Rembrandtjaar. Het programma concentreert zich in de twee plaatsen waar Rembrandt woonde en werkte. Leiden, waar hij zijn opleiding genoot en al jong furore maakte, en Amsterdam, waar hij het hoogtepunt van zijn roem bereikte. In Amsterdam presenteert het Rijksmuseum een tentoonstelling over Rembrandt en Caravaggio. Museum het Rembrandthuis komt met vier tentoonstellingen waarin een groot deel van de werken na vier eeuwen voor het eerst weer terug komt op de plek waar zij werden gemaakt. Ook het Joods Historisch Museum en het Gemeentearchief besteden aandacht aan de schilder en zijn werk. In Leiden zijn in Stedelijk Museum De Lakenhal drie bijzondere tentoonstellingen te bezichtigen. In Den Haag toont het Mauritshuis gerestaureerde werken van de schilder uit eigen collectie.

Zowel in Leiden als in Amsterdam vindt daarnaast volgend jaar een groot aantal evenementen plaats in het kader van Rembrandt 400, zoals een driedaags festival rond zijn verjaardag op 15 juli, en wandelroutes langs authentieke Rembrandt-locaties, zoals zijn geboorteplek, de Latijnse School, plaatsen waar hij woonde en werkte, en langs gebouwen waar zijn opdrachtgevers woonden en zijn schilderijen hingen.
Bron
  zondag 11 december 2005 @ 23:52:52 #126
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_33003576
quote:
Op woensdag 7 december 2005 20:53 schreef Cheesecake het volgende:
Nou PeRi, je had toch gelijk. Er zijn, althans dat vind ik zelf, heeeel leuke foto's vrijgegeven van Maxima & kids! Gemaakt tijdens een fotosessie in Buenos Aires:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Wat een onwijs leuke foto's zeg Hele lieve plaatjes zo samen met alle "meiden" van het gezin.
If you believe in yourself enough,
And know what you want,
You're gonna make it happen...
pi_33008123
Prins Emmanuel van Belgie is zaterdag gedoopt. Wat een prachtige baby he

Hier is nog een foto van hem, met zijn ouders en zijn peetouders: erfgroothertog Guillaume van Luxemburg en gravin Elisabeth d' Udekem d' Acoz ( zusje van Prinses Mathilde):




( sorry voor het irritante watermerk)
pi_33008342
Prins Willem- Alexander is ondertussen ook aangekomen in Argentinie. Samen met de Prinsessen Maxima, Amalia en Alexia en de halve familie van Prinses Maxima bezocht hij afgelopen weekend polowedstrijden om de Prinses Maxima Cup

Alexia en oom Martin :


Amalia op schoot bij haar oma:


Maxima's tante Marcela:




Wat is Amalia toch een mooi meisje






[ Bericht 3% gewijzigd door Varvara op 12-12-2005 10:26:25 ]
pi_33008438
Nog steeds in love :






En , om het af te leren nog eentje van Amalia met haar vader:
  maandag 12 december 2005 @ 10:31:29 #130
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_33008573
Varvara ! Wat een leuke foto's heb je geplaats.
Wat shattig die prinsesjes Amalia en Alexia.
Alexander en Maxima lekker genieten van elkaar
pi_33009879
Een hecht en gelukkig gezinnetje
En Alexander en Máxima die zo verliefd naar elkaar kijken. Prachtig
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_33014100
Alweer van die mooie foto's
Amalia is een prachtig prinsesje en Alexia ziet er vreselijk schattig uit. Haar fopspeen is ook zo lief, met papa erop en hartjes
En Máxima en W-A zijn nog steeds zichtbaar dol op elkaar.
pi_33014307
De koninklijke familie was het afgelopen weekend in actie in het kader van Make A Different Day

Beatrix


Maurits en Marilene


Laurentien


Bernhard en Annette


Constantijn


Pieter-Christiaan
pi_33014529
Nobelprijs in Zweden, 2005

Koninklijke familie


Madeleine


Victoria


Nog een toegifte voor mensen die van grote foto's houden: http://www.supload.com/free/FAMILY.jpg/view

[ Bericht 22% gewijzigd door Majar op 12-12-2005 14:45:23 ]
pi_33014718
Wat ziet Prinses Victoria er goed uit zeg Ze komt echt veel zelfverzekerder over, de laatste tijd.
Leuke foto's ook van de make a difference day, ik vind het vooral van de Koningin erg mooi dat ze eraan mee gewerkt heeft
  maandag 12 december 2005 @ 15:12:08 #136
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_33015451
Maar Madeleine mag er ook zijn Allebei overigens.
Majar wat mooie foto's heb je hier geplaats
pi_33015989
Beeldschoon zijn Victoria en Madeleine.
Die tiara's die ze dragen, dragen ze trouwens bij veel officiële gebeurtenissen.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  maandag 12 december 2005 @ 21:31:27 #138
122567 Cheesecake
Is het Sjors?
pi_33027278
Wat een mooie meisjes zijn Amalia en Alexia toch Ze hebben van die mooie donkerbruine ogen, echt prachtig.
Victoria en Madeleine zien er ook heel mooi uit. Madeleine wat minder bruin dan gewoonlijk, ziet er heel wat beter uit. Ze heeft vaak zo'n zonnebankkleurtje, jammer. Victoria groeit steeds meer in haar rol als troonopvolgster, goed om te zien.
pi_33066443
Prins Laurent en Prinses Claire van Belgie zijn gisteravond de trotse ouders geworden van een tweeling Het zijn twee zoontjes geworden: Prins Nicolas en Prins Emeric. Het ene kindje is geboren om 18u54, weegt 1,984 kg en is 44 centimeter lang , het andere kindje is geboren om 18u55, weegt 2,210 kg en is 45,5 cm lang.

Prins Nicolas en Prins Emeric hebben al een zusje, Prinses Louise ( geboren in 2004). Ze zijn alweer het tiende en elfde kleinkind van Koning Albert en Koningin Paola van Belgie.

[ Bericht 0% gewijzigd door Varvara op 14-12-2005 10:44:19 ]
pi_33066966
Leuk nieuws en leuke namen

Hier nog een nieuwtje over Beatrix:
------------------------------------------
Koningin Beatrix mist eigen nieuwjaarsreceptie
DEN HAAG - Koningin Beatrix zal haar eigen nieuwjaarsreceptie op 10 januari moeten missen. De vorstin wordt rond de jaarwisseling geopereerd aan haar knie en kan als gevolg daarvan niet aanwezig zijn bij de receptie in paleis Noordeinde in Den Haag. Een woordvoerder van de Rijksvoorlichtingsdienst heeft een bericht daarover in de Volkskrant woensdag bevestigd.

Kroonprins Willem-Alexander en prinses Máxima zullen de honneurs tijdens de receptie waarnemen. De koningin kampt al langer met knieproblemen en ook bekend was dat ze zich zou laten behandelen aan het begin van het nieuwe jaar, als alle activiteiten rond het zilveren regeringsjubileum achter de rug zijn. Ze hoopt voor het staatsbezoek aan Argentinië, in maart, weer volledig hersteld te zijn. (www.telegraaf.nl)
pi_33067342
quote:
Op woensdag 14 december 2005 10:38 schreef Varvara het volgende:
Prins Laurent en Prinses Claire van Belgie zijn gisteravond de trotse ouders geworden van een tweeling Het zijn twee zoontjes geworden: Prins Nicolas en Prins Emeric. Het ene kindje is geboren om 18u54, weegt 1,984 kg en is 44 centimeter lang , het andere kindje is geboren om 18u55, weegt 2,210 kg en is 45,5 cm lang.

Prins Nicolas en Prins Emeric hebben al een zusje, Prinses Louise ( geboren in 2004). Ze zijn alweer het tiende en elfde kleinkind van Koning Albert en Koningin Paola van Belgie.
Wat leukkkkkkkkkkk!!
Ik geloof dat ze voor januari waren uitgerekend, maar een tweeling komt meestal eerder, geloof ik.
Ben benieuwd wanneer de eerste foto's worden vrijgegeven.
Prachtige namen Heel origineel.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  woensdag 14 december 2005 @ 11:20:53 #142
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_33067393
Daar ben ik ook benieuwd naar de foto's !
Leuk een tweeling
pi_33106298
Ik lees op een royalty forum dat de namen 'Nicolas' en 'Aymeric' zijn. Wie weet Franse spelling van de laatste?
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_33111823
Ik hoorde vandaag na afloop van de multireligieuze bijeenkomst in Utrecht dat Gravin Luana aanstaande zondag gedoopt zal worden op Paleis Huis ten Bosch. In de familiedoopjurk zal ze wel niet meer passen, dus het zal dan wel een dooppakje worden. Er zijn verder geen camera's bij.
pi_33112982
quote:
Op donderdag 15 december 2005 16:55 schreef Natalie het volgende:
Ik lees op een royalty forum dat de namen 'Nicolas' en 'Aymeric' zijn. Wie weet Franse spelling van de laatste?
Aymeric blijkt de correcte spelling te zijn / Voluit heten de nieuwe Belgische Prinsjes trouwens Nicolas Casimir Marie en Aymeric Auguste Marie.

