abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32871249
wat een schatje, dat deens prinsje
ensemble, tout est plus joli
PETITLAPIN krijgt een DOCHTER
  dinsdag 6 december 2005 @ 22:00:21 #102
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_32874382
Prins Willem-Alexander kan morgen niet op de verjaardag van zijn dochtertje Prinses Amalia zijn.
Hij heeft hier in nederland verplichtingen, iets over zijn overleden vader Prins Claus !
Terwijl de prinsesjes Amalia en Alexia bij hun moeder Prinses Maxima zijn.
pi_32883237
CADEAU VOOR AMALIA! Nijntje op website Koninklijk Huis. Het heeft zo zijn voordelen als je een babyprinses bent! Ter gelegenheid van de verjaardag van pinses Catharina-Amalia der Nederlanden, die vandaag in Argentinie twee jaar is geworden, heeft Nijntje vandaag een plaats gekregen op de website over het Koninklijk Huis. Op de kinderpagina’s van www.koninklijkhuis.nl staat nu een interactieve nijntje stamboom. Het doel van deze stamboom is kleine kinderen spelenderwijs kennis te laten maken met het Koninklijk Huis. De stamboom is op de verjaardag van Prinses Catharina-Amalia vanaf de homepage te bereiken door op een Nijntje-tekening met een taart met twee kaarsjes te klikken.

Behalve de verjaardag van Prinses Catharina-Amalia is ook het samenvallen van het 25-jarig Regeringsjubileum en het 50-jarig jubileum van Nijntje is de aanleiding voor de feestelijke samenwerking met Dick Bruna. zijonline.nl
  woensdag 7 december 2005 @ 09:49:55 #104
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_32884122
Wat leuk die stamboom nijntje
Ik zit nu naar deze site te kijken .
Was nieuwsgierig Wel leuk zo'n site voor de kindjes..
  woensdag 7 december 2005 @ 10:12:59 #105
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_32884568
quote:
Prinses Amalia wordt 2 jaar

Prinses Catharina-Amalia wordt woensdag 2 jaar. Haar verjaardag viert ze in Argentinië met haar moeder, prinses Máxima, en haar grootouders. Prins Willem-Alexander is er niet bij.
De dochter van prins Willem-Alexander en prinses Máxima werd twee jaar geleden geboren in het Bronovo-ziekenhuis in Den Haag. Ze komt na haar vader als eerste in aanmerking voor de troon.

Ter ere van de verjaardag gaan de vlaggen mét oranje wimpel uit. De Rijksvoorlichtingsdienst maakte vorige week bekend dat premier Balkenende de algemene vlaginstructie voor rijksgebouwen heeft gewijzigd. Op de eerste verjaardag van Amalia werd niet gevlagd omdat de vlaggen toen nog halfstok hingen voor haar overleden overgrootvader Bernhard.

Hij reikt woensdag in Amsterdam de Prins Claus Prijs uit aan de Zuid-Afrikaanse cartoontekenaar Zapiro.
Bron
Ik vind voor de Prins sneu dat ie niet op de verjaardag van zijn dochtertje Prinses Amalia erbij kan zijn, natuurlijk ook voor Prinses Amalia zelf en voor het gehele gezin.
Maar hij reikt de Prins Claus Prijs uit, zoals hier al staat !

woensdag 7 december 2005 @ 10:37:23 #106
101884 PeRi
Allons-y!
pi_32885076
Komen vandaag vast wel weer leuke foto's van Amalia bij .
Whatever I want.
  woensdag 7 december 2005 @ 11:36:29 #107
122567 Cheesecake
Is het Sjors?
pi_32886473
quote:
Op woensdag 7 december 2005 10:37 schreef PeRi het volgende:
Komen vandaag vast wel weer leuke foto's van Amalia bij .
Hmm..weet ik niet. Koninklijk Huis is erg spaarzaam met foto's en aangezien we Amalia en Alexia een paar weken geleden bij de doop nog hebben gezien en er toen ook officiële foto's zijn gemaakt weet ik niet of er nu wel nieuwe bij komen. Zou het wel leuk vinden

De Nijntje-stamboom vind ik heel leuk bedacht .
  woensdag 7 december 2005 @ 17:37:18 #108
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_32896279
quote:
Op woensdag 7 december 2005 11:36 schreef Cheesecake het volgende:

De Nijntje-stamboom vind ik heel leuk bedacht .
Ja, ik vind het ook leuk
  woensdag 7 december 2005 @ 20:53:21 #109
122567 Cheesecake
Is het Sjors?
pi_32901124
Nou PeRi, je had toch gelijk. Er zijn, althans dat vind ik zelf, heeeel leuke foto's vrijgegeven van Maxima & kids! Gemaakt tijdens een fotosessie in Buenos Aires:

woensdag 7 december 2005 @ 20:56:19 #110
101884 PeRi
Allons-y!
pi_32901201
Awwww wat een leuke foto's! Ik vind Amalia zo'n leuk kind. Hoe ze zwaait op die foto.
Whatever I want.
pi_32901848
Wat een leuke foto's Leuk dat ze daar tijd voor vrij heeft gemaakt!
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_32904860
Wat een schatjes!