Prinses Louise is natuurlijk ook al samen met haar vader naar broertjes komen kijken:





Koning Albert en Koningin Paola kwamen hun nieuwe kleinkinderen ook bewonderen:


En Prins Filip en Prinses Mathilde kwamen met Elisabeth naar hun nieuwe neefjes kijken:




[ Bericht 16% gewijzigd door Varvara op 15-12-2005 21:02:24 ]
pi_33113074
Wat leuk dat Luana zondag gedoopt wordt, trouwens. Hopelijk krijgen we wel een paar mooie foto's te zien!
pi_33127649
Geen idee of er officiële foto's zullen worden vrijgegeven. In principe behoren ze natuurlijk niet meer tot het Koninklijk Huis. (Friso, Mabel en Luana)
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  vrijdag 16 december 2005 @ 11:10:10 #148
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_33127884
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 11:01 schreef Natalie het volgende:
Geen idee of er officiële foto's zullen worden vrijgegeven. In principe behoren ze natuurlijk niet meer tot het Koninklijk Huis. (Friso, Mabel en Luana)
Daar ben ik ook benieuwd naar.
Of er officiële foto's komen !
Ze waren gisteren bij het nieuws zag ik
  vrijdag 16 december 2005 @ 21:11:12 #149
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_33145163
Naar zijn gewoonte speelde Laurent trouwens weer een geweldig grappig spelletje met de pers op zijn persconferentie :
http://rapidshare.de/files/9292160/Laurentje.wmv.html

Het is en blijft een clown ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  vrijdag 16 december 2005 @ 22:09:24 #150
122567 Cheesecake
Is het Sjors?
pi_33146602
Leuk zeg, een tweeling! Van harte gefeliciteerd
Louise vind ik een heel mooi meisje om te zien. Echt een schatje.
Ben ik nu de enige of vinden jullie ook dat Prins Gabriel nooit mooie kleding aanheeft? Elisabeth heeft doorgaans leuke kleertjes aan, maar die van Gabriel (althans bij officiele gelegenheden) vind ik gewoon niet mooi. Nouja, smaken verschillen, zullen we maar zeggen. Overigens zijn het leuke kinderen om te zien, lijken beiden op Filip, vind ik.
Hopelijk nemen de Nederlands royals hun kinderen zondag ook mee naar de doop van Luana en worden er wat foto's gemaakt. Zou wel erg leuk zijn als we Luana een keertje te zien zouden krijgen. Een groepsfoto met de hele familie lijkt me erg leuk. Zien we ze een keertje allemaal samen.
Ik vind het trouwens zo moeilijk om te zeggen op wie Alexia nu lijkt. Dat het een mooie baby is staat vast .
  vrijdag 16 december 2005 @ 22:12:44 #151
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_33146691
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 22:09 schreef Cheesecake het volgende:
Overigens zijn het leuke kinderen om te zien, lijken beiden op Filip, vind ik.
Is dat geen contradictie
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  vrijdag 16 december 2005 @ 22:13:16 #152
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_33146709
Vier Belgen op de vijf willen dat koning Albert Delphine erkent

Ruim vier Belgen op vijf vinden dat koning Albert zijn buitenechtelijke dochter Delphine Boël moet erkennen. Prins Laurent is het meest sympathieke lid van het koningshuis, maar tevens de minst bekwame. Slechts één op twintig vindt zijn broer Filip sympathiek en een kwart vindt hem ook niet bekwaam om zijn vader op te volgen als staatshoofd. Zo blijkt uit een onderzoek van het VTM-programma Royalty.

De krachtlijnen werden vrijdagavond reeds bekend gemaakt in Het Nieuws. Uit een online-onderzoek door Belga E-Poll bij een representatieve staal van 1.010 Belgen blijkt dat 83,3 pct van de ondervraagden van mening zijn dat koning Albert Delphine Boël moet erkennen als zijn dochter. De Vlamingen (87,2 pct) zijn een stuk toleranter dan de Brusselaars (72,5 pct). 69,1 pct van de Belgen vindt dat de buitenechtelijke dochter van de koning op het paleis moet worden uitgenodigd.

Hier is het verschil tussen de gewesten nog groter: Vlaanderen scoort met 72,4 pct hoger dan Wallonië (65,6 pct) en het Brussels gewest (56,1 pct). De meest sympathiekste is voor de ondervraagde Belgen prins Laurent. Hij is voor 3 op de 10 de meest sympathieke. Koning Albert volgt het op de voet met 27,4 pct en prinses Mathilde is derde met 17,3 pct. Alle drie staan bij meer dan de helft van de ondervraagden in de top drie van sympathie. Troonopvolger prins Filip is voor slechts 5,3 van de ondervraagden de meest sympathieke. Enkel koningin Paola en prinses Claire scoren nog slechter.

Opmerkelijk is dat de sympathie voor koning Albert in Brussel (38,5 pct) veel hoger ligt dan in Vlaanderen (26,4) en Wallonië (26), terwijl prins Laurent en prinses Mathilde laag scoren in de hoofdstad.

Prins Laurent wordt door de Vlaming (32,2) en Waal (28,4) sympathieker geacht dan door de Brusselaar (21,2), terwijl prinses Mathilde bijna dubbel zo hoog scoort in Vlaanderen (19,6) dan in Brussel (10,8) tegen 15,8 pct in Wallonië.

De broers Filip en Laurent bewijzen in het onderzoek dat sympathie niet veel te maken heeft met bekwaamheid. Prins Laurent is dan wel de meest sympathieke, voor 40,1 pct van de ondervraagden is hij niet bekwaam om zijn vader als staatshoofd op te volgen. In Vlaanderen vindt maar 55,2 pct hem bekwaam voor de troon, in Wallonië is dat 68,3 pct. Prins Filip is voor driekwart van de ondervraagden (75,7 pct) bekwaam. De regionale verschillen zijn bij hem kleiner. Zijn zus Astrid doet het met 74,7 pct nauwelijks slechter.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  vrijdag 16 december 2005 @ 22:19:37 #153
122567 Cheesecake
Is het Sjors?
pi_33146884
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 22:12 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Is dat geen contradictie
Ik vind Filip nou ook niet bepaald de mooiste kroonprins om te zien (sterker nog, ik vraag me af hoe hij in godsnaam aan Mathilde is gekomen), maar ze hebben volgens mij wel zijn 'goede' genen ge-erfd (bij Elisabeth zie ik iig nog niet die Filip-neus....).
pi_33160170
Ik vind dat Prins Filip en Prinses Mathilde er allebei qua uitstraling erg op vooruit zijn gegaan sinds ze getrouwd zijn en kindjes hebben In het begin vond ik het maar een saai stel. Kwam misschien door de saaie bruiloft en de vreselijke kleren die Mathilde droeg toen ze hun verloving aankondigden Nu vind ik Prinses Mathilde echt de meeste koninklijke van alle Kroonprinsessen en ze komt erg warm (de wens die ze uitsprak tijdens de doop van Prinses Alexia vond ik echt heel mooi) en opdrecht over. Die oprechtheid mis ik soms een klein beetje bij Prinses Maxima. Prins Filip lijkt me echt een geweldige vader voor zijn kinderen, hij is echt trots op ze Volgens mij wordt hij een hele goede Koning.

[ Bericht 1% gewijzigd door Varvara op 17-12-2005 15:14:59 ]
pi_33164709
Vanavond is er een programma over Bea

19.30-22.00 uur BEATRIX 25 HET JUBILEUMDINER
De NOS zendt een rechtstreeks programma
uit vanuit Den Haag,waar koningin
Beatrix ter afsluiting van haar 25-
jarig ambtsjubileum een diner krijgt
aangeboden door het kabinet.

In aanwezigheid van alle nog in leven
zijnde ministers die onder de koningin
hebben gediend en vertegenwoordigers
van hoge staatscolleges zal premier
Balkenende de vorstin toespreken en
een regeringscadeau aanbieden.

Om circa 20.30 uur is er als onderdeel
van dit speciale NOS-programma een
documentaire te zien van Tonko Dop.
pi_33168450
Erg leuk van de NOS dat ze het het regeringsjubileum op deze manier afsluiten
  zondag 18 december 2005 @ 13:00:19 #157
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_33187344
Ik inderdaad ook wel eens foto's willen zien van de kleine Luana. (Haar doop vandaag lijkt me een mooie gelegenheid)

De foto's van de Belgische prinsjes zullen nog wel even op zich laten wachten lijkt me. De tweeling ligt immers nog in de couveuse.
Positive thinking, my way of thinking!
  zondag 18 december 2005 @ 14:05:12 #158
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
  zondag 18 december 2005 @ 18:04:33 #159
122567 Cheesecake
Is het Sjors?
pi_33196273
Tot nu toe nog geen foto's van de doop van Gravin Luana. Ik hoop wel dat deze nog gaan komen, de doop van Gravin Eloise en Graaf Claus-Casimir waren ook prive-aangelegenheden en daar zijn wel foto's van geweest. Friso en Mabel vallen echter buiten het Koninklijk Huis dus misschien voelen zij die verplichting tot de buitenwereld niet zo. Daar komt bij dat ze na al die aantijgingen denk ik geen dikke vriendjes meer zijn met de pers.
Het is denk ik dus maar afwachten of er nog een paar foto's worden vrijgegeven.
  zondag 18 december 2005 @ 18:43:37 #160
136864 Madinha
Frik Fashion
pi_33197352
Een primeur, voor het eerst staat het hele Marokkaanse koningshuis op de foto. Deze is van de vorige editie van het Franse blad ''Paris Match''.
  zondag 18 december 2005 @ 20:03:32 #161
88233 Steve
Still the best.
pi_33199524
quote:
Op zondag 18 december 2005 18:43 schreef Madinha het volgende:
Een primeur, voor het eerst staat het hele Marokkaanse koningshuis op de foto. Deze is van de vorige editie van het Franse blad ''Paris Match''.
[afbeelding]
imageshack doet het niet bij de meeste mensen. Hier de foto dus nog een keer:
"Atb is lief, groetjes Peri."
pi_33202120
Ik herken de koning en zijn vrouw, de prinses. Hun zoontje en broer(met rode stropdas op voorgrond) ook. Maar dan houdt het ook op. Weet iemand hier precies wie de andere personen op de foto zijn of vraag ik nu te veel?
pi_33211900
Ja ik heb verder ook geen idee....
pi_33212101
De peetouders van gravin Emma Luana Ninette Sophie zijn trouwens Prins Constantijn, Eveline Wisse Smit, Sophie Barones Von de Recke ( nicht van Prins Friso) en Emma Bonino ( volgens mij is dat een lid van het Europees parlement).

Ik vind het trouwens een beetje vreemd dat ze Luana wel hebben laten dopen, maar haar niet hebben laten inschrijven bij een kerkgenootschap. Wat heeft dopen voor zin dan
Volgens de site van het Koninklijkhuis Huis is ze gedoopt volgens de liturgie van het Amsterdamse Studentenekklesia ( wat dat ook moge zijn)

Hier is een foto van Luana en haar ouders:




deze doop werd mede mogelijk gemaakt door Viktor en Rolf

[ Bericht 3% gewijzigd door Varvara op 20-12-2005 21:08:00 ]
pi_33212498
quote:
Op maandag 19 december 2005 10:14 schreef Varvara het volgende:
Ik vind het trouwens een beetje vreemd dat ze Luana wel hebben laten dopen, maar haar niet hebben laten inschrijven bij een kerkgenootschap. Wat heeft dopen voor zin dan
Je kunt geloven en pro-doop zijn zonder naar een kerk te gaan. Of naar een vaste kerk te gaan. Ik weet niet precies hoe zij wonen en werken, maar ik kan me voorstellen dat als je veel reist, om de paar jaar verhuist en niet naar één vaste kerk om de hoek gaat, je ook geen zin hebt om je (of je kind) daar in te laten schrijven.
pi_33256274
Ja, maar ingeschreven staan bij een kergenootschap is toch niet plaatsgebonden? Je kunt bijvoorbeeld best als Gereformeerd ingeschreven staan, maar wel een een Nederlands Hervormde kerk bezoeken ( tenminste..... ik doe het wel gewoon )
pi_33256394
De jaarlijkse kerstfoto's van de Noorse Koninklijke Familie:










Ze zijn elk jaar weer erg leuk ...... alleen waar is Ari Behn ( de man van Prinses Martha Louise)?

[ Bericht 12% gewijzigd door Varvara op 20-12-2005 21:09:16 ]
pi_33258298
Arme Marius (toch?), mag niet eens alleen op een foto met zijn mama en stiefpapa en stiefbroertje/zusje

En wil iemand Haakon voor kerst een scheerapparaat geven? Dank u
pi_33258902
Dat scheerapparaat is inderdaad wel nodig ja Ik heb even zitten zoeken, maar ik ik kan inderdaad geen foto's vinden van het hele gezin van Haakon en Mette-Marit ( dus met Marius erbij). Wel een beetje vreemd.

Ik heb nog een leuke foto gevonden van Koningin Sonja met Leah Isadorah ( jongste dochter van Prinses Martha Louise):


en van Prinses Martha Louise en haar oudste dochter Maud Angelica
pi_33341257
De Spaanse koninklijke familie komt ieder jaar met geweldige kerstkaarten ( sorry dat ze zo groot zijn)

De kerstkaart van de Koning Juan Carlos en Koningin Sofia, samen met al hun kleinkinderen:


De kerstkaart van Prins Felipe, Prinses Letizia en Leonor:


De kerstkaarten van Prinses Elena, haar man Jaime en Froilan en Victoria:


De kerstkaart van Prinses Cristina, haar man Inaki en Juan Valentin, Pablo Nicolas, Miguel en Irene ( één van de leukste prinselijke gezinnen vind ik )

pi_33341742
Ligt het nu aan mij of is die eerste foto met Koning Juan Carlos, Koningin Sofia en hun kleinkinderen in elkaar geknutseld. Hij ziet er heel erg fake uit
pi_33344816
Volgens mij is photoshop er inderdaad aan te pas gekomen Irene zit een beetje onnatuurlijk op Juan's schoot
Waarschijnlijk was het erg lastig om alle gezinnen te verzamelen voor een fotosessie
pi_33347683
Beatrix geeft dit jaar wel een echte foto uit, als dank aan alle Nederlanders.



Grotere versie van foto: http://www.koninklijkhuis.nl/dsc?s=obj&c=getobject&objectid=12205&!dsname=minazkh&ext=image.jpg
pi_33347769
Leeeeeeeeeeuk! De hele familie op de foto ( Het is een wel een beetje een rommelige foto, maar ach, wie het kleine niet eert ...... )
Wat lijkt Claus- Casimir trouwens op zijn vader! Echt een knap ventje aan het worden


Prins Friso kan lachen

[ Bericht 16% gewijzigd door Varvara op 23-12-2005 16:47:33 ]
  vrijdag 23 december 2005 @ 19:41:44 #175
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_33352009
Is idd een erg leuke foto Ik zag net bij RTL Boulevard.
Deze foto van Koningin Beatrix met haar gezin.
Peter liet ook een foto van Koning Juan Carlos en Koningin Sophia zien bij boulevard,
Volgens hem konden de kleinkinderen van het spaans koninklijke gezin niet op een foto.
Soort fake dan
  † In Memoriam † zaterdag 24 december 2005 @ 18:39:39 #176
43556 miss_dynastie
pi_33376657
Erg leuke foto
pi_33378374
Wat apart hoe mabel daar achter verstopt staat, terwijl de andere schoondochters zo prominent vooraan staan (maargoed dat kan ook aan mij liggen).
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_33391954
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 15:10 schreef Varvara het volgende:
Volgens mij is photoshop er inderdaad aan te pas gekomen Irene zit een beetje onnatuurlijk op Juan's schoot
Waarschijnlijk was het erg lastig om alle gezinnen te verzamelen voor een fotosessie
Dat is inderdaad de reden, de kerstfoto van het Spaanse koninklijk huis is gephotoshopt omdat er niet genoeg tijd was om alle gezinnen bij elkaar te krijgen.
Er zijn foto's uit albums gehaald en die zijn met photoshop bij elkaar gezet, vandaar dus deze onnatuurlijke foto...
pi_33391982
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 20:56 schreef Varvara het volgende:
De jaarlijkse kerstfoto's van de Noorse Koninklijke Familie:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]


Ze zijn elk jaar weer erg leuk ...... alleen waar is Ari Behn ( de man van Prinses Martha Louise)?
Dat vroeg ik me ook al meteen af, waar is Ari Behn? Verder erg leuke foto's, vind ik altijd wel leuk.
pi_33440032
De Kersttoespraak van de Koningin:
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kerstmis is het feest van de geboorte van het kind dat hoop geeft en licht doet schijnen in een donkere wereld. Dat licht kan ook duisternis in harten van mensen verdrijven. Het bijzondere van het kerstkind is dat het ons allen kan ontroeren en met vreugde vervullen. Samen beleven wij gevoelens van dankbaarheid in de viering van het Kerstfeest. Dan beseffen wij wat waardevol is in het bestaan.

Dit jubileumjaar heb ik zelf veel goeds mogen ervaren. Overal ben ik met hartelijkheid verwelkomd en heb mij gesterkt gevoeld door de genegenheid van tallozen. In dank voor alles wat mij werd gegeven kijk ik terug op een bijzondere tijd.

Het koningschap heeft mij de laatste vijf en twintig jaar geleerd hoe wezenlijk de steun is van anderen. Een ieders leven wordt tenslotte bepaald door een omgeving waarin medemensen een plaats hebben. Ik voel mij bevoorrecht in de mensen die mij omringen. Juist ook in zware tijden is hun hulp onmisbaar geweest.

Graag wil ik tot uitdrukking brengen wat mij met dankbaarheid vervult. Allereerst denk ik aan mijn man. Diep dankbaar ben ik voor wat Claus voor Nederland kon betekenen en voor wat hij ons allen heeft nagelaten; dankbaar ook voor de inzet van mijn gezin en onze familie. Vanuit een sterk thuisfront kan ik mijn taken vervullen.

Allen die deze jaren met mij hebben meegewerkt, in tal van functies, hebben ook het ambt mede gedragen en de ruimte geschapen waarin het koningschap kon worden vervuld.

Inspiratie heb ik steeds gevonden in de ontmoeting met mensen wier gevoelens ik mocht delen, sommigen in hun verdriet om het leed dat hen trof, anderen in hun blijdschap om bijzondere gebeurtenissen of prestaties in sport, kunst en wetenschap. Ook ontroerend is steeds weer de warmte van zo velen die met onze familie meeleven in droefheid en in vreugde. De viering van dit zilveren jubileum heeft mij eens temeer duidelijk gemaakt hoeveel dank ik aan al die mensen verschuldigd ben en hoezeer ik mij in dit alles bevoorrecht voel.

Maar in ditzelfde jaar hebben verschrikkelijke natuurrampen miljoenen mensen getroffen en onzegbaar leed berokkend. De verbijstering daarover heeft ons allen beroerd. Bovendien wordt in onze wereld de maatschappelijke samenhang bedreigd door spanningen tussen bevolkingsgroepen.

Ingrijpende gebeurtenissen kunnen het bestaan totaal ontregelen, ook in het persoonlijk leven. Soms laten pijn en ellende mensen niet de kans zich dankbaar te voelen; verdriet blokkeert dan het vermogen verbittering te overstijgen. Hoe moeilijk het ook lijkt, bewust de blik te richten op wat positief is kan soms een uitweg bieden. Dierbaren kunnen daarbij veel betekenen, in vriendschap en verwantschap.

In wanhoop zoeken velen eveneens vertroosting bij God. In de band met de Schepper van het leven vinden zij een bron van bezieling. In alle godsdiensten richten daarenboven dank en lof zich met name tot de Allerhoogste. Woorden als “Gode zij dank!” maar ook “Allah zij geprezen!” verwijzen naar een godsvertrouwen dat een aloud gevoel van eerbied en geborgenheid uitdrukt.

Tussen mensen onderling is het betuigen van dank niet altijd eenvoudig. Het uiten van waardering kan iemand kwetsbaar maken, omdat daarmee wordt erkend dat men bij een ander in de schuld staat. Evenzeer moeten in het aanvaarden van dank dikwijls gevoelens van schroom worden overwonnen. Verhoudingen kunnen daardoor worden scheefgetrokken; immers, het fundament van evenwichtige relaties ligt in wederkerigheid.

Maar voor een samenleving is het juist van groot belang dat dankbaarheid wordt uitgedrukt, in welke vorm dan ook. Vaak schieten woorden tekort maar zelfs een blik of gebaar kan al duidelijk zijn. Meer dan ooit zijn blijken van warmte tussen mensen van wezenlijke betekenis.

Wij leven in een tijd waarin steeds nadruk wordt gelegd op wat ons ontbreekt. Dankbaarheid begint bij de erkenning dat er veel goed is, dat hoop zich voortdurend vernieuwt, dat steeds weer wegen opengaan en dat daarin reden ligt om zegeningen te tellen. Wie er oog voor heeft kan zelfs in ongeluk nog geluk ervaren. Blijdschap om wat ondanks alles goed is gegaan, verzacht de tegenslag. Met wat bereikt wordt door eigen en andermans inspanning kunnen mensen pure vreugde voelen. Overal om ons heen is er naast al wat kan bedrukken, ook veel moois te ontdekken. In de ontmoeting met medemensen en in het openstaan voor cultuur en natuur komen altijd weer krachten op die inspireren en het leven uittillen boven het banale van alledag.

Kerstmis vraagt bezinning op wat werkelijk waardevol is: oog voor schoonheid, erkenning van het goede in mensen en het aangrijpen van kansen op te komen voor vrede en recht. Het is het feest van de dankbaarheid over de geboorte van Jezus en de hoop die Hij de wereld heeft geschonken. Zijn licht verdrijft de donkerte en verlicht ons hart.