Meer ANP foto's

woensdag 7 december 2005 @ 22:51:31 #113
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_32904957
Wat een leuke foto's van Prinses Maxima en van Prinses Amalia en Prinses Alexia.
Heel erg leuk !!
  donderdag 8 december 2005 @ 11:15:29 #114
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_32913761
Ik zag de beelden ook al op het nieuws vanmorgen.
Drie mooie prinsessen

En wat een lief koppie heeft Prinses Alexia toch, en Prinses Amalia, zo onduigend als ze kijkt
(Un)masking for the greater good.
  donderdag 8 december 2005 @ 11:19:55 #115
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
  donderdag 8 december 2005 @ 12:22:53 #116
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_32915258
Volgens mij is Máxima een heel vrolijke, lieve toegewijde moeder voor de meiden. Het straalt er gewoon vanaf
  donderdag 8 december 2005 @ 13:04:59 #117
35189 Troel
scherp en bot
pi_32916193
quote:
Op woensdag 7 december 2005 20:53 schreef Cheesecake het volgende:
Nou PeRi, je had toch gelijk. Er zijn, althans dat vind ik zelf, heeeel leuke foto's vrijgegeven van Maxima & kids! Gemaakt tijdens een fotosessie in Buenos Aires:

Er wordt ook niets aan de verbeelding overgelaten op deze foto.

Dat rokje had wel beter gemogen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_32921241
Ik vind Amalia steeds meer op Maxima gaan lijken, met name op deze foto:

En ja, het was slimmer geweest als Maxima die houding niet had aangenomen, maar ach, de Royals worden ook wel in hun badkleding op de foto gezet. Ik vind niet dat er op deze foto veel meer te zien is.
pi_32923955
Zowel Alexia als Amalia hebben duidelijk Latijns-Amerikaanse trekjes van hun moeder meegekregen.
Wat zal Prinsjesdag over 18 jaar fantastisch zijn
pi_32938038
Wat een geweeeeeeeeldige foto's van het jarige Prinsesje samen met haar moeder en zusje
Ze ziet er echt als het stralende middelpunt van de dag

Schattig ook dat Amalia en Alexia dezelfde kleertjes aanhebben.
pi_32938118
Er zijn trouwens weer hele mooie officiele foto's uitgegeven van Prins Sverre Magnus, samen met zijn ouders en grote broer en zus:

Wat is Ingrid Alexandra ook gegroeid weer he? Toch vind ik Amalia al meer een echte peuter, terwijl ze maar een klein beetje schelen in leeftijd.
  vrijdag 9 december 2005 @ 10:16:06 #122
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_32938811
Ingrid Alexandra heeft zo te zien eindelijk wat haar op d'r bolletje. Geloof dat het lang anders is geweest
Amalia ziet er inderdaad een stuk ouder uit dan Ingrid Alexandra.

Sverre is cute
  vrijdag 9 december 2005 @ 16:06:20 #123
122567 Cheesecake
Is het Sjors?
pi_32947357
Mooie baby is Prins Sverre. Vind zijn gezicht echt jongensachtig (bij sommige baby's kun je aan het gezicht niet goed zien of het een jongetje is of een meisje).
Ingrid Alexandra ziet er inderdaad jonger uit dan Amalia, maar dat komt denk ik grotendeels omdat Amalia veel haar heeft voor haar leeftijd, en Ingrid Alexandra (nog steeds) vrij weinig.
pi_33002454
Prins Emmanuel van Belgie is gisteren (?) gedoopt:

And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  zondag 11 december 2005 @ 23:47:45 #125
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_33003421
Koningin 14 december 2005 bij opening herdenkingsjaar Rembrandt 400
quote:
Hare Majesteit de Koningin is woensdag 14 december in het Stedelijk Museum De Lakenhal te Leiden aanwezig bij de opening van de tentoonstelling Rembrandts Moeder, mythe en werkelijkheid.

Met deze tentoonstelling gaat het herdenkingsjaar Rembrandt 400 van start, een jaar waarin met bijzondere tentoonstellingen en evenementen in Leiden, Amsterdam en Den Haag wordt gevierd dat Rembrandt vierhonderd jaar geleden in Leiden is geboren. De Koningin is beschermvrouwe van het Rembrandt herdenkingsjaar.

Rembrandts Moeder toont aan de hand van 70 werken van Rembrandt, Dou en Lievens uit musea in Berlijn, Kassel, St. Petersburg en Amsterdam de mythe rond Rembrandts familieleden en hun fascinatie voor het weergeven van ouderdom. In de tentoonstelling staat de vraag centraal hoe de werkelijkheid rond Rembrandts vader, moeder, zuster en broer zich verhoudt tot de mythe die in de laatste drie eeuwen rond hen is ontstaan.

2006 is uitgeroepen tot het nationale Rembrandtjaar. Het programma concentreert zich in de twee plaatsen waar Rembrandt woonde en werkte. Leiden, waar hij zijn opleiding genoot en al jong furore maakte, en Amsterdam, waar hij het hoogtepunt van zijn roem bereikte. In Amsterdam presenteert het Rijksmuseum een tentoonstelling over Rembrandt en Caravaggio. Museum het Rembrandthuis komt met vier tentoonstellingen waarin een groot deel van de werken na vier eeuwen voor het eerst weer terug komt op de plek waar zij werden gemaakt. Ook het Joods Historisch Museum en het Gemeentearchief besteden aandacht aan de schilder en zijn werk. In Leiden zijn in Stedelijk Museum De Lakenhal drie bijzondere tentoonstellingen te bezichtigen. In Den Haag toont het Mauritshuis gerestaureerde werken van de schilder uit eigen collectie.

Zowel in Leiden als in Amsterdam vindt daarnaast volgend jaar een groot aantal evenementen plaats in het kader van Rembrandt 400, zoals een driedaags festival rond zijn verjaardag op 15 juli, en wandelroutes langs authentieke Rembrandt-locaties, zoals zijn geboorteplek, de Latijnse School, plaatsen waar hij woonde en werkte, en langs gebouwen waar zijn opdrachtgevers woonden en zijn schilderijen hingen.
Bron
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')