Ik wens u allen een gezegend Kerstfeest toe.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jammer dat ze de geboortes van Luana en Alexia niet even expliciet genoemd heeft en dat ''Allah zij geprezen'' is ook een beetje misplaatst op een christelijke feestdag. Wel lief wat ze zegt over Claus

Bron: website Koninklijk Huis

[ Bericht 0% gewijzigd door Varvara op 27-12-2005 15:42:42 ]
pi_33440132
ex- Koning Constantijn van Griekenland is net als zijn zus, Koningin Sofia van Spanje, ook creatief met Photoshop geweest bij het maken van een Kerstkaart . De kleine Carlos is er overduidelijk bij geplakt



De twee schattige kleine meisjes zijn Arietta en Ana Maria, de dochtertjes van Prinses Alexia en haar man Carlos Morales. Baby Carlos is hun zoontje. De andere kinderen zijn: Maria- Olympia, Constatine Alexios, Achileas- Andreas en Odysseas Kimon. Zij zijn de kinderen van Prins Pavlos en Prinses Marie- Chantal.

Bron: All Things Royal

[ Bericht 45% gewijzigd door Varvara op 27-12-2005 15:41:58 ]
pi_33440983
Ik ga eventjes door met Kerstkaarten posten

Frederik en Mary van Denemarken hebben voor Kerstkaart geposeerd met Lilleprinsen en hun hond Ziggy ( hopelijk kunnen jullie de foto zien)



bron: The Royal Forums

[ Bericht 8% gewijzigd door Varvara op 27-12-2005 15:41:06 ]
pi_33441300
Prinses Leonor van Spanje is voor het eerst in haar leventje op vakantie. Samen met haar ouders Prins Felipe en Prinses Letizia is ze deze week op Lanzarote, waar vanmorgen een fotosessie heeft plaatsgevonden















Wat een schitterende baby is het toch

Bron: El Mundo
pi_33441534
Leonor is een mooi prinsesje, zeg! Kijk die gezonde knijpwangen eens
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  dinsdag 27 december 2005 @ 16:09:56 #185
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_33442189
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 15:47 schreef Natalie het volgende:
Leonor is een mooi prinsesje, zeg! Kijk die gezonde knijpwangen eens
Mee eens Natalie !!
Een prachtige babytje is Leonor
  dinsdag 27 december 2005 @ 16:11:24 #186
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_33442233
En sportief gekleed.
In een spijkerbroekje en truitje !!
pi_33587288
Maxima en Alexander vandaag op bezoek bij de koningin, die in het ziekenhuis ligt.

  zaterdag 31 december 2005 @ 18:23:05 #188
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_33587366
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 15:25 schreef Varvara het volgende:
Ik ga eventjes door met Kerstkaarten posten

Frederik en Mary van Denemarken hebben voor Kerstkaart geposeerd met Lilleprinsen en hun hond Ziggy ( hopelijk kunnen jullie de foto zien)

[afbeelding]

bron: The Royal Forums
Wat een geweldige foto

Ik vond hun al een ontzettend leuk stel, zij heeft zoiets leuks, spontaans...

Die foto met hun hond erbij Dat zie ik weinig Koningshuizen doen...
If you believe in yourself enough,
And know what you want,
You're gonna make it happen...
  zondag 1 januari 2006 @ 11:13:58 #189
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_33598017
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 18:19 schreef Majar het volgende:
Maxima en Alexander vandaag op bezoek bij de koningin, die in het ziekenhuis ligt.

[afbeelding]
Wat ziet Maxima er moe uit op deze foto.
Positive thinking, my way of thinking!
  zondag 1 januari 2006 @ 13:40:51 #190
122567 Cheesecake
Is het Sjors?
pi_33600162
quote:
Op zondag 1 januari 2006 11:13 schreef Annemiek78 het volgende:

[..]

Wat ziet Maxima er moe uit op deze foto.
Ja, dat viel mij ook al op. Waarschijnlijk geen make-up (ze had geen camera's verwacht) gebruikt.
pi_33619387
Inderdaad Bovendien denk ik dat het ook een beetje met de lichtinval te maken heeft.

Erg fijn dat de operatie aan de knie van de Koningin goed verlopen is
pi_33686520
De koningin krijgt er dit jaar nog een kleinkind bij Prins Friso en Prinses Mabel verwachten eind juni een broertje of zusje voor Luana
  † In Memoriam † woensdag 4 januari 2006 @ 10:29:51 #193
43556 miss_dynastie
pi_33686571
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 10:27 schreef Varvara het volgende:
De koningin krijgt er dit jaar nog een kleinkind bij Prins Friso en Prinses Mabel verwachten eind juni een broertje of zusje voor Luana
Leuk
  woensdag 4 januari 2006 @ 10:56:51 #194
122567 Cheesecake
Is het Sjors?
pi_33687258
Erg leuk voor Mabel en Friso en natuurlijk voor Luana! Wel vrij kort na de geboorte van Luana, eigenlijk. Ik bedoel, voor zover ik weet wordt ze in maart 1 jaar. Dat betekent dat er ongeveer een jaar en 3 maanden tussen Luana en deze baby zit....
pi_33687555
Ja, het is inderdaad vrij kort na de geboorte van Luana. Maar ja, Mabel en Friso lopen natuurlijk al tegen de veertig, dus ze zullen wel een beetje haast hebben
pi_33689540
Luana is van 26 maart en ze verwachten de baby eind juni. Nou is dat bij het koninglijk huis de eigenlijke uitgerekende datum altijd zo een 2-4 weken eerder. Dus dan zit er maar zo'n 13 maanden tussen. Hebben ze er inderdaad geen gras over laten groeien.
pi_33690167
Wat een schatje is Leonor!!
You won't know the facts until you've seen the fiction
  woensdag 4 januari 2006 @ 12:40:49 #198
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_33690273
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 12:37 schreef Mlose het volgende:
Wat een schatje is Leonor!!
'Dat vind ik ook zo'n schat van een babytje Leonor.
pi_33692881
Leonor is inderdaad een prachtig baby'tje!

Wat leuk voor Mabel en Friso
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_33694329
Ahw, die kerstfoto's.
  woensdag 4 januari 2006 @ 23:15:14 #201
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_33712023
Bron
Het weekblad Privé moet de bewering dat prinses Máxima een kindermeisje heeft geslagen rectificeren. De rechtbank in Amsterdam oordeelde vandaag dat de goede naam en eer van Máxima ten onrechte zijn aangetast door een artikel waarin over de tik werd gerept.

In juni 2005 publiceerde het roddelblad het verhaal, dat meldde dat het prinselijk paar één van de drie kindermeisjes ontslagen had nadat deze een mep van de Nederlands-Argentijnse schone zou hebben gehad. Volgens de feiten hebben Máxima en Willem-Alexander echter maar één kindermeisje in dienst, dat sinds november 2004 werkzaam is bij het paar. De eerste nanny is volgens de omgeving van het paar vertrokken omdat prinses Máxima zich niet helemaal kon vinden in haar aanpak.
pi_33723139
Ik moet altijd wel lachen om die strijd tussen de Koninklijke Familie en Privé

[ Bericht 3% gewijzigd door Varvara op 05-01-2006 12:10:50 ]
pi_33723328
Prinses Ingrid Alexandra van Noorwegen is gisteren voor het eerst naar de peuterspeelzaal gegaan. Ze werd natuurlijk gebracht door haar ouders










bron: Hello! en Aftenposten
pi_33723771
Op 1 januari was op paleis Amalienborg in Copenhagen het jaarlijkse nieuwjaarsgala, wat werd bijgewoond door een deel van de Deense Koninklijke Familie. Prinses Alexandra was niet aanwezig als lid van de Koninklijke Familie, maar wel als belangrijkste gast.

Koningin Margrethe en Prins Henrik:




Prins Frederik en Prinses Mary:




Prinses Alexandra:



bron: Polfoto, Face to Face
pi_33728354
De eerste 'zoenfoto' van Prins William van Engeland en zijn vriendin Kate Middlelton is verschenen in de Britse tabloid The Sun. Ik kan hem helaas niet plaatsen, vanwege de copyright, maar je kunt hem hier vinden: http://www.thesun.co.uk/article/0,,2-2006000538,00.html



[ Bericht 5% gewijzigd door Varvara op 05-01-2006 14:45:02 ]
pi_33732302
Shocking, op de wang
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  donderdag 5 januari 2006 @ 16:16:56 #207
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_33732723
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 14:29 schreef Varvara het volgende:
De eerste 'zoenfoto' van Prins William van Engeland en zijn vriendin Kate Middlelton is verschenen in de Britse tabloid The Sun. Ik kan hem helaas niet plaatsen, vanwege de copyright, maar je kunt hem hier vinden: http://www.thesun.co.uk/article/0,,2-2006000538,00.html

Met dank aan de Firefox-browser die dergelijke copyrights handig laat ontwijken :

Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_33732753
Als je prins bent, kun je dan niet een wat leuker skipak kopen
  donderdag 5 januari 2006 @ 16:18:54 #209
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_33732794
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 16:17 schreef ChrisJX het volgende:
Als je prins bent, kun je dan niet een wat leuker skipak kopen
laten kopen :p
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_33795316
Heb eigenlijk maar medelijden met Kate. Kan niet eens normaal met d'r vriendje over straat om dat ie toevallig een prins is. Touché, ze doet het zichzelf aan door met een prins te gaan. Maar dan nog, die meid wordt achtervolgd, waar ze ook komt.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_33798196
Ik vind het ook allemaal maar overdreven hoor. Wat is bijvoorbeeld de nieuwswaarde van dit soort foto's:




Toch heb ik nog meer medelijden met Chelsy, de vriendin van Prins Harry. Die arme meid krijgt werkelijk op alles wat ze doet kritiek. Zelfs haar kleren zouden te bloot zijn. Kom op zeg zou ze dan coltruien moeten gaan dragen terwijl ze 19 is en in Afrika woont
pi_33806248
Da's idd ook best triest. Die meid moet gewoon zijn wie ze is.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_33816201
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 18:43 schreef Natalie het volgende:
Da's idd ook best triest. Die meid moet gewoon zijn wie ze is.
Exactly, want daarom valt Harry op haar
  zondag 8 januari 2006 @ 00:06:57 #214
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_33818400
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 18:43 schreef Natalie het volgende:
Da's idd ook best triest. Die meid moet gewoon zijn wie ze is.
Is ook triest Dat zo'n meisje niet meer zich zelf kan zijn.
Is triest
  zondag 8 januari 2006 @ 18:08:48 #215
122567 Cheesecake
Is het Sjors?
pi_33838413
Koningin Beatrix moet wat langer in het Bronovo Ziekenhuis in Den Haag blijven vanwege een longonsteking. Wanneer ze geen longonsteking zou hebben gehad, had ze vandaag naar huis gemogen. Het ontslag uit het ziekenhuis is nu met enkele dagen vertraagd.
pi_33839822
Communiqué van de Rijksvoorlichtingsdienst

Hare Majesteit de Koningin zal vanwege een longontsteking nog enige dagen in het ziekenhuis Bronovo te Den Haag verblijven.

RIJKSVOORLICHTINGSDIENST

8 januari 2006

COMMUNIQUÉ VAN DE RIJKSVOORLICHTINGSDIENST

Hare Majesteit de Koningin zal vanwege een longontsteking nog enige dagen in het ziekenhuis Bronovo te Den Haag verblijven. De operatie aan haar knie is goed verlopen; zonder de longontsteking zou de Koningin vandaag naar huis zijn gegaan.

In overleg met het ziekenhuis en de huisarts van de Koningin, de heer G.F. Muller, volgt nadere informatie zodra daar aanleiding voor is.

RVD, 08.01.06, 16.30 uur
  dinsdag 10 januari 2006 @ 12:08:30 #217
122567 Cheesecake
Is het Sjors?
pi_33898219
Zie net op het Journaal dat vandaag de traditionele Nieuwjaarsontvangsten plaatsvinden. Dit jaar niet in het Koninklijk Paleis op de Dam, maar op Paleis Noordeinde. Het Koninlijk Paleis wordt namelijk verbouwd. Ook de Koningin is er niet bij vanwege de operatie aan haar knie. Kroonprins Willem-Alexander en Prinses Maxima zullen haar vervangen.
  donderdag 12 januari 2006 @ 00:16:19 #218
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_33960683
Filip opende het 84ste autosalon in Brussel ...



terwijl gisteren op de persdag Albert al een kijkje kwam nemen:



Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_33971169
Zo, Majesteit is ook weer thuis.
quote:
Beatrix weer thuis

Uitgegeven: 12 januari 2006 12:47
Laatst gewijzigd: 12 januari 2006 12:48
DEN HAAG - Koningin Beatrix is ontslagen uit het Haagse ziekenhuis Bronovo en teruggekeerd op Paleis Huis ten Bosch. De Rijksvoorlichtingsdienst (RVD) heeft dat donderdag bekendgemaakt.

Volgens de RVD herstelt de koningin dermate goed van de longontsteking dat er geen redenen zijn om langer in het ziekenhuis te verblijven. De revalidatie wegens haar nieuwe knie geschiedt onder begeleiding van behandeld arts dr. L. Mol en fysiotherapeut T. van de Marel.
pi_33994000
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 14:31 schreef Varvara het volgende:
Ik vind het ook allemaal maar overdreven hoor. Wat is bijvoorbeeld de nieuwswaarde van dit soort foto's:

[afbeelding]
D'r tas past niet bij d'r schoenen en de rest van haar kleding Net als die van mams (?) trouwens.
pi_34012580
Morgen wordt de kleine Prinses Leonor van Spanje gedoopt in de kapel van paleis La Zarzuela te Madrid. Haar grootouders Koning Juan Carlos en Koningin Sofia, zijn haar peter en meter Dat is overigens een soort traditie binnen het Spaanse Koninklijk Huis. De peetouders van Prins Felipe waren bijvoorbeeld zijn opa aan vaders kant , graaf Juan van Barcelona, en zijn overgrootmoeder Koningin Victoria Eugenia.

[ Bericht 6% gewijzigd door Varvara op 13-01-2006 14:10:18 ]
  vrijdag 13 januari 2006 @ 14:15:53 #222
122567 Cheesecake
Is het Sjors?
pi_34012977
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 14:03 schreef Varvara het volgende:
Morgen wordt de kleine Prinses Leonor van Spanje gedoopt in de kapel van paleis La Zarzuela te Madrid. Haar grootouders Koning Juan Carlos en Koningin Sofia, zijn haar peter en meter Dat is overigens een soort traditie binnen het Spaanse Koninklijk Huis. De peetouders van Prins Felipe waren bijvoorbeeld zijn opa aan vaders kant , graaf Juan van Barcelona, en zijn overgrootmoeder Koningin Victoria Eugenia.
Opmerkelijke traditie, opa en oma als peter en meter. Wanneer wordt het zoontje van Mary en Frederik gedoopt? Of is dat inmiddels al gebeurd?
pi_34013289
Lilleprinsen wordt volgende week zaterdag ( 21 januari ) gedoopt in de kapel van paleis Christiansborg. Dan krijgt hij eindelijk ook een echte naam
Zijn peters en meters zijn nog niet bekend, maar het het Noorse hof heeft al bevestigd dat Kroonprins Haakon en Kroonprinses Mette-Martit bij de doop aanwezig zullen zijn. Kroonprins Haakon lijkt dus gevraagd te zijn als peter

[ Bericht 1% gewijzigd door Varvara op 13-01-2006 15:08:15 ]
  † In Memoriam † vrijdag 13 januari 2006 @ 15:28:02 #224
43556 miss_dynastie
pi_34015581
... dat is waar ja, dat jochie krijgt zijn naam pas bij zijn doop. Ik zat me de hele tijd te bedenken dat ik het zo'n stomme naam vond Ik ben overigens wel benieuwd of dan in huiselijke kring het kind al wel gewoon bij de naam genoemd wordt
pi_34023226
Lilleprinsen (Kleine Prins) is de naam die de Deense media gebruiken voor het Prinsje. Ik vind het wel een grappige naam. Mary's vader ( een Schot) noemt zijn kleinzoon en publique altijd Bairn , maar ik denk dat ze hem in huiselijke kring wel gewoon Christian noemen

[ Bericht 3% gewijzigd door Varvara op 13-01-2006 19:26:53 ]
  vrijdag 13 januari 2006 @ 19:49:39 #226
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_34024301
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 19:18 schreef Varvara het volgende:
maar ik denk dat ze hem in huiselijke kring wel gewoon Christian noemen
Ik, denk het ook hoor
pi_34048120
Foto's van de doop van de schitterende Prinses Leonor :






















Leonor heeft geen doopnamen gekregen maar wel de toevoeging 'de Todos los Santos'. Net als haar vader en haar neefjes Froilan en Juan Valentin. Haar officiele titel is dus Hare Koninklijke Hoogheid Infanta Leonor de Todos los Santos de Borbon y Ortiz. En dat voor zo'n hummeltje

[ Bericht 8% gewijzigd door Varvara op 14-01-2006 15:12:16 ]
  † In Memoriam † zaterdag 14 januari 2006 @ 16:45:25 #228
43556 miss_dynastie
pi_34051260
Geen doopnamen Dat is toch wel 'apart', die hebben we hier in Nederland niet
Echt een mooi kindje
  zaterdag 14 januari 2006 @ 17:04:23 #229
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
  zaterdag 14 januari 2006 @ 18:44:17 #230
122567 Cheesecake
Is het Sjors?
pi_34055438
Vind Leonor zo'n lief, mooi hummeltje . Letizia straalt ook helemaal sinds ze moeder is geworden. Mooi om te zien.
Zou er in februari trouwens weer een fotosessie van de Nederland Kon. Fam. in Lech komen?
pi_34061037
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 14:58 schreef Varvara het volgende:
Foto's van de doop van de schitterende Prinses Leonor :
[afbeelding]


Wat een volwassen gezicht heeft ze op deze foto
Wel een lief kindje om te zien
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_34233380
Ja, prinses Leonor is inderdaad een mooi prinsesje. Van die mooie helderen ogen en haar ouders lijken zo gelukkig met elkaar.

Vind het ook zo leuk voor Laurentien en Mabel dat ze beide weer een kindje verwachten.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_34288190
Morgen is het zover: de doop van Lilleprinsen. Het Deense hof heeft alleen nog helemaal niks bekend gemaakt. Geen gastenlijst, geen peetouders, helemaal niks

Het enige dat bekend is dat het om 11 uur begint in de kapel van Paleis Christiansborg. Het wordt uitgezonden op de ZDF geloof ik. Ik ga denk ik wel even kijken, ben erg benieuwd naar de namen

[ Bericht 1% gewijzigd door Varvara op 20-01-2006 22:33:38 ]
  vrijdag 20 januari 2006 @ 21:43:14 #234
122567 Cheesecake
Is het Sjors?
pi_34292513
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 19:31 schreef Varvara het volgende:
Morgen is het zover: de doop van Lilleprinsen. Het Deense hof heeft alleen nog helemaal niks bekend gemaakt. Geen gastenlijst, geen peetpouders, helemaal niks

Het enige dat bekend is dat het om 11 uur begint in de kapel van Paleis Christiansborg. Het wordt uitgezonden op de ZDF geloof ik. Ik ga denk ik wel even kijken, ben erg benieuwd naar de namen
Zal wel weer eens onder traditie vallen. Overigens vind ik het wel een mooie traditie dat de namen bij de doop pas bekend worden gemaakt. De Denen lopen natuurlijk over van de nieuwsgierigheid, en zij in het paleis weten het al. Je moet, als familie zijnde, natuurlijk wel oppassen dat je je niet verspreekt.
pi_34303109
Op de ZDF is het idd te zien. Zo leuk is dat, die Duitsers die helemaal gek worden van een koningshuis

Of het nou om Denemarken, Nederland of een ander land gaat: als er een doop, begrafenis of huwelijk is, wordt het uitgezonden.
  zaterdag 21 januari 2006 @ 10:42:26 #236
101884 PeRi
Allons-y!
pi_34303445
Leonoor is echt een mooie baby .
Whatever I want.
  † In Memoriam † zaterdag 21 januari 2006 @ 10:49:50 #237
43556 miss_dynastie
pi_34303560
Pfff, ik was even bang dat we geen ZDF hebben (mister_d is niet zo gek op Duitse tv ), maar toch
Edit: die commentaarmutsjes werken me wel op m'n zenuwen zeg!

[ Bericht 14% gewijzigd door miss_dynastie op 21-01-2006 10:59:19 ]
  zaterdag 21 januari 2006 @ 10:59:49 #238
122567 Cheesecake
Is het Sjors?
pi_34303720
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 10:17 schreef ChrisJX het volgende:
Op de ZDF is het idd te zien. Zo leuk is dat, die Duitsers die helemaal gek worden van een koningshuis

Of het nou om Denemarken, Nederland of een ander land gaat: als er een doop, begrafenis of huwelijk is, wordt het uitgezonden.
Komt natuurlijk omdat ze zelf geen Koningshuis meer hebben en de gemiddelde Duitser wel van pracht en praal houdt. Dus 'lenen' ze het Deense of Nederlandse Koningshuis.
Kroonprinses Victoria, Kroonprinses Mette-Marit, Jane Stephens (Mary's zus), Kroonprins Haakon, Kroonprins Pavlos (van Griekenland), Prins Joachim (broer Frederik) en twee vrienden: Jeppe Handwerk en Hamish Campbell.
Constantijn en Laurentien zijn ook aanwezig. Itt. tot andere landen heeft Nederland niet de Kroonprins en Kroonprinses gestuurd, maar een 'gewone' Prins en Prinses. Volgens mij is dat omdat Laurentien vorig jaar samen met Mary deelnam aan de feestelijkheden rondom het Hans Christian Andersen jaar. Ze kennen elkaar dus goed.
  zaterdag 21 januari 2006 @ 11:52:22 #239
122567 Cheesecake
Is het Sjors?
pi_34304899
Ze hebben net de namen bekendgemaakt: het prinsje heet Christian Valdemar Henri John.

Toch een Christian dus.
  zaterdag 21 januari 2006 @ 12:21:19 #240
101884 PeRi
Allons-y!
pi_34305600
Ik heb ook een stukje gevolgd net, precies toen ze de naam ging vertellen. Ik vind het een leuke naam en het heeft wel wat dat ze de namen zo in ere houden. .
Whatever I want.
  zaterdag 21 januari 2006 @ 12:26:54 #241
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_34305739
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 11:52 schreef Cheesecake het volgende:
Ze hebben net de namen bekendgemaakt: het prinsje heet Christian Valdemar Henri John.

Toch een Christian dus.
Dat had ik wel verwacht !
Dat het Christian zou heten
pi_34306812
Wat een mooie namen heeft het kleine prinsje
Ik vond het echt een hele mooie dienst Wat bijzonder trouwens dat ze Prins Pavlos en Prinses Mette-Marit als peetouders hebben gevraagd. Het zijn allebei best controversiele personen.
pi_34307137
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 10:59 schreef Cheesecake het volgende:

Komt natuurlijk omdat ze zelf geen Koningshuis meer hebben en de gemiddelde Duitser wel van pracht en praal houdt. Dus 'lenen' ze het Deense of Nederlandse Koningshuis.
Klopt. In Oostenrijk zijn ze er om dezelfde reden gek op. In één van die landen (of in allebei?) is de adelstand officieel opgeheven, maar waar je in Nederland weinig over baronnen hoort, zijn ze daar dol op de nazaten van keizer of koning die of dattem.
pi_34310889
Hier nog even wat foto's van de doop:









pi_34311030
Enkele gasten:

De ouders van Prins Frederik: Koninigin Margrethe en Prins Henrik:


Mary's vader John Donaldson en zijn vrouw Susan Moody:


Prins Frederik's neven Prins Gustav en Prins Nicolaos en de vriendin van Nicolaos, Tatjana


Prins Filip en Prinses Mathilde van Belgie:


Prinses Alexandra en haar boefjes Prins Felix en Prins Nikolai:


[ Bericht 8% gewijzigd door Varvara op 21-01-2006 19:30:54 ]
pi_34311187
Ik vind het trouwens ook altijd erg leuk om dit soort evenementen via de Duitse televisie te bekijken. Zijn altijd erg enthousiast inderdaad. Vorig jaar gingen ze bij de bruiloft van Frederik en Mary helemaal uit hun dak toen ze Letizia in haar rode jurk zagen verschijnen Eigenlijk nogal sneu voor Mary want om haar jurk ging het die dag
  zaterdag 21 januari 2006 @ 18:25:52 #247
122567 Cheesecake
Is het Sjors?
pi_34317216
Wat een mooi baby'tje, die kleine Christian. Ook ik heb even naar de Duitse televisie gekeken, maar ik heb niet de hele dienst gevolgd. Mary en Frederik zagen er allebei zo trots en ontroerd uit, en ik vond de kleding die Mary droeg erg mooi.

Voorlopig zal het wel weer even gedaan zijn met grote gebeurtenissen in de Koninklijke families. Alleen Laurentien en Mabel verwachten een kind, maar aangezien dit geen prinsje(s) of prinsesje(s) worden is het voor het publiek toch wat minder belangrijk dan de geboorte of doop van een prinsje of prinsesje.
pi_34319331
Hmm ik vrees dat het inderdaad voor een tijdje over is met de feestelijke Koninklijke gebeurtenissen. Alhoewel dat natuurlijk nooit helemaal zeker is. Uit Luxemburg bijvoorbeeld willen er nog wel eens verrassingen komen
pi_34319686
Foto's van de receptie die gehouden is na de doop:





Op deze foto, is de tweede hoed van links Prinses Laurentien:




pi_34319960
Wat mij betreft de mooiste foto van de dag :

[

[ Bericht 17% gewijzigd door Varvara op 21-01-2006 19:52:44 ]
pi_34320623
Tot slot , om het af te leren , nog wat foto's van de gasten:

Kroonprins Haakon en Kroonprinses Mette-Marit van Noorwegen:


Prinses Martha-Louise van Noorwegen en haar man Ari Behn:


Kroonprinses Victoria van Zweden:


Prins Pavlos en Prinses Marie-Chantal van Griekenland en Denemarken:


Prins Nicolaos en Prinses Theodora van Griekenland en Denemarken samen met de vriendin van Nicolaos, Tatjana (rechts):


Nichtje van Prins Frederik, Prinses Alexandra en haar man graaf Jefferson:
pi_34321432
Leuke foto's zeg

En de prinsjes zijn ook zo leuk: Christian, Nikolai en Felix.
pi_34321483
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 19:43 schreef Varvara het volgende:
Wat mij betreft de mooiste foto van de dag :
[afbeelding]
[


Die is inderdaad prachtig ja
Zo zorgzaam en lief!

Ik vind wel dat bij die koninklijke bruiloften de 'jongere' prinsen en prinsessen zich kleden alsof ze de 80 al gepasseerd zijn, dat vind ik best jammer. Zie bijvoorbeeld Maxima die zich wel leuk, chiq maar toch jong kan kleden, niet dat ze dat altijd doet, maar meestal wel leuk
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_34382986
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 13:12 schreef ChrisJX het volgende:

Klopt. In Oostenrijk zijn ze er om dezelfde reden gek op. In één van die landen (of in allebei?) is de adelstand officieel opgeheven, maar waar je in Nederland weinig over baronnen hoort, zijn ze daar dol op de nazaten van keizer of koning die of dattem.
Volgens mij alleen in Oostenrijk. Zoiets staan me tenminste bij. Iig adel mbt het Keizerlijke familie.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_34383493
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 19:43 schreef Varvara het volgende:
Wat mij betreft de mooiste foto van de dag :
[afbeelding]
[
lief zeg
"Amo, ergo sum. I love, therefore I am"
"Niet de dingen zelf maken je ongelukkig, maar je denkbeelden erover"
pi_34386565
quote:
Op maandag 23 januari 2006 17:05 schreef Natalie het volgende:

Volgens mij alleen in Oostenrijk. Zoiets staan me tenminste bij. Iig adel mbt het Keizerlijke familie.
Ja, het is Oostenrijk. Daar is álle adel afgeschaft, ook graven e.d. bestaan officieel niet meer. Net zoals 'von' (daar een adellijke aanduiding) uit elke naam geschrapt is. Maar ze zijn er nog ontzettend dol op. Terwijl je in Nederland nooit iets van de adel hoort, het koningshuis daargelaten.

Heb eens een verhaal gehoord dat zich een jaar of twintig geleden afspeelde. Een Nederlandse met de naam [voornaam] van [achternaam] werkte daar en er was een oud mannetje dat altijd ontzettend eerbiedig tegen haar deed. Wat bleek nou, hij dacht dat zij van adel was
pi_34405819
!
Dat hoor je wel vaker idd. Dat ze denken dat onze tussenvoegsel 'van' duidt op adellijke afstamming. Kan het me aan de ene kant wel voorstellen. Zeker als er bijv. ook nog een plaatsnaam (of iets wat erop lijkt) achter staat. Maar veelal betekent het niets. Uitzonderingen daargelaten
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_34453091
Prins Harry mogelijk als militair naar Irak

LONDEN - De 21-jarige Britse prins Harry moet mogelijk aan het einde van zijn huidige militaire officiersopleiding naar Irak. Harry zal na de opleiding in april worden toegevoegd aan een regiment dat op de nominatie staat voor een (hernieuwde) inzet in Irak, aldus de Britse omroep BBC.

Het Britse ministerie van Defensie bevestigde woensdag dat Harry naar Irak gestuurd kan worden en dat hij in dat geval geen uitzonderingspositie zal krijgen.
(www.nu.nl)

pi_34453934
Gelukkig niet! Dat zou wat zijn... Dat je niet naar Irak hoeft omdat je toevallig een prins bent die vrijwillig heeft gekozen om het leger in te gaan notabene.
Als ie nu eerste in lijn tot de troon was, dan zou ik een uitzonderingspositie nog wel kunnen begrijpen.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_34460863
Daarbij is het toch juist koninklijk om je onderdanen aan te voeren in de strijd?
pi_34461605
Ik weet dat onze prins Willem Alexander bij de marine heeft gezeten, maar is hij ook op missie geweest destijds?
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_34466049
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 21:34 schreef melonovy het volgende:
Ik weet dat onze prins Willem Alexander bij de marine heeft gezeten, maar is hij ook op missie geweest destijds?
quote:
Volgens het Koninklijk Huis:
Militaire loopbaan

Marine
De Prins van Oranje vervult zijn dienstplicht bij de Koninklijke Marine van augustus 1985 tot januari 1987. Tijdens zijn dienstplicht volgt hij enige maanden een opleiding aan het Koninklijk Instituut voor de Marine in Den Helder. Vervolgens dient de Prins aan boord van de fregatten Hr.Ms. Tromp en Hr. Ms. Abraham Crijnssen. In 1988 vaart hij een aantal weken mee als wachtofficier aan boord van de Hr.Ms. Van Kinsbergen voor een herhalingsoefening.

Luchtmacht
Na zijn afstuderen in 1993 behaalt de Prins het groot militair vliegbrevet bij het 334 Transportsquadron van de Koninklijke Luchtmacht.
In 1994 volgt hij gedurende een aantal maanden colleges bij het Instituut Defensie Leergangen. Het accent ligt daarbij op aspecten van de Koninklijke Landmacht en de Koninklijke Luchtmacht.

Werkbezoeken
De Prins brengt werkbezoeken aan onder meer het Korps Mariniers en de Koninklijke Marechaussee. In 1995 en 1996 bezoekt de Prins van Oranje de in Bosnië gestationeerde troepen, het Nederlands-Duitse legerkorps en een NAVO-oefening in Noorwegen. In 2001 bezoekt hij de Nederlandse eenheden in Ethiopië en Eritrea die waren ingezet in het kader van de operatie UNMEE (United Nations Mission in Ethiopia and Eritrea). In 2004 volgt een bezoek aan Nederlandse eenheden in Afghanistan.

Rangen
De Prins heeft vier militaire rangen:

* Commandeur der Koninklijke Marine Reserve
* Reserve Brigade-generaal der Infanterie van de Koninklijke Landmacht
* Reserve Commodore van de Koninklijke Luchtmacht
* Reserve Brigade-generaal der Koninklijke Marechaussee.

De Prins van Oranje is ook adjudant in buitengewone dienst van Hare Majesteit de Koningin.
Hoewel hij werkelijk echt een poos in het leger heeft gezeten, is het nu toch meer ceremonieel. Maar dat is bij alle kroonprinsen zo (ze hebben ook wel wat beters te doen ). Want je kan als kroonprins wel stoer zeggen dat je best ook naar Irak wil, maar geen haar aan het hoofd van koning(in)/premier zal eraan denken. Een kroonprins in het leger is meer om het moreel soms een beetje op te krikken en verder moet hij later hoofd van het leger worden (is dat in Nederland ook nog zo?). De admiraalrang van de marine is ook alleen beschikbaar voor de koning volgens mij.
pi_34507223
Wat vinden jullie nou van die de roy-zuidewijn?? Ik vind het maar een raar mannetje Ik hoorde op de radio wat hij allemaal van plan is
pi_34507653
Ik snap niet waarom Margarita de scheidingsprocedure heeft stopgezet...
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  vrijdag 27 januari 2006 @ 12:32:18 #265
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_34513212
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 08:25 schreef Natalie het volgende:
Ik snap niet waarom Margarita de scheidingsprocedure heeft stopgezet...
Gaan ze dan niet scheiden
pi_34533515
Ze wil wel scheiden dacht ik, maar het kan momenteel niet vanwege geldzaken. De rechter heeft namelijk geoordeeld dat ze alimentatie moet betalen aan Edwin. En het bedrag dat ze aan hem moet betalen in gebaseerd op hun eerdere levensstijl. Dus ze moet een gigantisch bedrag aan hem betalen en ze schijnt het geld er niet voor te hebben. Dat hebben vrienden van haar eens verteld. Dus het is nog even uitvogelen hoe dat opgelost moet worden.
pi_34558779
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 23:24 schreef Majar het volgende:

[..]


[..]

Hoewel hij werkelijk echt een poos in het leger heeft gezeten, is het nu toch meer ceremonieel. Maar dat is bij alle kroonprinsen zo (ze hebben ook wel wat beters te doen ). Want je kan als kroonprins wel stoer zeggen dat je best ook naar Irak wil, maar geen haar aan het hoofd van koning(in)/premier zal eraan denken. Een kroonprins in het leger is meer om het moreel soms een beetje op te krikken en verder moet hij later hoofd van het leger worden (is dat in Nederland ook nog zo?). De admiraalrang van de marine is ook alleen beschikbaar voor de koning volgens mij.
Dank voor de heldere info!
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_34644380
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 22:46 schreef Majar het volgende:
Ze wil wel scheiden dacht ik, maar het kan momenteel niet vanwege geldzaken. De rechter heeft namelijk geoordeeld dat ze alimentatie moet betalen aan Edwin. En het bedrag dat ze aan hem moet betalen in gebaseerd op hun eerdere levensstijl. Dus ze moet een gigantisch bedrag aan hem betalen en ze schijnt het geld er niet voor te hebben. Dat hebben vrienden van haar eens verteld. Dus het is nog even uitvogelen hoe dat opgelost moet worden.
Dat zou een logische verklaring zijn idd
Ze is wel weer helemaal opgenomen in de familie, als we mogen oordelen nav recente familiefeestjes enzo. Denk niet dat dat het geval zou zijn als ze nog steeds bij hem zou zijn geweest. Vond het al zo vreemd allemaal.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_34675029
Willem-Alexander en Máxima op maandag bij het diner voor 400 jaar Nederland-Australie.









  woensdag 1 februari 2006 @ 20:10:00 #270
122567 Cheesecake
Is het Sjors?
pi_34691406
Prinses Maxima ziet er erg mooi uit Mooie jurk en sieraden.
pi_34691569
Maxima ziet er super uit Erg sexy die blote rug, voor een prinses
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  woensdag 1 februari 2006 @ 20:37:15 #272
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_34692335
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 20:10 schreef Cheesecake het volgende:
Prinses Maxima ziet er erg mooi uit Mooie jurk en sieraden.
Ja, ze ziet er mooi uit.
Een mooie jurk !! Prachtig.
Staat haar mooi.
pi_34692364
is maxima een beetje verdikt ?? ik vind dat ze zo dik staat met dat kleed

en het kleed vind ik ook niet zo mooi trouwens
pi_34694348
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 20:37 schreef maaike78 het volgende:
is maxima een beetje verdikt ?? ik vind dat ze zo dik staat met dat kleed

en het kleed vind ik ook niet zo mooi trouwens
Kom je uit Belgie? Ik dacht eerst waar heb jij het nou over, ik zie nergens Maxima met een tafelkleed Daar noemen ze kleren toch kleden.

Ik vond ook dat ze op sommige foto's wat dikker , bijna zwanger uitziet. Het is ook niet zo gek dat ze wat dikker is als vroeger. Twee kinderen vrij kort op elkaar dat blijf je toch meestal wel zien. Maar het kan ook de foto zijn, want pas zag ik er op andere foto's en daar zag ze er een stuk slanker uit als op deze foto's.
  donderdag 2 februari 2006 @ 00:03:28 #275
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_34701204
In België staat de monarchie in zijn huidige vorm na de "Anti-Vlaamse speech" van de koning enkele dagen geleden ondertussen opnieuw ter discussie ...

Spirit en N-VA willen koning macht ontnemen

Zowel Spirit als N-VA hebben een voorstel klaar om de staatkundige rol van de monarchie af te schaffen. Zij hebben een lijst opgesteld met alle grondwetsartikels die de koning politieke macht geven. Die moeten voor herziening vatbaar worden verklaard.

Spirit en N-VA spreken woensdag uit één mond. Dat gebeurt naar aanleiding van de nieuwjaarstoespraak die koning Albert II dinsdag uitsprak op de receptie voor de gestelde lichamen en het bericht in de VUM-kranten dat er binnen de regering een consensus zou bestaan om de rol van de vorst te beperken tot een louter protocollaire functie.

De twee partijen hebben een lijst klaar met grondwetsartikelen die op het eind van de legislatuur voor herziening vatbaar kunnen worden verklaard en die betrekking hebben op de rol van de koning.

N-VA-kamerlid Patrick De Groote wil met het voorstel nagaan of paars het wel meent. "Meteen zal duidelijk worden of het hier om futloos paars gewauwel gaat, of dat men eindelijk wenst het politiek debat van start te laten gaan waar het thuishoort: in het parlement. Een echte democratische volksvertegenwoordiging kan immers niet aanvaarden dat één familie via erfopvolging politieke macht krijgt toebedeeld. Zonder dat daarover zelfs maar vragen mogen gesteld worden, laat staan een politieke discussie kan gevoerd worden"", luidt het woensdag in een mededeling.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_34708300
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 20:37 schreef maaike78 het volgende:
is maxima een beetje verdikt ?? ik vind dat ze zo dik staat met dat kleed

en het kleed vind ik ook niet zo mooi trouwens
Vond ik ook al.
Zo te zien is het een vrij soepele stof en die dunne bandjes van maken natuurlijk alleen maar dat wat gezetter oogt dan ze is. Desalniettemin ziet ze er mooi uit, maar vind haar mooier in iets wat haar slanke lijn wat meer accentueert.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_34722010
Alexander en Maxima zijn vandaag alweer 4 jaar getrouwd . *Cheesecake denkt nog even terug aan die mooie 02-02-02 en de tranen van Maxima*
pi_34722675
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 19:19 schreef Cheesecake het volgende:
Alexander en Maxima zijn vandaag alweer 4 jaar getrouwd . *Cheesecake denkt nog even terug aan die mooie 02-02-02 en de tranen van Maxima*
Mooie foto's zijn het nog





pi_34769968
Felicia , de jongste dochter van Prins Maurits en Prinses Marilene, is vandaag gedoopt in de kapel van Paleis het Loo. Voorgangers bij de dienst waren dominee N.M.A. ter Linden en pater G.Th.Oostvogel. Zij hebben Anna en Lucas ook gedoopt. De peetouders van Felicia Juliana Benedicte Barbara van Lippe-Biesterveld van Vollenhoven zijn:
- Prins Floris
-Prins Constantijn (die ondertussen al een heel aantal keren peter is geweest)
-en Barbara Ruding, een vriendin van Prins Maurits en Prinses Marilene.

Foto's zijn er helaas niet vrijgegeven

[ Bericht 0% gewijzigd door Varvara op 05-02-2006 19:59:42 ]
pi_34771089
Op Royal Images staan stiekem toch al leuke foto's van de doop Ik heb alleen weer problemen met de copyright, maar hier is de link

http://www.royalimages.nl/theme/theme.asp?themeid=610
  zondag 5 februari 2006 @ 20:21:40 #281
122567 Cheesecake
Is het Sjors?
pi_34771962
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:57 schreef Varvara het volgende:
Op Royal Images staan stiekem toch al leuke foto\'s van de doop Ik heb alleen weer problemen met de copyright, maar hier is de link

http://www.royalimages.nl/theme/theme.asp?themeid=610
Er staan ook wat foto's op ANP-photo, maar volgens mij zijn het dezelfde.
pi_34775371
Deze foto staat op www.koninklijkhuis.nl
pi_34786516
Op telegraaf.nl staat de foto van Maurits en Marilene met hun kinderen....
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_34821204
Prins Akishino, de tweede zoon van Keizer Akihito, en zijn vrouw Prinses Kiko verwachten hun derde kindje Ze hebben al twee dochters: Prinses Mako van 15 en Prinses Kako van 11. Als dit derde kindje een zoon is dan wordt hij later Keizer van Japan. Keizer Akihitio en Keizerin Michiko hebben namelijk alleen maar kleindochters en met de huidige Japanse wet komen alleen mannen in aanmerking voor troonopvolging.

Ik hoop zoooo dat dit kindje een meisje wordt. Dat stomme gedoe de hele tijd

Hier een foto van de Keizer en Keizerin met hun zoons, schoondochters en kleindochters:



Bovenaan rechts staan Prins Akishino en Prinses Kiko.

[ Bericht 10% gewijzigd door Varvara op 07-02-2006 12:01:00 ]
pi_34824254
Ik dacht dat Prins Akishino en Prinses Kiko al enige tijd gescheiden van elkaar leefden btw. Maar kennelijk had is het mis

Of ze zijn weer bij elkaar om te zorgen voor mannelijke nageslacht nu het Prinses Masako maar niet lukt.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  dinsdag 7 februari 2006 @ 13:47:34 #286
122567 Cheesecake
Is het Sjors?
pi_34827026
Ja, wat moet ik hier nu van zeggen. Voor Prinses Kiko en haar man is het natuurlijk leuk dat ze een kind verwachten, maar ik hoop toch echt dat het een meisje wordt. Het verleden heeft uitgewezen dat vrouwen uitstekende leiders zijn en ik begrijp daarom ook niet waarom Prinses Aiko die kans niet gegund wordt. Traditie ...

Wat mij echter wel een beetje dwarszit is was Natalie ook al vermeldde. Krijgen Kiko en Akishino een kind omdat zij zelf graag een derde kind willen, of omdat het Masako en Naruhito niet lukt een zoontje te krijgen en zij er dus maar voor moeten gaan zorgen?
pi_34827057
Ik denk en hoop dat het een meisje wordt. Een vrouwelijk staatshoofd zal Japan goed doen. Prinses Aiko is een heel leuk meisje, ze zal vast een goede keizerin zijn
pi_34827765
Overigens waren Maxima en Alexander op bezoek bij een katholieke kerk vanwege een jubileum afgelopen week.

pi_34832935
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 13:47 schreef Cheesecake het volgende:
Wat mij echter wel een beetje dwarszit is was Natalie ook al vermeldde. Krijgen Kiko en Akishino een kind omdat zij zelf graag een derde kind willen, of omdat het Masako en Naruhito niet lukt een zoontje te krijgen en zij er dus maar voor moeten gaan zorgen?
Aangezien het zo'n traditiegetrouw volk is, en ze daar ook graag aan vasthouden, denk ik dat het er iig wel mee te maken heeft.
Eerder gingen er ook al stemmen op om de familie die na in 1947 hun Keizelijke titels had verloren nav een wijziging in de wet, hun titels terug te geven, zodat ze dan iig weer een mannelijke afstammeling van een Keizer op de troon konden plaatsen...
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_34932676
Maxima op 8 februari in Rotterdam

pi_34932931
Gisteren in Zweden: kroonprinses Victoria, prins Carl Philip en prinses Lilian bij galadiner voor Zweedse autoriteiten. Prinses Madeleine woont sinds kort in New York en werkt daar bij UNICEF.

pi_34933361
Prins Sverre Magnus is 7 februari opnieuw opgenomen in het ziekenhuis vanwege infectie aan de luchtwegen. Hij was er vorige week ook al vanwege buikgriep. Hij kan binnenkort weer naar huis.

pi_34965902
Enkele royals gisteren bij opening in Turijn





pi_34969601
quote:
Troonopvolging nabij?

Lage Vuursche - Koningin Beatrix heeft opdracht gegeven om kasteel Drakensteyn in de Lage Vuursche nog dit jaar grondig te laten renoveren. Dat heeft de Rijksvoorlichtingsdienst (RVD) zaterdag bevestigd. Volgens de RVD zal het kasteel ‘op korte termijn’ grondig worden gerenoveerd waarbij onder andere de gehele elektrische installatie en het verwarmingssysteem worden vernieuwd.
‘Er is al lange tijd geen groot onderhoud meer verricht aan het kasteel en daarom wordt het nu geheel gerenoveerd en weer bewoonbaar gemaakt. Ook zullen de bijgebouwen groot onderhoud krijgen’, aldus woordvoerder Michiel Schulmaijer zaterdag.

Hiermee lijkt een verhuizing voor Koningin Beatrix van Den Haag naar de Lage Vuursche in Utrecht dichterbij te komen. De RVD wilde geen mededelingen doen over een mogelijke verhuizing. Het is dus niet bekend wanneer Beatrix het huidige woonpaleis Huis ten Bosch in Den Haag zal verruilen voor het kasteel Drakensteyn. Ook wil de RVD geen mededelingen doen of hierdoor een troonopvolging van Koningin Beatrix door haar oudste zoon prins Willem-Alexander aanstaande is.

Beatrix heeft met haar gezin lange tijd op Drakensteyn gewoond. Toen zij 25 jaar geleden koningin werd verhuisde de vorstin met haar gezin naar Paleis Huis ten Bosch in Den Haag.
Van: http://www.blikopnieuws.nl/bericht/19829
pi_34969748
quote:
Interview
Kroonprins dubt over zijn olympische bijbaan
Van onze verslaggever John Volkers

TURIJN - Prins Willem-Alexander werd in 1998 in een kleine storm van publicitair geweld gekozen in het Internationaal Olympisch Comité. De toekomstige koning heeft nog niet besloten zich in 2007 opnieuw te kandideren.

Doorgaan of stoppen? Prins Willem-Alexander, sinds 1998 lid van het Internationaal Olympisch Comité (IOC), heeft nog niet besloten of hij zich volgend jaar opnieuw zal kandideren voor de in sportkringen zeer begeerde post. ‘Dat is de grote vraag’, zei hij gisteren in Turijn.

Er ligt ten eerste de afspraak met de regering dat hij op het moment dat hij de troon bestijgt zijn nevenfuncties neerlegt. Een nieuwe termijn van acht jaar zal hij als toekomstige koning – Beatrix is 68 – niet kunnen volmaken. Over die implicatie liet de kroonprins zich echter niet uit.


Wel sprak hij na afloop van de 118de sessie van het IOC met de Duitse vice-voorzitter Thomas Bach. Het gaat erom of de prins van Oranje bij een nieuwe kandidatuur wel als tweede Nederlander in het IOC kan blijven (Nederlanders op kwaliteitszetels als Verbruggen en Van Breda-Vriesman worden niet meegeteld).

Volgens de opvatting van de prins zou er sinds de hervorming van 2000 straks slechts één Nederlander kunnen aanblijven. Dat is tot 2009 Anton Geesink.

Willem-Alexander bezet nu de extra positie, verbonden aan de organisatie van de Zomerspelen in Nederland (Amsterdam 1928). De prins heeft na lezing van het olympische reglement, het charter, zijn twijfels.

‘Het bestuur moet nog steeds besluiten wat ermee moet gebeuren. Voorzitter Rogge heeft toegezegd dat er voor het eind van dit jaar een uitspraak zal komen.’

Bach, het juridische geweten van het IOC, is de mening toegedaan dat ieder IOC-lid van vóór 2000 recht heeft op herverkiezing.

U aarzelt of u moet blijven na 2007?

‘Dat moet ik allemaal nog bekijken. Dat zien we in Guatamala wel, bij de volgende sessie. Volgend jaar gaat de grote tombola spelen. Dit jaar ga ik vrolijk verder met mijn werk voor de coördinatiecommissie in Vancouver, de olympische stad van 2010. En begin juni is er de evaluatie van Turijn.’

Wat bedoelt u met de tombola?

‘Er is besloten dat alle leden van voor 2000 aftredend zullen zijn. In Sydney is daarvoor geloot: eenderde, eenderde, eenderde. In 2007, 2008 en 2009. En ik zat in de 2007-groep.’

Wat verwacht u van de Spelen?

‘Ze worden spannend. Op ruime afstand heb ik het schaatsen gevolgd. Het is interessant te zien wat er momenteel gebeurt.

‘Het was fantastisch dat Nederland in Nagano ’98 een, twee en drie werd op de 10 kilometer. Maar dat moet niet te vaak gebeuren, want dan schrappen ze die afstand. Je moet oppassen dat een sport niet te veel gedomineerd wordt door één land.

‘Ik verheug me op het schaatsen. In 2002 heb ik de Winterspelen gemist. Dat waren mijn wittebroodsweken. Op exotische plekken was het moeilijk tv-beelden van de Winterspelen te ontvangen. Ik blijf niet helemaal tot het einde van de Spelen. Ik mis helaas de 10 kilometer van de mannen en de 5 van de vrouwen.’

Hebt u al een indruk van deze olympische stad?

‘Toen Máxima gisteren vroeg: wat voor weer is het er trouwens? Toen moest ik zeggen: ik zou het niet weten, ik ben niet eens buiten geweest. Ik ga straks ook de bergen in. Je moet altijd even van de frisse lucht genieten als je uit de donkere grotten van het Lingotto-theater (IOC-zaal) komt.’
Van: http://www.volkskrant.nl/sport/article216289.ece
pi_35021886
De vrouw die je naast prins Albert ziet zitten , is de 23 jarige Zuid-Afrikaanse zwemster Charlene Wittstock,ze zijn al jaren bevriend.Maar zo te zien broeit er iets tussen die twee.



Leuk setje toch?!
pi_35092466
Ik denk niet dat Willem-Alexander binnenkort koning wordt, maar wel dat de koningin al bezig is om voorbereidingen te treffen voor haar aftreden over een paar jaar.
Ik denk dat we rond 2009/2010 kunnen verwachten dat we een koning Willem (de hoeveelste ook alweer?!) en koningin Maxima krijgen.
pi_35093194
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 22:26 schreef Evilia het volgende:
Ik denk niet dat Willem-Alexander binnenkort koning wordt, maar wel dat de koningin al bezig is om voorbereidingen te treffen voor haar aftreden over een paar jaar.
Ik denk dat we rond 2009/2010 kunnen verwachten dat we een koning Willem (de hoeveelste ook alweer?!) en koningin Maxima krijgen.
Zou het koning Willem IV worden of koning Willem-Alexander?
  dinsdag 14 februari 2006 @ 22:51:14 #299
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_35093557
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 22:43 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Zou het koning Willem IV worden of koning Willem-Alexander?
Koning Willem IV
pi_35126135
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 22:51 schreef Haaibaaike het volgende:

[..]

Koning Willem IV
Inderdaad
pi_35126184
In de OS-forum zijn trouwens veel foto's van Maxima en de kids te vinden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')